نوشته شده توسط : rf

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هنگامی که آمریکا تصمیم گرفت به افغانستان حمله کند رسماً از ایران برای استفاده از فضای هوایی کشور اجازه گرفت که با پاسخ منفی ما روبرو شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه آگاه‌سازی سیاسی که با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولان ستاد ارتش در سالن همایش های اداره فناوری اطلاعات این ستاد برگزار شد، گفت: اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس راهبرد «ما می توانیم» امام خمینی (ره) است.

بروجردی با بیان اینکه استقلال سیاسی یعنی این که هرکشوری برای خود تصمیم بگیرد، افزود: هنگامی که آمریکا تصمیم گرفت به افغانستان حمله کند رسماً از ایران برای استفاده از فضای هوایی کشور اجازه گرفت که با پاسخ منفی ما روبرو شد.

وی با تاکید بر حمایت از محور مقاومت به ویژه حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: آمریکا و متحدان اروپایی و منطقه‌ای او پشتیبان رژیم صهیونیستی اسرائیل هستند و در مقابل، ما از حزب الله و محور مقاومت در سوریه و عراق حمایت می‌کنیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را بر اساس راهبرد "ما می توانیم" امام خمینی (ره) توصیف و اضافه کرد: در منطقه حساس خاورمیانه و غرب آسیا معادله قدرت تغییر کرده است و اینکه بعضی‌ها می گویند چرا ایران از سوریه دفاع می کند دلیلش دفاع از امنیت ملی ایران است.



:: برچسب‌ها: ایران , آمریکا , افغانستان , حریم هوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 60
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

پایگاه تحلیلی اطلاعاتی استراتفور آمریکا اعلام کرد: ترکیه احتمالا تحت شرایط خاص ژئوپلیتیکی مجبور شده است تا مواضع خود را در قبال دولت بشار اسد در سوریه نرم‌تر کند و امتیازاتی را در قبال بحران سوریه به ایران و روسیه بدهد.

استراتفور در عین حال افزود: گرچه ترکیه امتیازاتی را به ایران و روسیه داده است ولی حاضر نشده است تا دست از حمایت مخالفان سوری بردارد.

در گزارش استراتفور آمده است: با توجه به عوامل داخلی و بین المللی که در شرایط کنونی علیه دولت ترکیه عمل می کند، به نظر می رسد آنکارا اختلافات اساسی خود با ایران و روسیه بر سر جنگ داخلی سوریه را کنار گذاشته و به دنبال یافتن منافع مشترک با مسکو و تهران است.

البته مسکو و آنکارا اختلافات زیادی در قبال بحران سوریه و آینده بشار اسد دارند ولی این اختلافات مانع از همکاری دو طرف برای مقابله با داعش نخواهد شد.

این گزارش افزود:

گرچه آنکارا بعید است که دست از حمایت شورشیان سنی در سوریه بردارد، ولی احتمالا راهبرد خود را در سوریه تغییر خواهد داد تا از ایران و روسیه به نوعی دلجویی نماید.

این گزارش به اظهارات اخیر مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه اشاره کرده است که گفت: حل و فصل بحران سوریه بدون مشارکت روسیه امکان پذیر نخواهد بود.

استراتفور خواستار توجه به این واقعیت شده است که مسدود کردن مرز باب الهوا از سوی ترکیه حتی اگر یک اقدام موقتی باشد، می تواند دادن یک امتیاز به روسیه تلقی شود.

این گزارش افزود:

برخی شایعات نیز مطرح شده است که آنکارا و دمشق با میانجیگری ایران، مذاکرات دوجانبه ای را انجام داده اند.

استراتفور در ادامه این گزارش افزود: گرچه بعید به نظر می رسد که ترکیه از دولت بشار اسد حمایت کند ولی این احتمال وجود دارد که درباره مذاکره مستقیم با اسد یا حمایت از تشکیل دولت انتقالی که شامل بشار اسد شود، تصمیم گرفته باشد. برای ایران، حمایت از بشار اسد بخش مهمی از راهبردی منطقه‌ای‌‌اش به شمار می‌رود و این به نفع ایران است تا رابطه با بشار اسد را حفظ کند.

استراتفور هشدار داده است که مخالفان سوری ممکن است به ترکیه پشت کنند، اگر آنکارا روابط بیش از حد دوستانه‌ای با دولت روسیه یا سوریه برقرار کند. در واقع برخی گروه های شورشی در سوریه، از ترکیه فاصله گرفته اند.

تهران نیز مانند مسکو مایل به برقراری روابط نزدیک با ترکیه است. نشانه هایی وجود دارد که روسیه، ایران و ترکیه برای ایجاد یک ائتلاف در سوریه بسیار جدی هستند. پیشنهاد تشکیل این ائتلاف از سوی محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران مطرح شده است.

از سوی دیگر، همکاری نظامی ایران و روسیه تقویت شده و تهران آمادگی خود را برای مشارکت بیشتر در جنگ روسیه علیه تروریست های داعش اعلام کرده است.

 



:: بازدید از این مطلب : 57
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

دستیار ویژه رئیس مجلس درامور بین الملل، در دیدار با وزیرخارجه نروژ گفت: به کمک‌های مستشاری به عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهیم.

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس درامور بین الملل،با "بورگه برنده" وزیر خارجه نروژ  دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبدالهیان در ابتدای این دیدار با توجه به مسائل منطقه به اوضاع سه کشور سوریه،یمن و عراق اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها تمایل زیادی به حل مسائل منطقه به صورت دوجانبه با ایران داشتند، اما بدعهدی های آمریکا و سوابق تاریخی رفتاری آمریکا در قبال ایران مانع جدی هرگونه اعتماد به آمریکا در مسائله منطقه ای است، ضمن اینکه مسائل منطقه را باید در منطقه و با اهل منطقه به گفت وگو نشست.

دستیار ویژه رئیس مجلس درامور بین الملل به نقش مثبت گروه بین المللی حمایت از سوریه و تلاش های نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه اشاره کرد و افزود: اگر آمریکا و عربستان کارشکنی و اقدام به پیگیری حمایت از تروریست ها و گروه های مسلح بی مسئولت نمی کردند، اوضاع سوریه اکنون در مسیر حل سیاسی متمرکز بود.

*به کمک های مستشاری خود به عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم ادامه می دهیم

وی ادامه داد:موضع ایران از آغاز این مناقشات برحل مسئله از طریق گفت وگوهای سیاسی و ناکارآمد بودن روش های امنیتی و نظامی بوده است.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل همچنین به اوضاع کشور عراق اشاره کرد و گفت: ما همچنان به کمک های مستشاری خود به عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم  ادامه می دهیم.

*بشار اسد  آمادگی دارد که در چارچوب دموکراتیک مصالحه سیاسی صورت گیرد

امیرعبدالهیان افزود:بشار اسد این آمادگی را دارد که در چارچوب دموکراتیک مصالحه سیاسی صورت گیرد و دولت با معارضین معتقد به راهکار سیاسی به مذاکره بنشینند. ولی نباید از او انتظار داشت که کلید حکومت را به مخالفان تسلیم کند. بشار اسد نمی تواند در برابر نقض امنیت و ثبات کشورش و تحرکات تروریستی که با حمایت خارجی انجام می شود، بی تفاوت باشد.

وی در پایان به شرایط بحرین اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر به اوضاع حقوق بشر در این کشور شد.

وی با اشاره به لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم، این حرکت را خلاف اصول انسانی دانست و اضافه کرد: قدمت حضور اجداد شیخ عیسی قاسم در حوزه جغرافیایی بحرین ده ها سال بیشتر از حضور آل خلیفه در بحرین است و نقض تابعیت این روحانی عالیقدر نمونه بارزی از نقش حقوق بشر در بحرین است.

*بورگه برنده: نروژ از راه حل سیاسی در سوریه حمایت می کند

"بورگه برنده" وزیر خارجه نروژ نیز با اشاره به دیدارهای مهم خود با مسئولان ایرانی آمادگی کشورش برای کمک به حل مسائل و مناقشات منطقه از جمله سوریه را مورد تاکید قرار داد.

وزیر خارجه نروژ افزود: نروژ از راه حل سیاسی در سوریه حمایت می کند و به تسریع این روند نیز کمک خواهد نمود و از طرفین می خواهد که به یک اصول مشترک برسند.

وی در پایان به همکاری گسترده ایران و روسیه در بخش های مختلف اشاره نمود و این را برای حل بحران سوریه مناسب دانست.

"بورگه برنده " از وجود دیدگاه های متفاوت کشورها در مورد بشار اسد و سوریه گفت.

وزیرامورخارجه نروژ همچنین دیدگاه های کشورش را در مورد تحولات عراق و بحرین تبیین کرد و بر ضرورت رعایت حقوق ملت ها تاکید کرد



:: برچسب‌ها: ایران , سوریه , مستشاری ,
:: بازدید از این مطلب : 65
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

ویتامین ب۱۲ (B12)، ویتامین انرژی است. این ویتامین به ساخت دی.ان.ای، عصب‌ها و سلول‌های خونی کمک می‌کند و برای داشتن مغز و سیستم ایمنی سالم ضروری است. بدون ویتامین ب۱۲، متابولیسم بدن ما به خوبی کار نمی‌کند. اما ب۱۲ مانند دیگر ویتامین‌ها نیست و فقط در محصولات حیوانی مانند تخم‌مرغ، گوشت، صدف‌دریایی و لبنیات یافت می‌شود. دکتر «مگی مون» متخصص تغذیه می‌گوید: «بیشتر از ۱۵ درصد از افراد، به اندازه‌ی کافی ویتامین ب۱۲ دریافت نمی‌کنند. این افراد به احتمال زیاد گیاه‌خوار هستند، بیماری سیلاک یا دیگر مشکلات گوارشی دارند و یا اینکه بالاتر از ۵۰ سال دارند.» علائم کمبود ویتامین ب۱۲ شامل خستگی، تپش قلب، آشفتگی روانی و غیره هستند. در این مقاله، می‌خواهیم ۲۱ حقیقت مهم درباره‌ٰی کمبود ویتامین ب۱۲ را توضیح و درمان‌هایی برای آن پیشنهاد دهیم

خطر کمبود ویتامین ب۱۲ گیاهخواران را تهدید می‌کند

ویتامین ب۱۲ به طور طبیعی در محصولات حیوانی یافت می‌شود، پس اگر رژیم غذایی شما از محصولات گیاهی مانند میوه‌‌ها و سبزیجات، حبوبات و سویا تشکیل شده، در معرض خطر کمبود این ویتامین قرار دارید. دکتر «استفانی میدلبِرگ» (Stephanie Middleberg) متخصص تغذیه در نیویورک، توصیه می‌کند گیاه‌خوارانی که تخم‌مرغ و لبنیات مصرف می‌کنند، حداقل روزی یک بار، هر دویِ این گروه‌های غذایی را در رژیم غذایی خود جای دهند. وِگان‌ها که هیچ نوع محصول حیوانی اعم از تخم‌مرغ و لبنیات و عسل نمی‌خورند، باید حتما قرص‌های مکمل ویتامین ب۱۲ یا غذاهایی را که با این ویتامین غنی شده‌اند، مصرف کنند. از غذاهایی که با ویتامین ب۱۲ غنی شده‌اند می‌توان به شیرهای غیرلبنی، غلات صبحانه و جایگزین‌های گوشت اشاره کرد، البته همه‌ی آنها الزاما با این ویتامین غنی نشده‌اند، پس حتما به برچسب غذایی آنها دقت کنید

افراد بالای ۵۰ سال هم در معرض خطر هستد

با افزایش سن، معده اسید کمتری ترشح می‌کند و اسید معده برای جذب ویتامین ب۱۲ حیاتی است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا تخمین می‌زند که تقریبا یک نفر از هر ۳۱ فردِ بالای ۵۰ سال با کمبود این ویتامین مواجه است. «میدلبرگ» می‌گوید: «افراد مسن معمولا اشتهای کمتری دارند و کمتر غذا می‌خورند و احتمال دارد دارو هم مصرف کنند (مثل داروهای سوزش معده)، که این داروها به نوبه‌ی خود میزان ترشح اسید معده را بیش از پیش در این افراد کاهش می‌دهند.» در حقیقت، خیلی از افراد مسن، قابلیت جذب ویتامین ب۱۲ از منابع غذایی را کاملا از دست می‌دهند و باید حتما از مکمل‌های دارویی استفاده کنند، اگر باز هم مشکل کمبود این ویتامین در آنها حل نشود، باید از طریق تزریق وریدی این ویتامین را دریافت کنند.

 

علائم اولیه‌ی کمبود ب۱۲، ضعف و خستگی است

بی‌دلیل نیست که نام مستعار این ویتامین، ویتامین انرژی است. کمبود دریافت ویتامین ب۱۲ در تولید گلوبول‌های قرمز خون اختلال ایجاد می‌کند و تعدادی از علائم اولیه‌ی آن، احساس خستگی، ضعف و گیجی است. مشکل اینجا است که این علائم خیلی مبهم هستند و همه‌ی افراد آنها را به یک شکل تجربه نمی‌کنند و به این دلیل که این علائم را می‌توان به عوامل مختلفی نسبت داد، بیشتر افراد به آزمایش دادن فکر نمی‌کنند. اگر این علائم هفته‌ها باقی بمانند، بهتر است به دکتر مراجعه کنید و آزمایش بدهید

داروهای سوزش معده می‌توانند باعث کمبود ویتامین ب۱۲ شوند

بعضی از داروهای معده، تولید اسید معده را که برای جذب ویتامین ب۱۲ بسیار مهم است، متوقف می‌کنند. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ در مجله‌ی انجمن پزشکی آمریکا به چاپ رسید این موضوع را ثابت می‌کند. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از داروهای موسوم به مهار‌کننده‌های پروتون پامپ (مانند پریلوسِک (Prilosec ) و نکسیوم (Nexium))، به مدت بیشتر از دو سال، ۶۵ درصد خطر کمبود ویتامین ب۱۲ را افزایش می‌دهد و استفاده‌ی دو سال یا بیشتر از داروهایی که گیرنده‌های هیستامین را مسدود می‌کنند (مانند پِپسید (Pepcid) و زانتاک (Zantac))، احتمال کمبود این ویتامین را ۲۵ درصد افزایش می‌دهند. اگر به طور منظم از این داروها استفاده می‌کنید، با پزشک خود درباره‌ی اقداماتی که برای مراقبت از خودتان می‌توانید انجام دهید، مشورت کنید.

ممکن است کمبود ب۱۲ با زوال عقل اشتباه گرفته شود

علائم کمبود ویتامین ب۱۲ گاهی شبیه علائم بیماری زوال عقل هستند. علائمی مانند فراموشی، فقدان آگاهی و ناتوانی در تفکرِ منطقی، در هر دو بیماری دیده می‌شوند. تشخیص بین زوال عقل و کمبود ویتامین ب۱۲ گاهی دشوار است، خصوصا به این دلیل که افراد مسن در معرض ابتلا به هر دو قرار دارند و اغلب، این دو بیماری با هم تداخل پیدا می‌کنند. ۷۵ تا ۹۰ درصد از افرادی که کمبود ب۱۲ دارند، دچار بیماری‌های عصبی مانند زوال عقل هم هستند. البته وقتی کمبود ویتامین ب۱۲ در افراد جوان هم اتفاق می‌افتد، باز هم به زوال عقل شباهت دارد. و معمولا متخصصان نمی‌توانند به راحتی این دو بیماری را تشخیص دهند و بهتر است بیمارانی که مشکلات شناختی دارند، حتما آزمایش کمبود ویتامین ب۱۲ بدهند

مصرف قرص‌های ضد‌بارداری شما را مستعد کمبود ب۱۲ می‌کند

دکتر «میدلبرگ» می‌گوید: «جذب ویتامین ب۱۲ در زنانی که برای مدت طولانی از قرص‌های ضدبارداری استفاده می‌کنند، مشکل می‌شود.» تحقیقات نشان می‌دهد قرص‌هایی که استروژن بالایی دارند، ارتباط بیشتری با ب۱۲ دارند و کمبود فولات (فولیک اسید و ویتامین ب۶) هم ثابت می‌کند که استروژن موجود در این قرص‌ها مانع جذب این ویتامین‌ها می‌شود. پس اگر شما از قرص‌های جلوگیری از بارداری استفاده می‌کنید، حتما با پزشک خود درباره‌ی مصرف مکمل‌های ب۱۲ مشورت کنید

گوشت و ماهی سرشار از ویتامین ب۱۲ هستند

بنا بر تحقیقات موسسه‌ی ملی سلامت آمریکا، جگر گاو و صدف خوراکی بیشترین مقدار ویتامین ب۱۲ را دارند. اگر هیچ کدام از این مواد غذایی را دوست ندارید، گزینه‌های دیگری هم وجود دارند. گوشت گاو، بوقلمون، صدف‌دریایی، مرغ و ماهی سالمون هم سرشار از این ویتامین هستند. یک وعده از هر کدام می‌تواند صددرصد نیاز توصیه شده‌ی روزانه به این ویتامین را برآورده کند (این نیاز در مردان و زنان بالای ۱۴ سال ۲.۴ میکروگرم و ۲.۶ تا ۲.۸ میکروگرم برای زنان باردار و شیرده است). تخم‌مرغ با داشتن ۰.۶ میکروگرم به ازای هر عدد و شیر کم‌چرب به ازای هر فنجان ۱.۲ میکروگرم، هم منابع خوبی هستند

کمبود ب۱۲ ممکن است باعث شود نتیجه‌ی آزمایش پاپ اسمیر به اشتباه مثبت نشان داده شود

کمبود ویتامین ب۱۲ حتی بر روی آزمایش پاپ اسمیر یا تست سرطان دهانه‌ی رحم هم تأثیر می‌گذارد. مطابق تحقیقات مؤسسه‌ی ملی سلامت، میزان کم ویتامین ب۱۲، ظاهر سلول‌های گردن رحم را تغییر می‌دهد و باعثِ مثبت شدن آزمایش سرطان دهانه‌ی رحم می‌شود.

کمبود ب۱۲ در کم‌خونیِ پرنیشیوز موثر است

کم‌خونی پرنیشیوز نوعی کم‌خونی است که از کمبود ویتامین ب۱۲ ناشی می‌شود. پرنیشیوز در زبان لاتین به معنی خطرناک است، و به این دلیل به این نام خوانده می‌شود چون در گذشته این بیماری منجر به مرگ می‌شد. این بیماری، کمبود گلوبول‌های قرمز خون است و زمانی رخ می‌دهد که معده پروتئینی به نام فاکتور داخلی را که به جذب ویتامین ب۱۲ در روده‌ها کمک می‌کند، به اندازه‌ی کافی تولید نمی‌کند. کم‌خونی پرنیشیونز می‌تواند نتیجه‌ی واکنش دستگاه دفاعی بدن علیه سلول‌های خودی باشد که باعث تخریب سلول‌های دیواره‌ی معده می‌شود یا به دلیل مشکلی در پُرزهای دیواره‌ی معده یا حتی به دلایل ارثی باشد. راه درمان این بیماری مصرف مکمل‌های ب۱۲ است که با ویتامین‌های دیگر ترکیب شده باشند

تشخیص کمبود ویتامین ب۱۲ مشکل است

دکتر «میدلبرگ» می‌گوید: «به این دلیل که بدن می‌تواند ویتامین ب۱۲ را به مدت سه تا پنج سال ذخیره کند، علائم ابتدایی معمولا به تدریج دیده می‌شوند و احتمال اینکه متوجه آنها شوید کم است. بعد از علائم ابتدایی مانند خستگی و ضعف، علائم پیشرفته‌تری مانند کرختی، مور مور شدن اندام‌ها، افسردگی، پارانویا (اختلال روانی که فرد همه را دشمن تصور می‌کند) و حتی توهم ظاهر می‌شوند. این علائم متنوع هستند و در همه‌ی افراد به یک شکل دیده نمی‌شوند، بنابراین تشخیص بیماری مشکل است. اینکه کدام علائم بروز می‌کنند به این بستگی دارد که کمبود ب۱۲ به چه دلیل به وجود آمده باشد. مثلا، اگر خوب جذب نشدن دلیل این مشکل باشد، علائم به تدریج ظاهر می‌شوند چون به هر حال مقدار کمی از این ویتامین جذب می‌شود، ولی اگر دلیل آن، عدم مصرف محصولات حیوانی باشد علائم خیلی سریع خودشان را نشان می‌دهند.

تنها راه تأیید کمبود ب۱۲ آزمایش خون است

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، میزان کمتر از ۲۰۰ پیکوگرم در هر میلیمتر خون را به عنوان کمبود ویتامین‌ ب۱۲ اعلام کرده است. «مون» می‌گوید: «آزمایش‌های خون معمولا دقیق هستند، اما بعضی از سرطان‌ها، استفاده از قرص‌های ضدبارداری، کمبود اسید فولیک و بارداری ممکن است به اشتباه نتیجه‌ی آزمایش را مثبت نشان دهند. همچنین در افرادی که بیماری‌های مربوط به کبد دارند، کلیه‌های‌شان به خوبی کار نمی‌کنند یا اختلالات خاصی در سلول‌های خونی‌شان دارند، ممکن است نتیجه‌ی این آزمایش به اشتباه منفی نشان داده شود.» پزشک عمومی شما می‌تواند در مورد نتیجه‌ی آزمایش به شما کمک کند.

کمبود ب۱۲ به مشکلات سیستم ایمنی مرتبط است

ب۱۲ نقش مهمی در تولید گلوبول‌های سفید دارد و گلوبول‌های سفید برای سیستم ایمنی بدن حیاتی هستند. کمبود ویتامین ب۱۲ نه تنها سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند، بلکه بعضی از اختلالات سیستم ایمنی نیز می‌توانند باعث به وجود آمدن کمبود این ویتامین بشوند. مثلا، بیماری گریوز که نوعی پرکاری تیروئید است می‌تواند باعث به وجود آمدن کم‌خونی پرنیشیوز شود که آن هم به نوبه‌ی خود منجر به کمبود ویتامین ب۱۲ می‌شود.

مشکلات گوارشی می‌توانند موجب کمبود ب۱۲ شوند

به این دلیل که مشکلات گوارشی جذب ویتامین ب۱۲ را با مشکل مواجه می‌کنند، افرادی که بیماری‌های معده یا گوارشی دارند، بیشتر در معرض خطر هستند. دکتر میدلبرگ می‌گوید: «افرادی که دچار بیماری‌های مربوط به معده و روده، مانند التهاب روده‌ی بزرگ، بیماری کرون (نوعی التهاب دیواره‌ی روده) یا بیماری التهاب روده‌ی کوچک هستند، ریسک کمبود ب۱۲ در آنها بیشتر دیده می‌شود.» افرادی که از سیلاک رنج می‌برند نیز ممکن است با جذب ب۱۲ مشکل داشته باشند. اگر شما هر کدام از این بیماری‌ها را دارید، حتما با پزشک خود درباره‌ی مصرف مکمل‌های دارویی یا تزریق ب۱۲ مشورت کنید. از آنجا که حتی مصرف خوراکیِ بالاترین دُوز ب۱۲ نمی‌تواند به خوبی در بدن شما جذب شود، بهترین راهِ دریافت آن، تزریق است.

ممکن است بعد از جراحیِ کاهش وزن به کمبود ب۱۲ دچار شوید

دکتر «مون» می‌گوید: «بعضی از جراحی‌هایی که بر روی سیستم گوارشی انجام می‌گیرند، مانند جراحی مجاری معده، جذب ب۱۲ را سخت‌تر می‌کند.» یکی از دلایل آن به کاهش توانایی بدن در جذب غذا مربوط می‌شود. همچنین پایین بودن میزان عامل داخلی، که همانطور که گفتیم پروتئینی است که به بدن در جذب ب۱۲ کمک می‌کند، نیز در این موضوع مؤثر است. مشکل جذب می‌تواند یک مشکل دائمی باشد و افرادی که جراحی‌های مجاری معده انجام می‌دهند باید تا آخر عمر مکمل‌های ب۱۲ مصرف کنند.

کمبود ب۱۲ باعث سوزش در اندام‌ها، ضعف و مشکلات تعادلی می‌شود

تخلیه شدن ذخایر بدن از ب۱۲ باعث آسیب رسیدن به عصب‌ها می‌شود. سوزن سوزن شدن دست‌ها و پاها، لرزش در حرکات بدن و راه رفتن نامتعادل، عواقب کمبود طولانی‌مدت ویتامین ب۱۲ هستند. مانند دیگر علائم این بیماری، اینها هم می‌توانند دلایل دیگری داشته باشند که از آن جمله می‌توان به کهولت سن اشاره کرد. تنها راه اطمینان یافتن، انجام آزمایش خون و مشورت با پزشک است.

کودکان هم ممکن است دچار آن شوند

در نوزادان کمبود ب۱۲ جدی است و می‌تواند علائمی مانند کم‌خونی، مشکلات حرکتی و مشکل در مراحل رشد را به وجود بیاورد که می‌توانند خطرناک باشند. کمبود ویتامین ب۱۲ در کودکان به ندرت دیده می‌شود، اما در کودکانی که مادران‌شان در دوره‌ی بارداری محصولات حیوانی به اندازه‌ی کافی مصرف نکرده‌اند یا مادران شیردهی که گیاه‌خوار هستند دیده می‌شود. مصرف مکمل‌های ب۱۲ در مادران و همچنین غذاهای غنی شده با ب۱۲ در دوارن بارداری و شیردهی می‌تواند مفید باشد.

رنگ‌پریدگی، زبان درد و آفت دهان از علائم ملموس کمبود ب۱۲ هستند

رنگ‌پریدگی، زبان قرمز، ملتهب و دردناک و آفت‌های دهانی از علائم ملموس کمبود ب۱۲ هستند. این علائم که به دلیل تغییراتی که کمبود این ویتامین در جریان خون ایجاد می‌کند رخ می‌دهند، می‌توانند سال‌ها بعد از تخلیه‌ی ذخائر بدن از این ویتامین دیده شوند. یکی دیگر از علائمی که به خون مربوط می‌شود، تپش قلب است. گاهی زود کبود شدن پوست هم نشانه‌ی کمبود مزمن این ویتامین است. اما این علائم در همه‌ی بیمارانی که کمبود ب۱۲ دارند بروز نمی‌کنند و یا اینکه به آرامی خودشان را نشان می‌دهند و تشخیص‌شان مشکل است.

کمبود ب۱۲ می‌تواند موجب آسیب‌های ماندگار شود

کمبود ویتامین ب۱۲ اگر سال‌ها باقی بماند، باعث آسیب‌های عصبی برگشت‌ناپذیر، مانند از دست دادن حافظه، فقدان آگاهی و ناتوانی در تمرکز خواهد شد. از دیگر عوارض جانبی می‌توان به آسیب‌های عصبی، بی‌خوابی، اختلال نعوذ و حتی اختلالات روده و مثانه اشاره کرد. دکتر «مون» معتقد است که اگر کمبود این ویتامین زود تشخیص داده و درمان شود خیلی از این علائم بهبود پیدا خواهندکرد.

ویتامین ب۱۲ هیچ‌گاه به حد افراط نمی‌رسد

برخلاف ویتامین‌هایی که محلول در چربی هستند و ممکن است در بدن‌ انباشته شده و عوارض جانبی داشته باشند، ب۱۲ به این دلیل که محلول در آب است فقط به اندازه‌ی نیاز بدن جذب می‌شود و مقادیر اضافه‌ی آن به همراه ادرار دفع می‌شود. این برای کسانی که می‌خواهند ذخایر بدن‌شان را از این ویتامین پر کنند ولی نگران مصرف زیاد آن هستند، خبر خوبی است. اما دقت کنید که اگر در یک وعده مقدار زیادی ویتامین ب۱۲ مصرف کنید، مبتلا به بیرون‌روی و خارش خواهید شد. اگر پزشک، مکمل دارویی برای شما تجویز کرده، حتما برچسب روی دارو را مطالعه کنید و فقط به مقداری که پزشک‌تان توصیه کرده مصرف کنید.



:: برچسب‌ها: ویتامین , کمبود , علامت , ,
:: بازدید از این مطلب : 82
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، امیر هوشنگ‌ یاری در مراسم اختتامیه شصت و چهارمین دوره بصیرت خانواده‌های کارکنان نزاجا در کرمانشاه، اظهار کرد: وجود دشمن یک توهم نیست، بلکه واقعیت مبتنی بر شرایط جهانی و تحرکات پیرامونی است که اشراف اطلاعاتی و رصد امنیتی بر آن وجود دارد.
 
وی با اشاره به اینکه انهدام گروهک تروریستی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) طی روز گذشته در کرمانشاه یک موفقیت برای دستگاه امنیتی کشور است، این دستاورد را حاصل تلاش شبانه‌روزی، اخلاص در عمل، ایمان قوی و سیستم قوی اطلاعاتی و نظامی کشور و شایسته تقدیر دانست.
 
فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به اقدامات ارزشمند و خدمات ارائه شده توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های نیروی زمینی، نیروی دریایی و هوانیروز اشاره کرد و ادامه داد: تلاش سربازان و نیروهای نظامی کشورمان به‌صورت شبانه‌روزی و مستمر برای دفاع از تمامیت عرضی، حمایت از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب، پشتیبانی و دفاع از نظام اسلامی و تحقق فرمایشات فرماندهی کل قوا انجام می‌گیرد.


:: برچسب‌ها: انهدام , تروریست , امنیت ,
:: بازدید از این مطلب : 86
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

شاید یکی از سخت ترین کارها برای کودکان خوابیدن است. والدین وقت زیادی را برای خواباندن کودکان شان به ویژه در سال های اول زندگی شان می گذارند.

اما اگر والدین خوابیدن قبل از ساعت ۹ شب را به شکل یک قانون خانوادگی در آورند، مزایای بسیار زیادی عاید آن ها و کودک دلبندشان خواهد شد.

علاوه بر این که والدین می توانند زمان های بعد از خوابیدن فرزندان را به خود اختصاص دهند، خوابیدن قبل از ساعت ۹ برای کودکان فواید زیادی برای سلامتی آن ها در پی دارد.

۱ – به خواب رفتن سریع تر

بسیاری از والدین تصور می کنند که هر چه کودک خسته تر شود زودتر به خواب می رود.

این تصوری کاملا اشتباه است!

کودکانی که قبل از ساعت ۹ شب به رختخواب می روند سریع تر به خواب می روند و کیفیت خواب بهتری نسبت به آن دسته از کودکان که دیرتر می خوابند دارند.

همچنین احتمال بیدار شدن آن ها در اواسط شب بسیار کمتر می باشد.

مطالعات نشان می دهد که کودکانی که قبل از ساعت ۹ شب می خوابند، ۷۸ دقیقه خواب بیشتر نسبت به سایر کودکان د ارند!

۲ – ترشح هورمون های رشد

متخصصین اطفال معتقدند که هیچ چیزی به اندازه خواب صحیح و به موقع در کودک برای رشد او مهم نیست.

مدت ها قبل از ورود کودک به مراحل نوجوانی هورمون ها همچنان مهم ترین نقش را در رشد ان ها دارند.

بالاترین میزان ترشح هورمون های رشد در بدن کودک در ساعت ۱۰ شب، ۱۲ شب و ۲ بامداد است.

تنها دراز کشیدن در رختخواب و بیدار بودن در ساعت ۱۰ کافی نیست، بلکه کودک باید در این زمان در مرحله خواب REM باشد.

خواب REM (حرکت تند چشم در خواب یا حرکت سریع چشم در خواب (Rapid eye movement sleep: REM/REMS)) ششمین مرحله از خواب است که اکثر رویاها معمولا در این زمان دیده می شوند.

شاید یکی از سخت ترین کارها برای کودکان خوابیدن است. والدین وقت زیادی را برای خواباندن کودکان شان به ویژه در سال های اول زندگی شان می گذارند.

اما اگر والدین خوابیدن قبل از ساعت ۹ شب را به شکل یک قانون خانوادگی در آورند، مزایای بسیار زیادی عاید آن ها و کودک دلبندشان خواهد شد.

علاوه بر این که والدین می توانند زمان های بعد از خوابیدن فرزندان را به خود اختصاص دهند، خوابیدن قبل از ساعت ۹ برای کودکان فواید زیادی برای سلامتی آن ها در پی دارد.

۱ – به خواب رفتن سریع تر

خواب کافی کودکان

بسیاری از والدین تصور می کنند که هر چه کودک خسته تر شود زودتر به خواب می رود.

این تصوری کاملا اشتباه است!

کودکانی که قبل از ساعت ۹ شب به رختخواب می روند سریع تر به خواب می روند و کیفیت خواب بهتری نسبت به آن دسته از کودکان که دیرتر می خوابند دارند.

همچنین احتمال بیدار شدن آن ها در اواسط شب بسیار کمتر می باشد.

مطالعات نشان می دهد که کودکانی که قبل از ساعت ۹ شب می خوابند، ۷۸ دقیقه خواب بیشتر نسبت به سایر کودکان د ارند!

۲ – ترشح هورمون های رشد

متخصصین اطفال معتقدند که هیچ چیزی به اندازه خواب صحیح و به موقع در کودک برای رشد او مهم نیست.

مدت ها قبل از ورود کودک به مراحل نوجوانی هورمون ها همچنان مهم ترین نقش را در رشد ان ها دارند.

بالاترین میزان ترشح هورمون های رشد در بدن کودک در ساعت ۱۰ شب، ۱۲ شب و ۲ بامداد است.

تنها دراز کشیدن در رختخواب و بیدار بودن در ساعت ۱۰ کافی نیست، بلکه کودک باید در این زمان در مرحله خواب REM باشد.

خواب REM (حرکت تند چشم در خواب یا حرکت سریع چشم در خواب (Rapid eye movement sleep: REM/REMS)) ششمین مرحله از خواب است که اکثر رویاها معمولا در این زمان دیده می شوند.

۳ –  بهره وری و کارایی بالا در طول روز

تمرکز در کودکان کم خوابی

علاوه بر دو نکته ای که در بالا ذکر کردیم یکی از مهم ترین فواید زود خوابیدن کودکان، کارایی بهتر و تمرکز بالاتر این دسته از کودکان در مدرسه است.

طبق گزارش parents.com خواب کافی و به موقع در کودکان باعث بالا رفتن تمرکز و بهره وری بیشتر آنان می شود.

مدیر مرکز پزشکی خواب در مرکز پزشکی ملی کودکان در واشنگتن می گوید: “علائم کم خوابی و ADHD (اختلال کم توجهی – بیش فعالی) در کودکان از جمله بی توجهی و رفتار های تکانشی تقریبا دقیقا مانند هم هستند!”

چگونه کودکمان را ساعت ۹ شب بخوابانیم؟

والدین در تمامی مسائل الگوی کودک هستند. در این مورد هم همینطور!

اگر او را می خوابانید خودتان هم به اتاق خواب بروید و وانمود کنید که شما هم خواب هستید. می توانید در رختخوابتان بی صدا مطالعه کنید.

حداقل تا زمانی که مطمئن شدید که او خوابیده است!

کودک را به اجبار به اتاقش نفرستید و اتاق را خاموش کنید و خودتان با صدای بلند تلویزیون ببینید یا با تلفن صحبت کنید.

کتاب مورد علاقه کودکتان را برایش بخوانید. کتاب خواندن روش بسیار خوبی برای خواباندن کودک است.

۲ ساعت قبل از رفتن کودک به رختخوابش اجازه ندهید که به صفحات وسایل الکترونیکی مانند موبایل یا تبلت نگاه کند. نور آبی منتشر شده از این وسایل به خواب رفتن را برای آن ها بسیار سخت می کند. خاموش کردن این وسایل قبل از خواب موجب ترشح ملاتونین _ هورمونی که چرخه خواب و بیداری را تنظیم می کند _ در بدن کودک می شود



:: برچسب‌ها: کودکان , خواب , رشد ,
:: بازدید از این مطلب : 86
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf


 
شاید درباره مصرف پوست میوه‌ها زیاد شنیده باشید. لی باخ، کارشناس ارشد تغذیه و مواد غذایی از کلرادو آمریکا می‌گوید، واقعیت دو سویه ماجرا این است که پوست میوه‌ها با توجه به اینکه دارای فیتوکمیکال های گیاهی، فیبر و دیگر مواد مغذی هستند، می‌توانند آلودگی هایی را نیز به میز غذای ما بیاورند. در صورت تمایل به استفاده از پوست میوه‌ها و سبزی‌ها باید توجه داشته باشیم که از محصولات ارگانیک استفاده کنیم.توصیه‌های این کارشناس ارشد تغذیه را در مطلب زیر بخوانید.
 
مرکبات
 
پوست مرکباتی نظیر پرتقال، گریپ فروت و لیمو، اگرچه تلخ و دیرهضم هستند، اما مقادیر فراوانی ویتامین C، ریبو فلاوین، ویتامین B6، کلسیم، منیزیم، پتاسیم به همراه فلانوئیدهای ضد التهاب دارند. لایه سفیدی که بین پوست و میوه قراردارد نیز دارای فیبر فوق العاده بالایی است. سعی کنید به هنگام مصرف پرتقال این لایه را زیاد برندارید. پوست مرکبات می‌توانند به صورت خلالی و رنده شده در سس سالاد و یا در ترکیب با مقداری شکر، روغن یا سرکه مصرف شوند.
 
پیاز
 
هرچند خوردن پوست پیاز ایده زیاد جالبی نیست، اما کارشناسان مصرف مقادیر زیادی از این ماده را توصیه می‌کنند. پوست پیاز قرمز منبعی غنی از کوئرستین است که مانع تشکیل رادیکال‌های آزاد شده می‌شود و به بهبود جریان خون سالم در عروق کمک می‌کند. کوئرستین همچنین سبب اتساع عروق خونی و افزایش پمپاژ خون در عضلات می‌شود. افزون بر این، پوست پیاز قرمز سرشار از ترکیبات شیمیایی است که می‌توانند از بدن در برابر سرطان‌ها محافظت کنند. پوست پیاز را همچنین می‌توان یک منبع آنتی‌باکتریال به شمار آورد.
 
موز
 
پوست موز اگرچه طعم تلخ و بافت زمختی دارد، اما دارای مقادیر زیادی پتاسیم، لوتئین (آنتی اکسیدانی قوی برای چشم) و تریپتوفان (که موجب افزایش تولید سروتونین –هورمون شادی- در بدن می‌شود) است. استفاده از پوست این میوه در نوشیدنی‌ها یا جوشانیدن و پختن آن، به مصرف آسان‌تر این ماده کمک می‌کند.
 
خیار
 
خیارهای پوست کنده کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، ویتامین A و ویتامین K کمتری نسبت به یک خیار کامل دارند و تقریباً همه فیبر خیار در پوست آن است. حجم عمده میوه داخل پوست را آب تشکیل می‌دهد.
 
کدو سبز
 
پوست کدو سبز دارای مقادیر زیادی ویتامین C، فیبر، پتاسیم و آنتی اکسیدان‌هایی نظیر کاروتنوئید، لوتئین و زیگزانتین است. پوست کدو مسما اگرچه کمی تلخ مزه است، اما می‌تواند به صورت پخته و در ترکیب با دیگر طعم‌ها مورد استفاده قراربگیرد.
 
سیب
 
با پوست گرفتن سیب مقادیر زیادی پکتین- فیبر محلول و تنظیم کننده LDL یا کلسترول بد و قند خون - را از دست خواهید داد. پکتین همچنین هضم را کند کرده و سبب می‌شود کمتر احساس گرسنگی کنید.
 
سیب زمینی
 
تحقیقات نشان داده اند، هر گرم پوست سیب زمینی دارای مقادیر بیشتری فیبر، آهن، پتاسیم، ویتامین B، ویتامین C و فولیک اسید نسبت به ماده اصلی است.
 
کیوی
 
پوست کیوی فلانوئید، آنتی اکسیدان و ویتامین C بیشتری نسبت به میوه داخل آن دارد. می‌توانید پرزهای ناخوشایند پوست کیوی را بتراشید.
 
بادنجان
 
پوست بادنجان غنی از آنتی اکسیدانی به نام ناسونین است که مانع از آسیب سلول‌های مغزی می‌شود و همچنین دارای مقادیری پتاسیم، منیزیم و فیبر مؤثر در لاغری شکم می‌باشد. رنگ ارغوانی پوست بادنجان به خاطر آنتی اکسیدانی از خانواده آنتوسیانین هاست که در خود بادنجان به مقدار بسیار کم وجوددارد.
 
هویج
 
هویج غنی از ترکیباتی هستند که پلی استیلن نامیده می‌شوند و در از بین بردن سرطان تأثیر داشته و خواص ضد قارچ، ضد باکتری و ضد التهاب دارند. هویج ها همچنین غنی از کاروتن و آنتی اکسیدان‌های مختلف هستند، اما همه این مواد مغذی در زیر پوست هویج متمرکز شده اند



:: برچسب‌ها: میوه , پوست , خاصیت ,
:: بازدید از این مطلب : 73
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

کارشناس ارشد روانشناسی گفت: کنترل خشم می تواند در بسیاری از موارد افراد را از خطرات احتمالی، دور و از پیامد های مخرب ناشی از کنترل نشدن آن جلوگیری کند.

مسلم کرد در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه هر شخصی در طول روز با هیجانات مختلفی رو به رو است، اظهار کرد: یکی از این هیجانات خشم است که پاسخ دادن به این غریزه با حالت تهاجمی رو به رو است. یکی از گام های اساسی در روانشناسی کنترل هیجانات است که در اکثر مواقع باعث جلوگیری از مشکل و آسیب در فرد و اطرافیان خواهد شد.

وی با اشاره براینکه هر فردی خشم یا پرخاشگری را در زندگی روزمره خود تجربه خواهد کرد، ادامه داد: نمی توان به سادگی از چیزی که باعث خشم شده دوری کرد اما می توان واکنش های خود را کنترل سازیم. عوامل مختلفی باعث پرخاشگری در انسان می شود که به عنوان یکی از شایع ترین این موضوعات می‌توان به ناکامی فرد در تحقق خواسته‌اش اشاره کرد.

کرد در مورد پیامدهای ناشی از  کنترل نشدن پرخاشگری وخشم عنوان کرد: معمولا بسیاری از زندانیان و محکومان به قتل علت وقوع جرم خود را کنترل نکردن لحظه‌ای خشم خود اعلام می‌کنند. اثرات کنترل نداشتن روی خشم می تواند زندگی اجتماعی افراد را تحت تاثیر قرار دهد و روابط آنها را با اطرافیان خدشه دار کند.

وی با بیان اینکه مهم ترین و موثر ترین راهکار برای کنترل خشم و پرخاشگری، آموزش است، اذعان کرد: آموزش ها در سه سطح فردی(آموزش مهارت زندگی) خانواده(آموزش های روابط و خانواده درمانی) و جامعه (آموزش های رسانه ای)می‌تواند ا



:: برچسب‌ها: خشم , کنترل , فایده ,
:: بازدید از این مطلب : 80
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

به گزارش مشرق، بطور کلی هر دارویی برای هر بیماری غیرمرتبط مصرف شود ممکن است خطر آفرین باشد از یک استامینوفن ساده گرفته تا باقی داروها، برخی از داروها بالقوه خطراتشان به نسبت از بقیه داروها بیشتر است حتی برای خود آن بیماری اصلی هم که تجویز می شوند بازهم عوارضی را به دنبال دارد. در خصوص اطلاعات بیشتر در این زمینه با یک داروساز به گفت و گو نشسته ایم .
 
دکتر کاوه سالارمند ، داروساز بیان کرد : مسمومیت دارویی یکی از متداول‌ترین انواع مسمومیت‌هاست. استفاده بیش از حد مجاز هر دارو یا ماده‌ای می‌تواند باعث این نوع از مسمومیت شود.
 
البته گاهی حتی استفاده از داروهایی که به قصد درمان فرد تجویز شده‌اند، در همان دوز مجاز مصرفی ممکن است به دلایلی مانند وجود مشکلات زمینه‌ای در فرد و یا تداخل دارویی با یک داروی مصرفی دیگر، منجر به بروز مشکلات در بدن فرد و مسمومیت دارویی شوند.
 
یک دارو ممکن است عملکرد یک داروی دیگر را تغییر داده و حتی مانع جذب آن در بدن شود. این حالت به‌خصوص برای داروهایی که برای پیشگیری از شرایط خطرناک مانند حمله قلبی و سکته تجویز می‌شوند، اهمیت بسیار بالایی دارد. بعضی از داروها اگر با هم مصرف شوند، احتمال بروز خطر بالاتر خواهد رفت.
 
وی در ادامه اظهار کرد: بطور مثال «وارفارین»، داروی ضد انعقاد خون خوراکی است که برای پیشگیری از لخته شدن خون در رگ‌ها تجویز می‌شود. این دارو در بسیاری از سالمندان، معمولا همراه آسپرین مصرف می‌شود درحالی‌که هر دو خطر خونریزی را افزایش می‌دهند، بنابراین زمانی که با هم مصرف شوند، خطر چندین برابر می‌شود وحتی اگر افراد عادی این دارو را مصرف کنند خطرات جبران ناپذیری را به دنبال دارد حتی افرادی که مشکلات قلبی دارند باید با ملاحظات خاصی این دارو را مصرف کنند چرا که ممکن است دچار اختلال در روند درمان بیمار گردد،تا جایی که ممکن است موجب مرگ بیمار شود.
 
مصرف قرص ژلوفن در بیماران قلبی و عروقی می تواند ریسک افزایش حملات قلبی را بالا ببرد. مصرف دراز مدت قرص ژلوفن و این دسته از داروها با دوز بالا می تواند منجر به خونریزی معده و زخم های گوارشی به ویژه در افراد بالای 65 سال، سیگاری و الکلی شود.
 
با توجه به قابل فروش بودن این دسته از داروها بدون نسخه، شاید در ظاهر داروهای بی خطری به نظر برسند اما عوارض مختلفی برای ژلوفن و سایر داروهای مشابه مطرح است ،به همین دلیل در بعضی گروه های جمعیتی خاص این داروها باید با احتیاط مصرف شود و یا تا حد امکان مصرف نشود.
 
این دارو ساز متذکر شد : بعضی از دارو ها در شرایط خاصی ممکن مشکل ایجاد کنند به طور مثال « پرازوسین » یک داروی کنترل فشار خون است و باعث افت فشار خون می گردد.
 
اگر پس از مصرف این دارو استحمام با آب داغ صورت گیرد ممکن است بیمار دچار افت جدی فشار خون شود.چرا که آب گرم به خودی خود می تواند باعث باز شدن عروق و افت فشار خون گردد.
 
وی در پایان خطر نشان کرد: گاهی مواقع بیماران تصمیم می‌گیرند که به طور ناگهانی مصرف داروی خود را قطع کنند .این حالت به طور بالقوه می‌تواند بسیار خطرناک باشد زیرا ممکن است منجر به بروز مشکلات اساسی شود.
 
به عنوان مثال این مورد در رابطه با داروهای اعصاب و روان مصداق دارد. مصرف اکثر داروهای ضد اضطراب و خواب آور در دراز مدت باعث وابستگی به دارو می شود و ترک ناگهانی این دارو ها به صورت خود سرانه عوارض شدید ی را به دنبال دارد و حتما مصرف و قطع دارو باید تحت نظر پزشک صورت گیرد.‍‍



:: برچسب‌ها: دارو , حمام , مسمومیت ,
:: بازدید از این مطلب : 66
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

نیروی دریایی آمریکا یک ستوان نیروی دریایی این کشور را به دلیل نقض قوانین رفتاری این نیرو در جریان دستگیری 10 ملوان آمریکایی در ژانویه سال جاری از سوی نیروی دریایی سپاه، مجازات کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از فاکس نیوز ستوان " دیوید نارتکر" ملوان نیروی دریایی آمریکا که در جریان بازداشت از سوی نیروی دریایی سپاه در مقابل دوربین تلویزیون با اقرار به اشتباه در ورود به آب های ایران از این اقدام ابراز پشیمانی و عذرخواهی کرده بود، از سوی نیروی دریایی آمریکا به خاطر این رفتارش مورد مجازات قرار گرفته است.

دو تن از مقامات نیروی دریایی آمریکا این مطلب را در مصاحبه با نشریه " ناوی تایمز" که به درج اخبار نیروی دریایی آمریکا می پردازد، گفته اند.

ستوان نارتکر 30 روز پس از صدور حکم دریایی آمریکا یک ستوان نیروی دریایی این کشور را به دلیل نقض قوانین رفتاری این نیرو در جریان دستگیری 10 ملوان آمریکایی در ژانویه سال جاری از سوی نیروی دریایی سپاه، مجازات کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از فاکس نیوز ستوان " دیوید نارتکر" ملوان نیروی دریایی آمریکا که در جریان بازداشت از سوی نیروی دریایی سپاه در مقابل دوربین تلویزیون با اقرار به اشتباه در ورود به آب های ایران از این اقدام ابراز پشیمانی و عذرخواهی کرده بود، از سوی نیروی دریایی آمریکا به خاطر این رفتارش مورد مجازات قرار گرفته است.

دو تن از مقامات نیروی دریایی آمریکا این مطلب را در مصاحبه با نشریه " ناوی تایمز" که به درج اخبار نیروی دریایی آمریکا می پردازد، گفته اند.

ستوان نارتکر 30 روز پس از صدور حکم مجازاتش حق تجدید نظر خواهی دارد

مجازات فرمانده ملوانان آمریکایی به خاطر عذرخواهی از ایران

آنها به حکم ستوان دیوید نارتکر اشاره ای نکرده اند اما گفته اند او به صورت " غیر قضایی" مجازات شده است و یک ماه فرصت دارد تا درخواست تجدید نظر بدهد.

این ستوان نیروی دریایی آمریکا روز چهارم آگوست (11 روز پیش) در دادگاهی در مقابل  دریادار " فرانک مورنئو " حاضر شده است تا اتهامات خود را استماع کند.

ستوان دیوید نارتکر ارشد ترین افسر تیم 10 نفره نیروی دریایی آمریکا بود که در روز 12 ژانویه سال جاری دو قایق آنها در آب های سرزمینی ایران از سوی نیروی دریایی سپاه توقیف شد. این ملوانان کمتر از یک روز (15 ساعت) در بازداشت سپاه بودند و پس از اقرار به ورود اشتباهی به آب های ایران و معلوم شدن اینکه قایق آنها در اثر نقص فنی به طور اشتباهی وارد آب های سرزمینی ایران شده اند، آزاد شدند.

پس از آزادی این ملوانان فیلمی از ماجرای دستگیری آنها در تلویزیون دولتی ایران به نمایش در آمد که جنجال زیادی در آمریکا به پا کرد. در صحنه ای از این فیلم دیوید نارتکر فرمانده این گروه از ملوانان آمریکایی با اقرار به اشتباه در ورود به آب های ایران ، گفته بود: این اشتباه ما بود و ما به خاطر آین اشتباه عذرخواهی می کنیم."

این ملوانان پس از آزادی و انتشار فیلم دستگیری شان، متهم به وادادگی و عدم رفتار بر اساس استانداردهای نظامی گری و قوانین نیروی دریایی آمریکا شدند و چند تن از آنها توبیخ و تنزیل درجه شدند . درگزارش هیات تحقیق نیروی دریایی آمریکا که پس از این حادثه منتشر شد نیز این ملوانان متهم شدند که در جریان بازداشت شان اطلاعات زیادی به ایرانیان داده اند.

با وجود این اتهامات اما فرمانده این گروه از ملوانان آمریکایی ماه گذشته در مصاحبه ای گفت ،در آن زمان که در کوران دوره آمادگی ها برای اجرایی شدن توافق برجام بود، او بر این گمان بوده که ایجاد تنشبا ایران خواسته باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا نیست و او با همین برداشت، خواسته است تا این ماجرا به خیر و خوشی ختم شود.



:: برچسب‌ها: ایران , آمریکا , نیروی دریایی سپاه ,
:: بازدید از این مطلب : 57
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

شکی نیست که خوردن میوه برای شما خوب است؛ این پیامی است که از همان سال های ابتدای عمر به ما منتقل شده است. با این حال زمان هایی وجود دارد که بدن ما بهتر می تواند میوه را به بهترین و موثرترین حالت ممکن هضم و جذب کند.

یادتان باشد بدن شما روزانه به 3 تا 4 وعده میوه نیاز دارد که معادل تقریباً 2 تا 2 و نیم فنجان میوه در روز است.

صبح بهترین وقت برای میوه خوردن است

میوه به این دلیل که فروکتوز زیادی دارد بهتر است صبح بعد از اینکه بدن یک خواب شبانه داشته و حالا نیاز به تقویت و رسیدگی دارد مصرف شود. اگر میوه را قبل از خواب بخورید، قند زیاد آن مانع خواب راحت شما خواهد شد. میوه توسط سیستم گوارش بدن به راحتی هضم شده و مواد مغذی آن جذب می گردد، بنابراین باید میوه را دقیقاً زمانی بخورید که به انرژی نیاز دارید، مثلاً صبح بعد از بیدار شدن یا قبل از ناهار.
بعد از خوردن میوه، 1 تا 2 ساعت صبر کنید تا کاملاً هضم شود و سپس وعده غذایی تان را میل کنید. با این کار، نفخ نمی کنید و احساس ناخوشایندی در معده تان نخواهید داشت، ضمناً روده پاک شده و آماده منبع غذایی بعدی می شود.

میوه را هرگز همراه با غذا میل نکنید

شاید شنیده باشید که می گویند همراه میوه چیزی جز میوه نخورید! هرچند خوردن سالاد میوه کار درستی است اما تا زمانی که عناصر غیر میوه ای زیادی همراه با این سالاد نباشد. اگر مقدار غذای زیادی را از منابع گوناگون همراه با میوه بخورید، فرایند گوارش کندتر از حالت طبیعی می شود. مثلاً ایرادی ندارد اگر اسموتی را همراه با یک یا دو تکه میوه یا مقداری شیر نارگیل یا شیربادام و یا سبزیجات مصرف کنید، اما نوشیدن اسموتی همراه یک وعده غذایی اشتباه است. همیشه هم از شیر در اسموتی های تان استفاده نکنید، گاهی هم می توانید آب را جایگزین شیر در اسموتی کنید تا فشار کمتری به گوارشتان وارد شود.

چرا خوردن میوه در زمان های توصیه شده به نفعتان است؟

با خوردن میوه در ساعات اولیه صبح، انرژی و مواد مغذی فوری و کافی در اختیار بدنتان قرار می دهید تا در طول روز از آن استفاده کند. این افزایش انرژی و کاهش گرسنگی شما را شادتر و سرحال تر نگه می دارد و رفتارهای بهتری خواهید داشت

با خوردن میوه در ساعات اولیه صبح، انرژی و مواد مغذی فوری و کافی در اختیار بدنتان قرار می دهید تا در طول روز از آن استفاده کند. این افزایش انرژی و کاهش گرسنگی شما را شادتر و سرحال تر نگه می دارد و رفتارهای بهتری خواهید داشت. این امتیاز به شما کمک می کند تا برای اهداف ورزشی تان بیشتر تلاش کنید، با دیگران تعاملات مفیدتری داشته باشید و کارآمدی تان بالا برود. به غیر از این فواید، خوردن میوه برای کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آلتان هم خوب است! و بهتر می توانید به اندام مطلوبتان برسید. میوه ها حاوی مواد مغذی، فیبر و کربوهیدرات های سالم بیشماری هستند که بدنتان را در طول روز سرحال و شاداب نگه می دارند.
میوه های متفاوت، ارزش غذایی متفاوتی نیز دارند، بیشتر آن ها ویتامین ث قابل توجهی دارند اما آیا می دانستید آووکادو، ویتامین کا، ب 5، ب 6، و ویتامین ای و پتاسیم و فولاد بیشتری دارد؟ با مصرف ترکیبی از میوه های گوناگون، بدنتان می تواند طیف وسیعی از مواد مغذی سالم مورد نیازش را دریافت کند. موز، پتاسیم بسیار زیادی دارد و می تواند خطر فشارخون بالا و سکته مغزی را واقعاً کاهش دهد. اگر دوست دارید تجربه ای متفاوت داشته باشید، خربزه درختی (پاپایا) هم لذیذ است و هم حاوی پاپائین! پاپائین برای بهبود عملکرد گوارش بسیار عالی است.
اگر نسبت به زمان ایده آل میوه خوردن آگاه باشید و اینکه چرا نباید همراه غذا میوه میل کنید، مسیر تغذیه سالم و زندگی لذتبخش و شاد را بهتر و سریع تر طی خواهید کرد.

منبع: تبیان

 



:: برچسب‌ها: میوه , وزن , سلامتی ,
:: بازدید از این مطلب : 54
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

ترکمنستان حالا ساز ناکوک می‌زند و در شرایطی که دو طرف آماده می‌شدند در هفته‌های آینده سهم همکاری‌های ترانزیتی خود را افزایش دهند ناگهان باید با مشکلات به وجود آمده از سوی ترکمنستان مقابله کنند.

 

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، برنامه‌ریزی طولانی‌مدت ایران برای عبور از دوران اتکا به درآمدهای نفتی و در نظر گرفتن سیاست‌هایی که نتیجه آنها افزایش درآمد غیرنفتی خواهد بود باعث شده ترانزیت به عنوان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های مدنظر دولت در تحولات اقتصادی در نظر گرفته شود. تحولاتی که در صورت اجرایی شدن بسیاری از توافقات صورت گرفته در دل آنها می‌تواند بار دیگر نقش تاریخی ایران در جابجایی کالا از چهار گوشه جهان را زنده کند.

 

 قرار گرفتن در کوتاه‌ترین مسیر اتصالی چین به اتحادیه اروپا، آسیای میانه به آب‌های آزاد و هند و پاکستان به ترکیه و یونان تنها بخشی از ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که اقتصاد ایران با آنها روبرو بوده و پس از مشکلاتی که در طول سال‌های گذشته با آنها دسته و پنجه نرم کرده و امروز به لطف برجام سایه سنگین آنها را بالای سر خود احساس نمی‌کند می‌تواند از آن بهره‌گیری کند.

 

پیگیری گسترده برای احیای نقش ترانزیتی ایران در منطقه باعث شده در طول ماه‌های گذشته بخش قابل توجهی از مذاکرات کلان سران کشور از رییس جمهور گرفته تا وزیر راه و شهرسازی به مساله عقد قراردادهای جدید در این زمینه بینجامد.

 

صحبت از نهایی شدن پیش نویس کریدور خلیج فارس به دریای سیاه که ایران را به آذربایجان، گرجستان، بلغارستان، یونان و رومانی متصل می‌کند از یک سو و تلاش برای احیای جاده ابریشم از طریق مسیرهای ریلی و جاده‌ای از سوی دیگر تنها بخشی از اتفاقاتی بوده که در صورت نهایی شدن می‌تواند به بهبود جدی جایگاه ترانزیتی ایران در منطقه بینجامد.

 

این موضوع هر چند برای بسیاری از کشورهای منطقه تاثیری مثبت بر جای خواهد گذاشت اما در عین حال برای برخی رقبای منطقه‌ای چندان جنبه مثبت ندارد. اگر در طول سال‌های گذشته ترکیه نسبت به بهبود جایگاه ایران در تعاملات اقتصادی منطقه احساس خطر می‌کرد و گاهی با برهم زدن نحوه محاسبه نرخ سوخت و گاهی با عدم تعهد جدی نسبت به حفظ امنیت کامیون‌های ایرانی شرایط را برای رشد نفوذ اقتصادی ایران در منطقه نامساعد می‌کرد الان نوبت به دیگر رقبایی رسیده که خود را در قامت شرکای ترانزیتی معرفی می‌کنند.

 

ترکمنستان که در طول ماه‌های گذشته با برنامه‌ریزی برای افزایش ترانزیت در خط آهن سرخس، توسعه راه‌آهن اینچه برون و افزایش رفت و آمد کامیون‌ها به منظور احیای جاده ابریشم با ایران مذاکرات گسترده‌ای داشته و حتی در این زمینه به توافقاتی نیز دست یافته است حالا ساز ناکوک می‌زند و در شرایطی که دو طرف آماده می‌شدند در هفته‌های آینده سهم همکاری‌های ترانزیتی خود را افزایش دهند ناگهان باید با مشکلات به وجود آمده از سوی ترکمنستان مقابله کنند.

 

مسئولان ترانزیتی این کشور در اقدامی یکجانبه و بدون در نظر گرفتن هیچگونه مقدمه‌ای تنها برای کامیون‌های ایرانی که قصد دارند با عبور از خاک این کشور به دیگر کشورها سفر کنند نرخ عوارض جدید وضع کرده و برای عبور از هر یک کیلومتر مبلغ یک دلار را در نظر گرفته است. این عوارض که برای هیچ یک از کامیون‌های دیگر کشورها اجرایی نخواهد شد مسئولان ایرانی را بر آن داشته تا در یک اقدام مشابه نسبت به وضع عوارض برای کامیون‌های ترکمن اقدام کنند.

 

هر چند عوارض جدید تنها برای درصد کمی از کامیون‌های ایرانی عبورکننده از ترکمنستان عملیاتی خواهد شد اما این دستورالعمل جدید یک معنی بیشتر ندارد و آن اینکه ترکمنستان در حال فرستادن یک پیغام شفاف برای ادامه همکاری‌های ترانزیتی میان دو طرف است. حتی اگر در جریان مذاکرات سیاسی و اقتصادی هفته‌های آینده این مشکل حل شده و روال کار بار دیگر عادی شود اما شاید ایران باید در بلندمدت فکری به حال شرکای ترانزیتی کند که گاهی بدون هیچ دلیل منطقی تصمیم می‌گیرند علیه ایران اقداماتی جدید انجام دهند، اقداماتی که حداقل در کوتاه مدت برای اقتصاد ایران جنبه مثبت نخواهد داشت.



:: برچسب‌ها: ایران , ترکمنستان , روادید ,
:: بازدید از این مطلب : 79
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

سید حسن خمینی با بیان اینکه محبت مردم به امام ریشه در باورمندی دینی، اعتقاد قلبی و پیوند عطفی مردم دارد، گفت: جای سوال دارد کسانی که این نقطه را هدف قرار می دهند به چه امیدی و با چه هدف، ملاک و تحلیلی یکی از عمیق ترین محورهای وحدت ملی را هدف قرار می دهند؟ البته یقین دارم که از این کار بهره ای نمی برند؛ اما بازگو کردن سخنانی که دروغ بودنشان معلوم شده و بی اساس است، چه فایده ای دارد؟

 به گزارش  جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از محیط بانان کشور که به مناسبت «روز محیط بان» در حرم مطهر امام خمینی برگزار شد، با اشاره به روایتی از امیرالمومنین(ع) اظهار داشت: علی(ع) می فرمایند، «اگر با شمشیرم بربینی مومن بزنم که دشمن من شود با من دشمنی نخواهد کرد واگر تمام دنیا را به منافق ببخشم تا مرا دوست بدارد دوست من نخواهد شد واین بدان جهت است که قضای الهی جاری شد و بر زبان پیامبر امی گذشت که فرمود: ای علی! مومن تو را دشمن نگیرد و منافق تو را دوست نخواهد داشت» . بنابراین حبّ امیرالمونین(ع) و اهل بیت پیامبر(ص) یکی از ملاک های ایمان است و فلسفه این امر احتمالا به آیه إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَٰنُ وُدًّا باز می گردد.

وی با بیان اینکه «محبت» مانند «ایمان» شدت و ضعف دارد، افزود: علی(ع) به خاطر برخورداری از بالاترین ایمان و عمل صالح بیشترین محبت را نیز در میان اولیاء خدا و مردمان خوب دارد.

یادگار امام با اشاره به این تعبیر استاد شهید مطهری که هم جاذبه و هم دافعه علی(ع) در اوج است، یادآور شد: عمل صالح علی(ع) پشتوانه او بود و سرمایه چنین عملی نیز نیت پاک است؛ لذا هرچه نیت ما پاک تر باشد عمل ما قوی تر خواهد بود.

وی با اشاره به این تعبیر وارد شده در روایات که علی(ع) مظهر شناخت فرد کافر و منافق از مومن است، تصریح کرد: اگر می خواهیم بدانیم که چه کسی ایمان بیشتری دارد باید ببینیم که محبت پیامبر(ص) و اهل بیت چقدر در دل او وجود دارد.

سید حسن خمینی این محبت را یک ودیعه الهی خواند که نسبت به فرزندان علی(ع) و از جمله امام رضا(ع) نیز وجود دارد.

وی با اشاره به عظمت ثامن الحجج(ع) گفت: امروز در ایران همه دلها معطوف به بارگاه ایشان است و برکت فضای معنوی ایران از وجود مبارک ایشان است؛ همانگونه که امام راحل می گویند «عتبه بوسى مولا على بن موسى از آرزوهاى من است».

یادگار امام با تأکید بر اینکه حبّ پیامبر(ص) و سایر مومنین از میراث الهی است که در دلهای مردم قرار گرفته است، اظهار کرد: هرچه فرد قدرت ایمان را در دل خود قوی تر کند محبت بیشتری را در دل مردم ایجاد می کند و چشم مردم را به آن نقطه نورانی بیشتر معطوف می کند.

وی وجود چنین محبتی را همراه با سختی ها ذکر کرد و یادآور شد: امام رضا(ع) طعن و عتاب و فشارهای زیادی را تحمل کردند و در هنگام پذیرش ولایت عهدی مأمون، از سوی شیعیان افراطی مورد فشار تبلیغاتی و حتی ترور قرار گرفتند؛ گرچه بعدها عظمت حرکت ایشان مشخص شد و فکر می کنم می توان پذیرش این مسئولیت را زمینه سازی برای غیبت امام عصر(عج) از طریق گسترش شبکه شیعیان دانست.

وی از آثار حرکت امام رضا(ع) را محبت شیعه و سنی نسبت به ایشان ذکر کرد و یادآور شد: هرکس برای خدا گام بردارد، خدا محبت او را در دل مردم قرار می دهد و این یک بشارت الهی است.

سید حسن خمینی امام بزرگوار را نمونه یکی از این شخصیت ها در روزگار ما دانست و گفت: روزی که امام، انقلاب را آغاز کرد در قم تنها بود و جز معدودی از شاگردانان همراه دیگری نداشتند اما چون نیت الهی در میان بود و تلاش برای خدا صورت می گرفت نتیجه کار یک انقلاب عظیم بود که زلزله ای عجیب نه تنها در منطقه بلکه در کل جهان به وجود آورد و محبت بی نظیری را نیز در میان مردم ایجاد کرد و باعث شد امام روی چشمان مردم به ایران بیایند و روی چشم آنان نیز بدرقه شوند.

یادگار امام با اشاره به حضور همه طبقات و اقشار مردم ایران در جریان انقلاب اسلامی بر خلاف سایر انقلاب ها و حرکت های مشهور جهان، افزود: این امر یادآور  نقش دین در عرصه اجتماعی و تعمیق محبت نسبت به یک نقطه، در دلهای مردم است.

وی در خصوص نقش آفرینی جوانان در دفاع مقدس و صحته های گوناگون تأکید کرد: همه این فداکاری ها به خاطر محبتی است که خداوند در دل مردم نسبت به امام و انقلاب ایجاد کرده بودند.

سید حسن خمینی محبت جامعه به امام را یک حلقه مهم در وحدت ملی و امنیت خواند و با اشاره به یکی از تعابیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه قاطبه‌ی ملّت ایران، قاطبه‌ی انقلابی، علاقه‌مند به نظام اسلامی، عاشق امام و خاطرات امام و فرمایشات امام، صدای امام، توصیه‌های امام و اصولی که امام پایه‌گذاری کرده هستند، گفت: برای یک ملت بیش از هر چیز عناصری که وحدت بخش و هویت ساز است اهمیت دارد و اگر یک ملت از عناصری چون زبان و دین مشترک و دلهای مشترک برخوردار نباشد با یک هجمه خارجی به راحتی فرو می پاشد.

وی در ادامه گفت: از حقوق علی(ع) و فرزندان او به کشور ما، محبت آنان به عنوان اهل بیت پیامبر(ص) است که تبدیل به نخ محوری وحدت در کشور ما شده است.

یادگار امام یکی از کانون های محوری در کشور به برکت انقلاب اسلامی را محبت امام خمینی در دل مردم ذکر کرد و تصریح کرد: اینکه قاطبه نیرو های فعال در کشور نسبت به امام محبت و عشق دارند یک سرمایه ملی است و اگر اینگونه عوامل را تقویت کنیم قدرت ملی نیز بالا می رود و اگر کسی به این نقاط هجمه آورد و آسیب بزند وحدت ملی را می شکند.

وی ادامه داد: البته بنا به وعده الهی همانگونه که محبت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) از دل مردم نمی رود محبت مردم به امام نیز ریشه در باورمندی دینی، اعتقاد قلبی و پیوند عطفی مردم دارد و همه کسانی که در این کشور زحمت می شکند با این نقطه کانونی پیوند دارند .

سید حسن خمینی تصریح کرد: جای سوال دارد برخی کسانی که این نقطه را هدف قرار می دهند به چه امیدی و با چه هدف، ملاک و تحلیلی یکی از عمیق ترین محورهای وحدت ملی را هدف قرار می دهند؟ البته یقین دارم که از این کار بهره ای نمی برند؛ اما بازگو کردن سخنانی که دروغ بودنشان معلوم شده و بی اساس است، چه فایده ای دارد؟  البته این اولین بار نبوده و آخرین بار هم نخواهد بود و مانند همان کسانی که نسبت به علی(ع) بغض داشتند، کسانی نسبت به امام و انقلاب بغض دارند و تا آخر نیز خواهند داشت اما خداوند آن محبت را دلها قرار داده است.

وی با اشاره مجدد به روایت بیان شده ابتدای سخنان خویش یادآور شد: ما یک ملت با پیشینه  بسیار عمیق هستیم که از پیچ های سخت عبور کرده ایم و در عمر کوتاه خود حوادث زیادی را از سر گذرانده ایم اما امروز خداوند بر اثر محبت هایی که در دلهایمان قرار داده نعمت هایی را عطا کرده است که هیچ کدام از کشورهای اطراف ما آنها را ندارند.

یادگار امام با اشاره به این روایت که «دو نعمت سلامت و امنیت برای انسان مجهول هستند»، افزود: در منطقه ای که از همه جای آن آتش می بارد به خاطر وجود همین محورهای اصلی وحدت ملی امنیت داریم که باید مراقب باشبم این کانون ها که اهل بیت(ع) و امام راحل از جمله آنها هستند آسیب نبینند.

وی با اشاره به دوری ذاتی مردم ایران از خشونت، تأکید کرد: اگر این فرهنگ خوب و محورهای وحدت بشکند چه فایده ای برای کشور ما خواهد داشت؟

سید حسن خمینی در ابتدای سخنان خود با اشاره به شغل محیط بانی، آن را شغلی دانست که در عین وجود لطفو صفا، سختی ها و خطراتی را هنگام مواجهه با طبیعت و نیز برخورد با مخربین طبیعت دارد.



:: برچسب‌ها: وحدت , حب امام , ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 65
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

پیکر پاک شهید مدافع حرم در کرج تشییع شد.

پیکر پاک شهید مدافع حرم، پاسدار 'محمود نریمانی' روز چهارشنبه بر روی دستان مردم شهید پرور کرج تشییع شد.

به گزارش ایرنا، شهید محمود نریمانی که برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) در سوریه حضور داشت، در تاریخ 10 مرداد ماه جاری دراستان حما سوریه براثر اصابت گلوله تروریست های تکفیری به درجه رفیع شهادت نائل شد.  

مردم شهید پرور کرج و جمعی از مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی استان البرز در مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید حضور داشتند و با سینه زنی و نوحه خوانی، شعارهای مرگ بر آل سعود، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل را سردادند.  

پیکر پاک این شهید امروز از فلکه اول رجایی شهر تا مسجد جامع این منطقه تشییع و برای خاکسپاری به زادگاهش روستای 'دوروان' استان البرز انتقال یافت.  

پدر شهید محمود نریمانی در این آیین گفت: محمود راهش را انتخاب کرده بود و محمدهادی پسرش از الان تفنگ به دست می گیرد تا بداند که با دشمن باید چگونه بجنگد.  

وی افزود: از تمام جوانان می خواهم از خط ولایت جدا نشوند وبرای این خط جلو بروند، من از همه می خواهم که نماز اول وقت بخوانند.  

شهید نریمانی اهل روستای دوروان از توابع شهر کرج بود و از این شهید یک فرزند یک و نیم ساله به نام 'محمد هادی' به یادگار مانده است.  

مراسم گرامیداشت این شهید بزرگوار روز پنجشنبه 14 مرداد ماه از ساعت 17 الی 19 در مصلی بزرگ شهرستان کرج برگزار خواهد شد.



:: برچسب‌ها: شهادت , شپاه , روسیه ,
:: بازدید از این مطلب : 84
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

به گزارش افکارنیوز، وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای خلاصه‌ای از اقدامات گروهک تروریستی تکفیری سنندج موسوم به توحید و جهاد را تشریح کرد.

این اطلاعیه به شرح زیر است:

به دنبال گسترش عقاید سلفیت تکفیری در منطقه غرب کشور، تعدادی از فریب خوردگان در زمستان سال 1387 فعالیت تروریستی خود را معطوف به ایران نمودند لذا اقدام به تشکیل گروهی تروریستی که در بین مردم به نام "گروه ابوبکر" معروف گردیده بود و در اولین اقدام خود صبحگاه مورخ 4 اردیبهشت 88 با استعداد 27 نفر نیرو در قالب دو گروه مجزا به ستاد فرماندهی و یگان ویژه نیروی انتظامی حمله می نمایند که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از پرسنل نیروی انتظامی می گردد.

در ابتدا نوک پیکان اتهامات به سمت جریانات قومی از جمله پژاک نشانه رفت. لیکن بر اساس اطلاعات جمع آوری شده مردمی و پیگیری های بعمل آمده مشخص شد که این اقدامات از سوی جریانات تکفیری طراحی و اقدام شده است بطوری که این گروه به تأسی از تفکر تکفیری – وهابی به بسته تر کردن دایره مسلمانی اقدام و به تکفیر شهروندان کردستان پرداخته بطوریکه در اقدامات عملیاتی خود برخی از علما و ماموستاهای و همشهریان را به شهادت رسانیدند و متعاقب آن برای اعلام موجودیت بدون لحاظ اصول و تاکیدات اسلام اقدام به ایجاد رعب، وحشت، ایجاد ناامنی و حتی اقدامات تروریستی نمودند و نام گروه را توحید و جهاد نامیدند.

با بررسی اقدامات و تفکرات گروهک تکفیری توحید و جهاد مشابهت های فراوانی بین این گروه و داعش می توان یافت که برای روشن تر شدن موضوع به برخی از آنها اشاره می شود:

1- بسته تر کردن دایره مسلمانی و تکفیر دیگران بنابر اجتهاد شخصی

2- پایین بودن سواد فقهی  و شرعی نفرات اصلی گروه و اجتهاد مبانی فقهی بر اساس فهم پایین آنها

3- تاثیرپذیری از تفکر تکفیری وهابیت و نفی مبانی فقه شافعی و تکفیر علمای شاخص اهل سنت

4- ماجرا جویی

5- افراط در عقیده

6- یکجانبه نگری کور و عدم قبول یا تحمل نظر و عقیده دیگران

7- خشونت در رفتار

8- ...

در پی ضربات اولیه ای که از سوی تشکیلات اطلاعاتی به گروهک وارد شد توان انجام عملیات نظامی در سطح وسیع از گروه سلب گردید و گروه با جذب عناصر جدید اقدامات تروریستی و ایذایی را دستور کار قرار داد که اهم موارد آن به شرح ذیل می باشد:

1- توزیع شکلات مسموم بین پرسنل نیروی انتظامی ، نظامی و قضایی شهر سنندج ( خرداد ماه 88)

2- سرقت مسلحانه از طلا فروشی شهرستان قروه (17 تیر 88، ربایش و قتل طلا فروش)

3- حمله مسلحانه به ایستگاه پلیس کلانتری 12 سنندج ( 22 تیر 88، مجروح شدن 3 پلیس)

4- ترور مسلحانه دادیار دادگستری سنندج بنام مهدی کامیان ( 18 شهریور 88 ، مجروح شدن ایشان)

5- ترور مسلحانه و شهادت ماموستا برهان عالی از روحانیون اهل سنت (21 شهریور 88 )

6- ترور مسلحانه و زخمی نمودن قاضی دادگستری بنام حسن داوطلب (25 شهریور 88)

7- ترور مسلحانه و شهادت ماموستا شیخ الاسلام ( 26 شهریور 88)

8- درگیری مسلحانه در محله شریف آباد با پرسنل وزارت اطلاعات ( 5 مهر 88 ، به شهادت رساندن 1 نفر از پرسنل وزارت اطلاعات، 1نفر پاسدار بازنشسته و مجروح نمودن یکی دیگر از پرسنل وزارت. در این درگیری 3تن از تروریست ها به هلاکت رسیدند)

9- سرقت مسلحانه خودروی 405 و مبلغ 6 میلیون تومان از شهروند سنندجی (13 مهر 88)

10- درگیری مسلحانه با نیروهای گشت انتظامی سنندج (28 آبان 88 )

11- سرقت مسلحانه و زورگیری 4 دستگاه خودروی اتومبیل در همدان، زنجان و شمال کشور (سال های 88 و 89 که منجر به قتل یک راننده گردید)

12- سرقت مسلحانه 5/4کیلو طلا از طلافروشی در همدان ( 6 بهمن 88 و مجروح نمودن یک نفر)

13- اقدام ناموفق سرقت مسلحانه در همدان (06بهمن 88)

14- سرقت مسلحانه حدود 5/4کیلو طلا از طلافروشی در زنجان (24 بهمن 88 که منجر به قتل شهروند عادی و مجروح شدن 2تن از پرسنل نیروی انتظامی گردید)

15- درگیری مسلحانه در نزدیکی سنندج با پرسنل وزارت اطلاعات (5 تیر 89 که منجر به هلاکت یکی از تروریست ها گردید.)

16- درگیری مسلحانه در شهر همدان که منجر به شهادت یکی از پرسنل وزارت اطلاعات گردید (22 خرداد 89)

17- حمله به کیوسک راهنمائی و رانندگی در میدان آزادی سنندج که منجر به شهادت 4پرسنل نیروی انتظامی ، 1نفر مردم عادی و مجروح شدن 11 نفر دیگر گردید (15 مهر 89)

18- درگیری با نیروهای وزارات اطلاعات که منجر به کشته شدن 2نفر تروریست گردید (27 آبان92)

19- به شهادت رساندن 4 نفر از محیط بانان محیط زیست استان کردستان (13 اسفند 89)

20- درگیری با نیروهای سپاه پاسداران در نزدیکی سنندج (18 اسفند 89)

21- دو حمله جداگانه به کلانتری 15 و 16 سنندج که منجر به شهادت 1 نفر و زخمی شدن 2 نفر دیگر از پرسنل نیروی انتظامی گردید ( 4 فروردین 90)

22- حمله به گشت نیروی انتظامی محله غفور سنندج (8 فروردین 90)

23- درگیری با نیروهای سپاه پاسداران در روستای تجره سنندج ( 15 فروردین 90)

24- درگیری با نیروهای عملیات وزارت اطلاعات که منجر به هلاکت 4 نفر تروریست گردید (1 اردیبهشت 90)

   اقدامات ایشان در نهایت منجر به شهادت 20 نفر و مجروحیت 40 تن دیگر گردید که در میان ایشان عناصر شاخصی مانند شهید محمد شیخ الاسلام نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و شهید برهان عالی از روحانیون متنفذ اهل سنت میتوان اشاره کرد.

   در نهایت با تلاش های صورت گرفته در تاریخ 1 اردیبهشت 1390 آخرین خانه تیمی گروه در محله حسن آباد سنندج زیر ضربه قرار گرفت و دستگیر شدند.

   لازم به ذکر است که تعداد 102 نفر از عناصر و هواداران گروهک تروریستی تکفیری توحید و جهاد شناسایی و مورد پیگرد اطلاعاتی و عملیاتی و قضایی قرار گرفتند که از این افراد تعدادی در درگیری مسلحانه با نیروهای انتظامی و امنیتی به هلاکت رسیدند و تعدادی دستگیر که برخی از آنها محکوم به اعدام و تعدادی نیز به حبس محکوم گردیدند



:: برچسب‌ها: وزارت اطلاعات , سنندج ,
:: بازدید از این مطلب : 58
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان به نقل از مشرق، اگر شما از گوشی هوشمند استفاده می کنید حتما برایتان پیش آمده که رمز گوشی و پسورد خود را فراموش کرده باشید و به دنبال راه حلی برای آن هستید.

همانطور که می دانید برای گذاشتن پسورد و رمز روی گوشی راه های مختلفی می توان استفاده کرد،راه هایی مانند رمز عدد و حروف رمز پترن یا همان الگویی و اخیرا هم با پیشرفت تکنو لوژی رمز اثر انگشت و تشخیص چهره هم به آن افزوده شده است،اما بیشترافراد از روش الگو و حروف و اعداد استفاده می کنند.

برای پیدا کردن رمز گمشده گوشی خود چه کنیم؟

در ادامه روش هایی برای بازیابی رمز در گوشی های اندروید ارئه می دهیم.
 
روش اول : استفاده از اکانت گوگل

اگر شما از گوشی اندروید استفاده می کنید حتما هنگام کار با گوشی از شما خواسته شده است که یک اکانت گوگل بسازید و این اکانت کاربرد بسیاری در موارد مختلف دارد.

یکی از موارد استفارده از اکانت گوگل زمانی است که پسورد و رمز گوشی خود را فرا موش کرده اید.

به این صورت که اگر شما یک رمز را چند دفعه اشتباه وارد کنید پیغامی روی صفحه نمایش داده می شود که شما آدرس اکانت گوگل یا جیمیل خود را وارد کنید.

پس از وارد کردن ادرس جیمیل خود به راحتی یک ایمیل از طرف گوگل در رابطه با باز کردن قفل گوشی که معمولا حاوی یک کد است ارسال می شود که حال شما با مراجعه به جیمیل خود و وارد کردن این کد بر روی گوشی به راحتی می توانید قفل را باز کرده و سپس یک رمز تازه برای گوشی خود انتخاب کنید.
 
روش دوم:استفاده از بوت لودر گوشی

در این روش گوشی راباید ریست فکتوری (برگرداندن به حالا کارخانه ) شود. در این حالت اطلاعات آن ازبین رود وباید قبل از آن یک نسخه پشتیبان از فایل های خود داشته باشید.
 
حال بدانیم که چگونه وارد بوت لودر گوشی خود شویم؟
 
1-گوشی خودرا خاموش کنید

(پس از اینکه قادر به باز کردن رمز گوشی خود نبودید و ازروش اولهم به نتیجه نرسیدید گوشی خود را خاموش کنید.)
 
2-کلید پاور و صدا را نگه دارید

رفتن به بوت لودر،پس از اینکه مطمئن شدید گوشی شما کاملا خاموش شده است کلید پاور یا روشن خاموش شدن گوشی را به همراه کلید پایین و یا گاهابالا را هر دو به صورت همزمان نگه دارید و منتظر بمانید بدونه اینکه دست و انگشتان خود را از روی این دو کلید بر دارید.
 
شما باید تا زمانی که" بوت لودر" گوشی کاملا بالا نیامده است دست خود را از روی این دو کلید بر ندارید که این مدت زمان گاهی تا 30ثانیه هم به طول خواهد انجامید. ممکن است گوشی ویبره داشته باشد و مدام لوگوی اندروید نشان داده شود که البته این مورد هم در گوشی های مختلف متفاوت است.
 
3-دنبال FACTORY RESET بگردید

پس از اینکه انقدر دو کلید یاد شده را نگه داشتید که صفحه منوی زیر نمایان شد برای بالا پاییین شدن و انتخاب گزینه ها در بوت لودر باید از کلید های کم و زیاد کردن صدا برای پایین و بالا شدن و از کلید پاور یا روشن خاموش کردن گوشی برای انتخاب هر گزینه استفاده کنید. به دنبال گزینه ای بگریدید که در ان گزینه factory reset وجود دارد. بر روی این گزینه کلید پاور را بزنید تا صفحه دیگر باز شود.
 
4- گزینه DELETE ALL USER DATA را پیداکنید

در این صفحه به دنبال گزینه delete all user data بگردید و بعد از آن با زدن کلید پاور بر روی این گزینه عملیات برای پاک سازی موارد گفته شده آغاز می شود. عملیات ممکن است از یک تا چندین دقیقه به طول بینجامد. زمانی مراحل به پایان میرسد که در خط آخر نوشته ای مبنی بر کامل شدن عملیات نمایان شود.
 
5-گوشی را ریستارت کنید


پس از پایان عملیات در همان صفحه با کلید ولوم در همان صفحه و یا در منوی صفحات قبل به دنبال گزینه reboot و reboot system now بگردید و گوشی خود را با زدن کلید پاور ریستارت کنید.
 
پس از آن اجازه دهید گوشی ریستارت شود. کار به اتمام رسیده است حال مجدد می توانید رمز تازه و یا نرم افزار های پاک شده و .. را مجدد نصب و تنظیم کنید.



:: بازدید از این مطلب : 72
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

با توجه به هجوم ناگهانی تلفن های هوشمند به بازار طی چند سال گذشته و تغییرات چشم گیر در نسخه ها و بروز رسانی های مداوم توسط شرکت ها برای خیلی ها پیش می آید که گوشی های جدیدتر با امکانات بیشتر و سرعت بالا تر تهیه می کنند و گوشی قدیمی خود را از آنجایی که ارزش مادی انچنانی ندارد در قفسه و یا کمدی برای مبادا کنار می گذارند. گوشی های قدیمی لزوما به خاطر ایراد و اشکال کنار گذاشته نمی شوند و در بسیاری موارد افراد با خرید گوشی جدید گوشی و یا تبلت خودشان را حتی به قیمت های بسیار ناچیز به فروش می رسانند. در این مطلب در کنار شما به مرور راه کارهایی خواهیم پرداخت که بتوانیم از گوشی های قدیم خود هنوز هم استفاده کنیم:

۲ . چرا وقتی یک گوشی اندرویدی دارید اقدام به خرید یک سیستم نویگیشن می کنید؟ به اسانی با نصب گوشی تلفن از طریق داک های موجود بر روی داشبورد و روشن کردن GPS می توانید از سیستم مسیر یابی پیشرفته ای چون Google Map استفاده کنید.

۳ . تنها با یک کابل AUX می توانید همزمان در حین استفاده از تلفن همراه به عنوان مسیر یاب در اتومبیل، ای پخش کننده MP3 آن نیز استفاده کنید و به آسانی به موزیک های درون حافظه گوشی خود گوش دهید. برای انجام این کار حتی از سیستم بلوتوس هم می توانید استفاده کنید.

4. اگر از لحاظ امنیتی در اطراف خود دوربین های مدار بسته دارید و می دانید که آنها از طریق سیستم IPCAM به هم متصل هستند می توانید به آسانی از طریق نرم افزار های مخصوص این کار (نرم افزار IP Webcam) گوشی تلفن خود را به عنوان مانیتور برای کنترل دوربین ها در نظر بگیرید.
همچنین برای اینکه بتوانید از گوشی خودتان به عنوان یک وبکم امنیتی استفاده کنید اپ Presence پیشنهاد می شود، این اپ یک دوربین امنیتی است که به حرکات مقابل لنز حساس می باشد و بلافاصله بعد از حرکت اجسام مقابل دوربین شروع به ضبط تصاویر میکند.

۵ . یکی از پیشنهاد هایی که برای گوشی های قدیمی و یا تبلت ها می توان داشت نصب چند بازی برای سرگرم کردن بچه هاست. با توجه به اینکه سبک باری های کودکان این دور زمانه کمی تغییر کرده مطمئن باشید مورد توجه کودکان قرار خواهد گرفت.



:: برچسب‌ها: گوشی , اندروید , ,
:: بازدید از این مطلب : 75
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
امام علی(ع) فرمود: همانا در قرآن آیه اى هست که همه طب را یکجا در خود گرد آورده است.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حضرت امیرالمؤمنین، امام على(ع) در پاسخ این پرسش که آیا در قرآن همه دانش‌ها بجز دانش طب هست، فرمودند:
 
«أما إنَّ فِی القُرآنِ لاَیَهً تَجمَعُ الطِّبَّ کُلَّهُ: وَکُلُواْ وَاشْرَبُواْ وَلاَ تُسْرِفُواْ»
 
همانا در قرآن، آیه اى هست که همه طب را یکجا در خود گرد آورده است: «بخورید و بیاشامید ؛ ولى زیاده روى نکنید».
 

منبع: بحار الأنوار ، جلد ۶۲ ، صفحه ۲۶۷ ، حدیث42



:: برچسب‌ها: قران , علم , پزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 65
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

چه بخواهیم و چه نخواهیم ما در روزگار شلوغی زندگی می کنیم که هر روز اتفاقی مهیب در آن رخ می دهد، حوادثی دردناک که ترس و اضطرابی عجیب به جان ما می اندازد؛ حالا که به نظر می رسد چاره ای برای رهایی از این میزان خبر ناراحت کننده نیست چه فکری می­ توان به حال استرس های روزمره کرد؟ آیا راه چاره ای برای درمان این نگرانی ها وجود دارد؟

6 راه ساده برای رهایی از استرس!

شاید گمان کنید بهترین و مؤثرترین راه کاهش اضطراب و استرس پناه بردن به قرص های آرام بخش و مراجعه به مشاور است. هر چند نمی توان نقش مشاور و داروهای مختلف را در بهبود حس های این چنینی نادیده گرفت؛ ولی بهتر آن است که پیش از روی آوردن به شیوه هایی که بدون عارضه هم نیستند راه های ساده، کم خرج، آسان و قابل اعتماد را امتحان کنید، در اینجا ساده ترین و اثربخش ترین این راه ها را با شما به اشتراک می گذاریم.

نفس عمیق

اغلب ما تصور می کنیم تنفس ساده ترین کار انسانی است که نیازی هم به آموزش ندارد؛ اما این تصور کاملاً غلط است چراکه ما تنها در شرایطی می توانیم از مزایای خوب نفس کشیدن بهره مند شویم که آن را تمرین کنیم. برای این کار پیش از هر چیزی لازم است شما چند بار در طول روز نفس عمیق بکشید، نفسی که نه تنها ضربان قلب را کاهش می دهد و فشار خون را پایین می آورد بلکه موجب کاهش استرس و اضطراب هم می شود. تنفس عمیق راهی بسیار کم هزینه است که احتیاج به مکان خاصی ندارد و شما می توانید در منزل، هنگام کار و موقع رانندگی از مزایای آن بهره مند شوید.

موسیقی

اگر استرس و اضطراب تمام وجودتان را گرفته یک موسیقی آرم بخش بگذارید و با تمام وجود به آن گوش دهید. موسیقی مانند صدای دریا، اقیانوس، آواز پرندگان و هر نوای تسکین دهنده دیگری که در طبیعت شنیده می شود. این شیوه در مدت زمانی کمتر از آنچه فکرش را بکنید به شما آرامش می دهد و نگرانی و تشویش را از شما دور می کند. علاوه بر این، موسیقی آرام بخش به تقویت کارکرد قلب شما هم کمک قابل توجهی می کند.

ورزش

این روزها همه بهانه می آورند که وقت ندارند و مشغله های روزمره زمانی برای ورزش کردن باقی نمی گذارد. این در حالی است که ورزش به ویژه رشته هایی مانند یوگا از یک طرف موجب سلامت جسم می شود و از طرف دیگر به تقویت روحیه کمک می کند. نتایج به دست آمده از تحقیقات متعدد دانشمندان نشان می دهد، یوگا یکی از بهترین راه ها برای بالا بردن قدرت تفکر و رهایی از استرس و نگرانی است؛ البته باید در انتخاب رشته ورزشی دقت داشته باشید چون گاهی انتخاب غلط می تواند زمینه ساز اضطراب شود.

رژیم غذایی صحیح

در دنیای پیرامون ما به اندازه کافی برای نگرانی و استرس وجود دارد و بهتر آن است که خودمان با دست خودمان به این پدیده دامن نزنیم. یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهیم پیروی از یک رژیم غذایی صحیح است، رژیمی که چرب و شیرین نباشد و فست فودها سهم چندانی در آن نداشته باشند و در عوض میوه، سبزیجات، ماهی و خوراکی های دارای فیبر و امگا 3 بخش عمده رژیم غذایی شما را تشکیل دهند.

چای سبز

برای بسیاری از ما چای و قهوه بخش جدایی ناپذیر روزمان است، اما این دو نوشیدنی لذت بخش به علت وجود حجم بالایی از کافئین زمینه ساز افزایش استرس می شوند. بنابراین بهتر آن است جایگزینی برای آنها بیابید و پیشنهاد ما به شما چای سبز است. نوشیدنی دارای مقادیر قابل توجهی آنتی اکسیدان که علاوه بر کمک به سلامت عمومی بدن در آرام شدن جسم و جان شما نقش عمده ای ایفا می کند.

خواب بیشتر

درست که بسیاری از ما هنگام استرس زیاد خواب به چشم هایمان نمی آید؛ ولی کمبود خواب یکی از عواملی است که خود موجب افزایش استرس می شود. به همین خاطر، افرادی که روزانه کمتر از 7 تا 8 ساعت می خوابند اغلب میزان بیشتری از استرس را نسبت به دیگران تجربه می کنند. بنابراین، تلاش کنید هر شب رأس ساعت معینی به تخت خواب بروید، در طول روز فعالیت فیزیکی داشته باشید، پیش از خواب شیر و آب بنوشید تا دچار کمبود خواب نشوید.

منبع: سلامت نیوز



:: برچسب‌ها: استرس , رها شدن , راهکار ,
:: بازدید از این مطلب : 52
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
خوابیدن به موقع و بیدار شدن به موقع و منظم می‌تواند کیفیت پوست افراد را بالا برد و از طرفی هم دیر خوابیدن و دیر بیدار شدن اثرات سویی بر پوست دارد.

رییس مرکز اختلالات خواب استان کرمانشاه اظهار کرد: تنظیم خواب شبانه روزی تاثیر بسیاری در تنظیم ریتم‌های فیزیولوژیکی بدن فرد مانند ترشح هورمون‌ها دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر حبیب الله خزایی، با بیان اینکه تنظیم ریتم خواب شبانه‌روزی جزو مهم‌ترین مسائل بهداشت خواب است، گفت: تنظیم ریتم خواب شبانه‌روزی تاثیر بسیاری بر سلامت افراد دارد.

وی افزود: بسیار مهم است که فرد ساعت مشخصی بخوابد و ساعت مشخصی هم بیدار شود و این امر هم در کیفیت خواب و هم در سلامت و در تنظیم ریتم‌های فیزیولوژیکی بدن فرد مانند ترشح هورمون‌ها تاثیرگذار است.

رییس مرکز اختلالات خواب استان کرمانشاه با هشدار نسبت به خوابیدن و بیدارشدن دیرهنگام، گفت: دیر خوابیدن و دیر بیدار شدن اثرات منفی بر تمام ارگان‌های بدن از جمله پوست دارد.

وی اظهار کرد: خوابیدن به موقع و بیدار شدن به موقع و منظم می‌تواند کیفیت پوست افراد را بالا برد و از طرفی هم دیر خوابیدن و دیر بیدار شدن اثرات سویی بر پوست دارد.

خزایی بهترین ساعت خوابیدن را ساعت یازده تا 12 شب و بهترین ساعت بیدار شدن را پنج تا هفت صبح اعلام کرد و افزود: در کنار این خواب شبانگاهی، نیم ساعت خواب نیم روزی هم می‌تواند به آمادگی بیشتر فرد برای انجام فعالیت‌های روزانه خود کمک کند.

رییس مرکز اختلالات خواب استان کرمانشاه در خصوص میزان خواب افراد، گفت: نیاز به خواب در افراد مختلف متفاوت است و برخی کم خواب و برخی پر خواب هستند که عادت در این زمینه نقش موثری دارد.

وی تصریح کرد: به  طور میانگین هشت ساعت خواب روزانه برای افراد کافی است، اما بسته به میزان نیاز افراد برخی کمتر و برخی بیشتر از این ساعت می‌خوابند.

وی افزود: توصیه می شود خواب افراد در طول شبانه روز از شش ساعت کمتر و از 9 ساعت بیشتر نشود که در غیر اینصورت برای بدن آسیب رسان خواهد بو



:: برچسب‌ها: shuj , o,hfdnk , fdnhv ank ,
:: بازدید از این مطلب : 99
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
 

اصغر ابوالحسنی گفت: گرچه پولشویی یک امر روبنایی نیست که پیدا باشد و همواره به صورت غیر رسمی و غیر شفاف تلقی می‌شود ، اما نظام بانکی، بورس و بیمه کشور مرتب از نظر مقابله با پولشویی درحال پایش است

 

دبیر شورایعالی پولشویی کشور اتهامات پولشویی علیه ایران را سیاسی دانست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا ، 'اصغر ابوالحسنی' در همایش 'بررسی اقدام ها و دستاوردهای مبارزه با پولشویی' با بیان آنکه ایران پاک ترین کشور از نظر پولشویی در خاورمیانه است، گفت: علاوه بر آنکه بر اساس قانون اساسی پولشویی در کشور نباید انجام شود ، ایران عضو کنوانسیون ‌های مختلف مبارزه با پولشویی است.
وی افزود: گرچه پولشویی یک امر روبنایی نیست که پیدا باشد و همواره به صورت غیر رسمی و غیر شفاف تلقی می‌شود ، اما نظام بانکی، بورس و بیمه کشور مرتب از نظر مقابله با پولشویی درحال پایش است.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان آنکه تاکنون هیچ مورد پولشویی که منجر به صدور حکم شده باشد، در کشور وجود نداشته است، افزود: بانک مرکزی با اقدامات انجام شده بر عملکرد بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری نظارت می‌کند.
دبیر شورایعالی پولشویی در خصوص فعالیت مؤسسات مالی و اعتباری که زیر نظر بانک مرکزی نیستند،گفت:با وجودی که بانک مرکزی مؤسسات را پایش می‌کند، اما اتهام پولشویی همواره علیه کشور وجود دارد.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه ایران از نظر اقدامات بین‌المللی چهار پروژه با FATF (گروه اقدام کاری که 38 کشور عضو آن هستند) اجرا کرد ، افزود: از مسئولان این گروه اقدام کاری دعوت شده است ، از ایران بازدید کنند.
وی با بیان آنکه ایران با صندوق بین‌المللی پول مشکلی در این زمینه ندارد ، گفت: همکاری هایی نیز با دفتر مبارزه با فساد و مواد مخدر سازمان ملل متحد انجام شده است.



:: برچسب‌ها: پولشویی , ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 60
تاریخ انتشار : شنبه 9 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

به گزارش مشرق، نیروهای سوری و همپیمانان آن پنجشنبه (روز گذشته) موفق شدند به صورت کامل کنترل منطقه «بنی زید» در شمال شهر حلب را به دست گیرند.

این منطقه در شمال شهر حلب قرار دارد. بنی زید از جنوب در حد فاصل مناطق  «السبیل، شیحان و الخالدیة»، از شرق به منطقه «الاشرفیه»، از شمال شرق به منطقه «شیخ مقصود» و از شمال به «ضهره عبد ربه» و از آنجاه به «حریتان» ارتباط دارد.

گروه اطلاع رسانی «الاعلام الحربی» روز گذشته با انتشار گزارشی به پیامدهای کنترل بنی زید اشاره و تأکید کرد که با این پیشروی، تنها شریان امدادرسانی به تروریستهای حاضر در شرق حلب که از طریق شهر حریتان به ترکیه می‌رسد قطع شد.

وبگاه خبری «عنب بلدی» که وابسته به معارضان سوری است، درباره پیامدهای آزادسازی بنی زید گزارش داد، پس از اینکه معارضان کنترل بنی زید را از دست دادند، شهرک «کفر حمره» نیز در آستانه کنترل ارتش سوریه قرار می‌گیرد؛ زیرا این شهرک در فاصله سه کیلومتری بنی زید قرار دارد.

به گزارش این وبگاه، بمباران و حملات روزانه نیروهای سوری نیز از این مسئله حکایت دارد که این منطقه مقصد بعدی ارتش سوریه است و در صورتی که کفر حمره نیز آزاد شود، محاصره حلب تقویت خواهد شد.

بنا بر این گزارش، در صورتی که این جنگ به کفر حمره منتقل شود، شهرهای «حریتان و عندان» نیز در آستانه کنترل ارتش سوریه قرار خواهد گرفت و در نتیجه ریف شمالی به مراکز نظامی نیروهای سوری بدل شده و این مسئله سبب خواهد شد که حضور نیروهای سوری تقویت و حلقه محاصره تروریستها تنگتر شود.

عنب همچنین اعلام کرد که اتاق عملیاتهای موسوم به «فتح حلب و جیش الفتح» در حال برنامه ریزی برای آغاز حمله هستند تا بتوانند مناطقی را که طی هفته های اخیر از دست داده اند مجددا اشغال کنند.

منطقه بنی زید از اکتبر سال 2013 تحت اشغال گروهی بود که «لواء شهداء بدر» نام داشت و بعدها به گردان 16 ارتش آزاد تغییر نام داد. همچنین گروههای تروریستی «جیش المجاهدین، حرکة نور الدین الزنکی، گروههایی از الجبهة الشامیة، و گروه استقم کما أمرت» نیز در این منطقه حضور داشتند.



:: برچسب‌ها: حلب , سوریه , داعش , ,
:: بازدید از این مطلب : 67
تاریخ انتشار : شنبه 9 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

 مراسم رسمی گشایش رقابت های نظامی با حضور 57 گروه زبده از 17 کشور از جمله هفت تیم ایرانی امروز (شنبه) با حضور ارتشبد سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در منطقه نظامی آلابینو نزدیک مسکو و رژه یک گروه از نیروهای شرکت کننده ایران برگزار شد.

به گزارش ایرنا، واحدهای زبده نیروهای مسلح ایران متشکل از حدود 200 نفر در دومین دوره رقابت های رزمایش بین المللی 2016 روسیه به فرماندهی سردار ولی معدنی در شهرهای مختلف و همچنین کشور قزاقستان در چندین رشته با همتایان خود از کشورهای مختلف مسابقه می دهند.

از سوی دیگر سردار سرتیپ معدنی فرمانده کل یگان های اعزامی ایران به روسیه به عنوان یکی از هشت عضو هیات عالی داوران و همچنین داور رشته ای و امیرمحمد حقیقت فر نیز دیگر داور ایرانی این رقابت ها است که در شرایط شبه جنگی برگزار می شود.

هیات داوران اصلی متشکل از نیروهای هشت کشور و ۱۷ داور میدانی باید سابقه و تجربه کامل مسابقات نظامی در ۲۳ رشته را داشته باشند و گروه داوران عالی نیز مسئول نظارت کامل بر تمامی رقابت ها و در صورت بروز اختلاف بررسی و صدور رای نهایی است.

همچنین کلیه مراحل رقابت ها با استفاده از پیشرفته ترین سامانه های تصویر برداری در تمامی بخش ها ثبت می شود تا در صورت لزوم با بازبینی امکان بررسی دقیق اختلاف نظرها ممکن شود.
واحدهای اعزامی ایران که برنامه آماده سازی خود را در رشته های مختلف این رزمایش دو هفته ای آغاز کرده اند، متشکل از یگان های زبده سپاه پاسداران، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی هستند.
براساس برنامه اعلام شده، نیروهای ایرانی در رشته های تانک، یورش، هوابرد، غواصی عمیق و کوهستان در مناطق مختلف روسیه و همچنین تیم تک تیراندازی در قزاقستان شرکت می کنند.
همزمان با جمهوری اسلامی ایران، 16 کشور دیگر نیز زبده ترین یگان های نظامی خود را به مناطق پیش بینی شده برای برگزاری این رقابت ها اعزام کرده اند که در حال تمرین هستند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، افزون بر این کشور و قزاقستان به عنوان میزبان، نیروهای منتخب چین با مجموعه ای از انواع جنگ افزارهای پیشرفته، ونزوئلا، ارمنستان، مغولستان، صربستان، کویت، قرقیزستان، تاجیکستان، هند، پاکستان، بلاروس، یونان، جمهوری آذربایجان، مصر، نیکاراگوئه، آنگولا و زیمبابوه در رقابت ها شرکت دارند که برای کسب برترین جایگاه ها در 23 رشته تلاش خواهند کرد.

مسیرامن با شرکت واحدهای مهندسی رزمی، تعمیر جنگ افزارها، پزشکی جنگی، آسمان پاک با واحدهای دفاع هوایی، کلید آسمان (پدافند موشکی)، هوا برد دریایی، عملیات تجسسی، تدارکات و آشپزخانه جنگی، توپخانه ای، رانندگی نفربرها و خودروهای زرهی، عملیات با تانک، یورش با شرکت خودروها و نفربرهای زرهی، فرود هوابرد و هوابرد دریایی رشته های مختلف رقابت های جنگی روسیه هستند.

نخستین دوره بازی های نظامی بین المللی به ابتکار شویگو وزیر دفاع روسیه سال 2015 در 11 میدان واقع در سه منطقه نظامی این کشور با حضور 1200 نیرو از 16 کشور برگزار شد.



:: برچسب‌ها: ایران , روسیه , رژه ,
:: بازدید از این مطلب : 72
تاریخ انتشار : شنبه 9 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
شهرت علمی امام صادق(ع) جهانی بود تا جایی که انیشتین دانشمند معروف جهان لب به تعریف از ایشان گشوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان: حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم بهاری، کارشناس مسائل مذهبی در خصوص دوران خلافت امام صادق(ع) گفت: تاریخ امامت امام باقر و امام صادق(ع) دوران طلایی شیعه است، به این دلیل که فعالیت‌های علمی و فرهنگی گسترده‌ای توسط شیعیان در این زمان انجام شد.

وی افزود: دوران امامت امام صادق(ع) با سقوط بنی امیه و آمدن بنی عباس همزمان بود، به همین دلیل آزادی مناسبی برای انجام فعالیت‌های علمی، مذهبی و فرهنگی در اختیار شیعیان قرار گرفته بود.

بهاری خاطرنشان کرد: امام باقر(ع) در دوران امامتشان زمینه را برای برپایی فعالیت های بزرگ علمی فراهم کردند و امام صادق(ع) هم راه پدر را به خوبی ادامه داده و دانشمندان بسیاری را پرورش دادند که هشام بن محمد، علی بن یقتین، فیض بن مختار و مفضل بن عمر از آن جمله اند.

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به شاگردان امام صادق(ع) که شیعه نبودند، اظهار کرد: در مکتب امام صادق(ع) شاگردانی چون عنوان بصری که مالکی مذهب بود، نیز پرورش یافتند، بنابراین جنبش علمی امام صادق(ع) یک جنبش فراگیر و گسترده بود.

وی در خصوص جامعیت علمی امام صادق(ع) گفت: بسیاری بر این باور هستند که فعالیت‌های علمی امام صادق(ع) در زمینه‌های فقهی و دینی بوده است، در حالی که امام صادق(ع) در زمینه طب، نجوم، زیست، شیمی و غیره فعالیت‌های علمی فراوانی کردند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: ماه‌ها پیش قرار بود احادیثی از امام صادق(ع) را جمع آوری کرده و آنها را دسته بندی کنم، در پایان پژوهشم به نکات جالبی رسیدم که شاید باورش برای ما کمی دشوار باشد. برای نمونه به این نکته دست یافتم که امام صادق(ع) هفت هزار و 200 حدیث در خصوص گل و گیاه دارند.

بهاری درادامه با اشاره به جهانی بودن شهرت علمی امام صادق(ع) گفت: سال‌ها پیش پروفسور حسابی برای رفع شبهات علمی نزد انیشتین دانشمند بزرگ می‌رود، انیشتین از او می‌پرسد که چرا این همه راه را از وطنت تا اینجا پیمودی؟ حسابی می‌گوید: سوالاتی داشتم که می‌خواستم از شما بپرسم. انیشتین در جواب حسابی می‌گوید: شما کسی را در دینتان دارید که در پنج سالگی شبهات بطلمیوس دانشمند بزرگ غربی را حل کرده است، بعد برای جواب سوالات نزد من آمدی؟ پروفسور حسابی می‌پرسد که این شخص کیست که انیشتین جواب می‌دهد، امام صادق(ع)، بنابراین شهرت علمی امام صادق(ع) جهانی است.

وی در خصوص جایگاه علمی اسلام در جهان تصریح کرد: بدون شک اسلام و شیعه در زمان امام صادق(ع) در جایگاه نخست علمی در جهان قرار داشت. زمانی که اروپا غرق در شهوت و دنیا پرستی بود، شیعه به برکت و تلاش های امام ششم(ع) به فعالیت های علمی می پرداخت.

این کارشناس مذهبی اظهار داشت: بعد هم که غرب جایگاه علمی خوبی پیدا کرد، به دلیل استفاده و سوء استفاده هایی بود که آنان از کتاب های اسلامی کردند. پیش از ظهور دکارت و نیچه و غیره، شیعه دانشمندانی چون جابر بن حیان و خواجه نصیر طوسی را داشت.

بهاری با اشاره به مکان تدریس امام صادق(ع) اظهار کرد: امام صادق(ع) جایگاه خاصی را برای مناظره و تدریس نداشتند. گاهی در مسجد، گاهی در خانه، گاهی در مسیر منزل تا مسجد، گاهی به صورت مکتوب و دیگر راه‌های ارتباطی به تدریس و گفتگوی علمی می‌پرداختنn.



:: برچسب‌ها: انیشتین , امام صادق ,
:: بازدید از این مطلب : 60
تاریخ انتشار : شنبه 9 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

محققان اخیراً موفق به کشف روش جدیدی شدند که به هکرها این امکان را می دهد تا تمامی فعالیت ها و دکمه های فشرده شده بر روی کیبوردهای وایرلس را ثبت و ضبط کنند. با تک شات همراه باشید.

 

هکرها با استفاده از این تکنیک که “Keysniffer” نامگذاری شده است، می توانند با تشخیص دکمه های فشرده شده بر روی کیبوردهای وایرلس، به اطلاعاتی از قبیل پسوردهای ایمیل، شبکه های اجتماعی و سایر اطلاعات محرمانه دسترسی داشته باشند.

 

گفته می شود که محصولات برندهای بزرگی همچون اچ پی و جنرال الکتریک در برابر این شیوه، آسیب پذیر هستند و همین امر موجب نگرانی بسیاری از کاربران شده است. جالب اینجاست که این حمله از سوی هکرها با هیچ علامت و نشانه ای همراه نیست و به گفته این محققان، هکرها می توانند از فاصله تقریباً 76 متری، اقدام به هک کیبورد فرد قربانی کنند.

 

بر این اساس، با فشار دادن هر دکمه، اطلاعات به کامپیوتر هکر که به کیبورد وایرلس کاربر متصل است، بدون هیچگونه رمزگذاری ارسال می شود و در واقع، یک کپی از تمامی فعالیت ها بر روی صفحه کلید برای هکر فرستاده می شود.

 

محققان این شیوه نفوذ را بر روی محصولات 12 کمپانی تولید کننده کیبوردهای وایرلس مورد تست و بررسی قرار دادند، و علاوه بر دو شرکت نام برده، کیبوردهای وایرلس کمپانی های دیگری همچون Anker، EagleTec، Kensington، Radio Shack و Toshiba نیز در برابر این شیوه آسیب پذیر هستند.

 

ناگفته نماند که در این لیست تنها کیبوردهایی را مشاهده می کنید که توسط محققان مورد تست قرار گرفتند و قطعاً شامل تمامی محصولاتی که از این ضعف امنیتی برخوردارند، نمی شود



:: برچسب‌ها: کیبورد , وایرلس ,
:: بازدید از این مطلب : 73
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

اگر تصمیم‌گیری برای خرید یک گوشی مبتنی بر اندروید یا یک آیفون برای شما دشوار است، حالا می‌توانید هر دو را با هم داشته باشید! این امکان به لطف یک قاب موبایل ممکن شده که شرکتی چینی آن را ساخته است. اگر این قاب را روی یک آیفون نصب کنید، می‌توانید اندروید را در کنار iOS در اختیار داشته باشید.


به گزارش ایتنا این نخستین تلاش برای اجرای اندروید روی آیفون نیست و ماه گذشته نیک لی، یکی از توسعه‌دهندگان شرکت تِندیگی یک قاب ویژه ساخته که مجهز به یک بورد خاص و نسخه ویژه‌ای از نسخه مارشمالوی اندروید بود و البته یک برنامک که کاربر را قادر می‌ساخت آیفون خود را با اندروید بوت کند.

اما لی هیچ برنامه‌ای برای عرضه تجاری قاب دست‌ساز خود نداشت، در حالی که شرکت هی‌ما‌وان که در حوزه مجازی‌سازی سیستم عامل کار می‌کند، به تازگی قاب جدیدی با نام MESUIT برای فروش اختصاصی در چین عرضه کرده است.
می‌سوت اجازه می‌دهد که یک سیستم عامل اختصاصیِ مبتنی بر اندروید تحت عنوان Mesuit OS 1.0، در قالب یک برنامک در iOS اجرا شود. این قاب برای آی‌فون 6S Plus و 6S و همچنین مدل قدیمی‌تر ۶ و ۶ Plus ساخته شده‌است.



قاب می‌سوت به یک ۱۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی برای مدل‌های قدیمی‌تر و ۲۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و همچنین ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی مجهز است. این قاب همچنین دارای یک شکاف سیم‌کارت نانو برای سیم‌کارت دوم(سازگار با اندروید) است، اما بر خلاف قاب دست‌ساز لی، فاقد شکاف کارت SD، پورت HDMI یا USB است.

هی‌ماوان می‌سوت را با قیمت ۱۵۰ دلار (مدل مخصوص آی‌فون ۶ و ۶S) و ۱۶۵ دلار (مدل مخصوص ۶ Plus و ۶S Plus) در فروشگاه اینترنتی جیجیا عرضه کرده است. شرکت سازنده در حال حاضر، هیچ خبری مبنی بر عرضه این محصول خارج از چین اعلام نکرده، اما وعده داده که سال آینده، قابی را عرضه کند که به گوشی‌ها‌ی مبتنی بر اندروید اجازه اجرای iOS را بدهد.

شاید این محصول سرانجام صلحی میان کاربران طرفدار اندروید و iOS برقرار کند. آیا شما حاضر هستید از می‌سوت برای اجرای اندروید روی آیفون خود استفاده کنید؟ یا خواستار قابی برای اجرای iOS روی گوشی مبتنی بر اندروید خود هستید
منبع: تب تایمز



:: برچسب‌ها: گوشی اندروید , ,
:: بازدید از این مطلب : 70
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

مشتری پنجمین سیاره منظومه شمسی، غول بزرگ گازی است که قرار است به زودی اطلاعات جالب توجهی درباره آن به دست آوریم. ورود کاوشگر جونو به مدار مشتری، فصل جدیدی در دانسته های فضایی ما آغاز خواهد کرد، ولی تا پیش از آن هم مشتری نکات بسیار جالب توجهی درباره خود دارد.

به گزارش «تابناک»، یکی از نکات جالب درباره مشتری این است که در واقع به قدری بزرگ است که اساسا به دور خورشید نمی گردد. این سیاره که جرمی 2.5 برابر سایر سیاره های منظومه شمسی بر روی هم دارد، به اندازه ای بزرگ است که مرکز گرانشی بین آن و خورشید در واقع در دل خورشید واقع نشده است، بلکه در یک نقطه ای در دل فضا و جدای از خورشید قرار دارد.

مشتری به قدری بزرگ است که در واقع به دور خورشید نمیگردد!

اما چگونه؟

وقتی یک جسم کوچکتر به دور جسم بزرگتری در فضا می گردد، جسم کوچک تر یک مدار دایره شکل کامل را به دور جسم بزرگ نمی پیماید، بلکه هر دو جسم به دور یک نقطه گرانشی مشترک می گردند. در موقعیت هایی که ما سراغ داریم، مانند وضعیت گردش زمین به دور خورشید، این مرکز گرانشی مشترک آنقدر نزدیک به مرکز جرم یا جسم بزرگ تر است که اثرات این پدیده را بسیار ناچیز و قابل نادیده گرفتن می کند. جسم بزرگ تر به نظر از جای خود هیچ تکانی نمی خورد و جسم کوچکتر، مداری دایره شکل را به دور آن طی می کند.

یا به عنوان مثالی دیگر، وقتی ایستگاه بین المللی فضایی به دور زمین می گردد، هم زمین و هم این ایستگاه به دور مرکز گرانشی مشترک خود می گردند؛ اما این مرکز به قدری نزدیک به مرکز کره زمین است که گردش زمین به دور آن اساسا قابل رویت و اندازه گیری نیست. در نتیجه ایستگاه فضایی بین المللی یک دایره کامل را – تقریبا کامل – به دور زمین می پیماید.

این مسأله در مورد سایر سیاراتی که به دور خورشید می گردند نیز صادق است. خورشید به قدری بزرگتر از زمین، زهره، عطارد و حتی زحل است که مرکز گرانشی مشترک آنها با خورشید در دل این ستاره و نزدیک به مرکز آن قرار می گیرد؛ اما این مسأله در مورد مشتری صادق نیست!

این سیاره به قدری بزرگ است که مرکز گرانشی مشترک آن با خورشید در واقع 1.7 شعاع خورشیدی (دقیقا برابر با 1 میلیون و 182 هزار و 690 کیلومتر) با مرکز خورشید فاصله دارد. یعنی به اندازه 7 درصد از کل شعاع خورشید و بالاتر از سطح این ستاره. هم خورشید و هم مشتری به دور این نقطه گرانشی مشترک می گردند.

این در واقع نحوه تعامل حرکتی خورشید و مشتری در دل منظومه شمسی با یکدیگر است و این همه به رغم فاصله زیادی است که این دو با هم دارند و البته علی رغم آن است که هنوز جرم و اندازه مشتری به قدر بخشی کوچک از جرم و اندازه خورشید است.



:: برچسب‌ها: مشتری , خورشید , مرکز گرانشی ,
:: بازدید از این مطلب : 63
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

مان طور که بدن با روح زنده است و از او مدد می یابد نظام کیهانی اجرام سرد، مواد بی روح و عناصرمرده نیستند بلکه مجموعا یک حقیقت زنده اند که حیات آنها وامدار ولایت انسان کامل معصوم است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، در ضرورت وجود حجت خدا در هر زمانی روایات فراوانی هست؛ مانند: «لو بقیت الارض بغیر امام، لساخت، لو خلت الارض ساعة واحدة من حجة الله، لساخت باهلها، لا یخلوا الارض منهم؛ و لو خلت اذا لساخت باهلها.»

آن دسته از روایات به کمک این قسمت از زیارت جامعه دانسته می شود که «و بکم یمسک السماء ان تقع علی الارض ؛ و به واسطه‌ شماست كه خداوند آسمان را محفوظ نگاه داشته از اين كه بر زمين افتد؛ مگر به اذن و اراده‌ي او».

برآیند روایت فوق آن است که ذات اقدس الهی با «ولایت» که عمود نظام هستی است آسمان ها و زمین را حفظ می کند.

روایاتی نظیر «لو بقیت الارض بغیر امام لساخت» همانند آیه کریمه «لو کان فیهما ءالهة الا الله لفسدتا» دربردارنده استدلال کلامی اند.  این روایات تنها ادعای برکات معنوی را در بر ندارند بلکه بر این ادعا برهان می آورند که خدای سبحان در حفظ نظام هستی ائمه علیهم السلام را وسیله قرار داده است.

همان طوری که بدن با روح زنده است و از او مدد می یابد نظام کیهانی اجرام سرد، مواد بی روح و عناصرمرده نیستند بلکه مجموعا یک حقیقت زنده اند که حیات آن وامدار ولایت انسان کامل معصوم است. ممکن است این گونه معارف در تحریر زیارت جامعه (ادب فنای مقربان) مطرح گردد.

کمک گرفتن بشر از خورشید و ماه در ادامه زندگی روزمره و امور مختلف هرگز بدان معنی نیست که خورشید یا ماه در نورافشانی، انتشار انرژی و حرارت و ده ها برکت دیگر، مستقل و بی نیاز از افاضه فیض الهی هستند، چون اندیشه توحیدی موحدان چنین باوری را برنمی تابد بلکه معتقدند آنها نیز چون اشیای دیگر مخلوق خدای سبحان اند و از فیض او سرمست می شوند؛ اما بشر کارهای مختلفی را به دست آنان سامان می بخشد و ایشان ابزار کمک رسانی اند.

وجود مبارک حجت خدا و امام زمان علیه السلام به مراتب والاتر و بالاتر از خورشید و ماه است؛ اما امتیاز وجود مبارکش آن است که او وسیله ای است که مظهر(نورالسموات و الارض) است. نور خورشید  که از او می تابد و چهره ماه را روشن می کند آینده ای در پیش دارد که (اذا الشمس کوّرت) او را تهدید می کند.

این چراغ منظومه انطماس و تناثر نجوم و مانند آن را بر سر راه خویش دارد و در نهایت خاومش شدنی است اما خلیفه خدای سبحان که مظهر نوالسوات و الارض) است، نه خاموش شدنی است و نه از بین رفنتی و کم شدنی!!  امام در منظر حق این چنین جایگاهی دارد.



:: برچسب‌ها: امام زمان , روح , جهان ,
:: بازدید از این مطلب : 69
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

برای موفقیت و قوی ماندن در دنیایی که پر از فناوری‌های جدید و خارق‌العاده و همین‌طور پر از استرس‌ها و فشار‌های روزانه است چه باید کرد؟ دنیای افسانه‌ایی مدرن پر از حمل‌ونقل‌های سریع ارتباط‌های لحظه‌ای بسیار آسان و آسودگی بیش‌ازحد است پس چرا اینقدر داد‌و‌بیداد می‌کنیم و ناراضی هستم؟ تمامی سرعت‌ها، راحتی‌ها و آسایش‌های افسانه‌‌ایی در واقع برای ما به دردسر بدل شده‌اند. دنیای مدرن شاید از بسیاری لحاظ آسان‌تر شده باشد اما آنچه را پرورش‌مان می‌داد از دست داده‌ایم با آنچه مغز و بدنمان نیاز داشت قطع‌ رابطه کرده‌ایم و منبع فراوانی از استرس به وجود آورده‌ایم.


عادت‌های روزانه‌ای را در خودتان تقویت کنید که شما را خوشحال و موفق می‌کنند
در پایین عادت‌های روزانه‌ای آورده شده‌است که زندگی را کامل‌تر و قابل کنترل‌تر می‌کنند و برای رسیدن به کامیابی کمک‌تان خواهند کرد. ممکن است همین حالا بسیاری از این موفقیت‌ها و مهارت‌ها را داشته باشید پس اکنون می‌توانید نسبت به این چیزهای باارزش آگاه‌تر باشید. فقط ببینید که چگونه با وصل کردن خودتان به گذشته شادتر و موفق‌تر می‌شوید و چطور مغز و جسمتان سالم‌تر می‌شود و از زندگی رضایت بیش‌تری پیدا می‌کید.

رفت‌و‌آمد‌ها: سرعت‌تان را کم کنید، از دور خارج شوید و خودتان را تکان بدهید

  • هر روز ورزش کنید و حرکات کششی انجام بدهید. (حتی اگر شده برای ۵ دقیقه، چون این کار خیلی موثر و مفید است.)
  • از پله‌ها استفاده کنید. استفاده از پله‌ها ارزشمند و نگاهی رو‌به‌جلو است. چیزی در طبقه‌ی سوم جا گذاشتید؟ از اینکه به سرعت بروید و بیاوریدش لذت ببرید.
  • هر زمانی که توانستید پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری کنید.
  • برای اینکه از رفت‌آمد‌های طولانی دور باشید شغلی نزدیک به منزل‌تان پیدا کنید.
  • بیرون بروید یا روش‌های دیگری برای تماس با طبیعت پیدا کنید.
  • مدت زمانی را هر روز آهسته قدم بزنید. بعضی جا‌ها را پیاده بروید گل رُزی را بو کنید و حیوانی را نوازش کنید.
  • لحاظ کردنِ زمان استراحت در میان کارتان از اولویت‌هایتان باشد مطمئن باشید اینقدر احساس راحتی می‌کنید که اصلا متوجه گذر زمان نمی‌شوید.

ارتباطات: تماس‌های حضوری داشته باشید و بر دیدن یک‌دیگر تاکید کنید

دنیای مدرن

  • به جای ارتباطات مجازی به زندگی و ارتباطات واقعی بپردازید و تماس‌های رو در رو داشته باشید تا آرامش را لمس کنید.
  • به یاد داشته باشید زندگی با خانواده مزایای اجتماعی و عاطفی زیادی دارد.
  • تعطیلات را با کسانی که عاشقشان هستید بگذرانید مسافرت بروید و به آنها سر بزنید. این کار موجب می‌شود تعاملات اجتماعی‌تان افزایش پیدا کند و همینطور باعث می‌شود خاطرات‌تان را مرور کنید.
  • با افرادی دمخور باشید که دلسوز و مهربانند و از ارتباط با شما خوشحال می‌شوند.
  • درخت و گل و گیاه بکارید. به این ترتیب می‌توانید در محله‌ی خودتان، در عبادت‌گاه‌ها، محل کار یا در باشگاه‌های اجتماعی به گسترش و نگهداری فضای سبز کمک کنید.
  • برای دور هم بودن همیشه برنامه و زمان بگذارید مثلا چهارشنبه‌ها بازی بولینگ و شنبه‌ها گردش. اینطوری راحت می‌توانید هر هفته برنامه‌های‌تان را تنظیم کنید.
  • زمانی را با یک حیوان خانگی بگذزانید این کار برای سلامت جسم و روحتان مفید است.

راحتی: از کارهای سخت لذت ببرید و خوراکی‌های خوب و پرانرژی‌ای که خودتان درست کرده‌اید بخورید

  • روز را با یک روال آرام شروع کنید مثلا با یک تنفس عمیق و یک صبحانه‌ی خوب.
  • نیم ساعت پس از بیدار شدن خوراکی‌تان را بخورید و هر سه چهار ساعت در طول روز انرژی و سطح قند خونتان را ثابت نگه دارید. و از «حالت قحطی» که به جای سوزاندن چربی، بدنتان را پر از چربی می‌کند جلوگیری کنید.
  • خوراکی‌های مقوی‌ بخورید که به شما انرژی می‌دهند و برای بدنتان خاصیت دارویی دارند.
  • باغچه‌ای درست کنید. این کار مزایای زیادی برای سلامتی، مغز، رفتار، سطح استرس، تمرکز و تغذیه‌تان دارد. باغبانی و پرورش گل و گیاه خطر ابتلا به فراموشی و زوال عقل را کاهش می‌دهد. همچنین پرورش گیاه و درخت‌کاری علاوه بر اینکه نیازتان به خرید از فروشگاه‌ها کم می‌کند باعث احساس شادی و رضایتمندی در شما می‌شود.
  • خوراکی‌های مقوی‌ای بخورید که گرمازدگی را برطرف، قند خون را تثبیت، سیستم ایمنی بدنتان را تقویت و هورمون‌هایتان را متعادل کرده و به سلامت دستگاه گوراش‌تان کمک می‌کنند.
  • وعده‌های خوراکی‌تان را خودتان آماده کنید. پخت‌و‌پز از کارهای باارزش است این کار حیاتی را می‌توانید هر روز برای خودتان و کسانی که دوستشان دارید انجام دهید. هنر پر طعم و رنگ آشپزی را یاد بگیرید.
  • برای هر لقمه کمی صبر کنید شما برای این وعده‌ی خوراکی زحمت کشیده‌اید پس سزاوار است که از آن لذت ببرید. شکل و شمایلش را ببینید بویش کنید احساسش کنید صداهایش را بشنوید و مزه‌ی لذیذش را بچشید. اگر یک وعده‌ی خوراکی خوشمزه را با دوستانتان میل کنید تعامل اجتماعی‌تان را افزایش می‌دهید و از دور‌ هم بودن و صرف غذا بسیار لذت می‌برید.
  • برای مواقع ضروری ابزارهای مکانیکی و وسایل شستشو داشته باشید. از ماهیچه‌هایتان استفاده کنید و منزلتان را خودتان تمیز و مرتب کنید این کارها موجب می‌شوند گوش، مغز، ریه و اعصابتان سالم بمانند.
  • سعی کنید از چندشغله بودن که برای سلامتی و بهره‌وری‌تان مضر است دوری کنید. به جای اینکه چند شغل داشته باشید گلدان و ماهیتابه‌تان را بشویید گرمی آب صابون را حس کنید و از یک تمیزکاریِ خوب لذت ‌ببرید. همچنین لباس‌ها را قشنگ تا کنید و از تار و پود‌ها و رنگ‌ها لذت ببرید.‌
  • فعالیت‌های باارزشی مثل پیاده‌روی، خانه‌داری و انجام کارهای حیاط باعث می‌شوند بدنتان تحرک داشته باشد.

آسایش: از منابع انرژی آگاهانه استفاده کنید و قدر این منابع باارزش را بدانید. با استفاده‌ی آگاهانه و قدرشناسی از زندگی لذت ببرید

دنیای مدرن

  • در زمستان ترموستات را روی درجه‌ی کمتر و در تابستان روی درجه‌ی بالاتر تنظیم کنید. در هر فصل لباس متناسب با آن فصل را بپوشید. تطبیق دادن خود با فصل‌ها دمای بدنتان را با دمای بیرون تنظیم می‌کند. همچنین همگامی با طبیعت باعث تقویت ایمنی و سلامتی بدنتان می‌شود. (علاوه‌بر‌این، واقعا چرا اصرار داریم دمای اتاق را در زمستان آنقدر زیاد کنیم که تیشرت‌های تابستانی بپوشیم یا در تابستان دما را آنقدر کم کنیم که مجبور شویم ژاکت‌های زمستانی به تن کنیم؟)
  • به جای اینکه خیلی بی‌احساس بایستید و آب هدر برود آن را آگاهانه مصرف کنید. استفاده از آب و صابونِ کمتر موجب حفظ میکروبیوم پوست‌تان می‌شود. کمتر و درست‌تر استفاده کنید نه به این دلیل که شخص شما موجب تغییراتی در این سیاره می‌شود بلکه چون دارید از یک منبع باارزش انرژی استفاده می‌کنید باید قدرش را بدانید.
  • در حیاط‌تان گیاهان بومی پرورش دهید. گیاهان بومی نیاز به آب کمتری دارند کود کمتری مصرف می‌کنند و کمتر نیاز به هرس کردن دارند. همینطور این گیاهان هزینه‌ی کمتری دارند و آلودگی کمتری هم تولید می‌کنند.
  • زمان نشستن پای صفحه‌نمایش‌ها را کم کنید. تماشای تلوزیون را کم کنید یا اصلا کنار بگذارید. همچنین لامپ‌ها و صفحه‌نمایش‌ها را قبل خواب خاموش کنید.
  • به اندازه‌ی کافی بخوابید. در واقع محرومیت از خواب ویران‌کننده‌ترین چیز برای از بین بردن رفاه‌تان است. خواب خوب و کافی باعث تقویت تمرکز و حافظه، حفظ سلامت عاطفی، تقویت سیستم ایمنی بدن و تولید هورمون‌هایی می‌شود که در تنظیم اشتها نقش دارند.

سعی کنید این عادت‌ها را در خودتان ایجاد کنید و به فراموشی نسپارید. این عادات خوب کیفیت زندگی‌تان را تغیر می‌دهند و زندگی شادی برایتان به ارمغان می‌آورند. همچنین مغز، جسم، روح و روان‌تان هم از شما بابت این عادت‌ها و رفتار‌های سالم و زندگی شادتان سپاسگذار خواهند بود



:: برچسب‌ها: استرس , دنیای مدرن , آرامش ,
:: بازدید از این مطلب : 83
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

آیا پرانرژی‌ترین ماده غذایی دنیا را می‌شناسید؟ آیا می‌دانید کدام ماده غذایی است که علاوه بر داشتن مواد معدنی و فواید و خواص بسیار، بویژه برای افراد لاغری مفید است که میل چندانی به خوردن غذاهای پرحجم ندارند؟

این خوراکی پر انرژی ترین ماده دنیاست!

در مبحث مواد غذایی خام، منفرد و فرآوری نشده، هیچ غذایی نمی‌تواند از نظر سطح انرژی به گرد پای خشکبار بخصوص بادام برسد. غذاهایی که اندازه ذرات ریزتری دارند، بهتر جذب می شوند و بنابراین کره بادام دارای بیشترین میزان کالری در واحد وزن غذاهای خام است.‌‌

میزان انرژی کره بادام، ۶۲۰کیلو کالری به ازای هر صد گرم است. از طرف دیگر اگر بخواهیم محصولات غذایی فرآوری شده را بررسی کنیم، با توجه به اینکه چربی‌‌ها به عنوان یکی از اجزای اصلی مواد غذایی دارای بالاترین سرانه انرژی می‌باشند.

میزان انرژی آنها در مقایسه با پروتئین‌‌ها و کربوهیدرات‌‌ها ۴تا ۹برابر بیشتر است؛ بنابراین چربی‌‌های خالص بالاترین میزان انرژی را خواهند داشت.‌‌

به طور متوسط انرژی چربی‌‌های حیوانی ۸۷۶کیلوکالری و انرژی روغن‌‌های گیاهی ۸۸۴کیلوکالری در هر ۱۰۰گرم است. در صدر این فهرست نیز روغن آفتابگردان با ۹۰۰کیلوکالری در هر ۱۰۰گرم جای می گیرد.



:: برچسب‌ها: خشکبار , انرژی , بادام ,
:: بازدید از این مطلب : 63
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
معاون رئیس پلیس دبی مدعی شد عراقی ها و بحرینی ها بجای افتخار به رهبران ملی شان، به احمدی نژاد و قاسم سلیمانی مباهات می کنند.
به گزارش نامه نیوز ، ضاحی خلفان تمیم، معاون رئیس پلیس دبی در تازه ترین اظهارات خود در توییتر مدعی شد بحرینی ها و عراقی ها بجای افتخار به فرماندهان ملی شان، به افرادی مانند احمدی نژاد و قاسم سلیمانی مباهات می کنند.
 
وی در حساب توییتر خود نوشت: من هیچ قوم و مردمی را در جهان نمی شناسم که بیشتر از فرمانده ملی شان، به یک فرمانده خارجی افتخار کنند؛ به جز مردمان ما در کشورهای حوزه خلیج فارس.
 
وی در ادامه نوشت: اخوانی ها به اردوغان و عراقی ها، بحرینی ها و حوثی ها به [آیت الله] خامنه ای، [آیت الله] خمینی، احمدی نژاد و قاسم سلیمانی افتخار می کنند


:: برچسب‌ها: اعراب , ایرانیان , افتخار ,
:: بازدید از این مطلب : 45
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

در پایان سفر سه روزه ناصر خان جنجوعه مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان به ایران که به دعوت رسمی دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان صورت پذیرفت طرفین با صدور بیانیه مشترک دیدگاه‌های خود را در خصوص ضرورت توسعه روابط دوجانبه، مبارزه با تروریسم، صلح و ثبات منطقه ای و امور مختلف جهان اسلام اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، در بخشی از این بیانیه آمده است:جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان ضمن تأکید بر روابط برادرانه و نزدیک دو کشور همسایه که ریشه در تاریخ و تمدن مشترک دو کشور دارد، بر حفظ و توسعه روابط تأکید و ساختارهای گفتگوی مؤثر برای مقابله با ناامنی در مرزها، مبارزه مشترک با بی ثباتی در منطقه و جهان اسلام را دارای اهمیت می دانند.

این بیانیه می افزاید:  دو کشور،تنظیم مسائل امنیتی فی مابین، امنیت مرزهای مشترک و افزایش کارآیی و اثربخشی ساختارهای پیشبرد روابط در قالب کمیته ها و کمیسیون های مشترک را دارای اهمیت دانسته و بر ادامه گفتگوها تأکید می نمایند.

در بخش دیگری از این بیانیه با تاکید بر ضرورت  دیدارهای مستمر مقامات سیاسی، امنیتی و اقتصادی دو کشور به منظور تعمیق روابط و توسعه مناسبات به عنوان بهترین مسیر حفظ وارتقاء روابط آمده است: طرفین با اشاره به مصائب کشورهای اسلامی، جنگ، قحطی و مهاجرت که ناشی از توطئه برنامه ریزی شده برای تضعیف کشورهای اسلامی می باشد، همکاری قاطعانه برای مبارزه مشترک با تروریسم و جریان های افراطی را یکی از مهمترین تلاش های پیش رو دانسته و از مهمترین اهداف این همکاری را تضمین صلح و ثبات منطقه ارزیابی می‌نمایند.

این بیانیه با اشاره به تهدیدات فزاینده ناشی از گسترش تروریسم می‌افزاید: مبارزه با داعش به عنوان یک جریان منحط و تفرقه‌آفرین در جهان اسلام که توطئه‌ای مشترک علیه وحدت و همکاری کشورهای اسلامی از سوی معاندان و مخالفان اسلام و کشورهای اسلامی است از دیگر موضوعات مورد توافق جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان است.»

ناصرخان جنجوعه مشاور امنیت ملی جمهوری اسلامی پاکستان نیز در جریان سفرسه روزه  به کشورمان ضمن دو دور مذاکره با دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با  علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری، سردار سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح و دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.



:: برچسب‌ها: ایران , پاکستان , بیانیه مشترک ,
:: بازدید از این مطلب : 63
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

آغاز فعالیت‌های انتخابات ریاست جمهوری از نیمه دوم سال

ستاد انتخابات کشور

معاون وزیر کشور از آغاز فعالیت‌های انتخابات ریاست جمهوری از نیمه دوم امسال خبر داد و گفت: دستمزد هیئت‌های اجرایی انتخابات هفته آینده پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسنا، جواد ناصریان در نشست معاونان هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع و مدیران‌کل امور اداری و مالی استانداری‌های کشور در استان همدان، اظهار کرد: از آنجا که بخش عمده بودجه کشور بر درآمدهای نفتی متمرکز است، کاهش این درآمدها در مجموعه اعتبارات دستگاهها اثرگذار است.

وی تصریح کرد: وضعیت بودجه در بخش انتخابات نیز دارای مشکلاتی بود اما وعده‌هایی که قبل از برگزاری انتخابات داده بودیم تا حدودی محقق شد.

ناصریان با  اشاره به پیگیری تحقق دستمزد مجریان برگزاری انتخابات ظرف دوماه تشریح کرد: این اتفاق برای نخستین‌بار در کشور رخ داد و ما در انتخابات سال گذشته تلاش کردیم شرایطی مهیا شود تا منابع مورد نیاز به نحو مطلوب توزیع شود.

وی با بیان اینکه پیشتر گفته شده بود تلاش می‌کنیم مشخصات مجریان انتخابات را دریافت کرده و منابع را به حساب خود آنها واریز کنیم، تبیین کرد: حین کار و در مسیر کار مشکلاتی ایجاد شد و حسابها مشکلاتی داشتند که مجبور به هماهنگی‌های چند باره با استانداری‌ها شدیم.

ناصریان با اشاره به اینکه دستمزد هیئت‌های اجرایی هنوز پرداخت نشده است، بیان کرد: دستمزد هیئت‌های اجرایی هفته آینده تأدیه می‌شود و تلاش می‌کنیم دستمزد هیئت بازرسی بعد از اینکه بخش دوم اعتبارات از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دریافت شد، پرداخت شود.

وی خاطر نشان کرد: اختلافاتی بین ما و سازمان مدیریت برای تأمین منابع وجود دارد که در تلاش هستیم در نخستین فرصت، مشکل حل شود و تخصیص اعتبارات را دریافت کنیم.

وی ادامه داد: منشأ اختلاف، تصوراتی بود که به‌نظر می‌رساند شاید تعداد بیشتری از استان‌ها به مرحله دوم بروند و منابع بیشتری پیش‌بینی شده بود که تلاش خواهیم کرد طی هماهنگی با خزانه منابع موردنظر اخذ شوند.

معاون وزیر کشور با اشاره به برگزاری انتخابات سال آینده بیان کرد: برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تمهیداتی اتخاذ شده که از نیمه دوم امسال فعالیت‌ها آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه سعی می‌کنیم در مرحله پیشبینی اعتبار منابع مکفی را پیش‌بینی کنیم، ادامه داد: هنوز موفق به دریافت بخشی از منابع تخصیص یافته سال 96 از سازمان مدیریت نشده‌ایم تا قرارداد اقلام مورد نیاز پیش از سال بسته شود.  

ناصریان عنوان کرد: در وعدههای قبل از انتخابات فقط بخش خودرو را در بعضی از استان‌ها نتوانستیم آن‌گونه که انتظار بود تأمین کنیم اما با اقدامات انجام شده خودروهای گران‌قیمت استانداری‌ها را جمع‌آوری کرده و به مزایده گذاشته و فروختهایم که در یک ماه آینده به خودروهای سبک‌تر تبدیل کرده و در اختیار استانداری‌ها قرار میگیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در مورد کسری بودجه انتخابات مکاتبات مختلفی داشتند، افزود: قبل از برگزاری انتخابات خواهش از استانداران، فرمانداران، بخشداران و ... این بود که تعهد مازاد بر اعتبار ندهید.

ناصریان در ادامه با اشاره در پیش‌رو بودن هفته دولت ادامه داد: مسئولان باید تلاش کنند تا زمان برگزاری هفته دولت اقداماتی که در همه استانداریهای کشور انجام شده را احصا کنند و در اختیار استانداران قرار دهند.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده از حاصل نتایج برجام و اقدامات انجام شده در استانداریها احصا شود، افزود: در ادامه احصاء اقدامات انجام شده در استانداریها وزارت کشور جلسه مشترک استانداران و هیئت وزیران را اواخر مردادماه نشست را خواهیم داشت که در آنجا گزارشی ارائه می‌شود.

معاون وزیر کشور در ادامه در مورد اقدامات انجام شده در سه سال گذشته در بحث ساختارهای استانداریها و فرمانداریها بیان کرد: ساختار استانداریها در سال 93 پس از احیای سازمان مدیریت و برنامهریزی به نوعی تحت تاثیر قرار گرفت و با نشست‌های متعددی که داشتیم، مجبور شدیم ساختار را تغییر دهیم و بخشی از وظایف حوزه معاونت برنامهریزی استانداریها جدا و به سازمان مدیریت و برنامهریزی اضافه شد.

وی با بیان اینکه تلاش بود ساختار کمترین آسیب را ببیند، گفت: در ساختار جدید معاون برنامهریزی حذف شده و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه ایجاد شد و با توجه به اینکه معاونان کاهش پیدا می‌کرد، مجبور بودیم که ادارات‌کل را هم مقداری تقلیل دهیم.



:: برچسب‌ها: انتخابات , ریاست جمهوری ,
:: بازدید از این مطلب : 70
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

وزیر امور خارجه کشورمان صبح چهارشنبه به وقت محلی با ماکاله کامارا همتای خود در کشور گینه کوناکری دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف هم‌چنین با مامای یولا نخست وزیر گینه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان، روز یکشنبه در راس هیاتی سیاسی اقتصادی وارد نیجریه شد و سفر خود به غرب آفریقا را آغاز کرد.

ظریف طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با مقامات عالی رتبه کشورهای نیجریه و غنا دیدار کرده بود.

وی سه شنبه شب وارد گینه کوناکری شد تا با مقامات این کشور نیز دیدار کند.

 



:: برچسب‌ها: ظریف , گینه ,
:: بازدید از این مطلب : 75
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: یک ارتش قوی می‌تواند امنیت رابیافریند.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم تجلیل از قهرمانان، پیشکسوتان و مدال‌آوران نزاجا که در ستاد نیروی زمینی برگزار شد، اظهار کرد: ارتش قوی، ضرورت یک کشور است و امنیت را یک ارتش قوی و نیرومند می‌تواند بیافریند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: امروز جامعه به افراد قوی و امین در سطوح مختلف مدیریتی نیاز دارد و ورزشکاران با کسب مدال در میادین بین‌المللی قوی بودن را به عرصه ظهور رسانده‌اند.

به نقل از پایگاه خبری ارتش، حیدری با اشاره به حضور ورزشکاران در میادین داخلی و بین‌المللی و کسب رتبه کسب و مدال از سوی آن‌ها، خاطر نشان کرد: در حقیقت آن مدال متعلق به همه کشور بوده و افتخاری است بر گردن جمهوری اسلامی ایران که پرچم مقدس کشورمان به احتزاز در می‌آید. ورزشکاران باید شهدا را الگوی خود قرار داده که با گذشت در زندگی‌شان امنیت را به ارمغان آورده و این عزیزان با صرف وقت و زندگی خودشان پرچم جمهوری اسلامی ایران را در رقابت‌های مختلف ورزشی به احتزاز درمی‌آورند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان اظهار کرد: ما به این موضوع افتخار می کنیم که پرچم اسلام بالاتر از پرچم ابرقدرت‌های دنیا قرار می‌گیرد و این ارزش بالایی برای کشور و اسلام محسوب می‌شود؛ چراکه ورزشکاران با مجاهدت خود بهترین وقت‌شان را برای این کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند تا پرچم کشورمان در مقابل کشورهای دنیا به احتزاز درآید



:: برچسب‌ها: نیروی زمینی ارتش ,
:: بازدید از این مطلب : 57
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

تهران- ایرنا- روند پرشتاب و افزایشی نرخ دلار در بازار آزاد تهران پس از همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (سوم تیرماه) فروکش نکرده است و امروز (چهارشنبه) در ادامه این روند با 101 ریال افزایش قیمت نسبت به دیروز به 35هزار و 291 ریال (تازمان تنظیم خبر) رسید.

 

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، هر دلار آمریکا در بازار آزاد تهران در روز شنبه پنجم تیرماه (نخستین روز معامله پس از اعلام نتیجه همه پرسی برگزیت) 34 هزار و 643 ریال اعلام شد و این رقم در روز بعد از آن (یکشنبه ) به 34 هزار و 707 ریال رسید.
براساس معاملات ثبت شده در سامانه سنا که توسط صرافی های مجاز کل کشور انجام می گیرد، امروز قیمت هر یورو تا زمان انتشار خبر، با 51 ریال کاهش نسبت به دیروز، 38 هزار و 923 ریال و هر پوند با افزایش 267 ریالی، 46 هزار و 810 ریال اعلام شد.
تارنمای اتحادیه طلا و جواهر تهران امروز قیمت هر دلار آمریکا را 35 هزار و 370 ریال و هر یورو را 39 هزار و 110 ریال اعلام کرده است.

**بازار سکه
صرافان بازار تهران امروز هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید را با دو هزار ریال افزایش 10 میلیون و 900 هزار ریال داد و ستد کردند.
براساس اعلام اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران، هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح قدیم با 28 هزار ریال افزایش در مقایسه با دیروز 10 میلیون و 913 هزار ریال و هر قطعه نیم سکه بدون تغییر قیمت پنج میلیون و 450 هزار ریال مبادله شد.
هر ربع سکه نیز امروز بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته دو میلیون و 820 هزار ریال معامله شد، ضمن آنکه قیمت سکه گرمی نیز بدون تغییر یک میلیون و 800 هزار ریال فروخته شد.
در معاملات امروز بازار آزاد تهران هر گرم طلای 18 عیار، یک میلیون و 112 هزار ریال اعلام شد.
براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، هر اونس طلا نیز با دو دلار و 40 سنت کاهش قیمت در بازارهای جهانی، یک هزار و 319 دلار و 60 سنت قیمتگذاری شده است.



:: برچسب‌ها: دلار , طلا , سکه ,
:: بازدید از این مطلب : 57
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

نیازمند فرماندهان فرهنگی در نبرد فکری با دشمن هستیم

اراکی واوقاف

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: سوریه دارای ظرفیت علمی، دینی و اجتماعی عظیمی است که با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها می‌توان خدمت بسیار بزرگی به جهان اسلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت‌الله محسن اراکی در ادامه سفر به سوریه، عصر روز سه‌شنبه (5 مرداد) با «ولید معلم»، وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله اراکی در ابتدای این دیدار به پیشنهادات هیات مجمع جهانی تقریب در سفر به سوریه و همکاری مجمع تقریب با وزارت اوقاف این کشور در زمینه راه‌اندازی دارالتقریب و برگزاری سلسله نشست‌هایی با حضور علمای دو کشور و همچنین راه‌اندازی فقه مقاومة و فقه وحدت در سوریه اشاره کرد و گفت: ما در مسیر ایجاد وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی درصدد ایجاد ارتباطات گسترده میان علمای مذاهب اسلامی هستیم.

وی افزود: سوریه دارای ظرفیت عظیم علمی، دینی و اجتماعی است که با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها می‌توان خدمت بسیار بزرگی به جهان اسلام کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با تاکید بر اینکه سوریه یکی از مراکز فرهنگ و تمدن است، خاطرنشان کرد: روابط جمهوری اسلامی ایران با سوریه همواره حسنه بوده و امیدواریم این روابط همواره تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه جهان اسلام امروز با هجمه گسترده‌ای علیه ارزش‌های خود مواجه است، گفت: مشکلات کنونی جهان اسلام از شرقِ آن یعنی اندونزی تا غرب آن یعنی موریتانی ناشی از تندروی است و علمای سوریه می‌توانند کمک بسیار زیادی برای بر طرف کردن این مشکلات داشته باشند.

اراکی ادامه داد: امروز در کنار فرماندهان نظامی که در عرصه نبرد میدانی با تروریست‌ها فعالیت می‌کنند، نیازمند فرماندهان فرهنگی و فکری هستیم تا بتوانیم در عرصه نبرد فکری نیز با دشمنان مقابله کنیم که در این زمینه نقش علما بسیار برجسته و خطیر است.

وی افزود: سوریه می‌تواند میدان پیروزی در نبرد با جریان‌های انحرافی و تندرو در جهان اسلام باشد که در این راه نیازمند حمایت‌های دولت سوریه نیز است.

ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار اظهار کرد: مشکل کنونی سوریه اختلاف بین مذاهب اسلامی نیست، زیرا همواره در طول تاریخ مذاهب مختلف اسلامی با صلح و آشتی در کنار یکدیگر زندگی کردند و همواره دین پرستی و عشق به وطن در میان سوری‌ها وجود داشته است.

 وی افزود: مشکلات کنونی سوریه از سوی دشمنان این کشور از جمله رژیم صهیونیستی طراحی شده و دشمن با دستمایه قرار دادن برخی اختلافات مذهبی دست به کشتار در سوریه زده است؛ اما کسانی که اختلاف میان مذاهب اسلامی را در سوریه دنبال می‌کنند، شکست خواهند خورد.

وی با بیان اینکه خطر بزرگ برای سوریه و منطقه تفکر وهابیت است، گفت : همان کسانی که القاعده را ساختند امروز نیز النصره و داعش را ایجاد و از آن حمایت می‌کنند.



:: برچسب‌ها: فرهنگ , فرمانده ,
:: بازدید از این مطلب : 75
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
«خمس» یکی از فروع دین اسلام است، ریشه‌ اصلی وجوب خمس در قرآن کریم قرار دارد، روایات بسیاری هم از طریق شیعه و سنی برای تبیین چگونگی، مصارف و متعلقات آن وارد شده است، در اصل وجوب آن تردید و اختلافی نیست.

به گزارش مشرق، در طول تاریخ تشیع، مهم‌ترین منبع مالی امامان و سپس فقیهان شیعه برای اداره‌ امور دینی، رسیدگی به حال تهدیدستان، برپایی حوزه‌های علمیه و روشن نگه‌داشتن چراغ تعلیم و تعلم دینی، وجوهات شرعی اعم از خمس و زکات بوده است، این منبع مالی دینی-مردمی، نهاد امامت و فقهاهت را از نیازمندی به حکومت‌ها حفاظت می‌کرده و به آن در برابر حکومت‌های فاسد و ظالم قدرت جولان می‌داده است، در دوران ما هم وجوهات شرعی همچنان مهم‌ترین عامل استقلال عالمان دینی و حوزه‌های علمیه در برابر دولت‌ها است.

فقیهان شیعه در دوران غیبت نائبان عام امام زمان‌(عج) هستند و از این رو خمس را باید به آن‌ها سپرد تا در مصارفی که اطمینان دارند که امام(ع) به آن خشنود است، هزینه کنند، امروزه به گونه‌های مختلف در این باره شبهه‌پراکنی می‌شود تا از اعتقاد مؤمنان کاسته شده و دست حوزه‌های علمیه از این منبع مالی کوتاه شود. در نوشتار حاضر به یکی از شبهاتی که در این خصوص مطرح می‌شود توجه کرده و به بررسی و نقد آن خواهیم پرداخت.

*چکیده‌ شبهه

خمس در شریعت اسلامی تنها به غنائم جنگی تعلق می‌گیرد و سرایت حکم آن به دیگر موضوعات نادرست است، فقیهان شیعی با توسعه‌ موضوع خمس آن را به موارد دیگری هم مربوط کردند که ریشه‌ای در شریعت ندارد، روایاتی که در بحث خمس به آن استناد می‌کنند، به نوعی جعلی و نامعتبر است.

*مقدمه

خمس یکی از فروع دین اسلام است. ریشه‌ اصلی وجوب خمس در قرآن کریم قرار دارد. روایات بسیاری هم از طریق شیعه و سنی برای تبیین چگونگی، مصارف و متعلقات آن وارد شده است، در اصل  وجوب آن تردید و اختلافی نیست، اما در اینکه به چه چیزهایی خمس تعلق می‌گیرد و آن را چگونه و توسط چه کسی باید هزینه کرد میان سنی و شیعه و نیز میان فقیهان شیعی اختلاف نظر وجود دارد، سنیان خمس را تنها در غنائم جنگی واجب می‌دانند، اما فقیهان شیعه با استناد به معنای لغوی غنیمت و نیز انبوهی از روایات صحیح السند معصومان(ع) معتقدند که خمس علاوه بر غنائم جنگی به چیزهای دیگری هم تعلق می‌گیرد.  

*مفهوم‌شناسی خمس و متعلقات آن

خداوند متعال در آیه‌ 41 سوره‌ی انفال می‌فرماید: «بدانید همانا هر چیز که به چنگ می‌آورید، پس یک پنجم آن برای خدا و پیامبر و نزدیکان او و یتیمان و مسکینان و در راه ماندگان است؛ اگر به خداوند و به آنچه بر بنده‌ ما در روز روبه‌رویی دو گروه نازل کردیم، ایمان آورده‌اید و خدا بر هر چیز تواناست»، اختلاف نظر فقیهان شیعه و سنی در معنای غنمتم (به چنگ آورده‌اید) است، فقیهان سنی آن را مخصوص غنائم جنگی می‌دانند، اما فقیهان شیعه بر مبنای معنای لغوی غنیمت و نیز با استناد به احادیث معتبری که از پیامبر(ص) و امامان اهل‌ بیت(ع) رسیده است، خمس را به موارد دیگری هم متعلق می‌دانند.

*معنای لغتی غنیمت

در القاموس: «الفَوْزُ بالشَّیْ‌ءِ بلا مَشَقَّةٍ»؛(1) دستیانی به مالی بدون مشقت.

در العین‌: «الفوز بالشی‌ء فی غیرمشقة»؛(2) دستیانی به مالی بدون مشقت.

در مجمع البحرین: «الْغَنِیمَةُ فی‌ الأصل‌ هی‌ الفائدة المکتسبة، ولکن اصطلح جماعة على أن ما أخذ من الکفار، إن کان من غیر قتال فهو فی‌ء، و إن کان مع القتال فهو غَنِیمَة»؛(3) غنیمت را در اصل مطلق اموال مکتسبه است. ولی اهل‌ سنت این طور معنا می‌کنند که آنچه از کفار به دست می‌آید، اگر همراه با جنگ و خونریزی نباشد «فیء» و اگر همراه با جنگ باشد، «غنیمت» است.

در المقاییس: «إفادة شى‌ءٍ لم یُملَک من قبل، ثم یختصّ به ما أُخِذ من مال المشرکین بقَهْرٍ و غَلَبة»؛(4) دستیابی به مالی که قبلاً در اختیار نبوده است. بعدها اختصاص پیدا کرد به آنچه از مال مشرکان که به زور و غلبه به دست می‌آید(غنیمت جنگی).

همان طور که ملاحظه شد، غنیمت در لغت به مطلق فایده گفته می‌شود که بدون زحمت به‌ دست آید.

*معنای غنیمت در قرآن

حال ببینیم غنیمت در آیه مورد نظر به چه معناست؟ گفتیم که غنیمت در لغت به مطلق فایده گفته می‌شود که بدون زحمت به دست آید. پس اگر قرار است معنای این لغت را در آیه، منحصر در غنائم جنگی بدانیم، نیاز به قرائن اضافی داریم حال آنکه چنین قرینه‌ای در آیه وجود ندارد.

«فخر رازی» مفسر معروف اهل‌سنت در تفسیر خود می‌نویسد: «الغنم الفوز بالشی»؛ غنیمت آن است که انسان به چیزی دست یابد. معنای شرعی غنیمت(به عقیده فقهای اهل‌سنت) همان غنائم جنگی است.(5)

رشید رضا دیگر مفسر اهل تسنن در تفسیر «المنار» غنیمت را اعم از غنایم جنگی ذکر کرده است، وی بعد از ذکر این معنا می‌نویسد: معنای آیه که اعم و وسیع‌تر از غنایم جنگی و غیر آن است، به خاطر قید شرعی، مقید به غنائم جنگی شد(6)، آلوسی در تفسیر «روح المعانی» می‌نویسد: غنیمت در اصل به معنای هرگونه سود و منفعت است.(7)

همان طور که ملاحظه شد، حتی مفسران اهل تسنن نیز به معنای لغوی عام غنیمت در آیه مذکور معترفند و علت انحصار معنای آن را قرائن شرعی خارج از آیه می‌دانند. در حالی که در آیه دیگر قرآن نیز غنیمت به معنای عام آن استعمال شده است.(8)

*معنای غنیمت در روایات

در روایات سنی و شیعه نیز غنیمت به معنای مطلق فایده استعمال شده است. ما تنها به ذکر سه نمونه بسنده می‌کنیم:

پیامبر اعظم(ص) فرمود: آدم عاقل وقتی بخواهد حرف بزند اول فکر می‌کند، اگر دید حرف خوبی است، می‌گوید، پس سود می‌برد و اگر دید بد است، نمی‌گوید و سالم می‌ماند،(9) همچنین فرمودند: بهره مجالس یاد خدا، بهشت است،(10) امیرالمؤمنین(ع) نیز فرمودند: امروز غنیمت است، فردا را نمی‌دانیم از اهلش هستیم یا نه.(11)

*متعلق‌های خمس در روایات

به علاوه مطابق منابع شیعه و سنی، هم در سنت رسول خدا و هم در روایات اهل بیت(ع)، خمس به اموالی اعم از غنائم جنگی تعلق گرفته است. به عنوان نمونه:

« ... پیامبر(ص) به شرحبیل بن عبدکلال، حارث بن عبدکلال و نعیم بن عبدکلال، صاحبان قبیله ذى‏رعین، معافر و همدان نوشت: اما بعد، فرستاده شما برگشت و یک‌‏پنجم خمس خدا را از غنائم پرداختید. این در حالی است که آن‌ها جنگی نداشتند که غنیمت جنگی داشته باشند».(12)

در سنن بیهقی از ابوهریره نقل شده است که پیامبر(ص) فرمود :در «رکاز» خمس واجب است. پرسیده شد یا رسول الله رکاز چیست؟ فرمود: معادن طلا و نقره که خداوند در زمین از روز نخست آفریده است.(13)

در عقد الفرید آمده است که رسول خدا(ص) به وائل بن حجر نوشت:‌ «و فی السیوب الخمس»؛ در سیوب (گنج) خمس واجب است.(14)

به امام جواد(ع) نوشتند: آیا خمس بر همه چیزهایى است که کسى بهره مى‌‏برد، کم باشد یا زیاد؟ از همه انواع درآمد و بر صنعتگران هم هست؟ و چگونه است؟ امام(ع) نوشت: «خمس پس از مؤونه و مخارج است.»(15)

با توجه به آنچه بیان شد، انحصار خمس به غنائم جنگی مخالف قرآن و سنت است.

*مصارف خمس

اما در مورد مصرف خمس؛ مطابق متن قرآن(16) نیمی از خمس سهم خدا و رسول و امام است که در زمان پیامبر(ص) در اختیار او و در زمان امام در اختیار امام و در زمان غیبت در اختیار نائب عام امام زمان یعنی مراجع معظم تقلید است، در عصر غیبت که به امام معصوم دسترسی نیست، بهترین کار آن است که این سهم را در مسیری مصرف کنیم که اطمینان داریم مورد رضایت امام زمان(عج) است؛ آن مسیر گسترش فرهنگ تشیع (از طریق کمک به حوزه‌های علمیه) است. از سوی دیگر چنان که گفتیم مطابق احادیث فراوان، در عصر غیبت، فقیهان، وکلای عام امام زمان(عج) هستند.(17)

*منابع روایی شیعه و روایات جعلی

وجود روایات جعلی امری قطعی است، اما شیعه با هدایت ائمه(ع) از ابتدا نظامی دقیق، منسجم و سختگیرانه را برای پالایش و تصویه روایات طراحی و اجرا کرد. پس از رحلت پیامبر(ص) زمانی که نقل روایت حضرت رسول(ص) ممنوع شد، شیعیان به جمع‌آوری و دسته‌بندی روایات روی آوردند. پس از آن نیز با اشاره اهل‌ بیت(ع) همواره عده‌ای از شیعیان مسئول جمع‌آوری، نقل و کتابت روایات بودند، ائمه(ع) نیز بارها اسامی افراد معتمد و افراد کذاب در این باره را به دیگران اعلام کردند تا بدین وسیله از نقل و اشاعه روایات جعلی پیش گیری کرده باشند.

در عصر غیبت نیز تسویه احادیث از امور مورد توجه علمای شیعه بوده است، عالمان شیعی برای بازشناسی روایات صحیح از ناصحیح ملاک‌هایی را مطرح کرده‌اند: مخالف بودن روایت با صریح قرآن، مخالف بودن آن با دیگر روایاتی که مورد عمل تمامى فقهاست، مخالفت آن با ضروریات مکتب شیعه و یا با بدیهیات عقلى که مورد اتفاق تمامى عقلاً است، وجود غلط‌هایی از لحاظ قواعد ادبی در متن حدیث، یا رکیک بودن معنا، مخالفت مفاد و معنای حدیث با حس و مشاهده، به گونه‌ای که تأویل آن ممکن نباشد، افراط در ثواب فراوان بر عمل کوچک، مخالفت مضمون حدیث با مقصد و هدف شارع و ... از ملاک‌های تشخیص جعلی بودن روایات یا طرح آن در نزد علمای شیعه است.(18)

از سوی دیگر علم رجال، یعنی علم شناخت راویان حدیث، سدی دیگر برای جلوگیری از ورود احادیث جعلی به منابع شیعه است. در این علم مجتهد به بررسی افرادی می‌پردازد که در سلسله راویان حدیث وجود دارند و میزان موثق بودن تک تک آن‌ها را دقیقاً بررسی می‌کند. کتاب‌های رجالی نیز به کتاب‌هایی گفته می‌شود که به زندگی نامه و میزان وثاقت راویان حدیث پرداخته است. بر اساس این علوم، احادیث به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شوند:

صحیح: «خبری است که سلسله سند آن تا به معصوم متصل و تمامی راویان آن در همه طبقات امامی و عادل باشند.»(19) بدین ترتیب قید اتصال سند، امامی بودن راویان و عدالت آن‌ها ارکان سه گانه حدیث صحیح را تشکیل می‌دهد. حدیث صحیح خود به سه قسم «صحیح اعلی، اوسط و ادنی» تقسیم می‌شود.(20)

حسن: «روایتی است که واجد تمام شرایط روایت صحیح است به جز آنکه در میان سلسله راویان نسبت به یک یا چند راوی در منابع رجالی تصریح به عدالت نشده و تنها به مدح و ستایش او اکتفا شده باشد»،(21) بنابر این اتصال سند، امامی بودن و ممدوح بودن (و عدم تصریح به عدالت برخی راویان) ارکان روایت حسن است.

موثق: «روایتی است که به رغم برخورداری از اتصال سند به معصوم و نیز عدالت یا وثاقتِ راویان در تمام طبقات، یک یا چند راوی آن غیرامامی باشند»،(22) مثلاً علی بن فضال گرچه امامی نیست، ولی در رجال شیعه توثیق شده است.

ضعیف: «روایتی است که هیچ یک از شرایط تعاریف پیش گفته درباره حدیث صحیح، حسن و موثق را نداشته باشد»،(23) مانند اینکه راویان آن به کذب، جعل، کثرت خطا، غفلت، فسق، و مانند آن متهم باشند یا سند آن از اتصال به معصوم برخوردار به نباشد. خود احادیث ضیف به دسته‌هایی چون: مجهول، مُهمَل، موضوع، مشترک، شاذ، مُختلِط، مُنکَر، متروک، مطروح، مُعَلَّل، مُضطَرِب، مَقلوب، مُصَحَّف، مؤتلف، مختلف، مُدَلَّس، مُدَرَّج، مُعضَل و مشکل تقسیم می‌شوند.(24)

اینها و دیگر امور بسیار دقیق و فنی راه‌هایی است که امروزه علما و مجتهدان برای قبول یا ردّ یک روایت به کار می‌گیرند که بیان همه آن‌ها نیاز به کتابی مفصل دارد،(25) بنابراین ادعای اینکه اغلب روایات شیعه در یک باب خاص مثل خمس، یا دیگر ابواب فقهی، جعلی یا ضعیف است، ادعایی بسیار غلط و واهی است.

یادداشت از: حجت‌الاسلام محمدمهدی عرب پویان، کارشناس مرکز مطالعات و پاسخگویی به حوزه علمیه قم



:: برچسب‌ها: خمس موترد مصرف ,
:: بازدید از این مطلب : 53
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

قدس آنلاین/مریم احمدی شیروان: هر چند که می‌دانم «پفک» ارزش غذایی ندارد و جزو تنقلات غیرضروری و حتی مضر شناخته می‌شود و هیچ کارشناس علوم غذایی آن را توصیه نمی‌کند؛ گاهی حسی از اعماق درونم من را وسوسه به خوردن آن می‌کند. اما با خوردن چند دانه از آن‌ها، وقتی چشمم به انگشتان نارنجی‌ام می‌افتد دچار عذاب وجدان می‌شوم. ترس از اینکه این رنگها که حس چشایی‌ام را تحت تاثیر قرار می‌دهد مجاز و استاندارد است؟ خوردنش عوارضی ندارد؟ و پرسش هایی دیگر.

دکتر عزیزاله زرگران، عضو هیئت علمی و مدیر دفتر ارتباط با صنعت انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور به این نگرانی ها پاسخ می‌دهد.

 

آقای دکتر از رنگ ها برایمان بگویید. چطور مجاز و غیر مجازش را تشخیص دهیم؟

تشخیص مجاز و غیر مجاز در مورد محصولات غذایی از طریق نشانه‌های مختلفی امکان پذیر است. البته رنگ‌های خوراکی کمتر به صورت عرضه به مصرف کننده وجود دارند و بیشتر به عنوان مواد اولیه در صنعت غذا استفاده می‌شوند. با توجه به اینکه دو نهاد سازمان غذا و دارو و استاندارد بر تولید محصولات غذایی نظارت می کنند، تایید سازمان غذا و دارو از طریق درج پروانه بهره برداری و سازمان استاندارد از مسیر اعطای مهر استاندارد، می‌تواند حاوی این پیام باشد که در تولید محصول از رنگ‌های غیر مجاز استفاده نشده است. موضوع بسیار مهم، بحث محصولات صنفی است که به گفته بیشتر فعالان عرصه غذا کنترل جدی بر روی آنها وجود ندارد و به هیچ سازمان و یا نهادی عملاً پاسخگو نیستند. زیرا سازمانی که متولی نظارت بر این صنوف است، عملاً امکانات تشخیص وجود چنین رنگ‌هایی را در محصولات صنفی ندارد. لذا تاکید می‌شود از خرید محصولات صنفی خودداری شود. زیرا احتمال حضور رنگ‌های غیر مجاز برای جلوه دادن به این محصولات بیشتر است. نمونه‌های بارز این مساله در بستنی‌های صنفی که با رنگ‌های گوناگون تهیه می‌شوند و یا تنقلاتی مانند لواشک و محصولاتی از این دست مشاهده می‌گردد. در عمل، امکان تشخیص استفاده از رنگ مصنوعی(مجاز یا غیر مجاز) از سوی مصرف کننده وجود ندارد. اما در آزمایشگاه‌هایی که تحت عنوان آزمایشگاه همکار سازمان غذا و دارو هستند، آزمونی تحت عنوان آزمون عدم استفاده از رنگ مصنوعی طراحی شده است که در آن با هزینه‌ای اندک می‌توان نوع رنگ به کار رفته را تشخیص داد.

زعفران عربی یا پودرهای جایگزین زعفران که عطرهم دارد چرا غیرمجاز است؟

استفاده از این رنگ مصنوعی که نام علمی آن تارترازین است در بسیاری از کشورها ممنوع است. این ممنوعیت به دلیل عوارض مختلف و اثبات شده‌ای همچون ایجاد اضطراب، مشکلات قلبی، افسردگی، ایجاد تومور در تیروئید و آسم در کودکان و... است. مجدداً یادآوری می‌کنم که متاسفانه در بسیاری از اصناف به عنوان مثال فروشندگان صنفی جوجه کباب از این رنگ استفاده می‌گردد. لذا پیشنهاد می‌شود از خرید جوجه کباب آماده به دلیل احتمال حضور این رنگ خودداری گردد.

باتوجه به آغاز فصل گرما و استفاده زیاد همه، خصوصاً کودکان از نوشمک و بستنی چطور اطمینان داشته باشیم آنها سالم هستند؟

قرار دادن این دو محصول در کنار هم کار صحیحی نیست. زیرا بستنی محصولی است لبنی و اگر به میزان مناسب و کنترل شده مصرف گردد می‌تواند ماده‌ای مغذی تلقی گردد و در لیست جایگزین‌های تغذیه‌ای لبنیات وجود دارد. اما فرآورده‌های یخی خوراکی که از رنگ، طعم، آب و شکر تشکیل شده اند، اساساً فاقد ارزش تغذیه‌ای هستند و فقط کالری دارند. از سوی دیگر، احتمال تخلف در تولید این محصولات نیز بیشتر است و ممکن است در تولید آنها از رنگ های غیرمجاز نیز استفاده شود. با توجه به اینکه در سال های اخیر وزارت بهداشت، لیستی را تحت عنوان محصولات غذایی آسیب رسان منتشر نموده است، که قرار است در آینده نزدیک، عوارض و مالیات خاصی تحت عنوان ماده 37 قانون برنامه پنجم توسعه از این محصولات دریافت شود. مشاهده می شود که در تمامی نسخه‌های این فهرست، فرآورده‌های یخی خوراکی یا همان یخمک و نوشمک حضور دارند که نشان دهنده آسیب رسانی این نوع محصولات به سلامت است. لذا به نظر می رسد با توجه به اهمیت موضوع ذائقه سازی در کودکان، خانواده ها از ارائه چنین محصولاتی به کودکان خودداری کنند.

وضعیت استفاده از رنگ‌های خوراکی در سایر کشورها چگونه است؟

تعیین ممنوعیت و یا حدود استفاده از رنگ‌ها در هر کشور با توجه به ویژگی‌های خاص هر کشور صورت می پذیرد. یکی از حوزه‌های مهم در علم تغذیه، بحث بررسی مصرف مواد غذایی است که به طور خلاصه می‌توان آن را به این صورت بیان نمود: مردم در هر جامعه چه غذاها و محصولات غذایی را مصرف می‌کنند و از هرکدام چقدر مصرف می‌کنند؟ بررسی مصرف نقش کلیدی در تعیین مقادیر مجاز مواد مختلف در محصولات غذایی ایفا می‌کند. لذا از ترکیب داده‌های به دست آمده از بررسی مصرف و حدود مجاز روزانه، هر کشوری سیاستگذاری خاصی در مورد مواد اولیه مختلف که احتمال آسیب رسانی دارند خواهد داشت. البته این امر در مورد برخی از ترکیبات از جمله برخی رنگ‌هایی که میزان آسیب رسانی آنها به اثبات رسیده باشد و ممنوعیت کلی داشته باشند صادق نیست.

استفاده از رنگ‌ها در غلات حجیم شده، اسنک ها و یا در نوشابه ها سلامت مصرف کنندگان به خصوص کودکان را تهدید نمی‌کند؟

پروانه تولید صادره از وزارت بهداشت و مهر استاندارد سازمان ملی استاندارد موید سلامت بودن و بی ضرر بودن کلیه ترکیبات موجود در یک محصول است. اما بی ضرر بودن یک محصول مجوزی برای مصرف بی حساب و کتاب آن است؟ در علم تغذیه تعریف جالبی برای سم وجود دارد. هر چیزی بیش از مقدار مجاز و توصیه شده می‌تواند سم باشد! لذا توصیه عمومی بر مصرف کمتر این محصولات است. زیرا بر فرض سالم بودن رنگ موجود در آنها، اصطلاحاً چگالی تغذیه‌ای پایینی از لحاظ ریز مغذی ها دارند و عموماً از مقدار نمک بالایی برخوردارند. این میزان نمک نه تنها به خودی خود مضر است بلکه آثار دیگری همچون ذائقه سازی خواهد داشت که می تواند ذائقه کودکان را به سمت غذاهای شور سوق دهد.

با توجه به آمارهای ارائه شده از سوی وزارت بهداشت مشخص می شود براساس آخرین پیمایش کشوری عوامل خطر بیماریهای غیرواگیر که در سال 90 و در تمام استان ها انجام شده است، تغذیه ناسالم پس از مصرف دخانیات به عنوان مهم ترین عامل مرگ های زودرس بین 30 تا 70 سال معرفی شده است. از سوی دیگر،در گروه سنی 40 تا 60 سال، فشار خون بالا با میزان 59 درصد در بین زنان و 36 درصد در بین مردان شیوع دارد که علت آن هم مصرف نمک زیاد است. همچنین شیوع دیابت در جمعیت 45 تا 65 سال به 40 درصد در زنان و 33 درصد در مردان می‌رسد. حدود 30 درصد مردان و 36 درصد زنان چربی خون بالا دارند که مهم‌ترین علت آن تغذیه ناسالم است. بنابراین تجدید نظر در میزان مصرف قند، نمک و چربی در رژیم غذایی ایرانیان ضروری به نظر می رسد. در صورتی که ذائقه نسل‌های آینده به محصولات کم چرب، کم شکر و کم نمک تمایل پیدا کند، می‌توان به بهبود شاخص‌های تغذیه‌ای در آینده امیدوار بود.

نظارت بیشتر بر اصنافی که تولیدات آنها در سفره مردم حضور دارند، از موضوعات مهم دیگری است که می‌تواند در بهبود وضعیت تغذیه جامعه مفید واقع شود. بر روی محصولات تولیدی کارخانجات صنایع غذایی، سازمان های مختلفی از جمله سازمان غذا و دارو و موسسه استاندارد نظارت می کنند. همچنین امکان ردیابی محصولات تولید شده توسط کارخانجات، به مراتب بیشتر از اصناف است. اما چنین نظارتی در مورد اصناف وجود ندارد. به عنوان مثال روغن مصرفی در بیشتر قنادی‌ها، روغنی جامد است که دارای ایزومر ترانس بالایی است و با وجود تلاش‌های صورت گرفته و موفقیت‌های حاصل شده در بحث کاهش مصرف روغن های جامد، و کاهش ایزومر ترانس در این روغن‌ها، هیچ محدودیت و یا آموزشی در استفاده از روغن‌های جامد در این صنف مشاهده نمی‌شود. زیرا اساساً نهاد نظارت بر اصناف فاقد آزمایشگاه‌های مجهز است. در پایان یادآور می‌شوم در کنار نهادهای نظارتی و اجرایی، افزایش آگاهی‌های تغذیه‌ای جامعه و انتخاب صحیح محصولات غذایی از سوی مصرف کنندگان، از مهم ترین عوامل در سلامت تغذیه‌ای جامعه هستند.



:: برچسب‌ها: رنگ خوراکی , غیر مجاز , تهدید , سلامت ,
:: بازدید از این مطلب : 85
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

 در دستورالعمل کاخ سفید به توانایی ایران و کره شمالی در انجام حملات سایبری علیه آمریکا اشاره شده است.
 
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز،در دستور العمل راهبردی جدید کاخ سفید در مورد نحوه ی پاسخ  آژانس های دولتی به حملات سایبری لیزا موناکو،مشاور کاخ سفید در مقابله به تروریسم علاوه بر نام بردن از روسیه و چین به عنوان دشمنان سایبری آمریکا،از ایران و کره شمالی به عنوان کشور هایی که قابلیت و قصد انجام حملات سایبری علیه آمریکا را دارند نام برده شده است.
 
واشنگتن طی سال‌های اخیر همواره علیه برخی کشورها مثل روسیه ایران ،چین و کره شمالی اتهاماتی در مورد انجام حملات سایبری مطرح کرده است



:: برچسب‌ها: کاخ سفید , ایران , آمریکا ,
:: بازدید از این مطلب : 47
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 مرداد 1395 | نظرات ()