نوشته شده توسط : rf

راهنمای کلی برای گزینش گوشی هوشمند جدید

 

از نظر عمر باتری و کیفیت دوربین، فهرست مشخصات می تواند کمی گول زننده باشد. بهتر است بررسی هایی صورت گرفته درباره گوشی هوشمند مد نظر خود را مطالعه کنید تا با کارکرد این اجزا در دنیای واقعی بیشتر آشنا شوید.

موبنا، محمد مهدی حیدرپور - گوشی هوشمند از جمله ابزارک های دنیای پیشرفته امروز است که زندگی بدون آن برای بسیاری از مردم بسیار دشوار به نظر می رسد. به گفته کارشناسان، ما حدود ۱۵۰ بار در روز تلفن همراه خود را چک می کنیم. برای این که احساس صمیمت بیشتری با یک ابزارک داشته باشید باید اطمینان حاصل کنید که هنگام کار کردن با آن راحت هستید. اما چگونه می توانید در بازار امروز گوشی هوشمند که گستره وسیعی از محصولات در دسترس هستند بهترین انتخاب را داشته باشید؟ حتی تصمیم گیری برای تعویض گوشی هوشمند با مدلی جدیدتر نیز بسیار دشوارتر شده است. در ادامه قصد داریم نکات کلی که می توانند در گزینش نهایی درست یک گوشی هوشمند به شما کمک کنند را ارائه کنیم.
سیستم عامل

2
در زمینه سیستم عامل به طور اساسی انتخاب بین گوشی های اندرویدی و آی‌فون (مجهز به سیستم عامل iOS) محدود می شود مگر آن که به سیستم عامل ویندوزفون - در نسخه جدید به ویندوز ۱۰ موبایل تغییر نام داده است - مایکروسافت علاقمند باشید. به دلیل این که گوگل و اپل طی سالیان گذشته ویژگی های بسیاری را از یکدیگر وام گرفته اند، تفاوت بین آنها همانند گذشته بسیار زیاد نیست.
به طور کلی، اندروید از قابلیت سفارشی سازی بیشتری برخوردار است و سیستم عاملی همه کاره محسوب می شود، در شرایطی که iOS محصولی کارآمدتر و پایدارتر است. اگر از هواداران اپل هستید و شیوه انجام کارها توسط این شرکت که بر امنیت تاکید دارد اما همین مساله محدودیت هایی را موجب می شود را می پسندید از کار کردن با iOS نیز لذت خواهید برد. در غیر این صورت، ممکن است تجربه ای ناخوشایند از کار با یک دستگاه مجهز به iOS داشته باشید. از نظر اپلیکیشن ها، تفاوت خاصی بین دو سیستم عامل وجود ندارد و بازار اپلیکیشن های هر دو سیستم عامل بسیار پر و پیمان است، اگرچه نسخه iOS برخی اپلیکیشن ها ممکن است زودتر از نسخه اندرویدی منتشر شوند.
از آنجایی که اپلیکیشن ها و خدمات گوگل در فضای ذخیره سازی ابری ساکن هستند به طور معمول جابجایی از اندروید به iOS ساده‌تر است زیرا اگر اپلیکیشن ها و خدمات شما در آی‌تونز و آی‌کلود قفل شده باشند جابجایی همه چیز از خدمات اپل و وارد کردن آنها به نمونه های مشابه در گوگل دشوار خواهد بود.
مشخصات گوشی هوشمند

3

هر گوشی هوشمند جدید که روانه بازار می شود فهرست بلندی از مشخصات را ارائه می کند اما زمانی که بدانید در پی چه چیزی هستید شرایط برای شما پیچیده نخواهد شد. به عنوان مثال، پردازنده گوشی هوشمند - اغلب بر مبنای تعداد هسته ها و سرعت گیگاهرتز فهرست می شود - قدرت خام تلفن همراه و این که با چه سرعتی اپلیکیشن ها اجرا می شوند را نشان می دهد.
حافظه رم گوشی هوشمند میزان فضایی که دستگاه برای فکر کردن درباره چندین وظیفه به طور همزمان در اختیار دارد (هرچه بیشتر بهتر) را نشان می دهد در شرایطی که حافظه دخیره سازی (بر مبنای گیگابایت یا GB اندازه گیری می شود) میزان فضایی که برای ذخیره موزیک، فیلم، عکس و فایل های دیگر در اختیار دارید را مشخص می کند. قیمت شاید بهترین شاخص برای نشان دادن میزان قدرتمند بودن یک گوشی هوشمند باشد. هرچه دستگاه گران‌تر باشد مسلما محصول با کیفیت‌تر و قدرتمندتری را نیز دریافت می کنید.
از نظر عمر باتری و کیفیت دوربین، فهرست مشخصات می تواند کمی گول زننده باشد. بهتر است بررسی هایی صورت گرفته درباره گوشی هوشمند مد نظر خود را مطالعه کنید تا با کارکرد این اجزا در دنیای واقعی بیشتر آشنا شوید. ظرفیت باتری بر مبنای میلی آمپر ساعت (mAh) اندازه گیری می شود که نشان می دهد باتری توانایی نگهداری از چه میزان شارژ را دارد. البته اجزا دیگری مانند نمایشگر نیز بر عمر باتری تاثیرگذار هستند.
ویژگی های کلیدی دیگر

4
بیشتر تلفن های همراه بر اساس اندازه نمایشگر خود تعریف شده اند و این پرسش مهم دیگری است: با چه اندازه ای از گوشی هوشمند راحت هستید؟ در حال حاضر، جریان موجود بر موج دستگاه های بزرگتر سوار است و ممکن است خیلی زودتر از آن چه انتظار دارید به استفاده از گوشی های هوشمند بزرگ عادت کنید. وضوح و پیکسل در هر اینچ (PPI) نمایشگر به میزان شارپ بودن آن در یک تلفن همراه اشاره دارند که هرچه بیشتر باشند با کیفیت بالاتری نیز مواجه خواهید بود.
اگرچه امروزه جریان معرفی گوشی های هوشمند مجهز به بدنه تمام فلزی حسابی داغ شده است، زیبایی یک دستگاه نیز همچنان برای خریداران از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین، عرضه گوشی های هوشمند در رنگ های مختلف برای پوشش سلیقه های مختلف نیز بسیار محبوب شده است.
از جمله ویژگی های دیگری که هنگام انتخاب یک گوشی هوشمند جدید می توانید مد نظر قرار دهید می توان به مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، قابلیت شارژ بی سیم، پشتیبانی از کارت حافظه، باتری قابل تعویض توسط کاربر، و همچنین نوآوری های جدیدی مانند لمس سه بعدی و نمایشگرهای همواره روشن اشاره کرد. همچنین اهمیت پشتیبانی از لوازم جانبی مانند هدست های واقعیت مجازی نیز به طور روزافزون در حال افزایش است.



:: برچسب‌ها: گوشی هوشمند ، راهنمای خرید ، عمر باتری ، کیفیت دوربین ، ,
:: بازدید از این مطلب : 107
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

روسیه به شایعات درباره سوریه پایان داد!

 

 

عضو کمیسیون دفاعی پارلمان روسیه گفت: مسکو با تصمیم خروج نیروهای نظامی اساسی خود از سوریه، به شایعات درباره حضور طولانی مدت در این کشور پایان داد.

 

به گزارش گروه بين الملل خبرگزاري دانشجو، به نقل از روسیا الیوم "سرگئی جیگارف" نایب رئیس اول کمیسیون دفاعی پارلمان روسیه، خاطرنشان کرد: ما با اینکار به همه شایعات مبنی بر اینکه مدتی طولانی در سوریه باقی خواهیم ماند یا برای عملیاتی زمینی آماده می شویم، پایان دادیم.

 


وی افزود: ما نشان دادیم که قادر هستیم در صورت لزوم، هرگونه تجهیزات نظامی را در مدتی اندک خواه از طریق هوا یا دریا مستقر کنیم. به طور قطع، در عملیات جنگی شرکت خواهیم کرد...بازگشت در صورت لزوم، دشوار نیست.

 

ایگور لیبیدف نائب رئیس مجلس دومای روسیه نیز اظهار داشت: تصمیم به خارج کردن نیروهای هوایی روسیه از سوریه تاکیدی بر التزام مسکو به مواضع خودش است و اینکه نمی خواهد بعد از اجرای ماموریت خود، در آنجا مدتی طولانی بماند.

 

وی تأکید کرد: این گام روسیه باید بار دیگر دشمنان و هم پیمانان ما را در جهان و در غرب و پیش از هر چیز در اروپا و آمریکا متقاعد کند که روسیه همواره به وعده های خود متعهد است.

 

لیبیدف گفت: مسیر مذاکره سیاسی بین دولت سوریه و معارضان با مشارکت روسیه و کشورهای غربی دیگر هم اکنون مهمترین موضوع است.



:: برچسب‌ها: روسیه ، خروج از سوریه ، نیروی هوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 91
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

قدرت تخریب موشک قدر بسیار بالاست و می‌تواند هر هدفی را ویران کند.

به گزارش شریان نیوز،رزمایش موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخیرا به صورت سراسری صورت گرفت و نهایتا با موفقیت به پایان رسید که البته بازتاب های مختلفی داشت.


یکی از نقاط قوت این رزمایش شلیک همزمان موشک‌های زمین به زمین کلاس "قیام" و "قدر" بود که در آن موشک‌ها از نقطه ای در "شمال کشور" شلیک شد و به نقطه ای در  "جنوب کشور" اصابت کرد. البته "قدر" یک موشک راهبردی به حساب می آید که بسیار حائز اهمیت است.


البته شلیک موشک های سطح به سطح اسرائیل را خشمگین کرده است. رژیم صهیونیستی آزمایش شلیک موشک های بالستیک ایران را به شدت محکوم  و تاکید کرد این موشک ها قادرند سراسر اراضی اشغالی فلسطین را هدف قرار دهند. نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامۀ مرحلۀ نهایی رزمایش موشکی اقتدار ولایت، موشک‌های دور ‎برد قدر H وF را از ارتفاعات البرز شرقی به سوی اهدافی در جنوب شرق ایران شلیک کردند.

 
** مشخصات موشک  "قدر F"


یکی از موشک‌های زمین به زمین ساخت ایران موشک‌های کلاس "قدر" است که با بردهای بیش از 1900 کیلومتر نقش‌آفرینی در دفاع از کشور و ملت ایران دارند . این موشک با طول بین 15 تا 17 متر، برد نهایت 2 هزار کیلومتر و وزن بیش از 20 تن‌، یک موشک راهبردی به حساب می‌آید.


10000


موشک قدر F یکبار از کویر "سمنان" شلیک و در دهانه اقیانوس "هند" با دقت بسیار بالا به هدف برخورد کرد. موشک بالستیک قدر F حدود 2000 کیلومتر بُرد و موشک بالستیک قدر H حدود 1700 کیلومتر بُرد دارد. رزمایش موشکی اقتدار ولایت از چند روز گذشته در نقاط مختلف ایران آغاز شده است.


در سال 91  طی آزمایشی دو فروند موشک با برد 1900 کیلومتر از کویر "سمنان" به دهانه اقیانوس "هند" شلیک شده بود که در زمان شلیک این دو موشک از نوع کلاس قدر بودند ، آمریکایی ها نیز حضور داشتند و البته در منطقه حفاظت شده این کار انجام شد و به نظر می‌رسد موشک شلیک شده از نوع "قدر" بوده است.



سایت B14643 درباره ویژگی‌های موشک‌های کلاس "قدر" از جمله F و H نوشت: این موشک با طول قریب به 17 متر، قطر 1.25 سانتی‌متر یک موشک میان برد از خانواده موشک‌های زمین به زمین است.


سایت About Iran Blog درباره موشک قدر F می‌نویسد: این موشک با برد قریب به 1950 کیلومتر، طول قریب به 16 متر، سوخت جامد، سامانه هدایت  "اینرسی" دارای ویژگی‌های منحصر به فرد است.


خبرگزاری فرانسه گزارش داد: "موشک قدر توانایی های گسترده ای دارد و برد این موشک ها به اندازه ای است که نه تنها قابلیت هدف قرار دادن اسرائیل را دارند،؛ بلکه می توانند پایگاه های آمریکا  را در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هدف قرار دهد".  موشک های کلاس قدر نشان دهنده توان راهبردی جمهوری اسلامی ایران است و دست دشمنان را در تهدید و تعرض کوتاه می‌کند.

اسرائیل بارها جمهوری اسلامی ایران را تهدید به حمله نظامی کرده و این در حالی است که ایران با توان موشکی بسیار بالایی که دارد می تواند هر هدفی را در سرزمین های اشغالی مورد اصابت قرار داده و ویران کند.

جمهوری اسلامی ایران با داشتن سیلوها و شهرهای موشکی پتانسیل گسترده ای را در رصد و نابودی تهدیدات دارد و شلیک موشک هایی که روی بدنه آن ها از زبان عبری استفاده شده این پیام را به اسرائیل می دهد که نباید تهدیدات خود را ادامه دهد و هرگونه تعرض هوایی پاسخ پشیمان کننده خواهد داشت و موشک های ایرانی و به خصوص موشک "قدر" وظایف خود را خوب می شناسند.


10000


سردار سرتیپ  "امیر علی حاجی زاده" فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در صدا و سیما درباره موشک "قدر" عنوان داشت: این موشک می تواند در کمتر از ۱۵ دقیقه دوهزار کیلومتر را طی کند و قدرت تخریبی معادل ۳۰۰  متر تا دو کیلومتر دارد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به آمادگی نیروها جهت پاسخ به تهدیدات گفت: "اگر اسرائیل شرارت کند"، پاسخ خواهیم داد.


**اسرائیل با 10 هزار موشک "قدر" نابود می‌شود

البته با توجه به سخنان سردار سرتیپ "امیر علی حاجی زاده" ، اگر اسرائیل که وسعتی قریب به 21 هزار کیلومتر مربع دارد (منظور وسعت سرزمین های اشغالی است) ، می توان با توجه به قدرت تخریب موشک قدر که 2 کیلومتر در بهترین شرایط است ، با 10 هزار موشک اسرائیل را نابود کرد.



10000

10000



به عبارت بهتر مقامات "تل آویو" که در لفاظی های تهدید آمیز دست بلندی دارند باید توجه کنند که کل وسعت سرزمین های اشغالی در تیررس موشک کلاس "قدر" است و کوچکترین اقدامی پاسخی دردناک خواهد داشت و این موضوعی است که بارها توسط مقامات لشکری جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است.

البته لازم به توضیح است که توان موشکی ایران دفاعی طراحی شده و قصد حمله به هیچ منطقه ای در آن پیش بینی نشده است ؛ اما توان بازدارندگی تعریف شده موجب گردیده تا اسرائیل جرات حمله هوایی به ایران را نداشته باشد.

نقاط مهمی در سرزمین های اشغالی همچون سکوهای گازی "تامار و لویتان" ، "فرودگاه حیفا" ، "فرودگاه بن گوریون"، "مخازن آمونیاک حیفا" ، "شهر راهبردی دیمونا" ، "نیروگاه اتمی اسرائیل" و "وزارت جنگ رژیم صهیونیستی" ، "پایگاه نظامی اشدود"، "پایگاه های نظامی حاتزور و حتزاریم" و .... تنها بخش بسیار کوچکی از نقاطی هستند که در سرزمین های اشغالی در تیررس موشک کلاس "قدر" قرار دارند.

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل به خوبی می داند که هرگونه حمله مستقیم به ایران پاسخ دندان شکن موشکی را به همراه دارد و لذا جرات اقدام نظامی نخواهد داشت و وجود 10 هزار موشک قدر برای نابودی اسرائیل کافیست. 


 



:: برچسب‌ها: ایران ، موشک قدر ، اسرائیل ، سیلو و شهرهای موشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 97
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
اوباما: عربستان «مفت‌خور» است/ شاهزاده سعودی: اوباما ما را غافلگیر کرد/ اعتراض به نزدیکی آمریکا به ایران
به دنبال مصاحبه اوباما با مجله آتلانتیک، رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان و سفیر سابق این کشور در آمریکا و انگلیس نامه سرگشاده‌ای منتشر کرده است.
 
 

به گزارش جام نیوز، شاهزاده ترکی الفیصل امروز(دوشنبه)‌ اظهارنظرهای باراک اوباما در مصاحبه با نشریه آتلانتیک را که در آن از برخی کشورها از جمله عربستان به عنوان "مفت خور" یاد کرده بود، محکوم کرده و گفت، این اظهارنظرهای اوباما "ما را غافلگیر کرد".

 
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه چند روز پیش خود با مجله آتلانتیک از عربستان سعودی به عنوان یک "مفت خور" در سیاست خارجی آمریکا یاد و از این کشور به دلیل حمایت از بی تحملی مذهبی و عدم سازش با ایران انتقاد کرد.
 
به دنبال این مصاحبه شاهزاده ترکی الفیصل، رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان و سفیر سابق این کشور در آمریکا و انگلیس در نامه سرگشاده‌ای که از سوی نشریه انگلیسی زبان "Arab News" منتشر شد، عنوان کرد: نه آقای اوباما، ما مفت خور نیستیم.
 
ترکی الفیصل از حمایت ریاض از شورشیان سوریه در جنگ با گروه تروریستی داعش، کمکهای انسان‌دوستانه این کشور به پناهجویان در منطقه و ایجاد ائتلاف ضد تروریسم در میان برخی کشورهای مسلمان به عنوان دلایل خود نام برد.
 
روابط میان عربستان و آمریکا به عنوان دو هم‌پیمان قدیمی از زمان بالا گرفتن بهار عربی در سال 2011 و از هنگامی که ریاض واشنگتن را متهم کرد به این که تلاش کافی برای جلوگیری از سرنگون شدن حسنی مبارک در مصر انجام نداده است رو به سردی رفت.
 
به نوشته ایسنا، اوباما در مصاحبه خود اظهار کرد، اعتقاد ندارد که آمریکا می تواند بدون تعهد بزرگ نیروهای زمینی به نتیجه‌ای معنادار در سوریه دست پیدا کند و این که رقابت میان ریاض و تهران به دامن زدن به جنگهای نیابتی در منطقه کمک کرده است.
 
اگر چه شاهزاده ترکی الفیصل در حال حاضر هیچ سمت رسمی در عربستان ندارد اما عمده دیدگاه‌های وی بازتاب دیدگاه‌های شاهزاده‌های ارشد عربستان تلقی شده و بر حلقه‌های سیاست خارجی عربستان تاثیرگذار هستند.
 
ترکی الفیصل در نامه خود از اوباما پرسیده است:‌ آیا شما به حدی به ایران روی آورده‌اید که 80 سال دوستی مداوم ما با آمریکا را با رهبرانی در ایران که همچنان از آمریکا به عنوان بزرگترین دشمنشان یاد می‌کنند و به مسلح کردن و تامین و پشتیبانی شبه‌نظامیان در جهان اسلام و جهان عرب ادامه می دهند برابر کرده‌اید. 
 


:: برچسب‌ها: اوباما ، عربستان ، داعش ، جنگ های نیابتی ,
:: بازدید از این مطلب : 84
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

هیولای دریای خزر چه بود؟

هیولای دریای خزر چه بود؟

به عنوان یک میان برنامه در بین اخبار فناوری،یک مطلب جذاب را برای شما دوستان سخت افزاری آماده کرده ایم.فناوری و تکنولوژی های بسیاری در سرار جهان تولید شده اند که بسیاری از آنها به دلایل معلوم و نامعلوم از گردونه روزگار خارج شده و یا گاها هیچ وقت به مرحله استفاده نرسیده اند.اما در میان آنها گاها مواردی شگفت انگیز به چشم می خورد که از جمله آنها می توان به "هیولای کاسپین" اشاره کرد.با ما همراه باشید!

 

در تابستان سال 1967 ميلادي گروهی از نیروهای اداره اطلاعات برون مرزی سیا در اتاقی بنام اتاق سبز گردهم جمع گردیده تا در خصوص مشخص کردن عکسهای گرفته شده توسط ماهواره جاسوسی امریکا از شهر کوچک بندری درشمال دریایی خزر با هم مجادله کنند.  در عکسهای گرفته شده توسط ماهواره جاسوسی آمریکا هواپیمای آب نشین بزرگی بود از نوع  آئروپلان ها که در یکی از بنادر نظامی روسی پهلو گرفته است اندازه آن ماشین از هر هواپیمای جنگی و یا مسافربری ساخته شده تا آن زمان بزرگتر بود،به همین دلیل ماموران سیا این آئروپلان را هیولای کاسپی (در زبان روسی به دریای خزر دریای کاسپین می گویند)نامیدند. تا قبل از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی اطلاعات چندانی از پروژه ساخت آن هواپیمای آب نشین و یا آئروپلان در دست نبود، اطلاعات اولیه بدست آمده از عکسهای هوایی هیولای کاسپی  بدین ترتیب بود که این آئروپلان دارای ده موتور جت هست که هشت موتور جت در روی بالهای آن و دو موتور دیگر در روی قسمت عقب آن نصب گردیده بود، طول این آئروپلان تقریبا" نزدیک به 100 متر و وزن آن نزدیک به 540 تن برآورد شده بود.

بعد از فروپاشی کشور اتحاد جماهیر شوروی مشخصات کاملی از این  آئروپلان در مجله های علمی و نظامی روسی و غربی چاپ و منتشر گردید. آئروپلان ((هیولای کاسپی ( هیولای خزر)) پرنده فلزی بود که در کلاس آئرو پلانها جای داشت البته مهندسان و کارشناسان روسی اولین بار پروژه ای آزمایشی آئرو پلان را در سال 1923 میلادی طراحی  کرده و نمونه آزمایشی کوچکی ساخته بودند. در سال 1966 میلادی  دکتر الکسیف سرپرست گروهی گردید که با تجارب و نتیجه گیریهای از آزمایشات گذشته در خصوص هواپیماهای آب نشین پروژه ساخت نمونه اولین آئروپلان را به اتمام رساندند،طول واقعی این آئروپلان 92 متر ارتفاع آن 22 متر و بالهای کوچکی در وسط و انتهای بدنه وجود داشت که در مقایسه با هواپیماهای این باله ها کوچک به نظر میرسیدند و طول آنها 37 متر بودند.   گرچه ظاهر آئروپلان شبیه به هواپیما بود اما قسمت زیرین آن مشابه با طراحی کشتی ها ساخته شده بود هشت موتور مستقر در روی بالهای آن هر کدام جداگانه کششی تقریبی برابر با ده تن تولید میکردند همه قدرت این موتورها تقریبا" برای استارت و بلند شدن آئروپلان از روی آب و تولید بالشتی از هوا در زیر آن کافی بود و دو موتور انتهای که در روی دم آئروپلان قرار داشتند فقط برای به پرواز در آوردن این هیولا در روی آب بود و ماکزیمم وزن بارگیری شده آن 544 تن بود که در آن زمان بالاترین رکورد بالا بردن وزن برای هواپیماها بود، البته سالهای بعد از آن رکورد بیشترین وزن بار پرواز  توسط هواپیمای باربری AN-225  شکسته شد.

تجربه ساخت هیولای کاسپی باعث ساخته شدن دو آئروپلان دیگر در سال 1972 گردید.  اولین  آئروپلان با طول کمتر 58 متر و وزن 120 تن که پروژه موفقی هم بود و برای حمل نیروهای ویژه نیروی دریایی تولید وساخته شد.  آئروپلان دومی در سال 1987 میلادی ساخته و به آب انداخته شد که برای حمله به ناوهای هواپیما بر و ناوهای های جنگی نیروهای ایلات متحده امریکا و ناتو طراحی و ساخته شده بود و لقبش قاتل ناو هواپیمابر بود و در روی بدنه آن شش محل برای حمل راکتهای دریایی بالدار هوا به دریا بر ضد ناوهای هواپیما بر و ناوهای جنگی در نظر گرفته شده بود.  یکی از مشخصات مثبت و خوب این نوع آئروپلانها پرواز و پنهان شدن از دید رادارها بود و آنها تقریبا" در دید کور رادارها پرواز میکردند و این به دلیل ارتفاع کم پرواز آنها که از 4 تا 14 متر از سطح دریا  و افق بود که تقریبا"  در دید خیلی از رادارهای قرار نمی گرفتند. پس از ساخت این آئروپلانها تقریبا" به مدت 15 سال مورد آزمایش های گوناگونی قرار گرفتند.  در سال1980 میلادی که با مرگ سازنده آئروپلانها دکتر الکسیف مصادف گردید یکی از این آئروپلان ها در هنگام پرواز آزمایش غرق شد که بدون تلفات انسانی همراه بود. با مرگ سازنده و غرق شد شدن یک فروند از آنها پرونده آئروپلانها برای همیشه بسته و به بایگانی فرستاده شد. ويژگيهاي ائروپلان هیولای کاسپی (KM-1) اندازه بال جلوی 37.60 متر اندازه بال دم 37 متر طول 92 متر ارتفاع 21.80 متر مساحت بال 662.50 مترمربع وزن خالی  240000 کیلو گرم ماکزیمم بيشينه وزن برخاست 544000 کیلوگرم پيشرانه ده عدد موتور TRD-7 ماکزیمم کشش موتورها 1300010  اسب بخار حداکثر بيشينه سرعت پرواز 500 کیلومتر متوسط بيشينه سرعت پرواز 430 کیلومتر برد مفيد 1500 کیلومتر سقف پرواز 14-4 متر خدمه پرواز شش نفر.این طرح از جمله موارد گران قیمت و پر هزینه ای بود که به بایگانی شوروی سایق و روسیه فرستاده شد.

منبع:آی آر ارتش



:: برچسب‌ها: هیولا ، هواپیمای آب نشین ، سیا ، ماهواره های جاسوسی ، بنادر نظامی روسیه ,
:: بازدید از این مطلب : 117
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

داعش چگونه از میان جوانان یارگیری می کند؟

گروه تروریستی "داعش" برای دسترسی به جوانان از تمام امکانات تبلیغی مدرن استفاده می‌کند. داعش در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و فیس‌بوک فعال است و از اعضای خود می‌خواهد که از این افزارها برای "یارگیری" استفاده کنند.
به گزارش نامه نیوز، گروه تروریستی "داعش" برای دسترسی به جوانان از تمام امکانات تبلیغی مدرن استفاده می‌کند. داعش در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و فیس‌بوک فعال است و از اعضای خود می‌خواهد که از این افزارها برای "یارگیری" استفاده کنند.
 
به ویژه دختران و پسران جوان خانواده‌های مهاجر در غرب هدف عملیات تبلیغاتی هستند. آخرین نمونه این تماس‌های فریبنده، دختر دانش‌آموزی از شهر هانوفر بود که به تازگی با دشنه به یک مأمور پلیس حمله کرد.
 
خویشاوندان این دختر ۱۵ ساله گفته‌اند که او از راه اینترنت در تماس با گروه تروریستی داعش قرار گرفته است. جوانان هر روز با شبکه‌های اینترنتی در ارتباط هستند و این مؤثرترین راهی است که داعش برای تبلیغات خود برگزیده است.
 
به نظر کارشناسان جوانان ۱۴ تا ۳۵ ساله هدف اصلی گروه‌های افراطی هستند. گروه تروریستی قربانی خود را نشانه می‌کند و در بسیاری مواقع در زمانی اندک او را به دام می‌اندازد.
 
در موارد بسیاری داعش برای تماس با دختران و پسران جوان به شکل هدفمند و انفرادی از تماس با آنها از طریق شبکه‌های اجتماعی در اینترنت یا حتی فرستادن ای‌میل استفاده می‌کند. معمولا فردی با نام واقعی یا ساختگی با جوانی که "مستعد" تشخیص داده شده، تماس می‌گیرد، از "سعادت" زندگی تازه خود در صفوف "داعش" دروغ به هم می‌بافد و از جوان دعوت می‌کند که با پیوستن به "مبارزه" به اردوی "حق و حقیقت" خدمت کند.
 
از آنجا که افزارهایی مانند یوتیوب، فیس‌بوک و توییتر، پیوسته زیر کنترل هستند، تبلیغ از راه آنها چندان آسان نیست. از این رو جهادگران برای پیشبرد و گسترش تبلیغات از امکانات مستقل خود استفاده می‌کنند مانند "مرکز رسانه‌ای الحیات" و سایت‌هایی که به زبان‌های گوناگون در کار تبلیغ هستند.
 
تروریست‌ها در این سایت‌ها، عکس‌ها و ویدیوهای پرخشونت درج می‌کنند و بدون هیچ شرم و واهمه‌ای به کشتارها و شکنجه‌ها و تبهکاری‌های خود می‌بالند. آنها با استفاده از مدرن‌ترین امکانات، پیام‌هایی منتشر می‌کنند که از عقب‌ماندگی صرف حکایت دارد.
 
تروریست های وابسته به داعش در تبلیغات خود گاهی به جریان‌ها و رویدادهای تاریخی سده‌های میانه مانند "جنگ‌های صلیبی" متوسل می‌شوند، که قیاسی بی‌پایه و دروغین است، اما چه بسا برای فریب دادن جوانان ساده و کم تجربه مؤثر است.
 
کشمکش رسانه‌ای
 
داعش گستره‌ی رسانه‌ای جهان غرب را به دقت زیر نظر دارد و می‌کوشد از آن برای اهداف خود بهره‌برداری کند.
 
از سویی به شکل فعال و هماهنگ به تمام رویدادهای رسانه‌ای واکنش نشان می‌دهد و از سوی دیگر می‌کوشد دم به دم در عالم رسانه‌ها حضور داشته باشد. "داعش" مایل است پیوسته به عنوان تشکیلاتی مهم و مقتدر مطرح شود.
 
نباید فراموش کرد که گرایش‌هایی مانند ماجراجویی و سلطه‌ستیزی برای بسیاری از جوانان کششی تردیدناپذیر دارند. داعش می‌کوشد از آرمان‌هایی مانند عدالت‌جویی و حق‌طلبی در جوانان در خدمت اهداف خود سوءاستفاده کند.


:: برچسب‌ها: داعش ، تروریست ، تبلیغ ,
:: بازدید از این مطلب : 226
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
نخست وزیر رژیم صهیونیستی؛
5+1 باید ایران را تنبیه کند
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از وزارت خارجه این رژیم خواسته گروه ۱+۵ را برای پاسخ به رزمایش موشکی ایران تحت فشار قرار دهد.
 
نتانیاهو 5+1 باید ایران را تنبیه کند
 

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی روز شنبه وزارت خارجه این رژیم را مأمور کرد که در تماس با اعضای گروه موسوم به 1+5، از آن‌ها بخواهد در واکنش به رزمایش موشکی اخیر ایران، فورا اقدامات تنبیهی تازه‌ای علیه تهران در دستور کار قرار دهند.

 

گروه 1+5، متشکل از شش کشور آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلستان و آلمان است. این گروه تیر ماه سال جاری بر سر برنامه هسته‌ای ایران، با تهران به توافق دست یافت.

 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هفته گذشته طی یک رزمایش موشکی، چند فروند موشک بالستیک شلیک کرد. در حالی که قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل که بعد از توافق هسته‌ای اجرایی شده، تنها ایران را از کار بر روی موشک‌های بالستیکی منع کرده که اختصاصا برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده باشند، آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌گویند شلیک موشک‌های ایران مصداق نقض قطعنامه است. 

 

به نوشته روزنامه جروزالم پست، در بیانیه دفتر نخست وزیر اسرائیل آمده است که «این گامی مهم و آزمونی برای قدرت‌های جهانی است» که توافق هسته‌ای را به درستی اجرایی کنند.



:: برچسب‌ها: رژیم صهیونیستی ، آمریکا ، رزمایش موشکی ، ایران ، تحریم ، 5+1 ,
:: بازدید از این مطلب : 119
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

اوباما: بهترین کار این است که از خاورمیانه اجتناب کنیم


رییس‌جمهوری آمریکا در یک مصاحبه تفصیلی به بیان دیدگاه‌هایش درباره مسائل مختلف از جمله روابط آمریکا با روسیه و چین و دیگر مسائل نظیر وضعیت سوریه و لیبی پرداخت.

به گزارش ایسنا، باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا در یک مصاحبه تفصیلی با مجله آمریکایی آتلانتیک نسبت به وجود خطر جنگ کشورش با چین هشدار داد و در عین حال مقام‌های انگلیس را به دلیل «مفت‌خور بودن» مورد انتقاد قرار داد.

روسیه

اوباما در این مصاحبه درباره روابط واشنگتن با روسیه اظهار داشت: ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در همه نشست‌هایی که با ما داشته، به شکلی کاملا وسواسی، مودب و صریح بوده است. نشست‌هایی که ما داشتیم بسیار حالت کاری داشتند. او هیچ‌گاه مرا به مدت دو ساعت منتظر نگه نمی‌دارد در حالی که برای یکسری از مقام‌های دیگر این کار را می‌کند.

با این حال اوباما گفت که جایگاه روسیه در جهان به شکل چشم‌گیری تضعیف شده است.

وی پذیرفت که اوکراین جزو منافع اساسی روسیه محسوب می‌شود در حالی که یکی از منافع اساسی آمریکا نیست بنابراین روسیه همواره خواهد توانست تسلط خود را در این کشور حفظ کرده و ظرفیت تشدید تنش‌ها در آن را داشته باشد.

اوباما گفت: اوکراین یکی از مثال‌هایی است که ما درخصوص آن باید صراحتا منافع اساسی خود را بدانیم و آگاه باشیم که برای چه چیزی در آن می‌خواهیم بجنگیم. در پایان همواره نوعی ابهام درباره اوکراین وجود دارد.

چین

اوباما در قسمتی دیگر از این مصاحبه درباره چالش‌های روابط آمریکا با چین گفت: من به لحاظ روابط سنتی میان کشورهای بزرگ معتقدم که روابط میان آمریکا و چین یکی از حیاتی‌ترین روابط خواهند بود. با این حال اوباما مساله وجود پتانسیل جنگ با پکن در صورتی که چین به خصومت علیه همسایگانش را ادامه دهد، رد نکرد.

وی افزود: اگر چین به جهان تنها از نقطه نظر حوزه‌های نفوذ منطقه‌ای نگاه کند، بنابراین نه تنها ما در این وضعیت شاهد پتانسیلی برای جنگ با چین هستیم بلکه خودمان را در وضعیتی دشوارتر به منظور تعامل با دیگر چالش‌هایی که مطرح خواهند شد، پیدا خواهیم کرد.

انگلیس

رییس‌جمهور آمریکا در ادامه درباره روابط آمریکا با انگلیس گفت که روابط ویژه دو کشور زیر سوال رفته است.

اوباما با طعنه به مقام‌های انگلیس گفت: مفت‌خورها باعث عصبانیت من می‌شوند.

وی به دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس هشدار داد: در صورتی که لندن به تعهدش برای صرف دست کم دو درصد از تولید ناخالص داخلی در بودجه دفاعی پس از دستورالعمل ناتو پایبند نباشد، واشنگتن دیگر هیچ روابط ویژه‌ای با انگلیس نخواهد داشت.

رییس‌جمهور آمریکا به کامرون خاطرنشان کرد: شما باید سهم عادلانه خود را درزمینه بودجه دفاعی تامین کنید.

لیبی

انتقادهای اوباما از انگلیس تنها به بودجه دفاعی منحصر نشد، رییس جمهور آمریکا، نخست وزیر انگلیس را متهم کرد به اینکه در زمینه مشکلات لیبی پس از سرنگونی معمر قذافی بیش از حد حواس پرت بوده است.

وی تاکید کرد: جا برای انتقاد وجود دارد زیرا من با توجه به نزدیک بودن لیبی به اروپایی‌ها فکر می‌کردم آنها در لیبی به سرمایه‌گذاری ادامه دهند، اما دیوید کامرون از توجه به مشکلات این کشور شمال آفریقا خودداری کرد زیرا به دلیل طیفی از مسائلی دیگر، حواس پرت شد.

اوباما گفت که از نظر وی مداخله در لیبی قرار بوده یک "کمپین ضد مفت‌خوری" باشد که در آن هم‌پیمانان می‌توانند خودشان رهبر کمپین باشند و واشنگتن از پشت صحنه مدیریت کند.

رییس جمهور آمریکا افزود: شما همواره مجبور نیستید که در خط مقدم باشید. بعضی اوقات ما به دنبال به دست آوردن چیزی که می‌خواهیم، از طریق یک دستور کار مشترک هستیم. چیزی که مضحک است این است که کمپین در لیبی برای آن بود که دیگر اروپایی‌ها و کشورهای عربی کنار نایستند تا ما همه جنگ را انجام دهیم.

اوباما تاکید کرد: رخدادهای لیبی ثابت کرد که بهترین کار این است که از خاورمیانه اجتناب کنیم. ما به هیچ وجه نباید متعهد به مدیریت خاورمیانه و شمال آفریقا شویم. این یک اشتباه اساسی و بنیادین خواهد بود.

سوریه

رییس‌جمهور آمریکا درباره عدم مداخله کشورش در سوریه نیز گفت که تصمیم گرفته به رغم عبور سوریه از خط قرمز تعیین شده از سوی دولتش، از قدرت نظامی استفاده نکرده و "دستور کار واشنگتن" را کنار بگذارد.

اوباما تصریح کرد: در واشنگتن فرض بر این است که روسای جمهور باید از این دستور کار پیروی کنند. این دستور کار حاصل نظام سیاست خارجی ما است. جایی که آمریکا مستقیما تهدید می شود چنین دستور کاری موثر است،‌ اما می‌تواند تبدیل به تله‌ای شود که ما را وادار به گرفتن تصمیم‌های بد کند. در مواجهه با چالش‌های بین‌المللی مثل سوریه شما در صورتی که از دستور کار پیروی نکنید، شدیدا مورد انتقاد قرار خواهید گرفت. حتی اگر دلایل موجهی برای عدم تبعیت از آن وجود داشته باشد.

رییس جمهور آمریکا گفت که بسیار از وضعیت حال حاضر خرسند بوده و به آن افتخار می‌کند زیرا می‌تواند به جای آنکه شتاب‌زده به یک کشور دیگر به خاورمیانه حمله کند می‌تواند مکث کرده و وضعیت را ارزیابی کند.

اوباما افزود: این حقیقت که من توانستم کمی از فشارهای اضطراری و فوری فاصله گرفته و به چیزی که در راستای منافع آمریکا است فکر کنم، به ویژه نه در ارتباط با سوریه بلکه در ارتباط با کل دموکراسی کشور ما، تصمیم دشواری بود که من اتخاذ کردم و معتقدم که این در نهایت درست‌ترین تصمیم خواهد بود.

عربستان

وی همچنین در این مصاحبه از عربستان نیز انتقاد کرد.

رییس جمهور آمریکا گفت: در جهان مدرن امروزی یک کشور زمانی که نیمی از جمعیت خود را سرکوب می‌کند نمی‌تواند کارآمد باشد.

اوباما گفت: عربستانی‌ها باید خاورمیانه را با رقیب‌شان ایران تقسیم کنند. رقابت میان عربستان و ایران که منجر به دامن زدن به آشوب و جنگ‌های نیابتی در سوریه، عراق و یمن شده است، ما را ملزم می‌کند که هم به دوستانمان و ایرانی‌ها بگوییم که آنها باید به دنبال راه موثری برای تقسیم امور همسایگی و برقراری یک نوع صلح سرد باشند.

رییس جمهور آمریکا معتقد است که عربستان با دریافت حمایت کامل از واشنگتن علیه ایران به جای آنکه باعث منزوی شدن تهران شود، تنها به دامن زدن به آتش جنگ فرقه‌ای در منطقه کمک کرده است.

اوباما اضافه کرد: این رویکرد که ما به دوستانمان بگوییم که حق با شماست و ایران سرچشمه همه مشکلات است و ما از آنها برای مقابله با ایران حمایت کنیم به این معنی است که این جنگ‌های فرقه‌ای همچنان ادامه پیدا خواهد کرد و دوستان سنتی ما و شرکای ما در خلیج فارس، دیگر نخواهند توانست با اتکا به خودشان شعله‌های این جنگ‌ها را فرو نشانده و با اتکا به خودشان قاطعانه پیروز شوند. این بدان معنی است که ما دوباره مجبور خواهیم شد مداخله را شروع کرده و از قدرت نظامی برای برطرف کردن جنگ استفاده کنیم. این نه به نفع آمریکا و نه به نفع خاورمیانه خواهد بود.

ونزوئلا

رییس جمهور آمریکا همچنین گفت که در رابطه با مساله ونزوئلا نیز هرگز مداخله نظامی برای مقابله با این کشور به ذهنمان نرسیده است زیرا ونزوئلا تهدیدی علیه آمریکا نبوده است.

اوباما ادامه داد: ما از ابتدا در رابطه با ونزوئلا یک تصمیم بسیار راهبردی گرفتیم و آن این بود که به جای ضربه زدن به هوگو چاوز، گفتیم که اتفاقات ونزوئلا را نمی‌پسندیم اما این کشور تهدیدی برای آمریکا نیست.


:: برچسب‌ها: اوباما، عربستان ، سوریه ، روسیه ، خاورمیانه ,
:: بازدید از این مطلب : 93
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

با تکنولوژی جدید MIT، صفحات وب 34 درصد سریعتر بارگذاری می شوند

با تکنولوژی جدید MIT، صفحات وب 34 درصد سریعتر بارگذاری می شوند

یکی از تجربه های دردناک مشترک همه کاربران اینترنت، انتظار چندین ثانیه ای و یا در بعضی موارد چندین دقیقه ای برای باز شدن یک صفحه وب است. حتما همه شما بارها و بارها با چنین مشکلی روبرو شده اید و معمولا کار خاصی هم از دست کسی بر نمی آید. البته بخشی از این مشکل بر عهده سرعت کلی اینترنت است و بخش دیگر آن به روش هایی ارتباط دارد که توسعه دهندگان و سازندگان وب سایت ها از آنها استفاده می کنند. حالا به لطف محققان دانشگاه MIT روشی ابداع شده که می تواند باعث سریعتر شدن سرعت بارگذاری صفحات وب شود.

این محققان سیستم جدیدی به نام Polaris را معرفی کرده اند که قادر است سرعت لود شدن صفحات اینترنت را به میزان 34 درصد افزایش دهد. اساس این روش بر روی هم اندازی دانلود اشیای موجود در صفحه برای کاهش زمان مورد نیاز هنگام بارگذاری کل صفحه می باشد. راوی نتراوالی، یکی از اعضای تیم MIT، در این باره توضیح می دهد که "هر بار یک مرورگر بخواهد برای دستیابی به داده ها از شبکه های موبایل استفاده کند زمانی تا میزان 100 میلی ثانیه طول خواهد کشید و هر چه پیچیدگی صفحات بیشتر شود این زمان نیز افزایش خواهد یافت". برای توضیح بیشتر باید گفت هر صفحه وب از مجموعه ای از عناصر مختلف تشکیل شده و پس از وارد کردن نام یک سایت، مرورگر می بایست یک به یک این عناصر را از شبکه دریافت کرده و آنها را در موقعیت تعیین شده در یک پنجره جاگذاری کند. این فرآیند زمانی پیچیده تر خواهد شد که بعضی از این بخش ها با یکدیگر مرتبط باشند و به همین دلیل برای قرار دادن یکی از آنها در صفحه نیاز به دانستن اطلاعاتی از سایر موارد نیز باشد. تیم توسعه دهندگان Polaris اعتقاد دارند با پیشرفت بیشتر این تکنولوژی، توسعه دهندگان مرورگر ها از آن در نسخه های جدیدتر برنامه های خود استفاده کنند تا در نهایت کاربران بتوانند با سرعت بیشتری به باز کردن صفحات وب بپردازند.



:: برچسب‌ها: تکنولوژی جدید دانشگاه MIT ، بارگذاری سریع صفحات وب ، سیستم polaris ,
:: بازدید از این مطلب : 80
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری F-35 رو شده است!(پنتاگون هم از پرواز آن وحشت دارد!)

مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری F-35 رو شده است!(پنتاگون هم از پرواز آن وحشت دارد!)

درست همین چند ماه پیش بود که،بزرگترین مشکل کامپیوتری جنگنده F-35 برطرف شد.اف-35 جنگنده ای رادار گریز و نسل پنجم است که به منظور ارائه در بازارهای جهانی تولید شد.ایالات متحده در زیر فشار هم پیمانان خود برای فروش جنگنده فوق مدرن F-22 مجبور به طراحی یک جنگنده دیگر با نام F-35 شد چرا که F-22 به هیچ کشوری فروخته نخواهد شد.اما بشنوید از مشکل جدید سخت افزاری/نرم افزاری این جنگنده.

 

شرکت های بسیاری از تمام نقاط جهان بر روی نرم افزارها و قطعات آن مشغول به کار بودند اما همواره موانعی در قسمت های کامپیوتری این جنگنده،استفاده گسترده از آن را به تعویق می انداخت.این جنگنده در مدل F-35A در حدود 100 میلیون دلار قیمت دارد و از آن مهم تر،توپ اتوماتیک (مسلسل) گران قیمت این جنگنده یعنی GAU-22A است.این توپ 25 میلی متری مدل توسعه یافته GAU-12 است که دارای چند لول خروجی است.نرخ آتش این مسلسل 3300 گلوله در دقیقه است و دقت آن نیز برابر با 1.4 میلی رادیان است.F-35 این توپ را در در داخل بدنه و بالای ورودی هوای سمت چپ حمل میکند.مدل های B و C این توپ را در یک غلاف رادار گریز در خارج از بدنه حمل میکنند. سیستم عامل (OS) این جنگنده Integrity DO-178B نام دارد که توسط شرکت Green Hills Software طراحی شده است.این نرم افزار یک سیستم عامل Real Time است و بلوک 3 این نرم افزار از 8.6 میلیون کد خط تشکیل شده است.این سیستم عامل پیچیده ترین سیستم عاملی است که تا کنون برای یک جنگنده نوشته شده است.روند استفاده از جنگنده F-35 بارهای به دلیل تغییرات نرم افزاری این سیستم عامل به تعویق افتاده است.برنامه نرم افزاری F-35 بیش از 4 برابر از جنگنده F-22 کد خط برنامه نویسی دارد.سیستم عامل Integrity DO-178B وظایفی مهمی مانند جنگ الکترونیک،ترکیب داده های حسگرهای جنگنده،کنترل تسلیحات،ایجاد تصویر کامل از میدان نبرد،ارتباطات متفاوت،بررسی سیستم های پروازی و...را دراست.تا ماه مه سال جاری (2015) حدود 99.9% از نرم افزار F-35 کد نویسی شده است.

اصلا به همین دلایل است که پروژه این جنگنده تا این حد به پرداخت هزینه های توسعه وحشتناک نزدیک شده است.ایالات متحده،ترکیه،اسرائیل و انگلستان از جمله کشورهایی هستند که در انتظار تحویل F-35 به ناوگان هوایی خود هستند اما...

مشکل جدید F-35

مشکل جدید اف 35 در سیستم رادار آن است.ظاهرا رادار این جنگنده به طور ناگهانی در حین پرواز از کار افتاده و خلبان مجبور به روشن و خاموش کردن سخت افزارهای رادار برای راه اندازی مجدد آن است.ژانرال Jeffrey Harrigian از افسران ارشد پروژه در اینباره گفت:رادار این جنگنده توانایی ثبات را ندارد و این یک مشکل بدخیم و بسیار خطرناک برای جنگنده ای است که گاها باید به تنهایی در برابر چندین فروند از جنگنده های دشمن ایستادگی کند.

از سال 2006 تا کنون این هواپیمای تولید لاکهید مارتین درگیر مسائل بسیاری در زمینه های نرم افزاری و کامپیوتری بود است اما بسیاری از آنها مانند مسلسل برطرف شده است.ازسوی دیگر بسیار عجیب است که چرا هیچ کدام از این مشکلات کامپیوتر برای جنگنده F-22 به وجود نمی آید.هر چند که اطلاعات بسیاری از اف 22 همچنان نا مشخص و مخفی است.

و یک مشکل دیگر!

از سوی دیگر این جنگنده دارای غلاف سخت افزاری و پلتفرم های نرم افزاری برای مقابله با حملات سایبری است.اما این مشکلات وزرات دفاع ایالات متحده را نگران کرده است چرا که آنها فکر می کنند که الگوریتم نرم افزاری F-35 برای این کار به هیچ وجه امن نخواهد بود (البته حق دارن!).از سوی دیگر بخش سنسورهایی که در ثبات آنها تردید وجود دارد نیز اشاره شده است.اشکالات در فیوژن،جنگ الکترونیک،رادار و سنسورها مواردی است که می تواند موجب عدم تشخصی به موقع دشمن،انتخاب نامناسب سلاح و یک جنگ خطرناک باشد.در حال حاضر تلاش ها برای برای برطرف کردن این مشکل ادامه دارد.هر چند که متخصصان ادعا کرده اند که سیستم های نرم افزاری بارها در برابر آزمایشات هک مقاوم بوده اند،اما وجود این همه اشکال در نرم افزارهای F-35 تردید هایی را در این زمینه ایجاد می کند.

انتهای پیام/

منبع :http://www.shahrekhabar.com/science



:: برچسب‌ها: مشکل f35 ، وحشت پنتاگون ، سخت افزار ونرم افزار ,
:: بازدید از این مطلب : 86
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

تا به حال در مورد سکته مغزی بسیار شنیده ایم,اما احتمالا تصویری از اتفاقی که بر رگ های مغزی می افتد را ندیده باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، سکته مغزی یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده آمریکا و کشور های اروپایی است. سکته مغزی، زمانی اتفاق می افتد که رگی خونی در مغز مسدود یا منفجر شود.

سکته مغزی آسیب عصبی حاد، ناشی از اختلال خونرسانی به قسمتی از بافت مغز می شود که ناشی از انسداد رگ مغزی به وسیله یک لخته خونی و یا پارگی یکی از عروق تغذیه کننده آن قسمت بافت مغز رخ میدهد.

اما تا کنون در مورد سکته مغزی زیاد شنیده ایم، این بار عکس کاملا واقعی از مغزی که پس از سکته گرفته شده است را باهم ببینیم.


درون مغز بعد از سکته شدید + عکس


انتهای پیام/



:: برچسب‌ها: مغز ، سکته شدید ، خونرسانی ، اختلال عصبی حاد ,
:: بازدید از این مطلب : 242
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

برای خیلی ها جالب است که بدانند توسط کدام قسمت های بدنشان می توانند عملیات احراز هویت را در دستگاه های دیجیتالشان انچام بدهند. تمامی مواردی که تا کنون شنیده اید را کنار بگذارید، اثر انگشت، عنبیه و صدا، شرکت NEC در حال توسعه سیستمی است که بتواند تنها توسط گوش شما را شناسایی نماید.

احراز هویت توسط گوش چگونه است؟

همانطور که می دانید، شکل داخل گوش هر فرد منحصر بفرد است و همین نکته باعث می شود اکوستیک صدایی شنیده شده توسط هر فرد نیز منحصر بفرد باشد، یعنی هر فرد صدا ها را منحصرا طبق طراحی گوش خودش به نحو خاص خودش می شنود. بابت اینکه گوشی را توسط گوشتان لمس کنید نگران نباشید. NEC هدفونی طراحی کرده که دارای میکروفن داخلی بوده و  درون گوش قرار می گیرد.

nec-ear-biometric-720x480
همه چیز در کسری از ثانیه اتفاق خواهد افتاد، فرکانسی از صدا توسط اسپیکر های گوشی تلفن همراه پخش خواهد شد و با توجه به ساختار شکل گوش توسط هدفون داخل گوش تشخیص می دهد که صدای شنیده شده با مورد از پیش ثبت شده مطابقت دارد یا خیر و در ادامه هویت تایید خواهد شد. اگر بابت اینکه این نحوه احراز هویت واقعا یکتاست و می توان روی ان حساب کرد، باید گفت NEC اعلام کرده این روش در ۹۹ درصد موارد جواب می دهد!

با توجه به سرعت عمل باید گفت با توجه به ایده طرح و پیاده شده این روش نسبت به رقبایش به نظر کمی کند تر به نظر می آید. اما از نظر امنیتی می توان روی این گزینه سرمایه گذاری کرد ومی توان آن را از موارد قابل اتکاء برای حوزه های امنیتی برای احراز هویت خواند.

نکته دیگر هم اینکه این تکنولوژی با توجه به طراحی کنونی به اسپیکر گوشی شدیدا وابسته است و باید دید برنامه NEC برای مواقع ضروری و استفاده های خاص از این سیستم به چه صورتی است.

طبق برنامه زمانبندی شده تا سال ۲۰۱۸ نباید منتظر رونمایی محصولی با امکانات اینچنینی از سوی NEC باشیم.



:: برچسب‌ها: شناسایی ، اثر انگشت ، گوش ، ابزارهای دیجیتال ، nec ,
:: بازدید از این مطلب : 91
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

با این "ترفند "دیگر تلفن همراه شما داغ نمی شود + آموزش

اگر تلفن همراه شما هم بدون هیچ دلیلی به یکباره داغ می شود پیشنهاد می کنیم این گزارش را تا انتها بخوانید.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، فکر کنید وقتی با تلفن همراهتان در حال صحبت هستید به یکباره گوشی در دست هایتان داغ می شود .باید بگوییم تلفن همراه شما به درجه نامطلوب و خطرناکی از دما رسیده است که باید راه چاره ای برای آن اندیشید.

گاهی هم شاید پیش بیاید که به دلیل داغ شدن بیش از حد یا Overheating تلفن همراه شما تا زمان معینی که سرد شود، خاموش شود یا قطعه ای از بین برود. حال در ادامه به شما می گوییم چطور علت های داغ شدن تلفن همراهتان چیست و چطور می توانید از آن جلوگیری کنید.

دوربین تلفن همراه

یکی از تلفن هایی که اتفاقا با این قضیه دست و پنجه نرم می کند، Sony Xperia Z5 است که گاهی پس از چند دقیقه ضبط با دوربین جلو، آورهیت می شود. گاهی هم این قضیه به حدی خطرناک می شود که اخطاری هم بر روی آن نیز به نمایش در می آید. به نوشته یکی از سایت های انگلیسی زبان که به این مشکل پرداخته، علت این داغ کردن هم چندان عجیب نیست؛ چون علاوه بر بسته بودن کامل قاب دور تلفن، در نور شدید هم قرار داشته و پیوستگی این عوامل همراه با نور صفحه زیاد و بازی های رایج می توانند موجب خاموش شدن یا آسیب جدی به تلفن همراه شوند.

ویروس ها

بدافزارها نیز جزء عناصری هستند که می توانند به حرارت خطرناک منجر شوند، البته هکر ها مایل به آسیب زساندن به شما نیستند، بلکه می خواهند داده های شما را در دست داشته باشند. اگر گوشی تان داغ می کند، پیش از هرچیز باید چک کنید برنامه های تان یا مستقیما از Google Play نصب شده باشند و یا از آن هایی که نصب کرده اید کاملا مطمئن باشید.


با این



کیس های بسته و ضخیم

یکی از بزرگترین اشتباهات ما استفاده از کیس هایی بسته و ضخیم می باشد.تقریبا هر کیسی که از پلاستیک ساخته شده باشد و یا درصد بالایی از آن را در خود جای دهد چنین مسئله ای را به صورت اکید به وجود می آورد؛ اساس کار پلاستیک اینست، گرما در داخل، سرما در بیرون.

به همین دلیل به شما توصیه می کنیم از قاب هایی مناسب استفاده کنید و مخصوصا در روز های گرم از آن ها استفاده نکنید. فرض کنید خودتان در گرمای تابستان مجبورید یک کت چرم به تن کنید. تلفن همراه که زبان ندارد!


باتری و کابل شارژر!


اگر تلفن تقریبا قدیمی دارید که چندین بار OverCharge (به معنای شارژ حتی بیش از حد نیاز) شده است مطمئنا با این مسائل مواجه شده اید. کما این که متخصصان توصیه می کنند تا اصولا شارژ باتری را در بازه ۸۰-۹۰% نگه دارید تا به سلامت تلفن و باتری تان افزوده شود.

پس از بررسی و شاید هم تعویض باتری، زمان به بررسی شارژر می رسد. هنگام شارژ تلفن ها نباید داغ شوند (البته کمی گرما طبیعی است، اما نه آن قدر که باعث بروز مشکل شود). اگر میزان گرما از حدی فراتر رفت، مطمئن باشید باتری شما نیز رو به تخریب است و ممکن است سلامتی شما را نیز تحت الشعاع قرار دهد ، پس سریعا از یک شارژر دیگر ترجیحا فابریک استفاده نمایید.

Wi-Fi عاملی موذی و خطرناک!

همه ما گاهی فراموش می کنیم هنگام شارژ وای فای را خاموش کنیم. البته این ایده شما صحیح است، اما علت اصلی در جایی دیگر ریشه دارد، برنامه های باز مانده ای که هم با اینترنت و هم CPU کار می کنند.


/انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران



:: برچسب‌ها: داغ کردن گوشی ، شارژ ، تلفن همراه ، wi-fi ,
:: بازدید از این مطلب : 92
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

موشک‌های بالستیک ایران چند دقیقه‌ای به اسرائیل می رسند؟

خبرگزاری میزان- در رزمایش موشکی اقتدار ولایت انواع موشک‌های بالستیک با بردهای 2000 کیلومتر، 800 کیلومتر، 500 کیلومتر و 300 کیلومتر ایران مورد استفاده قرار گرفتند.

موشک‌های بالستیک ایران چند دقیقه‌ای به اسرائیل می رسند؟

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری میزان، مرحله نهایی رزمایش موشکی اقتدار ولایت توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با حضور سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه و سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه روز سه شنبه 18 اسفند آغاز شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تشریح مراحل و اقدامات صورت گرفته در رزمایش اقتدار ولایت خاطرنشان کرد: طی چند روز گذشته پرتاب انواع موشک‌های بالستیک با بردهای 2000 کیلومتر، 800 کیلومتر، 500 کیلومتر و 300 کیلومتر صورت پذیرفته و طیف متنوعی از موشک‌های ایرانی به غرش درآمده‌اند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه: موشک‌های ۲۰۰۰کیلومتری سپاه مخصوص زدن اسرائیل است

سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی پس از شلیک موشک‌های بالستیک قدر گفت: این موشک‌های که امروز شلیک شدند، از نوع برد بلند قدر H بودند که از ارتفاعات البرز شرقی شلیک و با تنظیم برد، تا 1400 کیلومتر در سواحل مکران اهداف از پیش تعیین شده را مورد اصابت قرار دادند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: تجهیزات موشکی ما کاملا ایرانی هستند و امروز نسل سوم انقلاب اسلامی، موشک‌های بالستیک ما را شلیک می‌کنند و توانمندی‌های امروز ما، حاصل همین تحریم‌ها و فشارهای دشمنان هستند.

سردار حاجی زاده ادامه داد: هرچه دشمنان فشار و تحریم را بیشتر کنند، واکنش سپاه و نیروهای ارزشی انقلاب مضاعف‌تر همراه با تلاشی مضاعف‌تر خواهد بود، دشمنان بعد از برجام، امنیت ملی ایران را مورد هدف قرار دادند و تحریم‌ها نیز به منظور تضعیف ملت ایران است.

وی خاطرنشان کرد: ما دنبال کشورگشایی نیستیم اما هرکسی بخواهد علیه ایران، اقدام مخرب و ظلمی انجام دهد، حتما موشک‌ها و امکانات‌مان را علیه آنان به کار خواهیم گرفت و این برای آنها خطرناک خواهد بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پاسخ به این سوال که آیا هدف از طراحی موشک‌های بالستیک با برد بلند، هدف قرار دادن رژیم صهیونیستی است یا خیر؟ پاسخ داد: رژیم صهیونیستی به آخر خط رسیده است و عمرشان طولانی نخواهد بود و امروز تحت محاصره کشورهای اسلامی قرار گرفته‌اند.

سردار حاجی زاده تاکید کرد: معتقدیم برای از بین بودن رژیم صهیونیستی نیاز به زدن موشک نیست و آنها به مرور مضمحل و فرو خواهند ریخت. دشمن اصلی ما آمریکا است و ما این دشمنی را باور کرده‌ایم و در این ٤ دهه، مردان مردی با تلاش شبانه روزی خواب از چشم دشمنان انقلاب از حمله آمریکا و همپیمانان او ربوده‌اند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه خاطرنشان کرد: ما شروع کننده جنگ نیستیم اما حق غافلگیر شدن را نداریم و همه چیز را بر اساس جنگ واقعی پیش بینی کرده‌ایم. دشمن و جنگ دشمنان را جدی گرفته‌ایم. شرارت‌های رژیم صهیونیستی برای ما روشن است. علت اینکه موشک های 2000 کیلومتری طراحی کردیم، برای هدف قرار دادن دورترین دشمن یعنی رژیم صهیونیستی است.

همچنین سردار حاجی‌زاده شب گذشته در برنامه تیتر امشب اعلام کرد: موشک‌های ۲ هزار کیلومتری که در ارتفاع ۴۰۰ کیلومتری پرواز می‌کنند، ظرف ۱۲ تا ۱۳ دقیقه به هدف اصابت خواهند کرد.

انتهای پیام/



:: برچسب‌ها: موشک های بالستیک ، ایران ، اسرائیل ، جنگ ، موشک های 2000 کیلومتری ,
:: بازدید از این مطلب : 100
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
نام ایرانی هواپیمای RQ-170
فرمانده نیروی هوافضای سپاه از نامگذاری مدل مهندسی معکوس شده پهپاد RQ-170 در ایران به نام «سیمرغ» خبر داد.
 
هواپیما نام ایرانی هواپیمای RQ-170
 

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه با حضور در برنامه زنده تلویزیونی تیتر امشب، گفت: هواپیمای بدون سرنشین RQ-170 ایرانی، به نام «سیمرغ» نامگذاری شد.


 
RQ-170 یکی از پیشرفته‌ترین هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی بود که چند سال قبل توسط پدافند هوایی سپاه به دام افتاد و پس از آن مهندسی معکوس این هواپیما در داخل آغاز شد و نمونه های اولیه آن نیز با موفقیت تست و پرواز کرد.


 
سپاه طی فراخوانی از مردم خواسته بود که نام پیشنهادی خود را برای این هواپیمای پیشرفته اعلام کنند.



:: برچسب‌ها: RQ170 ، پهپاد، مهندسی معکوس ، ایران ، آمریکا ، هوافضای سپاه ,
:: بازدید از این مطلب : 95
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

صفحه نمایش در دنیای موبایل به دو دسته عمده تقسیم می‌شود،‌ AMOLED و LCD. هر کدام از این فناوری‌ها ساختار متفاوتی دارند که بنا به انتخاب هر یک از آن‌ها سازندگان از امکانات مختلفی بهره‌مند می‌شود.

با ما همراه شوید تا نگاهی داشته باشیم به این فناوری‌‌ها، تفاوت‌های آن‌ها و امکاناتی که به سازندگان می‌دهند.

AMOLED

به ترتیب الفبا از AMOLED شروع می‌کنیم. البته پیش از آن لازم است کمی با OLEDها آشنا شویم.

همان‌طور که از نامش پیداست، جز اصلی این صفحه نمایش‌ها چراغ‌های دیودی یا همان LED است. متخصصان الکترونیک پیش از این به توسعه این چراغ‌ها پرداخته‌اند اما در این نوع صفحه نمایش‌‌، برای تولید هر پیکسل که در نهایت منجر به تولید رنگ‌های مختلف می‌شود، این چراغ‌ها بسیار کوچک‌تر شده و به دسته‌های آبی، سبز و قرمز تقسیم می‌شوند. نوع چینش این پیکسل‌ها می‌تواند در عملکرد صفحات OLED تاثیر بگذارد.

OLED-layers

ساختار Organic Light Emitting Diode یا همان OLED

حرف O در OLED نشانه اختصاری کلمه Organic است. به بیان ساده، تعدادی لایه ساخته شده از مواد ارگانیک که در فاصله بین هر دو چراغ LED قرار می‌گیرند و در در نهایت نور تولید می‌کنند.

AMOLED-vs-PMOLED-768x308

ماتریکس معلوم در مقابل ماتریکس مجهول که در صفحات OLED استفاده می‌شوند.

AM هم برگرفته از Active Matrix (ماتریکس معلوم) است که در مقابل Passive Matrix (ماتریکس مجهول) استفاده می‌شود. این فناوری به ما توضیح می‌دهد که هر OLED کوچک چگونه کنترل می‌شود. در ماتریکس مجهول از سیستم مختصاتی برای کنترل هر پیکسل استفاده می‌شود که در آن مدارهای جامعی نیروی مورد نیاز هر ستون یا ردیف را به آن قسمت می‌فرستد. اما ماتریکس مجهول سرعت پایینی دارد و ممکن است دقت لازم را نداشته باشد. سیستم ماتریکس معلوم از ترانزیستور نازک (TFT) و خازن برای هر LED استفاده می‌کند. در این سیستم هرگاه ردیف و ستونی فعال شود، خازن مربوط به پیکسل مورد نظر می‌تواند شارژ را بین هر سیکل حفظ کند که این امر باعث می‌شود عملکرد سریع‌تر و کنترل دقیق‌تری صورت گیرد.

نوع دیگری از AMOLED که با آن مواجه می‌شویم،‌ Super AMOLED است که در محصولات سامسونگ از آن استفاده می‌شود و  لمس خازنی را به جای این که به عنوان لایه‌ای جداگانه در بالای صفحه نمایش قرار دهد، آن را در خود صفحه نمایش قرار می‌دهد. با این کار از ضخامت صفحه هم کاسته می‌شود.

مهم‌ترین مزیت استفاده از صفحات OLED کنترل بیشتری است که بر هر پیکسل دارند. پیکسل‌ها می‌توانند برای تولید رنگ مشکی عمیق‌تر و کنتراست بالاتر، کاملا خاموش شوند. همچنین خاموش و کم نور شدن بخشی از پیکسل‌ها مصرف باتری را هم کاهش می‌دهد. میزان کمتر لایه‌ها که در صفحات LED استفاده می‌شود سبب رسیدن حداکثر میزان نور به سطح نمایشگر می‌شود که تصاویر درخشان‌تر و زاویه دید بهتری تولید می‌کند.

همچنین استفاده از LED به معنی کاهش ضخامت صفحه نمایش و مناسب بودن آن برای تلفن‌های همراه و تبلت‌هاست. به علاوه کمبود نور پس‌زمینه شدید و نوآوری در لایه‌های پلاستیکی انعطاف پذیر به ساخت نسل جدیدی از صفحات منعطف برگرفته از فناوری OLED ختم شده که برای ابزارهای پوشیدنی گزینه‌ای ایده‌آل است و می‌تواند به خلق گجت‌های منعطف و جدید منجر شود.

LCD چیست؟

LCD از Liquid Crystal Display گرفته شده و در واقع صفحه ساخته شده از کریستال مایع است که رنگ‌های متفاوتی را نسبت به AMOLED تولید می‌کند. در صفحات LCD به جای استفاده از چراغ‌ برای هر پیکسل‌، از یک نور پس‌زمینه کلی استفاده می‌شود. البته چند منبع نور هم در این فناوری به کار گرفته می‌شوند تا مصرف برق را کاهش دهند اما این نوع بیشتر در تلویزیون‌هایی با سایز بزرگ استفاده می‌شود.

white-LED-vs-RGB-LED-spectrum-710x360

طیف موج نور سفید در LED نسبت نور سفید تولید شده در LCD که حاصل ترکیب چراغ‌های LED قرمز، سبز و آبی (RGB) است.

از لحاظ علمی هیچ طول موج نور سفید مستقلی وجود ندارد و نور سفید در این نوع صفحات از ترکیب تمام رنگ‌های مرئی به وجود می‌آید. بنابراین چراغ‌های پس‌زمینه در LCDها نور سفید کاذب را (البته به طور کارآمد و مناسب) تولید می‌کنند که می‌تواند به وسیله عنصر کریستال مایع به رنگ‌های مختلفی تجزیه شود. اکثر صفحات LCD از یک چراغ LED آبی استفاده می‌کنند که با فسفر زرد پوشیده شده و رنگ سفید کاذب را ایجاد می‌کند.

بخش پیچیده این فناوری زمانی است که نور قطبی شده و از کریستال مایع عبور داده می‌شود. کریستال بر حسب مقدار ولتاژی که به آن وارد می‌شود، می‌تواند پیچ داده شود و زاویه نور قطبی شده را تنظیم کند. پس از آن نور از یک فیلتر قطبی دیگر می‌گذرد که با زاویه ۹۰ درجه نسبت به فیلتر قبلی قرار دارد و با توجه به زاویه نور، آن را ضعیف می‌کند. سرانجام فیلترهای رنگی آبی، سبز و قرمز مقابل نور قرار می‌گیرند و آن را به پیکسل‌هایی که به صورت گروهی مشخص شده‌‌اند،‌ می‌تابانند و تصویر نهایی را تولید می‌کنند.LCD-Layers

بر خلاف صفحات LED که برای هر پیکسل نور رنگی جداگانه تولید می‌کنند، LCD مقدار نور RGB (قرمز، سبز، آبی) رسیده به سطح توسط نور پس‌زمینه را کنترل می‌کند. شباهت LCD با LED در استفاده از سیستم‌های ماتریکس معلوم و مجهول است که اغلب شاهد حضور صفحات Active TFT در تلفن‌های همراه هستیم.

LCD-vs-OLED-Structure

ساختار پیکسل‌ها در OLED و LCD متفاوت است و منجر به تولید تصاویر متفاوتی می‌شود.

مرحله نهایی: Super AMOLED یا LCD ؟

این تنوع گسترده در روش تولید نور، تفاوت عمیقی را در تجربه کاربری به وجود می‌آورد. بیشترین بحث درباره رنگ‌های تولید شده در تصویر نهایی توسط این دو فناوری است، با استفاده از AMOLED می‌توان طیف گسترد‌ه‌تری از امکانات برای رنگ‌ها تولید کرد، در نتیجه تصویری با رنگ‌های پر طراوترا دریافت خواهیم کرد.

صفحات OLED به اشباع رنگ‌های آبی و سبز معروف هستند، زیرا این رنگ‌ها قدرت‌مند‌ترین رنگ‌ها در چینش پیکسل‌ها هستند و برای تولید نور سفید به مقدار خیلی کمی از رنگ سبز هم نیاز است. بعضی از محققان و همچنین کاربران معتقدند این اشباع بیش‌ از حد رنگ‌ها در نهایت سبب تولید تصاویر و رنگ‌های غیر طبیعی در آن‌ها می‌شود.

اما صفحات LCD بیشتر تمایل دارند تا با افزودن مقدار بیشتری نور سبز تنطیم شده،‌ نور قرمز را خنثی کنند. اگرچه LCD در نهایت طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها را نمی‌سازد اما رنگ‌های تولید شده توسط این فناوری به استاندارد FBG رنگ‌ها که در تصاویر و ویدئوها استفاده می‌شود، نزدیک‌تر است.

با بررسی دقیق‌تر نمونه‌های بالا به این نتیجه می‌رسیم که طیف رنگ‌ها می‌تواند حتی در صفحات یکسان هم مختلف باشد. نمودار‌های بالا نشان ‌می‌دهد با وجود این که بلک‌بری Priv و گلکسی نوت ۵ هر دو از صفحات AMOLED ساخت یک کارخانه بهره می‌برند، اما طیف رنگ‌های متفاوتی را تولید می‌کنند و عجیب نیست که ال‌جی V10 با صفحه LCD، رنگ‌های متفاوت‌تری تولید می‌کند. عمدتا گنجایش صفحات نمایش چند لایه و اهداف تولید کنندگان مختلف در تنظیم رنگ‌‌ها مسبب به وجود آمدن این تفاوت‌هاست، در نتیجه تعداد خیلی کمی از صفحات نمایش دقیقا بازخورد مشابه دارند.

LCD-vs-AMOLED

اکسپریا Z5 Premium و ال‌جی v10 که دارای صفحه نمایش LCD هستند، در مقابل نوت ۵ و بلک‌بری Priv که از AMOLED بهره می‌برند، رنگ سفید متمایل به آبی تولید کرده‌اند.

دقت رنگ تفاوت دیگری است که به خصوص در تولید رنگ سفید باید به آن توجه کرد. در آزمایش بهترین گوشی‌های اندرویدی سال گذشته، به این نتیجه رسیدیم که نمایشگرهای OLED رنگ‌ سفید دقیق‌تری نسبت به نمایشگرهای LCD تولید می‌کنند و نور تولید شده توسط LCDها به رنگ آبی روشن متمایل است که با استفاده از فیلتر رنگ پس زمینه آبی در صفحه LCD، این مورد نباید زیاد عجیب باشد.

همان‌طور که قبلا اشاره کردیم، کمبود چراغ‌های پس‌زمینه و لایه‌های فیلتر، وزن بیشتری را برای LCDها در مقابل رقیبان خانواده OLED به همراه دارد. مشکل دیگر LCD پاشیده شدن نور و کنتراست پایین در زمان تولید رنگ‌ مشکی است، زیرا در این هنگام برخلاف LED در LCD پیکسل‌ها خاموش نمی‌شوند. همچنین لایه‌های فیلتر نور در LCD به طور ناخواسته میزان نور را کاهش داده و در نتیجه زاویه دید نسبت به خانواده OLED کم می‌شود.

در مقابل، AMOLEDها نسبت به سایر LEDها طول عمر متفاوتی دارند،‌ به این معنی که هر جز از نور RGB با نرخ متفاوتی از کار می‌افتد. گرچه این امر ممکن است باعث نگرانی شود، اما به ندرت اتفاق خواهد افتاد. تراز رنگ در نمایشگرهای OLED به مرور زمان به میزان کمی منحرف می‌شوند در حالی که نور تک رنگ چراغ پس‌زمینه LED به معنی ماندگاری بیشتر تراز رنگ است.

برنده کدام است؟

هر یک از این صفحات نقاط قوت و نقاط ضعفی دارند و کاربران بر حسب تمایل خود و بنا به تفاوت رنگ‌ها و کنتراست، یکی از این دو را انتخاب می‌کنند. البته وجود صفحه نمایش چند لایه در اسمارت‌ فون‌ها که امروزه در دسترس است، این امر را تا حدودی بی‌اهمیت کرده است. به هر حال، به نظر می‌آید کاهش هزینه تولید و قابلیت‌های جانبی صفحات OLED آن‌ها را به فناوری برتر این حوزه تبدیل کند و صفحات LCD هم،‌ همچنان در تولید محصولات اقتصادی بازار به کار گرفته شوند.

تولید کنندگان بزرگ صنعت صفحات نمایش مانند LG Display، با دید مثبتی به صفحات OLED می‌نگرند و بخش عمده سرمایه گذاری خود را صرف تجهیزات و لوازم جانبی تولید این فناوری می‌کنند. انتظار می‌رود که پنل‌های AMOLED موجود در بازار تا سال ۲۰۲۲ به ارزش ۳۰ میلیارد دلار برسند که بی‌شک از ارزش آن‌ها در زمان حال بیشتر خواهد بود. البته باید به این نکته مهم هم اشاره کنیم که آیند صفحات نمایش انعطاف پذیر به فناوری OLED وابسته است.

اما نباید LCD را کاملا از رده خارج دانست، توسعه نمایشگرهای Quantum Dot LCD می‌تواند فاصله میان LCD و OLED را کاهش دهد!



:: برچسب‌ها: lcd ، led ، oled ، موبایل ، صفحه نمایش ، ساختار ,
:: بازدید از این مطلب : 250
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

فرمانده کل سپاه پاسداران: شلیک موشک‌های بالستیک پاسخی به اعمال تحریم‌های موشکی بود

فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه اقتدار دفاعی و امنیت ملی خط قرمز ما است گفت: دشمنان انقلاب اسلامی و امنیت منطقه باید از غرش موشک‌های سپاه در هراس باشند.
به گزارش نامه نیوز، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در مرحله نهایی رزمایش اقتدار ولایت، برگزاری  این رزمایش و شلیک موشک‌های بالستیک از نقاط مختلف جغرافیای ایران اسلامی را پاسخی قاطع به یاوه‌گویی‌های دشمنان در اعمال تحریم‌های موشکی عنوان کرد و گفت: با شلیک این موشکها گوشه‌ای از عملیاتی بودن سیلوهای موشکی سپاه که در سراسر کشور گسترش یافته‌اند به نمایش درآمد.
 
وی افزود: با برگزاری رزمایش اقتدار ولایت دشمنان ما خواهند فهمید که اقتدار دفاعی و امنیت ملی خط قرمز ما بوده و حاضر نیستیم تحت هیچ شرایطی راجع به آن صحبت کنیم.
 
فرمانده کل سپاه پاسداران، با تأکید بر اینکه امنیت مهمترین موضوع و اولویت اول در نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمنی‌ها است گفت:خداوند متعال را شاکریم که اقتدار و آمادگی نیروهای مسلح بویژه حوزه موشکی سپاه و همت پاسداران مجاهد و غیور نیروی هوافضای سپاه، امروز قدرتی بی نظیر را در منطقه را بوجود آورده که گوشه‌ای از آن در این رزمایش به نمایش درمی‌آید.
 
وی با اشاره به تأثیر تحریمها بر ارتقای توان موشکی سپاه گفت: بحمدا... امروز تقریباً صد در صد تولیدات ما بومی بوده و متکی به خارج نیستیم؛ ما در این تحریمها رشد کرده و خودکفا شده‌ایم.
 
سرلشکر جعفری با بیان اینکه مسئولین ارتقای توان موشکی را خط قرمز نظام دانسته و بر آن وحدت نظر دارند گفت: دشمنان ما نیز این را دریافته‌اند که گسترش تحریم‌ها و فشارهای امنیتی تأثیری بر ارتقای توانمندی‌های ما نداشته است، لذا با اعمال تحریم‌های اقتصادی درصددند ما را در حوزه موشکی محدود کنند.
 
فرمانده کل سپاه پیام رزمایش اقتدار ولایت را امنیت برای ملت ایران و کشورهای همسایه منطقه عنوان و تصریح کرد: امنیت ایران، امنیت کشورهای منطقه است و تمام تلاش ما در راستای برقراری امنیت کشورمان می‌باشد.
 
وی با تأکید بر اینکه دستهای سپاهیان اسلام در برابر دشمنان همواره بر روی ماشه است گفت:دشمنان انقلاب اسلامی و امنیت منطقه باید از غرش موشک‌های سپاه در هراس باشند.
 
سرلشکر جعفری در پایان با بیان اینکه بیشترین تهدید متوجه جمهوری اسلامی ایران از سوی صهیونیست‌ها است گفت:هرکس که بیشتر با ایران اسلامی دشمنی دارد به طور طبیعی از این آمادگی‌ها و توانمندی‌ها در هراس و وحشت است و از آنجا که برد غالب موشک‌های ما رژیم غاصب صهیونیستی را در بر می‌گیرد ،از این رو بیشترین نگرانی را آنها دارند.
 
 
منبع: ایسنا


:: برچسب‌ها: فرمانده سپاه ، سردار جعفری ، موشک بالستیک ، تحریم ها ، خودکفایی ، ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 109
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
وحشت اسرائیل از «دره مرگ»/ قابلیت جدید حزب‌الله با کمک ایران
«... این جنگ، احتمالا به آتشی فراگیر تبدیل خواهد شد که تمامی منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد».
حزب الله وحشت اسرائیل از «دره مرگ»/ قابلیت جدید حزب‌الله با کمک ایران
 

 

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، نشریه فارین پالیسی (foreignpolicy) در گزارشی زیر عنوان "دره مرگ حزب الله" افزایش چشمگیر توان نظامی حزب الله لبنان در سایه حمایت های ایران و وحشت مقامات رژیم اشغالگر قدس از این موضوع را منعکس ساخته است.

 در ابتدای این نوشتار می خوانیم: حزب الله درحال آماده شدن برای نبردی تازه است. این نبرد در منطقه ای کوچک که بین سوریه و اسرائیل محصور است کلید می خورد و به گفته مقامات حزب الله، بزرگترین جنگ علیه اسرائیل خواهد بود.

 فارین پالیسی افزود: تنها پیامد جنگ درکنار دولت سوریه برای حزب الله لبنان، از دست دادن بیش از 1.000 تن از مبارزان این گروه نبوده بلکه حزب الله در این جنگ به سطح جدیدی از تجربه های تاکتیکی و تسلیحاتی دست یافته است.

این تجربیات و تسلیحات جدید، حزب الله را برای دشمنانش در سراسر منطقه بسیار خطرناک تر ساخته است.

 منابع نزدیک به این گروه می گویند، حزب الله برای اولین بار به توانایی کشاندن جنگ با اسرائیل به داخل سرزمین های اشغالی دست یافته است.

 براساس این گزارش، یکی از منابع نزدیک به حزب الله گفت: در جنگ بعدی، حزب الله در مرزهای لبنان توقف نخواهد کرد و شهرک های اسرائیلی در شمال سرزمین های اشغالی از این نبرد در امان نخواهند بود.

 وی افزود: حزب الله، جنگ را به این شهرک ها خواهد کشاند و بزرگترین ترس اسرائیل از تجربه حزب الله در سوریه است چراکه اکنون حزب الله تجربه جدیدی را به دست آورده که به جای اقدامات دفاعی می تواند تهاجمی عمل کند.

 فارین پالیسی نوشت: بسیار مشکل است که آنچه در جنگ بعدی حزب الله و اسرائیل رخ خواهد داد را امروز پیش بینی کنیم. درگیری در سراسر مرزهای سوریه به صورت فزاینده ای درحال پیچیده شدن است و این در شرایطی است که گروه های مسلح نظیر النصره و داعش درحال جنگ با ارتش سوریه و حزب الله هستند که توسط ایران و روسیه حمایت می شوند.

 جنگ بعدی بین اسرائیل و حزب الله احتمالا به آتشی فراگیر تبدیل خواهد شد که تمامی منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

این نشریه بین المللی در عین حال می نویسد: البته ایران و روسیه در شرایط فعلی خواستار به راه افتادن جنگ جدید نیستند و می توانند به عنوان عامل بازدارنده عمل کنند.

 مقامات ارشد اسرائیل نیز تایید کرده اند که حزب الله همچنان یکی از تهدیدهای اصلی امنیتی علیه این رژیم است. این مقامات، احتمال یک جنگ در مقیاس گسترده با گروه حزب الله را مطرح ساخته اند.

 "گادی ایزنکوت" رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم اشغالگر قدس گفته: ایران با نائبان خود مانند حزب الله لبنان و حمایت از این گروه ها در حال به راه انداختن جنگی علیه اسرائیل است. نائبان ایران، امروز جدی ترین تهدید علیه اسرائیل محسوب می شوند.

  "موشه یعلون" وزیر جنگ اسرائیل پای خود را از این هم فراتر گذاشته است. وی گفته، اگر انتخاب من در سوریه بین ایران و داعش باشد، داعش را انتخاب خواهم کرد.

 یعلون افزود: ایران آینده سوریه را تعیین می کند و اگر این روند تداوم یابد، قدرت گرفتن ایران در سوریه و تسلط بر این کشور، چالش بزرگی را برای اسرائیل ایجاد خواهد کرد.

 حزب الله در جنگ 2006 تعداد زیادی موشک غیرهدایت شونده را به سمت اسرائیل شلیک کرد، اما اکنون توانایی های تسلحیاتی این گروه افزایش قابل توجهی یافته است. به گفته تحلیلگران و منابع نزدیک به حزب الله، این گروه اکنون موشک های بالستیک و اسکاد را به دست آورده. حزب الله همچنین موشک های فاتح 110 ایرانی و M-600 را در اختیار دارد.

 "جفری وایت" تحلیلگر مسائل دفاعی در اندیشکده "واشنگتن برای سیاست‌های خاور نزدیک" با اشاره توانایی های موشکی حزب الله تاکید کرد: حزب الله اکنون قادر است موشک های هدایت شونده به سوی اسرائیل شلیک کند. آن ها می توانند مناطقی در اسرائیل را هدف قرار دهند از جمله مقرهای فرماندهی، پایگاه های هوایی و اهداف بزرگ اقتصادی.

 

 آقای وایت همچنین تاکید کرده که حزب الله می تواند اهداف دریایی اسرائیل را نیز منهدم سازد.

فارین پالیسی در ادامه از نگرانی صهیونیست ها نسبت به دستیابی حزب الله به سلاح های جدید نوشته و از قول نتانیاهو، این امر را خط قرمزی برای اسرائیل عنوان کرده است.



:: برچسب‌ها: حزب الله،لبنان، ایران، سوریه، داعش، اسرائیل، النصره ، سلاح های جدید ، اهداف دریایی ,
:: بازدید از این مطلب : 112
تاریخ انتشار : شنبه 15 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

فانتوم 4 معرفی شد: باهوش‌ترین پهپاد DJI

شرکت DJI یکی از مدعیان صنعت پهپادهای جهان است و قصد دارد جایگاه برتر خود را در بازار حفظ کند. این شرکت به صورت پیوسته محصولات جدیدی را به بازار عرضه می‌کند و امروز نیز از پهپاد جدیدی به نام Phantom 4 رونمایی کرده که باهوش‌ترین پهپاد تولید شده توسط این شرکت تا به امروز است.

 

فانتوم 4 در حال حاضر بهترین مدل از یک پهپاد خودآگاه مصرفی هست که کاربران عادی می‌توانند آن را خریداری کنند. این پهپاد می‌تواند به صورت خودکار پرواز کند، موانع را پشت سر بگذارد و حتی کاربران را ردیابی کند. به این ترتیب این پهپاد نمونه‌ای کامل از یک ربات پرنده ضد تصادف است زیرا حتی کاربران نمی‌تواند به عمد این ربات را به دیوار بکوبند.
این پهپاد در قسمت جلو به دو دوربین و در قسمت عقب نیز به دو دوربین دیگر مجهز شده است، یک دوربین اصلی 4K نیز وظیفه ثبت عکس‌ها و فیلم‌ها را بر عهده دارد. تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌های فانتوم 4 به نرم افزار دید کامپیوتری این پهپاد منتقل می‌شود تا یک الگوی سه بعدی از محیط پیرامونی ربات تهیه شده و پهپاد بتواند به صورت هوشمند از میان تمام موانع عبور کند.

 

کاربران می‌توانند قابلیت ضد تصادف این پهپاد را غیرفعال کنند، اما این ویژگی برای کاربران حرفه‌ای بسیار ارزشمند خواهد بود زیرا می‌دانند که فانتوم 4 چندان ارزان قیمت نیست. شرکت DJI همراه با این پهپاد از ویژگی جدید دیگری به نام TapFly پرده برداری کرده است که به تازه کاران امکان می‌دهد برای کنترل پهپاد از دسته کنترل آن استفاده نکرده و روی فید ویدیویی زنده آن ضربه بزنند.

 

فانتوم 4 به ویژگی دیگری نیز به نام ActiveTrack مجهز است. اگر کاربر قصد داشته باشد یک سوژه خاص را تعقیب کرده و به صورت پیوسته آن را در فریم ببیند، تنها کافی است یک دایره دور آن رسم کند. به این ترتیب کامپیوتر داخلی پهپاد یک مدل سه بعدی از سوژه تهیه کرده و به صورت خودکار آن را تعقیب می‌کند.

 

با توجه به گرد آوری تمامی این ویژگی‌ها می‌توان انتظار داشت که فانتوم 4 چندان ارزان قیمت نباشد. فانتوم 4 در حال حاضر قابل پیش خرید است و DJI قیمت 1400 دلار را برای جدیدترین محصول خود تعیین کرده است.

فانتوم 4
 
فانتوم 4منبع : www.shahrekhabar.com


:: برچسب‌ها: پهپاد , باهوش , فانتوم4 ,
:: بازدید از این مطلب : 125
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

با بزرگترین ناو هواپیما بر جهان آشنا شوید!

با بزرگترین ناو هواپیما بر جهان آشنا شوید!

ناو های هواپیما بر را می توان به مانند یک شهر کوچک بر روی آب دانست.شهری که برای زندگی تنها به امکانات درون خود وابسته است و کیلومترهای با خشکی فاصله دارد.وظیفه این ناوها حفاظت و ایجاد امنیتی است که برای عملی کردن آن نیازمند پرواز هواگردهای قرار گرفته بر روی خود هستند.در بسیاری از موارد اطلاعات چندانی از مکانیزم های کامپیوتر و الکترونیکی آنها در دست نیست اما اینبار شما را با بزرگترین ناو هواپیما بر جهان آشنا خواهیم ساخت.یک غول مدرن شناور بر روی آب!با ما همراه باشید.

ناو هواپیمابر USS Enterprise اولین ناو هواپیمابر اتمی دنیا محسوب می‌شود که پیشران آن از تعداد هشت راکتور اتمی و تعداد 4 محور شفت تشکیل شده‌است و هر راکتور متصل به دو محور شفت است. استفاده از پیشران اتمی تحولی در ناوهای هواپیمابر بوجود آورد و باعث شد تا استفاده از ناوهای هواپیمابر راحتتر شود برد این ناوها افزایش یابد و یا سایر مزیت‌ها و ویژگی‌هایی را بوجود آورد که این خصوصیات هم‌اکنون نیز در ناوهای هواپیمابر کلاس Nimitz دیده‌می‌شوند. ساخت ناو در سال 1958 و در کارخانه‌ی کشتی‌سازی Newport News آغاز شد و در 24 سپتامبر 1960 به آب انداخته شد. Enterprise در 25 نوامبر 1962 و با فرماندهی کاپیتان Vincent P. DePoix رسما وارد خدمت شد. بعدها بروزرسانی‌های متعددی بر روی ناو انجام گرفت. نام این ناو از یکی از شناورهای مورد استفاده در جنگ جهانی دوم گرفته شده‌است. این ناو بزرگترین شناور نیروی دریایی ایالات متحده است که 342 متر طول دارد و وزن جابجایی آن 89900 تن است. تنها شناورهای تقریبا هم اندازه با این ناو، ناوهای هواپیمابر کلاس Nimitz می‌باشند. این ناو یکی از قدیمیترین شناورهای حال حاضر ایالات متحده محسوب می‌شود که به گفته‌ی مقامات ایالات متحده بین سال‌های 2012 تا 2014 از رده خارج خواهد شد. پورت خانگی این ناو پورت Norfolk واقع در ویرجینیاست و افسر فرمانده آن در حال حاضر کاپیتان Ronald Horton است.

ناو USS Enterprise طلایه دار ناوهای هواپیمابر اتمی دنیا محسوب می‌شود. پیشران ناو قادر است سرعت این غول بزرگ را به 35 گره برساند و نیروی محرکه ناو را برای مدت 5 سال تامین کند که این مقدار انرژی برای 20 بار چرخیدن به دور کره زمین به همراه 100 هواپیما کافی است. رادارهای آرایه‌ی فازی نصب شده در این ناو قدرت راداری مناسبی را برای آن بوجود آورد. بعدها از این سیستم راداری در شناورهای مجهز به سیستم AEGIS و تعداد زیادی از شناورهای نظامی دیگر استفاده شد. طی سالیان گذشته بروزرسانی‌های متعددی بر روی ماشینری، هواپیماها، سیستم‌های الکترونیکی، تسلیحات و راکتورهای (تجدید سوخت) ناو صورت گرفته است. ورود این ناو به ناوگان سطحی ایالات متحده قدرت هوایی نیروی دریایی ایالات متحده را افزایش داد و باعث ایجاد جهشی در تکنولوژی ساخت ناوهای هواپیمابر شد، جهشی در حال حاضر منجر به ساخت ناوهواپیمابر CVN-78 شده‌است. Enterprise احتمالا در سال 1914 یعنی بعد از 54 سال خدمت از ناوگان نیروی دریایی ایالات متحده خارج خواهدشد؛ به همین علت به این ناو لقب \"دختر پیر دریاها\" داده‌شده است.

با توجه به به اینکه دختر پیر مدت زیادی در ناوگان ایالات متحده مشغول به خدمت بوده‌است در ماموریت‌های مختلفی شرکت داشته که در اینجا به دو مورد اشاره خواهیم کرد. بحران کوبا ناو USS Enterprise مدتی پس از وارد به خدمت شدن در اولین ماموریت مهم خود به کارگرفته شد. در آن زمان هواپیماهای جاسوسی U-2 ایالات متحده موفق به کشف یک سایت موشکی مربوط به شوروی واقع در خاک کوبا و در فاصله‌ی 140 کیلومتری از بندر کالیفرنیا شدند. این سایت موشکی خطری جدی برای ایالات متحده بوجود می‌آورد و مقامات آمریکایی به شدت نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند که از جمله‌ی این واکنش‌ها می‌توان به انتقال تعداد زیادی از واحدهای نظامی این کشور به بندر کالیفرنیا اشاره کرد. پرزیدنت Kennedy ذستور انتقال واحدهای هوایی و دریایی به منطقه را صادر کرد و از مقامات شوروی خواست تا پروژه‌ی ساخت سایت موشکی در خاک کوبا را متوقف کنند. بحران پیچیده‌تر شد ناو USS Enterprise جهت کمک به ناوهای هواپیمابر USS Independence, USS Essex و USS Randolph به منطقه اعزام شد. بحران روز به روز پیچیده تر می‌شد در 24 اکتبر احتمال وقوع جنگ به شدت افزایش یافته‌بود به همین علت سری دوم از واحدهای نظامی ایالات متحده جهت ایجاد فشار بیشتر و تنگ‌تر کردن محاصره‌ی کوبا به منطقه اعزام شدند. اما چهار روز بعد یعنی 28 اکتبر پس از انجام مذکراتی پنهانی بحران خاتمه یافت.حادثه‌ی سال 1969 در ژانویه‌ی 1968، USS Pueblo توسط قایق‌های گشتی کره‌ی شمالی به اسارت درآمد و باعث ایجاد یک بحران بین‌المللی گشت. مقامات نیروی دریایی ایالات متحده تصمیم گرفتند Enterprise را به منطقه اعزام کنند. صبح روز 14 ژوئن 1969 در حالی که یکی از هواپیماهای F-4 Phantom در حین بلند شدن بود گرمای حاصل از موتور به طور ناخواسته باعث گرم شدن یکی از راکت‌های MK-32 Zuni و انفجار آن شد. این انفجار باعث ایجاد آتش سوزی و انفجارهای پی‌در‌پی دیگر شد. آتش بلافاصله مهار شد اما در این حادثه 27 نفر کشته و 314 نفر مجروح شدند، تعداد 15 فروند هواپیما از بین رفتند و عرشه‌ی ناو دچار آسیب جدی شد. به همین علت ناو جهت انجام تعمیرات به Pearl Harbor واقع در هاوایی منتقل شد. تعمیرات در مارس 1969 به پایان رسید.

خصوصیات سفارش ساخت:

 15 نوامبر 1957 شرکت سازنده: شرکت کشتی‌سازی Newport News قیمت: 451.3 میلیون دلار شروع ساخت: 4 فوریه 1958 تاریخ به آب انداختن: 24 سپتامبر 1960 تاریخ ورود به خدمت:‌ 25 نوامبر 1961 خروج از خدمت: 2013 تا 2015 (احتمالی) رده‌بندی: CVN-65 پورت خانگی: NS Norfolk وضعیت کنونی: فعال وزن جابجایی (فول): 93500 تن طول: 342 متر عرض: 40.5 متر آبخور: 12 متر سرعت: بیش از 30 گره (بیش از 58 کیلومتر بر ساعت) برد عملیاتی: نامحدود خدمه خدمه‌ی ناوبری: 3000 نفر 150 افسر، 150 مهندس و 2700 دریانورد خدمه‌ی هوایی: 1800 نفر 250 خلبان و 1550 پرسنل پشتیبان حسگرها: رادار کاوش هوایی سه بعدی AN/SPS-48 رادار کاوش هوایی دو بعدی AN/SPS-49 سیستم جنگ الکترونیک و فریب تسلیحات \"\"Decoy : سیستم جنگ الکترونیک AN/SLQ-32 و لانچرهای Mark 36 SRBOC تسلیحات: دو دسته لانچر هشت تایی موشک‌های NATO Sea Sparrow چهار توپ 20 میلیمتری فالانکس دو لانچر RIM-116 (منابع مختلف تسلیحات متفاوتی را ذکر کرده‌اند.) ظرفیت حمل هواپیما: بیش از 90 فروند شعار: Ready on Arrival; The First, the Finest; Eight Reactors, None Faster نکات: طراحی ناو توسط 915 مهندس انجام شده و تعداد 16100 نقشه فنی رسم شده است. 1006 کیلومتر کابل الکتریکی و 60 کیلومتر لوله‌ی تهویه در ناو بکارفته‌است.



:: برچسب‌ها: ناو ، هواپیمابر ، اولین ناو هواپیمابر اتمی دنیا ، Enterprise ,
:: بازدید از این مطلب : 95
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان اینکه آوازه انقلاب اسلامی به برکت خون شهداست، گفت: امروز خط امنیت ایران را دو هزار کیلومتر عقب راندیم که باید این خط حفظ شود و مسئله مهمی است.
رضایی: خط امنیت ایران را دو هزار کیلومتر عقب راندیم

به گزارش مشرق، محسن رضایی دقایقی پیش در یادواره 543 شهید شهرستان صومعه‌سرا و شهدای گمنام در مصلای صومعه‌سرا با بیان اینکه گیلان یکی از مناطق دفاع مستحکم از مراکز شمالی ایران بوده است، اظهار کرد: همه ما خاطره میرزا کوچک را در منطقه گیلان به یاد داریم.

وی افزود: امروز رزمندگان گیلان دو هزار کیلومتر دورتر از سرزمین خود در دفاع از اسلام می‌جنگند و از کشور دفاع می‌کنند که نشان می‌دهد مردم این استان همواره آماده جانفشانی هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر شهادت‌طلبی نبود امروز نامی از ایران و اسلام نبود، گفت: آوازه انقلاب اسلامی به برکت خون شهداست.

وی توصیه شهدا را ایستادگی تا آخریم قطره در مقابل استکبار دانست و افزود: جنگیدن با ظالمان توصیه شهداست و شهدا افراد بسیار برجسته‌ای بودند و آرمان‌های بلند داشتند.

رضایی با اشاره به اینکه اگر شهادت  شهادت‌طلبی نبود امروز امنیت و پیشرفت نداشتیم، تصریح کرد: اگر شهادت‌طلبی نبود امروز نامی از اسلام وجود نداشت.

وی مبارزه با داعش و تکفیری‌ها را به برکت خون شهدا خواند و ادامه داد: امروز در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که چهار جنگ بزرگ در سوریه، عراق، روسیه با ترکیه و روسیه در اوکراین با اروپا در حال انجام است.

دبیر تشخیص مصحلت نظام با تصریح بر اینکه برخی تحلیل می‌کنند این جنگ‌ها بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: ممکن است چند ماه دیگر کشورهای منطقه درگیر جنگ شوند و این حوادث زمینه‌ساز جنگ جهانی سوم است.

* شعاع جنگ منطقه به شمال آفریقا کشانده شد/آمریکا نمی‌تواند آینده جنگ را پیش‌بینی کند

وی با اشاره به اینکه شعاع این جنگ به شمال آفریقا کشانده شده است، خاطرنشان کرد: طرف دیگر جنگ در افغانستان است و ایران در وسط این جنگ قرار دارد و بسیاری از مردم ما احساس این جنگ را ندارند.

رضایی اضافه کرد: جنگ حادثه بزرگی بوده که نتیجه آن نامشخص است و تحلیل‌گران از وضعیت آینده ناتوان هستند و آمریکا نمی‌تواند آینده این جنگ را پیش‌بینی کند.

وی به جنگ عربستان علیه یمن اشاره کرد و گفت: بسیاری از دولتمردان عربستان اعتقاد دارند ملک سلیمان اشتباه کرده و برخی می‌گویند جنگ زمینی در سوریه داشته باشند اما مردم ایران با خیال راحت در این اقیانوس متلاطم زندگی می‌کنند و شهدا اقتدار را به ایران برگرداندند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اقتدار ایران اسلامی در دفاع مقدس کسب شده است، تصریح کرد: این امر دیگران را از طمع ایران بازگرداند.

* دستگیری تفنگداران آمریکایی موجب وحشت آل‌سعود شد

وی با بیان اینکه عربستان را علیه ایران تحریک کردند تا کار شتاب‌زده‌ای انجام دهیم و جنگ آغاز شود، خاطرنشان کرد: تکاوران آمریکا از کویت به طرف بحرین حرکت کرده و مسیر را گم کردند و به طرف جزیره فارس آمدند و نیروهای ما وارد عرصه شدند و هر لحظه به آنها نزدیک‌تر شدیم.

رضایی ادامه داد: تفنگداران دریایی ما نیروهای آمریکا را خلع سلاح کردند و برادران سپاهی ما تدبیر و شجاعت داشتند که این مسئله نشانه اقتدار نظام اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه عربستانی که علیه ایران شعار می‌داد مانند موش در لانه خود خفه شد، تصریح کرد: آنها می‌دیدند که ایرانی‌ها ارباب عربستان را به اسارت گرفتند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اقتدار ایران را برگرفته از شهادت‌طلبی و به تأسی از قرآن کریم دانست و یادآور شد: خداوند خریدار خون شهداست و این امر نشان می‌دهد شهادت‌طلبی ارزش بسیار بالایی دارد.

وی شهادت‌طلبی را تنها راهی عنوان کرد که می‌تواند ظلم و ستم را کنار بزند و راه کشور را باز کند و افزود: در این مسیر مردم ایران و گیلان پیشگام هستند.

* توطئه در کمین ایران است/ضرورت هوشیاری ملت و مسئولان

رضایی شرایط ایران را بسیار مهم خواند و اظهار کرد: باید هوشیار باشیم زیرا توطئه در کمین است و باقی‌مانده راه در زمینه اقتصاد و اشتغال باید برطرف شود.

وی نیمه نخست راه را ایجاد امنیت در کشور نامید و گفت: امنیت ایران را به دست آوردیم و نیمه دوم راه، اقتصاد و اشتغال است که باید مشکلات این حوزه برطرف شود و برخی عادت کرده‌اند در نیمه نخست راه باقی بمانند و اگر آنها ادعا دارند اشتغال برای جوانان ایجاد کنند.

رضایی با اشاره به اینکه مجلس و دولت باید در نیمه دوم راه به اشتغال و اقتصاد کشور رسیدگی و مشکلات را برطرف کنند، خاطرنشان کرد: این خواسته مردم و نمایندگان مجلس است.

* تأخیر مسئولان در حل مشکلات اقتصادی کشور

وی با تصریح بر اینکه در برطرف کردن مشکلات اقتصاد کشور تأخیر شده است، یادآور شد: انتظار می‌رود دولت و مجلس مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کرده و در اقتصاد ایران تحول ایجاد کنند.

رضایی گفت: نباید اجازه دهیم ناامنی در منطقه به نفع یکی از قدرت‌های آمریکا، عربستان و ترکیه تمام شود، باید از تجزیه عراق، سوریه و یمن جلوگیری شود و اگر این آتش تمام نشود ناامنی آن را وارد ایران می‌کنند.

وی گفت: امروز خط امنیت ایران را دو هزار کیلومتر عقب راندیم که باید این خط حفظ  شود و مسئله مهمی است.

دبیر تشخیص مصلحت نظام تحقق اقتصاد مقاومتی و مراقبت از امنیت ملی در دورتر از مرزهای کشور را موضوع بسیار مهمی دانست و اظهار کرد: دولتمردان باید احساس مسئولیت کرده و در این عرصه تلاش کنند.

* تحقق اقتصاد مقاومتی مطالبه مردم از مسئولان

وی با اشاره به اینکه نباید در داخل کشور اختلافات داخلی ایجاد و وقت مردم گرفته شود، خاطرنشان کرد: مسئولیت بسیار سنگین است و مردم می‌توانند اقتصاد مقاومتی و امنیت ملی را از مسئولان کشور مطالبه کنند.

رضایی گفت: امروز روز تنبلی نیست بلکه روز فداکاری‌های بزرگ بوده و باید در بعد امنیت و اقتصاد تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه روحیه تکلیف در اداره‌ها به وجود آمده است، تصریح کرد: نیاز به روحیه جهادی داریم تا 300 سال عقب‌ماندگی را جبران کنیم.

دبیر تشخیص مصلحت نظام متذکر شد: پس از امام راحل مقام معظم رهبری در مقابل قدرت‌های بین‌المللی سکان کشور را به‌عهده گرفت و خداوند متعال نعمت ولایت را به ما داده است.

وی به وجود جوانان در کشور اشاره کرد و گفت: جوانان بسیاری در کشور داریم و در جنگ به جوانان گیلانی اعتماد کردیم و لشکر قدس تشکیل شد و به خوبی درخشید و باید نبوغ جنگ در اقتصاد نیز به‌کار گرفته شود.

رضایی با تأکید بر اینکه با خستگی‌ناپذیری راه انقلاب را ادامه دهیم تا به اهداف بعدی برسیم، یادآور شد: امیدواریم امام زمان (عج) از ما راضی باشد و کمک کند تا بتوانیم این راه سرنوشت‌ساز را ادامه دهیم.

وی مشارکت مردم در انتخابات را موجب خنثی شدن توطئه دشمنان علیه ایران اسلامی عنوان کرد.

 

منبع: فارس


:: برچسب‌ها: ایران، امنیت، رزمندگان، توطئه ، آمریکا ، جنگ، اقتصاد مقاومتی ,
:: بازدید از این مطلب : 81
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

پشت پرده سفر بازیگر ماهر دیپلماسی آمریکا به تهران!

گروهی که مدتی پیش از این به ریاست الن گودمن، رئیس مؤسسه بین‌المللی تعلیم و تربیت به ایران آمد و با مسئولان چندین دانشگاه ایران دیدار داشت، احتمالا بزرگ‌ترین هیأت دانشگاهی آمریکاست که بعد از انقلاب اسلامی به ایران آمده است. سفر این هیأت تنها بخشی از واقعیاتی است که روز به روز بیشتر هویدا می‌شود، ولی عده زیادی به خصوص در میان مخالفان مذاکرات هسته‌ای تا حد زیادی از آن عقب مانده‌اند.

به گزارش افکارخبر، سفر این هیأت آمریکایی در حالی در ایران کمتر مورد توجه قرار گرفت که رسانه‌های غربی از این فرصت برای مرور روابط اکادمیک بین ایران و آمریکا در دوره پیش از انقلاب اسلامی استفاده کرده‌اند. به نوشته بی‌بی‌سی در حالی که ایران پیش از انقلاب، اصلی‌ترین کشور فرستنده دانشجو به ایالات متحده بوده است، اکنون در حالی که یازده هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های آمریکا مشغول تحصیل هستند، تعداد دانشجویان چینی در آمریکا به ۲۷۰ هزار نفر رسیده است، حال آنکه تقریبا هیچ دانشجوی امریکایی در دانشگاه‌های ایران حضور ندارد.

گودمن آمریکایی در حالی از شروع دیپلماسی دانشگاهی بین دو کشور خبر داده و احتمال سفر هیأتی ایرانی برای بازدید از دانشگاه‌های امریکا را مطرح کرد که نگاهی به مؤسسه‌ای که وی ریاست آن را بر عهده دارد، نشان می‌دهد ‌در زیر پوست روابط ایران و آمریکا چه روندهایی وجود دارد.

گودمن عضو شورای روابط خارجی آمریکاست و مؤسسه بین‌المللی تعلیم و تربیت که وی ریاست آن را بر عهده دارد، مجری برنامه فولبرایت و نیز اعطای بورسیه گیلمن است که اصلی‌ترین برنامه‌های حوزه آموزش عالی مورد حمایت وزارت خارجه امریکا هستند.

برنامه فولبرایت در دنیای خارج از ایران می‌تواند نماد یک برنامه با پرستیژ بالا در حوزه اعطای بورسیه و فرصت‌های علمی و آموزشی باشد که ضمن امکان ایجاد مبادلات علمی و فنی، جمعیت زیادی از نخبگان جهانی را ‌حمایت کرده است. در بین ۱۲۲هزار آمریکایی و حدود ۲۲۰هزار غیرآمریکایی که از این برنامه بهره برده‌اند، ۵۳ نفر به جایزه نوبل رسیده‌اند، ۷۸ نفر جایزه مهم ادبی پولیترز را دریافت کرده‌اند و ۱۸ نفر در کشور خودشان به حکومت رسیده‌اند.

در مقابل می‌توان به عنوان مثال ‌به نظریات حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور روحانی اشاره کرد که در سال ۸۸ در مقاله‌ای در فصل‌نامه علوم اجتماعی با عنوان «بورس رهبران فولبرایت و نخبگان حاکم در دهه آخر دوران پهلوی» مدعی شده است، ‌«بررسی و تحلیل اسناد دست اول نشان می‌دهد که برنامه فولبرایت کاملا با سیاست خارجی آمریکا در ایران برای پیشبرد پروژه نوسازی از بالا و آمریکامحور و اهداف روانی دیپلماسی این کشور پیوند خورده بود. حاصل فعالیت سی ساله این کمیسیون، ظهور موج آمریکاگرایی در دهه آخر سلطنت پهلوی بود که در میان نخبگان مسلط در محیط‌های دانشگاهی و تخصصی و رهبران دولتی و مدیران عالی بروز داشت‌».

برای مقامات و رسانه‌هایی که برای موضوع کم‌اهمیتی مانند حضور یک ورزشکار آمریکایی آن هیاهوی عجیب و غریب و برنامه نامتناسب حضور وی در بهشت زهرای تهران را اجرا کردند، غفلت از مسأله به مراتب مهم‌تری مانند سفر گودمن و هیأت همراه وی به تهران، تنها غفلت این روزها نیست.

در سیاست خارجی و اقتصاد نیز تحولات مهمی در جریان است که به ویژه منتقدان و مخالفان مذاکرات هسته‌ای تا حد زیادی از آن عقب مانده‌اند.

تجربه سال‌های اخیر نشان داده که غرب توانایی واقعی برای اجرایی کردن تهدید نظامی علیه ایران را ندارد و پس از گذشته بیش از ۳۵ سال از انقلاب اسلامی، ایران در حال تحمیل موقعیت خود در منطقه به آمریکاست.

همزمان در حالی که مخالفان نظام از مریم رجوی گرفته تا پسر شاه پهلوی و بنی‌صدر با توافق هسته‌ای مخالف بودند، چون آن را سبب تثبیت موقعیت نظام اسلامی می‌دانند، عده‌ای در داخل با توافق هسته‌ای مخالفت می‌کردند، زیرا آن را مقدمه استحاله یا تغییر نظام می‌دانستند؛ اما واقعیت احتمالا چیزی متفاوت از این دو است.

یک مرحله از چالش عمیق ایران و آمریکا در حال حل شدن و یا حداقل فروکش کردن است و چالش‌های بزرگ منطقه‌ای و یا موضوعی دیگر در راه هستند ولی جمع بزرگی از فعالان سیاسی در ایران هنوز در مرحله حمله به مذاکرات هسته‌ای گرفتار هستند.

در حوزه اقتصاد دور ماندن از تغییراتی با همین درجه اهمیت و حتی بیشتر در جریان است. همان گونه که بسیاری، از نتایج و عواقب سفر گودمن و هیأت آکادمیک آمریکایی به ایران غافل‌اند، سفر مقامات اقتصادی و سرمایه‌گذاری غربی به ایران نیز چندان مورد مداقه قرار نمی‌گیرد.

آیا نوع جدید قراردادهای پیشنهادی نفت و گاز ایران برای جذب سرمایه‌گذاران غربی ـ که ارزشی چند صد میلیارد دلاری خواهند داشت ـ از ده هزار سانتریفیوژی که قیمت آنها روی هم رفته به صدمیلیارد تومان هم نمی‌رسد، کم‌اهمیت‌تر هستند؟ این غفلت وقتی تلخ‌تر و زیان بارتر خواهد شد که نوع واکنش نشان دادن به این تحولات مهم از جنس واکنش به سفر رونی کلمن بدنساز به تهران باشد!



:: برچسب‌ها: دیپلماسی،تهران، آمریکا،تهدید نظامی ، توافق هسته ای ، چالش ایران و آمریکا ,
:: بازدید از این مطلب : 162
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

اژدهای کوچک به دنیا آمد!

اژدهای کوچک به دنیا آمد!

پس از پایان نمایشگاه CES 2016 گذر از ابتدای سال 2016،دیگر به مانند سابق خبری از معرفی سخت افزاهای جدید نخواهد بود و این روند تقریبا تا پایان سال (به جز نمایشگاه ها) ادامه یافته و به عبارت بهتر سرعت معرفی سخت افزار ها به روال طبیعی خود بازگشته است.پس از موج جدیدی که مادربردهای جدید AMD به راه انداخته بودند،اینک نوبت مادربردهای کوچک است که همانطور که پیشبینی می شد،برای یک شاخه جدید اعلام آمادگی کنند.

 

دلیل تمرکز برندها بر روی مادربردهایی با ابعاد کوچک مانند ITX و mini-ITX ،نشان از نیاز بازار به این دسته از محصولات است و بسیاری علاقمند به کسی های بزرگ و I/O های متعدد نیستند چرا که باید هزینه ایی بیشتر از کاربرد خود را برای آنها پرداخت نمایند.در نتیجه می توان با انتخاب یک مادربرد کوچک با امکاناتی در حد متوسط نیز حتی به انجام بازی های روز پرداخت.از جمله این مادربردها،محصول جدید MSI است.

B150M GAMING PRO مادربردی گیمینگ در کلاس M-ATX است که به طور هدف دار برای انجام بازی ها طراحی شده است.این محصول از چیپست B150 برخوردار بوده که قادر است امکانات مناسبی را در اختیار کاربران قرار داده و بدون I/O های افراطی،در هزینه نیز صرفه جویی به عمل آورد.این محصول پذیرای پردازنده های اسکای لیک در سوکت 1151 اینتل است و بدین ترتیب طیف عظیمی از پردازنده های برای آن قابل استفاده خواهد بود.لازم به ذکر است که B150 توانایی اورکلاک پردازنده را ندارد و برای این مادربردها قاعدتا باید از پردازنده های ضریب بسته استفاده کرد.

سری PRO در MSI به طور سنتی امکانات خوبی را برای کاربران فراهم می سازد.اینبار نیز علاوه بر ظاهر گیمینگ با ترکیب دو رنگ مشکی و قرمز،LED های سرخ رنگ نیز به زیبایی آن خواهند افزود.MSI به همراه این مادربرد،یک عدد موس گیمینگ MSI DS B1gaming را نیز به صورت هدیه به کاربران اهدا می کند.بر روی برد دو عدد اسلات رم دیده می شود که می توان از حافظه های DDR4 برای آنها بهره برد.همچنین MSI از یک سیستم نرم افزاری با نام Boost DDR4 به منظور افزایش بهبود در کارایی و ثبات استفاده کرده است.MSI ادعا می کند که در این PCB کیفیت قطعات بسیار بالا بوده و هر گونه تداخل فرکانس با حافظه های رم غیر ممکن است.ویژگی MSI GAMING LAN نیز تضمینی برای انجام بازی های آنلاین و الویت بندی کارهای شبکه است.یک اسلات PCI-E 3.0 X16 نیز بر روی مادربرد وجود دارد که می تواند برای نصب کارت گرافیک ها مورد استفاده قرار گیرد.به وسیله این مادربرد می توان یک سیستم گیمینگ با هزینه متوسط اما کارایی اقتصادی را تولید کرد.



:: برچسب‌ها: مادربرد , ITX , mini-ITX , مادربردی گیمینگ در کلاس M-ATX ,
:: بازدید از این مطلب : 106
تاریخ انتشار : شنبه 8 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

کالبد شکافی شیائومی می 5، اعجوبه ای از چین!

کالبد شکافی شیائومی می 5، اعجوبه ای از چین!

کمپانی چینی شیائومی، در جریان برگزاری نمایشگاه MWC 2016، جدیدترین گوشی هوشمند خود را معرفی کرد. بدون تردید شیائومی می 5 یکی از بهترین پرچمداران معرفی شده در سال جاری است. می 5 با طراحی منحصر به فردی که دارد یکی از سوپرایز های نمایشگاه MWC امسال بود. اما می 5  به جز طراحی زیبا، از مشخصات فنی بسیار خوب و طبق روال کمپانی از قیمتی بسیار رقابتی برخوردار است. در این مطلب میخواهیم ببینیم زیر پوسته ی فلزی این گوشی چه شکلی است و قطعات چگونه جای گذاری شده اند. همراه ما باشید.

 

بدون شک همان طور که انتظار میرود مهندسین شیائومی بسیاری از قطعات و اجزای حرفه را در ضخامتی برابر با 7.5 میلی متر جای داده اند. نسخه ای که کالبد شکافی آن را مشاهده میکنید ویرایش سرامیکی از این پرچمدار محسوب میشود. قبل از اینکه به تصاویر مرتبط با کالبد شکافی برسیم نگاهی بیاندازیم به نکات قابل توجه در این کالبد شکافی. اولین چیزی که تصاویر تائید میکنند عدم وجود درگاه میکرو اس دی در این پرچمدار است . این گوشی از شبکه ی نسل چهارم نوع 4G+ (LTE-A) و دو سیم کارت پشتیبانی میکند و چیپ NFC نیز کاملا در تصاویر مشهود است. نکاتی نیز در این کالبد شکافی وجود دارد که آگاهی از آن ها میتواند برای دارندگان می 5 مفید باشد. بخش باطری و بخش زیرین این قسمت را میتوان توسط پیچ گوشتی  پیاده کرد که بردهای فرعی و داخل گوشی آشکار میشود. برد PCB بالایی توسط یک قاب فلزی پشتیبانی میشود و پردازنده ی اسنپ دراگون 820 توسط ماده ی حرارتی پوشیده شده است. هیچ خنک کننده ی اضافه ای وجود ندارد که نشان از این دارد که کوالکام کار خودش را بخوبی انجام داده و خبری از گرمای بیش از حد در اسنپ دراگون 820 نیست.

همان طور که از مشخصات گوشی میتوان فهمید، انرژی شیائومی می 5 توسط یک باطری لیتیوم پلیمر 3000 میلی آمپر ساعتی تامین میشود . تکنسین ها اظهار داشته اند که تعویض باطری توسط کاربر بدون سختی خاصی ممکن است اما این کار باعث لغو گارانتی گوشی میشود. در ادامه میتوانید تصاویری از داخل گوشی شیائومی می 5 را تماشا کنید که اطلاعات مفیدی را درباره ی پرچمدار شیائومی در اختیار شما میگذارد.

 



:: برچسب‌ها: کالبدشکافی، گوشی، چین ،فناوری ,
:: بازدید از این مطلب : 98
تاریخ انتشار : شنبه 8 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

جزئیات طرح موسوم به «ب» کاخ سفید برای سوریه چیست؟

 
 

دفتر باراک اوباما در حال بررسی طرح جایگزینی موسوم به طرح "ب" برای سوریه است.

 

به گزارش گروه بين الملل خبرگزاري دانشجو، شبکه خبری "سی.ان.ان" با اعلام این که دفتر باراک اوباما در حال بررسی طرح جایگزینی موسوم به طرح "ب" برای سوریه است تا در صورت شکست طرح آتش‌بس موقت اجرایی شود به جزئیات این طرح اشاره کرد.

 

به گزارش شبکه تلویزیونی سی.ان.ان، طرح جایگزین آمریکا احتمالا شامل اعزام گروه جدیدی از نیروهای ویژه به سوریه و ایجاد مناطق پرواز ممنوع در این کشور خواهد بود.

 

بر اساس گزارش این شبکه خبری، واشنگتن می‌تواند از نیروهای ویژه جدید برای افزایش عملیات‌های ضد "تروریستی " و نیز آموزش نیروهای مسلح مخالفان "میانه‌رو" سوریه و ارائه مشورت‌دهی به آنها استفاده کند.

 

علاوه بر این، طرح جایگزین شامل تجهیز مخالفان "میانه‌رو" سوریه به اسلحه و قصد آمریکا برای شرکت دادن کشورهای دیگری در این طرح جهت واردات اسلحه و تجهیزات برای مخالفان مسلح است.

 

این شبکه در گزارش خود به اسامی این کشورها اشاره‌ای نکرد.

 

سی.ان.ان در ادامه به نقل از یکی از مسئولان دفتر باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که واشنگتن همچنان در حال بررسی امکان ایجاد مناطق پرواز ممنوع و مناطق امن در سوریه برای پناهجویان و آوارگان است و کاخ سفید همچنان این طرح را بسیار هزینه‌بر می‌داند.

 

طبق اعلام این شبکه تلویزیونی، طرح مذکور در حال حاضر یک طرح کلی محسوب می‌شود و هنوز در مورد هیچ چیز توافقی صورت نگرفته است.

 

جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه 23 فوریه تاکید کرد که کشورش در حال بررسی گزینه‌هایی از جمله طرحی جایگزین آتش بس در صورت عدم پایداری آن در سوریه است.

 

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز روز جمعه اعلام کرد که هیچ طرح جایگزینی برای بیانیه مشترک روسیه-آمریکا در مورد آتش‌بس در سوریه وجود ندارد و در آینده نیز هرگز چنین طرحی ارائه نخواهد شد.

 

میخائیل بوگدانف،‌ معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه روسیه هیچ گونه اطلاعاتی از جزئیات این طرح ندارد، از نگرانی مسکو در مورد انتشار خبرهایی دال بر وجود یک طرح آمریکایی جایگزین توافقنامه آتش بس در سوریه خبر داد.



:: برچسب‌ها: اوباما، کاخ سفید، سوریه ، طرح ، روسیه ,
:: بازدید از این مطلب : 93
تاریخ انتشار : شنبه 8 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
وارد «جنگ جهانی سوم» شده‌ایم/ مراقب ایران باشید
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، قبرس و یونان را "دوستان واقعی اسرائیل" نامید و افزود پیمان جدید برای هر سه اهمیت حیاتی دارد.
 
وزیر جنگ صهیونیستی وارد «جنگ جهانی سوم» شده‌ایم/ مراقب ایران باشید
 

به گزارش جام نیوز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفته است مقطعی که در آن قرار داریم "به نوعی جنگ جهانی سوم" است.

 به گفته "موشه یعلون" جنگ‌های خاورمیانه عوامل جهانی را درگیر کرده و میلیون‌ها تن راهی نقاط دیگر، از جمله اروپا شده و سراسر اروپا تحت تاثیر این بحران‌ها قرار گرفته و این‌ها، مشخصه‌های یک جنگ جهانی است.

 یعلون افزوده است، در گذشته ما شناخت دیگری از جنگ‌های جهانی داشتیم اما وضعیت منطقه نوع تازه‌ای از جنگ جهانی است.

 به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، وزیر جنگ صهیونیست‌ها این سخنان را چهارشنبه پنجم اسفند در جریان سفر به نیکوزیا و گفت‌و‌گو با همتای قبرسی خود بیان کرده است.

 یعلون افزوده است: «هرج و مرج در سوریه و منطقه، رویارویی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها نیز هست».

 به نوشته روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس در این سخنان همچنین نسبت به نیات ایران در قبال منطقه هشدار داده است.

 

ژنرال یعلون در دیدار با همتای قبرسی خود مدعی شد که امنیت قبرس از سوی حزب الله مورد تهدید بوده و این سازمان که از طرف ایران تجهیز تسلیحاتی می‌شود، در سال‌های گذشته در صدد برپا کردن سلول‌های خفته تروریستی در این جزیره بوده است.

 به گزارش سایت آمریکایی رادیوفردا، این وزیر عضو حزب حاکم لیکود اسرائیل این ادعا را نیز افزوده که هدف از تشکیل "سلول‌های خفته" حمله به اروپا و آمریکا در فرصت‌های مناسب بوده است.

 در جریان ملاقات یعلون با کریستوفوروس فوکایدس وزیر دفاع قبرس، پیمان گسترش همکاری امنیتی امضاء شده است.

 یعلون قبرس و یونان را "دوستان واقعی اسرائیل" نامیده و افزوده است، پیمان جدید برای هر سه اهمیت حیاتی دارد.

 



:: برچسب‌ها: جنگ جهانی سوم ، ایران، اسرائیل، حزب الله ، تهدید ، آمریکا ,
:: بازدید از این مطلب : 109
تاریخ انتشار : شنبه 8 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

تکنولوژی جدید Passive Wi-Fi در آینده جایگزین بلوتوث خواهد شد

تکنولوژی جدید  Passive Wi-Fi در آینده جایگزین بلوتوث خواهد شد

حتماً روزهایی را به خاطر دارید که انتقال فایل ها از یک دستگاه به دستگاه دیگر به صورت دستی و تنها به کمک کارت های حافظه امکان پذیر بود اما بلوتوث ثابت کرد که یک دست آورد بسیار کارآمد است و می تواند به راحتی ارتباطات وایرلس را در فاصله های کوتاه و با حداقل مصرف انرژی فعال کند تا کار انتقال داده بین دستگاه های هوشمند آسان تر شود. اکنون با وجود مزیت های بسیاری که در تکنولوژی بلوتوث نهفته است، برخی از مهندسین در حال کار بر روی یک تکنولوژی وای فای جدید هستند که بتواند جایگزین بلوتوث شود و انرژی کمتری مصرف کند.


این تکنولوژی جدید که قرار است جایگزین بلوتوث شود Passive Wi-Fi (وای فای مجهول) نام دارد که می تواند داده ها را در مسافت های کوتاه منتقل کند با این تفاوت که میزان مصرف انرژی در این تکنولوژی، 10.000 بار کمتر از چیپست های وای فای کنونی و بلوتوث LE و ZigBee است. این تکنولوژی جدید توسط گروهی از دانشمندان در دانشگاه واشنگتن توسعه یافته که دست آورد اخیر را در سیزدهمین سمپوزیم USENIX در مورد طراحی سیستم های شبکه و اجرای آنها برگزار شده بود به بحث گذاشته بودند.


اصلی ترین نوآوردی در کاربرد وای فای مجهول، استفاده انحصاری از باندهای دیجیتال موجود در چیپست های وای فای است. اما امروزه اکثر چیپست های وای فای از هر دو باند دیجیتال و آنالوگ RF استفاده می کنند.

به گفته یکی از دانشمندان دانشگاه واشنگتن، اصلی ترین جنبه وای فای مجهول استفاده از بازتاب برای ساخت بسته های وای فای است. او می گوید:

 

یک دستگاه متصل می تواند موج های سیگنال RF را به طور مداوم تولید کند. پردازنده باند در دستگاه های Passive نیز می توانند این سیگنال های RF را به طور انتخابی بازتاب دهند تا بسته های وای فای تولید شوند. سپس همین بسته ها در دستگاه های موجود از جمله اسمارت فون ها رمز گشایی می شوند.

 


البته نمی توان انتظار داشت که این تکنولوژی نیز همان سرعتی که از وای فای خانگی خود دریافت می کنید را تولید کند چرا که حداکثر سرعت انتقال کنونی این تکنولوژی معادل 11 مگابایت بر ثانیه است. نا گفته نماند که همین سرعت نیز بسیار سریع تر از ارتباطات بلوتوثی کنونی ست و همچنین وای فای مجهول قرار است در آینده، تقویت کننده اینترنت اشیاء در خانه های ما باشد.

در مجموع می توان گفت که تمامی دستگاه های متصل به راهی برای برقراری ارتباط با یکدیگر نیاز دارند که حجم زیادی از انرژی را مصرف نکند و محدودیت های ارتباطات سنتی بلوتوث را نیز نداشته باشد.



:: برچسب‌ها: wi-fi , بلوتوث، سیگنال ، دیجیتال ، RF ,
:: بازدید از این مطلب : 83
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

زوپو (Zopo) برند چینی است که سال‌های گذشته اخبار بسیاری از آن منتشر شده بود. این کمپانی چینی طی چند سال گذشته تنها دو گوشی هوشمند Speed 7 و Speed 7 Plus را عرضه کرده است، تلفن‌های هوشمندی که به‌واسطه قیمتشان شهرت پیداکرده‌اند؛ با این‌ حال کمپانی چینی زوپو به این دو گوشی هوشمند اکتفا نکرده و در جریان کنفرانس موبایل بارسلون MWC 2016 جدیدترین گوشی هوشمند منحصربه‌فرد خود را رونمایی کرد. Zopo Speed 8 عنوان اولین موبایل ده هسته‌ای دنیا را از آن خود کرده و مجهز به پردازنده ده هسته‌ای ۶۴ بیتی از نوع مدیاتک Helio X20 است.

Zopo-Speed-8_8

این گوشی هوشمند رکوردشکن، بدنه‌ای از جنس فلز دارد، حافظه رم آن 4 گیگابایت بوده و مجهز به حافظه داخلی 32 گیگابایتی است. زوپو Speed 8 صفحه‌نمایش نسبتا بزرگ 5.5 اینچی با وضوح 1920 در 1080 پیکسل را داراست و باتری ۳۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن مجهز به فناوری شارژ سریع است.

Zopo-Speed-8_7-1600x1067

علاقه‌مندان به عکاسی با این گوشی هوشمند می‌توانند از دوربین اصلی قدرتمند 21 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی مجهز به فلاش دوگانه LED استفاده کنند. سیستم‌عامل زوپو Speed 8 اندروید 6.0 مارشمالو بوده و به امکاناتی همچون اسکنر اثرانگشت، USB Type-C و پشتیبانی از NFC و 4G نیز مجهز است. هر دو دکمه پاور و تنظیم صدا در سمت راست و شیار سیم‌کارت نیز در سمت چپ این گوشی تعبیه‌شده است.

Zopo-Speed-8_5

این گوشی هوشمند ده هسته‌ای تنها در دورنگ سفید و مشکی عرضه خواهد شد. هنوز زمان عرضه و قیمت این دستگاه توسط شرکت سازنده اعلام‌نشده است.



:: برچسب‌ها: گوشی، باطری، افزایش عمر ، ده هسته ای ، مگاپیکسل ,
:: بازدید از این مطلب : 110
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

ایران از تهدید ما به لرزه افتاده!

نشریه نیوزویک در گزارشی مدعی شد تهدید عربستان برای مداخله نظامی در سوریه، ایران را ترسانده است.

ایران از تهدید ما به لرزه افتاده!

به گزارش افکارخبر،نیوزویک در گزارشی به قلم "جی متیو مکینز" مدعی شد: زمانیکه عربستان برای دخالت نظامی در میدان جنگ داخلی سوریه اعلام آمادگی کرد، این احتمال وجود داشت که امارات متحده و بحرین نیز به تبعیت از آن، برای حضور نظامی در سوریه اعلام آمادگی کنند. در این شرایط قطر نیز، دست‌کم به شکل نمادین، به پیروی از عربستان می‌پردازد.

 

نیوزویک مدعی شد: اعزام نیروهای نظامی چند کشور کوچک عرب در حوزه خلیج فارس به سوریه، بعید است تغییر چندانی در معادلات جنگی این کشور بوجود آورد؛ اما می‌تواند یک جنگ نیابتی میان ایران و عربستان، آنهم در زمین سوریه بوجود آورد.

 

حضور احتمالی نیروهای نظامی ائتلاف عرب در جنگ سوریه، در پی حضور پررنگ ایران در این کشور، ناکارآمد بودن کمک‌های مالی عربستان به مخالفان "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه،افزایش احتمال نفوذ ائتلاف ایرانی- روسی به شهر حلب و بی‌نتیجه ماندن مذاکرات صلح ژنو، مطرح شد. 

 

آمریکا بارها کشورهای حوزه خلیجه فارس را برای ایفای نقشی جدی‌تر در بحران داخلی سوریه تحت فشار قرار داده است. در این میان ترکیه هم وارد میدان شد و از حمایت و همکاری با عربستان در سوریه استقبال می‌کند. سوال مهم اینجاست که ایران، ارتش سوریه و حامیان آن در مقابل تصمیم دخالت نظامی عربستان چگونه موضع‌گیری می‌کنند.
 
تاکنون نه تهران و نه دمشق وقت خود را برای مقابله با ریاض و تهدیدات آن هدر نداده‌اند. "ولید معلم" وزیر امور خارجه سوریه در پاسخ به تهدید نظامی عربستان به یک جمله بسنده کرد و گفت: نیروهای متجاوز خارجی را با تابوت به خانه برمی‌گردانیم.

 

نیوزویک نوشت: مقامات ایران تاکید می‌کنند هدف عربستان مقابله با داعش نیست زیرا این گروه تروریستی دست پرورده همین کشور است. درصورتیکه عربستان وارد جنگ سوریه شود، آمریکا از آن حمایت خواهد کرد و به این ترتیب مقابله با عربستان برای ایران دشوار خواهد شد. ممکن است کار به تقابل ایران و آمریکا در سوریه کشیده شود، درحالیکه دو کشور به تازگی در مسیر بهبود روابط دیپلماتیک قدم برداشته‌اند.

 

این نشریه در ادامه مدعی شد: ایران و روسیه دو اهرم مهم و تاثیرگذار در مذاکرات صلح سوریه هستند زیرا هر دو در بحران داخلی سوریه دخالت نظامی دارند. ایران هرگز اجازه نمی‌دهد این برتری در سوریه به سود کشور دیگری تغییر کند.


:: برچسب‌ها: ایران , عربستان , تهدید , حمله , داعش , سوریه ,
:: بازدید از این مطلب : 80
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم نجف‌آباد:

دوقطبی مجلسِ«دولتی- ضددولتی» دروغین است/ تکرار ادبیات«تندرو- میانه‌رو» هدف دشمن را تأمین می‌کند

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران حضرت آیت الله خامنه ای

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران حضرت آیت الله خامنه ای
دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم نجف آباد
دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم نجف آباد
رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران حضرت آیت الله خامنه ای
رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران حضرت آیت الله خامنه ای

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم نجف آباد، در سخنان مهمی، ضمن تبیین دقیق دو واژه «میانه رو و تندرو» و دعوت همه مردم بویژه مسئولان و سیاسیون به هوشیاری در قبال ترفند دشمن برای ایجاد دو قطبی های دروغین و القایی در فضای انتخاباتی،  انتخابات را «عرصه قد برافراشتن ملی» و تجلی وفاداری و ایستادگی ملی و حمایت از عزت و استقلال کشور دانستند و تأکید کردند: همه کسانی که به عزت ایران اسلامی علاقه‌مندند باید در انتخابات روز جمعه شرکت کنند و دنیا در روز هفتم اسفند خواهد دید که مردم ایران، چگونه مشتاقانه در پای صندوق های رأی حاضر خواهند شد.

همه کسانی که به عزت ایران اسلامی علاقه‌مندند باید در انتخابات شرکت کنند

حضرت آیت الله خامنه ای، ضمن گرامیداشت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، به دو انتخابات بسیار مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در روز جمعه، اشاره کردند و گفتند: اهمیت اصل انتخابات در کشور، فقط بواسطه رأی دادن نیست بلکه انتخابات به معنای سینه سپر کردن و عرض اندام ملت ایران در مقابل دشمن، بعد از انواع فشارها و تحریم های ظالمانه و تبلیغات خباثت آمیز است.

ایشان حضور گسترده مردم در انتخابات را موجب هیبت و عظمت مجدد انقلاب اسلامی در جهان خواندند و افزودند: انتخابات علاوه بر نشان دادن «قدرت و عزم و ایستادگی ملی»، وفاداری، شجاعت و دلیری یک ملت بزرگ را در کارزار مقابله با اهداف غرض آلود، نشان خواهد داد.

رهبر انقلاب بعد از تبیین اهمیت حضور آحاد واجدان شرایط رأی دادن در انتخابات، به ترفندهای دشمن در ۳۷ سال گذشته، در مقاطع مختلف انتخاباتی اشاره کردند و گفتند: «انکار و دروغ خواندن انتخابات در ایران»، «تلاش برای حضور کم رنگ و کم تعداد مردم در انتخابات»، و «القای بی فایده بودن حضور در انتخابات به دلیل مشخص بودن نتیجه آن از قبل»، از جمله تبلیغات بدخواهان برای سست کردن حضور مردم در انتخابات، در طول سالهای گذشته بود و حتی در برخی دورانها، مقامات امریکایی صراحتاً موضع گیری کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه امریکایی ها اکنون بر اساس تجربه، دریافته اند که موضع گیری صریح، نتیجه عکس خواهد داشت، افزودند: بر همین اساس امریکاییها در این انتخابات سکوت کرده اند اما عوامل و ریزه‌خواران آنها به روش های مختلف مشغول اجرای ترفندی جدید هستند.

ایشان در تشریح این ترفند جدید گفتند: بدخواهان ملت ایران برای این انتخابات، به ایجاد «دو قطبی‌های دروغین» روی آورده اند تا القای وجود دو دستگی در مردم، بکنند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه طبیعت انتخابات، همچون هر مسابقه ای، شور و نشاط و برتری و عدم برتری است، خاطرنشان کردند: این برتری یا عدم برتری در انتخابات به معنای دو قطبی شدن ملت و ایجاد دو دستگی در جامعه و دشمنی و عناد مردم با یکدیگر نیست و القای وجود این دو قطبی در ایران، دروغ است.

حضرت آیت الله خامنه ای، دو قطبی واقعی در ایران را دو قطبی میان «وفاداران به انقلاب اسلامی و اصول امام (ره)»، و «جبهه استکبار و همفکران آن» خواندند و افزودند: البته در این دو قطبی، قاطبه ملت ایران، «انقلابی و علاقه مند به انقلاب و وفادار به امام(ره) و تفکر و اصول ایشان» هستند.

دو قطبی واقعی، دو قطبی میان «وفاداران به انقلاب اسلامی و اصول امام (ره)» و «جبهه استکبار و همفکران آن» است

ایشان گفتند: منشأ اصلی دو قطبی سازی های دروغین، در خارج از کشور است اما متأسفانه برخی اوقات در داخل نیز تکرار می شود.

رهبر انقلاب اسلامی، دو قطبیِ «مجلس دولتی» و «مجلس ضد دولتی» را یکی از دو قطبی های دروغین در فضای انتخاباتی برشمردند و افزودند: طراحان این دو قطبی تلاش دارند تا اینگونه القا کنند که بخشی از مردم ایران طرفدار مجلس دولتی هستند و بخش دیگر، مخالف مجلس دولتی، در حالی که ملت ایران نه مجلس دولتی می خواهد و نه مجلس ضد دولتی.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: ملت ایران مجلسی می خواهد که «متدین»، «متعهد»، «شجاع»، «فریب نخور»، «مقاوم در مقابل زیاده خواهی ها و طمع ورزی های استکبار»، «مدافع عزت و استقلال ملی»، «علاقمند واقعی به پیشرفت کشور»، «معتقد به حرکت علمی استعدادهای جوان»، «معتقد به اقتصاد درون زا»، «آشنا با درد مردم» و «مصمم به حل مشکلات مردم» باشد و مرعوب امریکا نشود و به وظایف قانونی خود عمل کند.

ایشان افزودند: آحاد ملت ایران به دنبال چنین مجلسی هستند و نه مجلس طرفدار فلان شخص یا فلان شخص دیگر.

رهبر انقلاب اسلامی سپس به طراحی های امریکا برای بعد از برجام اشاره و خاطرنشان کردند: امریکاییها بعد از برجام، طرحی برای ایران و طرحی هم برای منطقه داشتند که همچنان پیگیر آنها هستند زیرا به خوبی می دانند که کدام کشور در مقابل اهداف پلید آنها در منطقه، محکم ایستاده است.

حضرت آیت الله خامنه ای، استفاده از نفوذی ها را راهکار امریکاییها برای طراحی خود در ایران دانستند و گفتند: از هنگامی که موضوع نفوذ و لزوم هوشیاری در قبال نفوذی ها مطرح شد، عده ای در داخل بر آشفته شده اند که چرا دائماً حرف از نفوذ زده می شود اما این برآشفتگی بیجا و بی مورد است.

ایشان تأکید کردند: موضوع نفوذ و نفوذی واقعی است اما گاهی اوقات فرد نفوذی خودش هم متوجه نیست که در چه مسیری قرار گرفته است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان امامِ هوشیار و مجرّب مبنی بر اینکه گاهی اوقات سخن دشمن با چند واسطه از زبان افراد موجه شنیده می شود، افزودند: این فردِ موجه، نه پولی گرفته و نه تعهدی داده است اما بدون آنکه بداند، سخن دشمن را تکرار می کند و در واقع به نوعی زمینه ساز نفوذ شده است.

حضرت آیت الله خامنه ای به نمونه هایی از نفوذی هایی که احیاناً خودشان هم متوجه نبوده‌اند، اشاره کردند و گفتند: در سالهای گذشته در صحن علنی مجلس، یکی از نمایندگان، با تکرار حرف دشمن، نظام اسلامی را متهم به دروغگویی کرد.

رهبر انقلاب در اشاره به نمونه‌ای دیگر افزودند: در دورانی که هیأت مذاکره کننده هسته ای کشورمان، مشغول مذاکره سخت و در واقع مبارزه با طرف مقابل بود و رئیس جمهور محترم فعلی نیز، رئیس هیأت مذاکره کننده بود، عده‌ای طرحی سه فوریتی را به مجلس آوردند که تأیید حرف طرف مقابل ما در مذاکرات بود و رئیس جمهور محترم فعلی در آن زمان از این طرح گلایه کرد و گفت این طرح به نفع دشمن است.

رهبر انقلاب اسلامی، همه مردم به‌ویژه مسئولان و سیاسیون را به هوشیاری آگاهانه در مقابل نفوذ دشمن فراخواندند و خاطرنشان کردند: لازمه مراقبت این است که اگر دشمن با هدف ایجاد دودستگی در مردم، از فلان گروه یا فرد تعریف می‌کند، بی‌درنگ ابراز بیزاری و در مقابل او موضع‌گیری شود.

در مقابل تعریف دشمن، بی‌درنگ موضع‌گیری و ابراز بیزاری کنید

حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری سخنان امام(ره) مبنی بر اینکه «اگر دشمن از شما تعریف کرد، در رفتار و کارهای خود تردید کنید»، افزودند: این سخن، «دستورالعمل انقلاب» است، بنابراین باید در مقابل تعریف بیگانه، سریع موضع‌گیری کرد و دچار غفلت نشد.

ایشان تأکید کردند: لازمه اداره کشوری با این وسعت و پیش بردن امور مردمی به این بزرگی و رشادت، «هوشیاری، چشم باز و عزم راسخ» در مقابل دشمن است.

رهبر انقلاب، مسئولان و سیاسیون را همچنین به پرهیز از تکرار ادبیات سیاسی دشمن، بویژه استفاده از تعبیر «تندرو» و «میانه رو» توصیه کردند و افزودند: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، بدخواهان این تعبیر را بکار بردند و منظور آنها از تندرو کسانی است که نسبت به انقلاب اسلامی و تفکر و اصول امام پایبندتر و مصمم تر هستند و مقصود آنها از میانه رو کسانی هستند که در مقابل بیگانگان، تسلیم و سازش پذیرتر هستند.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: کسانی که در داخل این تعابیر را بکار می برند باید معارف اسلامی را به دقت مطالعه کنند زیرا در اسلام، چنین تقسیم بندی وجود ندارد و میانه و وسط، به معنای «راه مستقیم» است، بنابراین در مقابل راه میانه، تندروی قرار ندارد بلکه منحرفین از صراط مستقیم قرار دارند.

ایشان افزودند: در مسیر مستقیم ممکن است عده ای تندتر بروند و عده ای هم کندتر، که این اشکالی ندارد.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: در ادبیات سیاسی بیگانه، به داعش نیز تندرو می گویند در حالیکه داعش منحرف از اسلام، قرآن و صراط مستقیم است.

حضرت آیت الله خامنه ای در جمع بندی این بخش از سخنان خود گفتند: کسانی که در بیرون مرزها تعبیر تندرو را بکار می برند، مقصودشان جریان وفادار به انقلاب و حزب اللهی‌ها است، بنابراین در داخل باید مراقبت شود که با تکرار این تعابیر، هدف دشمن تأمین نشود.

مقصود دشمن از تندروها، جریان وفادار به انقلاب و حزب اللهی‌هاست

ایشان با اشاره به اعتراف امریکاییها مبنی بر اینکه در ایران هیچ میانه رویی وجود ندارد تأکید کردند: قاطبه ملت ایران طرفدار انقلاب هستند و بر انقلاب پافشاری می کنند، البته ممکن است برخی اوقات اشتباه و لغزش هم باشد اما هیچیک از ملت ایران طرفدار وابستگی به آنها نیست.

رهبر انقلاب اسلامی به اهمیت چگونگی «انتخاب» نیز اشاره کردند و خطاب به مردم گفتند: نتیجه هرگونه انتخاب شما در این انتخابات اعم از انتخاب خوب و یا بد به خودِ شما باز خواهد گشت، بنابراین سعی شود که انتخاب درستی انجام گیرد.

حضرت آیت الله خامنه ای، رضایت یا نارضایتی خداوند متعال را یکی دیگر از نتایج چگونگی انتخاب برشمردند و افزودند: تلاش شود تا انتخاب با دقت و بصیرت و با شناخت درست، انجام شود.

ایشان تأکید کردند: برای انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان حتماً از تدین، تعهد، وفاداری به انقلاب، ایستادگی در راه انقلاب، مرعوب نشدن در مقابل دشمن و عزم و شجاعت داوطلبان مطمئن شوید و سپس رأی دهید.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: اگر برخی افراد را هم نمی شناسید نگویید که رأی نمی دهم بلکه باید با افرادی که نسبت به دین، تعهد و بصیرت آنها اطمینان دارید، مشورت کنید.

برای انتخاب درست، با افرادی که نسبت به دین، تعهد و بصیرت آنها اطمینان دارید، مشورت کنید

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه در این مسیر، راه، هدف و وظیفه و تکلیف روشن است، افزودند: اگر این کار بزرگ درست انجام شود، قطعاً در آن صورت، خداوند یاری خواهد کرد و نتیجه انتخابات هرچه که باشد، به نفع کشور خواهد بود.

ایشان گفتند: اعتقاد راسخ دارم که با وجود همه تلاشهای بدخواهان، خداوند پیروزی نهایی را برای ملت ایران مقدر فرموده است و به فضل الهی دشمن نخواهد توانست به این انقلاب و نظام اسلامی ضربه ای وارد کند.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از ایمان، صداقت و وفاداری و ایستادگی مردم نجف آباد در مسیر انقلاب اسلامی گفتند: مردم نجف آباد، در دوران نهضت اسلامی شور و شعور و فهم بالای خود را در حمایت از مبارزه نشان دادند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در مقاطع مختلف بویژه دوران دفاع مقدس بار دیگر رشادت، غیوری، ایستادگی و کارآمدی خود را به نمایش گذاشتند.

پیش از بیانات رهبر انقلاب اسلامی،حجت الاسلام و المسلمین حسناتی امام جمعه نجف آباد با اشاره به رشادت ها و حماسه های مردم شهیدپرور این شهر در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تقدیم بیش از ۲۵۰۰ شهید، گفت: مردم باوفای نجف آباد بر عهد و پیمانی که با اسلام و قرآن و با امام(ره) و رهبر فرزانه انقلاب بسته اند، تأکید دارند و تا آخرین قطره خون بر این عهد خواهند ماند.



:: برچسب‌ها: دیدار رهبر انقلاب , نجف آّباد , مجلس , دشمن , انتخابات ,
:: بازدید از این مطلب : 84
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

هشدار قرمز برای نیروی دریایی آمریکا در برابر ایران

گزارش ویژه اندیشکده آمریکایی حکایت از پایان برتری مطلق نیروی دریایی آمریکا در جهان با ظهور کشورهای ایران، روسیه و چین و سرمایه‌گذاری آن‌ها روی سامانه‌های دفاعی و تهاجمی دارد.

هشدار قرمز برای نیروی دریایی آمریکا در برابر ایران

به گزارش افکارخبر، اندیشکده آمریکایی «امنیت آمریکای نوین» در گزارشی به نام «هشدار قرمز برای نیروی دریایی آمریکا» نوشت: برتری تمام عیار نیروی دریایی آمریکا به ویژه ناوهای هواپیمابر آن در برابر رقبایی چون روسیه، چین و ایران به پایان رسیده است.

بر اساس این گزارش، برتری بلامنازع نیروی دریایی آمریکا در جهان در حال خاتمه است زیرا کشورهایی چون چین، روسیه و ایران درحال توسعه سامانه‌های دفاعی هستند.

در این گزارش آمده است: ایجاد راهبردهایی با نام  منطقه عدم دسترسی» یا «دسترسی ممنوع» از سوی نیروهای دشمن تهدید رو به رشدی برابر ناوهای هواپیمابر آمریکا محسوب می‌شوند و در حالی‌که نیروی دریایی آمریکا از آزادی عمل خود در اقیانوس‌های جهان بهره‌مند می‌شود، اما روزهای بدون چالش و برتری بلامنازع در حال خاتمه هستند.

اندیشکده امنیت آمریکای نوشت: برخی کشورها چون چین، روسیه و ایران در سال‌های اخیر در ایجاد مناطق دسترس ممنوع با قابلیت‌هایی چون سامانه دفاع هوایی پیشرفته، موشک‌های بالستیک و کروز ضدکشتی، زیردریایی و ناوهای هواپیمابر سرمایه گذاری کرده‌اند. قابلیت‌هایی که در سال‌های آتی متعدد می‌شوند.

در بخش دیگر گزارش یاد شده با توصیه بر آمریکا آمده است: آمریکا باید به بررسی ارتباط بین بخش هوایی و ناوهای خود پرداخته و گزینه‌های نوین خلاقانه را برای عملیات آینده فراهم آورد.

 در این گزارش ضمن اشاره به وجود موشک‌های سطح به هوای چین موسوم به «HQ-9» در نزدیکی سواحل مصنوعی این کشور علیه ناوهای هواپیمابر آمریکا، بر سرمایه گذاری واشنگتن بر زیر دریایی‌ها و پهپادهای دور پرواز قابل نشست و برخاست بر ناوهای هواپیمابر اشاره شده است.



:: برچسب‌ها: ایران، آمریکا، روسیه ، نیروی دریایی ، ناو ، سامانه های دفاعی ,
:: بازدید از این مطلب : 73
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

دستمال رو دیگه بذار کنار...مادر رفت!

افسران - دستمال رو دیگه بذار کنار...مادر رفت!
 
yasemadine1 بشکنه دستت مغیره!
بی مادریمون تسلیت..!


:: برچسب‌ها: مادر ، ,
:: بازدید از این مطلب : 75
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران گفت:
رونمایی از گلکسی S7 سامسونگ+ تصاویر
گلکسی اس 7 و اس 7 اج از بسیاری از جهات به جز سایز نمایشگر شبیه هم هستند به طوریکه نمایشگر هر دو گوشی از نوع سوپر آمولد کواد اچ دی است ولی سایز نمایشگر اس 7 اج 5.5 اینچ است و اس 7 معمولی نمایشگر 5.1 اینچی دارد.
 
گوشی رونمایی از گلکسی S7 سامسونگ+ تصاویر
 
به این مطلب امتیاز دهید
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
0% 0% بازدید
 
[-] اندازه متن [+]
 
 
 

به گزارش سرویس علمی جام نیـوز به نقل از عصر ایران،  شرکت سامسونگ در کنگره جهانی موبایل 2016 در بارسلون اسپانیا دو پرچمدار جدید را به خانواده اسمارت فونهای سری گلکسی اضافه کرد.



همان‌طور که انتظار می‌رفت این شرکت گوشی‌ساز کره‌ای در مراسم ویژه‌ای در کنگره جهانی موبایل گلکسی S7 و گلکسی S7 EDGE را معرفی کرد.



قیمت پرچمداران جدید سامسونگ هنوز مشخص نشده است. این گوشی‌های جدید در سه رنگ نقره‌ای تیتانیوم، مشکی اونیکس و طلایی پلاتینی عرضه خواهند شد.



اگرچه گلکسی S7 Edge در هر سه رنگ عرضه می‌شود ولی S7 فقط در دو رنگ مشکلی اونیکس و طلایی پلاتینی عرضه خواهد شد.



سفارشات این گوشی 23 فوریه راس ساعت 8 آغاز و گوشی‌ها 11 مارس در فروشگاه‌های سامسونگ خواهد بود.



گلکسی اس 7 و اس 7 اج از بسیاری از جهات به جز سایز نمایشگر شبیه هم هستند به طوریکه نمایشگر هر دو گوشی از نوع سوپر آمولد کواد اچ دی است ولی سایز نمایشگر اس 7 اج 5.5 اینچ است و اس 7 معمولی نمایشگر 5.1 اینچی دارد.
 

وضوح نمایشگر هر دو گوشی 2560 در 1440 پیکسل است. هر دو گوشی حافظه داخلی استاندارد 32 گیگابایتی، بدنه فلزی و شیشه منحنی 3D در قسمت پشتی، نمایشگر همیشه روشن برای نمایش ساعت، تاریخ و نوتیفیکیشن‌ها دارند.

محصولات جدید سامسونگ هر دو ضدآب، ضد گرد و غبار، دارای باتری تقویت شده هستند و حافظه داخلی آنها تا 200 گیگابایت بوسیله کارتهای حافظه میکرو اس دی قابل ارتقا است.

سخنگوی سامسونگ می‌گوید: ما در مدل S6 به این دلیل این قابلیت‌ها را نگنجاندیم زیرا روی طراحی مجدد این گوشی متمرکز بودیم. ما احساس کردیم افزدون قابلیت ضد آب بر حجم گوشی خواهد افزود. ما برای تمام این قابلیت‌ها به حرفهای مشتریان خود گوش دادیم و اکنون در این مرحله با توجه به پیشرفتهای خود در طراحی و فن آوری، بدون قربانی کردن ظاهر و طراحی که مردم در خانواده گلکسی اس 6 دوست داشتند، آنها را به S7 اضافه کرده ایم.

این دو گوشی می‌توانند به مدت 30 دقیقه عمق 5 فوت زیر آب را تحمل کنند بدون اینکه آب در آنها نفوذ کند.

گلکسی اس 7 از یک باتری 3000 میلی آمپر بر ساعت بهره می‌برد که در مقایسه با باتری 2500 میلی آمپر در نسخه اس 6 بهبود قابل توجهی داشته است. نسخه اس 7 اج نیز دارای باتری 3600 میلی آمپر بر ساعت است که نسبت به باتری 2600 میلی آمپر اس 6 اج بسیار قوی تر شده است.

این دو گوشی نه تنها از کابل شارژ سریع بلکه از امکان شارژ بیسیم برخوردار هستند، امکانی که در اس 6 وجود نداشت. سامسونگ اعلام کرده که سرعت شارژ اس 7 با نوت 5 برابری می‌کند.

باتری پرچمداران جدید سامسونگ امکان تعویض ندارد و سامسونگ در این باره میگوید به این نتیجه رسیده که برای رسیدن به بهترین عملکرد در زمینه ضد آب بودن گوشی باید باتری وکیوم داشته باشد.

گلکسی اس 7 و اس 7 اج دارای سیستم عامل اندروید شش مارشمالو، پردازنده اسنپ دراگون 820، رم چهار گیگابایتی، بلوتوث نسخه 4.2 LE، وای-فای a/b/g/n/ac 802.11، ANT+ و یو اس بی 2.0 را پشتیبانی می‌کنند.

 

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: گلکسی s7 ، رونمایی ، سامسونگ ,
:: بازدید از این مطلب : 109
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

 

 
 

کامرون: رکن اصلی تحریم‌ها علیه ایران و روسیه انگلیس بود

 
 

نخست وزیر انگلیس اذعان کرد: اعمال تحریمهای موثر علیه ایران و روسیه با عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا ممکن شد و انگلیس رکن اصلی میان اروپا و آمریکا برای اثر گذاری این تحریم ها بود.

 

به گزارش گروه بين الملل خبرگزاري دانشجو، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی در پارلمان این کشور درباره ایران و توافق هسته ای گفت: وقتی مساله کمک به حل مسائل در جهان باشد، کاری که به امنیت بیشتر مردم کشورمان منجر می شود، توافق بهتر و بزرگتر درباره تغییرات آب و هوایی، به دست آوردن امتیازات بیشتر در حالیکه در داخل اتحادیه اروپا هستیم، حصول اطمینان از تحریمهایی ضد ایران که کار ساز باشد تا آنها برنامه هسته ای خود را رها کنند، آیا ما این کارها را از طریق اتحادیه اروپا و دیگر نهادها انجام می دهیم؟

قطعا همین طور است، اطمینان از اینکه می توانیم در برابر تجاوز روسیه در اوکراین بایستیم، ما رکن اصلی میان اتحادیه اروپا و آمریکا برای موثر شدن این تحریمها بوده ایم.

 

اگر در این مدت ما خارج از اتحادیه اروپا بودیم، نمی توانستیم در تصمیم گیریها خیلی تاثیرگذار باشیم، در حالیکه به علت عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا، این ما هستیم که در مسائل میان اروپا و آمریکا تصمیم سازی می کنیم و تصمیمها را جلو می بریم و ما به این طریق کارها را برای مردم خود انجام می دهیم.



:: برچسب‌ها: ایران، روسیه ، انگلیس ، تحریم ,
:: بازدید از این مطلب : 104
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

 
آل سعود به زودی سقوط خواهد کرد!
 
 

یک نشریه برجسته آمریکایی مدعی شد که رژیم آل سعود دیگر دوام نخواهد آورد‍ و آمریکا بهتر است خود را برای این واقعه آماده کند.

 

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاري دانشجو، به نقل از اشراف، مجله آتلانتیک در مقاله‌ای به قلم سارا چایز عضو ارشد اندیشکده کارنگی و یکی از مشاوران ویژه اسبق رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و الکس دیوال مدیر اجرایی بنیاد صلح جهانی و از اساتید پژوهشگر دانشگاه فلچر نوشت: عربستان سعودی اصلا یک کشور محسوب نمی‌شود. فضای تجاری آن تا آن حد فاسد است که سازمان‌های جنایی را به خاطر متبادر می‌کند و ایالات متحده باید برای روز بعد از فروپاشی آن آماده باشد.

 


مرکز رصد راهبردی اشراف بدون تایید محتوا و ادعاهای مطرح شده در این گزارش، ترجمه کامل آن را صرفا جهت اطلاع نخبگان، کارشناسان، پژوهشگران، دانشجویان و تصمیم‌گیران عرصه سیاسی کشور از رویکردها و دیدگاه‌های اندیشکده‌های غربی منتشر می‌کند و دروغ پراکنی‌ها، اطلاعات نادرست، اتهامات و القائات این گزارش‌ مورد تأیید اشراف نمی‌باشد.


 

عربستان رکن اساسی سیاست خاورمیانه‌ای آمریکا در نیم قرن اخیر

نیم قرن است که نظام پادشاهی عربستان سعودی رکن اساسی سیاست خاورمیانه‌ای ایالات متحده بوده است. تأمین تضمین‌شده نفت برای آمریکا امنیتی تضمین‌شده را برای آن به ارمغان آورده است. با وجود اقدامات مستبدانه و صادر کردن تندروی‌های وهابی در منطقه، واشنگتن هنوز این هم‌پیمان خود را جزو دسته گروه‌های «میانه‌رو» تقسیم‌بندی می‌کند. اعتماد ایالات متحده به این کشور تا آن حد است که عوامل ویژه ایالات متحده از پول‌های نفتی عربستان به عنوان پول رشوه برای مبارزه با تروریسم استفاده می‌کنند و شکی هم به دل راه نمی‌دهند. در نظر آنها، این نظام پادشاهی در دریایی از هرج‌ومرج، تنها کشور باثبات منطقه است.

 

نظام عربستان ماندگار نخواهد بود

اما آیا واقعاً همین‌طور است؟

در حقیقت عربستان سعودی اصلاً یک کشور محسوب نمی‌شود. دو راه برای توصیف این کشور وجود دارد: در مقام یک تشکیلات اقتصادی سیاسی با روش تجارتی هوشمندانه اما ناپایدار و پایان‌یافتنی، یا ماهیتی چنان فاسد که سازمان‌های جنایی با ساختار قدرت افقی و عمودی را به ذهن متبادر می‌کند. به هر دو شکل، این نظام ماندگار نخواهد بود. وقت آن رسیده است که تصمیم‌گیران در ایالات متحده برای فروپاشی نظام شاهنشاهی عربستان سعودی خود را آماده کنند.

ما در گفتگوهای اخیر خود با مسئولین دولتی و نظامی با تعجب شاهد بودیم که چطور آنها در مواجهه با این نظر انگشت حیرت به دندان می‌گیرند. این تحلیلی است که آنها باید مدنظر قرار دهند.

 

استبداد در عربستان بیداد می‌کند

یک روش درک این مطلب به این صورت است: پادشاه عربستان، رئیس هیئت‌مدیره تجارتی خانوادگی است که نفت را به حقوق و مزایا برای کارکنانی تبدیل می‌کند که در مقابل وفاداری سیاسی خود را به او می‌فروشند. این کارکنان دو شکل دارند: پرداخت‌های نقدی دریافت می‌کنند، یا امتیازهای تجاری که به این روش تعداد افراد وفادار به شاه به نحو فزاینده‌ای زیاد می‌شود و میزان اندکی از کالاها و فرصت‌های شغلی نیز برای عوام باقی می‌ماند. «چماق» زور هم با سازمان‌های امنیت داخلی قدرتمندی بر سر عوام نگه‌داشته می‌شود که سراپا مجهز به تجهیزات آمریکایی هستند.

ایالات متحده همیشه بر روی این نکته تکیه کرده است که این خانواده میزان بی‌انتهایی پول دارد که به وسیله آن وفاداری سیاسی را می‌خرند. حتی حالا که قیمت نفت پایین است و مقامات سعودی خرید تسلیحات و ماجراجویی‌های نظامی خود در یمن و دیگر نقاط را بالا برده‌اند نیز پول‌های ریاض تمامی ندارد.

 

عربستان به شدت به پول نقد نیاز دارد

البته، افزایش تولید نفت با وجود پایین بودن قیمت آن (تا ۱۶ فوریه که عربستان و روسیه بعد از میزان بالای تولید در ژانویه اعلام کردند که تولید خود را متوقف خواهند نمود) ممکن است بیانگر نیاز عربستان به پول نقد باشد، سیاستی که در کنار دیگر تمهیدات راهبردی دنبال می‌کند. عرضه عمومی اولیه شرکت نفت عربستان و آمریکا هم نیاز به پول نقد را نشان می‌دهد.

 

به علاوه، یک بازار سیاسی جدا از عرضه به میزان تقاضا هم توجه می‌کند. اگر قیمت وفاداری سیاسی بالا برود چه خواهد شد؟

به نظر می‌رسد که دقیقاً همین اتفاق در حال وقوع است. ملک سلمان برای حفظ هم‌پیمانان قدرتمندی که وفاداری خود را تنها به ملک عبدالله اثبات کرده بودند باید مبالغ بسیاری خرج می‌کرد. سرنوشت دو کشور دیگر در چنین موقعیتی چنین شد. در سودان جنوبی، طبقه الیت سیری‌ناپذیر نه تنها پول نفت کشور تازه تأسیس را به جیب‌های خصوصی خود منتقل کردند، بلکه زمانی که پول‌ها تمام شد هم دست از تقاضای عظیم خود نکشیدند و نتیجه نارضایتی کوچکی بود که به هرج‌ومرج تبدیل شد. دولت سومالی از میزان قابل توجهی کمک مالی بهره‌مند است، اما در مقابل دیگر بازارهای سیاسی که مجموعه بزرگی از خریدارانی با دیدگاه‌ها و امنیت و دستورکارهای جنایی خاص خود را دارا هستند، بی‌پول مانده است. چنین قیاس‌هایی شاید به نظر رهبران سعودی توهین‌آمیز برسد، اما حقیقت همین است. اگر قیمت خریدن وفاداری به همین شکل بالا برود، این نظام پادشاهی با ناپایداری سیاسی مواجه خواهد شد.

 

مقامات عربستان به شکل یک سازمان جنایی قدرتمند عمل می‌کنند

از سوی دیگر، زمانی که مردم این کشور خواستار پاسخگو دولت هستند، مقامات سعودی به روشی شبیه به یک سازمان جنایی قدرتمند عمل می‌کنند. با شبکه‌ای تک‌قطبی و در هم تنیده از مقامات سیاسی و تجاری، مقادیر بی‌انتهای پول که کشور را به دست سرمایه‌گذاران خصوصی سپرده است، ولخرجی‌های بزرگ در خارج از کشور، و کارکردهای کشور که برای تأمین این امور تغییر کرده‌اند، شاید بتوان عربستان سعودی را با دزدسالاری‌هایی مانند یانوکوویچ در اوکراین قیاس کرد.

شهروندان عربستان، به شکل فزاینده، خود را در مقام شهروند می‌بینند و احساس می‌کنند، و نه رعیت. در کشورهایی مانند نیجریه، اوکراین، برزیل، مالدیو و مالزی مردم در مقابل دولت‌های خاطی خود و مصونیت مقامات کشوری به مخالفت برخاسته‌اند. در بیش از نیم دو جین کشور در سال ۲۰۱۵ مردم (در برخی مواقع به روشی خشونت‌آمیز) علیه فساد به تظاهرات در خیابان پرداخته‌اند. در سه مورد از آنها یا رئیس دولت تهدید یا مجبور به استعفا شده است. در دیگر مناطق، شکایاتی در مقابل رشد فزاینده حرکت‌های تندروهای اسلامی و سازمان‌های جنایت‌کاری که ادعاهای رابین‌هودی می‌کنند ابراز شده است. شاید بتوان با این حقیقت، ماجراجویی‌های خارجی روسیه و چین را هم تا حدودی توضیح داد که تلاش می‌کنند نارضایتی‌های عمومی را با حکومتداری خوب و باکیفیت مهار کنند و یا کاهش دهند.

 

اشتباهات اقتصادی و سیاسی ملک سلمان گریبانگیر عربستان خواهد شد

در حال حاضر، بیشتر اقلیت شیعه عربستان سعودی است که خواسته‌های سیاسی مطرح می‌کند. اما بعید است که اکثریت تحصیل‌کرده سنی که پیش از این ارتباط چندانی با جهان خارج نداشته‌اند، با چند موهبت کوچکی که دولت پیر آنها در ازای کارهای بزرگشان در اختیار آنها قرار می‌دهد راضی بماند. از سوی دیگر «کارگران میهمان» هم هستند. مقامات سعودی، مانند دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس، فکر می‌کنند که می‌توانند از میزانی بی‌انتها از علاقه‌مندان به کار در کشورشان در هر شرایطی بهره بجویند. اما تعداد شهروندان در این کشورها از میزان کارگران بسیار کمتر شده است، کارگرانی که به زودی حقوق خود را درخواست خواهند کرد.

دهه‌ها است که ریاض با صادرکردن دگراندیشانش فشار سیاسی را بر خود کم کرده است. یکی از آنها اسامه بن‌لادن بود که فتنه تندروی را در سراسر جهان اسلام برانگیخت. اما این راهبرد عواقبی هم دارد: نقد بن‌لادن به فساد عربستان سعودی را حالا دیگران به دست گرفته‌اند و در بین بسیاری از اعراب شنیده می‌شود. ملک سلمان (که البته هشتاد سالش هم هست) هوش و زیرکی برادر ناتنی‌اش عبدالله را از خود نشان نمی‌دهد. او به دیگر ابزارهای حاکمان خودکامه دست انداخته است: اعدام دگراندیشان، اقدام به جنگ‌های خارجی و تحت فشار قرار دادن و بیرون راندن مخالفان منطقه‌ای برای از میان بردن درخواست‌های شیعه‌های سعودی و افزایش شور و شوق میهن‌پرستانه. هر یک از این اقدامات خطرات خاص خود را دارد.

 

آمریکا در مواجهه با فروپاشی کشورهای به ظاهر باثبات دست‌وپایش را گم می‌کند

با ترک برداشتن قدرت ملک سلمان، احتمال وقوع چند پیامد وجود دارد. یکی از آنها وقوع نزاع و اختلافات حزبی در درون خاندان سلطنتی در نتیجه بالارفتن قیمت وفاداری در حدی که توان پرداخت آن برای هیچ کس وجود نداشته باشد، خواهد بود. مورد دیگر جنگ خارجی خواهد بود. در شرایطی که عربستان سعودی و ایران هم‌اکنون هم در سوریه و یمن در حال جنگ هستند، بالاگرفتن درگیری بسیار ساده خواهد بود. تصمیم‌گیران در ایالات متحده باید در حین تلاش برای یافتن راه‌حل منطقه‌ای برای مشکلات خاورمیانه این خطر را در خاطر داشته باشند. سناریو سوم ممکن است قیام مردمی باشد که یا به صورت تظاهرات غیرمسلحانه خواهد بود یا قیام‌های جهادی، این پیامد هم با مطالعه شرایط منطقه در سال‌های اخیر بسیار محتمل است.

آمریکا همیشه در مواجهه با فروپاشی کشورهای به ظاهر باثبات بی‌برنامه عمل می‌کند. برای این که این بار عکس‌العمل بهتری انجام دهد، ارتش آمریکا و مقامات اطلاعاتی باید حداقل و بسیار زود، طرح‌ریزی‌های دقیقی را برای آزمایش هر یک از این سناریوها و عکس‌العمل‌های احتمالی خود در مقابل آنها انجام دهند تا از خطرات وابستگی مشترک بکاهد و تغییرات را آسان‌تر از سر بگذراند. آنها باید برای یافتن خطرناک‌ترین و محتمل‌ترین پیامدی که فروپاشی عربستان یا تلاش‌های مذبوحانه حاکمان آن برای جلوگیری از این فروپاشی برای منطقه خواهد داشت به سختی کار کنند. فراتر از همه، باید از این روش تفکر «ناوبری خودکار» که سیاست‌های ایالات متحده را تا به امروز به پیش برده است دست بکشند.

«امید یک سیاست نیست» بلکه اصطلاحی پیش‌پاافتاده است. اما اینکه تصمیم به نادیده گرفتن گزینه‌ها و جایگزین‌های دیگر بگیرید، به مثابه امید داشتن است.

 

– درباره نشریه اتلانتیک:

آتلانتیک یکی از مجله‌های آمریکایی است که در ابتدا تحت عنوان ماهنامه آتلانتیک در سال ۱۸۵۷ در بوستون، ماساچوست تاسیس شد. دفتر مرکزی این نشریه در حال حاضر در واشینگتن، دی. سی. قرار دارد.

مجله آتلانتیک در حال حاضر بیش از ۴۰۰.۰۰۰ مشترک دارد و هر سال ۱۰ شماره چاپ می‌کند. همانطور که از نام پیشین به آن اشاره شده، هر ماه یک شماره چاپ می‌شد و این سیاست به مدت ۱۴۴ سال ادامه داشت تا اینکه در سال ۲۰۰۳ رسماً کلمه ماهنامه از اسم روی جلد حذف شد و در نهایت در سال ۲۰۰۷ رسماً اسم مجله به نام فعلی، آتلانتیک تغییر یافت.

عمده موضوعات چاپ شده در مجله در مورد سیاست خارجی، علم سیاست، اقتصاد، هنر، فناوری و تکنولوژی است. اما مطالب جانبی دیگری چون نقد کتاب و بررسی مسائل فرهنگی نیز در آن گنجانده می‌شود.



:: برچسب‌ها: آل سعود، سقوط ، آمریکا،فروپاشی ، جنایی ,
:: بازدید از این مطلب : 82
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

آلکاتل تبلت ویندوزی پلاس ۱۰ را در MWC 2016 معرفی کرد

 

آلکاتل از اولین شرکت هایی بود که کنفرانس خود در جریان کنگره جهانی موبایل بارسلون یا همان نمایشگاه MWC 2016 ، را برگذار کرد.این کمپانی در کنفرانس خبری خود از دو گوشی آیدل ۴ (Alcatel Idol 4) و آیدل ۴ اس (Alcatel Idol 4S) و تبلت ویندوزی جدید پلاس ۱۰ (Alcatel PLUS 10) رونمایی کرد که در این مطلب شما را با تبلت پلاس ۱۰ آشنا می کنیم.با گجت نیوز همراه باشید.

Alcatel-PLUS-10_3

تبلت پلاس ۱۰ اولین تبلت دو کاره مجهز به سیستم عامل ویندوز ۱۰ تولید شده توسط شرکت آلکاتل محسوب می‌شود. این تبلت ویندوزی در شرایط خاصی از قابلیت اتصال LTE Cat 4 پشتیبانی می‌کند، بنابراین در شرایطی که به اینترنت وای‌فای دسترسی ندارید می‌توانید از قابلیت برقراری اتصال LTE این تبلت استفاده کنید. این تبلت همچنین قابلیت تبدیل شدن به وای‌فای هات‌اسپات (WiFi Hotspot) را هم به همراه دارد. شایان ذکر است که چنانچه این تبلت را به هات‌اسپات تبدیل نموده و مانند یک مودم بیسیم از آن استفاده تا ۱۵ دستگاه می‌توانند به طور همزمان به آن متصل شوند.

Alcatel-PLUS-10

اما این خود تبلت پلاس ۱۰ آلکاتل نیست که از اتصال LTE پشتیبانی نماید! در واقع صفحه کلید اختصاصی آن است که اتصال LTE 4G را ارائه می‌کند. این صفحه کلید اختصاصی می‌تواند مانن یک مودم بیسیم و هات‌اسپات عمل نماید. اما بد نیست که نگاهی به خصوصیات و ویژگی‌های سخت افزاری تبلت جدید و هیبریدی کمپانی آلکاتل بیاندازیم.

تبلت آلکاتل پلاس ۱۰ از سیستم روی چیپ (SoC) اتم Z8350 کمپانی اینتل بهره‌مند است که پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای دارد. رم آن ۲ گیگابایتی بوده و حافظه داخلی دستگاه به طور پیش فرض ظرفیت ۳۲ گیگابایتی را ارائه می‌کند. این تبلت قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی و رم میکرو اس‌دی (Micro SD) را هم داراست و به موجب آن می‌توانید میزان فضای ذخیره‌سازی پیش فرض ۳۲ گیگابایتی دستگاه را افزایش دهید. این تبلت یک پورت اتصال یو اس بی فول سایر، یک پورت میکرو یو اس بی و یک پورت Micro HDMI را شامل می‌شود و دوربین اصلی و سلفی مناسبی برای محصول در نظر گرفته شده است (اشاره‌ای به وضوح آن‌ها نشده). جالب است بدانید که آلکاتل برای دوربین سلفی این تبلت یک نور فلش LED اختصاصی را نیز تعبیه کرده است. صفحه نمایش این محصول هم از نوع IPS LCD با وضوح تصویر ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل در نظر گرفته شده و دستگاه به اسپیکرهای دوبل و سیستم پخش صوتی Virtual 3D یا سه بعدی مجازی مجهز است.

Alcatel-PLUS-10_2

تبلت آلکاتل پلاس ۱۰ به صورت مستقل از یک باتری ۵۸۳۰ میلی آمپر ساعتی بهره‌مند است و صفحه کلید زیبا و اختصاصی آن هم به یک باتری مجزا با ظرفیت ۲۵۸۰ میلی آمپر ساعت مجهز شده است. بنابراین در شرایطی که به طور همزمان از این دو محصول استفاده کنید ظرفیت باتری دستگاه به ۸۴۱۰ میلی آمپر ساعت می‌رسد و کمپانی آلکاتل تضمین کرده که این باتری حداقل تا ۸ ساعت دوام را برای این محصول به همراه خواهد داشت. وزن تبلت پلاس ۱۰ آلکاتل هم ۸۵۰ گرم است.

Alcatel-PLUS-10_5

گفته شده که این تبلت از نظر تنوع رنگی شامل رنگ‌های سفید، نقره‌ای متالیک، مشکلی مات و خاکستری می‌شود. کمپانی آلکاتل اعلام کرده که عرضه این تبلت از ماه ژوئن سال جاری آغاز می‌شود و دستگاه در بازارهای اروپایی، آمریکای لاتین، خاورمیانه، آفریقا و آمریکایی شمالی قابل خرید خواهد بود. متاسفانه قیمت دقیق تبلت پلاس ۱۰ آلکاتل اعلام نشده اما پیش بینی می‌کنیم که این تبلت ویندوزی و زیبا با قیمتی زیر ۳۰۰ دلار روانه بازار شود.

منبع :http://gadgetnews.ir



:: برچسب‌ها: تبلت ، ویندوز پلاس 10 ، آلکاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 132
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

خبرگزاری میزان- فاصله میان عربستان با ایران هر روز بیشتر می شود و مسبب آن هم رژیم سعودی است اما در عوض دیگر کشورهای منطقه و فرامنطقه در پی آن هستند تا بتوانند روابط خود را با ایران گسترش دهند و بهبود بخشند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، سعودی ها توان خود را بر آن گذاشته اند تا دشمنی های خود را علیه ایران افزایش دهند و در این راه سعی می کنند یارگیری هم بکنند.

در این که توانسته اند یا نه باید بررسی دقیق تری شود، اما همه شواهد و اتفاقاتی که در منطقه غرب آسیا در حال وقوع است، ثابت می کند که سعودی ها در یارگیری نتوانستند موفق شوند تا دیگران را هم در دشمنی با ایران همراه خود سازند.

خاندان سعودی هنوز تنها نمانده اما رفتارهای این رژیم در منطقه باعث شده است تا دوستان او هم خود را از گزند اقدامات آنها در امان نگه دارند و از آن دوری کنند. کشورهای منطقه خلیج فارس که اعضای شورای همکاری خلیج فارس هستند، در جریان اتفاقاتی که میان ایران و عربستان بر سر اعدام آیت الله نمر و حمله به سفارت این کشور در تهران، عربستان را در همان مقطع اولیه یک همراهی سیاسی نیم بند کردند اما روباط خود را با جمهوری اسلامی ایران قطع نکردند.

عربستان خود اقدام به قطع رابطه با ایران کرد و سپس سوئیس را حافظ منافع خود در ایران برگزید. در حالی که سران سعودی توقع داشتند دیگر کشورهای عرب به ویژه عرب منطقه در راه او گام بردارند و با ایران قطع روابط کنند اما در کمال ناباوری چنین اتفاقی نیفتاد.

رفته رفته برای کشورهایی که تا اندازه ای با رژیم سعودی همراهی می کنند و در بیانیه هایی که در شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب علیه ایران صادی شد ایران را محکوم کردند، روشن و ثابت می شود که از میان ایران و رژیم سعودی کدام یک ماندگار است و کدام رفتنی.

پادشاهی عمان هیچگاه با خاندان سعودی همراهی نکرد و همواره به عنوان کشور دوست در منطقه برای ایران ایفای نقش کرده است. از بابت کشور و دولت عمان هیچ نگرانی وجود ندارد و تاکنون بارها حسن نیت خود را ثابت کرده است.

امارات، بحرین، کویت و قطر دیگر کشورهای کوچک شورای همکاری خلیح فارس هستند که هر کدام سیاستی را نسبت به ایران به کار برده اند. امارات و بحرین در راستای همکاری با سعودی ها گام برداشته اند، بحرین روابط خود را با ایران قطع کرد و امارات سطح روابط اش را کاهش داد.

در این میان قطر سطح روابط خود را با ایران حفظ کرد و تلاش نمود خود را از دشمنی های سعودی علیه ایران اندکی دور سازد. اکنون که ابعاد اقدامات خاندان سعودی برای دیگران روشن تر گشته همین امر باعث شده است تا سعودی ها منزوی تر شوند.

حملات سران سعودی به یمن و حمایت های آنها از تروریست های تکفیری در سوریه و عراق و جنایاتی که آنها در این کشورها مرتکب شده و می شوند، با انتقادات شدید و تند اروپا روبرو است. واکنش هایی که از سوی اروپا و دیگر کشورها به رفتارهای سعودی در منطقه انجام شده، ماهیت عربستان در به خطر انداختن صلح و ثبات و امنیت را برای همگان آشکار ساخته است.

اکنون آن رژیمی که امنیت منطقه را به خطر انداخته، سعودی است. اما تا پیش از این آمریکا و همپیمانانش در تبلیغات گسترده خود سیاست ایران هراسی را رواج می دادند. سران سعودی با پول های نفتی خود منطقه را به آتش کشیده اند و اکنون همگان پی برده اند که مخل امنیت و صلح در منطقع حساس غرب آسیا رژیم سعودی است. ادامه این روند فشارهای زیادی را بر سران سعودی وارد خواهد کرد.

اکنون موج انتقادات اروپا و آمریکا و حتی کشورهای آسیایی از اقدامات و جنایات سعودی در یمن بالا گرفته و سازمان ها و مجامع بین المللی واکنش های زیادی را علیه اقدامات این رژیم از خود بروز داده اند.

این امر باعث شده تا آل سعود در انزوای سیاسی قرار گیرد. انزوایی که روز به روز بیشتر می شود و در مقابل فضا برای جمهوری اسلامی ایران بازتر می گردد. همین اتفاق بر عربستان و دیگر کشورهایی که اندکی با رژیم سعودی همراهی کرده اند فشار وارد می کند و آن ها را وادار می سازد تا درباره روابط خود با ایران تجدید نظر کنند.

اگر سران سعودی همچنان به دشمنی های خود علیه ایران ادامه دهند که البته جز این انتظار نیست، با بحران هایی که باعث آن سعودی ها هستند، شرایط برای آنها وخیم خواهد شد.

همراه نشدن دیگر کشورهای عربی منطقه در قشون کشی و تجاوز زمینی به سوریه، شکست های سنگین تروریست های تکفیری وهابی در سوریه و عراق، ناکامی در یمن، همه اینها سعودی را در وضعیت بحرانی قرار داده و روز به روز شدت آن بیشتر هم می شود.

کشورهایی که با پشیمانی خود به سوی ایران رو می آورند، گرچه روسیاه هستند اما اگر پشیمان واقعی باشند، راه بازگشت برای آنها باز است.

انتهای پیام/



:: برچسب‌ها: انزوا , آل سعود , تکفیری , آمریکا , ایران , درخشش ,
:: بازدید از این مطلب : 202
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

در سفری اعلام نشده

وزیر دفاع روسیه وارد تهران شد/ دیدار با روحانی تا دقایقی دیگر

وزیر دفاع روسیه

وزیر دفاع روسیه در سفری اعلام نشده دقایقی پیش وارد تهران شده و قرار است با رئیس‌جمهوری اسلامی ایران دیدار کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه وراد تهران شده  و قرار است تا ساعتی دیگر با روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در پاستور دیدار و گفت‌وگو کند.

چهارشنبه هفته گذشته بود که خبرگزاری ریانووستی روسیه به نقل از منابع آگاه در این کشور اعلام کرد روسیه نخستین بخشی از سامانه دفاع موشکی اس - 300 را روز پنجشنبه 29 بهمن به ایران ارسال خواهد کرد.

سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز سه شنبه هفته پیش با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیدار و درباره مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.

پوتین در این دیدار که بیش از یک ساعت به طول انجامید، با ابراز خرسندی از گسترش و تعمیق همکاری دفاعی و امنیتی بین تهران و مسکو، آن را امری طبیعی و اجتناب ناپذیر در جهت منافع دو کشور عنوان کرد و بر استمرار آن در چارچوب توافق‌های انجام شده تاکید کرد.



:: برچسب‌ها: ایران ، روسیه ، وزیر دفاع ، دیدار ، روحانی ,
:: بازدید از این مطلب : 109
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

سپاه در روزهای آینده رزمایش موشکی برگزار می کند

سیاست > نظامی - رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به برگزاری رزمایش موشکی در اسفندماه امسال، گفت: رزمایش موشکی ترکیبی از آزمایش انواع موشک‌هاست که با هدف آموزش، پژوهش، ارزیابی زمانی، شناسایی محصول جدید و تحویل کالا صورت می‌گیرد.
 

سردار سرلشگر فیروزآبادی در حاشیه اولین جلسه شورای هماهنگی سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان در جمع خبرنگاران،‌اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری رزمایش‌های موشکی تست سلاح‌ها و مواد صنعتی تولید شده است که هر چند ماه یک بار باید بررسی شود. همچنین وزارت دفاع دو دسته آزمایش یکی در مراحل ساخت و یکی زمان تحویل سلاح‌های انجام می‌دهد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، گفت: این رزمایش نشان از اقتدار جمهوری اسلامی ایران و زنده بودن نیروهای مسلح است و میزان توان نیروهای مسلح را به دشمنان نشان می‌دهد.



:: برچسب‌ها: برنامه موشکی ایران ، سپاه پاسداران ,
:: بازدید از این مطلب : 91
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
هافینگتون پست گزارش داد:
مسکو خطاب به کشور های عربی: ایران متحد اصلی ماست
وزیر امور خارجه روسیه در تبیین سیاست های روسیه برای خاورمیانه کاملا شفاف عمل خواهد کرد و بعید است که کشور های عربی در این جلسه با اولویت های کشورهای خودشان موجه شوند.
 
ایران و روسیه مسکو خطاب به کشور های عربی: ایران متحد اصلی ماست
 

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، روزنامه آمریکایی هافینگتون پست در گزارشی با عنوان "مسکو خطاب به کشور های عربی: ایران متحد اصلی ماست" نوشت: قرار است دیدار کشور های عربی و روسیه در حد و اندازه وزرات خانه ها در هفته آینده در مسکو انجام پذیرد و این در حالی است که رقابت و اختلاف سختی در سوریه به خاطر کشور ترکیه و عربستان وجود دارد.

هافینگتون پست افزود: وزیر امور خارجه روسیه در تبیین سیاست های روسیه برای خاورمیانه کاملا شفاف عمل خواهد کرد و بعید است که کشور های عربی در این جلسه با اولویت های کشورهای خودشان موجه شوند.

 این روزنامه آمریکایی در ادامه با اشاره به حضور داعش در سوریه نوشت: لاوروف در این نشست لحن خود را تنها به این خاطر که میزبان است نرم نخواهد کرد بلکه به این خاطر که این نشست آینده سیاست های مسکو در خاورمیانه را نیز روشن خواهد کرد، سیاست های اصلی که پوتین آنها را  تدوین کرده است را با صراحت بیان می کند. اگر وزرای کشورهای عربی منطقه همچنان معتقد هستند که احتمال تغییر در سیاست های روسیه وجود دارد احتمال اینکه این سیاست ها را محکوم کنند وجود دارد.

این روزها اما دیپلماسی روسیه معتقد است که راه هایی برای بهبود روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس علیرغم تنش بر سر سوریه وجود دارد، روسیه همچنین معتقد است که روابط ویژه ای با مصر دارد که بخش حیاتی اهدافش در خاورمیانه را محقق می کند. در همین حال، مسکو در نظر دارد که درگیری ها در حلب را به هر قیمتی پیروز شود. مسکو ائتلاف بین المللی مقابله با داعش در سوریه را جدی نمی گیرد.
   

این روزنامه افزود: روسیه همچنین میخواهد همه بدانند که روابطش با ایران تحت تاثیر هیچ اتفاقی نیست. بنابریان در برخورد با این روسیه شفاف، کشورهای حاشیه خلیج فارس در سفر به مسکو با خود چه همراه می برند؟ آیا تنها یک دستور کار عربی-روسی قرار است در این نشست طرح شود یا اینکه وزرای خارجه کشورهای حاشیه خلیج فارس تفاوت های خود را به همراه خود به پایتخت روسیه می برند و بدون رسیدن به هیچ دستاوردی این شهر را ترک می کنند؟



:: برچسب‌ها: ایران ، روسیه ، متحد ، کشورهای عربی ,
:: بازدید از این مطلب : 82
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 اسفند 1394 | نظرات ()