نوشته شده توسط : rf

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) به همراه سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان با دو خانواده شهید در رشت دیدار کرد.

 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با فرزندان و همسر شهید مدافع حرم  جاوید الاثر محمد رضا یعقوبی گفت: شهدای مدافع حرم با ایثار و از خود گذشتگی در آن سوی مرزها از حریم و امنیت کشورمان دفاع می کنند.
امیرسرتیپ فرزاد اسماعیلی با بیان اینکه شهیدان در مسیر شهادت حمایت خانواده هایشان را داشتند افزود : باید با تمام  توان از خانواده های شهدا حمایت کرد چرا که این عزیزان الگوی صبر و استقامت هستند.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش یادآور شد: امروز از یکسو نیروی دریایی ارتش و سپاه آماده است در صورتی که دشمن قصد تعدی به مرزهای آبی ایران را داشته باشد، آنها را تکه تکه کند و در سوی دیگر، نیروهای مسلح اعم از ارتش، نیروهای انتظامی و بسیج مردمی می توانند بلایی بر سر دشمنان بیاورند که حتی فرصت گریه کردن را هم نخواهند داشت.
امیر اسماعیلی با اشاره به توهین های مکرر آمریکایی ها به ملت ، دولت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: با اذن رهبر معظم انقلاب و فرمانده معظم کل قوا، پاسخ دندان شکنی به دشمنان خواهیم داد.
وی با یادآوری اینکه ملت ایران همواره روی پای خود ایستاده، افزود: همبستگی ملت ما فقط زیر پرچم ولایت و با فرمایش مقام معظم رهبری بیشتر می شود.
سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان هم در این دیدار گفت: برای دفاع از دین،  کشور و ناموس خود از گرانبهاترین متاع یعنی جان خود گذشتند و امروز وظیفه ماست که از آرمان های شهدا حفاظت کنیم.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین با خانواده سرهنگ شهید علیرضا محمدی نژاد هم دیدار کرد.
امیرسرتیپ فرزاد اسماعیلی در این دیدار با قدردانی از صبر و مقاومت خانواده های شهدا گفت: صبر و استقامت خانواده های شهدا ستودنی است واین عزیزان با تحمل سختی های فراوان الگویی ارزشمند برای نسل امروز هستند.
وی افزود: سرکشی از خانواد های شهدا باید دراولویت کارهای مسئولان قرارگیرد در غیر این صورت باید پاسخگوی شهدا باشیم.
 


:: برچسب‌ها: امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی , شهدای مدافع حرم ,
:: بازدید از این مطلب : 65
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
ممکن است در زندگی‌های مدرن امروزی وقت کمتری برای خوردن صبحانه داشته باشید. اگر چه از صبحانه به عنوان مهم‌ترین وعده‌ غذایی در روز یاد می‌شود، اما این را باید بگوییم که بر خلاف تحقیقات قبلی، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که نخوردن صبحانه باعث نمی‌شود که ما در وعده‌های دیگر غذای بیشتری بخوریم.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فرادید، «این مطالعه‌ جدید که روی ۴۰ دختر نوجوان انجام شده بود، نشان می‌داد، کسانی که صبحانه می‌خورند، در مقایسه با افرادی که از صبحانه صرف نظر می‌کنند، کالری کمتری مصرف می‌کنند.


دکتر جولیا زاکرزئوسکی فرر، نویسنده و محقق دانشگاه بدفورد شایر انگلستان و همکارانش می‌گویند که نتایج تحقیقات قبلی نشان می‌دهند که صرف نظر کردن از صبحانه می‌تواند منجر به خوردن غذای بیشتر در طول روز بشود. این محققان اخیرا نتایج یافته‌های خود را در مجله‌ تغذیه بریتانیا گزارش کرده‌اند.

برای بسیاری از افراد، خوردن صبحانه بخش مهمی از روال روزمره آنها به شمار می‌رود ولی برخی افراد دیگر ترجیح می‌دهند که به جای میل کردن یک تکه نان تست یا یک کاسه غلات، این چند دقیقه را در رختخواب بمانند. در واقع در یک نظرسنجی که در سال ۲۰۱۵ انجام شده بود، نشان می‌داد که تن‌ها ۴۷ درصد از مردم ایالت متحده هر روز صبحانه می‌خورند.

اما آیا نخوردن صبحانه بر سلامت ما تاثیری می‌گذارد؟

تحقیقات قبلی نشان می‌دادند که نخوردن صبحانه ممکن است بر سلامت قلب تاثیر بگذارد، در حالی که مطالعات دیگر بیان می‌کردند که صرف نظر کردن از صبحانه می‌تواند خطر ابتلا به چاقی را افزایش دهد. دکتر زاکرزئوسکی فرر و همکارانش، در آخرین مطالعات خود به دنبال یافتن اطلاعات بیشتری در این مورد بودند.

کالری کمتر، با صرف نظر کردن از صبحانه

این مطالعه روی ۴۰ دختر نوجوان، که ۱۱ تا ۱۵ سال داشتند انجام گرفته بود. شرکت‌کنندگان باید در دو شرایط حضور پیدا می‌کردند. در ابتدا از صبحانه‌ای که دارای ۴۶۸ کالری می‌بود بهره می‌بردند و در شرایط دیگر، شرکت‌کنندگان باید از صبحانه صرف نظر می‌کردند.

دکتر زاکرزئوسکی فرر و تیمش می‌گویند، هدف از تحقیق این بود که «اثرات مصرف صبحانه و نخوردن صبحانه را در ۳ روز متوالی بسنجند و با یکدیگر مقایسه کنند و در نهایت میزان مصرف انرژی آزاد شده و فعالیت‌های بدنی دختران نوجوان را بررسی کنند.»

در بخشی دیگر از این مطالعه، سطح فعالیت‌های فیزیکی هر یک از شرکت‌کنندگان با شتاب‌سنج سنجیده و در دفتر غذایی هر یک از آنها جداگانه یادداشت می‌شده است.

محققان دریافتند زمانی که شرکت‌کنندگان صبحانه نمی‌خوردند، به طور کلی ۳۵۳ کالری کمتر مصرف می‌کنند، در مقایسه با زمانی که صبحانه می‌خوردند.

گزارش‌های تیمی دکتر زاکرزئوسکی فرر نشان می‌دهند که مصرف صبحانه، هیچ تاثیری در میزان فعالیت‌های بدنی شرکت‌کنندگان در تحقیقات نداشته است. البته این یافته‌ها باید با احتیاط تفسیر شوند.

دکتر کیت تالفری، از دانشگاه لافبورو بریتانیا می‌گوید: «گزارش‌های زیادی وجود دارند. بعضی گزارش‌ها نشان می‌دهند که نخوردن صبحانه با چاقی همراه است، چیزی که ممکن است فرضیه‌های زیادی را درباره مصرف صبحانه و کنترل وزن به وجود بیاورد.»

او می‌افزاید: «اما ما هنوز نمی‌دانیم که چرا خوردن صبحانه با احتمال پایین بودن وزن و چاقی همراه است یا این که به عنوان یک استراتژی برای کنترل وزن مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

دکتر تالفری این را نیز در نتیجه‌گیری بیان می‌کند، برای تعیین این که، آیا مصرف روزانه‌ صبحانه می‌تواند در کاهش بیماری‌های جدید در جوانان نقشی داشته باشد، تحقیقات بیشتری نیاز است.»



:: برچسب‌ها: صبحانه حقایقی باورنکردنی درباره صبحانه‌ کنترل وزن ,
:: بازدید از این مطلب : 43
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
این ناراحتی در عده ای بقدری شدید است که معمولا رغبتی به صرف صبحانه ندارند و کم اشتها می شوند و باید بدانید که زبان عضو اصلی درک طعم می باشد و به علت دارا بودن عناصری در روی خود به نام پرزهای چشایی ما را قادر می سازدتا طعم غذاها و نوشیدنی ها را حس کنیم

لخی دهان<Bitterness> در بعضی اشخاص به دلیل ناراحتی های دستگاه گوارش و گاهی نیز به علت نارسایی کبد و بیماری های مجاری صفرا و کیسه ی صفرا می باشد

به گزارش بهداشت نیوز، این ناراحتی در عده ای بقدری شدید است که معمولا رغبتی به صرف صبحانه ندارند و کم اشتها می شوند و باید بدانید که زبان عضو اصلی درک طعم می باشد و به علت دارا بودن عناصری در روی خود به نام پرزهای چشایی ما را قادر می سازدتا طعم غذاها و نوشیدنی ها را حس کنیم.

تلخی دهان در بعضی اشخاص به دلیل ناراحتی های دستگاه گوارش و گاهی نیز به علت نارسایی کبد و بیماری های مجاری صفرا و کیسه ی صفرا می باشد. هم چنین ممکن است بر اثر آلودگی و بیماری های عفونی دهان و دندان و یا اعتیاد به سیگار و الکل و مسمومیت حاد و مزمن باشد.در هر صورت اگر تلخی دهان مربوط به دستگاه گوارش و کیسه ی صفرا باشد همیشه این تلخی را احساس خواهید کرد.مصرف الکل و کشیدن سیگار نیز سبب تلخی و بی مزه بودن دهان می شود و نیز از جهت دیگر این مسمومیت هاج به تدریج باعث ضعف و ناراحتی کبد و تنبلی کیسه ی صفرا می شود و بر شدت بیماری می افزاید.برای درمان این بیماری در ابتدا باید از وضع دستگاه گوارش و سلامت آن آگاهی داشته باشید.

از میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید تا کبد فعالیت کند و اثر سودمندش را بگذارد و از مصرف مواد غذایی که برای کبد مضر است خودداری کنید :
* کافئین و الکل : غذاهای غنی از کافئین و الکل، میتوانند به عملکرد کبدتان آسیب برسانند. مصرف کافئین، پاکسازی کبد را دشوار میکند.
* غذاهای پرچرب و حاوی چربی حیوانی اشباع شده : غذاهایی که پرچرب و حاوی چربی اشباع بالایی هستند، میتوانند موجب افزایش سطح آنزیم کبد شود.

انتخاب غذاهای سالم تأثیر بسزایی را در تقویت و حفظ سلامت کبدتان دارد. فراموش نکنید که کبد مانند قلب اهمیت بسیاری را در ارتقای سلامت شما بر عهده دارد. بهتر است برای بهبود رژیم غذایی خود در جهت حفظ سلامت کبدتان از رهنمودهای یک متخصص تغذیه بهرهمند باشید. در پایان خاطرنشان میکنیم اگر شرایط بالینی یا بیماری خاصی دارید، هرگز خودسرانه و بدون تایید پزشک معالجتان اقدامی را در جهت تغییر الگوی زندگی یا رژیم غذایی خود انجام ندهید.

اگر دچار مسمومیت و ناراحتی هستید فورا به درمان آن بپردازید ؟
اجابت مزاج باید هر روز انجام گیرد وبرای این کار می توانید از روغن زیتون و خوردن سالاد بهره مند شوید.از خوردن نوشابه های گازدار و الکلی پرهیز کنید. هر شب دندان های خود را مسواک بزنید و با جوش شیرین خوب شستشو دهید . اگر دندان ها و لثه های شما دچار مشکل است به دندان پزشک مراجعه کنید.

دکتر اکرم صالحی



:: برچسب‌ها: تلخی دهان , صبح , صبحانه ,
:: بازدید از این مطلب : 41
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

حمد محجوب سخنگوی رسمی وزارت خارجه عراق حمله به کنسولگری ایران در اربیل را محکوم کرد.

به گزارش افکارنیوز، وزارت خارجه عراق ضمن محکوم کردن حمله به کنسولگری ایران در اربیل و دیگر کنسولگری ها، رهبران اقلیم کرد را مسئول دانست.
وی افزود: وزارت خارجه عراق حمله به کنسولگری و تخریب برنامه ریزی شده ای که مقر کنسولگری ایران در اربیل را هدف قرار داد و اهانت به پرچم کشور دولت و همسایه و تهدید جان کارکنان کنسولگری را محکوم می کند. همچنین حمله به کنسولگری های دیگر و دفاتر سازمان ملل در اقلیم کردستان عراق را محکوم می کند.

سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد: در عین حال که وزارت خارجه عراق این اقدام عبث را مورد انزجار قرار می دهد، مقامات اقلیم کردستان عراق را مسئول کامل جان و امنیت کارکنان کنسولگری ها می داند.



:: برچسب‌ها: عراق , کرکوک , حمله , سرکنسولگری ,
:: بازدید از این مطلب : 49
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
 دیدار مسئولان برگزاری حج با رهبر انقلاب

فکر می‌کنم در تابستان سال ۶۵ بود که از دفتر ریاست‌جمهوری با من تماس گرفتند که رئیس‌جمهور می‌خواهند با اعضای گروه دیدار کنند. آن موقع ما را که حدود بیست نفر بودیم، کسی ما را نمی‌شناخت.



:: برچسب‌ها: امام خامنه ای , برنامه تلویزیونی , سال 65 ,
:: بازدید از این مطلب : 52
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
تا حالا فرشته دیده‌اید؟ با فرشته‌ها حرف زده اید؟! در ‌رؤیا نه، همین جا روی زمین در دنیای واقعی، بین بقیه آدم‌ها؟! ما دیروز چند تا فرشته دیدیم. فرشته‌ها بال نداشتند، مثل من و شما روی زمین راه می رفتند ، اسم های عجیب و غریب نداشتند ، یکی نسترن بود یکی ناهید، یکی ریحانه ....فرشته ها همگی عضو یک گروه جهادی بودند، گروه جهادی دختران حنیفا؛ دختران آتش به اختیاری که سرشان درد می کند برای برداشتن یک قدم خیر.

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، دختران حنیفا مدتهاست که آستین همت را بالا زده اند برای کمک به نیازمندان ، برای انجام کار خیر. نقطه مشترکشان عضویت در همین گروه جهادی است؛ گروهی که همه کارهایش را از صفر تا صد خودشان انجام می دهند. ما دیروز در دفتر جام ​جم آنلاین با سه نفر از اعضای این گروه همکلام شدیم اما گروه جهادی حنیفا ده ها عضو دیگر هم دارند؛ فرشته های بی بالی که دل به دل کودکان کار و بچه های کوره پزخانه های حاشیه تهران داده و رفیق لحظه های زندگی شان شده اند.

 

کار برای مردم ، برای خدا

« وقت به جهاد می گذرد.» این شعار دختران جهادی حنیفاست. برای آنها کار فقط یک تعریف دارد: برای خدا ، برای مردم. این را نسترن دانه کار می گوید؛ مسئول این گروه جهادی. دختر جوان 26 ساله ای که معتقد است خدا خودش آنها را در این مسیر هدایت کرده و همه اتفاق ها را طوری کنار هم چیده که حالا صد نفر عضو این گروه جهادی باشند و داوطلبانه و فقط برای رضای خدا و آرامش دل خودشان ، به افراد نیازمند کمک کنند.

بهتر است ماجرا را از زبان خودش بشنوید :« همه چیز از سال گذشته شروع شد، از یکی از اردوهای جهادی قرارگاه امام رضا(ع) در کرمانشاه. بعد از بازگشت از این اردو، من و بچه های دیگر تصمیم گرفتیم کار جهادی را ادامه بدهیم اما چون خیلی ها نمی توانستند مدام در اردوهای طولانی راه های دور حضور داشته باشند ، تهران را برای فعالیت انتخاب کردیم؛ البته این انتخاب یک دلیل دیگر هم داشت: تهران با اینکه پایتخت است اما هنوز جای کار زیاد دارد.»

همین بهانه برای تشکیل گروه جهادی حنیفا کافی بود؛ گروهی که از اول مهرماه 95 فعالیتش را در کوره پزخانه های اطراف شمس آباد شروع کرد:« قبل از شروع کار ما تحقیقات زیادی انجام دادیم، می خواستیم ببینیم در کدام حوزه فعالیت مان بیشتر جواب می دهد بعد دیدیم که کمک های مستقیم مادی مثل غذا و لباس و .. فقط نیاز مقطعی این نیازمندان را رفع می کند به خاطر همین روی آموزش و فرهنگ سازی برای کودکان این مناطق کار کردیم البته با این هدف که از این طریق به خانواده ها وصل بشویم و جلوی کار کردن این بچه ها را بگیریم.» این را هم ناهید باقری می گوید، عضو دیگر گروه جهادی حنیفا که کارشناس علوم تربیتی است و ریحانه جانبوری دیگر عضو جوان گروه هم ادامه می دهد:« ما از مناطق حاشیه تهران شروع کردیم، مثل شمس آباد ، دولت خواه و خاوران . بعد هم به مرور بچه های کار منطقه 12 را تحت پوشش قرار دادیم.»

یک کار دلی که حال را خوب می کند

به همین راحتی ، یک تصمیم ساده بین چند دختر جوان برای انجام کار جهادی ، رنگ واقعیت پیدا کرد و از همان روز تا همین حالا این دختران پای ثابت کوره های آجرپزی حاشیه تهران هستند؛ دخترانی که حالا بیشتر دوستان شان را بچه های محروم این مناطق یا کودکان کار خیابان های مرکزی شهر تشکیل می دهند.

برای تک تک آنها کار جهادی یک تعریف خاص دارد؛ تعریفی که بهانه دورهم جمع شدن امروزشان است.نسترن می گوید :« هرکسی دوست دارد در زندگی اش به یک طریقی کار خیری انجام بدهد . من قبل از شرکت در اردوهای جهادی اسم کار جهادی را زیاد شنیده بودم اما تا وقتی که در این اردوها حضور پیدا نکرده بودم، حال و هوایش را هم درک نمی کردم. در کار جهادی ، هیچ کسی دنبال مادیات ، دنبال عنوان و مقام نیست و این به نظر من نکته مهمی است.»


ناهید هم می گوید :« من همیشه دوست داشتم یک کار دلی انجام بدهم؛ کاری که باعث رضایت درونی ام بشود و چه کاری بهتر از این؟!» دلیل ریحانه هم شبیه دوستانش است ؛ ریحانه می خواسته که نسبت به اتفاق هایی که در اطرافش می افتد بی تفاوت نباشد. همین بهانه او را حالا پایه ثابت همه قرارهای حنیفایی کرده است:« فضای کار جهادی خیلی عجیب است. اینجا نه زیرآب زنی است نه رقابت. همه فقط برای کمک می آیند و هدفشان هم فقط انجام کار خیر است. »

حالا نقطه روشن کارنامه این گروه ، همراهی و آموزش کودکانی است که در کوره های آجرپزی زندگی می کنند، بچه هایی که روزشان در میان خشت های گلی شب می شود. بچه هایی که ریحانه درباره شان می گوید:« ما رفتیم که به این بچه ها یاد بدهیم که برای کار کردن به دنیا نیامده اند، که اصلا کار برای بچه ها نیست. اینکه مسئولیت پذیر باشند خوب است اما نه اینکه خودشان را وقف کار کنند و از همان بچگی مثل آدم بزرگ ها زندگی کنند.»

نسترن هم ادامه می دهد: « ما رفتیم که به این بچه ها کمک کنیم مهارت های اجتماعی شان را بالاتر ببرند، بزهکار نشوند ، مورد سوء استفاده قرار نگیرند و اینکه درس خواندن به اولویت شان تبدیل شود، چیزی که الان در این منطقه ها ما نمی بینیم.»

هرکه دارد هوس کار جهادی بسم الله

نتیجه این حضور یک ساله حالا ارتباط خوبی است که بین دختران حنیفایی و بچه های کوره پزخانه ها و خانواده هایشان برقرار شده است. ارتباطی که مدیون زحماتی است که با وجود محدودیت های موجود بچه های گروه می کشند:« خیلی وقت ها کار تا ساعت های پایانی روز ادامه پیدا می کند و خانواده هایمان از این وضعیت گلایه می کنند، البته در این مدت آنقدر علاقه ما را به این کارهای جهادی دیده اند که بالاخره به این سبک زندگی ما رضایت داده اند .»

دخترها حالا داوطلبانه هر ماه بخشی از حقوق شان را برای مواردی که در این مناطق مورد نیاز است هزینه می کنند و تلاش شان این است که هر بار به صورت پروژه ای و با کمک بقیه نیروهای داوطلب ، یکی از مشکلات این مناطق را حل کنند ؛ نسترن دانه کار در توضیح بیشتر می گوید :« یعنی با توجه به کمکی که مورد نیاز است و با توجه به مهارت هایی که بچه ها اعلام آمادگی کرده اند، هر دفعه از افراد خاصی کمک می گیریم ، مثلا طرح کوتاه کردن و اصلاح موی سر بچه ها را داشتیم که برای رفع این نیاز از آرایشگران داوطلب کمک گرفتیم و کلا یک رویکرد داریم هرکسی با هر مهارتی اگر هوس کار جهادی دارد بسم الله ، با ما همراه شود. »

هزار کودک محروم تحت پوشش دختران حنیفایی

بچه های تحت پوشش گروه جهادی حنیفا، کم نیستند، بعد از گذشت یک سال از آغاز فعالیت این گروه، حالا 400 بچه در شمس آباد، 100 نفر در دولت خواه و 500 نفر در خاوران ، با این دختران جهادی ، زندگی جدیدی پیدا کرده اند؛ دختر و پسرهایی در سن وسال های مختلف از نوزاد تا 18 ساله که مسئول گروه جهادی درباره شان می گوید :« چیزی که در ابتدا در برخورد ما با این بچه ها برای خودمان هم عجیب بود، بحث سبک رفتاری شان بود ، اینها خیلی کوچه بازاری حرف می زدند ، مرزی بین خوب و بد قائل نبودند. به خاطر همین سعی کردیم کار کنیم که در درجه اول این رفتارها اصلاح بشود. بحث بعدی هم عادت به کارهای سخت بود که در بین شان وجود داشت .مثلا در شمس آباد بچه ها سه هزار تا آجر می زدند و 2 هزار تومان دستمزد می گرفتند. ما سعی کردیم به آنها یاد بدهیم که در این سن وسال وظیفه کار کردن در کوره پزخانه را ندارند.»

رسیدگی به مشکلات بهداشتی و بردن پزشک و دندان پزشک های داوطلب دراین مناطق و معاینه بیماران نیازمند یکی دیگر ای فعالیت های این دختران است. موضوعی که ناهید جعفری درباره اش می گوید :« از نظر بهداشتی همه اینها در پایین ترین سطح قرار دارند حتی ما در شمس آباد خانواده ای را دیدیم که همه اعضایش مبتلا به گال بودند. شدیدا زیر آفتاب بدنشان را می خاراندند و خوشبختانه با تشخیص به موقع پزشک بیماری شان به بقیه سرایت نکرد، بجز این بحث شپش هم که بین بیشترشان مشترک است.»

مشکلی که در کنار آسیب های اجتماعی ای که از همه طرف این بچه ها را تهدید می کنند، مورد توجه ویژه دختران حنیفایی قرار گرفته است :« بحث اعتیاد در شمس آباد واقعا خودمان را هم شوکه کرد. حتی بچه های کوچک هم می دانستند که شیشه چطور مصرف می شود، می دانستند که کدام تریاک جنس بهتری دارد. همگی قلیان را امتحان کرده بودند. یکی از تلاش های ما هم همین است که بچه ها را از این آسیب ها دور کنیم و حداقل نسبت به خطراتی که از این بابت آنها را تهدید می کند آگاهشان کنیم.»

بحث رسیدگی فرهنگی و مقابله با آسیب های اجتماعی در این مناطق اما به همین موضوع خلاصه نمی شود، نکته ای که نسترن دانه کار مسئول گروه جهادی حنیفا درباره اش می گوید:« برای ما خیلی عجیب بود اما در این مناطق با وجود همه محرومیت ها، ماهواره هم دیده می شد، یعنی می خواهم بگویم تهاجم فرهنگی همه جا هست و برای همه اقشار برنامه ریزی می شود. شاید نان شب نداشته باشند بخورند اما فکر فرکانس و پارازیت و ...هستند. به خاطر همین ما به بچه ها آموزش باید بدهیم که تحت تاثیر فرهنگ بیگانه قرار نگیرند و این یکی از مهمترین محورهای فعالیت ماست که البته ساده هم نیست.»


ما واقعا آتش به اختیاریم

نسترن، ناهید ، ریحانه و بقیه اعضای گروه حنیفا با اینکه با دست خالی کارشان را شروع کرده اند اما انگیزه شان برای انجام کار خیر انقدر زیاد بوده که حالا خودشان را دخترانی آتش به اختیار می دانند؛ دخترانی که یک کار فرهنگی خودجوش و تمیز در حاشیه های محروم تهران را شروع کرده اند :« مقام معظم رهبری امسال به این موضوع اشاره کردند و ما هم دیدیم که ما واقعا آتش به اختیاریم. هیچوقت کسی از ما حمایت نکرده ، تا اینجای کار خودمان جلو آمده ایم و سعی مان این بوده که هرجا نیازی را می بینیم برطرف کنیم. ما حتی در مقطعی برای زنان کوره پزخانه ها بحث کارآفرینی را مطرح کردیم تا مجبور به خشت زنی نباشند. به آنها نمددوزی و ساخت زیور آلات و تهیه ترشی و مربا را آموزش دادیم. مواد اولیه را هم خودمان در اختیارشان گذاشتیم کار هم خوب پیش می رفت اما برای عرضه این محصولات احتیاج به یک بازار فروش داشتیم همین شد که بحث خیلی جدی نشد.»

اعضای گروه دختران جهادی حنیفا ، حالا مدتهاست که راه رسیدن به خدا را پیدا کرده اند؛ جوان هایی که می دانند برای مقرب شدن، برای بنده خوب خدا شدن نباید راه دوری رفت ؛ همین جا روی زمین هم می شود فرشته شد و بال کشید تا آسمان بزرگ خدا که پر از خیر است و برکت.



:: برچسب‌ها: دختران , آتش به اختیار ,
:: بازدید از این مطلب : 36
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

به مکرون باید گفت: " یک ترامپ برای جهان کافی است". همچنین باید به رئیس‌جمهور فرانسه یادآور شد که حرف کافی است؛ باید صدق ادعای همگون نبودن با ترامپ را در عمل به اثبات برساند.

به گزارش مشرق، متن یادداشت عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با عنوان " یک ترامپ برای جهان کافی است" به شرح ذیل می باشد:

واکنش‌ها به پریشان‌گویی‌های اخیر رئیس‌جمهور آمریکا گسترده و بی‌شمار بود، اما پاسخ پرمعنا و ملموس را ترامپ در کرکوک دریافت کرد.

بعد از اخطار بغداد به مسعود بارزانی مبنی بر تحویل سریع 5هزار داعشی پناه برده به منطقه اقلیم و عدم تمکین وی، پرده دیگری از برنامه‌های صهیونیست‌ها وحامیان غربی‌شان برای استمراربخشی به اقدامات تروریستی در منطقه آشکار شد.

داعش که به دلیل تعلق عمده نیروهایش به کشورهای خارج از منطقه، فاقد پایگاهی ثابت در سوریه و عراق است با خواب تجزیه عراق که بارها واشنگتن حتی در زمان اوباما از آن سخن گفته بود شرایط متفاوتی می‌یافت؛ لذا بی‌دلیل نبود که هم‌زمان با بروز نشانه‌های قطعی شکست داعش ساز بدآهنگ بارزانی کوک شد.

این بدان معنی است که اسرائیل در تلاش است تا با تمسک به هر ابزاری پایگاه تنش دومی را در غرب آسیا به وجود آورد تا خود به عنوان پایگاه اصلی نژادپرستی در حاشیه امن واقع شود.

پیوند بارزانی و داعش برای همه کسانی که نگاه خوش‌بینانه به مسائل اقلیم داشتند اتمام حجتی جدی بود؛ جز برای آنان که برخود وظیفه می‌بینند تا هر اقدام و سیاست جبهه طرفدار صهیونیسم را مثبت جلوه دهند.

البته این افراد در سطحی کلان‌تر در پی تضعیف ایستادگی ایران در برابر زورگویی‌های آمریکا از جمله تحمیل صهیونیست‌ها بر منطقه‌اند؛ لذا برایشان مهم نیست با تجزیه‌ای که در عراق کلید می‌خورد چه عواقب شومی در پی خواهد آمد.

اما با بازگشت روان کرکوک به دامان بغداد، خشم کسانی چون ترامپ که مشق سیاسی‌شان از تل‌آویو دیکته می‌شود از نیروهای مقاومت به‌شدت فزونی خواهد یافت و بر طبل تحریم‌ها بیشتر خواهند کوبید؛ لذا ماهیت‌شان هم در عهدشکنی و هم در استفاده گسترده از تروریسم برای پیشبرد سیاست‌های تنش‌زا آشکارتر خواهد شد؛ به همین دلیل است که این روزها شیداییان بومی غرب طرفدار صهیونیسم زبان در کام فروبرده‌اند.

اما در این میان اروپاییان از یک سو به دلیل تنفر افکار عمومی از پشت پا زدن ترامپ به پیمان‌های مختلف بین‌لمللی از جمله برجام موضعی متفاوت از وی اتخاذ می‌کنند، از دگرسو بعضی اظهارات ترامپ‌گونه دارند.

در این رابطه گفته می‌شود امانوئل مکرون- رئیس‌جمهور فرانسه- که در آینده نزدیک به ایران می‌آید تا همراهی خود با تهران را در برابر ترامپ عرضه دارد به صورت خصوصی پیامی دال بر گفت‌وگو بر سر توان موشکی ایران در سفر به تهران را نیز مطرح ساخته است؛ در حالی که مقامات ایران بارها اعلام داشته‌اند پیرامون توان موشکی با هیچ یک از طرف‌های 1+5 مذاکره نخواهند کرد ضمن این که هیچ معاهده بین‌المللی نیز در مورد محدودیت توان دفاعی کشورها در این زمینه وجود ندارد.

در صورت صحت چنین دوگانگی به آقای مکرون باید گفت: " یک ترامپ برای جهان کافی است". یا به قول شاعر ایرانی" یک داغ دل بس است برای قبیله‌ای". همچنین باید به رئیس‌جمهور فرانسه یادآور شد که حرف کافی است؛ اروپا باید صدق ادعای همگون نبودن با ترامپ را در عمل به اثبات برساند.

زمانی صداقت‌ها محک خواهد خورد که اروپا از ظرفیتwto  علیه آمریکا استفاده کند و به حمایت از بانک‌ها و شرکت‌های اروپایی که مایلند با ایران کار کنند برخیزد. کسانی که دیروز به وعده‌های شفاهی آمریکا دل بستند زیبنده نیست که این تجربه تلخ را در مورد برخی کشورهای اروپایی تکرار نمایند.

ایران می‌تواند با طرح شکایت از اقدامات ضدبرجامی آمریکا به مجامع بین‌المللی میزان عدم همراهی مقامات اروپایی با ترامپ را در عمل ارزیابی نماید.

منبع: تسنیم


:: برچسب‌ها: ترامپ , سلیمی نمین ,
:: بازدید از این مطلب : 51
تاریخ انتشار : جمعه 28 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
پلاکت خون

متخصص طب سنتی، کم‌خونی را بیماری بسیار مضر در بدن افراد خصوصاً بانوان و دختربچه‌ها دانست و علل ایجاد این بیماری را تشریح کرد.



:: برچسب‌ها: کم خونی , علت , مادر بیماری ها ,
:: بازدید از این مطلب : 46
تاریخ انتشار : جمعه 28 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
سرلشکر جعفری

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در پیامی از همدلی و همراهی صمیمانه و مواضع انقلابی مردم و مسئولان از سپاه برابر تهاجم روانی هیات حاکمه آمریکا قدردانی کرد.



:: برچسب‌ها: سرلشگر جعفری , سپاه , تقدیر ,
:: بازدید از این مطلب : 38
تاریخ انتشار : جمعه 28 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
حجت‌الاسلام صدیقی

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه دشمن نمی‌تواند ماهیت انقلاب، مردم و مکتب ما را درک کند،گفت: آنها مشت بر آب می‌زنند و به تعبیر رهبرمعظم انقلاب نسبت به درک این موضوع، دچار عقب‌ماندگی ذهنی هستند.



:: برچسب‌ها: خطیب نماز جمعه , دشمنان , مشت برآب ,
:: بازدید از این مطلب : 42
تاریخ انتشار : جمعه 28 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
خبرگزاری رویترز در گزارشی ضمن بازتاب بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به اظهارات ضدایرانی رئیس‌جمهور آمریکا نوشت که ایران دارای یکی از پیشرفته‌ترین برنامه‌های موشکی در خاورمیانه است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو،رویترز در گزارشی با انتشار بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به یاوه‌گویی‌های اخیر رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تأکید کرده علی‌رغم فشار آمریکا و اتحادیه اروپا ایران برنامه توسعه موشک‎های بالستیک خود را شتاب می‌بخشد.


رویترز با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور آمریکا در 13 اکتبر از راهبرد جدید خود در قبال ایران رونمایی کرد به نقل از بیانیه روز پنج‌شنبه سپاه پاسداران افزود: برنامه موشکی بالستیک ایران توسعه خواهد یافت و در واکنش به رویکرد خصمانه دونالد ترامپ نسبت به این نهاد انقلابی از این پس با سرعت بیشتری تداوم می‌یابد.


دولت آمریکا اخیرا تحریم‎های یک‌جانبه جدیدی را علیه ایران به بهانه برنامه موشکی اعمال کرده‌ است و از تهران خواسته تا از توسعه توانمندی‎های موشکی خود دست بکشد.


رویترز در ادامه با بازتاب بخش‎های دیگری از پاسخ سپاه پاسداران به اظهارات بی‌اساس رئیس‌جمهور آمریکا می‌نویسد: ایران دارای یکی از پیشرفته‌ترین برنامه موشکی بالستیک در خاورمیانه است که آن را نیروی دفاعی بازدارنده مهمی در برابر آمریکا و اسرائیل و دیگر دشمنان حوزه خلیج‌فارس می‌داند.



:: برچسب‌ها: موشک بالستیک سپاه پاسداران ,
:: بازدید از این مطلب : 59
تاریخ انتشار : جمعه 28 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

میر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش قدرت دریایی منطقه ای که در شهر ونیز ایتالیا برگزار شد، حضور نیروهای دریایی بیگانه (آمریکا) را عامل ناپایداری در منطقه دانست.

 

 



:: برچسب‌ها: دریادار سیاری , خلبج فارس , نیروهای بیگانه ,
:: بازدید از این مطلب : 47
تاریخ انتشار : جمعه 28 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

امير سرتيپ امير حاتمي و ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع جمهوری فدراسیون روسیه در گفتگوی تلفنی، آخرین وضعیت روابط و همکاری های دفاعي دو کشور را مورد تبادل نظر قرار دادند.

 
امير سرتيپ امير حاتمي وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع جمهوری فدراسیون روسیه در گفتگوی تلفنی، آخرین وضعیت روابط و همکاری های دفاعي دو کشور، تحولات منطقه ای ،بین المللی و مبارزه با تروريسم را مورد تبادل نظر قرار دادند.
به گزارش روابط عمومي وزارت دفاع؛ امير حاتمي در اين گفتگوي تلفني با بيان اينكه توسعه    همكاري هاي دفاعي في ما بين جايگاه ويژه اي در ديپلماسي دفاعي جمهوري اسلامي ايران دارد گفت : بالا بردن قدرت و توان دفاعي دو كشور جهت تحكيم امنيت و آرامش در محيط پيراموني، منطقه اي و بين المللي از اولويت هاي مهم همكاري هاي تهران-مسكو به شمار مي رود.
وزير دفاع با اشاره به اينكه عدم پايبندي دولت آمريكا به برجام ، جهان را به سوي نا امني سوق مي دهد اظهار داشت:عصبانيت و تشديد فشارهاي آمريكا عليه جمهوري اسلامي ايران ناشي از همكاري هاي دو كشور در مبارزه با تروريسم بين المللي به ويژه در كشور سوريه است كه طرح هاي مختلف و خطرناك آمريكا را متوقف ساخته اند.
امير سرتيپ حاتمي همچنين با تشكر از مواضع و حمايت دولت روسيه از نقش سپاه پاسداران در مبارزه با تروريسم گفت : سپاه بازوي قدرتمند جمهوري اسلامي ايران ، دولت ها و ملت هاي منطقه در مبارزه با تروريسم است و هيچ عاملي قادر نيست سپاه را از اين مسئوليت بازدارد.
در اين گفتگوي تلفني وزير دفاع روسيه با تبريك انتصاب امير حاتمي به عنوان وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران بر مبارزه جدي با تروريسم بين المللي و منطقه اي تأكيد و خواستار استمرار همكاري هاي دو كشور شد.
ارتشبد سرگئی شایگو به حمايت قاطع جمهوري فدراسيون روسيه از برجام اشاره كرد و اظهار داشت: پايبندي دولت ايران به توافق  هسته اي مورد تائيد دولت روسيه بوده وضرورتي به لغو و خروج ديگران از برجام ديده نمي شود.
 


:: برچسب‌ها: ایران , روسیه , وزیران دفاع ,
:: بازدید از این مطلب : 35
تاریخ انتشار : جمعه 28 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

پیروی از رژیم های سخت و کسل کننده، تنها را از دست دادن وزن نیست. شما می توانید از اوایل صبح و حتی قبل از مصرف صبحانه ترفندهایی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید و آنهم برای افزایش متابولیسم، سوزاندن چربی ها و کاهش موثر وزن.

راه هایی ساده اما موثر برای کاهش وزن

۸ ترفند صبحگاهی برای کاهش موثر وزن!
شما می توانید در هنگام صبح ۸ گام بردارید تا علاوه بر کنترل وزن، شاهد بهبود سلامت روحی و جسمی خود باشید:
به باشگاه بروید: رفتن به سالن های بدنسازی در اوایل صبح یک راه عالی برای شروع روز است به ویژه اگر شما در حال تلاش برای از دست دادن چربی شکم هستید. میزان انسولین در اوایل صبح کمتر است و وقتی شما با معده خالی ورزش می کنید، بدن آمادگی بیشتری برای سوزاندن چربی دارد.
سرکه سیب بنوشید: سرکه سیب یک نوشیدنی عالی برای کمک به رسیدن به اهداف کاهش وزن است. مطالعات محققان ژاپنی نشان داده مردان بین ۲۵ تا ۶۰ سالی که برای بیش از ۱۲ هفته سرکه سیب را برای از دست دادن وزن می نوشیدند، بیشتر از کسانی که دارونما دریافت می کردند، شاهد کاهش وزن بودند. حل کردن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب در یک لیوان آب و نوشیدن آن منجر به کاهش شاخص توده بدن، کاهش چربی احشایی، کاهش اندازه دور کمر و کاهش سطوح تری گلیسیرید می شود.
آب بنوشید: شروع روز با نوشیدن یک لیوان آب و آنهم با معده خالی ایده خوبی است. نوشیدن آب انرژی روزانه شما را تامین می کند و اثرات آن در کاهش وزن شگفت انگیز است. آب مهارکننده طبیعی اشتها است و بنا بر مطالعات محققان دانشگاه یوتا، کسانی که دو لیوان آب قبل از غذا می خورند، ۳۰ درصد بیشتر از سایرین وزن از دست می دهند.
به اندازه کافی بخوابید: دریافت ۸ ساعت خواب کامل در شبانه روز باعث کاهش وزن می شود و این را محققان دانشکده پزشکی دانشگاه نورث وسترن ثابت کرده اند. به گفته محققان دریافت مقادیر کافی خواب باعث کاهش ترشح هورمون کورتیزول؛ هورمون وابسته به استرس می شود، و کاهش وزن موثر را به همراه دارد.
در معرض نور خورشید قرار بگیرید: مطالعات نشان داده افرادی که در هنگام صبح به طور مستقیم در معرضن ور خورشید قرار می گیرند، شاخص توده بدنی شان به طول قابل توجهی پایین تر از افرادی است که نور خورشید را از خود دریغ می کنند. نور صبحگاهی خورشید تنظیم کننده متابولیسم است و به شما کمک می کند موثرتر چربی بسوزانید.
قهوه سیاه بنوشید: نوشیدن یک فنجان قهوه در هنگام صبح البته بدون اضافه کردن شکر و خامه، به توقف نفخ شکم کمک می کند و متابولیسم بدن را بالا می برد. نوشیدن قهوه قبل از انجام ورزش نیز گزینه مناسبی است و باعث از دست دادن کالری بیشتر حین ورزش می شود. البته تنها قهوه نیست که به کاهش وزن کمک می کند، شما در صورت عدم تمایل به قهوه می توانید چای سبز را جایگزین آن کنید.
پیاده روی کنید: پیاده روی یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش وزن است و یک مزیت اضافه تر نیز دارد که ان بهبود خواب شبانه است. همانطور که گفته شد، خواب ابزار کلیدی برای از بین بردن وزن اضافه است. ۴۵ دقیقه پیاده روی در ۳ روز هفته منجر به خواب بهتر و در نتیجه از دست دادن کالری بیشتر خواهد شد.
مدیتیشن کنید: حداقل ۱۰ دقیقه را به انجام مدیتیشن، برای نشستن و تنفس، برای آرام کردن بدن و ذهن اختصاص دهید. عادت کردن به انجام مدیتیشن صبحگاهی می تواند پیشگیری از پرخوری را موجب شود.

دو اصل مهم در تناسب اندام و درمان چاقی

منبع: آوای سلامت



:: برچسب‌ها: سلامتی , راهکار , لاغری , موثر ,
:: بازدید از این مطلب : 48
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
مصاحبه شمخانی با یورونیوز

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت:‌ مخالفت کشورهای اروپایی با رفتار ترامپ در قبال برجام موضوعی مثبت و قابل توجه است اما کافی نیست.



:: برچسب‌ها: شمخانی , مخالفت اروپاییان , نقض برجام , سخنان ترامپ ,
:: بازدید از این مطلب : 52
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نقش و اهمیت سپاه در تامین امنیت منطقه و با بیان اینکه آمریکا از سپاه سیلی خورده است، افزود: درخواست اصلاح برجام از کنگره نشانه بیسوادی ترامپ است چرا که برجام یک سند بین المللی است نه توافق 2 جانبه.

گروه سیاسی- سید حسن نقوی حسینی نماینده ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به ارجاع برجام به کنگره از سوی رئیس جمهور آمریکا و اظهارات دونالد ترامپ علیه ملت ایران در روز شنبه گفت: ترامپ گفت که از کنگره می خواهم نقایص برجام را رفع کند. این حرف نشان از کم عقلی ترامپ است و آدم از این اظهارات ترامپ تعجب می کند.

وی با بیان اینکه این حرفهای ترامپ با الفبای حقوق بین الملل مغایرت دارد، افزود: سوال این است مگر ما با کنگره امریکا توافق کردیم که بتواند نقایص مورد ادعای آنها را رفع کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: برجام یک توافق بین المللی با شش کشور است که آمریکا یکی از این کشورهاست .

نقوی حسینی با اشاره به راهکارهای آمریکا در خصوص برجام و با تاکید بر اینکه آمریکا نمی تواند برجام را لغو کند بلکه تنها می تواند از آن خارج شود، تصریح کرد: برجام یک سند چند جانبه است و درخواست ترامپ از کنگره برای اصلاح برجام نشانه بیسوادی وی است.

وی افزود: یکی از راهکارها این است که پنج کشور دیگر هم از تصمیم آمریکا تبعیت و برجام کلا لغو شود.

نماینده ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی خروج آمریکا و باقی ماندن پنچ کشور دیگر را یکی دیگر از راهکارهای آمریکا ذکر کرد و افزود: راهکار دیگر این است که آمریکا از برجام خارج نشود بلکه تحریمهای جدید علیه ایران وضع کند.

نقوی حسینی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران برای این سه سناریو راهکار دارد، افزود: البته کنگره 60 روز فرصت دارد تا در این زمینه تصمیم گیری کند و باید دید کنگره چه تصمیمی می گیرد.

وی با اشاره به ناکامی آمریکا در عرصه بین الملل گفت: آمریکا می خواهد ناکامی خود را در منطقه جبران کند. به همین دلیل می خواهند برجام را دور بزنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هدف اصلی آمریکا افزایش تحریمهای اقتصادی علیه ایران است. هدف آنها این است که کنگره تحریمهای جدید علیه ایران وضع کند که این نقض آشکار برجام است.

نقوی حسینی افزود: آمریکا فکر می کند تحریمها روی اراده ملت ایران تاثیر خواهد داشت درحالی که این نقشه آنها همچون 40 سال گذشته نقش بر آب می شود.

وی تاکید کرد: آنها فکر می کنند با تحریمها می توانند مقابل ملت ایران بیاستند این در حالی است که ملت ایران متحدتر از گذشته خواهد شد.

نماینده ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی گفت: تروریست خواندن ملت ایران از سوی ترامپ، نشانه عصبانیت آمریکا از ایران است.

نقوی حسینی با بیان اینکه مساله آمریکا جمهوری اسلامی است نه برجام، افزود: آنها به دنبال تضعیف ایران هستند. سپاه و رهبری و حوزه اقتصادی منبع قدرت جمهوری اسلامی هستند و آنها به دنبال بهانه جویی هستند و یک روز سپاه را تروریست می خوانند و روز دیگر بهانه جدید می آورند.

وی با اشاره به نقش و کارکرد سپاه پاسداران در تامین امنیت ایران و منطقه گفت: امام راحل فرمود اگرسپاه نبود کشور نبود. این جمله امام هوشمندانه و دقیق بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: آمریکا از سپاه سیلی خورده است. سپاه در مقابل داعش ایستان و امنیت را در ایران و منطقه تامین کرد.

نقوی حسینی با اشاره به سیطره اسرائیل غاصب بر آمریکا و سیاستمداران این کشور گفت: همه نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در دوران تبلیغات خود، ابتدا وفاداری خود را به رژیم صهیونیستی اعلام می کنند و به صراحت در این زمینه موضع مثبت می گیرند که این نشان از نفوذ لابی صهیونیست در هیئت حاکمه آمریکاست.

وی در خصوص استفاده ترامپ از واژه مجهول برای خلیج فارس گفت: همه روسای جمهور قبل آمریکا از واژه خلیج فارس استفاده کردند. کلمه خلیج عربی بعنوان یک کلمه جعلی را کسی بکار می برد که از عربستان پول گرفته باشد.



:: برچسب‌ها: آمریکا سپاه نقوی حسینی برجام ,
:: بازدید از این مطلب : 61
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار صدها نفر از نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی، جوانان نخبه میهن را مایه امید به آینده درخشان ایران خواندند و با اشاره به ضرورت هوشیاری در مقابل مکر و حیله شیطان بزرگ، خطاب به مردم، مسئولان و فعالان سیاسی و مطبوعاتی هفت نکته مهم را درباره قضایای اخیر پیرامون برجام مورد تأکید قرار دادند.



:: برچسب‌ها: رهبر انقلاب , امریکا , مسائل دفاعی ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 40
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

چه غذاهایی باعث پیری زودرس پوست می شوند ؟ پیری یک اتفاق طبیعی برای همه موجودات است . انسانها ، حیوانات ، گیاهان و همه جاندارن دچار پیری و تغییر در فیزیولوژی بدنشان میشوند . پیری از سلول ها آغاز میشود هر چه سن بالاتر میرود سلول های نیز به سمت تغییر و پیری و تغییر شکل میروند و این روندی گریز ناپذیر است .

اما تحقیقات نشان داده اند نوع تغذیه ، سبک زندگی و فعالیت های روزمره در سرعت و روند این پیری موثر هستند. تغذیه فاکتور مهمی در سلامت و شادابی و به تاخیر انداختن فرایند پیری می باشد . اینکه بدانیم چه غذاهایی از پیری زودرس پوست جلوگیری می کنند و چه غذاهایی سبب پیری و فرسایش سلول ها میشوند مسئله مهمی در حفظ سلامتی و جوانی می باشد .

غذاهای فراوری شده پیرتان می کند

عادات غذایی غلط و برنامه غذایی ناسالم که سرشار از مواد غذایی فراوری شده مثل کنسروها ، سوسیس و کالباس و یا هر ماده غذایی که افزودنی داشته باشید مثل رب های صنعتی ، مرباها و غیره همه میتوانند باعث افزایش سرعت روند پیری سلول ها میشوند .

تحقیقات نشان داده اند افرادی که که در یک بازه زمانی مشخص از غذاهای طبیعی و فاقد افزودنی استفاده کرده اند در مقایسه با افرادی که کنترل غذایی نداشته اند سلول هایشان دیرتر پیر شده و جوان تر مانده اند .ضمن آنکه ورزش و مدیریت استرس در این افراد در این نتیجه موثر بوده است .

قند و شکر پیر کننده های موزی

شکر هیچگونه ارزش غذایی نداشته و البته اسیب های جدی هم به سلامت و جوانی پوست وارد می کند . شکر به فیبرهای کلاژن که مسئول جوانی و سلامت پوست هستند چسبیده و آن را به ترکیبات دیگری تبدیل می کند که باعث پیری و زوال پوست می گردد .  بنابراین اگر میخواهید دچار پیری زودرس پوست نگردید شکر و نوشیدنی ها و مواد غذایی حاوی آن را از رژیم غذایی خود حذف کنید .

پیری زودرس پوست با مصرف گوشت قرمز

اینکه بدن شما به پروتیین نیاز دارد شکی نیست اما استفاده از گوشت های قرمز به مقدار زیاد برای تامین پروتیین بدن باعث پیری زودرس پوست و حتی برخی بیماری ها می گردد . لوبیا ، عدس ، قارچ و بسیاری از مواد دیگر سرشار از پروتیین سالم هستند که میتوانید جایگزین گوشت قرمز نمایید .

مصرف بیش از اندازه امگا ۶ پیرتان می کند

امگا ۶ چربی های التهابی هستند و امگا ۳ چربی های ضد التهابی . وقتی یکی از این چربی ها بیش از اندازه مصرف شود باعث بهم خوردن تعدل بین چربی های التهابی و چربی های ضد التهابی می گردد . بهم خوردن این تعادل باعث پیری زودرس سلول ها میشود .

کمبود ویتامین ها در بدن به پیری سرعت می دهد

وجود ویتامین ها در بدن به میزان کافی باعث نشاط و شادابی سلول ها میشود . کمبود آنها در بدن باعث یکسری فعالیت های شیمیایی در بدن شده که این فعالیت های شیمیایی باعث پیری سلول ها میگردد . بنابراین باید در رژیم غذایی خود به میزان کافی ویتامین بگنجانید .

نمک  زیاد پوست را خشک و پیر می کند

مصرف نمک به میزان زیاد باعث از دست رفتن اب بدن میشود . از دست رفتن اب بدن باعث خستگی و تیرگی و چروک و پیری پوست می گردد . بنابراین اگر میخواهید سلول هایتان دچار کم ابی و فرسودگی و پیری نگردند نمک تا میتوانید کم مصرف کنید .

کربوهیدارت ها

مواد غذایی حاوی کربوهیدارت های پیچیده مانند نوشابه های گازدار ، مرباها و مواد غذایی حاوی قند و شکر اینها به کلاژن پوست اسیب زده و باعث پیری و شکنندگی آن میشوند . بنابراین برای تامین کربوهیدارت های بدن خود از نوع ساده ان استفاده کنید که در میوه هایی مثل موز و سبزیجات به وفور یافت میشود و برای سلامتی و شادابی پوست و جوانی هم بسیار مفید است .

استرس دشمن جوانی

روند پیری در افرادی که استرس فراوانی دارند بسیار تندتر از سایر افراد است . به لحاظ فیزیولوژی افرادی که استرس دارند هورمون کورتیزول در بدن انها به میزان بیشتری ترشح میشود این هورمون باعث قندی شدن و التهابی شدن بدن میشود . یک چنین شرایطی در بدن باعث آسیب به سلول ها و پیر شدن آنها میگردد  در واقع قندی شدن محیط داخل بدن عامل اصلی پیر شدن سلول ها بوده و قندی شدن بدن هم در اثر استرس افزایش می یابد .

قهوه و مواد کافیین دار باعث پیری میشود

قهوه ، چایی و مواد دارای کافیین باعث از دست رفتن آب بدن میشوند و وقتی سلول ها آب خود را ازدست میدهند باعث میشود دچار خستگی و پیری زودرس پوست گردند .سعی کنید از نوشیدنی هایی که کافیین کمتری دارند استفاده کنید .

مصرف زیاد مشروبات الکلی پوست را چروک می کند

مصرف زیاد مشروبات الکلی باعث میشود آب میان بافتی پوست از بین رفته و سبب چروک شدن و تیرگی پوست گردد و روند پیر شدن پوست را سرعت می بخشد .

کباب و گوشت سوخته پیرتان می کند

مصرف بیش از اندازه کبابها به دلیل اینکه لایه رویی گوشت میسوزد باعث پیر شدن سلول ها میگردد. گوشت سوخته به کلاژن پوست اسیب زده و از آنجایی که کلاژن مسئول شادابی و سلامت پوست است اگر آسیب ببیند باعث تیرگی و چروک شدن و پیری پوست میگردد.



:: برچسب‌ها: غذا , پیری زود رس , قند و شکر ,
:: بازدید از این مطلب : 75
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده ۴جاسوس در تیم مذاکرات هسته ای فعالیت داشته‌اند، از کمیسیون امنیت ملی خواست به موضوع ورود کند.



:: برچسب‌ها: تیم هسته‌ای حاجی دلیگانی ۴جاسوس ,
:: بازدید از این مطلب : 51
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
انبارلویی نمایه

ترامپ خواهد فهمید می تواند با شمشیر آل سعود برقصد، اما با توپ و تانک و تفنگ و موشک سپاه هرگز!



:: برچسب‌ها: ترامپ , رقص شمشیر , آل سعود , ایران , سپاه ,
:: بازدید از این مطلب : 58
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

 

7 راز نهفته در موزهای سیاه و گندیده

آیا می دانید موزهای لکه دار سیاه خواص سلامتی فراوانی دارند و می توانند شما را در پیشگیری و کاهش رشد سلول های سرطانی کمک کنند؟


:: برچسب‌ها: موز سیاه , خاصیت , ضدسرطان ,
:: بازدید از این مطلب : 46
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
رضاشاه چه مقدماتی را برای کشف حجاب فراهم کرد

تأثیر سفر به ترکیه در رضاشاه به حدی است که بعدها خطاب به محمود جم اظهار می‌دارد: «...از وقتی که به ترکیه رفتم و زن‌های آن‌ها رادیدم که حجاب را دورانداخته‌اند... دیگر از هرچه زن چادری است بدم آمده است.



:: برچسب‌ها: کشف حجاب , رضاشاه , دولت قاجاریه ,
:: بازدید از این مطلب : 78
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

ارتش عراق در مدت زمان حدود ۲۰ ساعت توانست بر بخش بزرگی از کرکوک مسلط شود. آخرین خبرها حاکی از آن است که دولت عراق توانسته است حاکمیت خود را بر فرودگاه، ساختمان فرمانداری، میادین نفتی و مهم‌ترین پایگاه نظامی کرکوک اعاده کند. ظاهرا این امر بدون مخالفت از سوی پیشمرگه‌های کرد صورت گرفته است. اما مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: پیشروی‌های ارتش عراق به‌دلیل «خیانت» برخی از پیشمرگه‌ها محقق شده است. برخی منابع خبری نیز می‌گویند که نیروهای دولتی در تلاشند راه‌های کرکوک به شهرهای اربیل و سلیمانیه را قطع کنند.



:: برچسب‌ها: کرکوک , بارزانی , فتح , باخت ,
:: بازدید از این مطلب : 38
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1396 | نظرات ()