نوشته شده توسط : rf

فوت چند نفر در مناطق زلزله‌زده به دلیل سرمازدگی

نماینده اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: شب گذشته چند نفر در مناطق زلزله زده به دلیل سرمازدگی فوت کردند.

به نقل از ایسنا، شهاب نادری در پایان جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری به رییس جمهور خواستار رعایت تعادل و توازن منطقه‌ای شد و گفت: قطعا با رعایت تعادل و توازن منطقه‌ای فقیر، فقیرتر و غنی، غنی‌تر نخواهد شد.

وی افزود: فریادهای ما نمایندگان مجلس حاصل واقعیات و مظلومیت زلزله زدگان استان کرمانشاه است چون بسیاری از مصوبات سفرها به این استان اجرایی نشده که درخواست ما ارائه دستورات لازم است.



:: برچسب‌ها: زلزله , کرمانشاه , مرگ , سرمازدگی ,
:: بازدید از این مطلب : 70
تاریخ انتشار : جمعه 6 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

کانون‌های گرد و خاک اهواز ۲برابر وسعت شهر نیویورک

خشکسالی، عملیات‌های عمرانی، ساخت سد و ... همه و همه در کنار عوامل خارجی دست به دست هم دادند تا فاجعه‌ای زیست‌محیطی در خوزستان شروع شود.

به نقل ازخبرآنلاین ۱۴ سال از ایجاد گرد و خاک‌های پراکنده در اهواز گذشته است، وضعیت استان سال به سال بدتر شده و حالا می‌توان گفت این گرد و خاک‌ها دیگر پراکنده نیستند؛ اهواز به زندگی بدون هوا عادت کرده است.

سال ۱۳۸۲ برای اولین بار به طور موردی ریزگردها در این شهر دیده شدند، ۲ سال بعد این بحران به صورت جدی افزایش پیدا کرد و در سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۹ به اوج خود رسید، بسیار دلیل این اتفاق را خشک شدن تالاب‌ها و مراتع به دلیل بی‌آبی می‌دانند.

احمدرضا لاهیجان زاده، مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان خوزستان در این رابطه به تسنیم گفته است: اگر بخواهیم به صورت دقیق این موضوع را بررسی کنیم، می‌توانیم رابطه مستقیمی بین خشکی تالاب‌های بین النهرین در عراق و کاهش مساحت تالابی استان خوزستان با ورود ریزگرد به این استان مشاهده کنیم.



:: برچسب‌ها: گرد وغبار , اهواز , نیویورک , هوا ,
:: بازدید از این مطلب : 61
تاریخ انتشار : جمعه 6 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

روایت رهبر انقلاب درباره سلمان فارسی با ذکر حدیثی از امام صادق(ع) و توصیه به روحانیون عالم سیاست

رهبر انقلاب در ابتدای درس خارج روز دوشنبه مورخ 2 بهمن‌ماه، به ذکر حدیثی(1) از امام صادق(ع)، درباره خصوصیات جناب سلمان فارسی پرداختند.

نشریه «خط حزب‌الله» در صدوهجدهمین شماره خود با تیتر دستورالعملی برای رفتار نیروهای مومن و انقلابی و با روایت توصیه رهبرانقلاب از شرح حدیث در درس خارج فقه به روحانیون عالم سیاست منتشر شد و  نوشت: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب در ابتدای درس خارج روز دوشنبه مورخ 2 بهمن‌ماه، به ذکر حدیثی(1) از امام صادق(ع)، درباره خصوصیات جناب سلمان فارسی پرداختند. نظر به اینکه این حدیث می‌تواند الگویی اخلاقی و رفتاری برای نیروهای مومن و انقلابی باشد.


:: برچسب‌ها: رهبر انقلاب , سلمان فارسی , امام صادق ,
:: بازدید از این مطلب : 75
تاریخ انتشار : جمعه 6 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
 

معاون آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش از تهیه و تولید صدها خودروی تاکتیکی و اداری توسط این معاونت در طول یک سال خبر داد.

صدها خودروی تاکتیکی و اداری توسط معاونت آماد و پشتیبانی نزاجا تهیه و تولید می‌شود



:: برچسب‌ها: آماد , نزاجا , خودروهای تاکتیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 262
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

 

یک روزنامه‌نگار تحقیقی نوشته دولت آمریکا بیش از یک میلیون دلار برای «بهره‌برداری» از ناآرامی‌های اخیر در برخی از شهرهای ایران هزینه کرده است.

 

افشاگری روزنامه‌نگار انگلیسی درباره ترامپ/هزینه‌های هنگفت برای بهره‌برداری از ناآرامی‌های ایران


 


:: برچسب‌ها: ترامپ , اغتشاشات ایران , هزینه , یک میلیون دلار ,
:: بازدید از این مطلب : 51
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
 
سید حسن نصرالله

"سید حسن نصرالله" دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت یادبود شهدای قنیطره و اربعین پدر عماد مغنیه گفت: بدون فداکاری شهدا امنیت در کشورمان محقق نمی شد.

وی در این سخنرانی گفت: باید به حق شهدا بر ملت و کشور و امت اعتراف کنیم و زمانی که هر مسئولی درباره امنیت صحبت می کند باید برای همگان این نکته به ذهن خطور کند که امنیت بدون فداکاری شهدا محقق نمی شد و زمانی که درباره شکست آمریکایی ها و پیروزی ملت های منطقه در مقابله با چالش ها حرف می زنیم باید بدانیم که این فضل خداوند بوده و کسانی که فداکاری کرده و مجروحانی که از درد رنگ می برند و کسانی که مقاومت کردند بر گردن ما حق دارند.


 



:: برچسب‌ها: حزب الله, حزب الله لبنان, مقاومت اسلامی, آمریکا ,
:: بازدید از این مطلب : 58
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

دستور واردات برنج مبنای کارشناسی ندارد/ سوال از حجتی در مجلس

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه نامه حجتی به شریعتمداری برای ثبت سفارش واردات برنج تحت تاثیر فضا سازیهای مافیا و دلالان واردات برنج است، گفت: این تصمیم مبنای کارشناسی ندارد و ما از وزیر در این زمینه سوال خواهیم کرد که باید پاسخگو باشد.

محمدعلی شاعری نماینده نکاء و بهشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به نامه محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به محمد شریعتمداری وزیر صنعت مبنی بر آزاد شدن ثبت سفارش برای واردات برنج از اول بهمن ماه تا آخر تیر سال آینده گفت: ما در مجلس نسبت به اینگونه تصمیمات اعتراض می کنیم و سه شنبه این هفته وقتی وزیر در جلسه کمیسیون کشاورزی حاضر شد، از وی توضیح خواهیم خواست.

وی با بیان اینکه مصرف سالانه برنج در کشور سه میلیون تن است، تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون بیش از یک میلیون تن برنج وارد و بیش از 2 میلیون و 300 هزار تن برنج در داخل کشور تولید شد. در واقع در سال جاری سه میلیون و 300 هزار تن برنج در کشور تولید و وارد شد و این رقم یعنی 300 هزار تن بیشتر از نیاز مصرف یک سال کشور.



:: برچسب‌ها: برنج , واردات , کشاورزان , حجتی ,
:: بازدید از این مطلب : 65
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
 

حذف کنکور راه حل نیست/ ۴ پیشنهاد برای تعدیل معضل کنکور سراسری

کارگروه آموزشی سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در گزارشی که رونوشت آن به وزاری علوم، آموزش و پرورش و همچنین رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ارسال شده است با اشاره به مسائل متعدد مطرح شده در زمینه حذف کنکور و تبعات پیش بینی نشده آن، تاکید کرده ضمن جلوگیری از سواستفاده های عده ای، نسبت به اصلاح روش جاری و جایگزینی شیوه های جدید به نحو مطلوب اقدام گردد.

در این گزارش با اشاره به تاریخچه برگزاری کنکور در ایران و برررسی مقاطع مختلف برگزاری کنکور در دهه های پس از انقلاب بخصوص در دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸ که باعث بوجود آمدن معضلی برای داوطلبان و خانواده های آنها شده بود به بررسی طرح جایگزینی کنکور با امتحانات تشریحی پرداخته  ودر نهایت با ارائه راهکارها و پیشنهاداتی متذکر شده که می توان با تدابیری معضلات کنکور را تعدیل کرد.

به نقل از الف،‌ متن کامل گزارش کارگروه آموزشی دیده بان شفافیت و عدالت درباره وضعیت کنکور سراسری در ایران و تبعات احتمالی حذف آن در ادامه می آید.

 



:: برچسب‌ها: کنکور , حذف , راه حل , تعدیل ,
:: بازدید از این مطلب : 59
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

درمان کم خونی با ۵ نوشیدنی سالم

کم خونی یک نوع بیماری ناشی از کاهش هموگلوبین خون است. کمبود آهن تقریبا همیشه علت این وضعیت است. در چنین شرایطی میزان اکسیژن خون در سلول ها و بافت های بدن کاهش می یابد و در نتیجه عضلات ضعیف تر می شوند، تمرکز مشکل تر شده و بسیاری از مشکلات پوست و مو خود را نشان می دهند.

به نقل از آوای سلامت کم خونی اغلب ناشی از مصرف کم ماده معدنی آهن است با این حال در موارد خاصی مانند خونریزی، نارسایی کلیه و عوارض جراحی نیز بروز می کند. در هر صورت شما باید به دنبال درمان کم خونی باشید چون در صورت پیشرفت، می تواند منجر به تاکیکاردی، فشار خون بالا، و از دست دادن حافظه شود.
 
خوشبختانه غیر از درمان های پزشکی، درمان های طبیعی نیز برای رفع علائم کم خونی پیشنهاد شده اند:


:: برچسب‌ها: کم خونی , درمان , نوشیدنی ,
:: بازدید از این مطلب : 53
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
 

سرکنسول ایران در شانگهای چین: احتمال باز شدن جعبه سیاه دو کشتی در هفته آینده

سرکنسول ایران در شانگهای چین از احتمال باز شدن جعبه سیاه دو کشتی با حضور نمایندگان ذی ربط ، در هفته آینده خبر داد.

علیرضا ایروش در مصاحبه با صدا و سیما در پکن با بیان اینکه اقدامات باز کردن و بررسی جعبه سیاه سانچی به سرعت در حال انجام است ، افزود: این جعبه سیاه باید با حضور نماینده ایران که از سازمان بنادر و دریانوردی است ، نماینده کشور سوئد به عنوان سازنده جعبه سیاه و نمایندگان ذی ربط دیگر باز شود.


وی گفت: درخواست ما این است که جعبه سیاه هر دو کشتی ، باز شود که چینی ها نیز تاکنون درخواست ما را رد نکرده اند. ایروش افزود: در حال برنامه ریزی هستیم که هفته آینده جعبه سیاه دو کشتی با حضور نمایندگان ایران، پاناما، هنگ کنگ و کشور سازنده باز شود.



:: بازدید از این مطلب : 54
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

 

خواصی از گوجه فرنگی که نمی‌دانستید

حتماً شما هم فکر می‌کنید گوجه فرنگی جزو میوه‌هاست، اما از نظر گیاه‌شناسی، گوجه فرنگی میوه است. به هر حال گوجه فرنگی هر چه که باشد، همه فن حریف و خوشمزه است که در بسیاری از غذاها از پخته شده گرفته تا خام کاربرد دارد. گوجه فرنگی حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی است که می‌توانند واقعاً برای سلامتی مفید باشند.

کاهش ریسک بیماری‌های قلبی
 یکی از مفیدترین ویژگی‌های گوجه فرنگی این است که به کاهش ریسک بیماری‌های قلبی کمک می‌کند. مطالعات نشان داده زنانی که در هفته، 7 تا 10 وعده گوجه فرنگی می‌خوردند، 30 درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی بودند. این میوه دارای مواد مغذی چون نیاسین، اسیدفولیک و ویتامین B6 است که همگی از ریسک بیماری‌های قلبی کم می‌کنند.

کاهش قند خون
یکی دیگر از فواید شگفت انگیز گوجه فرنگی برای سلامتی این است که می‌تواند بخش مهمی از رژیم غذایی فرد دیابتی را تشکیل بدهد، چون می‌تواند قند خون را کنترل کند. این میوه حاوی کربوهیدرات بسیار کمی است اما منبع خوبی از کروم است که قند خون را تنظیم می‌کند.



:: برچسب‌ها: گوجه فرنگی , خواص , ,
:: بازدید از این مطلب : 56
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1396 | نظرات ()