نوشته شده توسط : rf

امیر رجبی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

فرمانده بهداشت و درمان ارتش گفت: امروز ارتش در خدمت‌رسانی به مردم یک نهضت را به وجود آورده است.

 

برنامه‌های ارتش برای رزمایش مشترک بهداشت و درمان/ رقابت خوبی با سایر قوای مسلح برای خدمت‌رسانی داریمامیر سرتیپ دوم پزشک جلیل رجبی فرمانده بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به همکاری‌های صورت گرفته بین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش در امدادرسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه اظهار کرد: خوشبختانه امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در امر خدمت رسانی به مردم خصوصا در مناطق محروم یک نهضت را به وجود آورده است.

فرمانده بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتش ادامه داد: همانگونه که فرماندهی معظم کل قوا فرمودند مشروع‌ترین رقابت؛ رقابت در خدمت‌رسانی به مردم است که ما آن‌را در ارتش نهادینه کردیم.

وی با اشاره به خدمت‌های ارتش در زلزله کرمانشاه گفت: در همان ساعات اولیه سامانه‌های بهداشت و درمان ارتش در منطقه حضور پیدا کردند و کار امدادرسانی به مجروحان را آغاز کردند.

رجبی با بیان اینکه ارتش توانست در زلزله کرمانشاه بیش از 1000 مجروح را از محل‌های سانحه به بیمارستان‌ها منتقل کند، افزود: برنامه ارتش با چنان سرعتی در مناطق زلزله‌زده پیش رفته که دیگر در پایان روز اول هیچ مجروحی در سرپل ذهاب نمانده بود که تحت مداوا قرار نگرفته باشد.

فرمانده بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتش با تأکید بر فرمان فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر حضور فوری در مناطق زلزله‌زده، گفت: تمامی یگان‌ها در فراخور سازمان مأموریتی خود در مناطق مشخص شده وارد عمل شد.

وی تصریح کرد: ما در زلزله کرمانشاه 8 تیم ارزیاب را به مناطق زلزله‌زده اعزام کردیم تا فعالیت یگان‌های بهداشت و درمان ارتش را رصد و نقاط ضعف و قوت را مشخص کنند تا در صورت بروز حادثه‌ای این چنینی بتوانیم بهتر عمل کنیم.

رجبی درباره برنامه‌های بهداشت و درمان ارتش برای برگزاری رزمایش مشترک با سایر یگان‌های بهداشت و درمان نیروهای مسلح، گفت: در نیروهای مسلح، مدیریت نیروها با ستاد کل نیروهای مسلح است؛ پس در همین قالب همه نیروهای ارتش، سپاه و نیروی انتظامی هماهنگ هستند و در هر مأموریتی که لازم باشد فراخور دستور وارد عمل خواهیم شد، از این رو انسجام بسیار خوبی در بین نیروهای مسلح کشورمان وجود دارد.

فرمانده بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتش درباره برگزاری رزمایش مشترک نیز اعلام کرد: تا امروز رزمایش مشترکی انجام نشده، البته همه نیروها چون سپاه و ارتش برای خود طرح‌ها و برنامه‌هایی دارند، اما برنامه برای رزمایش مشترک داریم.

امیر رجبی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: حتی در صورت برگزار نشدن رزمایش مشترک اگر به همین زلزله کرمانشاه نگاه کنید متوجه می‌شوید که خدمت‌رسانی در زلزله غرب کشور خود نوعی رزمایش مشترک بین سپاه و ارتش بود.

منبع : خبرنگاران جوان



:: برچسب‌ها: امیر رجبی برنامه‌های ارتش رزمایش مشترک بهداشت و درمان سایر قوای مسلح خدمت‌رسانی ,
:: بازدید از این مطلب : 64
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

امیر سرلشکر موسوی در پاسخ به نامه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، از تلاش‌های بی شائبه وی و همه معاونت‌های آن وزارتخانه قدردانی کرد.

امیر سرلشکر موسوی در پاسخ به نامه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، از تلاش‌های بی شائبه وی و همه معاونت‌های آن وزارتخانه قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش از قدردانی وزیر بهداشت تشکر کرد امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در پاسخ به نامه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، از تلاش‌های بی شائبه وی و همه معاونت‌های آن وزارتخانه قدردانی کرد.

در این نامه خطاب به وزیر بهداشت آمده است: از نامه محبت آمیز جناب عالی در قدردانی از ارتش جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تشکر می کنم.

زلزله غرب کشور اگرچه موجب تاثر، غم و اندوه آحاد ملت شریف ایران و همچنین کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران شد، اما از منظری دیگر یادآور روح همبستگی و همدلی ایران سربلند اسلامی در همدردی و کمک به برادران و خواهران مصیبت دیده است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز متالم از درد و رنج مردم غیور و همراه با کاروان عظیم امداد رسانی، به انجام وظیفه ذاتی، انسانی و دینی خود پرداخته و خدای بزرگ را برای این توفیق خدمت رسانی شاکر است.

از همت والای حضرتعالی و تلاش های بی شائبه کارکنان خدوم و شریف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت درمان آن وزارتخانه، مدیریت اورژانس کشور، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و سایر دانشگاه های علوم پزشکی که از همان لحظات اولیه به امداد رسانی پرداخته و حماسه آفریدند تشکر می کنم. توفیقات روزافزون شما را از درگاه حضرت احدیت مسئلت می نمایم.

منبع : خبرنگاران جوان



:: برچسب‌ها: فرمانده کل ارتش قدردانی وزیر بهداشت امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش نامه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزارتخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 40
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

طی حکمی از سویی دریادار خانزادی، ناخدایکم سلیمی پناه به عنوان معاون جدید آموزش نیروی دریایی ارتش منصوب شد.

 

 

 
ناخدا سلیمی پناه

طی حکمی از سویی دریادار خانزادی، ناخدایکم سلیمی پناه به عنوان معاون جدید آموزش نیروی دریایی ارتش منصوب شد.

طی حکمی از سوی امیر دریادار خانزادی فرمانده نیریو دریایی ارتش ، ناخدایکم ستاد پرویز سلیمی پناه به عنوان معاون تربیت و آموزش نداجا منصوب شد.

 

بر اساس این گزارش، ناخدایکم ستاد پرویز سلیمی پناه  در سال 1370 از دانشگاه امام خمینی (ره) در رشته ناوبری و فرماندهی کشتی فارغ‌ التحصیل و در همان سال به منطقه دوم دریایی بوشهر منتقل شد.

مسئولیت های وی در طول خدمت به شرح ذیل است:

افسر عملیات و مخابرات و توپخانه و فرماندهی ناوهای پشتیبانی و ناوهای موشک انداز، فرماندهی خدمات بندری، رئیس عملیات منطقه دوم، مسئول تحقیقات نظری دافوس آجا، رئیس گروه آموزش های تخصصی دافوس آجا، جانشین معاونت عملیات نداجا و معاون تربیت و آموزش نداجا

همچنین دوره‌هایی که ناخدایکم سلیمی پناه طی کرده است عبارت است از: توپخانه و موشک، کنترل آتش، عالی عملیات دریایی، دوره خلبانی (ppl)، تربیت مربی، مدیریت دانش، دوره کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی دافوس آجا، کارشناسی ارشد فرماندهی و ستاد از دانشگاه جنگ چین، دکترای حرفه‌ای مشترک و مرکب.

فعالیت‌های علمی و پژوهشی ناخدایکم سلیمی پناه :

 عضو هیئت علمی دافوس آجا، تألیف دو عنوان کتاب (زبان تخصصی و طرح‌ریزی تمرینات تاکتیکی)، انجام دو فقره طرح تحقیق سطح یک در نیروهای مسلح و تدوین بیش از شش فقره مقاله برتر و تدریس دروس طرح ریزی عملیات دریایی، طرح ریزی اطلاعات دریایی، تمرینات تاکتیکی، ارتباطات و مخابرات دریایی، روش تحقیق، طرح ریزی عملیات آب‌خاکی، زبان تخصصی در دافوس آجا و استاد راهنما و ارزیاب بیش از 50 پایان نامه کارشناسی ارشد.

منبع : تسنیم



:: برچسب‌ها: معاون جدید آموزش نداجا , سوابق ,
:: بازدید از این مطلب : 44
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

 

فرمانده یگان ویژه صابرین گفت: اگر سلسله مراتب موافقت کنند، "یگان ویژه صابرین" و "تیپ ۶۵ نوهد" رزمایش مشترک برگزار می‌کنند.

فرمانده یگان ویژه صابرین گفت: اگر سلسله مراتب موافقت کنند، "یگان ویژه صابرین" و "تیپ ۶۵ نوهد" رزمایش مشترک برگزار می‌کنند.

 اخیرا همایش مشترک فرماندهان و مسئولین یگان ویژه صابرین نیروی زمینی سپاه و تیپ 65 نوهد نیروی زمینی ارتش به میزبانی نیروی زمینی سپاه در ستاد فرماندهی نزسا برگزار شد.  

در همین زمینه، سرهنگ  پاسدار ابراهیم آتانی فرمانده یگان ویژه صابرین نیروی زمینی سپاه در گفت‌وگویی درباره اهمیت و ضرورت وحدت رده های نیروهای مسلح و به خصوص نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ما همیشه از ابتدا وحدت داشتیم  و جلسات بین رده‌های نیروی زمینی ارتش و سپاه و به خصوص نیروهای ویژه صابرین برگزار می شود، جلسات همدلی است.   

وی افزود: جلسات همدلی بین نیروهای ویژه صابرین و تیپ 65 نوهد استمرار پیدا می‌کند.

فرمانده یگان ویژه صابرین درباره احتمال برگزاری رزمایش مشترک یگان ویژه صابرین و تیپ 65 نوهد اظهار داشت: رزمایش مشترک بین دو رده باید در سلسله مراتب بررسی و ابلاغ شود و خواست‌مان این است که تعاملات  یگان ویژه صابرین و تیپ 65 نوهد افزایش یابد.   

سرهنگ آتانی تاکید کرد: تعاملات خوبی بین دو رده وجود داشته و تلاش کردیم تا از تجربیات یکدیگر نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به یاری خدا بتوانیم گام های بلند تری در راستای خدمت به کشور و امام زمان (عج) برداریم.

سرهنگ سیروس امان اللهی فرمانده تیپ 65 نوهد نیروی زمینی ارتش نیز درباره اهمیت وحدت نیروهای ارتش و سپاه عنوان داشت: با توجه به مسائل مختلفی که در کشور داریم و هجمه های مختلفی که استکبار جهانی ترتیب  داده؛ لزوم وحدت نیروهای مسلح حائز اهمیت است که البته به یاری خدا وحدت و انسجام خوبی بین نیروهای مسلح کشور وجود دارد.

وی افزود: دشمن تلاش می کند تا بین صفوف متحد ملت و نیروهای مسلح شکاف ایجاد کند و برای این اقدام برنامه ریزی کرده است. نیروهای مسلح همیشه واحد بوده و باید این موضوع بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.  

فرمانده تیپ 65 نوهد تاکید کرد: راه و فرمانده ما یکی است و همه ما باید حول این محور حرکت کنیم. ما بحث تعاملات آموزشی را با یگان ویژه صابرین داریم که تلاش می‌کنیم این بحث را ادامه دهیم.  

سرهنگ امان اللهی تصریح کرد: امیدواریم کما فی السابق تعاملات‌مان را بیشتر کنیم و در مقابل دشمنی که تا بن دندان مسلح است بتوانیم بایستیم.   

 سرهنگ امان اللهی تصریح کرد: به یاری خدا با همین همدلی و هم افزایی که بین نیروهای مسلح وجود دارد ، پیروزی جبهه حق بر باطل محقق می شود.  

فرمانده تیپ 65 نوهد در پایان خاطرنشان کرد : کار اصلی ما ارتقا توان دفاعی برای مقابله با دشمن مستکبر است. 

منبع : تسنیم

 



:: برچسب‌ها: احتمال برگزاری رزمایش مشترک میان یگان صابرین و تیپ ۶۵ نوهدفرمانده یگان ویژه صابرینیگان ویژه صابرین" "تیپ ۶۵ نوهد ,
:: بازدید از این مطلب : 46
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

  ریچارد بلک، سناتور جمهوری خواه ایالت ویرجینیا، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشاتودی گفت عامل حمله نیویورک از جمله افرادی است که از وهابی‌گری عربستان پیروی می‌کنند.

او در پاسخ به پرسشی با اشاره به حملات ۱۱ سپتامبر و حمله شب گذشته در نیویورک گفت: این افراد همان افرادی هستند که از عربستان سعودی و نوع «اسلام» آن که وهابی‌گری است، پیروی می‌کنند. این بسیار هولناک است. ما در اینجا با فردی افراط‌گرا از بنگلادش روبرو هستیم. او (عامل حمله نیویورک) تلاش کرد تا آنجا که ممکن است خود را وارد جمعیت کند تا بیشترین خسارات و تلفات ممکن را به همراه داشته باشد.


 


:: برچسب‌ها: نیویورک, آمریکا, سناتور آمریکایی ,
:: بازدید از این مطلب : 45
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

دهمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل ایران، با شعار «فرماندهی و کنترل در بحران» از دقایقی پیش به میزبانی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش، در مجموعه فرهنگی پنجم آذر سازمان بسیج مستضعفین آغاز شد.

گفتنی است در این مراسم امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) و سرلشکر مصطفی ایزدی فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) حضور دارند.


 



:: برچسب‌ها: پدافند هوایی, بسیج, سردار ایزدی ,
:: بازدید از این مطلب : 39
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
 
ابراهیم یزدی

سفارت آمریکا در اواخر دوران پهلوی و در ابتدای انقلاب اسلامی نگران خود و حامیانش در ایران بود و به همین دلیل سفارت آمریکا از واشنگتن می‌خواهد که از طرفدارانش در ایران تمجید علنی نشود.

سرویس تاریخ مشرق - سفارت ایالات متحدهٔ آمریکا در دوران پهلوی امکان فعالیت گسترده در کشور داشت. گزارش‌های متعدد این سفارت در خصوص ملاقاتهای مکرر با مقامات دولت پهلوی گویای این ادعاست.

با پیروزی انقلاب اسلامی و به وجود آمدن فضای ضد آمریکایی میان مردم ایران سفارت آمریکا واهمه‌ای از آیندهٔ فعالیت‌های خود درون کشور داشت. از سوی دیگر سیاست‌های حمایتی آمریکا از شاه سبب شد که نفرت عمومی از ایالات متحده بوجود آید و به دنبال آن حامیان آمریکا منفور و مورد بدبینی مردم قرار گیرند. به همین جهت بی میلی به ادامه ارتباط با سفارت آمریکا در میان حامیان و مرتبطین (خصوصاً مرتبطین دولتی) با سفارت به وجود آمد، در نامه سولیوان[۱] به وزارت خارجه آمریکا در تاریخ ۲۱: اسفند ۵۷ اینگونه آمده است:

«علیرغم اظهارات خصوصی بسیاری از مقامات دولت ایران نسبت آمریکایی‌ها ٬ احساسات ضد آمریکایی به عنوان یک عاملی که می‌بایستی رویش حساب شود ٬ باقی مانده است. کارمندان سفارت رابطین ایرانی را در ملاقات کردن با آنها ٬ به خصوص در میان انظار  بی میل یافته‌اند.»

سفارت آمریکا یکی از علل این بی میلی را معرفی شدن این افراد به عنوان «عامل سیا» می‌داند و به وزارت خارجه آمریکا توصیه می‌کند که از پرس و جو در خصوص مرتبطین با سفارت خودداری کند:‌

«بنابراین ما معتقدیم که در حال حاضر اینکه سفارت به دنبال اقامتگاه‌ها و خانه‌های منابع بگردد٬ بی فایده خواهد بود. در اوضاع کنونی ایران اینگونه پرس و جوها به توسط خیلیها بد تعبیر می‌شود و افراد رابط ممکن است به عامل ” سیا“ بودن و یا بدتر متهم شوند. در چنین زمانی و به محض اینکه شرایط عوض شود.»

آنگونه که از نامه سولیوان آشکار است، سفارت آمریکا نسبت به طرفداران خود در میان اعضای دولت موقت حساسیت بیشتری دارد. علت نیز واضح است: آشکار شدن روابط خوب این افراد با سفارت منجر به کاهش موقعیت اجتماعی- سیاسی و در نتیجه کاهش قدرت مرتبطین می‌شود. یکی از حامیان و مرتبطین سفارت در دولت موقت ابراهیم یزدی است. از قرار معلوم جیمز بیل (ایرانشناس معروف آمریکایی) طی مصاحبه‌ای با مجله تایم بیان می‌کند که طرفدارانی از آمریکا در میان مقامات دولت موقت وجود دارند. وی از انتظام و ابراهیم یزدی اسم می‌آورد. سفارت این کار را مذمت می‌کند:

«اظهارات پروفسور جیمز بیل در مجله تایم در مورد احساس طرفداری از آمریکا در میان مقامات عالیرتبه رهبری فعلی مذهبی در روزنامه‌های محلی پخش می‌شود. متأسفانه بیل از یزدی و انتظام که هر دو از افراد مهم دولت بازرگان هستند٬ اسم می‌برد. در شرایط فعلی این عمل فقط می‌تواند به آنها صدمه بزند و ممکن است به این منجر شود که آنها گامی به جهت ” اثبات“ اینکه ” عامل“ آمریکا نیستند ٬ بردارند.»

سپس سولیوان تاکید می‌کند که ارتباط با یزدی و انتظام از افراد دیگران اهمیت بیشتری دارد و وابستگی سفارت به کمک‌های این دو بیش از دیگران است بنابراین مؤکدا می‌خواهد که چنین اتفاقاتی دیگر تکرار نشود:

«از آنجایی که سفارت برای کمک‌های عملی بسیار گسترده به این دو  در میان سایرین٬ وابسته است٬ چنین حادثه‌ای (مصاحبه جیمز بیل) ممکن است به تنهایی انعکاس به خصوصی داشته باشد. این مسئله یک بار دیگر مضر بودن اظهارنظرهای هر مقام مهم رسمی و غیر رسمی را در مورد ایران نشان می‌دهد. مردم عامی ایران فرق بین رسمی و غیر رسمی را نمی‌دانند]



:: برچسب‌ها: ابراهیم یزدی , سفارت آمریکا ,
:: بازدید از این مطلب : 61
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

 

 
رئیس کمیسیون انرژی به حکام حوزه خلیج فارس توصیه کرد که عاقبت سردار قادسیه را به یاد بیاورند و بدانند غرش موشک های فرزندان ایران، کاخ های شیشه ای حکام فاسد را با خاک یکسان خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی فریدون حسنوند در نطق میان دستور ۵ آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین را تبریک گفت.

وی اظهار داشت: از برکات بسیج، تولید امنیت پایدار و عزتمندانه در داخل و خارج از کشور است. این تفکر در همه زمینه ها باعث رشد و توسعه می شود و الگویی بی نظیر و بی بدیل برای ملت های آزادیخواه است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گسترش تفکر بسیج در منطقه، گفت: بسیج لبنان، حزب الله است که با رژیم صهیونیستی می جنگد. نیروی مردمی بسیج عراق، حشدالشعبی است که با داعش جنگید. بسیج یمن انصارالله است که با عربستان می جنگد. نیروهای بسیج افغانستان لشگر فاطمیون هستند که از یکسو با طالبان و ارتجاع و از سوی دیگر با کشورهای خارجی می جنگند. نیروهای بسیجی، مظلومان و دشمن مستکبران هستند.

وی با اشاره به سالروز حمله موشکی به اندیمشک افزود: اندیشمک شهر یک هزار شهید است که مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) در سالگرد آن به مردم اندیمشک پیام داده اند.

حسنوند گفت: دنیا باید بداند با قدرتی به نام ایران نمی توان به زبان زور صحبت کرد. شهدای مدافع حرم و نقش آنها چیزی نیست که فراموش شود، آنها نگذاشتند سال ۶۱ تکرار شود.

رئیس کمیسیون انرژی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی تهدید به ترور سردار سلیمانی کرده است اما باید بداند ایران صدها قاسم سلیمانی دارد که در مکتب روح الله و ولایت پرورش یافته اند. دنیا باید بداند هیچ گاه خامنه ای را تنها نمی گذاریم.

حسنوند تصریح کرد: افزایش توان دفاعی و موشکی ایران نه قابل مذاکره است و نه قابل چشم پوشی.

نماینده مردم اندیمشک با اشاره به بیانیه اخیراتحادیه عرب گفت: به برخی حکام حوزه خلیج فارس که افتخارشان سردار قادسیه بود باید سرنوشت صدام را یادآوری کرد. بی شک کوچکترن تعرض به خاک جمهوری اسلامی ایران با پاسخ کوبنده روبرو خواهد شد و غرش موشک های فرزندان ایران، کاخ های شیشه ای حکام فاسد را با خاک یکسان خواهد کرد.

Facebook Twitter Google+ اشتراک



:: برچسب‌ها: بسیج , فریدون حسنوند , مجلس شورای اسلامی , نطق میان دستور ,
:: بازدید از این مطلب : 58
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

 

در مقایسه با شش سال پیش چه چیزی تغییر کرده است که رئیس جمهور ترکیه-یکی از سرسخت ترین مخالفان باقی ماندن اسد در رأس حکومت سوریه-امروز سیاست هایش در رابطه با اسد را مورد تجدیدنظر قرار داده؟

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ الحیات نوشت: در مقایسه با شش سال پیش چه چیزی تغییر کرده است که رئیس جمهور ترکیه-یکی از سرسخت ترین مخالفان باقی ماندن اسد در رأس حکومت سوریه-امروز سیاست هایش در رابطه با اسد را مورد تجدیدنظر قرار داده، به دیدار با وی«نه» نمی گوید و حتی وی را هم پیمانی قدرتمند علیه سرکشی های اقلیتها در هر دو کشور می داند؟

می توانیم سه متغیر را که عامل اصلی تغییر موضع اردوغان در قبال اسد و بحران سوریه بدانیم:

متغیر نخست، در ورود دیپلماتیک و نظامی روسیه در خطّ بحران روسیه نمود می یابد. از زمان دخالت نظامی و سیاسی روسیه در مساله سوریه، زمینه ای برای ترکیه فراهم شد تا شریک اتفاقات پس از جنگ با داعش در این کشور باشد. پس از آنکه برای آنکار مشخص شد توان مقابله با کرملین را ندارد، چاره ای جز اذعان به واقعیت و تلاش برای دست یابی به صلح در سوریه برایش باقی نماند، به این امید که در مرحله پسابحران در این کشور، امکان نفوذی برای ترکیه نیز فراهم شود. برای این مهم بر نیروهای معتدل سوریه و امکان تفاهم با مسکو و تهران، صاحبان قدرت برای تضمین این نفوذ، تکیه کرد؛ تا مثلث مذکور ائتلافی را تشکیل دهد که وظیفه آن ایجاد فضایی برای دست یابی به صلح سیاسی است.

نشست اخیری که با حضور رؤسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه در سوچی برگزار شد، به منزله شاخصی برای تفاهم آنها در خصوص مسائل مهمی برای آینده سوریه می باشد.

متغیر دوم، عاملی داخلی بود؛ اردوغان خود را در مقابل معارضان داخلیِ قوی یافت که وحدت ترکیه را تهدید می کردند. کردهایی که از سوی آمریکا در سوریه حمایت می شدند، جزئی از حزب کارگران کردستانی بودند که مخالفت شدید با دولت ترکیه دارند. این حزب در جنگهای سوریه و هرج و مرجهای عراق، فرصتی طلایی برای مسلح سازی خود، آزادی عمل برای انتقال از طریق مرزها و ائتلاف با تروریستهای مسلح، یافته و تبدیل به خطری بزرگ برای آنکارا شد.

متغیر سوم که اهمیتش از دو مورد قبل کمتر نیست، آن است که اردوغان پس از شکست ماجراجویی های اخوان المسلمین در مصر و در سازماندهی صفوف برای وارد شدن به جنگی در سوریه، خود را در عزلت منطقه ای دید. در خارج منطقه نیز ترکیه خود را در مقابل ایالات متحده ای یافت که بر حمایت از کردها اصرار داشت. از سوی دیگر، اتحادیه اروپا هم در کنار واشنگتن ایستاده و خواستار تحقق درخواستهای کردی و بازداشت کردها به اتهام دخالت در کودتای ترکیه، بودند.

 منبع:خبر گزاری برنا



:: برچسب‌ها: اردوغان , بشار اسد , همکاری , تنش ,
:: بازدید از این مطلب : 54
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

تهدید به ترور سردار سلیمانی در شبکه صهیونیستی i24 + فیلم

  رعب و وحشت پوچ و تو خالی 6 ساله‌ای که گروهک تروریستی داعش در جهان برپا کرده بود، در نهایت با وعده صادق شیرمردی از دیار ایران زمین درهم شکست؛ حاج قاسم سلیمانی، سردار کهنه کار جبهه‌های نبرد که قول مردانه‌اش در گرفتن انتقام خون فرزندان این مرز و بوم، خواب داعشیان ددمنش را  در عرض کمتر از سه ماه بر هم زد و از هم پاشید.

حالا خواری و زبونی داعش دست‌نشانده بیش از هر زمان دیگری، لکه ننگی شده بر پیشانی گردانندگان اصلی‌اش؛ آنهایی که روزی در مجامع جهانی نقاب ادعای مخالفت با داعش می‌زدند و روز دیگر به‌عنوان شاهراهی حیاتی، تامین‌کننده مهمات و آذوقه این گروهک تروریستی بودند؛ سرکرده‌هایی که حالا برای رهایی از این چاه خودساخته‌‌ و برای کاهش چنین رسوایی سنگین و خفت‌بار، دست به دامن آخرین تیر ترکش وحشی‌گری خود شده‌اند و بار دیگر تهدید به ترور کرده‌اند!

به تازگی یکی از ژنرال‌های سابق ارتش رژیم صهیونیستی در گفت و گو با شبکه i24 رژیم صهیونیستی، در سخنانی تند و تهدیدآمیز علیه ایران، ترور سردار سلیمانی را هدف اسرائیل عنوان می‌کند!


 
 
 


:: برچسب‌ها: اخبار روز, قاسم سلیمانی, فرمانده سپاه قدس, ترور, حاج قاسم سلیمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 38
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
 

رهبر انقلاب

هر جا به حضور ما در مقابله با استکبار نیاز باشد کمک خواهیم کرد

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) در دیدار مهمانان شرکت‌کننده در اجلاس «محبان اهل‌بیت(ع) و مسئله تکفیری‌ها»، اتحاد و همدلی امت اسلامی در شرایط کنونی را از اوجب واجبات دانستند و گفتند: جمهوری اسلامی ایران در مقابل توطئه جبهه استکبار و صهیونیسم برای ایجاد جنگ و نزاع میان مسلمانان ایستاده و خواهد ایستاد و به اذن پروردگار در این مبارزه پیروز خواهد شد همانگونه که شجره خبثه داعش در عراق و سوریه قطع شد.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: اگرچه داعش در عراق و سوریه به نقطه پایان خود رسید اما نباید از کید و مکر دشمنان غافل بود زیرا امریکا و صهیونیسم و دنباله‌های آنها، از دشمنی با اسلام دست نخواهند کشید و ممکن است توطئه ای همچون داعش و امثال آن را در منطقه ای دیگر طراحی و اجرا کنند.


 



:: برچسب‌ها: اجلاس محبان اهل بیت رهبر انقلاب فلسطین وحدت اسلامی ,
:: بازدید از این مطلب : 41
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
 

خرید و واگذاری 200 کانکس مسکونی توسط ارتش به مردم زلزله زده غرب کشور

  امیر تقی خانی سخنگوی ارتش در گفتگویی گفت: علاوه بر استمرار عملیات امدادرسانی در حوزه های پزشکی، بهداشتی و مهندسی در مناطق زلزله زده توسط یکان های ارتش؛ تعداد 200 دستگاه کانکس مسکونی توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران خریداری و به مردم شریف منطقه سرپل ذهاب اهدا گردید.

وی تصریح کرد: این کانکس ها در 48 ساعت گذشته به پادگان ابوذر در غرب کشور حمل شده و پس از تایید بنیاد مسکن در محل های مورد نظر برای مردم آسیب دیده نصب خواهد شد.

سخنگوی ارتش افزود: در حال حاضر 188 دستگاه به پادگان ابوذر منتقل شده و 12 دستگاه دیگر نیز در حال انتقال به این پادگان می باشد. همچنین عملیات زیرسازی و تسطیح مناطق مورد نظر برای نصب کانکس ها نیز همزمان در حال اجرا است و امیدواریم این اقدام کمک مختصری در رفع نگرانی های اسکان موقت مردم عزیز بویژه در شرایط فعلی جوی داشته باشد.


 
 


:: برچسب‌ها: اخبار سیاسی, ارتش, سخنگوی ارتش ,
:: بازدید از این مطلب : 51
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
تاريخ : یکشنبه پنجم آذر ۱۳۹۶ | 10:38 | نویسنده : اسکندری

سرلشکر باقری برای بازدید از مناطق زلزله‌زده وارد کرمانشاه شد

  سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و هیأت همراه برای بازدید از مناطق زلزله‌زده غرب کشور، دیدار با زلزله‌زدگان و آسیب دیدگان به استان کرمانشاه سفر کرد.

سرلشکر باقری بامداد امروز (یکشنبه) در فرودگاه کرمانشاه مورد استقبال فرماندهان ارشد نیروهای مسلح در استان قرار گرفت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این سفر ضمن بازدید از مناطق زلزله زده و روند امداد و خدمت‌رسانی نیروهای مسلح و برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده برای تداوم اقدامات لازم برای تحقق تدابیر و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و برگزاری جلساتی با فرماندهان، مسئولین کشوری و لشکری استان؛ با حضور در پاسگاه‌ها و یگان‌های مرزی استان کرمانشاه در جریان وضعیت و میزان آمادگی های آنان قرار می‌گیرد.

 



:: برچسب‌ها: ستاد کل نیروهای مسلح, سرلشکر باقری, زلزله کرمانشاه ,
:: بازدید از این مطلب : 52
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
تاريخ : یکشنبه پنجم آذر ۱۳۹۶ | 10:40 | نویسنده : اسکندری

ناوگروه ۴۹ نیروی دریایی ارتش به لنگرگاه بنگلاش رسید

  امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش  جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حضور ناوگروه ایرانی در جنوب شرق‌ آسیا برای شرکت در رزمایش امداد و نجات، اظهار کرد: ناوگروه چهل و نهم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن سبلان و ناو لجستیک بندرعباس برای شرکت در رزمایش مشترک کشورهای حاشیه اقیانوس هند، به بنگلادش رسید.

وی با بیان اینکه این رزمایش با هدایت نیروی دریایی بنگلادش در خلیج بنگال اجرا می‌شود، ادامه داد: طی یکی دو روز آینده این رزمایش برگزار شده و اخبار آن منتشر خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: کشورهای استکباری معمولاً در اهداف خود در حوزه امداد و نجات، به دنبال نفوذ استعماری و استکباری در کشورها هستند، اما نگاه جمهوری اسلامی ایران در کمک به دیگر کشورها با تکیه بر رویکرد و آموزه‌های دینی و بشردوستانه است.



:: برچسب‌ها: اخبار روز, ارتش جمهوری اسلامی ایران, ناوگروه نیروی دریایی ارتش, امیر خانزادی ,
:: بازدید از این مطلب : 59
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
درخواست های کسرخدمت ایثارگری در آذر ماه ثبت می شود  سردار ابراهیم کریمی جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در تشریح مقررات جدید کسرخدمت فرزندان ایثارگران اظهار داشت: دراجرای بند (د) ماده 88 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه و برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح ، تا پایان برنامه ششم هر ساله تعداد حداکثر 20 هزار نفراز فرزندان ایثارگران که دارای بیشترین درصد جانبازی،آزادگی و رزمندگی هستند و یا تجمیع امتیاز جانبازی ، رزمندگی و آزادگی آنان به بالاترین امتیاز برسد از تسهیلات کسر خدمت بهره مند می شوند .


:: برچسب‌ها: اخبار روز, اخبار نظام وظیفه, ناجا, شهدا ,
:: بازدید از این مطلب : 61
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
خبرگزاری میزان- مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از کمکهای نقدی مردم که در مراجعات حضوری به دفتر مقام معظم رهبری جهت کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه پرداخت شده بود بنا دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور کمک به ساخت مسکن برای زلزله‌زدگان غرب کشور به حساب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واریز شد.
 

واریز کمک‌های مردمی واصل‌شده به دفتر رهبری به حساب بنیاد مسکنبه گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از کمکهای نقدی مردم که در مراجعات حضوری به دفتر مقام معظم رهبری جهت کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه پرداخت شده بود بنا دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور کمک به ساخت مسکن برای زلزله‌زدگان غرب کشور به حساب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واریز شد.



:: برچسب‌ها: زلزله زدگان , کمک , دفتر مقام معظم رهبری ,
:: بازدید از این مطلب : 55
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 آذر 1396 | نظرات ()