طلبه‌های زن از جلسات بانوان خرافه‌‌زدایی کرده‌اند
نوشته شده توسط : rf

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» حجت‌الاسلام تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در مراسم تجلیل از خیران حوزه علمیه خواهران طی سخنانی ضمن تجلیل از مقام شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: یاد می‌کنیم از شهدایی که در انقلاب اسلامی نقش انسانی خود را به خوبی ایفا کردند. جلسه بسیار مبارک و خوبی است تقارن این نشست با ایام‌الله دهه فجر شکوه بیشتری به آن داده است.

وی نقطه آغاز تحولات انقلاب اسلامی را مدرسه فیضیه خواند و گفت: انقلاب اسلامی ایران که نقشه سیاسی جهان را تغییر داده و به عنوان یک زلزله، جهان را تکان داده است و همه نگاه‌ها را متوجه خود کرده نقطه آغازش فیضیه بود. مرکز فیضیه فوران کرد و فردی که رهبری انقلاب را بر عهده گرفت یک شخصیت رشید، یک عالم وارسته و مرجع شایسته از این فیضیه برخواست او از ایوان مدرسه فیضیه فریاد بیداری اسلامی را سرداد و مردم را متوجه خطرات نظام طاغوتی کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه اگر بخواهیم یک انقلاب را بشناسیم باید نسبت به رهبر آن انقلاب شناخت داشته باشیم، افزود: رهبری انقلاب اسلامی از مکتب فقه و فقاهت برخواست و پرچم استقلال و آزادی را بر شانه غیرت برافراشت و به دنبال او شاگردانش و روحانیت معظم در تمام عرصه‌ها با ایشان همراهی کردند.

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه فیضیه و فیضیه‌ها همیشه موجب رویش علمی و هدایتی بودند، تصریح کرد: امام حرکت کرد و شاگردانش نیز اندیشه او را تبیین کردند مردم به صحنه آمدند و دستمایه‌های اسلامی از میان مردم جوشید.

وی نهضت انقلاب اسلامی را مطابق با نهضت عاشورایی خواند و گفت: آنقدر مایه‌های اسلامی و عاشورایی در این انقلاب قوی است. این انقلاب از متن اسلام گرفته شده و به جامعه جریان پیدا کرده است. این روحانیت و مردم مومن و متدین بودند که این انقلاب را به اینجا رساندند که در 12 بهمن 57 امام به آغوش ملت برمی‌گردند و در 22 بهمن این انقلاب به نتیجه می‌رسد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه همین روند انقلاب و عظمت‌های این انقلاب کافی است تا خط انقلاب اسلامی را تقویت کنیم، تاکید کرد: همین فرهنگ و روحیه است که می‌تواند جلوی تهاجم فرهنگی بایستد و همین مردم هستند که می‌توانند با حکم و فتوای یک مرجع در مقابل استکبار جهانی و انگلیس ایستادگی کنند.

حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به رشادتهای شهیدان در 8 سال دفاع مقدس افزود: این ملت همان ملتی بود که به تعبیر ادیب نیشابوری در برابر دشمنان ایستاد و فرهنگی که امروزه از حوزه‌های علمیه با شعار حمایت از امام و رهبری سر داده می‌شود از جنس همین فرهنگ است.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی حوزه‌های علمیه خواهران در تبین و ترویج فرهنگ اسلامی اظهار کرد: حوزه‌‌های علمیه خواهران نقش بی‌بدیلی در ترویج فرهنگ غنی اسلامی دارند و در آینده اوج و موج بیشتری را نیز مشاهده خواهیم کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در این باره افزود: از آن هنگام که این حوزه‌ها پایه‌گذاری‌ شده در خیلی از استانها خلاء‌ها و مشکلات دینی مرتفع شده‌اند. بخشی از این خواهران در شهرها و روستاها فعالیتهای دینی را در آن بخش اداره می‌کنند.

حجت‌الاسلام تقوی به مصادیق فعالیت بانوان طلبه اشاره کرد و گفت: یکی از اثرات فعالیت بانوان طلبه مقابله با خرافات‌گویی‌ها در جلسات بانوان و مشاوره‌های خانواده‌ها است.

وی ضمن تاکید بر لزوم ایجاد رشته‌های مشاوره در حوزه‌های علمیه خواهران افزود: رشته‌های مشاوره را در حوزه‌های علمیه خواهران به صورت تخصصی دنبال کنیم تا خواهران طلبه به صورت تخصصی به مشکلات خانواده‌ها بپردازند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در پایان سخنانش با بیان اینکه باید از ظرفیتهای خیران در راستای ترویج فرهنگ دینی استفاده شود، گفت: ما باید خیرسازی کنیم و از ظرفیت خیران و مردم شریفمان که همواره مردمی خیر و نیکوکار هستند در این راستا بهره کافی را ببریم.




:: برچسب‌ها: طلبه زن , جلسات بانوان , خرافه زدایی ,
:: بازدید از این مطلب : 28
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: