نوشته شده توسط : rf

 

 

به گزارش شریان نیوز،سپاه پاسداران صدها دستگاه بیسیم، تجهیزات شنود، جاسوسی و استراق سمع را در شمال تهران کشف کرد.

اطلاعات سپاه تهران موفق شد صدها دستگاه بیسیم سازمانی، تجهیزات شنود و استراق سمع را در شمال تهران کشف و ضبط کند.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با تسنیم با تایید این خبر در تشریح جزئیات آن اظهار کرد: این تجهیزات از یک باند شناسایی و کشف شد که به صورت سازمان یافته، اقدام به فروش این تجهیزات می‌کردند.

وی ادامه داد: به دنبال پیگیری این پرونده، 4 نفر از عناصر اصلی این باند توسط اطلاعات سپاه پاسداران، شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته این منبع آگاه، تجهیزات کشف شده از استان‌های مرزی و به صورت قاچاق وارد کشور شده بود.

بر اساس این گزارش، تمام اعضای این باند شناسایی و دستگیر شدند و تمام ابزارها و تجهیزات شنود و جاسوسی این باند، کشف و ضبط شد.



:: برچسب‌ها: سپاه , تجهیزات شنود , کشف ,
:: بازدید از این مطلب : 71
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

آندرس ساموئلسن، وزیر امور خارجه دانمارک یکشنبه شب در صفحه شخصی خود در شبکه جهانی توئیتر در واکنش به انتشار توییتی تصویری از سوی دونالد ترامپ علیه شبکه خبری سی ان ان، تاکید کرد: ترامپ باید به (شخصیت) خود نظم داده و احترام به مقام ریاست جمهوری را سرلوحه کار خویش قرار دهد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا؛ ساموئلسن با بیان این مطلب، افزود: اکنون وقت آن رسیده است که ترامپ به ( شخصیت) خود نظم دهد و تمرکز خود را بر روی مبارزه برای (تحقق) آزادی قرار دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: ترامپ باید احترام به مقام ریاست جمهوری خود، را دوباره برقرار سازد.

دونالد ترامپ در صفحه شخصی خود در شبکه جهانی توییتر، با انتشار توییت های مکتوب و تصویری، انتقادات شدیدی را علیه شبکه خبری سی ان ان مطرح کرد.

سی.ان.ان پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدعی شده بود که دولت روسیه، مدارکی رسوا کننده از ترامپ در اختیار داشته و او را تهدید به افشای این مدارک کرده است.

ترامپ در آن زمان و در واکنش به این موضوع، آن را «تلاشی مذبوحانه برای جذب مخاطب بیشتر» دانست.

 



:: برچسب‌ها: توئیتر روسیه ریاست جمهوری وزیر امور خارجه وزیر خارجه ,
:: بازدید از این مطلب : 52
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
خبرگزاری میزان- لاریجانی با بیان این که برگزاری نشست گروهک منافقین با حمایت کشورهای اروپایی و آمریکا در پاریس توهین آشکار به ملت ایران است گفت: گروهک منافقین از نظر وضع سیاسی و دیگر ویژگی‌ها صفر و زیر صفر هستند، اما از نظر خشونت بدتر از داعشند.
 
محمدجواد لاریجانیبه گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، محمدجواد لاریجانی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شب گذشته شبکه دو سیما در سخنانی اظهار کرد: گروهک منافقین از نظر وضع سیاسی و دیگر ویژگی‌ها صفر و زیر صفر هستند، اما از نظر خشونت بدتر از داعشند. 
 
وی با بیان اینکه آخر مکتب اومانیسم، خشونت کور بدون مرز است، گفت: یادمان باشد که غربی‌ها در جنگ جهانی دوم ۵۰ میلیون نفر از خود را کشتند. برگزاری نشست گروهک منافقین با حمایت کشورهای اروپایی و آمریکا در پاریس توهین آشکار به ملت ایران است. 
 
دبیر ستاد حقوق بشر گفت: در حالی که وزیر امور خارجه کشورمان گفته است برگزاری این نشست نکته ابهامی در روابط ایران و فرانسه است، اما باید گفت؛ هیچ نکته ابهامی نیست. بلکه لکه سیاهی در رفتار فرانسه نسبت به ملت ماست. خصومت فرانسوی‌ها با ملت ایران ریشه دار است. 
 
وی افزود: زمانی که وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید در پی تغییر نظام ایران به طور مسالمت آمیز هستیم به معنای استفاده آن‌ها در برخورد با کشور ما از تروریست هاست.غربی‌ها از فرمان آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌ترسند، زیرا می‌دانند این دکترین برای مهار آشوب هایی است که آن‌ها برای کشورمان برنامه ریزی کرده اند. 
 
معاون امور بین الملل قوه قضائیه تصریح کرد: دشمنی غربی‌ها بویژه آمریکایی‌ها با ملت ایران و دفاع ما در مقابل آن‌ها پایانی ندارد و مقابله ما با آن‌ها عزم ملت ایران را جزم‌تر می‌کند. 
 
لاریجانی با بیان اینکه در دشمنی با جمهوری اسلامی ایران اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها فرق چندانی با یکدیگر ندارند، گفت: در حالی که آمریکایی‌ها در برجام کارشکنی می‌کنند اروپایی‌ها می‌گویند آمریکا ما را تهدید می‌کند که با شما رابطه نداشته باشیم، اما کارشکنی آمریکایی‌ها دلیل نمی‌شود که اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل نکنند. 
 
دبیر ستاد حقوق بشر افزود: این در حالی است که ایران به همه تعهدات خود عمل و پیشرفت فناوری هسته‌ای را متوقف کرد و ضربه مهلکی به این فنآوری زد.  زمانی که در نیروگاه اراک بتن ریخته ایم به معنای سلب توانایی از خودمان است و نتیجه این کار، برد ـ برد نبود. آنچه که آمریکایی‌ها به عنوان راهبرد جدید و تغییر مسالمت آمیز نظام ایران می‌گویند ماهیت تروریستی دارد. 
 
لاریجانی گفت: این توطئه آمریکایی‌ها در ایران نیز کامل رصد شده است و نمونه آن اظهارات برخی است که می‌گویند چرا با تروریست‌ها می‌جنگید. دلیل دشمنی غربی‌ها با ایران ایستادن کشورمان در مقابل تجاوز، چپاول و جنایات آنهاست. 
 
معاون امور بین الملل قوه قضائیه، حقوق بشر غربی را فریبی بسیار بزرگ خواند و گفت: معنای آتش به اختیار اتخاذ راهبردی مانند جنگ تحمیلی است. در میدان مبارزه‌ای قرار داریم که مقدمه آن مانند فضای مجازی و تقلب‌ها نرم است، اما انتهای آن اینگونه نیست. 
 
دبیر ستاد حقوق بشر ادامه داد: قوه قضاییه باید در مقابل توطئه‌ها بایستد و دولت از راهبرد آتش به اختیار استقبال کند، زیرا آتش به اختیار علیه دولت نیست بلکه در مقابل عمله‌های آمریکا و اروپاست. 
 
وی بیان کرد: دولت نباید از موضوع آتش به اختیار احساس خطر کندو به رغم همه انتقادها، صدا و سیما خدمات بسیار مهمی را در این زمینه ارائه کرده است. 
 
لاریجانی در پایان تاکید کرد: دولت‌های مستکبر از گروهک منافقین به عنوان دستمال استفاده می‌کنند، اما این گروهک باید بداند با سیلی محکم ملت ایران روبرو می‌شود. دول غربی بدانند حمایت آن‌ها از تروریست‌ها را هرگز تحمل نمی‌کنیم و دولت باید در مقابل آن‌ها موضع شفافی اتخاذ کند.
 


:: برچسب‌ها: محمدجواد لاریجانی ، ستاد حقوق بشر ، نشست گروهک منافقین ، حمایت آمریکا از منافقین ,
:: بازدید از این مطلب : 43
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

رهبرانقلاب خاطره‌ای از کمک دخترشان به بهبودی مجروحیت دست ایشان در جریان ترور سال ۶۰ نقل کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، خاطره رهبرانقلاب به شرح زیر است:

* دست من، به خاطر حادثه ترور، تا مدتی اصلاً حرکت نمی‌کرد و ورم داشت. بعد به‌تدریج دیدم که یک‌کمی از شانه حرکت می‌کند.

*در همان اوقات، خدای متعال یک فرزند دختر به ما داد که به من خیلی انس داشت. زیاد سراغ من می‌آمد دفتر ریاست جمهوری، من بغلش می‌گرفتم. یواش‌یواش دیدم با این دست هم می‌توانم بغلش بگیرم.

*دکترم یک روز دید که با این دست بغلش گرفته‌ام، خیلی تشویق کرد. گفت این بچه دست تو را خوب می‌کند! وقتی از روی محبت این بچه را بغل می‌گیری، همین باعث می‌شود سنگینی‌اش را تحمل کنی؛ همین‌طور هم شد. بغل می‌گرفتم، می‌آوردم و می‌بردم. بعد یواش‌یواش این دست قوت پیدا کرد. ۱۳۸۰/۱۲/۰۸



:: برچسب‌ها: انقلاب ریاست جمهوری برنا رهبری بچه ,
:: بازدید از این مطلب : 58
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
سه وزیر کلیدی در دولت دوازدهم ماندگار می شوند؟ این سوالی است که این روزها محافل سیاسی و رسانه ای کشور را به خود اختصاص داده است.

زینب‌غبیشاوی*‌
کمتر از یک ماه دیگر مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری دوازدهم حسن روحانی برگزار می شود تا منتخب بیست و چهارمیلیونی میانه رو خود را برای معرفی کابینه دوازدهم آماده کند. کابینه ای که در چند هفته اخیر، گمانه زنی های بسیاری درباره آن مطرح شد. در این بین حامیان و ناظران نیز پیشنهادات و انتقاداتی را درباره وزرای دولت دوازدهم با تکیه بر تجربه های دولت یازدهم به رئیس جمهور ارائه دادند.

به گزارش نامه نیوز،انتخاب وزرای همسو با رئیس جمهور و سهمیه بندی نکردن وزرای کابینه از جمله درخواست های سیاسیون از روحانی برای انتخاب وزرای دولت دوازدهم است. در این میان اما حواشی در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری نشانه هایی را در اختیار ما می گذارد که نشان می دهد روحانی به ایجاد سلسله ای ازتغییرات در کابینه دوازدهم می اندیشد.

علاوه بر این بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که روحانی در 4 سال گذشته از سوی وزرای غیرهمسوی خود متحمل آسیب‌های بسیاری شده تا جایی که برخی از وزرا در انتخابات برای اینکه بتوانند همچنان در پست‌های سیاسی باقی بمانند در هر دو جبهه روحانی - رئیسی فعالیت ‌کردند.


وزرایی که همسو هستند اما ....

از سوی دیگر،  برخی از وزرای دولت اما نه به دلیل همسو نبودن، بلکه به دلیل انتقادات و هجمه هایی بسیاری که از سوی دلواپسان به آن‌ها می‌شود در مظان تغییر قرار گرفته اند. در این میان می توان از 3 وزیر کلیدی دولت دوازدهم نام برد. کسانی که در میان مردم از محبوبیت بالایی برخوردارند و بعید به نظر می‌رسد که جامعه خواهان کنار رفتن آن‌ها از دولت باشند. بیژن زنگنه وزیر نفت،‌ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت سه وزیری هستند که عملکرد قابل توجهی از خود نشان داده اند.

 نماینده خوزستان: به او رای مشروط می دهیم

بیژن زنگنه با 26 سال سابقه وزارت یکی از مردان قدرتمند و کلیدی دولت یازدهم بوده است، مردی که به شیخ الوزرا معروف است و به تنهایی مقابل مطامع کشورهای عربی برای کاهش قیمت نفت ایستادگی کرد و اکنون تهران تنها تولید کننده نفت اوپک است که سطح تولیدات خود را کاهش نداده است. وی یکی از وزرایی است که زمزمه رفتنش از کابینه به دلایل مختلف از جمله بالا رفتن سن به گوش می رسد.در همین زمینه علی سامری،‌نماینده مردم خوزستان و عضو کمیسیون انرژی بر این عقیده است که زنگنه يكي از أفراد با سابقه و كاركشته در حوزه نفتی است.

او که با خبرنگار نامه گفت و گو کرده است در این باره می گوید: زنگنه در طول فعاليت چندين ساله خود كارنامه مناسبي دارند. 

سامری با ایراد انتقاداتی به عملکرد زنگنه به ویژه در خوزستان رای مجدد به وی را مشروط دانسته و گفت: اگر آقاي  زنگنه بازهم بخواهند كانديداي وزارت نفت شوند و اگر قرار باشد به وي راي دهيم قطعا راي مشروط خواهد بود. مردم از ما انتظار دارند و وزير هم بايد به مطالبات و خواسته هاي ما سريعا رسيدگي كند."

وی با بیان اینکه نمايندگان خوزستان از عملكرد زنگنه رضایت ندارند، تاکید کرده است: وزارت نفت پروژه های بسياری را در شهرهای مختلف انجام داده و اگر هم پروژه ای را در استان خوزستان انجام مي‌دهند در شان مردم اين خطه نيست .

سامري با بيان اينكه در پروژه هاي نفتي اين استان استخدام ها خانوادگي و قبيله اي است، خاطر نشان كرد: در پروژهاي كه انجام مي شود اصلا أفراد بومي استان  كه قالبا جوان و با مدارك تحصيلي بالا هستند استفاده نمي شود. به طور مثال أعراب  بومي استان در اين پروژها اصلا ديده نمي شوند. ما بارها خواستار رسيدگي وزراي نيرو و نفت به مشكلات استان بوده ايم؛ اما متاسفانه گوش شنوايي نيست.

امتداد دیپلماسی امید در دولت  

ظریف، مردِ لبخند و دیپلماسی را می‌توان کلیدی‌ترین وزیر روحانی در 4 سال گذشته دانست، مردی با سابقه بیش از 20 سال دیپلماسی فعال و هدفمند که توانست پرونده سنگین مذاکرات هسته ای را به سرانجام برساند. محبوبیت و مقبولیت ظریف نه تنها در میان مردم زبانزد عام و خاص است بلکه نمایندگان مجلس ویژگی های منحصر به فرد وی را تحسین می کنند.

حشمت الله فلاحت پیشه،‌عضو کمیسیون امنیت ملی در مورد ظریف و حضورش در کابینه دوازدهم به خبرنگار نامه می‌گوید :"همواره اعتقادم بر این بوده است یکی از وزرای که کارنامه قابل دفاعی را دارد، دکتر ظریف است. ایشان در زمان تحریم‌های ناعادلانه علیه ایران دیپلماسی بسیار موفقی را از خود نشان دادند،‌ ضمن اینکه اقای ظریف علاوه بر اینکه در داخل کشور توانستند مصوبات شورای امنیت ملی را به خوبی نمایندگی کنند در خارج  از کشور هم دیپلماسی مقتدرانه ای را از خود به نمایش گذاشتند؛ به همین دلیل ایشان از نیروهای موفق هستند که طبیعتا انتظار داریم در کابینه بعدی هم از ایشان استفاده شود و با رای بالای مجلس به کار خود ادامه دهند.

فلاحت پیشه با بیان اینکه قاطبه کمیسیون امنیت ملی  خواهان حضور دکتر ظریف در کابینه بعدی هستند،‌گفت: سخنانی که مبنی بر عدم حضور ایشان در دولت بعدی مطرح می‌شود شایعاتی بیش نیست و ایشان حتما از وزرای کابینه دوازدهم خواهد بود."

مردِ اول بهداشت و سلامت کشور ابقا می شود؟

حسن قاضی زاده هاشمی نیز از آن وزرایی است که اکثریت رای دهندگان به روحانی،‌خواهان ابقای وی در این سمت هستند.طرح تحول سلامت از طرح‌های موفق و قابل قبول وزیر بهداشت بوده است.

 در همین زمینه حیدرعلی عابدی،‌عضو کمیسیون بهداشت و درمان ،‌به عملکرد وزیر بهداشت دولت یازدهم اشاره کرده و به خبرنگار نامه گفته است: از آنجایی که آقای دکتر قاضی زاده هاشمی مبتکر طرح تحول سلامت هستند و تجربه 4 ساله وزارت را هم در کارنامه خود دارند،‌امیدواریم در 4 سال آینده هم بتوانند این مسیر را ادامه بدهند.

وی در این باره می گوید: اکثریت اعضای کمیسیون به دلیل طرح تحول سلامت، نظر مثبتی را به دکتر هاشمی دارند و خواهان حضور ایشان در دولت بعدی نیز هستند.

حال با این تفاسیر باید منتظر ماند و دید که آیا این ژنرال ها در دولت بعدی باقی خواهند ماند و اینکه حسن روحانی چه تصمیمی در این مورد خواهد گرفت .


:: برچسب‌ها: حسن روحانی ، کابینه دوازدهم ، وزرای کلیدی ، ظریف ، بیژن نامدار زنگنه ، قاضی زاده هاشمی ,
:: بازدید از این مطلب : 57
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

آیت الله مکارم شیرازی با هشدار به مسئولان مبنی بر اینکه تعابیر استعماری سند ۲۰۳۰ را نباید فراموش کنند، گفتند: بسیاری از مواد این سند با مذهب و نظام ما سازگار نیست، شوخی بردار هم نیست.

به گزارش مشرق، آیت الله مکارم شیرازی شامگاه جمعه در برنامه «چشمه معرفت» که از شبکه سوم سیما پخش شد، در ادامه تبیین آسیب های اجتماعی مربوط به خانواده با الهام از کلام امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه، اظهار داشت: در این ایام بحثی درباره سند 2030 است که خانواده و فرزندان را هدف گرفته است و بنده ناچار هستم اشاره فشرده ای به این سند داشته باشم.

وی تصریح کرد: در سال 2015 عده ای از سران کشورها که سردمدارانش همین دولت های زورمند بودند و افرادی که جزو اقمار آنها محسوب می شوند، نشستی داشتند و در رابطه با اساس این سند تصمیم گرفتند و دو عنوان جالب «دگرگون ساختن جهان» و «توسعه پایدار» را برای این سند ذکر کردند.

غربی ها افکار استعماری خود را با عناوین جذاب به خورد ملت ها می‌دهند
وی افزود: معمول غربی ها این گونه است با یک عناوین جذاب وارد می شوند و افکار استعماری را در آن می ریزند و به خورد ملت ها می دهند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: آنها چنین ادعایی کردند و کار غربی ها معمولا این گونه است یک چیزی می نویسند و تصویب می کنند و دیگران را هم به هر صورت وادار می کنند به اینکه آن را بپذیرند و تحت قیمومیت آنها قرار گیرند.

شما چکاره هستید برای ما تصمیم گرفتید؟
 آیت الله مکارم شیرازی به برخی از تعابیر سند 2030 اشاره کرد و افزود: مثلا می گویند "ما تصمیم گرفته ایم" یا "ما تعهد می کنیم"، شما چکاره هستید تصمیم گرفتید؟

وی همچنین با اشاره به یکی دیگر از عبارات سند 2030 مبنی بر اینکه "ما دنیا را دگرگون می سازیم"، گفت: شما می خواهید برای خودتان کنید، چرا برای ما تصمیم می گیرید و به ما پیشنهاد می کنید به آن ملحق شویم؛ ما کشوری دارای سابقه درخشان تمدن، مذهب و نظامی اسلامی هستیم؛ ما باید فرهنگ خودمان را داشته باشیم.

مسئولان تعابیر استعماری سند2030 را فراموش نکنند
وی با هشدار به مسئولان مبنی بر اینکه تعابیر استعماری سند 2030 را نباید فراموش کند، اظهار داشت: استعمارگران چنین منطق و ادبیاتی را به کار می برند.

این مرجع تقلید با اشاره به صحبت خود با برخی مسئولان در رابطه با سند 2030، گفت: بنده با برخی مسئولان محترم صحبت کردم، متاسفانه دیدم مطالعه کافی درباره این سند ندارند و ما بیشتر از آنها مطالعه کردیم، در حالی که گاهی تعریض می کنند شما مطالعه نکردید اما خودشان کمتر مطالعه کردند.

بسیاری از موارد سند 2030 با مذهب ما سازگار نیست
 آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه باید نکاتی را در رابطه با سند2030 بیان کنم، اظهار داشت: بسیاری از مواد این سند با مذهب و نظام ما سازگار نیست، شوخی بردار هم نیست، سندی به تمام معنا سکولار، مادی گری و منهای مذهب است.

وی با تاکید بر اینکه چنین سندی نمی تواند با تشکیلات نظام جمهوری اسلامی هماهنگ باشد، ابراز داشت: مسئولان محترم می گویند ما شرط گذاشتیم هر بخش سند بر خلاف فرهنگ، مذهب و نظام باشد اعتنا نکنیم؛ مسئولان درست می گویند  چنین شرطی گذاشتند؛ اما آنها هم روی این شرط، شرط گذاشتند و می گویند شرط شما تا جایی قبول است که با روح سند مخالفت نداشته باشد و این شرطی که شما گذاشتید مخالف روح سند است؛ بنابراین این گونه دست و پای ما را می بندند.          

فقط مسائل آموزشی در سند 2030 مطرح نشده است
وی با بیان اینکه در صورت پذیرش سند 2030 باید گزارش سالانه از روند اجرایی شدن آن ارائه داد، گفت: نمی شود این سند را بپذیریم و گزارش ندهیم؛ گزارش درباره مسائل آموزش و پرورش، اقتصاد و زیست محیطی هم است؛ همه مسائل در این سند وجود دارد برخلاف آنچه بعضی خیال می کنند فقط مسائل آموزشی است؛ این سند 17 هدف دارد و بعضی مسائل آن آموزشی است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه بیش از 100 پرسش در رابطه با تمام مسائل مربوط به نظام و برنامه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و آموزشی مطرح می‌کنند که باید پاسخگو باشیم، ابراز داشت: اگر به این پرسش ها دروغ بگوییم به تعبیر بنده "واویلا" است، اگر راست بگوییم اینها از همه نظام و فعالیت های اجتماعی و آموزشی ما باخبر می شوند و چه دلیلی دارد جاسوس را به دست خودمان در کشورمان راه دهیم؟ آیا این کار درست است؟

 آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: نکته دیگری که متاسفانه بعضی از مسئولان فراموش کردند و گاهی کنایه هم می زنند و ما تحمل و قبول هم می کنیم ولی محترمانه جواب می دهیم این است کلماتی که در این سند است را آنها تفسیر می کنند؛ یعنی اگر می گویند خشونت در جامعه بشری نباید باشد، جهاد، شهادت و بسیج هم نباید باشد زیرا به تعبیر آنها خشونت است.

معلوم است سند 2030 در حال اجرایی شدن است
وی اظهار داشت: نه فقط می گویند این سند تحت مطالعه قرار دارد بلکه معلوم است این سند در حال اجرایی شدن است.

کشور با حذف شدن موضوع جهاد و شهادت آسیب پذیر می شود
وی با بیان اینکه نظام و کشور با حذف شدن موضوع جهاد و شهادت آسیب پذیر می شود، اظهار داشت: اگر این کشور در جنگ تحمیلی هشت ساله حفظ شد، در سایه همین جهاد و شهادت بود؛ اگر این مسئله جهاد و کفن پوشان نباشند، دشمنان گزینه های روی میز یا زیر میزشان را فوری عملی و حمله می کنند.

چرا مسئولان از بعضی نکات سند 2030 غافل هستند؟
این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه دشمنان از روحیه جهاد و شهادت می ترسند، ابراز داشت: چرا بعضی از مسئولان محترم از این نکته غافل هستند؛ باید از همان ابتدا جوانان را به این مسائل آشنا کرد، فردا این بسیجیان بروند، باید عده دیگری بسیجی تربیت کرد.

دشمنان از بسیج و سپاه وحشت دارند
این استاد برجسته حوزه علمیه تاکید کرد: دشمنان از بسیج، سپاه، جهاد و شهادت وحشت دارند، نباید اینها را فراموش کرد.           

 آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه آنها در قالب سند 2030 می گویند خانواده را ما تفسیر می کنیم، ابراز داشت: از نظر آنها خانواده ممکن است زن و شوهر باشد یا دوهمجنس باز باشد.

وی تصریح کرد: کار به جایی می رسد سند را خودشان می نویسند، الفاظ را هم خودشان تفسیر می کنند، معانی را هم خودشان می گویند، ما هم اگر تخلف کنیم از چیزی که پذیرفته ایم تخلف کرده ایم.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این سخن بحث طولانی دارد و بنده فقط اشاراتی می کنم، گفت: این عزیزانی که این سند را آوردند و در کتاب های درسی هم مشاهده می کنیم آهسته آهسته عملی شده، (اخباری می رسد که در برخی مدارس چه برنامه هایی بوده اما بنده آن اخبار را تا دقیق مستند نباشد، به آن تکیه نمی کنم)، ما می گوییم چرا شما مخفیانه این سند را عمل کردید، چرا مسئولان بالادستی را خبر نکردید.

این مرجع تقلید تصریح کرد: همه باید از چنین سندی که نقشه 15ساله می کشد، خبردار شوند، در مجلس مطرح شود، در شورای عالی انقلاب فرهنگی که متولی این گونه مسائل است باید مطرح شود، چرا مطرح نشد؟

عزیزان تعصب به خرج ندهند و شجاع باشند
به گزارش حوزه این استاد برجسته حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: بنده امیدوارم عزیزان تامل بیشتری کنند، تعصب به خرج ندهند، عیبی ندارد انسان شجاع باشد و بگوید این را پذیرفتم و بعد مطالعه کردم، دیدم درست نیست و پس گرفتم؛ امیدوارم مسئولان محترم درباره این مطلب که بحث مهمی است با دقت قدم بردارند و ان شاءالله مشمول لطف الهی خواهند شد.  

منبع: میزان


:: برچسب‌ها: آیت الله مکارم شیرازی اخبار مهم سند 2030 شبکه سه ,
:: بازدید از این مطلب : 49
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

سفره های رحمن مسیحیان مصر در ماه مبارک رمضان را می توان نماد همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف در کشورهای منطقه و روح اخوت و برادری بین آنها شمرد.

سرویس جهان مشرق - شاید تاکنون چیزی از «سفره های رحمان مسیحیان در ماه مبارک رمضان» نشنیده باشید و یا با شنیدن آن تعجب کنید که تعجب آور نیز می باشد، این گزارش نگاهی به این سفره ها دارد که عمدتا در میان مسیحیان کشور مصر رایج و متداول است و برخلاف تبلیغات ضد اسلامی غرب نشان از  همزیستی دیرینه و عمیق پیروان ادیان مختلف در کشورهای مسلمان منطقه دارد.

سفره های رحمان مسیحیان در واقع تاکید می کند، تمام ادیان آسمانی پیروان خود را به کارهای خیر و نیک، از جمله دستگیری مستمندان و نیازمندان توصیه می کنند و در سال های اخیر این اعمال در کشوری چون مصر نه تنها کاهش نیافته، بلکه رشد چشمگیری داشته و علاوه بر اقدامات شخصی، حتی کلیساهای این کشور را نیز در برگرفته است و در این زمنیه تحلیل های مختلفی ارائه شده است، از جمله اینکه بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان مصری این سفره ها را نماد و سمبل اتحاد و یکپارچگی طوایف مختلف مصر در دوره ای دانسته اند که مردم این کشور به خصوص طایفه مسیحیان مصر در معرض آن قرار دارند.

 عمو «جمیل بنایوتی» یکی از این قبطی های مصری است که می گوید، ۳۵ سال است، در ماه رمضان برای روزه داران مسلمان کشورش چنین سفره های می اندازد و یکی از بزرگ ترین سفره های رمضانی است که در منطقه «شبرا» انداخته می شود.

وی چند سالی است که با آغاز حملات تروریستی در مصر بر این سفره های رمضانی نام «سفره وحدت ملی» نهاده و خاطر نشان می کند که اهالی محله از بزرگ و کوچک در تدارک آن، از جمله پخت غذا که شامل انواع غذاهای محلی است، مشارکت دارند.

افزون بر آن کلیسای منطقه پر جمعیت شبرا هم چادرهایی موقت برای پذیرایی از مستمندان و فقرا در ماه رمضان بر پا می کند. پدر «مرقس» اسقف کلیسای «الانبا» شبرا در این باره می گوید: «ماه رمضان امسال نیز کلیساهای مصر و از جمله کلیسای ما در تمام طول ماه رمضان با همت مسیحیان منطقه و هم چنین شماری از مسلمانان منطقه شاهد برپایی سفره های رحمن بوده است.

پذیرایی مسیحیان مصر از مسلمانان این کشور در ماه مبارک رمضان تنها به انداختن سفره های رمضانی رحمن محدود نمی شود، بلکه بسیاری از جوانان مسیحی منطقه «بنها» در کمپین های مردمی و خودجوشی مشارکت می کنند که اقدام به تهیه بسته های غذایی ویژه ماه مبارک رمضان برای روزه داران مصری می کنند، این بسته های غذایی شامل بطری های آب و خرما و آب میوه است که در زمان گفتن اذان مغرب و وقت افطار بین روزه داران در راه بازگشت به خانه توزیع می شود.

در محله «سکة التل» منطقه « شبین القناطر»، واقع در استان «القلیوبیه» سفره های افطار استاد « حلیم میخائیل» در ماه رمضان معروفیت خاصی دارد. وی که تاجر حبوبات است با هزینه شخصی خود با بر افراشتن چادرهای بزرگ و انداختن سفره در تمام طول ماه مبارک اقدام به افطاری دادن به روزه داران مصری در این منطقه می کند.

اغلب چادرهای افطاری استاد « حلیم میخائیل» در مناطق روستایی بر پا می شود و در حالی که او هر شب بر سر یکی از این سفره ها حاضر می شود، حلول ماه مبارک رمضان را به مسلمانان روزه دار تبریک می گوید.

 در این بین طی سال های اخیر برخی از شیوخ مذاهب سلفی تکفیری و تندرو که پس از انقلاب ژنوایه ۲۰۱۱ میلادی مردم مصر در این کشور شکل گرفته و اعلام موجودیت کرده و اغلب جیره خوار شیوخ عرب حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی مهد وهابیت تکفیری هستند، شک و شبهه هایی را در میان مسلمانان مصر در گرفتن غذا از دست مسیحیان ایجاد کرده و موجب شده اند تا در برخی مناطق کلیساها از گشودن سفره های رحمن ماه مبارک رمضان منصرف شده تنها به توزیع بسته های غذایی افطار بین روزه داران در راه مانده اکتفا کنند.

استاد « حلیم میخائیل» می گوید: «در تمام طول عمرمان به زندگی مسالمت آمیز با مسلمانان و پیروان ادیان دیگر خو گرفته ایم، آنها خواهران، برادران، دوستان، همسایگان، شرکای کاری و سرانجام هم وطن من هستند و من تفاوتی بین آنها احساس نمی کنم».

وی معتقد است که کارهای خیر و نیک، کارهایی مختص پیروان یک یا دو مذهب مانند اسلام و مسیحیت نیست که در مصر پیروان این ادیان یک ساختار واحد و منسجم اجتماعی را تشکیل می دهند، بلکه کارهایی بشر دوستانه و انسانی است.

استاد « حلیم میخائیل» می افزاید: « بیش از ۱۸ سال است که طی ماه رمضان در امر انداختن سفره های افطار و تهیه غذا برای روزه داران مسلمان مشارکت داشتم و به جز محله و منطقه محل سکونتم، در سفره های افطاری مسیحیان دیگر محله های قاهره مانند منطقه المرج مشارکت داشتم و در این کار گروهی از هم کیشان من نیز در این امر همکاری دارند».

وی تاکید می کند: «اگرچه ما همچون مسلمانان روزه نمی گیریم و ماه رمضان نداریم، اما طی این ماه به خصوص در محل کار به احترام روزه دارای همکاران مسلمانم تقریبا هیچ چیز نمی خورم و تقریبا روزه هستم و تنها هنگام افطار با حضور سر سفره با دوستان و همکاران و هم وطنانم غذا می خورم».

«محمد فتحی» (۲۷ ساله) با شور و شوق بسیار در تدارک افطاری های استاد «حلیم میخائیل» مشارکت دارد، وی می گوید: «قبل از افطار در کنار آشپزها هستم تا نیازهای آنها را تامین کنم، در زمان افطار هم در جاده و مسیر تردد کامیون های سنگین که مسافت طولانی را طی کرده اند، می ایستم و آنها را برای خوردن افطار بر سر سفره های استاد میخائیل دعوت می کنم».

این جوان مصری لذت بخش ترین و بزرگ ترین شادی خود را در زمان افطار و اینکه احساس می کند، در تهیه افطار روزه داران مشارکت داشته است، توصیف می کند.

از سوی دیگر «هانی جرجس» (۶۰ ساله) از قبطی های مصر که صاحب چاپخانه ای در منطقه «الزیتون» قاهره است، می گوید: «سال هاست که عادت کرده ام، ماه رمضان که از راه می رسد، یک آشپز استخدام می کنم تا برای کارگران روزه دار چاپخانه افطاری تهیه کند، اما از سال گذشته به این فکر افتادم که سفره افطاریم را بزرگ تر کنم و تا جایی که توان مالی دارم، در افطاری دادن به رهگذاران روزه دار افطاری دهیم.

جرجس سفره های افطار مسیحیان برای روزه داران مسلمان در ماه رمضان را حامل پیام مهر و محبت می داند، چراکه همین جوانان مسلمان بودند که در روزهای انقلاب از چاپخانه من مقابل دست اندازی ها و غارت و چپاول اوباش و سارقان محافطت کردند.

اولین سفره افطاری که مسیحیان برای مسلمانان روزه دار مصری در ماه مبارک رمضان انداختند و آن را سفره «وحدت ملی» نامیدند، به سال ۱۹۸۵ میلادی باز می گردد، زمانی که «انور سادات»، رئیس جمهوری وقت مصر اقدام به برکناری اسقف کلیسای «ودای النطرون» و تشکیل کمیته ای پنج جانبه متشکل از اسقف های مصر برای اداره امور این کلیسا کرد.

این اقدام سادات اعتراض هایی را در میان قبطی های مصر به دنبال داشت، لذا اسقف منطقه «بنی سویف» به عنوان یکی از اعضای این کمیته برای ایجاد آشتی و از بین بردن اختلافات پیش آمده، اقدام به دعوت شماری از شخصیت های سیاسی، اصحاب رسانه، رهبران دو طایفه مسلمانان و مسیحیان به سفره افطاری کرد که آن را سفره «وحدت ملی» نامیده بود و از آن تاریخ تاکنون انداختن این سفره ها از سوی مسیحیان برای مسلمانان رایج گشت.

روزنامه «الاهرام» مصر می نویسد که «بر سر این سفره افطار حدود ۱۵۰ مهمان مسلمان حضور داشتند».

از زمان انقلاب ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ میلادی و حوادث امنیتی پس که مصر شاهد آن بوده، نه تنها این رسم زایل نشده، بلکه هر سال انتشار بیشتری می یابد، شعار اغلب این سفره ها «مسلمان .. مسیحی .. همه مصری هستیم و هیچ تفاوتی بین ما وجود ندارد» است.



:: برچسب‌ها: افطاری , مسیحیان , ادیان الهی ,
:: بازدید از این مطلب : 61
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

زکات فطره امسال طبق نظر اکثر مراجع، برابر با ۶۰۰۰ تومان (معادل سه کیلوگرم گندم) یا ۱۵ هزار تومان (معادل سه کیلوگرم برنج) اعلام شده است که خانواده‌ها بر اساس قوت غالب خود آن را پرداخت می‌کنند.

به گزارش مشرق، پس از پایان یافتن ماه مبارک رمضان؛ یعنی در شب عید فطر افرادی که دارای شرایط باشند، باید زکاتی بپردازند که مقدار و موارد مصرف آن خواهد آمد. این زکات به نام زکات فطره خوانده می شود، افرادی که در شب عید فطر بالغ و عاقل باشد، بنده کسی نباشد و فقیر نباشد، زکات فطره بر آن‌ها واجب است، چنین فردی باید زکات خود و کسانی که در مغرب شب عید فطر نان خور او هستند را بپردازد، مقدار زکات فطره به ازای هر نفر یک صاع که تقریباً سه کیلوگرم است و جنس زکات فطره شامل گندم یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج یا ذرت و مانند اینها است.

وقت وجوب زکات فطره شب عید فطر و زمان پرداخت زکات فطره از شب عید تا ظهر روز عید فطر و بهتر آن است که در روز عید بدهد و اگر نماز عید می‌خواند بنابر احتیاط واجب قبل از نماز عید بپردازد، مصرف زکات فطره همان مصرف زکات مال است، گر چه احتیاط مستحب آن است که فقط به فقرای مؤمن و به مساکین بدهد.

به مناسبت در پیش بودن عید سعید فطر به میزان پرداخت زکات فطره رمضان 1438 هجری به روایت مراجع تقلید اشاره می‌شود:

*رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

حداقل فطریه برای هر نفر 7000 تومان (بر اساس قوت غالب گندم) است. 

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری در استفتائی درباره پرداخت زکات فطره قبل از حلول ماه شوال که با موضوع «با توجه به امکان پرداخت زکات فطره از طریق درگاه پرداخت اینترنتی وجوهات شرعی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، آیا می‌توان قبل از حلول ماه شوال اقدام به واریز آن نمود»، نوشت:

-چون به صورت امانت دریافت می‌شود و بعد از حلول ماه شوال صرف در مورد مصرف آن می‌ کنند، مانعی ندارد.

*آیت‌الله صافی گلپایگانی

طبق اعلام دفتر حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی مؤمنان مبلغ معادل یک صاع (3 کیلوگرم) گندم یا برنج را به عنوان قوت غالب جهت زکات فطره بپردازند، کفاره روزه غیر عمدی، برای هر روز، یک مد (حدود 750 گرم) طعام مثل گندم می‌باشد، کفاره عمدی، برای هر روز افطار عمدی، اطعام 60 مسکین؛ هر کدام یک مد (حدود 750 گرم) طعام، مثل گندم پرداخت شود، با توجه به اینکه قیمت گندم و برنج در شهرهای مختلف، متفاوت می‌باشد، لذا روزه‌داران عزیز می‌توانند معادل مقادیر فوق را بر طبق قیمت محل زندگی خود محاسبه کرده و پرداخت کنند. 

* آیت‌الله نوری همدانی

طبق نظر آیت‌الله نوری همدانی، پرداخت قیمت 3 کیلو از گندم که 6 هزار تومان است کفایت می‌کند، از نظر این مرجع تقلید قوت غالب قشری از انسان‌ها میزان است و اما اگر کسی خود مایل به پرداخت قیمت برنج باشد، هر نوع از برنج باشد کافی است، همچنین کفاره تأخیر یا عذر برای هر روز 2 هزار تومان و عمدی  120 هزار تومان معین شود.

*آیت‌الله علوی گرگانی

زکات فطره امسال برای هر نفر از نظر این مرجع تقلید شیعیان بر مبنای قوت غالب گندم مبلغ 6 هزار تومان و بر اساس قوت غالب برنج خارجی، مبلغ 15 هزار تومان و برنج ایرانی، مبلغ 30 هزار تومان اعلام‌ شده است. کفاره روزه غیرعمد (عذر) برای هر روز مبلغ 2 هزار تومان است که باید به‌ صورت نان تهیه و پرداخت شود، همچنین کفاره روزه عمد برای هر روز مبلغ 200 هزار تومان است.

*آیت‌الله شبیری زنجانی

دفتر حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی، مبلغ 6 هزار تومان را بابت فطریه هر نفر به‌ حساب گندم تعیین کرده است، کفاره افطار غیر عمدی برای هر روز به‌ حساب گندم 900 گرم است که در صورت اطمینان می‌توان قیمت آن را به شخص مستحق داد تا به وکالت از او برای خودش این مقدار طعام بخرد،‌ همچنین دفتر حضرت آیت‌الله‌شبیری زنجانی، مبلغ هزار و 500 تومان را برای کفاره افطار غیر عمدی و مبلغ 90 هزار تومان را برای افطار عمدی تعیین کرده است.

*آیت‌الله مکارم شیرازی

بر اساس اعلام نظر آیت‌الله مکارم شیرازی، زکات فطره امسال برای هر نفر بر مبنای قوت غالب گندم مبلغ 6 هزار تومان و بر اساس قوت غالب برنج خارجی، مبلغ 15 هزار تومان و برنج ایرانی، مبلغ 30 هزار تومان اعلام شده است.

*آیت‌الله وحید خراسانی

فطریه هر نفر یک صاع(تقریباً 3کیلو گرم) گندم یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج و مانند اینها می‌باشد که باید به مستحق داده شود و بنابر احتیاط واجب، این مقدار، از غذای معمول محل فرد باشد و اگر پول یکی از اینها را هم به همان میزان بدهد، کافی است، بنابراین به حساب گندم به مبلغ 6 هزار تومان در ایران برای هر نفر تعیین شده است.

*آیت‌الله جوادی آملی

 مقدار فطریه سه کیلو گندم، برنج، خرما و مانند آن یا پول آنکه در هر مکانی قیمت خاص خود را دارد، فطریه کسی که اول مغرب شب عید (نه غروب) نان‌خور کسی محسوب شود بر او واجب است. صرف نان او را در شب عید بخورد کافی نیست، بلکه باید نان‌خور او حساب شود. بنابراین مهمانی که فقط افطار کسی را می‌خورد و نان‌خور او محسوب نمی‌شود فطریه او بر میزبان واجب نمی‌شود.

منبع: فارس


:: برچسب‌ها: فطریه ماه مبارک رمضان مراجع تقلید ,
:: بازدید از این مطلب : 54
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

«احمد دستمالچیان» سفیر سابق ایران در اردن و لبنان در یاداشتی قرار داد عملیات اخیر نیروی هوا و فضای سپاه را حول۱۰ نکته استراتژیک بررسی کرد.

به گزارش مشرق، احمد دستمالچیان سفیر سابق ایران در اردن و لبنان در یاداشتی که در اختیار پایگاه تبیینی-تحلیلی «دیدبان» قرار داد ابعاد مختلف عملیات موشکی سپاه پاسداران بر علیه مواضع داعش در استان دیرالزور سوریه را در در قالب ۱۰ نکته استراتژیک متذکر شده است.

متن یادداشت به شرح ذیل از نظر می‌گذرد:

۱) جمهوری اسلامی ایران با شلیک این موشک‌ها نشان داد که حتی درشرایط بسیار خفقان آور ترامپیستی اراده شلیک را دارد. اراده شلیک یکی از مهمترین راهبردها در دکترین دفاعی هر کشور است. و در همین اراده شلیک نشان داد که تفاوتی ندارد دشمن کیست، هر کس فضولی کند، تنبیه خواهد شد.


۲) عملاً این فرمایش بسیارمهم وکاربردی رهبرمعظم را نشان داد که فرمودند دیگر دوران بزن در رو تمام شد. هر کس بزند، پاسخش را خواهد گرفت. فرقی نمی‌کند کی و کجا باشد.


۳) ایران در صحنه عمل و مقتدرانه نشان داد که این تنها آمریکا نیست که می‌تواند از دور دست به اهداف معین موشک شلیک کند. ایران هم این قابلیت و توانایی را دارد. و هرگاه اراده کند میتواند آنرا عملیاتی کند.

۴) این حمله موشکی در واقع پاسخی به ورود "سامانه موشکی هیمارس" آمریکا به خاک سوریه و سخن‌پراکنی چند روز اخیر آنها در ارتباط با مقاومت بود و همین وضعیت را می‌توان در بیانیه سپاه که به نحو ظریف و هوشمندانه‌ای هشدار به آینده را نمایان کرده بود این وضعیت را به چشم دید.


۵) پیام این اقدام انقلابی و مجازات گونه کاملاً روشن است؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تروریست‌های تکفیری و «حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنان» هشدار می‌دهد که در صورت تکرار اقدامات پلید و شیطانی علیه ملت ایران، "خشم انقلابی و شعله‌های آتش انتقام پاسداران انقلاب، عاملین و مسببان آنرا در بر خواهد گرفت و جنایتکاران را به جهنم رهنمون می‌سازد."


در حقیقت ایران این پیام را خیلی شفاف به آمریکا‌یی‌ها داد که در دیرالزور، جایی برای آنها وجود ندارد. شاید در زمان حضور آنها هم چنین شلیک‌هایی صورت بگیرد.


۶) شلیک موشک‌ها تقریباً در فاصله کمتر از یک ماه پس از سفر  ترامپ به ریاض رخ داد. سفر پر طمطراقی که سعودی‌ها با نگاهی از بالا باد در غبغب انداخته بودند و سرمست از فتح الفتوح علیه ایران و تشکیل ائتلاف کذایی بودند تا حد زیادی نتایجش با بن بست روبرو شد. حال آنکه با جمع کردن سران کشورهای اسلامی برای ایجاد جو رعب و وحشت تمامی تلاش خود برای راه اندازی ناتوی عربی به کار بردند اما باز هم به بن بست رسیدند.


از جمله اقدامات شکلی و تهی آنان انعقاد قرارداد چند صد میلیارد دلاری خرید سلاح ازجمله سامانه حساس ضد موشکی تاد بود. عملاً نشان داده شد که موشک‌های شلیک شده ایران که سرعتی غیرقابل تصور دارند، میتوانند از هر سامانه‌ ضدموشکی عبور کرده و به هدف اصابت کنند که دست برتر ما در بزنگاه را نشان می‌دهد.


۷) نشان داده شد اگر برد این موشک‌ها به دیرالزور رسیده است، بدون شک این موشک‌ها می‌توانند به نقطه مرزی "التنف" در مرز عراق و سوریه هم برسد.

۸) گفته میشود پیش از این ایران از طریق روس‌ها به طرف آمریکایی‌ها پیام داده بود که صبر ایران حد و حدودی دارد، اگرکاسه صبر ایران لبریز شود کسی نمی‌تواند مقابل آن بایستد.


۹) شلیک موشک‌ها دو روز پس از وضع تحریم‌های جدید سنا علیه ایران به بهانه‌های واهی از جمله قدرت موشکی سپاه و تروریستی بودن آن صورت گرفت. بدون شک در حلت کنونی ترامپ بر سر دوراهی بزرگ و آزمونی بزرگتر قرارگرفته است؛ یا باید دیگر هارتو پورت نکند و چاقوکشی را کنار بگذارد و چاقوکشان منطقه‌ای رابه حال خود رها کند تا به حسابشان رسیده شود و یا به چاقوکشی‌های خود ادامه دهد و سیلی‌های بزرگتری را دریافت کند.


درهر دو حال بازنده اصلی این وضعیت ترامپ و جوانک چاقوکش نابخرد سعودی خواهد بود. به هرحال بنظر میرسد ناچار خواهد بود که  برای حفظ آبروی خود به مسیر عقلانی و اصلی بازگردد وگرنه در آتش خشم ایران خواهد سوخت.


۱۰) کشورهای محور مقاومت که از حمایت ایران برخوردار هستند از این به بعد با قدرت و جسارت بیشتری با دشمنان خود برخورد خواهند کرد. دوستان هم پیمان در محور مقاومت از ثبات آراء محکم‌تری برخوردار خواهند شد؛ لذا وقتی نیروهای عراقی و سوری در "البوکمال" بهم‌ برسند که چندان دور از ذهن نیست اثرات این اقدام استراتژیک  بیشتر خود را نشان خواهد داد. به هرحال تحولات مهم و بزرگی در پیش رو خواهد بود.



:: برچسب‌ها: تحولات منطقه تروریست های تکفیری حمله موشکی سپاه سپاه پاسداران شلیک موشک سپاه عملیات موشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 62
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

در حالی که آمریکایی‌ها در حال تدارک و تصویب بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها علیه ایران هستند، به نظر می‌رسد قاطعانه‌ترین پاسخ عملی و منطقی دولت نسبت به این اقدام، از سرگیری غنی‌سازی ۲۰ درصدی است.

به گزارش مشرق، واکنش منفعلانه دولت یازدهم در قبال عمل نکردن آمریکا به تعهدات خود،‌ این گزاره را در ذهن دولتمردان آمریکایی تقویت کرده است که می‌توانند برخلاف تعهداتشان عمل کنند و مطمئن باشند که از سوی ایران، واکنش عملی مشاهده نخواهد شد. وظیفه حراست از منافع ملی و عزت ایرانی ایجاب می‌کند که به آمریکا اجازه ندهیم که به این مدل برجامی عادت کند.


«امروز در شرایط پس از تحریم قرار گرفته‌ایم. به حول و قوه الهی در هفته‌ها و ماه‌های آتی همه دیوارهای غلط و ظالمانه تحریم را فرو می‌ریزیم (حسن روحانی-۱۳ مهر ۹۴)»، «در راستای تعامل سازنده با جهان به یک سند حقوقی محکم دست یافتیم که مایه افتخار است. به جرات باید گفت بعد از ملی شدن صنعت نفت کاری بزرگتر از برجام نداشته ایم و دستاوردهای برجام به مراتب از ملی شدن صنعت نفت بزرگتر بوده است (مجید انصاری،معاون حقوقی رئیس جمهور-۵ فروردین ۹۶)»، «برجام ما را آزاد کرد، تا از هر کس که می‌خواهیم خریداری کنیم. آثار برجام شکستن حصر ایران است (حسن روحانی،رئیس جمهور ۳۱ فروردین ۹۶)»، «دیوارهای تحریم‌ها شکسته و فرو ریخته است، بازسازی تحریم امکانپذیر نیست(علی طیب نیا، وزیر اقتصاد- ۱۳ آذر ۹۵)»و...


مقامات دولت یازدهم و رسانه‌های به ظاهر حامی دولت همواره تاکید داشتند که دیپلماسی جای بیانیه خواندن نیست و ادعاهای بزرگی چون «باید با تخصص و تجربه با جهان صحبت کرد» و «اولویت دولت یازدهم، تعامل گرایی،عقلانیت و تنش زدایی با جهان است» را مطرح کردند.
 اما در نهایت، ناشی گری در دیپلماسی توسط مقامات دولت یازدهم موجب تحریم، تحقیر و تهدید علیه منافع کشورمان شد. تحریم‌های بی‌سابقه اخیر آمریکا علیه ایران، یکی از میوه‌های برجام و نتیجه دیپلماسی انفعالی دولت یازدهم با ژست تنش زدایی است.


شلیک به قلب برجام


مجلس سنای آمریکا، چهارشنبه هفته گذشته طرح «تحریم‌های جامع علیه ایران» را تصویب کرد. طرح «تحریم‌های جامع علیه ایران» موسوم به «قانون مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران- ۲۰۱۷» با هماهنگی کامل دموکرات‌ها و جمهوری خواهان و با ۹۸ رأی موافق و تنها دو رأی مخالف در فهرست مصوبات مجلس سنا قرار گرفت.


این طرح با نقض فاحش برجام(به طور خاص بندهای ۲۶ و ۲۹ برجام) خواستار اعمال تحریم‌هایی جدید علیه ایران به ‌بهانه برنامه موشکی، انتقال تسلیحات، حمایت از گروه‌های مقاومت (که واشنگتن آنها را تروریستی می‌داند) و نقض ادعایی حقوق بشری است. برخی از تحلیلگران، اقدام اخیر سنا را «شلیک به قلب برجام» نامیدند.


سیاه چاله چیزی است که تمام اشیا نزدیک به خود را به درون می‌کشد. این همین وضعیتی است که می‌توان از نظر تحریمی برای توصیف طرح مذکور بیان کرد. به این دلیل که اگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سازمان‌های تروریستی قرار بگیرد با توجه به آنکه سپاه یک نهاد رسمی و دارای روابط نظام‌مند با ساختارهای دولتی و غیردولتی است،‌ سبب می‌شود تا بخش زیادی از حاکمیت اعم از دولت یا سایر قوا و نهادها به درون لیست تحریمی بروند. این اتفاق همانند یک سیاه چاله عمل می‌کند و تعداد زیادی از نهادها که قابل پیش‌بینی نیست را تحریم می‌کند.حتی قابل تصور است که بانک مرکزی که در برجام از تحریم خارج شد دوباره به لیست تحریم بازگردد.


از سال ۲۰۰۱ تا الان تنها گروه‌های تروریستی در این لیست قرار داشتند. مانند طالبان، القاعده و... اما این طرح با یک بدعت در روابط بین‌الملل یک نهادی رسمی و مشروع نظامی یک کشور را که در قانون اساسی آن کشور تعریف شده است، در لیست سازمان‌های تروریستی قرار می‌دهد.


پالس غلط دولتمردان به آمریکا


«حمید بعیدی‌نژاد» عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و سفیر فعلی ایران در انگلیس در یادداشتی به مصوبه اخیر سنای آمریکا پرداخته است.


بعیدی نژاد توصیه کرده که از «هرگونه شتابزدگی در اعلام مواضع رسمی در قبال لایحه سنای آمریکا»خودداری کنیم! زیرا معتقد است «اثبات انطباق یا عدم انطباق مفاد این لایحه با برجام نیاز به بررسی‌های دقیق کارشناسی دارد.» وی  همچنین معتقد است؛ « سناتورهای تصویب‌کننده و تنظیم‌کننده این لایحه ادعا کرده‌اند تمامی موارد احتمالی تعارض در متن این لایحه با برجام را از لایحه حذف کرده‌اند و از نظر آنان متن لایحه منطبق با تعهدات آمریکا در برجام است» بنابر این بررسی کارشناسی براساس این ادعا «اهمیت بیش‌تری هم پیدا می‌کند».


این واکنش منفعلانه در حالی است که در شروط ۹ گانه رهبر معظم انقلاب درخصوص اجرای برجام تاکید شده است: «در سراسر دوره‌ هشت‌ساله(اجرای برجام) وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه‌ای (از جمله بهانه‌های تکراری و خودساخته‌ تروریسم و حقوق بشر) توسّط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظّف است طبق بند ۳ مصوّبه‌ مجلس، اقدام‌های لازم را انجام دهد و فعّالیّتهای برجام را متوقّف کند».


ارسال پالس غلط به آمریکا و اظهار ضعف و ناتوانی و گستاخ‌تر شدن دشمن، در سالهای اخیر مسبوق به سابقه است. در دولت یازدهم، روحانی بر خلاف واقعیت‌ها گفت خزانه خالی است و ظریف ادعا کرد آمریکا در ۵ دقیقه می‌تواند تمام توان دفاعی ما را نابود کند!


واکنش منفعلانه دولت یازدهم در قبال عمل نکردن دولت آمریکا به تعهدات خود،‌ این گزاره را در ذهن دولتمردان آمریکایی تقویت کرده است که نه تنها می‌توانند به تعهدات خود عمل نکنند، بلکه بدون اینکه آب از آب تکان بخورد، می‌توانند برخلاف تعهداتشان نیز عمل کنند و مطمئن باشند که از سوی ایران، واکنش عملی مشاهده نخواهد شد.


انفعال در سیاست خارجی و بی‌توجهی به منافع ملی موجب شد تا روش مواجهه طرف مقابل نیز تغییر کند. وبسایت رادیو فرانسه ۱۹ مهر ۹۲ (یک ماه و نیم قبل از توافق موقت ژنو که مقدمه برجام شد) نوشت؛ «ارزیابی غرب از وضعیت کنونی دولت روحانی، تعامل با فروشنده بدهکار و مشتاقی است که خود را ناگزیر از فروش حقوق ملی می‌بیند. بر پایه این جمع‌بندی اگر خریدار صبور باشد، شرایط فروشنده را دشوارتر می‌کند و در همان حال قیمت فروش را کمتر خواهد کرد»!


از توافق کردن به هر قیمت  تا حفظ برجام به هر قیمت


این اولین بار نیست که برجام از سوی آمریکا نقض شده است. نقض برجام از روز اول اجرای توافق-دی ماه ۹۴- آغاز شد. دولت یازدهم با بی‌توجهی نسبت به ۲۹ شرط ابلاغ شده از طرف رهبرمعظم انقلاب، شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی، تعهدات ایران را به صورت یکطرفه و شتابزده انجام داد.


در سال ۹۴ «توافق کردن به هر قیمت» از سوی دولت یازدهم موجب خروج بیش از ۱۲ هزار سانتریفیوژ از چرخه غنی‌سازی، توقف تحقیق و توسعه برای غنی‌سازی در فردو، بتن‌ریزی در قلب رآکتور اراک و خروج ۹۷۰۰ کیلوگرم از ده‌هزار کیلوگرم اورانیوم غنی شده زیر ۵ درصد- که طی ده سال با تلاش دانشمندان هسته‌ای کشورمان به دست آورده بودیم- از کشور شد.


در دو سال اخیر نیز «حفظ برجام به هر قیمت» موجب شده است که نه تنها پول‌های بلوکه شده آزاد نشود بلکه ۲ میلیارد دلار از اموال ملت ایران توسط آمریکا غارت شود. نه تنها تحریم‌ها به تاریخ نپیوست بلکه بر تعداد آنها نیز افزوده شد و قانون ضد ایرانی آیسا نیز تمدید و قانون جامع تحریم‌های ایران تصویب شد. نه تنها تحریم سوئیفت- با هدف گسترش مبادلات تجاری ایران- رفع نشد بلکه قانون محدودیت ویزا تصویب شد. و در انتها، اوبامای مودب! و باهوش!- به تعبیر مقامات ارشد دولت یازدهم- در آخرین روزهای ریاست جمهوری، وضعیت اضطراری آمریکا علیه ایران را تمدید کرد و آخرین لگد را به برجام زد. ترامپِ جمهوری خواه نیز در ادامه مسیر اوبامایِ دموکرات، با تشدید تحریم‌ها، خط مشی بسیار سختگیرانه‌تری در قبال ایران در پیش گرفته است.


«جان کری» وزیر خارجه سابق آمریکا-دی ماه ۹۵- در یادداشتی که به مناسبت نزدیک شدن به روزهای پایانی حضور در کابینه آمریکا نوشته بود، از برد-برد در مذاکرات هسته‌ای رمزگشایی کرد. کری تاکید کرد: «مذاکرات با تهران برای عقب نشاندن ایران از برنامه هسته‌ای به نتیجه رسید و حالا دولت بعدی آمریکا باید ضمن ادامه اعمال فشار بر ایرانی‌ها، برای عقب نشاندن برنامه موشکی ایران تلاش کند».


لزوم پرهیز از اقدامات نمایشی


متاسفانه دولت تاکنون از اقدام متقابل در برابر عهدشکنی‌های مکرر آمریکا امتناع کرده است. اقدامات دولت تاکنون به فشار ایمیلی، پیام توئیتری، نامه نگاری و برگزاری جلسات نمایشی خلاصه شده است. اقداماتی که موجب گستاخترشدن طرف مقابل و در نهایت تشدید تحریم‌ها شده است.


ایمیل‌ها و نامه‌های تعارف آمیز دیپلماتیک نمی‌تواند جای الزام و تعهد حقوقی را بگیرد. اگر توافقی مانند برجام نمی‌تواند مانع بدعهدی آمریکا شود، فشار ایمیلی و پیام توئیتری چه خاصیتی می‌تواند داشته باشد؟!


صالحی:عهدشکنی کنند،غنی‌سازی ۲۰ درصد را شروع می‌کنیم


«علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی- فروردین ۹۴- در برنامه گفت گوی ویژه خبری شبکه ۲ سیما درباره احتمال عهدشکنی غربی‌ها گفت:«فرض کنید بزنند زیر همه چیز. ما با باز کردن یک شیر گاز، به چرخه تولید بر می‌گردیم». صالحی افزود:«اگر غربی‌ها بعد از توافق بد عهدی کنند در کمتر از چند ساعت ایران آماده تولید اورانیوم ۲۰ درصد می‌شود».


محمد جواد ظریف نیز در جلسه پرسش و پاسخ‌های استادان با تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای-مرداد ۹۴- گفت:«می گویید توان بازگشت، ما هم توان بازگشت داریم. اگر شما می‌گویید او یک شب می‌تواند بازگشت انجام دهد ما هم یک شب می‌توانیم بازگشت انجام دهیم ولی اگر می‌گویید اثر بازگشت او یک شب صورت می‌گیرد من به شما می‌گویم اثر بازگشت ما سریع‌تر از او است به خاطر اینکه بازگشت ما با یکسری پیچ و مهره است».


علی لاریجانی رئیس مجلس نیز-آذر ۹۵- در جلسه علنی مجلس با اشاره به واکنش ایران به عهدشکنی آمریکا گفت:«ما در مجلس قانون بسیار مهمی تصویب کردیم و به نظر می‌رسد تکلیف کار در قانون مصوب مجلس روشن شده است. در بند ۳ این قانون به صراحت بیان کرده‌ایم، اگر یکی از طرفین به تحریم‌ها روی بیاورد و یا تحریم‌های جایگزین مشخص کند، چه اقداماتی را دولت باید انجام دهد؟ لذا چون در این موارد تحریم‌هایی ایجاد شده، دولت باید متناسب با این قانون اقدامات لازم را صورت دهد».


بر اساس بند ۳ مصوبه ۲۱ مهرماه ۹۴ مجلس، دولت موظف است هرگونه عدم پایبندی طرف مقابل در زمینه لغو موثر تحریم‌ها و یا بازگرداندن تحریم‌های لغو شده و یا وضع تحریم تحت هر عنوان دیگر را به دقت رصد کند و اقدامات متقابل در جهت احقاق حقوق ملت ایران انجام دهد و همکاری داوطلبانه را متوقف نماید و توسعه سریع برنامه‌ هسته‌ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران را سامان دهد به طوری که ظرف مدت دو سال ظرفیت غنی‌سازی کشور به ۱۹۰ هزار سو افزایش یابد.


واکنش مجلس به تحریم‌های سنا،بعد از تعطیلات!


در حالیکه سنای آمریکا طرح جامع تحریم‌های ایران را تصویب کرد، نمایندگان مجلس همچنان در تعطیلات به سر می‌برند.


«علاءالدین بروجردی» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا گفت: «مجلس برای مقابله با این اقدام غیرقانونی آمریکا بلافاصله پس از تعطیلات طرحی را به هیئت رئیسه ارائه خواهد کرد».


در جریان مذاکرات حساس وین که به تهیه برجام منتهی شد نیز نمایندگان در تعطیلات تابستانی بودند و این تعطیلات امکان تاثیر‌گذاری را از مجلس به عنوان نهادی که قرار است در راس امور باشد گرفت.در ماههای پایانی مذاکرات هسته‌ای و در شرایطی که مجلس شورای اسلامی باید متن برجام را بررسی می‌کرد نیز نمایندگان به تعطیلات رفتند.


واکنش عملی ایران با غنی‌سازی ۲۰ درصد


همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، واکنش منفعلانه دولت یازدهم در قبال عمل نکردن دولت آمریکا به تعهدات خود،‌ این گزاره را در ذهن دولتمردان آمریکایی تقویت کرده است که نه تنها می‌توانند به تعهدات خود عمل نکنند، بلکه بدون اینکه آب از آب تکان بخورد، می‌توانند برخلاف تعهداتشان نیز عمل کنند و مطمئن باشند که از سوی ایران، واکنش عملی مشاهده نخواهد شد.


اکنون دولت می‌بایست براساس مصوبه مجلس همکاری داوطلبانه را متوقف نماید و توسعه سریع برنامه‌ هسته‌ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران را سامان دهد. همانطور که مقامات دولت نیز اشاره کرده‌اند، باید غنی‌سازی ۲۰ درصد در دستور کار قرار گیرد. وظیفه حراست از منافع ملی و عزت ایرانی ایجاب می‌کند که به آمریکا اجازه ندهیم که به این مدل برجامی عادت کند.

منبع: کیهان


:: برچسب‌ها: برجام تحریم ایران دولت دوازدهم سنای آمریکا ,
:: بازدید از این مطلب : 60
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

 

رئیس ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه غروب امروز هلال ماه شوال قابل رؤیت نیست، گفت : ۱۵۰ گروه از غروب امروز برای رویت هلال ماه شوال در مناطق مختلف کشور اقدام می‌کنند.

 به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی درباره استهلال ماه شوال و زمان عید سعید فطر اظهار کرد: ۱۵۰ گروه از غروب امروز شنبه، مصادف با ۲۹ ماه مبارک رمضان برای رویت هلال ماه شوال در مناطق مختلف کشور اقدام می‌کنند.

وی افزود: بیشتر کارشناسان و اهل فن نظرشان این است که غروب امروز شنبه هلال ماه شوال قابل رؤیت نیست و ماه رمضان امسال ۳۰ روزه خواهد بود.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: گروههای استهلال برای احتیاط و حصول اطمینان خاطر از غروب شنبه اقدام به استهلال می‌کنند تا اگر هلال ماه رؤیت شد و این رؤیت در حدّی بود که برای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب قابل اطمینان باشد، اعلام شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی تصریح کرد: اگر هم  هلال ماه شوال در غروب امروز رؤیت نشد و برای رهبر معظم انقلاب قابل اطمینان نبود، ماه مبارک رمضان ۳۰ روزه خواهد بود و روز دوشنبه عید سعید فطر است.

منبع: تسنیم


:: برچسب‌ها: دفتر مقام معظم رهبری ستاد استهلال ماه رمضان ماه شوال ,
:: بازدید از این مطلب : 65
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

رضایی در خصوص اقدامات متقابلی که ایران می‌تواند در قبال وضع تحریم علیه ایران انجام بدهد تصریح کرد: دولت باید در ابتدا این تحریم‌ها را تبدیل به فرصت برای کشور کند و در ادامه از این فرصت‌ها بهره ببرد.

 به گزارش مشرق، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، ‌ در خصوص اقدامات نظامی اخیر کشور مبنی بر پرتاب موشک به مقر داعش در دیرالزور اظهار داشت: پیام اصلی این موشک ها این بود که هیچ کس با هیچ اقدامی نمی تواند ملت ایران را به زانو در بیاورد و همواره مردم ایران پاسخ های کوبنده ای به متجاوزین داده اند.

وی با بیان اینکه اراده ملت ایران شکست ناپذیر است، عنوان کرد: هدف اصلی این عملیات موشکی دادن پاسخ دندان شکن به تروریست ها بود که نمی توانند به راحتی در داخل مرزهای ایران اقدامات تروریستی انجام دهند و پاسخی دریافت نکنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هیچ بمبی قادر نیست مردم ایران را به زانو در بیاورد، عنوان کرد: در قبال دشمنان کشور همواره آماده هستیم و عملیات موشکی نشان داد که کوچکترین تجاوز دشمن به امنیت کشور و نظام را با شدت پاسخ می دهیم.

رضایی در خصوص تحریم های جدید امریکا علیه ایران و اینکه این تحریم ها می تواند فعالیت های موشکی ایران را تحت الشعاع قرار بدهد یا خیر، تصریح کرد: کمیته نظارت بر برجام باید نظارت جدی تری را بر اجرای برجام داشته باشد چرا که مردم راضی نیستند از نظارتی که بر اجرای برجام صورت می گیرد.

وی همچنین گفت: ما به تعهدات دو طرفه در برجام بسیار معتقد هستیم و نباید اجازه بدهیم که غربی ها به صورت یکسویه برجام را نقض کنند اما ما همچنان به وظایف خود در برجام عمل کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص اقدامات متقابلی که ایران می تواند در قبال وضع تحریم ها علیه ایران انجام بدهد، تصریح کرد: دولت باید در ابتدا این تحریم ها را تبدیل به فرصت برای کشور کند و در ادامه از این فرصت ها بهره برداری لازم را ببرد و اقتصاد را شکوفا کند.

منبع: دانا


:: برچسب‌ها: آمریکا اخبار مهم برجام تحریم ایران محسن رضایی ,
:: بازدید از این مطلب : 64
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

معاون امنیتی استانداری تهران گفت: صبح امروز مانور محدودی توسط نیروهای مسلح حاضر در محدوده فرودگاه مهرآباد برگزار شد.

به گزارش جام جم آنلاین، محسن همدانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره شنیده شدن شلیک گلوله از فرودگاه مهرآباد، اظهار کرد: این موضوع به هیچ وجه امنیتی نبوده و نیروهای مسلح حاضر در فرودگاه یک مانور محدود داخلی برگزار کردند.

وی افزود: برای افزایش آمادگی در جهت مقابله با اقدامات تروریستی این مانور برگزار شده است.

همدانی در پایان با اشاره به اینکه این مانورها باید به صورت هماهنگ با سایر دستگاه‌ها برگزار شود، گفت: مسئله به هیچ وجه امنیتی نیست.



:: برچسب‌ها: فرودگاه مهرآباد تروریستی برگزاری مانور نیروهای مسلح در فرودگاه مهرآباد ,
:: بازدید از این مطلب : 43
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

در طول ماه مبارک رمضان روزانه ١٧٠ هزار روزه دار در حرم مطهر رضوی و حاشیه شهر مشهد اطعام می شوند که مراحل طبخ و آماده سازی غذا در مهمانسرای غدیر حضرت رضا (ع) انجام می شود.

محسن اسماعیل‌زاده


:: برچسب‌ها: رمضان , افطاری , حرم , امام رضا , آماده سازی ,
:: بازدید از این مطلب : 101
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

راز نمازی که سال‌هاست بر مسلمانان واجب است، برای اروپایی‌ها به صورت علمی مشخص شد.

به گزارش بهداشت نیوز، راز نمازی که سال‌هاست بر مسلمانان واجب شده است، توسط شبکه‌های اروپایی و در پزشکی مشخص شده است.

 

تصویری که می‌بینید، توسط شبکه‌های اروپایی برای مردم به نمایش گذاشته شده است و پزشکان از مردم خواسته‌اند تا برای تخلیه بار الکتریکی بدن خود و جلوگیری از سرطان روزانه 10 دقیقه این حرکت را انجام دهند؛ حرکت سجده‌ای گه مردم مسلمان جهان در نمازهای خود انجام می‌دهند

 

 

گفتنی است؛ این حرکت در آرام کردن درد انگشتان پا، مچ پا، زانو، کمر و مچ دست تأثیر دارد.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران



:: برچسب‌ها: راز , نماز , مسلمانان , وتجب ,
:: بازدید از این مطلب : 53
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
فر را با حرارت 400 درجه فارنهایت گرم کنید. دو طرف برش‌های بادمجان را کمی روغن بمالید و آنها را روی سینی فر که کاغذ روغنی انداخته‌اید بگذارید و 20 دقیقه بپزید.

به گزارش «بهداشت نیوز»



مواد لازم لازانیای بادمجان

بادمجان پوست گرفته و اسلایس کرده          2 عدد بزرگ

روغن زیتون                                            1 قاشق سوپخوری

پنیر ریکوتا                                              300 گرم

جعفری خرد کرده                                     یک‌چهارم پیمانه

پنیر پارمسان رنده کرده                            یک‌چهارم پیمانه

پنیر موزارلای رنده کرده                            یک‌ونیم پیمانه

سس پاستا                                           2 پیمانه
روش تهیه کوفته

فر را با حرارت 400 درجه فارنهایت گرم کنید.

دو طرف برش‌های بادمجان را کمی روغن بمالید و آنها را روی سینی فر که کاغذ روغنی انداخته‌اید بگذارید و 20 دقیقه بپزید تا دو طرف بادمجان طلایی رنگ شود.

در کاسه متوسطی، پنیر ریکوتا، جعفری و پنیر پارمسان را با هم مخلوط کنید.

در یک ظرف نسوز، یک لایه نازک سس بریزید و روی آن یک لایه بادمجان، قرار دهید و روی آن یک‌سوم از مخلوط پنیر ریکوتا، یک‌چهارم پیمانه از پنیر موزارلا و یک‌سوم سس را بریزید.

این عمل را تکرار کنید تا زمانی که تمام مواد لازم استفاده شود. سپس روی آن را با یک‌چهارم پیمانه پنیر موزارلای باقیمانده بپوشانید.

روی ظرف را فویل بکشید و حدود 30 دقیقه بپزید تا زمانی که پنیر ذوب شود.

سپس فویل را بردارید و 10 دقیقه دیگر بپزید تا پنیر طلایی رنگ شود. 10 دقیقه صبر کنید تا لازانیا خنک شود.

منبع: زندگی آنلاین

لازانیای بادمجان



:: برچسب‌ها: لازانیا , بادمجان ,
:: بازدید از این مطلب : 55
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
مصرف دمنوش‌های معرفی شده در این بخش شما را از خطرات کبد چرب در امان نگه می‌دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، گیاهان دارویی سال‌های متمادی در فرهنگ ایران و ایرانی نقش دارد و تقریبا بخشی از این گیاهان همواره در آشپزخانه یا گنج‍ه‌های اکثر ایرانی‌ها وجود داشته که مردم براساس آموزه‌های قدیمی از خواص مفید آنها استفاده می‌کنند اما حالا چند سالی می‌شود که برچسب دمنوش به دم کرده و عصاره این گیاهان زده شده و شکل مدرن به خود گرفته است.

دمنوش‌ها همان جوشانده‌های مادربزرگ‌ها است که هرکدام برای یک درد یا بیماری خوب هستند، امروز در بسته‌بندی‌ها و فرم‌های کیسه‌ای یا باز در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند.

 صرف نظر از شکل و نام آنها، باید گفت که دمنوش‌ها لذت بی مانندی دارند و علاوه بر رفع مشکلات جسمی، روح آدم را تازه می‌کنند.

با این دمنوش‌ها کبدتان را مثل دسته گل تمییز کنید!

کبد چرب همانند چربی شکم نیست و نباید آن را مشکل ساده کبدی تلقی کرد. لازم است به محض مشخص شدن بیماری، درمان را شروع کرد زیرا به مرور زمان لایه های چربی روی کبد رشد می کند و سوء هاضمه شدید به وجود می آورد. بیشتر افراد متوجه بیماری خود می شوند اما چندان به موضوع درمان آن توجه نمی کنند.
برای کسب نتیجه بهتر در درمان کبد چرب توصیه هایی می شود که در این مطلب به بخشی از آن اشاره می کنیم.

***دمنوش خارمریم


خواص درمانی
گیاه خارمریم یکی دیگر از گیاهان دارویی است که از آن برای درمان و پیشگیری از بیماری‌های کبدی استفاده می‌کنند. این گیاه از آنجا که ترکیبی به نام سیلی‌مارین دارد، می‌تواند در کاهش میزان جذب چربی به ویژه چربی بد (LDL)، تری‌گلیسیرید و کاهش جذب کلسترول‌موثر باشد.

با این دمنوش‌ها کبدتان را مثل دسته گل تمییز کنید!


به همین دلیل بسیاری از درمانگران، این گیاه را از جمله موثرترین‌ گیاهان دارویی برای درمان کبد چرب می‌شناسند و مصرف دمنوش یا خشک این گیاه همراه غذا را در این زمینه موثر می‌دانند. مصرف این گیاه با مشورت متخصص طب سنتی می‌تواند به بهبود عملکرد کبد کمک کرده و سرعت تولید دوباره سلول‌های کبدی را افزایش دهد.

طرز تهیه
۳/۵ گرم دانه را در ۱۵۰ سی سی آب جوش در ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دم کرده روزانه ۳ الی ۴ دفعه نیم ساعت قبل از غذا مصرف شود.

***دمنوش ریشه گیاه قاصدک


خواص درمانی
برای تمیز کردن کبد یک دوره‌ی درمانی با گیاه قاصدک را در پیش بگیرید. گیاه قاصدک ترشح صفرا را تحریک کرده و مواد زائد را از بدن دفع می‌کند. مواد زائدی که در کبد انباشته می‌شوند اجازه نمی‌دهند که توکسین های خون تصفیه و چربی‌ها هضم شوند.

با این دمنوش‌ها کبدتان را مثل دسته گل تمییز کنید!

 

روش تهیه
برای هر 150 میلی‌لیتر آب جوش یک تا چهار گرم ریشه‌ی خشک گیاه قاصدک لازم دارید. این گیاه را دم کنید و روزانه سه تا چهار مرتبه میل کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران



:: برچسب‌ها: دمنوش , کبد چرب , کافی شاپ در خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 55
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

نوذر شفیعی» تحلیل‌گر بین‌الملل معتقد است با روی کار آمدن «محمدبن سلمان» تغییری در روابط ایران و عربستان ایجاد نخواهد شد.

«نوذر شفیعی» تحلیل‌گر مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در مورد تحولات اخیر در عربستان و جانشینی «محمدبن سلمان» گفت: حدود یک دهه است که عربستان به جای تمرکز زدایی و باز کردن فضای سیاسی به افزایش قدرت در منطقه روی آورده است.

او ادامه داد: این اتفاق جز موارد نادر است زیرا قدرت به طور مستقیم از یک نسل به نسل دیگر انتقال پیدا می کند و فرزند یکی از پادشاهان عربستان ولیعهد او می شود. این اقدام بدان معناست که تمرکز بیشتر بر روی قدرت است.

شفیعی افزود: هرچه سیاست های تهاجمی، رادیکال و محافظه کارانه بیشتر شود، محصور شدن قدرت درون این خانواده هم طبیعی‌تر می شود. هرچند عربستانی ها سابقه حکومت اقتدارگرا دارند اما هیچ گاه اقتدارگرایی در این خانواده تا این حد نبوده است.

او با بیان اینکه حمایت های امریکا از این خانواده در رفتار های اخیرشان بی تاثیر نبوده است، گفت: پس از نشستی که ترامپ با ملک سلمان داشت برخی رفتارهای تند از ملک سلمان شاهد بودیم. برای مثال تشدید حملات به یمن، بحرین و قطر و حالا هم نوبت به حذف کسانی رسیده که منتقد برخی سیاست های ملک سلمان بوده اند.

این تحلیلگر مسایل بین الملل به روابط ایران و عربستان اشاره کرد و گفت: ایران به عربستان بدبین بوده و تا زمانی که این بدبینی را حفظ  کند، تغییری در روابط ما و عربستان پیش نخواهد آمد.

او در پایان گفت: ولیعهد جدید پیش از منصوب شدن به این مقام هم به عنوان مشاور پدرش فعالیت می کرد و تقریبا همه تصمیم ها از سوی او اتخاذ می شد. از طرف دیگر ولیعهد برکنار شده هم از اختیارات لازم و معمولی که دیگر ولیعهد های عربستان از آن برخوردار بودند، برخوردار نبود. لذا بسیاری از تصمیمات در خصوص ایران هم از ابتدا توسط او انجام می گرفت.



:: برچسب‌ها: ایران و عربستان جهان خانواده عربستان یمن ,
:: بازدید از این مطلب : 56
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی در ادعاهایی خصمانه ضمن تاکید بر این‌که «اسرائیل باید گروه حزب الله و حامی آن یعنی ایران را مورد هدف قرار دهد» گفت: اگر حزب الله علیه اسرائیل اقدام نظامی انجام دهد، ما هم باید به زیر ساخت‌های ایران حمله کنیم.

به گزارش شریان نیوز، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی در ادعاهایی خصمانه ضمن تاکید بر این‌که «اسرائیل باید گروه حزب الله و حامی آن یعنی ایران را مورد هدف قرار دهد» گفت: اگر حزب الله علیه اسرائیل اقدام نظامی انجام دهد، ما هم باید به زیر ساخت‌های ایران حمله کنیم.


به نقل از اورشلیم پست، « افریم سنه» در کنفرانس سالانه هرزیلیا در توضیح منطق استراتژی خود مدعی شد که ایران از حزب الله برای حمله به اسرائیل بدون هرگونه تهدید بازدارندگی استفاده می‌کند.

وی افزود: هم اکنون استراتژی اسرائیل در صورت حمله حزب الله، حمله به زیرساخت های لبنان است اما چنین رویکردی کارآمدی لازم را ندارد.

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی مدعی شد:‌ ایران هیچ اهمیتی به تخریب زیر ساخت‌های لبنان نمی‌دهد.

آریل لویت، نائب رئیس پیشین نهاد انرژی اتمی رژیم صهیونیستی نیز در رابطه با برجام با تاکید بر این‌که «اسرائیل استراتژی درستی را در رابطه با این موضوع اتخاذ کرده است» گفت:‌ هم اکنون اسرائیل هیچ برنامه ای را برای مقابله با برنامه موشکی و ابعاد نظامی توافق هسته‌ای ایران ندارد.

وی در عین حال مدعی شد: حتی با این‌که ایران در راستای بازرسی های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حرکت کرده است اما ابهاماتی که در برجام وجود دارد زیاد است و این موضوع باعث می‌شود این توافق در زمینه عملکرد بسیار سخت تر از آن‌چه که باید باشد.
 
خبرگزاری ایسنا
 


:: برچسب‌ها: وزیر جنگ , رژیم صهیونیستی , ایران , حزب الله , حمله ,
:: بازدید از این مطلب : 79
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت ماه مبارک رمضان، با جمعی از استادان، نخبگان علمی و پژوهشگران دانشگاه‌ها دیدار کردند.

 
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (چهارشنبه) در نشستی با صدها نفر از استادان، اعضای هیأت های علمی، پژوهشگران و نخبگان دانشگاهی که بیش از دو ساعت به طول انجامید، با تشریح نقش بی بدیل استادان دانشگاهها در پرورش دانشجویان و شکل دهی به جایگاه ایران در جهانِ بسیار پر مسأله و پر تحول آینده، روز جهانی قدس را بسیار مهم خواندند و تأکید کردند: این روز گرامی، صرفاً اعلام حمایت از یک ملت مظلوم نیست، بلکه نماد مبارزه با استکبار و سلطه گران جهانی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس، افزودند: بزرگداشت روز قدس صرفاً به معنای دفاع از یک ملت مظلوم که از میهن و خانه خود رانده ‌شده نیست، بلکه امروز دفاع از فلسطین، دفاع از حقیقتی بسیار گسترده‌تر از مسئله فلسطین است.

ایشان تأکید کردند: امروز مبارزه با رژیم صهیونیستی، مبارزه با استکبار و نظام سلطه است و به همین علت، سیاستمداران آمریکا از این حرکت، احساس ضربه و دشمنی می‌کند.

رهبر انقلاب اسلامی سپس موضوع اصلی سخنان خود در این دیدار را تبیین «مسئولیت معلمی و استادی» خواندند و افزودند: استادی که «مثبت‌اندیش، متعهد، امیدوار، معتقد به مبانی دینی و اصالتهای میهنی و مسائل انقلابی» و برخوردار از «احساس مسئولیت و عزم و نیت قاطع برای اقدام» باشد، می‌تواند در وادار کردن دانشجو به فکر و حرکت، نقش کم‌نظیر و بی‌بدیلی داشته باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: در مقابل، اگر نگاه استاد به بیرون از مرزها باشد و اعتقادی به کشور و مفاهیم رایج و معتبر هویتی نداشته باشد، دانشجویانی با همان نگاه فاسد تربیت می‌کند که این تجربه بسیار تلخ در دوره پهلوی در کشور بوجود آمد و انقلاب اسلامی در واقع کشور را از بر سر کار آمدن آن نسل که از همه اصالت‌های دینی و ملی کاملاً تهی بود، نجات داد.

ایشان، دانشگاه در شکل کنونی آن را «مرکز علم، نوآوری و اثرگذاری بر جامعه و کشور» دانستند و خاطرنشان کردند: از روزی که دانشگاه در ایران تأسیس شد، عوامل سلطه‌گر تلاش کردند از تحقق یک حرکت علمیِ متناسب با استعداد ایرانی و بروز نوآوری جلوگیری کنند، و همچنین اثرگذاری دانشگاه بر جامعه را از طریق دستگاههای امنیتی و فرهنگی وابسته، مدیریت نمایند.

رهبر انقلاب اسلامی، جلوگیری از ورود علوم جدید را از جمله برنامه‌های سلطه‌گران در تضعیف دانشگاه در ایران خواندند و گفتند: در سالهای متمادی دوره پهلوی، غربی‌ها هرگز پیشرفتهای مهم علمی و دانش‌های نو را به دانشگاههای ما منتقل نکردند و با تبدیل کردن دانشگاه به محل انتقال ارزشهای غربی، از بروز هرگونه نوآوری در دانشگاهها جلوگیری کردند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به لبیک پر اهمیتِ دانشجویان و دانشگاهیان به نهضت اسلامی و امام خمینی افزودند: دانشگاه با وجود آنکه دچار مشکلات مبنایی بود و همزمان در معرض دو عامل معارض با تفکرات اسلامی یعنی گرایشهای مارکسیستی و تبلیغات فاسد کننده اخلاقی قرار داشت به صفوف ملت و نهضت اسلامی پیوست و بعد از پیروزی نیز در شکل دهی نهادهای انقلابی نظیر «جهاد سازندگی و سپاه» نقش درجه اول ایفا کرد.

ایشان تأکید کردند: این واقعیت نشان‌دهنده‌ی زمینه مساعد دانشگاه در گرایش به اسلام و انقلاب بود که فرصتی بسیار مهم برای پیشرفت انقلاب و ایران محسوب می‌شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «نجات دانشگاهها از گرایش انحرافی»، «درک اهمیت علم و نوآوری علمی در مراکز دانشگاهی» و «به حرکت درآمدن دانشگاهها» را از برکات انقلاب اسلامی دانستند و افزودند: بسیاری از دانشجویان آن دوران، امروز به استادانی تبدیل شده‌اند که می‌توانند در ایجاد بالندگی در دانشگاهها و حراست از ارزشهای اسلام و انقلاب، نقش‌آفرینی جدی کنند.

رهبر انقلاب دو مسیر مشخص و مکمل را در تحقق این اهداف تعریف و ترسیم کردند: اول؛ «شاگرد پروری و نقش آفرینی استادان روی دانشجویان» و دوم؛ «تأثیرگذاری آنان در محیط بیرون دانشگاه».

ایشان با اشاره به وقوع تحولات بسیار سریع و قاطع در جهان، دهه‌های آینده جهان را بسیار پر مسئله خواندند و خطاب به استادان دانشگاهها افزودند: جوانان دانشجوی این سرزمین را برای روبرو شدن با چنین جهانی پرورش دهید.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اگر نیروی انسانی جوان کشور، «متدین، انقلابی، عمیق، با سواد و مصمم» بار آید، می تواند در تحولات پر شتاب آینده، حصار و حباب تاریخی وابستگی ایران را به معنای حقیقی کلمه بشکند و ایران و ایرانی را در شأن و جایگاه واقعی خود قرار دهد.

ایشان هشدار دادند: در غیر این صورت کشورمان دوباره مانند دوران مشروطه تا قبل از انقلاب، وارد دالان تاریک و طولانی تحقیر و وابستگی خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، وابستگی در اندیشه و عمل را عاملی بسیار منفی برشمردند و افزودند: جوانِ امروز برای مواجهه با قضایای مهم و عجیب دهه های آینده، باید «آگاه، کارآمد، کاربلد، دارای اعتماد به نفس و برخوردار از روحیه مقاوم» باشد و ضمن افتخار به هویت ملی خود، آگاه باشد که منافع ملیِ حقیقی، منافعی است که با هویت ملی در تعارض یا ناسازگاری نباشد.

ایشان، به دنیا آمدن و پرورش جوانان امروز را در ایرانی که به قدرتهای جهان هیچگونه وابستگی ندارد، موجب عدم درک کافی از اهمیت استقلال دانستند و به استادان دانشگاه گفتند: جوانان را قدرشناس استقلال کشور بار بیاورید.

رهبر انقلاب اسلامی پس از تبیین اهمیت نقش استادان در تربیت صحیح جوانان، به عرصه دوم نقش‌آفرینی استادان دانشگاهها یعنی «تأثیرگذاری در محیط بیرون از دانشگاه» پرداختند.

ایشان با اشاره به سخنان چند نفر از استادان در این دیدار، گفتند: مهم این است که اینگونه افکار و دیدگاهها به گوش مراکز تصمیم گیری برسد و در اتخاذ تصمیمات صحیح، مؤثر افتد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، آسیب شناسی و گره گشایی از تلاش‌ها و فعالیت‌هایی را که در سطح کشور به نتیجه مطلوب نمی‌رسد، از دیگر زمینه های نقش آفرینی استادان دانشگاهها دانستند.

ایشان با ذکر چند مثال در این باره افزودند: «اقتصاد مقاومتی» را همه تأیید می کنند و برای آن، کمیسیون و کمیته تشکیل می‌دهند اما کار پیش نمی‌رود که این مشکل نشان‌دهنده وجود یک گره علمی است و شناسایی و باز کردن آن، کار استادان دانشگاه است.

«به نتیجه نرسیدن تلاش ها برای ایجاد اشتغال در دولتهای قبلی و فعلی»، «عدم پیشرفت محسوس اجرای اصل ۴۴»، «ریشه یابی اینکه چرا نقدینگی عظیم کشور در خدمت تولید و پیشرفت نیست»، «اشکالات نظام بانکی و کافی نبودن نتیجه تلاش ها برای تحقق عدالت اجتماعی» از دیگر مواردی بود که رهبر انقلاب اسلامی، استادان دانشگاه را به آسیب شناسی و گره گشاییِ آنها توصیه کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، «کمک به مدیریت کلان کشور» را از دیگر عرصه های نقش‌آفرینی دانشگاهیان برشمردند و افزودند: «ویروسی شدن نرم افزار مدیریت کلان کشور» بدست دشمنان از جمله مسائلی است که همه کارها را دچار اخلال خواهد کرد و برای جلوگیری از بروز این مشکل باید از ظرفیت دانشگاهیان استفاده کرد.

رهبر انقلاب اسلامی، تبیین موضوعات مختلف را از دیگر انتظارات خود از استادان دانشگاهها خواندند.

ایشان با تشکر از یکی از سخنرانان دیدار که درباره ابعاد «سند ۲۰۳۰» سخن گفت، افزودند: این مسئله‌ی بسیار مهم و خطرناکی است که برخی ها در پشت ویترین مراکز مختلف سازمان ملل از جمله یونسکو، در حال ایجاد یک منظومه فکری، علمی، فرهنگی و عملی برای همه ملتها هستند تا همه جهانیان، آنگونه که آنها می خواهند، فکر و عمل کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: سند ۲۰۳۰ جزئی از سند بالا دستی سازمان ملل یعنی «سند توسعه پایدار» است که سلطه گران جهانی در حرکتی معیوب و غلط می خواهند همه ملتها را در چارچوب آن کنترل کنند اما آنها به چه حقی درباره عقاید، سنت ها و فرهنگ دیگر ملتها تصمیم می گیرند؟ اینها واقعیاتی است که استادان دانشگاهها باید برای جامعه تبیین کنند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: اینکه برخی می گویند این اسناد الزام آور نیست، نوعی سطحی نگری است چرا که همه اجزای این اسناد در واقع الزام آور است و اگر محقق نشود، موجب نوعی عکس العملِ آنها خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان این بخش از سخنانشان یک سوال اساسی مطرح کردند: اصولاً چه لزومی دارد این اسناد را بپذیریم و در عمل قبول کنیم که غربی ها باید به ما الگو بدهند؟

ایشان افزودند: چندین سال است که موضوع الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی را مطرح کرده ایم که این الگو باید با تلاش دانشگاهیان تدوین، و راه برای الگو دادن غربی ها به کشور بسته شود.

رهبر انقلاب اسلامی، با یادآوری نتایج ایستادگی ملت و نظام اسلامی در پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب تأکید کردند: ملت این راه پر افتخار را ادامه می دهد و به فضل الهی، قطعاً و یقیناً پیروزی نهایی از آنِ اوست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین همگان بویژه اساتید را به استفاده حداکثری از روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و تضرع به درگاه الهی فراخواندند و افزودند: امروز کشور با مسائل و مشکلات فراوانی مواجه است و این مشکلات با همت همه و با تحکیم رابطه با پروردگار متعال قابل حل است چرا که ارتباط با خدا موجب قدرت، امید و گره‌گشایی در مشکلات است.
در ابتدای این دیدار، آقایان:
-    دکتر محمود فتوحی ـ رئیس دانشگاه صنعتی شریف
-    دکتر ابراهیم متقی - استاد تمام دانشگاه تهران
-    دکتر سید حسن قدسی پور – استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر
-    دکتر ابراهیم سوزنچی کاشانی – استادیار دانشگاه صنعتی شریف
-    حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حمید پارسانیا – دانشیار دانشگاه تهران
-    دکتر کیومرث یزدان پناه – استادیار دانشگاه تهران
-    دکتر حسین عیوضلو – استادیار دانشگاه امام صادق (علیه‌السلام)
و خانم: دکتر خدیجه ذوالقدر - استادیار دانشگاه آزاد اسلامی
در سخنانی به طرح دغدغه ها و دیدگاههای خود پرداختند. مهمترین محورهای دیدگاه‌های اساتید به این شرح است:
-    لزوم بکارگیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در حوزه‌های تخصصی خود
-    ضرورت توجه ویژه به مفهوم « قدرت و تهدید» و توجه به پیامدهای آن
-    انتقاد از قطع بودن ارتباط دانشگاه با ساختار اداری و برنامه‌ریزی کشور
-    انتقاد از مختومه شدن برخی طرح‌های کلان علمی در کشور
-    لزوم متحول کردن ساختار اقتصادی و توجه به اقتصاد دانش بنیان
-    اهمیت توجه به ظرفیت‌های اسلامی و بومی در موضوع زنان
-    پیشنهاد تشکیل شورای ثبات مالی و مرکز تحقیقات نظام مالی اسلامی
-    انتقاد از نبود نظارت کافی و لزوم نگاه جامع به قوانین پولی و بانکی

همچنین یکی از حاضران در خصوص وضعیت دانشجویان بورسیه مطالبی را مطرح و نسبت به مشکلات ایجاد شده برای این دانشجویان انتقاد کرد. رهبر انقلاب اسلامی در پاسخ خاطر نشان کردند: این درخواست و تظلمی که مطرح شد حتما باید دنبال و رسیدگی شود و در شبیه این مسائل به وزیر علوم نیز تذکر داده شده است.

در پایان این مراسم، نماز مغرب و عشاء به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه شد و حاضران، روزه خود را به همراه ایشان افطار کردند.

 



:: برچسب‌ها: حضرت آیت الله خامنه ای ، دیدار با رهبر انقلاب ، اساتید دانشگاه ، رهبری ,
:: بازدید از این مطلب : 40
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 تير 1396 | نظرات ()