نوشته شده توسط : rf
وزارت خارجه اعلام کرد؛
افزایش تدابیر امنیتی اطراف اماکن دیپلماتیک ایران در ترکیه / سفارت باز است/ تعطیلی مدارس ایرانی و بخش های کنسولی

خبرگزاری میزان - سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه باز است، به کار خود ادامه می دهد و دیپلمات های کشورمان براساس دستوالعمل های حفاظتی و در نظر گرفتن احتیاطات لازم، فعالیت خود را به شکل مقتضی دراین کشور ادامه می‌دهند.

افزایش تدابیر امنیتی اطراف اماکن دیپلماتیک ایران در ترکیه/ سفارت باز است/ تعطیل مدارس ایرانی و بخش‌های کنسولیبه گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه؛ بهرام قاسمی در پاسخ به سوالی در مورد صحت اخبار منتشر شده مبنی بر افزایش نیروهای امنیتی در اطراف سفارت ایران در ترکیه در روزهای اخیر ، با تایید این موضوع اظهار کرد: بعد از حوادث اخیر در منطقه و ترکیه، افزایش تدابیر امنیتی در اطراف اماکن دیپلماتیک، یک موضوع طبیعی است.
 
وی افزود: این امری بدیهی است که دولت ترکیه با توجه به شرایط اخیر برای افزایش امنیت اماکن دیپلماتیک ، بایداقدامات لازم را انجام دهد و امنیت آنها را به نحو مناسب تأمین کند.
 
این دیپلمات ارشد کشورمان در پاسخ به سووال دیگری مبنی بر تعطیلی برخی ازارگان های ایرانی در ترکیه گفت: تا آن جا که اطلاع دارم با توجه به وضعیت اخیر ، امروز مدارس ایرانی و بخش‌های کنسولی کشورمان در ترکیه تعطیل هستند .
 
قاسمی در همین راستا ادامه داد: در چنین مواقعی ،اتخاذ این گونه تصمیمات امری عادی است .
 
وی در مورد اخبار منتشر شده مبنی بر احتمال سفرموقت سفیر ایران در ترکیه به تهران به دلیل حوادث اخیر در این کشور نیز ، گفت: در حال حاضر بحث آمدن سفیر مطرح نیست.
 
قاسمی در پاسخ به این سوال که سفارت آمریکا و کنسولگری این کشور در ترکیه تعطیل شده و آیا ایران نیز قصد دارد، اقداماتی را در این زمینه انجام دهد ،گفت: ایران را نباید با آمریکا مقایسه کرد ، آنها وضعیت خاص خود را دارند و طبیعی است که نگرانی های بیشتری نسبت به دیگران داشته باشند .
 
سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد :ایران با ترکیه به عنوان همسایه خود تعاملات زیادی در حوزه های مختلف دارد و مقامات دو کشو به صورت مستمر با یکدیگر در حال رایزنی ،گفت‌وگو و تعامل هستند .
 
وی افزود: سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه باز است،به کار خود ادامه می دهد و دیپلمات های کشورمان براساس دستوالعمل های حفاظتی و در نظر گرفتن احتیاطات لازم ،فعالیت خود را به شکل مقتضی در ترکیه ادامه می دهند .
 
این دیپلمات کشورمان تاکید کرد : ما براساس شرایط زمانی ،مکانی وحوادثی که رخ می دهد و همچنین رصد وضعیت، نسبت به نوع فعالیت اماکن دیپلماتیک و کنسولی خود تصمیمات مقتضی را با توجه به جمیع جهات خواهیم گرفت .
 
قاسمی در ادامه به شهروندان ایرانی توصیه کرد که با توجه به ناامنی‌های موجود در ترکیه در رفت‌وآمدهای خود به این کشور جوانب امر را بسنجند و از سفرهای غیرضروری به ترکیه بپرهیزند.
 
منبع: شهر خبر/


:: برچسب‌ها: ایران , سفارت , آنکارا , تدابیر امنیتی ,
:: بازدید از این مطلب : 59
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
اما این امر اکنون متوجه رئیس جمهور جدید آمریکا خواهد بود و به احتمال زیاد این بار رئیس جمهور جدید آمریکا، روی دیگری را به مقامات عربستانی نشان دهد. ترامپ حتی در مبارزات انتخاباتی خود از لایحه ضد عربستانی 11 سپتامبر حمایت کرده است.
ترامپ ترامپ به عربستان حمله می کند
به این مطلب امتیاز دهید
85.4% 14.6%

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، وب سایت اویل پرایس در گزارشی نوشت: ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا شخصیتی است که اختلافات میان آمریکا و عربستان را گسترده تر خواهد کرد.

 

این وب سایت اقتصادی نوشت: عربستان به طور حتم در سال 2018 به خاطر سرمایه گذاری های کلان بانکی خود در کمپانی های نفتی این کشور، و روند نزولی قیمت نفت، دچار مشکلات اقتصادی زیادی خواهد شد. این در حالی بود که عربستان در زمینه روابط خارجی با متحد خود یعنی آمریکا در چند سال اخیر دچار تنش هایی شده است و اکنون نیز با روی کار آمدن ترامپ شاید اوضاع حتی بدتر هم بشود.

 

عربستان در سال اخیر به خاطر دست داشتن در حادثه 11 سپتامبر محکوم شده است اما هر بار اعمال تحریم ها با وتوی اوباما روبرو شده است. اکنون نیز برخی از دارایی های عربستان در آمریکا همچنان بلوکه بوده و تاثیرات تنش میان دو کشور باقیست.

 

اویل پرایس افزود: مقامات عربستانی بر این باور بودند که هیلاری کلینتون رئیس جمهور آمریکا خواهد شد و آنها می توانند همکاری خوبی را بین دو کشور برقرار سازند. هرچند که مقامات عربستان توانستند در سال های اخیر از تاثیرات لایحه 11 سپتامبر علیه کشورشان بکاهند، اما این امر اکنون متوجه رئیس جمهور جدید آمریکا خواهد بود و به احتمال زیاد این بار رئیس جمهور جدید آمریکا، روی دیگری را به مقامات عربستانی نشان دهد. ترامپ حتی در مبارزات انتخاباتی خود از لایحه ضد عربستانی 11 سپتامبر حمایت کرده است.

 

منبع: شهر خبر/



:: برچسب‌ها: ترامپ ، عربستان ، آمریکا ، حمله ,
:: بازدید از این مطلب : 63
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

اعضای مجلس عمومی سازمان ملل روز دوشنبه با بیان ادعاهای قبلی درباره حقوق بشر ایران قطعنامه ای را ضد جمهوری اسلامی به تصویب رساند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز دوشنبه با تکرار اتهامات اثبات‌نشده بار دیگر ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد. 

 

مصوبه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل که کانادا حامی اصلی آن بود را با 85 رأی موافق، 35 رأی مخالف و 63 رأی ممتنع به تصویب رساندند.

 

قطعنامه تازه تصویب شده ایران را به استفاده از شکنجه، نرخ بالای اعدام، محدود کردن آزادی تجمعات، تبعیض علیه زنان و اقلیت‌های مذهبی متهم می‌کند. 

 

تهران قبلاً ادعاهای کشورهای غربی در زمینه نقض حقوق بشر را رد و تأکید کرده که جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردم سالار دینی است و براساس سیاست‌های اصولی و اساسی خود همواره و همیشه مخالف هرگونه تبعیض، بهره برداری ابزاری و سیاسی از موضوع حقوق بشر بوده است

 منبع: شهر خبر
 


:: برچسب‌ها: قطعنامه ، ایران ، سازمان ملل ، حقوق بشر ,
:: بازدید از این مطلب : 55
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که ایران به عنوان یکی از اعضای برجام باید در قالب نامه رسمی تقاضای برگزاری نشست فوری ۱+۵ جهت بررسی اقدامات نقض کننده برجام به خصوص تمدید تحریم‌های ایران را مطرح کند.

حشمت‌الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه ساز وکار تضمینی قوی در برجام نسبت به تضمین رفتارهای غربی به خصوص آمریکا وجود ندارد، گفت: در چنین شرایطی حداقل کاری که ایران می‌تواند در عرصه دیپلماسی عمومی و رسمی در قبال سایر بازیگران غیر از آمریکا انجام دهد، اعلام موارد نقض برجام به اعضای ۱+۵ در قالب نامه‌ای رسمی است که در آن اقدامات خلاف برجام آمریکایی‌ها ذکر شود تا نشستی بر اساس این موارد برگزار شود.

وی در عین حال با بیان اینکه در صورت برگزاری چنین نشستی احتمال اعمال نفوذ آمریکایی‌ها هم وجود دارد، افزود: با این وجود طرح این بحث نشان‌دهنده پایبندی ایران بر روند موضوع است چون جمهوری اسلامی ایران در عرصه عمل، تعدیل، تخفیف و حتی ایجاد بازگشت و توقف در برنامه هسته‌ای پایبندی عملی‌اش را نشان داده است، از این رو لازم است ایران با ارائه نامه رسمی به طرفین پایبندی خود را به روح برجام نشان داده و تقاضای برگزاری جلسه را مطرح کند

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بازیگران مختلفی در مذاکرات وجود دارند و فقط آمریکا نیست، گفت: یک بخش جامعه جهانی است که اعتراضاتی نسبت به دخالت‌های آمریکایی‌ها داشته وبخشی هم جمهوری اسلامی ایران است که با حسن نیت وارد فضای برجام شد.

فلاحت پیشه در ادامه تاکید کرد: توجه به این نکته ضروری است که با مذاکرات و اجرای برجام دستاوردهایی در حوزه‌های مختلف همچون پایان دادن به تحریم نفت، کشتیرانی، بیمه و مناسبات مختلف به خصوص شکستن ۷ قطعنامه شورای امنیت بدست آمد که نباید به خاطر رفتار خلاف قاعده آمریکا مبتنی بر اخلاق همیشگی آن‌ها در عهد شکنی شرایطی ایجاد شود که ایران به سیبل تحولات آینده تبدیل شود.

وی توضیح داد: مصوبه کنگره آمریکا دستاورد همدست شدن لابی‌های مختلف در کنگره است تا انرژی تهاجمی شکل گرفته بعد از انتخاب ترامپ را به سمت ایران نشانه گیرند؛ در واقع آن چه اتفاق افتاد جهت‌گیری تازه دولت آمریکا نبود بلکه حاصل تبانی لابی‌های مختلفی بود که هر یک به گونه‌ای در انتخابات علیه ترامپ کار کردند و الان نگرانند بخشی از انرژی تهاجمی ترامپ به سمت آن‌ها سوق پیدا کند.

فلاحت پیشه ادامه داد: شرایط امروز آمریکا شبیه سال ۲۰۰۵ میلادی است که برخی از مرتجعین به همراه صهیونیست‌ها و نومحافظه‌کاران آمریکایی ایران هراسی را شکل دادند. الان هم لابی‌های شکست‌خوردگان انتخابات آمریکا جمع شدند تا انرژی تهاجمی ترامپ را از سر خود دور کرده و به سمت ایران سوق دهند. مصادف شدن این موضوع با قضیه نقض عهد آمریکا در برجام این نگرانی را ایجاد می کند که نکند در جمهوری اسلامی ایران شاهد رفتارهایی شبیه سخنرانی‌های افراطی بعد از ۲۰۰۵ باشیم که فقط زمینه را برای ایران هراسی فراهم کرد.



:: برچسب‌ها: ایرا , برجام , ,
:: بازدید از این مطلب : 55
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزی رسول خدا(ص) نشسته بود که عزراییل به زیارت آن حضرت آمد.سپس پیامبر خدا(ص) از او پرسید :ای برادر، چندین هزار سال است تو مامور قبض روح انسان ها هستی. آیا در هنگام جان کندن آنها، دلت برای کسی به رحم آمد؟
عزراییل گفت: در این مدت دلم برای دو نفر سوخت. اولی اینکه روزی دریا طوفانی شد و امواج سهمگین دریا یک کشتی را درهم شکست.  همه سرنشینان کشتی غرق شدند. تنها یک زن حامله زنده ماند. او سوار بر پاره تخته کشتی شد و امواج متلاطم دریا او را به ساحل آورد و در جزیره ای افکند. در این میان فرزند پسری از او متولد شد و من مامور شدم جان آن زن را قبض کنم در آنجا دلم به حال آن پسر سوخت.
دومی اینکه پادشاهی به نام شداد بن عاد که در مقابل پیامبر زمان خود، حضرت هود ایستاد و به دنبال ساختن یک مکان با اوصاف بهشت برای خود بود، سالها برای ساختن آن تلاش مداوم کرد و همه توان و امکانات و ثروت خود را صرف آن کرد. خروارها طلا و گوهر های دیگر برای ساختن ستون ها و سایر زرق و برق آن خرج کرد تا اینکه آن باغ تکمیل شد. وقتی که آن پادشاه خواست از آن باغ دیدار کند و همین که خواست از اسب پیاده شود، تا اینکه خواست پایش را از رکاب بر زمین قرار دهد، فرمان از سمت خدا آمد که جان او را قبض کنم.در آن هنگام آن تیره بخت از پشت اسب بین زمین و رکاب اسب گیر کرد و بر اثر اتفاقاتی مرد.در اینجا نیز دلم به حال او سوخت. به دلیل اینکه عمری را به امید دیدار بهشتی که ساخته بود به سر برد، سرانجام هنوز چشمش بر آن نیافتاده بود اسیر مرگ شد.
 
در این هنگام جبریل فرشته دیگر مقرب الهی  به محضر پیامبر(ص) رسید و گفت: ای محمد(ص) خدایت سلام رساند و می فرماید: به عظمت و جلالم سوگند که آن کودک همان شداد ابن عاد آن پادشاه ظالم بود. او را از دریای بیکران به لطف خود گرفتیم، بی مادر تربیت کردیم وبه پادشاهی رساندیم، اما در عین حال کفران نعمت کرد و خود بینی و تکبر نمود و پرچم مخالفت با ما را برافراشت. سرانجام عذاب سخت ما او را فراگرفت. در نهایت همه بدانند که خدا به کافران مهلت می دهد ولی آنها را رها نمی کند.


:: بازدید از این مطلب : 106
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
امام مهدی علیه‌السلام در فرازی از یکی از توقیعات خود هشت توصیه را به پیروان و شیعیان خویش بیان فرموده‌اند.

مشرق- امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف: اگر اين نبود كه نبايد امر خدا ناديده گرفته شود و سرّ الهي آشكار و ابراز گردد،حقّ ما آن گونه بر شما ظاهر مي‌شد كه عقلهايتان را بِرُبايد و ترديدهايتان را برطرف كند؛
ليكن آنچه را كه خداوند خواسته انجام مي‌شود و براي هر سرآمدي، كتاب و نوشته اي است.
پس از خدا بترسيد و تسليم ما شويد و كار را به ما واگذاريد و بر ماست كه شما را از سرچشمه، سيراب بيرون آوريم چنان كه ما شما را به سرچشمه برديم.

براي كشف آنچه از شما پوشيده داشته شده كوشش مكنيد، و از راه راست منحرف نشويد، و به نادرستي نگراييد. و بر اساس سنّت آشكار الهي به وسيله محبّت و دوستي خود، راه و مقصدتان را به سوي ما قرار دهيد.

متن حدیث:

وَلَوْلا أَنَّ أَمْرَ اللّهِ لا يُغْلَبُ، وَسِرَّهُ لايَظْهَرُ وَلايُعْلَنُ، لَظَهَرَ لَكُمْ مِنْ حَقِّنا ما تَبْتَزُّ مِنْهُ عُقولُكُمْ، وَيُزيلُ شُكُوكَكُمْ وَلكِنَّهُ ما شاءَ اللّهُ كانَ، وَلِكُلِّ أَجَل كِتابٌ، فَاتّقُوا اللّهَ وَسَلِّمُوا لَنا وَرُدُّوا الأَمْرَ إِلَيْنا فَعَلَيْنَا الاِْصْدارُ كَما كَانَ مِنَّا الاِْيرادُ، وَلا تُحاوِلُوا كَشْفَ ما غُطِّيَ عَنْكُمْ وَلا تَميلُوا عَنِ الْيَمينِ وَتَعْدِلُوا إلَي الْيَسارِ، وَاجْعَلُوا قَصْدَكُمْ إِلَيْنَا بِالْمَوَدَّةِ عَلَي السُّنَّةِ الْوَاضِحَةِ

احتجاج، ج 2، ص467- بحارالانوار، ج53،



:: بازدید از این مطلب : 59
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
شیر گاو تقویت کننده مغز بوده و رطوبت آن را زیاد می‌کند، برطرف کننده فراموشی, مالیخولیا و وسواس بوده و مقوی قلب است، همچنین برای افراد سوداوی و مزاج خشک مفید بوده و ملین شکم است.

به گزارش بهداشت نیوز، شیرحیوانی که مدت حاملگی آن نزدیک به مدت زمان حاملگی انسان باشد از نظر تغذیه مناسب‌تر است مثل شیر گاو.

شیر دارای سه جزء مائیت (جزء آبی) که دارای طبیعت سرد و تر است، دُهنیت (جزء دَسِم و چرب) که گرم و خشک است و جُبنیت (جزء پنیری) آن که سرد و خشک است.

طبیعت شیرهای مختلف بستگی به غلبه هر کدام از این اجزا در شیر دارد و بهتر است شیر گرم میل شود تا موجب سرعت نفوذ آن شده و زودتر از معده عبور کند.

طریقه جوشاندن شیر به این ترتیب است که به‌اندازه یک‌چهارم شیر, آب اضافه کرده سپس در حرارت ملایم جوشانده شود تا آبی که اضافه شده تبخیر شود.

خواص شیر گاو

ــ معتدل در گرمی و سردی و تری، یعنی سه جزء آبی, جزء دَسِم و چربی و جزء پنیری شیر گاو به حد اعتدال و تساوی است.

شیر گاو سریع الهضم است و ارزش غذایی بالایی دارد.

ــ چاق کننده بوده و قوه جنسی را تقویت کرده و باعث ازدیاد منی به‌ویژه اگر با خرما و گردو مصرف شود.

ــ شیر گاو تقویت کننده مغز بوده و رطوبت آن را زیاد می‌کند.

ــ برطرف کننده فراموشی، مالیخولیا و وسواس بوده و مقوی قلب است.

شیر گاو برای افراد سوداوی و مزاج خشک مفید بوده و ملین شکم است.مصلح آن در گرم‌مزاجان، شکر و در سردمزاجان، عسل است.

خواص شیر گوسفند

ــ شیر گوسفند چربی و قسمت پنیری آن از شیر گاو بیشتر بوده، همچنین غلیظ‌تر از شیر گاو است.

خواص شیر بز

ــ جزء آبی شیر بز بیشتر است و تقریباً شبیه شیر مادر است.

ــ معتدل‌ترین شیر حیوانات است و لطیف‌تر از شیر گاو است.

منبع: سلامتی


:: برچسب‌ها: شیر , سرد , گرم ,
:: بازدید از این مطلب : 65
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
سردار جزایری

معاون ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: شرایط نظامی و امنیتی امروز خلیج فارس به‌گونه‌ای است که نیروها و امکانات دشمن کاملاً در تیررس نظامیان ایران قرار دارد.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار سیدمسعود جزایری معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در واکنش به رجزخوانی‌ها و تهدیدات پوشالی جمعی از سیاستمداران آمریکا، گفت: نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران امروز بیش از هر زمان دیگری بر منطقه خلیج فارس اشراف و احاطه دارند.

وی تأکید کرد: شرایط نظامی و امنیتی امروز خلیج فارس به‌گونه‌ای است که نیروها و امکانات دشمن کاملاً در تیررس نظامیان ایران قرار دارد.

معاون ستادکل نیروهای مسلح هشدار داد: چنانچه جنگ‌طلبان آمریکایی و اذناب آنها اقدامی ناپخته و غیرحرفه‌ای انجام دهند حتماً با واکنش تند رزمندگان اسلام روبه‌رو خواهند شد.

سردار جزایری در پایان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح در زمینه دفاع و امنیت با کسی شوخی ندارند و هر اقدامی که بخواهد امنیت کشور را دچار مخاطره کند، قطعاً پاسخ خواهند داد.

معاون ستادکل نیروهای مسلح گفت: کسانی که خواستار غرق کردن قایق‌های ایرانی در خلیج فارس هستند، فاقد شعور نظامی‌اند.



:: برچسب‌ها: سپاه پاسداران , خلیج فارس ,
:: بازدید از این مطلب : 69
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

کارشناس نظامی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در مقاله‌ای آینده نیروی دریایی ایران را "درخشان" توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین دلیریان کارشناس مسائل نظامی طی یادداشتی در خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به آینده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخت و نوشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از بزرگترین نیروهای دریایی در منطقه غرب آسیا، از سال‌های اخیر تلاش دوچندانی برای ارتقا و افزایش توان رزمی ــ آموزشی خود کرده است و امروزه این نیرو به‌عنوان نیرویی قدرتمند در سطح منطقه به‌خصوص در خلیج فارس و دریای عمان به حساب می‌آید.

یکی از مهمترین اقدامات نیروی دریایی ارتش در سالیان اخیر، حضور در آب‌های آزاد بوده که این اقدام با دستور مستقیم فرماندهی کل قوا آیت‌الله خامنه‌ای انجام شده است که در همین راستا، از سال 88 تا کنون حدود 40 ناوگروه به منطقه خلیج عدن و تنگه استراتژیک باب المندب در آب‌های نزدیک به یمن، اعزام شده است و غیر از این موارد، تعدادی هم ناوگروه صلح و دوستی به کشورهای مختلف جهان، توسط نیروی دریایی اعزام شده است.

عملکرد نیروی دریایی ارتش در مورد مأموریت‌های‌ مقابله با دزدان دریایی در خلیج عدن، نشان می‌دهد که امروزه نیروهای ایرانی و ناوچه‌ها و ناوشکن‌های نیروی دریایی، از آمادگی قابل ملاحظه‌ای در مقابله با تهدیدات برخوردارند چه اینکه تاکنون، بیش از 3844 فروند کشتی تجاری و نفت‌کش در آن منطقه که منطقه‌ای بسیار پرخطر است، توسط شناورهای ایرانی اسکورت شده است.

غیر از این اسکورت‌ها، نیروی دریایی ارتش تاکنون توانسته ده‌ها عملیات رهایی گروگان و رهایی کشتی‌های تجاری دزدیده شده توسط دزدان دریایی سومالیایی را در آب‌های آزاد خلیج عدن با موفقیت به انجام برساند که در مهمترین مورد، کشتی تجاری کشور چین توسط تکاوران ایرانی از چنگ دزدان دریایی رهایی یافت و موجب شد که دولت چین رسماً از نیروی دریایی ارتش ایران قدردانی کند.

این موارد نشان می‌دهد که ایران به‌عنوان کشوری با موقعیت استراتژیک در خاورمیانه و در اختیار داشتن تنگه استراتژیک هرمز و در اختیار داشتن مرز با بسیاری از کشورهای مهم منطقه، قابلیت‌های بسیار بالایی دارد و کشورهای همسو از جمله روسیه، چین، عراق، سوریه و کشورهای دیگر می‌توانند با ایران همکاری‌های بیشتر داشته باشند.

هم‌اکنون، نیروی دریایی ارتش ایران درصدد است که 2 منطقه بزرگ دریایی در سواحل خود در دریای عمان بسازد که ساخت این مناطق دریایی و همچنین ساخت 3 پایگاه نظامی مهم دیگر در همان منطقه ساحلی، نشان از گسترش توان دریایی ایران در آینده نه‌چندان دور است.

علاوه بر اینها، جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون جزو سازندگان کشتی‌های جنگی در سطح جهان و جزو 3 کشور سازنده شناورهای بزرگ نظامی در سطح منطقه غرب آسیا است.

در همین زمینه، در سالیان اخیر با حمایت‌های فرمانده کل قوا آیت الله خامنه‌ای، جمهوری اسلامی ایران موفق به طراحی، ساخت و تجهیز شناورهایی در کلاس واسپر شده است که این شناورها در ایران تحت عنوان "پروژه‌های موج" شناخته می‌شوند. در حال حاضر، 2 فروند از محصولاتِ مجموعه پروژه‌های موج، با عنوان ناوشکن جمهوری اسلامی ایران ــ جماران (الحاق به ناوگان جنوب نداجا در سال 88) و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران ــ دماوند (الحاق به ناوگان شمال نداجا در سال 93) روی آب بوده و عملیاتی هستند و تاکنون نیز بارها به مأموریت‌های برون‌مرزی اعزام شده‌اند.

علاوه بر این پروژه‌ها، طبق اعلام مسئولان نیروی دریایی ارتش 3 ناوشکن بزرگ از کلاس موج نیز برای الحاق به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش ایران در دست ساخت هستند. یکی از این ناوشکن‌ها هم‌اکنون مراحل پایانی خود را گذرانده و در مرحله تجهیز و نصب تزئینات داخلی است، این ناوشکن، "سهند" نام دارد.

آنچه از این شناور به‌عنوان جدیدترین شناور نظامی ایران که مدرن‌ترین شناور ایرانی نیز ناو گرفته، منتشر شده است، نشان می‌دهد که توان تخصصی و مهندسی نداجا در ساخت شناورهای نظامی بسیار بالا رفته و ایران توانسته شناوری با قابلیت رادارگریزی و پنهانکاری (راداری ــ بصری) بسازد.

به‌نظر می‌رسد که آینده نیروی دریایی ایران با توجه به پروژه‌های ساخت شناورهای جدید، آینده‌ای درخشان و قابل توجه باشد، به‌طوری که نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در آینده پایگاه‌های نظامی ــ دریایی در برخی کشورهای منطقه هم داشته باشد، چیزی که سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح نیز به آن اشاره مستقیم داشته است.

 



:: برچسب‌ها: نیروی دریایی , ارتش ,
:: بازدید از این مطلب : 69
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
هرگاه خداوند چيزى را اراده کند و بخواهد، عقل‌هاى بندگان را از آنها مى‌گيرد و حكم خود را اجرا مى‌كند و خواسته خود را به پايان مى‌رساند.
مشرق- امام رضا علیه السلام فرمودند: هر گاه خداوند چيزى را اراده کند و بخواهد، عقل‌هاى بندگان را از آنها مى‌گيرد و حكم خود را اجرا مى‌كند و خواسته خود را به پايان مى‌رساند. همين كه حكم خود را اجرا كرد، عقلِ هر صاحب عقل را به او بر مى‌گرداند، آنگاه او مرتب مى‌گويد: چگونه و از كجا چنين وچنان شد.



متن حدیث:

 امام رضا عليه السلام : اِذا اَرادَ اللّه ُ اَمْرا سَلَبَ الْعِبادَ عُقولَهُمْ فَاَنْفَذَ اَمْرَهُ وَ تَمَّتْ اِرادَتُهُ فَاِذااَنْفَذَ اَمْرَهُ رَدَّ اِلى كُلِّ ذى عَقْلٍ عَقْلَهُ فَيَقولُ كَيْفَ ذا؟ وَ مِنْ اَيْنَ ذا؟؛



«تحف العقول، صفحه442»



:: بازدید از این مطلب : 64
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در صحیفه عسکریه از امام حسن عسکری در جهت افزایش روزی این دعا نقل شده است: 
 
ﮐﺘﺐَ ﺇﻟﯽ ﺃﺑﯽ ﻣﺤﻤّﺪ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺑﻌﺾ ﻣﻮﺍﻟﻴﻪ ﻳﺴﺄﻟﻪ ﺃﻥ ﻳﻌﻠّﻤﻪ ﺩﻋﺎﺀ، ﻓﮑﺘﺐ ﺇﻟﻴﻪ ﺃﻥ ﺍﺩﻉُ ﺑﻬﺬﺍ ﺍﻟﺪﻋﺎﺀ :
 

ﻳﺎ ﺍَﺳْﻤَﻊَ ﺍﻟﺴّﺎﻣِﻌﻴﻦَ، ﻭَﻳﺎ ﺍَﺑْﺼَﺮَ ﺍﻟْﻤُﺒْﺼِﺮﻳﻦَ، ﻭَﻳﺎ ﺍَﻋَﺰﱠﱠ ﺍﻟﻨّﺎﻇِﺮﻳﻦَ ﻭَﻳﺎ ﺍَﺳْﺮَﻉَ ﺍﻟْﺤﺎﺳِﺒﻴﻦَ، ﻭَﻳﺎ ﺍَﺭْﺣَﻢَ ﺍﻟﺮّﺍﺣِﻤﻴﻦَ، ﻭَﻳﺎ ﺍَﺣْﮑَﻢَ ﺍﻟْﺤﺎﮐِﻤﻴﻦَ ﺻَﻞﱢﱢ ﻋَﻠﯽ ﻣُﺤَﻤﱠﱠﺪٍ ﻭَﺍﻝِ ﻣُﺤَﻤﱠﱠﺪٍ، ﻭَﺍَﻭْﺳِﻊْ ﻟﯽ ﻓﯽ ﺭِﺯْﻗﯽ، ﻭَﻣُﺪﱠﱠ ﻟﯽ ﻓﯽ ﻋُﻤْﺮﯼ، ﻭَﺍﻣْﻨُﻦْ ﻋَﻠَﯽﱠﱠ ﺑِﺮَﺣْﻤَﺘِﮏَ، ﻭَﺍﺟْﻌَﻠْﻨﯽ ﻣِﻤﱠﱠﻦْ ﺗَﻨْﺘَﺼِﺮُ ﺑِﻪ ﻟِﺪﻳﻨِﮏَ ﻭَﻟﺎ ﺗَﺴْﺘَﺒْﺪِﻝْ ﺑﯽ ﻏَﻴْﺮﯼ.

ای شنوا تراز همه شنوندگان، و ای بیناتر از همه بینایان، ای آنکه بیشتر از همه مراقبی و سریعتر از همه حساب می کنی، ای مهربانترین مهربانها.

و ای کسی که در حکومت از همه قوی تر هستی بر محمد وآل محمد درود فرست و روزی مرا فراخ گردان، و بر عمر من بیفزا ، و به رحمت خود بر من منت بگذار، مرا از کسانی قرار بده که دین تو را یاری کند، و غیر از مرا جای من قرار مده.

 

 

ﺻﻔﺤﻪ340-الصحیفه العسکریه الجامع



:: بازدید از این مطلب : 87
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
مغز انسان یکی از پیچیده‌ترین عناصر زنده در جهان به شمار می‌رود. کارهایی که مغز می‌تواند آن‌ها را انجام دهد و چگونگی نحوه انجام این کارها الهام‌بخش طراحی یک مدل هوش مصنوعی شده است.

دانشمندان الگوریتم هوشمندی مغز انسان را کشف کردند! اتاق خبر 24

جو تسین، عصب‌شناس کالج پزشکی جورجیا در دانشگاه آگوستا اولین بار در اکتبر سال 2015 میلادی تئوری اتصالات را مطرح کرد. الگوریتم جدید بر مبنای تئوری اتصالات طراحی شده و از یک منطق نسبتا ساده ریاضی به منظور تشریح محاسبات پیچیده‌ای که در لایه‌های مختلف مغز انجام می‌شود استفاده می‌کند. در واقع، این نظریه درباره چگونگی نحوه کسب دانش و همچنین توانایی ما برای تعمیم و نتیجه‌گیری از دانشی است که بر مبنای عملکرد میلیاردها سلول عصبی و هماهنگی که میان آن‌ها وجود دارد حاصل می‌شود. تسین در این ارتباط گفته است: «شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مغز ممکن است بر مبنای یک منطق ساده و شگفت‌آور ریاضی فعالیت‌های خود را انجام دهد.



:: برچسب‌ها: مغز , انسان , هوشمندی ,
:: بازدید از این مطلب : 79
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

رییس مرکز فضایی البرز گفت: علاوه به تلسکوپی که از هفت سال پیش در مرکز البرز نصب شده و مشغول به فعالیت است قرار است تلسکوپی نیز در همکاری با سازمان جهانی اپسکو در مرکز البرز نصب شود.

به گزارش کلیک، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز از مرکز فضایی البرز بازدید کرد.

سیدمحمدرضا ابراهیمی خمامی رییس مرکز البرز سازمان فضایی در این بازدید با ارایه گزارشی از فعالیت های این مرکز گفت: تاکنون بیش از ۴۲ ترابایت حجم داده های ماهواره ای در مرکز البرز جمع آوری شده است.

وی با اشاره به آزمایشگاه ملی سنجش از دور این مرکز که از تجهیزات مدرن و متخصصان متبحری برخوردار است، افزود: پایش آتش سوزی ها، خشکسالی و محصولات کشاورزی از جمله بهره برداری هایی است که از اطلاعات ماهواره ای دریافتی در این مرکز می توان بدست آورد.

خمامی پایش پهنای باند دریافتی از ماهواره ها را از دیگر وظایف این مرکز دانست و اظهار کرد: علاوه به تلسکوپی که از هفت سال پیش در مرکز البرز نصب شده و مشغول به فعالیت است قرار است تلسکوپی نیز در همکاری با سازمان جهانی اپسکو در مرکز البرز نصب شود.

رییس مرکز البرز سازمان فضایی تصریح کرد: قرار است تصاویر این تلسکوپ با تصاویر و اطلاعات بدست آمده از تلسکوپ های اپسکو نصب شده در پرو و پاکستان میان این کشور ها قرار گیرد.

وی از راه اندازی و بهره برداری رصدخانه این مرکز در آینده نزدیک خبر داد و افزود: علاوه بر آن بزرگترین تلسکوپ خورشیدی کشور نیز در مرکز البرز قرار گرفته است.

*برگزاری اجلاس جهانی اپسکو سال آینده در ایران / به زودی تلسکوپ اپسکو در مرکز البرز نصب می شود

همچنین بهرامی رییس سازمان فضایی ایران از نصب تلسکوپ اپسکو در آینده ای نزدیک در مرکز البرز خبر داد و گفت: امروز این تلسکوپ از گمرک عبور گذشته است که با سرعت زیادی این کار انجام شد

وی از برگزاری اجلاس سازمان جهانی اپسکو در سال آینده به میزبانی کشورمان خبر داد و گفت: سال آینده ریاست اجلاس اپسکو را ایران بر عهده دارد که علاوه بر آن تلسکوپ ویژه ای که از سوی این سازمان جهانی درنظر گرفته شده است امروز (سه شنبه) از گمرک عبور کرده است تا به زودی در مرکز البرز نصب شود.

وی با بیان اینکه باید طرح توسعه مرکز البرزرا برای ایستگاه ماهواره سنجش از راه دور و مخابراتی داشته باشیم و توسعه مرکز تجمیع داده های ماهواره ای برقرار شود

بهرامی تصریح کرد: همزمان با آن در حال هماهنگی هستیم تا چند تلسکوپی که در کشور در نقاط مختلف نصب شده اند به صورت شبکه ای به هم متصل شوند تا بتوانیم آنها را فعال تر کنیم و اطلاعات آنها را با مرکزیت سازمان فضایی ایران میان یکدیگر قرار دهیم.



:: برچسب‌ها: تلسکوپ اپسکو , ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 61
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

موز یکی از میوه‌های مقوی نواحی گرمسیری است اما آیا می‌دانید زمان خوردن این میوه بر مفید یا مضر بودن آن اثر می‌گذارد؟

بهترین زمان مصرف و منع خوردن موز کدام است؟!

کارشناسان به افراد توصیه می کنند برای دریافت بهترین خواص میوه موز و نیز جلوگیری از افزایش قند خون حتما این میوه مغذی را در وعده صبحانه مصرف کنند.
 
بررسی ها نشان می دهند خوردن میوه موز به همراه کره بادام زمینی در وعده صبحانه می تواند مانع از افزایش قند خون شود.
 
این میوه سرشار از ویتامین ها و انواع مواد معدنی از جمله منیزیم، پتاسیم و فیبر است و برای سلامت دستگاه گوارش، پوست و مو و عملکرد بسیاری دیگر از اعضای بدن مفید است.
 

کارشناسان در عین حال توصیه می کنند به دلیل وجود خاصیت اسیدی در موز افراد آن را به همراه کربوهیدرات ها مصرف کنند تا خاصیت اسیدی این میوه به بدن آنها آسیب نرساند.

بدترین زمان برای خوردن این میوه پس از صرف کامل وعده غذایی بویژه شب‌ها است زیرا باعث گرسنگی و تحریک اشتها و علاقه به خوردن مجدد غذا می شود همچنین به دلیل قند بالا و عدم تحرک افراد در شبها این میوه می تواند باعث ابتلا به دیابت و افزایش وزن در آنها شود.



:: برچسب‌ها: تغذیه سالم , خواص موز ,
:: بازدید از این مطلب : 117
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

براساس موادی از «لایحه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» که به تصویب هیئت وزیران رسید، واحد پول ایران، تومان و برابر با ۱۰ ریال ‏تعیین شد.‏

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، هیئت دولت در جلسه روز چهارشنبه خود به‌ریاست حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور، ‏به ادامه بررسی پیشنهادهای کارگروه منتخب درباره «لایحه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» ‏پرداخت و مواد دیگری از این لایحه را به تصویب رساند.‏

براساس موادی از این لایحه که به تصویب هیئت وزیران رسید، واحد پول ایران، تومان و برابر با 10 ریال ‏تعیین شد.‏

به گزارش تسنیم، تغییر واحد پول ایران از ریال به تومان پس از ارسال لایحه بانک مرکزی به مجلس شورای اسلامی و تصویب این بند در مجلس و تأیید آن توسط شورای نگهبان قانونی و قابل اجراست.

در بند 8 لایحه بانک مرکزی پیشنهادی آمده بود: امکان اجرای رفورم پولی و تعریف واحدهای پول جدید پیش‌بینی شده است، به این ترتیب، در صورت نیاز، به‌پیشنهاد رئیس‌کل بانک مرکزی و تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی، رفورم پولی که به‌معنای معرفی واحد پول ملی جدید، اجزای آن و برابری آن با واحد پول رایج است، به اجرا گذارده می‌شود.

همچنین به بانک مرکزی اجازه داده می‌شود که برای مدیریت ذخایر و دارایی‌ها، بدون اخذ مجوز، ثبت ‏سفارش، پرداخت حقوق ورودی و مالیات بر ارزش افزوده نسبت به ورود و صدور طلا اقدام نماید.

اختصاص دوهزار میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان خسارت‌دیده مازندران

با تصویب دولت، مبلغ دوهزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ 10 درصد به‌منظور حمایت از کشاورزان ‏خسارت‌دیده ناشی از وقوع برف و یخبندان و سرمازدگی در استان مازندران اختصاص یافت.‏

صندوق بیمه محصولات کشاورزی موظف شد نسبت به پرداخت خسارت باغداران تحت پوشش تا سقف ‏‏200 میلیارد ریال اقدام کند.‏

همچنین تا سقف 300 میلیارد ریال برای پرداخت کمک بلاعوض مصوب شد.‏

سازمان مرکزی تعاون روستایی نیز موظف شد به‌منظور جبران بخشی از خسارات وارده به باغات کیوی، ‏نسبت به خرید توافقی این محصول تا سقف 200 میلیارد ریال اقدام نماید.‏

همچنین هیئت دولت به‌منظور تنظیم مطلوب بازار مرکبات و جلوگیری از نوسانات فصلی، وزارت جهاد ‏کشاورزی را موظف کرد با همکاری استانداری مازندران و سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، اقدامات و ‏پیگیری‌های لازم را برای بهبود کیفیت و بهره‌وری تولید (اصلاح باغات و...)، کمک به استقرار پایانه صادراتی ‏و حمایت از ایجاد تشکل‌های صادراتی توانمند، بهبود وضعیت بسته‌بندی و بازاریابی و برندسازی، ساماندهی ‏وضعیت حمل و نقل و تسهیل شرایط ترخیص از گمرکات کشور و تشویق کشاورزان به بیمه محصولات ‏کشاورزی به عمل آورد

مجوز اخذ وام از روسیه صادر شد

هیئت وزیران در ادامه این جلسه، مجوز اخذ تسهیلات مالی از روسیه برای اجرای برخی از طرح‌های ‏پروژه‌های زیربنایی و تولیدی را صادر کرد.‏

این وام با اولویت انرژی‌های نو، هسته‌ای، نیرو، راه‌آهن، بزرگراه‌ها، سدها، شبکه‌های آبیاری و طرح انتقال آب ‏هزینه خواهد شد.‏

تعیین سازمان برنامه و بودجه به‌عنوان متولی طراحی و راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی ‏طرح‌های توسعه‌ای

هیئت وزیران در ادامه جلسه، سازمان برنامه و بودجه کشور را به‌عنوان متولی طراحی و راه‌اندازی پایگاه ‏اطلاع‌رسانی مربوط به طرح‌های توسعه‌ای تعیین کرد.‏

محتویات پایگاه اطلاع‌رسانی یادشده شامل نام سازمان توسعه‌ای مربوطه، موضوع طرح، محل اجرای طرح به‌تفکیک استان، شهرستان و مراحل پیشرفت طرح است که در اجرا مشخص می‌شود

ایران با اسلوونی موافقت‌نامه همکاری‌های اقتصادی امضا می‌کند

با تصویب دولت، وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز است نسبت به انجام مذاکره، پیش‌امضا (پاراف) و ‏امضای موقت موافقت‌نامه همکاری‌های اقتصادی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری ‏اسلوونی اقدام کند.



:: برچسب‌ها: هیئت دولت , برنامه و بودجه , واحد پول ,
:: بازدید از این مطلب : 23
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
قائم مقام سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر با تاکید بر این که ایران به همه تعهدات خود در قبال توافقنامه هسته ای عمل کرده و این توافقنامه برای همه طرفین آن منافعی را در بر داشته گفت:به نفع همه طرفین است که برجام را حفظ کند.

به گزارش نامه نیوز، مارک تونر قائم مقام سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز سه شنبه حفظ برجام را به نفع همه طرفین این توافقنامه جهانی دانست.

در این نشست یکی از خبرنگاران با اشاره به اظهارات رییس جمهور ایران که به گفته او گفته است مانع از بین بردن این توافقنامه از سوی دولت آینده آمریکا خواهد شد از تونر پرسید که آیا رییس جمهور ایران از چنین قدرت و اختیاری برخوردار است است یانه.

تونر در پاسخ گفت مثل گذشته ترجیح می دهد وارد مشاجرات لفظی با مسئولین دولت ایران نشود و اضافه کرد این که دولت بعدی آمریکا در برخورد با این توافقنامه جهانی چه شیوه ای را پیش خواهدگرفت هنوز قابل پیش بینی نیست.

وی افزود همانطور که دولت آمریکا بارها گفته است برجام توافقنامه موفق و موثری بوده و ایران را از ادامه مسیر دستیابی به سلاح هسته ای بازداشته و ازطرفی ایران بخاطر پایبندی به تعهدات خود مشمول لغو تعدادی از تحریم های مربوط به برنامه هسته ای شده است.

قائم مقام سخنگوی وزیر خارجه آمریکا در ادامه ضمن ابراز خوشحالی از این که تا این لحظه همه طرفین این توافق به تعهدات خود عمل کرده اند گفت مسئولین دولت آمریکا همانطور که بطور علنی تاکید کرده اند این توافقنامه را توافقنامه ای موفق می دانند و طبعا این ارزیابی را به دولت تازه آمریکا نیزمنتقل خواهند کرد.

تونر افزود گرچه این توافقنامه یک معاهده رسمی نیست و هر یک از طرفین آن اگر بخواهند می توانند آن را فسق کنند و از آن کنار بروند اما سوال مهم این است که با توجه به توفیقی که برجام به همراه داشته چرا باید چنین کاری بکنند.

وی اضافه کرد که ایران قدم های مهمی را در راستای این توافقنامه برداشته و برای نمونه به کاهش ذخائر اورانیوم غنی شده ایران از نزدیک به 12 هزار کیلوگرم به 300 کیلوگرم و از کار انداختن راکتور های آب سنگین ایران اشاره کرد کرد و این اقدامات را نشانه آشکار پایبندی ایران به تعهدات خود دانست .

قائم مقام سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تاکید بر این که ترجیح می دهد در مقام مجادله با ایران قرار نگیرد و این اظهارات به تقابل میان ایران و آمریکا تعبیر نشود بار دیگر تکرار کرد که این توافقنامه برای همه طرفین منافعی را در بر داشته و از هر جهت به نفع آمریکا است که آن را حفظ کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که از او پرسید آیا منظور رییس جمهور ایران از این اظهارات این نیست که ایران با تکیه بر سایر طرفین این توافقنامه می تواند از تاثیر گذاری هر گونه اقدامی از سوی آمریکا جلوگیری کند گفت از آن جا که این توافق صرفا یک توافق دوجانبه میان آمریکا و ایران نیست سایر طرفین حتی در صورت کنار رفتن یکی از طرفین می توانند به اجرای مفاد آن ادامه بدهند

منبع:ایرنا



:: برچسب‌ها: امریکا , برجام , حسن روحانی ,
:: بازدید از این مطلب : 68
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
خبرگزاری میزان- حجت الاسلام و المسلمین پناهیان با اشاره به رابطه های مهم در دین، از سه رابطه کلیدی در این زمینه سخن گفت.
 

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان با اشاره به رابطه های مهم در دین، گفته است: در دین سه رابطۀ کلیدی و مهم ایجاد می‌شود؛ رابطۀ با خدا، رابطۀ با ولیّ خدا و رابطۀ با مؤمنان، به ویژه آنان که در یک تشکّل با تو همکارند. 
 
بر این اساس، رابطۀ سوم از دو رابطۀ قبل دشوارتر است.  همانطور که رابطۀ دوم از رابطۀ اول سخت‌تر است.


:: برچسب‌ها: رابطه با خدا , پناهیان , دین , مومنان ,
:: بازدید از این مطلب : 53
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
خبرگزاری میزان- حجت الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به تمدید تحریم‌های ایران از سوی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: ایکاش برخی از مسئولان هم همانند توده مردم آمریکا را می‌شناختند و از روز اول به او اعتماد نمی‌کردند.
 

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به تمدید تحریم‌های ایران از سوی مجلس نمایندگان آمریکا اظهار کرد: از آمریکا به عنوان یک دشمن باسابقه و جهت داری که از قبل از انقلاب با این کشور و ملت و نظام اسلامی دشمنی داشته جز آنچه که انجام داد انتظار دیگری نیست.
 
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با بی اعتمادی به آمریکا، تمدید تحریم‌های ایران را هشداری برای مسئولان کشور و دست اندرکاران این موضوع دانست و گفت:‌ مسئولان وقتی می‌بینند با چنین دشمنی مواجه هستند باید به مراتب نسبت به گذشته کمر را در مقابل این دشمن محکمتر ببندند.
 
دادستان کل کشور تصریح کرد: باید موانع را از سر راه پیشرفت کشور برداشته و خودمان را به جهازی که مورد نیاز جامعه امروز است  مجهز کنیم.
 
حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان اینکه توده مردم آمریکا را خوب شناخته‌اند و نسبت به این موضوع بصیرت دارند، ادامه داد: ایکاش برخی از مسئولان هم همانند توده مردم آمریکا را می شناختند و از روز اول به او اعتماد نمی کردند.
 

وی خطاب به کسانی که به حل مشکلات در سایه برقراری ارتباط با آمریکا دل خوش کرده‌اند، گفت: آمریکا نشان داده که به هیچ وجه نمی توان به آن اعتماد کرد و اگر اعتماد کنیم ضربه بیشتر و بزرگتر از این خواهیم خورد



:: برچسب‌ها: دادستان کل کشور , تمدید تحریم های ایران , برجام , نقض برجام ,
:: بازدید از این مطلب : 51
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
خبرگزاری میزان- یک فروند بالگرد متعلق به شرکت پنها در دریاچه چیتگر سقوط کرد.
 

سقوط یک فروند بالگرد در دریاچه چیتگربه گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، یک فروند بالگردساعت 11:30 صبح امروز در دریاچه چیتگر تهران سقوط کرد.

حسن عباسی مدیر روابط عمومی اورژانس تهران گفت: پس از اعلام سقوط تیم های اورژانس تهران به محل حادثه اعزام شدند.

بالگرد متعلق شرکت پنها در ضلع جنوب شرقی دریاچه چیتگر تهران سقوط کرد. این بالگرد هشت سرنشین داشته که شش نفر از آنها سالم و سرنوشت دو تن از سرنشینان هنوز مشخص نیست.

گفتنی است در حال حاضر تیم های غواصی آتش نشانی تهران مشغول جستجو برای یافتن دو  سرنشین مفقود شده بالگرد در داخل دریاچه هستند



:: برچسب‌ها: چیتگر , سقوط , بالگرد , ,
:: بازدید از این مطلب : 59
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
خبرگزاری میزان- نقوی حسینی با بیان اینکه تامین امنیت مرزها صرفا با فعالیت نظامی انجام نمی شود، گفت: باید با همت دولت عوامل اقتصادی درمرزها فعال شود تا در طول مرزها شاهد آبادانی ، رونق و فعالیت های خوب اقتصادی باشیم.
 

کاظمی//دولت باید دست به کار شود و عوامل اقتصادی مرزها را فعال کند

سید حسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان با بیان اینکه تامین امنیت مرزها صرفا با فعالیت نظامی انجام نمی شود، تاکید کرد: دولت باید در مرزها دست به کار شود و عوامل اقتصادی مرزها را فعال کند.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اگر در طول مرزها آبادانی ، رونق و فعالیت های اقتصادی خوب داشته باشیم، اظهار داشت: در این صورت طبیعی است که خودمرز نشینان اجازه نمی دهند عوامل ناامن ساز زندگی آنان را ناامن کنند.
 
وی تصریح کرد: بنابراین در این عرصه حضور و حمایت جدی دولت هم مطالبه می شود که با برنامه ریزی دقیق توسعه اقتصادی مرزها را رقم زنند که در این صورت هموطنان ما در مرزها هم اجازه نخواهند داد که عوامل ناامن ساز نقش ناامنی را ایفا کنند.
نقوی حسینی با اشاره به اینکه ما در تامین امنیت مرزها هزینه های سنگینی را متحمل شده و شهدای بسیاری را تقدیم کردیم، خاطر نشان کرد: توانستیم تا حد ممکن امنیت را حفظ  کنیم و نشان دهیم که عوامل ناامن ساز در مرزهای جمهوری اسلامی نمی توانند ناامنی ایجاد کنند
 
نقوی حسینی با اشاره به اینکه عوامل ناامنی در شرق و جنوب شرقی کشورمان بیشتر خودش را نشان می دهد، اظهار داشت: به همین جهت ستاد فرماندهی مرزبانی جمهوری اسلامی ایران برای حفظ این بخش از مرزها سرمایه گذاری بسیار زیادی کرده و از زمانی که مسئولیت امنیت بخشی به  مرزها به سپاه پاسداران سپرده شده است ما شاهد فروکش شدن عوامل ناامن ساز بسیار زیادی هستیم و سپاه توانسته با اقتدار امنیت بخش های عمده ای از مرزها را تامین کند.


:: برچسب‌ها: مرزها , اقتصادی , عرصه , دولت ,
:: بازدید از این مطلب : 89
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
روحانی به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه تهران سخنرانی کرد.

به گزارش نامه نیوز، مهم ترین بخش های سخنرانی روحانی در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه تهران را در ادامه می خوانید:

- 16 آذر روز مبارزه علیه استعمار و استبداد بود.

- شهدای این روز پرچم ایستادگی و استقلال را از این محل برافراشتند.

- انقلاب اسلامی فخر ما است همان طور که به ایران عزیزمان افتخار می کنیم.

-به بسیاری از اهداف انقلاب دست یافته ایم، همین که امروز دانشجویان حرف خود را می زنند نتیجه انقلاب است، کی این آزادی وجود داشت که یک دانشجو در مقابل رئیس اجرایی کشور نظر خود را با صراحت لهجه و بدون لکنت و دغدغه بیان کند؟

-در انتخابات آمریکا یک آقایی انتخاب شده است، ببینید چه تزلزلی در کشورهای مختلف پدید آمده است، تنها کشوری که می گوید نه خوشحالیم نه ناراحت ایران است.

-  مگر مي گذاريم كه آمريكا برجام را پاره كند، مگر ملت ما مي گذارد.

-  آمريكا نمي تواند تاثير گذار در اراده ما باشد.

- من انقلابی پشیمان نمی شناسم.

-رئیس جمهور انتخاب  شده آمریکا شاید کارهای زیادی انجام دهد اما امریکا نمی‌تواند تاثیرگذار بر رفتار ما باشد.

- تمامی تحریم ها به جز برخی موارد بانکی صد در صد بعد از برجام برداشته شده است

- در حال حاضر با بانک های کوچک و متوسط در حال همکاری هستیم

- در گذشته ما برای نقل و انتقال پولی برای نفت 10 الی 20 درصد باید پورسانت می دادیم اما حالا برجام این موضوع را برای ما رفع کرده است و ما دیگر مشکلی در این باره نداریم

-هيچ قدمي در برجام بر نداشتيم جز اينكه همه موارد را با ايشان (مقام معظم رهبری) هماهنگ كرديم.

-آقا هم در برجام گفتند بروید و توکلتان بر خدا باشد.

-- جلسه گذاشتيم و نامه هايشان هم است

- هیچ نامه‌ای نبود که رهبری به من بنویسند و من دستور قاطع ندهم.

- به دوستان انقلابی ام می گویم دلواپس نباشید
 
-- اگر روزی خطر ی این ملت را تهدید کند همه ما بسیجی هستیم

- هر موفقیتی که بدست آوردیم به خاطر اتحاد بود

- افکار و سلیقه های ما یکی نیست ولی در آرمان های ما یکی است

- برای اولین بار بعد از 60 سال گذشته صادرات غیر نفتی بر واردات غیر نفتی پیشی گرفته است

- در سال 94 به دلیل کاهش قیمت نفت دچار تنگنای شدیدی شدیم

تمام کشور های نفتی از ذخیره ارزی استفاده کردند! اما ما 20 درصد به صندوق نیز برگرداندیم

- اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بر ان تاکید دارند مگر جز این است ؟

-رئیس جمهور را نقد کنید ٬ همانطور که قران گفته است با زبان احسنت

-به نظر من  دیگر قوا را هم نقد کنید.



:: برچسب‌ها: روخانی , دانشگاه تهران , برجام , ,
:: بازدید از این مطلب : 49
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مصوبه اخیر کنگره آمریکا به اعتقاد ما ناقض برجام است گفت: در جلسه این هفته هیئت نظارت بر برجام تصمیم لازم را اتخاذ می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور که برای تقدیم لایحه بودجه 96 در صحن مجلس سخن می‌گفت، ضمن تبریک آغاز امامت امام دوازدهم حضرت ولی‌عصر و میلاد حضرت مسیح، گفت: تقدیم به موقع بودجه به مجلس را رعایت شأن مجلس محترم و نشان‌دهنده اهتمام دولت در پایبندی به قانون و رعایت انضباط مالی می‌دانیم.

وی با بیان اینکه نظر به اینکه بودجه آتی آخرین بودجه دولت یازدهم خواهد بود، بر خود لازم می‌دانم گزارش مختصری از عملکرد اقتصادی دولت به همراه تبیینی از شرایط کنونی اقتصاد کشور را به اطلاع مردم عزیز و نمایندگان محترم مجلس برسانم، افزود:دولت در شرایطی کار خو د را آغاز  کرد که علی رغم کاهش قیمت نفت، به دلیل سوء مدیریت‌های گذشته همچنین تحریم‌های ظالمانه در شرایط ویژه اقتصادی به سر می‌برد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: دولت یازدهم در شرایطی با دشواری‌های زیادی مواجه بود. در چنین شرایطی دولت با اتخاذ رویکرد عاقلانه تلاش کرد نسبت به رفع مشکلات و یا تخفیف انها اقدام کرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه از خرداد سال جاری نرخ تورم در مدار تک رقمی قرار گرفته و برای تمام ماه‌های پس از آن تک رقمی باقی مانده است، ادامه داد: دستاورد تورم تک رقمی افتخاری است که در تاریخ کشورمان برای دولت یازدهم باقی خواهد ماند.

روحانی گفت: تحقق رشد اقتصادی 8 درصدی که جزو سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه و یک ضرورت برای امروز و فردای کشور است، جز از طریق ایجاد ثبات اقتصاد کلان میسر نخواهد بود. خوشبختانه دولت توانسته با تحقق تورم تک رقمی، ثبات و پیش‌بینی پذیری اقتصادی را افزایش دهد که این خود به کاهش ریسک سرمایه گذاری داخلی و خارجی منجر می شود.

وی اضافه کرد: البته به دلیل تنوع و عمق مشکلات کنونی اقتصاد ایران تحقق رشد اقتصادی 8 درصدی، علاوه بر ثبات اقتصاد کلان، نیازمند اصلاحات ساختاری گسترده در اقتصاد کشور است که بخشی از این اصلاحات در قالب برنامه ششم به مجلس محترم تقدیم شده است.

روحانی اظهار داشت: با این حال حفظ دستاورد تورم تک رقمی از طریق رعایت توازن در بودجه و عدم تأمین مالی از طریق منابع بانک مرکزی، به عنوان پیش شرط انجام اصلاحات، سیاست بلند مدت و خدشه ناپذیر دولت است.

وی در ادامه با اشاره به مشکل بیکاری، خاطرنشان کرد: دولت یازدهم در شرایطی سکان امور ‏را به دست گرفت که برای یک دوره طولانی طی سال‌های 84 تا 91 اقتصاد کشور از بیماری رشد بدون ‏اشتغال رنج می‌برد. این امر سبب شد تا خالص اشتغال در کشور تغییر نکرده و تقریبا برابر صفر باشد این ‏در حالی بود که در همین سال‌ها، متولدین دهه 60 در مقیاس بزرگ آماده ورود به بازار کار بودند، امری ‏که در 60 سال گذشته در کشور بی‌سابقه بوده است.‏

رئیس‌جمهور اضافه کرد: عدم ایجاد اشتغال مناسب برای این گروه، سبب شد تا بخش بزرگی از آنان ‏ورود به بازار کار را به تعویق انداخته و به صورت گسترده وارد دانشگاه شوند که در نتیجه آن نرخ ‏مشارکت نیروی کار را در نیمه دوم دهه 80 به میزان قابل توجهی کاهش داد اما این انباشت عظیم نیروی ‏جوان که در سال‌های گذشته به شغل دست پیدا نکرده‌اند، بازار کار ایران را ظرف 2-3 سال اخیر و بویژه ‏طی یکسال گذشته با اتفاق جدیدی مواجه کرده است. ‏

روحانی گفت : فعال شدن جمعیت تحصیل‌کرده و ورود آن به بازار کار به همراه افزایش نرخ ‏مشارکت اقتصادی زنان، سبب افزایش قابل توجه نرخ مشارکت اقتصادی در 8 فصل اخیر شده است. در ‏یکسال منتهی به تابستان سال 1395، حدود یک میلیون و 200 هزار نفر وارد بازار کار شدند که بالغ بر ‏نیمی از آنان تحصیلات عالی دانشگاهی داشته‌اند از طرف دیگر حدود 65 درصد، از افراد وارد بازار کار ‏شده را زنان تشکیل می‌دهند. با وجود اینکه طی 2 سال منتهی به تابستان سال 95، سالانه به طور متوسط ‏‏704 هزار نفر به جمعیت شاغل اضافه شده و این رقم حتی در مقایسه با بهترین عملکرد اشتغال‌زایی ‏کشور، طی سال‌های 80 تا 84 ،یک رکورد محسوب می‌شود.‏

روحانی با بیان اینکه همچنان میزان اشتغال‌زایی متناسب با میزان ورود جمعیت فعال، به بازار کار ‏نیست،اظهار داشت: افزایش نرخ مشارکت در عین حال که می‌تواند یک فرصت برای رشد اقتصاد کشور ‏باشد، زنگ هشداری برای ایجاد اشتغال خصوصاً برای زنان و افراد تحصیل‌کرده است تا در سال‌های آتی ‏کشور، با سیل بیکاران مواجه نگردد و این در حالی است که همچنان جمعیت غیر فعال بسیار بزرگی در ‏کشور وجود دارد که انتظار می‌رود در سال‌های آتی وارد بازار کار شوند.‏

وی در ادامه با اشاره به مشکل بیکاری، خاطرنشان کرد: دولت یازدهم در شرایطی سکان امور ‏را به دست گرفت که برای یک دوره طولانی طی سال‌های 84 تا 91 اقتصاد کشور از بیماری رشد بدون ‏اشتغال رنج می‌برد. این امر سبب شد تا خالص اشتغال در کشور تغییر نکرده و تقریبا برابر صفر باشد این ‏در حالی بود که در همین سال‌ها، متولدین دهه 60 در مقیاس بزرگ آماده ورود به بازار کار بودند، امری ‏که در 60 سال گذشته در کشور بی‌سابقه بوده است.‏

رئیس‌جمهور اضافه کرد: عدم ایجاد اشتغال مناسب برای این گروه، سبب شد تا بخش بزرگی از آنان ‏ورود به بازار کار را به تعویق انداخته و به صورت گسترده وارد دانشگاه شوند که در نتیجه آن نرخ ‏مشارکت نیروی کار را در نیمه دوم دهه 80 به میزان قابل توجهی کاهش داد اما این انباشت عظیم نیروی ‏جوان که در سال‌های گذشته به شغل دست پیدا نکرده‌اند، بازار کار ایران را ظرف 2-3 سال اخیر و بویژه ‏طی یکسال گذشته با اتفاق جدیدی مواجه کرده است.

رییس جمهوری در ادامه سخنان خود موضوع رشد اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه به جز ‏دولت یازدهم هیچ دولتی بعد از جنگ تحمیلی تا به حال کار خود را با نرخ رشد منفی اقتصادی شروع ‏نکرده است، گفت: دولت یازدهم در شرایطی کار خود را آغاز کرد که اقتصاد کشور، 2 سال پیاپی رشد ‏منفی بزرگ را تجربه کرده بود. رکود سال‌های 91 و 92 اگرچه بخش‌های مختلف اقتصاد را به اشکال ‏متفاوتی متأثر ساخت اما صرف نظر از آثار کوتاه‌مدت آن به نظر می‌رسد، متأسفانه روند بلندمدت رشد ‏اقتصادی کشور، را نیز تحت تأثیر قرار داده و آن را کند کرده و همین امر سبب شده که بازگشت به سطح درآمد ملی قبل از رکود سال‌های 91 و 92 در دوره‌ای طولانی تر اتفاق افتاده است.

روحانی بر همین اساس خاطرنشان کرد: تدابیر اندیشیده شده توسط دولت در راستای تحرک اقتصادی، اگر چه از عمق رکود کاسته و رشد مثبت 3 درصدی را در سال‌ 93 به دنبال داشته، اما افت کم‌سابقه قیمت نفت از نیمه دوم سال 93 تأثیر منفی شدیدی بر اقتصاد کشور و بویژه بودجه دولت بر جای گذاشت که خوشبختانه با گشایش‌های ایجاد شده پس از برجام از زمستان سال 94، تولید و صادرات نفتی ایران افزایش یافت و همین امر سبب شد که تکانه منفی کاهش قیمت نفت آثار به مراتب کمتری در اقتصاد ما در مقایسه با بسیاری از کشورهای نفتی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه با شکل‌گیری چشم‌انداز مثبت از آینده و بهبود در فعالیت‌های کسب و کار در بهار امسال بنا به گزارش رسمی مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی کشور به 4.4 درصد رسید، گفت: بخش صنعت که بیشترین آسیب را در خلال رکود سال‌های 91 و 92 دیده بود به رشد 4.2 درصدی رسید.

روحانی ادامه داد: این عملکرد به همراه تداوم رشد در فصول بعدی، تحقق رشد اقتصادی 5 درصدی و احتمالاً بالاتر از آن را برای سال جاری ممکن خواهد ساخت.

رئیس‌جمهوری گفت: موفقیت در مهار تورم، ایجاد رشد اقتصادی و سامان دهی به اشتغال را تا حدود زیادی بیانگر مجموعه عملکرد دولت در 3 سال گذشته است،  لازم می‌دانم به دستاوردهای دولت در حوزه‌های بخشی نیز اشاره کنم؛ خدمتگزاران مردم در دولت تدبیر و امید طی 3 سال اخیر کوشیده‌اند تا ارایه خدمات در اقصی نقاط کشور و دور افتاده ترین نقاط شهری و روستایی را بهبود بخشند؛ هر چند باید اذعان کرد که تا رسیدن به نقطه مطلوب که در شأن ملت شریف ایران باشد، همچنان فاصله زیادی داریم.

روحانی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم در حوزه بهداشت و درمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت، کوشش فراگیر و دسترسی عادلانه آحاد جامعه به خدمات و مراقبت‌های سلامت با کیفیت را ایجاد کرده است.

وی افزود: طرح تحول نظام سلامت توانسته تا حدود زیادی از مردم در برابر هزینه‌های سنگین درمانی، حفاظت کند و مشخصاً اجرای این طرح سبب کاهش سهم مردم از هزینه‌های بستری از 37 درصد به 8.5 درصد شده است. طی این مدت نه تنها از حدود 15 میلیون بیمار بستری در بیمارستان‌های دولتی حمایت شده، بلکه به صورت هدفمند چتر پوششی گسترده‌ای برای 74.4 درصد جمعیت کشور در برابر هزینه‌های درمان ایجاد شده است.

 



:: برچسب‌ها: روحانی , بودجه مجلس ,
:: بازدید از این مطلب : 60
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

بر اساس لایحه بودجه سال ۹۶، حداقل افزایش نرخ بنزین و سایر فرآورده های نفتی در سال آینده ۵ درصد خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، افزایش نرخ فرآورده های نفتی در سال 96 در لایحه بودجه این سال مورد تأکید دولت قرار گرفته است.

در بند (د) تبصره یک لایحه بودجه آمده است: "وزارت نفت از طریق شرکت تابعه ذیربط مکلف است نسبت به نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام و میعانات گازی و فرآورده های نفتی و تأمین منابع مالی سهم دولت در توسعه پالایشگاهها و زیرساختهای تأمین، ذخیره سازی و توزیع فرآورده اقدام کند و منابع مورد نیاز را از محل افزایش پنج درصد به قیمت هر لیتر فرآورده های نفتی شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز، نفت کوره، گاز مایع و سوخت هواپیما تأمین و پس از واریز به خزانه داری کل کشور تا سقف پانزده هزار ریال به مصرف برساند. این منابع جزء درآمد شرکت محسوب نمی شود و مشمول مالیات بر نرخ صفر می باشد."

بدین صورت، حداقل افزایش نرخ بنزین و سایر فرآورده های نفتی در سال آینده 5 درصد خواهد بود.



:: برچسب‌ها: بودجه , بنزین , قیمت , ,
:: بازدید از این مطلب : 54
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
اینكه شیطان مردم را از اطاعت و عبادت الهى باز مى دارد و مانع آنان از حركت در مسیر هدایت الهى و پیروى از فرمان خداوند مى شود، براى این است كه آنان را به پیروى از خویش وا دارد.
به این مطلب امتیاز دهید
100% 0%

به گزارش سرویس دینی جام نیـوز، انسان موجودی است، مرکب از بدن و روح که هویت الهی دارد،«و نفخت فیه من روحی»(حجر / 29) و این روح، زاییده عنصر مادی وجود او است، «ثم أنشأناه خلقاً آخر» ولی نباید در دامن مادر طبیعت محبوس بماند، بلکه باید راه تکامل را بپیماید و گرنه در «اسفل سافلین» که چهره آن جهانی اش جهنم است: «فامّه هاویة»(قارعه / 9) باقی می ماند.

 

انسان در بعد الهی خود، از آغاز آفرینش، برخوردار از فطرت متعالی و انسانی می باشد. حقیقت فطرت عبارت است از ویژگی های انسانی و گرایش های فطری، مانند دین خواهی، حقیقت جویی، زیبایی دوستی، گرایش به پرسش و علاقه مندی به اخلاق که بالقوه موقع تولد در انسان وجود دارند و باید به فعلیت رسیده، راه رشد را طی کنند. قرآن در این باره می فرماید: «فأقم وجهک للدین حنیفاً فطرت الله التی فطر الناس علیها لاتبدیل لخلق اللّه ذلک الدین القیّم»(روم / 30)

پیروان خداوند و پیروان شیطان را بشناسیم!

تقسیم انسانها به دو گروه پیروان هدایت الهى و گمراهان پیرو شیطان, و به تعبیر دیگر, اولیاء الله و اولیاء الشیطان در نهج البلاغه، صورت گرفته است.

 

آنچه جبهه اولیاء شیطان را به همدیگر متصل می کند، همسویی آنان در مسیر اوامر شیطان است، و آنچه جامعه ولایی ایمانی را می سازد، همسویی مومنان در حرکت بر محور دین خداست.
 

حضرت علی علیه السلام، در خطبه نخست، از شقاوت و عصیان شیطان و دشمنى او با آدم و فرزندان او سخن مى گوید و درهمان خطبه مى فرماید: خداوند پیامبرانش را در زمانى مى فرستاد كه: (واجتالتهم الشیاطین عن معرفته, و اقتطعتهم عن عبادته) شیطانها آنان را از شناخت خداوند, منحرف كرده بودند و پیوندشان را از پرستش خداوند بریده بودند.

شیطان چگونه ما را به دام می اندازد؟

اینكه شیطان مردم را از اطاعت و عبادت الهى باز مى دارد و مانع آنان از حركت در مسیر هدایت الهى و پیروى از فرمان خداوند مى شود، براى این است كه آنان را به پیروى از خویش وا دارد. (واعلموا ان الشیطان انما یسنّى لكم طرقه لتتبعوا عقبه.) بدانید كه شیطان راه هاى خویش را پیش پاى شما مى گشاید، تا از پى او روانه شوید.

چگونه دوست خدا شویم؟

در نهج البلاغه و قرآن كریم، رابطه ولایت و اطاعت به روشنى بیان شده است.( ان ولى محمد من أطاع الله و ان بعدت لحمته, و إنّ عدوّ محمد من عصى الله و إن قربت قرابته.) همانا ولى محمد كسى است كه از خدا اطاعت كند, اگر چه گوشت (خون و نسب) او دور باشد, و همانا دشمن محمد كسى است كه عصیان خدا كند, اگر چه از نزدیك ترین نزدیكان آن حضرت باشد.اطاعت، هدایت و ولایت این گونه در كلام مولا با تبعیت قرآن گره مى خورد.

چگونه دوست شیطان نشویم؟

در جبهه ولایت غیر خدا نیز همین گونه است؛ پیروى و ولایت پذیرى است كه سبب سلطه شیطان بر اولیاء او مى شود: (انّما بدء وقوع الفتن أهواء تتبع, و احكام تبتدع, یخالف فیها كتاب الله, و یتولى علیها رجال رجالاً على غیردین الله. هنالك یستولى الشیطان على اولیائه, و ینجو الذین سبقت لهم من الله الحسنى.)

 

همانا آغاز پدید آمدن فتنه ها، پیروى از خواهشهاى نفسانى است و بدعت در حكمهاى آسمانى; آن گونه كه مایه مخالفت با كتاب الهى شود و گروهى از مردم، گروه دیگر را در طریق آن بدعتها به ولایت برگزینند. اینجاست كه شیطان بر اولیاى خود چیره مى شود. و اما آن را كه لطف حق دریافته باشد، نجات یابد و راه حق به سر برد.

 

«خداوند پیامبرانش را در زمانی می فرستاد که شیطانها آنان را از شناخت خداوند، منحرف کرده بودند و پیوندشان را از پرستش خداوند بریده بودند.»
 

پیروان دو خط، دو جبهه رویاروى یكدیگر را تشكیل مى دهند، در یك جبهه پیروان معارف و فرمانهاى الهى، كه هدایت یافتگان هستند حضور دارند، و در جبهه دیگر پیروان شیطان كه گمراهان هستند جاى گرفته اند؛ این دو جبهه، جبهه حق و جبهه باطل اند: (الا و انه من لاینفعه الحق یضرّه الباطل, ومن لایستقیم به الهدى یجرّ به الضلال الى الردى.)

 

بدانید آن كه حق او را سود ندهد، باطل به او زیان خواهد رسانید، و آنكه هدایت نتواند او را در مسیر درست قرار دهد، ضلالت هلاكش خواهد ساخت

جامعه ولایى چه کسانی هستند؟

با توجه به تقسیم بندى مردم به اولیاء الله و اولیاء الشیطان مى توان نتیجه گرفت كه نه تنها جامعه اسلامى, بلكه تمام جوامع بشرى ناگزیر جوامع ولایى هستند، چه اینكه به تعبیر قرآن و نهج البلاغه (كفار اولیاء یكدیگرند)، (پیروان شیطان اولیاء همدیگرند) و دراین سو مومنان نیز (اولیاء یكدیگرند). آنچه جبهه اولیاء شیطان را به همدیگر متصل مى كند، همسویى آنان در مسیر اوامر شیطان است، و آنچه جامعه ولایى ایمانى را مى سازد، همسویى مومنان در حركت بر محور دین خداست؛ پذیرفتن ولایت خداوند، كه در پذیرش ولایت پیامبر و ولایت ولیّ امر تحقق مى یابد.

 


منابع:
-نهج البلاغه, خطبه های 1، 192، 138،96،28.
- مطهری، مرتضی، مجموعه آثار، 3/510، 3/455، 3/492
- مطهری، مرتضی، انسان کامل، انتشارات صدرا، 209.



:: برچسب‌ها: خدا , دوست , شیطان ,
:: بازدید از این مطلب : 65
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

به گزارش سرویس اقتصادی "جام نیوز"، در ماه های محرم و صفر با توجه به تقاضای بالا برای خرید پیراهن مشکی، به جای تولید کننده داخلی بیشترین سود نصیب تولیدکنندگان چین و ترکیه شد.

 رئیس اتحادیه پیراهن دوزان در خصوص وضعیت بازار پیراهن مشکی در ماه های اخیر گفت: مهمترین معضل تولید کنندگان واردات بی رویه پیراهن به کشور است.

وی افزود: تا سالهای پیش واردات بصورت غیرقانونی صورت می گرفت اما اکنون بطور کاملا قانونی پیراهن وارد کشور می شود.

درودیان واردات را موجب تعطیلی واحد های تولیدی زیادی عنوان کرد و اظهار داشت: بیشتر واردات از کشورهای چین و ترکیه انجام می شود و به تازگی ایجاد فروشگاه های زنجیره ای و پخش پوشاک خارجی تضعیف تولید داخلی را به دنبال داشته است.

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان با اشاره به نبود حمایت دولت از تولیدات داخلی بیان کرد: برخی به جهت فرار از مالیات و هزینه های جاری به فروش پیراهن مشکی از طریق فضای مجازی روی آورده اند که این امر به تولیدکنندگان این صنف ضربه وارد کرده و باید با آنها برخورد جدی صورت گیرد.

وی ضمن بیان توانمندی و ظرفیت بالای تولیدکنندگان داخلی در تولید پیراهن گفت: اگر مواد اولیه با قیمت مناسب به تولیدکننده داخلی برسد آنها قادرند پیراهن هایی با کیفیت و با دوخت سطح اول اروپا تولید کنند.

وی در پایان تاکید کرد: بازار پیراهن بویژه پیراهن مشکی به شدت تحت تاثیر واردات بوده و به جهت قیمت پائین نمونه خارجی رقابت پذیری عملا امکان پذیر نیست.

لزوم حمایت از تولید داخلی
جواد درودیان رئیس سابق اتحادیه پیراهن دوزان در مورد فروش پیراهن مشکی در ماه های محرم و صفر اظهار داشت: با توجه به اینکه تقاضای پیراهن مشکی فقط در ایام خاص صورت می گیرد لذا تمامی تولیدکنندگان درصددند تا تولید خود را در همین ایام به فروش برسانند.

وی افزود: اما واردات پیراهن از کشورهای دیگر مانع آن شده تا تولیدکنندگان با خیال آسوده به فکر تولیدات خود باشند.

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان با اشاره به نبود حمایت دولت از تولیدات داخلی بیان کرد: برخی به جهت فرار از مالیات و هزینه های جاری به فروش پیراهن مشکی از طریق فضای مجازی روی آورده اند که این امر به تولیدکنندگان این صنف ضربه وارد کرده و باید با آنها برخورد جدی صورت گیرد.

وی ضمن بیان توانمندی و ظرفیت بالای تولیدکنندگان داخلی در تولید پیراهن گفت: اگر مواد اولیه با قیمت مناسب به تولیدکننده داخلی برسد آنها قادرند پیراهن هایی با کیفیت و با دوخت سطح اول اروپا تولید کنند.

وی در پایان تاکید کرد: بازار پیراهن بویژه پیراهن مشکی به شدت تحت تاثیر واردات بوده و به جهت قیمت پائین نمونه خارجی رقابت پذیری عملا امکان پذیر نیست.



:: برچسب‌ها: واردات , تولید داخل , پیراهن مشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 69
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
   

مصرف بیش از حد فست فودها، کم تحرکی، استفاده از سیگار و استرس همه عوامل دخیل در بیماریهای قلبی به خصوص گرفتگی عروق می باشند.

اما با همه اینها روشهای کاملا طبیعی نیز وجود دارد که از این گرفتگی های پر درد سر پیشگیری و یا حتی درمان کند. ضخیم شدن تدریجی عروق کرونر ناشی از تجمع چربی می باشد.

خواص شگفت انگیز انار

این میوه می تواند از تجمع چربی در عروق و شریانها جلوگیری کند. عصاره این میوه پر خاصیت به طرز شگفت انگیزی در پیشگری از گرفتگی عروق موثر است.

مطالعات نشان می دهد که عصاره انار یا حتی آب این میوه این خواص را همراه دارد:

  • کاهش میزان چربی در خون
  • کاهش مقادیر استرس اکسیداتیو
  • کاهش التهابات عروقی
  • کاهش تجمع چربی در عضلات قلب
  • جلوگیری از بزرگ شدن قلب
  • کاهش اختلالات ECG

مصرف روزانه آب انار می تواند تا ۲۹٪ از تنگی شریان کاروتید جلوگیری به عمل آورد.

تحقیقات نشان می دهد که درمان شگفت انگیز انار یکی از موثر ترین راههای جلوگیری در بیماریهای قلبی و عروقی می باشد. با افزودن انار و آب انار به لیست رژیم غذایی روزانه خود مشکلات قلبی عروقی را به راحتی درمان کنید.

مواد مغذی موجود در انار

خواص انار

یک فنجان دانه انار ر شامل ۱۴۴ کالری، ۷ گرم فیبر، ۳ گرم پروتئین، ویتامین C، ویتامین K، فولات و پتاسیم است. انار سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که به جلوگیری از آسیب سلول ها از اکسیداسیون کمک می کند.

ترکیبات گیاهی موجود در انار

پونیکالاجین یکی از آنتی اکسیدانهای بسیار قوی می باشد که در آب انار و پوست این میوه به وفور یافت می شود. همچین این ماده پرخاصیت در روغن دانه انار که اسید چرب اصلی در دانه انار است پیدا می شود و خواص درمانی انار را دو صد چندان می کند.

خواص ضد التهابی انار

التهابات موجود در بدن توسط انار بهبود می یابد. التهابات ناشی از بیماری های قلبی، سرطان، دیابت نوع ۲، آلزایمر و چاقی را می توان با انار درمان کرد.

انار و کاهش فشار خون

مطالعات نشان می دهند که افرادی که فشار خون بالایی دارند بعد از مصرف انار این مشکل تا حد قابل توجهی کاهش می یابد. مصرف روزانه ۱۵۰ میلی لیتر آب انار در روز به مدت دو هفته می تواند کاهش فشار خون را درمان کند. همچین با این درمان  می توان  کاهش ابتلا به سکته مغزی و قلبی را کاهش می دهد.

مبارزه باعفونت ها

ترکیبات گیاهی در انار از خواص دارویی قدرتمندی بهره مند است. به کمک انار باکتری های مضر در بدن از بین می روند. انار می تواند در برابر عفونت های مختلف قارچی و انواع باکتریایی درمان دقیقی انجام دهد.

با مصرف این میوه حتی به صورت آبمیوه می توانید از خواص شگفت انگیز انار بهره مند شوید و از بروز بسیاری از بیماریها نیز پیشگیری  کنید.



:: بازدید از این مطلب : 35
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

سیر روابط میان تل آویو و ریاض به گونه ای است که برخی از تحلیلگران از آن به مثابه وارد شدن به عصر طلایی و بهار روابط میان رژیم صهیونیستی و سعودی یاد کنند.

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از خبرگزاری مهر؛ همواره در رسانه ها اخباری مخابره می شود که بررسی محتوای آن از روند رو به رشد روابط برخی کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان با رژیم صهیونیستی حکایت دارد.

اخیرا رسانه های رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسئول ارتش این رژیم از بهبود روابط میان امارات و سعودی ها با تل آویو پرده برداشته اند. این مسئول صهیونیست به منافع مشترک میان تل آویو و ریاض اشاره کرده است.

چندی قبل نیز سلمان الانصاری رئیس کمیته روابط عربستان و آمریکا اعلام کرده بود که در خاورمیانه جز اسرائیل احدی نمی تواند به تحکیم اقتصاد سعودی کمک کند. وی همکاری میان عربستان و اسرائیل را فرصتی تاریخی برای طرفین دانسته بود و روابط میان دو طرف را عامل برقراری صلح در خاورمیانه برشمرده بود.

الانصاری خواستار همکاری بیشتر میان رژیم سعودی و صهیونیستها شده بود. وی اعلام کرده بود که اسرائیل می تواند به بنی سعود به ویژه در زمینه امور آبی و دیگر مواردی که به تقویت اقتصاد عربستان منجر می شود، کمک کند.

روزنامه صهیونیستی معاریو ضمن استقبال از این موضع گیری مسئول سعودی بر ضرورت ائتلاف میان اسرائیل و عربستان باتوجه به اوضاع جدید خاورمیانه تاکید کرده بود.

این درکناراخبار وگزارشهایی است که هر از گاهی درباره سفرهای محرمانه سعودی ها به فلسطین اشغالی و دیدار با مسئولان رژیم صهیونیستی مخابره می شود. یکی از سفرها به انور عشقی ژنرال سعودی که مسئول یک مرکز راهبردی در جده است، مربوط می شود.

وی در هتلی در بیت المقدس با یک مسئول وزارت خارجه رژیم صهیونیستی دیدار کرده بود و پس از آن با نظامیان ارشد صهیونیست نیز ملاقات کرده بود. نکته جالب در این دیدارها ضرورت مقابله با ایران و آمادگی طرفین برای عادی سازی روابط پس از مهیا شدن شرایط لازم آن بود. این دیدار گرچه رسمی نبود اما بدون موافقت ریاض امکان آن وجود نداشت.

مواردی که ذکر شد نمونه ای از تلاشهای سعودی ها برای نزدیک شدن به صهیونیستهاست. شاید اگر از برخی از شهروندان عرب درباره خواسته صهیونیستها ازآل سعود پرسیده شود همه با تعصب اعلام می کنند که عربستان به اسرائیل باج نمی دهد. درست است زیرا به اعتقاد برخی تحلیلگران، رژیم صهیونیستی هر آنچه که در آرزوی آن بوده و رویای دست یابی به آن را داشته، با اقدامات و مواضع سعودی ها به دست آورده است.  

سعودی ها از هر محفلی و نشست منطقه ای و بین المللی(از شورای همکاری خلیج فارس گرفته تا سازمان ملل) برای اینکه حزب الله را تروریسممعرفی کنند بهره می گیرد. وزیر خارجه سعودی ها از هر نشست و گردهمایی برای موضع گیری ضد حزب الله استفاده می کند.

این در حالی است که صهیونیستها از حزب الله و توان نظامی آن آگاه هستند و همین هراس است که نوعی بازدارندگی ایجاد کرده و مانع از هر گونه اقدام نظامی صهیونیستها ضد لبنان می شود.

نمونه دیگر نظام سوریه است که آل سعود آن را دشمن خود می داند. بحران سوریه و استمرار آن در نتیجه حمایت همه جانبه سعودی ها از تروریستهاست. آنها بهانه های ضد دمشق مطرح می کنند و از مواردی سخن می گویند که خود در عربستان اندکی از آن را ندارند.

واقعیت این است که رفتار سعودی ها و مواضع و اقدامات آنها به نفع رژیم صهیونیستی بوده است. در واقع آنها نوعی خدمت مجانی به رژیم صهیونیستی برای مقابله با خطراتی که موجودیت این رژیم را تهدید می کند انجام داده اند.

نوک پیکان حملات سعودی ها به سوی محور مقاومت است. آنها بحران آفرینی می کنند تا اسرائیل از خطرات مصون بماند. علاوه بر کمک های مالی و تسلیحاتی فراوان سعودی ها به گروههای تروریستی در سوریه، اقدامات آل سعود در راستای همسویی با تل آویو است.

واقعیت این است که رژیم سعودی اشغال اراضی عربی از سوی صهیونیستها را فراموش کرده و از همه جنایاتی که همه روزه ضد ملت فلسطین می شود چشم پوشی کرده است. اما خطرناکتر این است که رژیم سعودی تنها به این اکتفا نکرده ا و خط مشی ضدیت با دشمنان رژیم صهیونیستی را در پیش گرفته است.

خدمت به صهیونیستها به موضع گیری سیاسی محدود نیست بلکه به مرحله ای رسیده است که جنگنده ها و تجهیزات مرگبار خود را به جای اینکه به سوی اشغالگر اراضی عربی ارسال کند، روانه کشور عربی یمن کردهاست

. جنگنده های سعودی همچنان به حملات خود در یمن ادامه می دهند و مردم بی گناه این کشور را به خاک و خون می کشند.

اما درباره گرایش سعودی ها به سوی صهیونیستها باید به دلایل چندی از جمله انتهای عصر هیمنه آمریکا بر دنیا و ظهور قدرتهای جدید جهانی، برداشت آل سعود از رفتارهای آمریکایی ها و اینکه مقامات کاخ سفید از عربستان رویگردان شده اند و اینکه باید به سوی دوستی با اسرائیلی ها بروند، شکست سعودی ها در ایفای نقش منطقه ای در خاورمیانه، می توان اشاره کرد.

سعودی ها دریافته اند که برای نزدیک شدن هرچه بیشتر به آمریکا باید به سراغ اسرائیل بروند به ویژه که اینکه لابی صهیونیست تاثیر زیادی بر رفتارهای دولت آمریکا دارد و به عبارتی از طریق نزدیک شدن به تل آویو بتوانند حمایت بیشتر آمریکایی ها را کسب کنند.

در واقع وجود انرژی های جایگزین به جای نفت مانند گاز سبب شده که اهمیت سعودی ها به عنوان صادر کننده نفت کم شود و از سویی آنها نتوانسته اند خود را به عنوان قدرت منطقه ای مطرح کنند. حمله به یمن در واقع تلاشی از سوی سعودی هاست تا نشان دهند که یک بازیگر منطقه ای هستند.

به هر حال رابطه سعودی ها با رژیم سعودی نمی تواند سبب شود که ریاض نقش منطقه ای برای خود بیابد. آنچه عیان است نزدیک شدن آل سعود به رژیم صهیونیستی با هدف نزدیک شدن به آمریکاست. اما نکته مهم این است که ملت های عربی و اسلامی رژیم صهیونیستی را دشمن می دانند

قدر مسلم آن است که سعودی ها در آینده با شتاب بیشتری به سوی دوستی و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پیش خواهند رفت و در این میان به طور حتم کشورهای دنباله رو خود را در این وادی سوق خواهند داد.

سعودی ها پس از اینکه همه طرح های خود را در منطقه شکست خورده دیده اند، چاره را در نزدیک شدن هر بیشتر و ائتلاف با رژیم صهیونیستی می دانند. طرح های تجزیه طلبانه ریاض در عراق و سوریه راه به جایی نبرده است و از جنگ یمن نیز دستاوردی به دست نیاورده اند و از همین رو بر اساس اصل دشمن مشترک، دست دوستی به سوی صهیونیستها دراز کرده اند.



:: برچسب‌ها: سعودی ها , اسرائیل , اسرار ,
:: بازدید از این مطلب : 48
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

مراسم بزرگداشت شهدا و جان‌باختگان مسیر زیارت (مسافران بهشت) در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، در شب رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) مراسم بزرگداشت شهدا و جان‌باختگان مسیر زیارت در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

این مراسم به مناسبت گرامیداشت جان باختن زائران حرم امام رضا(ع) در برخورد 2 قطار در سمنان و به یادبود شهادت زائران حسینی در حله عراق برگزار شد.



:: بازدید از این مطلب : 60
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

هوایپماها در برابر آذرخش مقاوم هستند

هواپیماها طوری طراحی شده‌اند تا بتوانند هنگام اصابت رعد و برق به بدنه خود مقاومت کنند. تخمینی که درباره برخورد رعد و برق به یک هوایپما انجام شده‌ است نشان می‌دهد که در هر سال یا در هر ۱۰۰۰ ساعت پرواز به طور متوسط یک دفعه این اتفاق رخ می‌دهد. خوشبختانه هنوز پس از سال ۱۹۶۳ هیچ هواپیمایی در اثر برخورد آذرخش دچار سانحه نشده‌ است. این مورد به لطف مهندسی دقیقی است که اجازه می‌دهد تا بار الکتریکی تولید شده توسط رعد و برق از هوایپما خارج شود و آسیبی به آن نرسد

هیچ صندلی کاملا امنی در هواپیما وجود ندارد

به گفته اداره هوانوردی فدرال (FAA) نمی‌توان درمورد امن‌ترین جایگاه در یک هواپیما نظر داد، هرچند که تحقیق انجام شده توسط روزنامه تایم حکایت از آن دارد که صندلی‌های وسط در پشت هواپیما کمترین میزان مرگ و میر را در یک تصادف شاهد هستند. مطالعات آن‌ها نشان داد که در طول سقوط هواپیما، صندلی‌های موجود در یک سوم عقبی هواپیما ۳۲ درصد امنیت بیشتری را دارند. این میزان برای یک سوم وسط ۳۹ درصد بوده و برای یک سوم جلویی مقدار ۳۸ درصد به دست آمده‌ است.

برخی از هواپیماها اتاق خواب‌های مخفی دارند

در پروازهای با مسافت طولانی، کابین خدمه می‌توانند تا ۱۶ ساعت کار کنند. برای کمک به آن‌ها و جلوگیری از خستگی مفرط، برای بعضی از هواپیماها، مانند بویینگ ۷۷۷ و ۷۸۷، اتاق خواب کوچکی به منظور استراحت موقت خدمه پرواز تعبیه شده‌ است. این اتاق به طور معمول از طریق راه پله مخفی قابل دسترسی است و شامل ۶ تا ۱۰ تخت، حمام و گاهی اوقات وسایلی برای سرگرمی آن‌هاست.

لاستیک‌ها طوری طراحی شده‌اند تا هنگام فرود نترکند

لاستیک‌های هواپیما قادر هستند وزن باورنکردنی ۳۸ تن را تحمل کنند و با سرعت ۲۷۳ کیلومتر بر ساعت روی زمین بنشینند. علاوه براین، چرخ‌های آن‌ها به میزان ۲۰۰ پوند بر اینچ مربع پر باد می‌شوند که ۶ برابر بیشتر از مقدار استفاده شده برای خودروهای معمولی است.

برای به پرواز درآمدن نیازی به هر دو موتور نیست

تصور اینکه موتور هواپیما در اواسط پرواز از کار بیفتد وحشتناک به نظر می‌آید، اما باید بدانید که همه هواپیمای تجاری با خیال راحت می‌تواند تنها با یک موتور پرواز کنند! کار کردن با نصف توان موتور می‌تواند بهره‌وری سوخت را کاهش دهد، با این وجود هواپیماها برای چنین شرایطی تحت آزمایش‌های مختلف قرار گرفته‌اند. هر هواپیما به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده‌ است که بتواند مسیر طولانی را طی کند. این مورد به ویژه برای پرواز بر فراز اقیانوس‌ها یا مناطق غیرمسکونی باید توسط سازمان‌های هواپیمایی مربوطه در نظر گرفته شود.

به چه دلیل در دستشویی‌ها زیرسیگاری وجود دارد؟

از سال‌ها قبل اداره هوانوردی فدرال کشیدن سیگار در هواپیما را ممنوع اعلام کرد، اما وجود زیر سیگاری در سرویس‌های بهداشتی هواپیماها از دید چشمان تیزبین مسافرین مخفی نمانده‌ است. دلیل این موضوع به این خاطر است که آژانس‌های هواپیمایی و کسانی که طراحی هواپیماها را انجام می‌دهند تصور می‌کنند که با وجود قوانین منع کشیدن سیگار و هزاران تابلوی مربوط به آن، در بعضی از موارد نهایتا فرد سیگاری تصمیم به کشیدن سیگار در هواپیما می‌گیرد. امید آن‌ها به این است که اگر کسی قانون تنظیم شده برای این موضوع را نقض کرد، بتواند در فضای نسبتا محدود دستشویی این کار را انجام دهد و ته سیگار خود را در زیرسیگاری جایگذاری شده بیندازد، نه اینکه با انداختن آن در سطل زباله احتمال آتش سوزی و سانحه دیگری را افزایش دهد.

استفاده از ماسک‌های اکسیژن

دستور‌العمل‌های ایمنی بسیاری از پروازها شامل چگونگی بکارگیری ماسک‌های اکسیژن هستند که در موارد از دست دادن ناگهانی فشار داخلی کابین استفاده می‌شوند. با این حال، آن چیزی که خدمه پرواز به شما نمی‌گویند این است که این ماسک‌ها تنها به مدت ۱۵ دقیقه قابل مصرف هستند. این میزان از زمان بسیار کوتاه به نظر می‌آید، اما حقیقت این است که حتی می‌تواند بیش از زمان مورد نیاز شما باشد.

به یاد داشته باشید که ماسک‌های اکسیژن هنگام از دست رفتن فشار داخلی هواپیما رها می‌شوند، به این معنی که هواپیما در حال کاهش ارتفاع خود است. یک خلبان با بکارگیری ماسک اکسیژن و هدایت هواپیما در ارتفاع کمتر از ۱۰۰۰ پایی به این وضعیت واکنش نشان می‌دهد تا مسافران بتوانند به طور معمول نفس بکشند و به اکسیژن اضافی نیاز پیدا نکنند. این فرود بسیار سریع بوده و در حالت عادی کمتر از ۱۵ دقیقه زمان می‌برد، در نتیجه ماسک‌های اکسیژن برای محافظت از مسافران به اندازه کافی هوا خواهند داشت.

 
 


:: برچسب‌ها: سفر هوایی , طراحی هواپیما , هوافضا ,
:: بازدید از این مطلب : 63
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

حجم مبادلات تجاری بین ایران و عمان از زمان لغو تحریم ها در اوایل سال جاری میلادی، افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری تایمز عمان، بر اساس جدیدترین آمارهای منتشر شده از سوی مرکز ملی آمار و اطلاعات عمان، واردات عمان از ایران در نیمه نخست امسال 396.2 درصد افزایش یافته و به 183.1  میلیون ریال عمان رسیده است، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل 36.9 میلیون ریال بود. همچنین صادرات مجدد ایران از عمان در نیمه نخست سال 2016، 23 درصد افزایش یافته و به 63.2 میلیون ریال عمان رسیده در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل 51.4 میلیون ریال عمان بوده است.
بعد از لغو تحریم ها، انتظار می رود که عمان به عنوان یک شریک مهم تجاری سلطان نشین برای ایران تبدیل شود. به گفته کارشناسان، مبادلات تجاری بین ایران و عمان در طی 5 سال از یک میلیارد دلار فعلی به 5 میلیارد دلار خواهد رسید.
امیر کردوانی، رئیس میز ایران و پروژه های خاورمیانه در موسسه کامرون مک کینا گفت، شرکت های عمانی در موقعیت خوبی برای بهره بردن از فرصت های موجود در بازار ایران قرار دارند و اکنون در تعدادی از پروژه های مهم ایران مشارکت دارند. چند پروژه از جمله خط لوله گاز ایران و عمان، خطوط کشتیرانی ایران و عمان و یک مرکز خرید 250 میلیون دلاری در ایران توسط سرمایه گذاران ایرانی اجرا خواهد شد و موجب تقویت بیشتر همکاری های اقتصادی بین دو کشور خواهد شد.
بعد از لغو تحریم ها ایران فرصت های سرمایه گذاری فراوانی برای سرمایه گذاران خارجی در زمینه های نفت و گاز، معدن، انرژی، گردشگری، هتل داری، حمل و نقل، خودرو، زیرساخت ها و آی تی پیشنهاد کرده است.



:: برچسب‌ها: ایران , عمان , حجم مبادلات ,
:: بازدید از این مطلب : 56
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

س سازمان انرژی اتمی کشور در مراسم بزرگداشت شهادت شهید شهریاری که صبح امروز در امامزاده صالح تهران برگزار شد، در پاسخ به سوالی در خصوص تمدید تحریم‌های ایران توسط آمریکا گفت: کمیته نظارت بر بر جام جلسه ای داشتند و به تفصیل روی این موضوع بحث شد که اگر این تحریم ها تمدید شود چه واکنشی داشته باشند و اگر امضا شود چه واکنشی، چراکه تمدید این تحریم ها مراحلی دارد.

وی افزود: الان این موضوع در کنگره تصویب شده و باید به سنا برود و بعد به امضای رییس جمهور آمریکا برسد اگر همه این مراحل را طی کند و عملیاتی و اجرا شود، قطعا نقض بر جام است و خودشان نیز این را قبول دارند.

صالحی گفت: در جلسه ای که به ریاست آقای روحانی برای بررسی این موضوع برگزار شد، پیش بینی های لازم انجام شده ولی قرار شد در زمان مقرر با ارزیابی رصد و تحلیلی که از سیر تحول این موضوع صورت می‌گیرد نظر کمیته نظارت بر بر جام اعلام شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص مدت زمان مورد نیاز برای بازگشت پذیری در صورت نقض برجام میز تصریح کرد: ما پیش بینی های لازم را کرده ایم. وقتی وارد مذاکره شدیم این را در نظر داشتیم، چون می دانستیم هیچ وقت نمی‌توان به غربی ها اعتماد کرد و پیش بینی های لازم را داشتیم اما نمی‌توان این مسائل را علنی مطرح کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری یک بار اشاره فرمودند که خوشبختانه اقداماتی انجام شده که در فاصله کوتاه یک سال و نیم می‌توانیم به یک حجم قابل توجهی از ظرفیت غنی سازی برسیم.

صالحی گفت: البته ما نمی‌خواهیم اتفاقاتی رخ دهد که موجب خدشه وارد شدن به برجام شود و لازم باشد ما واکنشی داشته باشیم. ما با تدبیر و هوشیاری این کار را پیش می بریم.

وی گفت: توصیه می‌کنیم که طرف مقابل وارد این عرصه نشود چون بازنده اصلی آنها خواهند بود و افکار عمومی دنیا متوجه خواهد شد که جمهوری اسلامی ایران تمامی اقداماتی که برای این موضوع می‌توانست انجام دهد را انجام داده و این آنها هستند که بدقولی و بدعهدی می‌کنند و افکار عمومی جهان متوجه خواهد شد چه کسی مقصر است.

صالحی افزود: وقتی رئیس جمهور جدید آمریکا سر کار بیاید در چارچوب واقعیت ها و حقایق موجود باید حرکت کند و نمی‌تواند توافق بین المللی که حمایت شورای امنیت سازمان ملل را دارد یک جانبه لغو کند. ما هم قرارداد دوجانبه با آمریکا نبسته ایم.

وی ادامه داد: این یک تفاهم نامه بین‌المللی است مخصوصا بعد از اینکه قطعنامه 2231 صادر شد، جنبه بین المللی گرفت و لذا امیدواریم آنها سر عقل بیایند و خدشه ای به برجام وارد نکنند. به تعهدات خود عمل کنند تا نیاز نباشد ما اقدامات فنی لازم را انجام دهیم.

صالحی ضمن رد ادعای وال استریت ژورنال درخصوص انجام مذاکرات جدید، گفت: مباحثی هم در خصوص آب سنگین بود که ما اطلاع رسانی کردیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: به اعتبار اینکه به صورت بالقوه هنوز خریدار برای آب سنگین ایران وجود دارد حدود 11 تن آب سنگین به عمان فرستادیم.


وی در عین حال با بیان اینکه ما به طور معمول سالیانه مقداری آب سنگین را به خریداران بین المللی عرضه می‌کنیم، گفت: نامه هایی از برخی از شرکت های خارجی دریافت کرده ایم و منتظریم نامه های بعدی شرکت ها هم به دستمان برسد.



:: برچسب‌ها: برجام , نقض برجام , روحانی ,
:: بازدید از این مطلب : 50
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
خبرگزاری میزان- مطالعه محققان دانشگاه آکسفورد روی بیش از 6 هزار کودک نشان می دهد در خانواده هایی که پدران تعامل عاطفی با فرزندان خود دارند و برای نقش خود به عنوان یک والد ارزش قائل هستند، احتمال کمتری وجود دارد که فرزندان دچار مشکلات رفتاری شوند.
 
به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، ایرنا به نقل از روزنامه ایندیپندنت نوشت: محققان برای این مطالعه نشانگرهای موثری را مانند اعتماد پدر به خود به عنوان یک والد، ایجاد رابطه قوی با فرزند، احساس رضایت و مراقبت از کودک بررسی کردند. 
 
نتایج این مطالعه پژوهشی نشان داد که جنبه های روانی و عاطفی مشارکت پدر در مراقبت از کودک تاثیر بیشتری در رفتارهای آتی فرزند دارد و مقدار زمان مراقبت از وی نقش زیادی در این زمینه ندارد. 
 
محققان از داده های یک مطالعه طولانی مدت (ALSPAC) در جنوب غربی انگلیس استفاده کردند. 
 
در این مطالعه، از والدین 10 هزار و 440 کودک هشت ماهه خواستند به پرسش نامه هایی که بر اساس موضوعاتی شامل بهداشت روانی فرزند، تمایل به فرزند پروری، رفتار و پیشرفت فرزند، مقدار زمان مراقبت از کودک و جزئیات سطح درآمد خانواده و تحصیل تنظیم شده بود، پاسخ دهند؛ همچنین داده های مشابه برای بیش از 6 هزار کودک در سن 9 و11 سالگی در دسترس بود.
 
نتایج مطالعه نشان می دهد در خانواده هایی که پدران در زمینه واکنش عاطفی به فرزند خود امتیاز خوبی کسب کردند و نیز نقش آفرین خوبی به عنوان یک پدر بودند، در قیاس با پدرانی که نمره پایین تری دریافت کردند، احتمال ابتلای کودک به مشکلات رفتاری در مقطع سنی پیش از نوجوانی 28 درصد کمتر بود. 
 

نتیجه این مطالعه در مجله BMJ OPEN منتشر شد.



:: برچسب‌ها: پیوند , پدر , فرزند ,
:: بازدید از این مطلب : 60
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
متخصص تغذیه گفت: بسیاری از عفونت‌ها که در افراد معمولی ایجاد بیماری نمی‌کند، در کسانی که با کمبود ویتامین A مواجه هستند ایجاد عفونت‌های سنگین و کشنده می‌کند.

به گزارش مشرق، تیرنگ‌رضا نیستانی  گفت: ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی است و در بسیاری از مواد غذایی و پیش‌ساز آن وجود دارد یعنی بعضی از مواد غذایی، خواص ویتامین A را ندارند اما در صورتی که همراه مواد و ویتامین‌های دیگر خورده شود در بدن به صورت واکنش شیمیایی ویتامین A را تولید می‌کنند.
 
وی افزود: از گذشته، ویتامین A به دلیل خاصیت ضدعفونی آن شناخته شده است و نقش حیاتی برای دستگاه ایمنی بدن دارد؛ این ویتامین بر روی دستگاه بینایی بدن بسیار مؤثر است.
 
این متخصص تغذیه،گفت: بسیاری از عفونت‌ها که در افراد معمولی ایجاد بیماری نمی‌کند، در کسانی که با کمبود ویتامین A مواجه هستند ایجاد عفونت‌های سنگین و کشنده می‌کنند، مثلاً می‌توان گفت کسی که کمبود ویتامین A دارد زودتر به آنفولانزا دچار شده و شدت بیماری‌اش بیشتر خواهد بود.
 
وی علائم کمبود ویتامین A را خشکی چشم، ایجاد لکه سفید رنگ در اطراف قرنیه، شب‌کوری و در صورت عدم درمان، نابینایی مادام‌العمر دانست.

نیستانی گفت: در قرن حاضر، یکی از علل غیرعفونی و اصلی نابینایی برای بچه‌های واقع در سن رشد و نمو، کمبود ویتامین A است.
 
این متخصص تغذیه، منابع ویتامین A را جانوری و گیاهی دانست و گفت: منابع جانوری ویتامین A در گوشت، تخم‌مرغ، لبنیات و منابع گیاهی آن در سبزیجات، هویج و مواد رنگی که خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند قرار دارد. افراد باید بدانند سبزیجات و میوه‌های زرد رنگ و نارنجی رنگ، منبع سرشاری از ویتامین‌ A هست.



:: برچسب‌ها: خطرات , ویتامینA , کشنده ,
:: بازدید از این مطلب : 57
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

ناظری متخصص روانشناس در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان اظهار داشت: دوران سالمندی دورانی است که فرد از نظر روانشناختی به بررسی وضعیت رضایت خود می رسد.

وی افزود: برخی از سالمندان از وضعیت زندگی خود مثل شغل ، خانواده و دوستان احساس رضایت دارند اما بعضی از آنها با بررسی شرایط خود در می یابند که از زندگی راضی نیستند.

به همین ترتیب از نظر احساسی، عاطفی شکننده می شوند.

این متخصص روانشناس در ادامه گفت: یکی از مسائلی که می تواند برای فرد سالمند احساس تنهایی و شکنندگی ایجاد کند درگذشت اقوام ودوستانشان است دراین صورت فرد احتیاج به ارتباط بیشتری با دیگراقوام خود دارد.

ناظری تصریح کرد: سالمندانی که احساس می کنند فراموش شده اند آسیب پذیرتر هستند چرا که دوران سالمندی دورانی شبیه به دوران ابتدایی زندگی است.

وی اظهار داشت: عدم رسیدگی به سالمندان علاوه بر تنهایی وافسردگی می تواند روند بیماری فراموشی وآلزایمر را در آنها تشدید کند.



:: برچسب‌ها: سالمند , آلزایمر , توجه ,
:: بازدید از این مطلب : 48
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
خبرگزاری میزان- نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه فرعون و تفکر فرعونی مختص یک شخص و زمان خاص نیست گفت: دشمنان با نفوذ در فرهنگ جامعه در پی تغییر رفتار، اخلاق و نهایت از بین بردن وحدت بین مسلمانان هستند زیرا از وحدت مسلمانان وحشت دارند.
 

دشمنان با نفوذ در فرهنگ در پی تغییر رفتار و اخلاق مسلمانان هستندبه گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، آیت‌الله سید علیرضا عبادی در نشست صمیمی با علما، روحانیون، هیئت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه‌‌های مقاومت بسیج شهرستان درمیان اظهار داشت: قرآن کتاب هدایت است و نکات تاریخی ذکر شده در قرآن جنبه بهره‌برداری دارد که به ما بگوید فرعون و تفکر فرعونی مختص یک شخص و زمان خاص نیست.

وی تصریح کرد: بصیرت و هوشیاری اهل ایمان بسیار مهم است و در این روزگار چه طور ممکن است یک جریان بر جامعه حاکم شود و زنان و کودکان را قتل و عام کنند در حالی که سایرین فقط تماشاگر باشند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: دشمن با نقشه ایجاد تفرقه بین مسلمانان وارد میدان شده است چون می‌داند وقتی مسلمانان با هم درگیر شوند قدرت آنها تضعیف می‌شود لذا فرصت سلطه‌جویی برای دشمنان ایجاد می‌شود که خنثی کردن این موضوع تنها با هوشیاری میسر است.

عبادی افزود: همه ما باید تابع قرآن و دین باشیم و از مطرح کردن احساسات و مسایل افراطی و تفریطی فاصله‌گیری کنیم و اگر می‌خواهید دشمن بر شما مسلط نشود از مسیر و راهش پیروی نکنید.

وی اظهار داشت: آنها از هر بهانه‌ای برای تفرقه‌افکنی مسلمانان استفاده خواهند کرد روزی به بهانه مذهب روزی به بهانه زبان و جنسیت مسلمانان را به جان هم می‌اندازند و اگر مسلمانان هوشیار نباشند باعث شکاف بین مسلمانان خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: دشمنان با نفوذ در فرهنگ جامعه در پی تغییر رفتار، اخلاق و نهایت از بین بردن وحدت بین مسلمانان هستند زیرا از وحدت مسلمانان وحشت دارند و در مرحله بعد به دنبال ذخایر زیرزمینی مسلمانان هستند و با تفرقه می‌خواهند به اهداف خود برسند.



:: برچسب‌ها: دشمن , نفوذ , فرهنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 40
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
خبرگزاری میزان- حضرت آیت الله خامنه‌ای در پی حوادث تلخ و دردناک شهادت دهها نفر از زائران حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام در عراق و همچنین جان‌باختن و آسیب‌دیدگی جمعی از مسافران و زائران حضرت امام رضا علیه‌السلام، در پیامی ضمن طلب رحمت و مغفرت الهی برای درگذشتگان و دعا برای شفای آسیب‌دیدگان، تأکید کردند: مسئولان از این حوادث دردناک به آسانی عبور نکنند و دغدغه‌ی حلّ ریشه‌ئی این مصائب و امثال آن از مسائل مردم را در صدر اولویت‌های خود قرار دهند.
 

دغدغه حل ریشه‌ای این مصائب دردناک باید اولویت مسئولان باشدبه گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی حوادث تلخ و دردناک شهادت دهها نفر از زائران حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام در عراق و همچنین جان‌باختن و آسیب‌دیدگی جمعی از مسافران و زائران حضرت امام رضا علیه‌السلام، در پیامی ضمن طلب رحمت و مغفرت الهی برای درگذشتگان و دعا برای شفای آسیب‌دیدگان، تأکید کردند: مسئولان از این حوادث دردناک به آسانی عبور نکنند و دغدغه‌ی حلّ ریشه‌ئی این مصائب و امثال آن از مسائل مردم را در صدر اولویت‌های خود قرار دهند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

حادثه‌ی تلخ و اندوهبار شهادت دهها نفر از زوّار ایرانی و غیر ایرانی حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام در عراق و نیز حادثه‌ی دردناک تصادف قطار که به جان‌باختن و آسیب‌دیدگی جمعی از مسافران و زوّار حضرت ابی‌الحسن‌الرضا علیه‌السلام انجامید، اینجانب را همچون دیگر هم‌میهنان و خانواده‌های عزادار، مصیبت‌زده کرد.

در حادثه‌ی اول، گروههای جنایتکار و شقاوت‌بار تکفیری که راه‌پیمائی عظیم اربعین و امنیت بی‌نظیر زائران حسینی، چشم آنان را کور و توطئه‌های خباثت‌آلود آنان را خنثی کرده است، به انتقام بزدلانه و فجیع دست زدند و بار دیگر چهره‌ی خبیث و مَنیّت پلید خود را به همه نشان دادند. از مناطق دیگر جهان همچون نیجریه و پاکستان و افغانستان نیز خبرهای تلخ و تکان‌دهنده از جنایات هم‌مسلکان آنها می‌رسد و خطر جریان تکفیری و دولت‌های حامی آنان را بار دیگر به همه‌ی مسلمانان و دلسوزان گوشزد می‌کند.

در حادثه‌ی دوم نیز قصور یا تقصیر و بی‌تدبیری دست‌اندرکاران خانواده‌هائی را داغدار کرد و موجب جان‌باختن و آسیب‌دیدگی جمعی از مردم عزیزمان شد.

اینجانب ضمن طلب رحمت و مغفرت الهی برای درگذشتگان و دعا برای شفای آسیب‌دیدگان و عرض تسلیت به خانواده‌های آنان، از مسئولان و دست‌اندرکاران در هر دو بخش داخلی و خارجی می‌خواهم که از این حوادث دردناک به آسانی عبور نکنند و دغدغه‌ی حلّ ریشه‌ئی این مصائب و امثال آن از مسائل مردم را در صدر اولویت‌های خود قرار دهند و اکنون نیز همه‌ی تلاش خود را برای علاج مصدومان و انتقال جان‌باختگان و کاستن از مصائب داغداران به کار برند.

سید علی خامنه ای

6 آذر 95



:: برچسب‌ها: امام خامنه ای , دغدغه , مسئولین ,
:: بازدید از این مطلب : 60
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

یک نفر از هر چهار نفری که وارد بیمارستان می شود به خون احتیاج پیدا می کند. مثلا یک مجروح حادثه رانندگی ممکن است به بیش از ۵۰ واحد خون یا یک بیمار سرطانی به بیش از ۸ واحد پلاکت در هر هفته نیاز پیدا کند. در نتیجه اهدای خون و تزریق به موقع آن به بیماران و مصدومان بسیار حیات بخش خواهد بود اما نباید از یاد برد که در میان اهدا کنندگان افرادی هم هستند که به دلیل داشتن بیماری های زمینه ای یا عفونی، خونشان برای اهدا مناسب نیست.
این افراد مجاز به اهدای خون نیستند:
*بیماران دارای سابقه قلبی و عروقی، ریوی شدید مانند آسم، سکته مغزی، تشنج و قندی وابسته به انسولین
*افراد با سابقه ابتلا به بیماری های عفونی مانند هپاتیت بی، هپاتیت سی و یا ایدز
*افرادی که حتی برای یک بار به خود مواد مخدر تزریق کرده اند
*مبتلایان به بیماری هموفیلی یا هرگونه فاکتور انعقادی دیگر
*کسانی که هرگونه فعالیت جنسی مشکوک داشته اند
*افرادی که تزریق خون، پیوند اعضاء یا بافت داشته اند تا یکسال مجاز به اهدای خون نیستند
*کسانی که خالکوبی یا حجامت کرده یا گوش یا قسمت دیگری از بدن خود را بتازگی سوراخ کرده اند
*افرادی که در معرض حوادث شغلی (حرفه پزشکی و دندانپزشکی) مانند فرورفتن سوزن در بدن قرار گرفته اند
*فردی که الکترولیز کرده یا درمان طب سوزنی انجام داده است
* مبتلایان به بیماری مقاربتی یا کسانی که تحت درمان قرار گرفته اند و یا بیشتر از ۷۲ ساعت در بازداشتگاه بوده اند نباید خون اهدا کنند .
افراد مشکوک به بیماری‌های خطرناک

به دلیل آنکه سازمان انتقال خون به صورت رایگان برخی از آزمایش‌های عفونی مربوط به بیماری های ایدز، هپاتیت ‌B و هپاتیت C را بر روی خون اهداکنندگان انجام می دهد، برخی افراد در زمان احساس بیماری یا مشکوک شدن به آن با اهدای خون خود قصد انجام این نوع ازمایشات را به صورت رایگان دارند. اما باید بدانید این آزمایش ها به خصوص آزمایشات مربوط به بیماری ایدز در مراکز تعیین شده ای در سطح شهر به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می گیرد. در نتیجه خواهشمندیم با یک اقدام خودخواهانه جان یکسری افراد را به خطر نیندازید.
این را هم بدانید اگر پس از یک ارتباط جنسی مشکوک یا دریافت خون در طی یک تا سه ماه، دچار یکی از علائم و نشانه های ایدز همچون تب و تعرق شبانه، کاهش وزن بدون دلیل، سرفه، اسهال، تورم غدد لنفاوی، لکه های سفید رنگ روی سطح زبان یا لکه های برجسته روی پوست بدن شدید از اقدام به اهدای خون جدا اجتناب کنید زیرا احتمالا در وضعیتی موسوم به «دوره پنجره» بیماری قرار دارید.
کسانی که در دوره پنجره بیماری قرار دارند
اگر افراد در دوره پنجره، خون خود را اهدا کنند آزمایش‌های کنونی نمی‌تواند آن را تشخیص دهد. در تشخیص اغلب بیماری های عفونی، مبنای آزمایش های رایج طبی پیدا کردن آنتی بادی ضد عوامل بیماری زا در خون های آزمایش شده است و نه پیدا کردن خود این عوامل.
از زمان ورود عامل بیماری زا به بدن فرد آلوده تا ساخته شدن آنتی بادی ضد آن ممکن است هفته ها یا حتی ماه ها طول بکشد. در واقع دربیماری هایی مانند هپاتیت B، C و ایدز که با خون سرایت می یابند، از زمانی که ویروس بیماری زا وارد بدن می شود تا زمانی که بیماری توسط آزمایش خون قابل شناسایی شود، مدت زمانی طول می کشد. این زمان را «دوره پنجره» می نامند.
در این دوره گرچه در خون افراد ویروس وجود دارد ولی نتیجه آزمایش آن ها منفی است. چنانچه این خون به فردی تزریق شود می تواند سبب انتقال بیماری به فرد دریافت کننده خون شود



:: برچسب‌ها: اهدای خون , بیماران , ,
:: بازدید از این مطلب : 66
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
از آنجا که سرماخوردگی معمولا تاثیر منفی بر روند زندگی روزمره شما گذاشته و باعث ایجاد اختلال در انجام کارهای روزانه می شود، فارغ از تاثیر منفی آن در زندگی شخصی شما، در مواردی سرایت به افراد خانواده، همکاران و دوستان نیز دردسر ساز می شود.

به دلیل وجود اطلاعات بسیار گسترده و در مواردی متناقض درباره پیشگیری و درمان بیماری سرماخوردگی و همچنین باورهایی غلط درباره پیشگیری و درمان سرماخوردگی، بر آن شدیم تا اطلاعات دقیقی درباره سرماخوردگی و مخصوصا راه های پیشگیری و درمان آن ارائه کنیم.

از آنجا که سرماخوردگی معمولا تاثیر منفی بر روند زندگی روزمره شما گذاشته و باعث ایجاد اختلال در انجام کارهای روزانه می شود، فارغ از تاثیر منفی آن در زندگی شخصی شما، در مواردی سرایت به افراد خانواده، همکاران و دوستان نیز دردسر ساز می شود.

در نتیجه رعایت اصولی بسیار ساده و ابتدایی می تواند نه تنها از سرماخوردگی جلوگیری کند بلکه همیشه بدنی سالم و پر انرژی داشته و بتوانید از لحظات خود بیشترین لذت را ببرید.

در همین راستا شرکت داروسازی دکتر عبیدی اقدام به اجرای کمپینی کرده که در همین راستا شرکت داروسازی دکتر عبیدی اقدام به اجرای کمپینی کرده که در آن فرهنگ پیشگیری و رعایت بهداشت در موارد سرماخوردگی را در اختیار مردم عزیز قرار می دهد.

آیا سرما باعث سرماخوردگی می شود؟
در واقع این یک باور غلط هست که سرما باعث سرماخوردگی می شود. علت سرماخوردگی باکتری و ویروس می باشد که در موارد ویروسی نیازی به مصرف آنتی بیوتیک نیست ولی در مواردی که علت باکتری می باشد عموما آنتی بیوتیک توسط پزشک تجویز می شود. سرماخوردگی نوعی عفونت ویروسی شایع است که مختص دستگاه تنفسی فوقانی می باشد. این بیماری غالبا در فصول پاییز و زمستان اوج می گیرد و با توجه به حاد بودن آن، حداکثر طی مدت یک هفته و ندرتا 10 روز بهبود می یابد.

با سرد شدن هوا و کاهش رطوبت هوای استنشاقی، مجرای بینی خشک شده و اولین خطوط دفاعی بدن که همان گلو و بینی می باشند در مقابل هجوم ویروس ها آسیب پذیر می شوند. با این وجود برخلاف باور عموم، هوای سرد تاثیر به سزایی در ابتلا به این بیماری ندارد. در حقیقت این حضور بیشتر در فضاهای بسته و تماس نزدیک با افراد در فصول سرما است که این امکان را به ویروس ها می دهد تا از طریق دهان و بینی و یا لمس اشیاء آلوده به ویروس و سپس تماس با صورت وارد بدن شخص گردند.

200بار سرما بخورید، دیگه سرما نخورید!
بد نیست بدانید هر ویروس قادر است تنها یکبار بدن را مورد حمله قرار دهد و پس از آن بدن در مقابل آن پادتن تولید کرده و خود را مصون می گرداند، با اینحال از آنجایی که بیش از 200 نوع ویروس عامل بیماری سرماخوردگی وجود دارد، هر فرد در طول عمر خود به طور متوسط 50 بار به آن دچار خواهد شد و اگر امکان 200 بار سرماخوردن رو داشته باشید تقریبا میشود گفت که مصون میشوید.

از جمله علائم ابتلا به این بیماری می توان به گلودرد، گرفتگی بینی، آبریزش بینی، عطسه، دردهای عضلانی، سردرد و تب ملایم اشاره نمود. بهتر است در نظر داشته باشید تشدید این علائم ممکن است به منزله عفونت حاد دستگاه تنفسی بوده و صرفا یک سرماخوردگی ساده نباشد.

چه نوع قرصی برای سرماخوردگی باید خورد؟
به دلیل تعدد و تنوع ویروس های موجود، ساخت واکسن و دارویی جامع برای این بیماری غیر ممکن است، اما با اینحال می توان علائم بیماری را با داروهای تب بر، ضد احتقان و دارای آنتی هیستامین کاهش بخشید. امروزه داروهای سرماخوردگی، ترکیبی از چند دارو بوده که با اسامی گوناگونی در بازار ارائه می شوند.

البته در مصرف این داروها می بایست دقت کرد زیرا زمانی که یک قرص می خورید در واقع همه اجزاء موجود در آن قرص ها را مصرف کرده اید در حالی که ممکن است بدن شما به تمامی آنها نیاز نداشته باشد.


کارخانه داروسازی دکتر عبیدی برای سرماخوردگی چیکار کرده؟
کارخانه داروسازی دکتر عبیدی اولین و بزرگترین شرکت داروسازی ایران است. محصول سرماخوردگی این شرکت با نام کلداکس به بازار عرضه شده و به دلیل خصوصیات متمایز خود که در ادامه به آنها می پردازیم به شدت مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته است. قرص های سرماخوردگی کلداکس، خود به دو دسته:

1. کلداکس سینوس و آلرژی

2. کلداکس روز و شب تقسیم شده اند


قرص های کلداکس سینوس و آلرژی، حاوی 500 میلی گرم استامینوفن، 5 میلی گرم فنیل افرین هیدروکلراید و 25 میلی گرم دیفن هیدرامین هیدروکلراید است که ضد درد و تب، ضد احتقان، و آنتی هیستامین بوده و در موارد سرماخوردگی، آلرژی و نمایان شدن علائم آنفلوانزا و سینوزیت به کار می رود.

قرص های کلداکس روز و شب به دو رنگ سفید و آبی است که در قرص سفید رنگ (مختص روز) جهت جلوگیری از خواب آلودگی فرد، آنتی هیستامین وجود ندارد.

ترکیبات و موارد مصرف این قرص: 500 میلی گرم استامینوفن، 5 میلی گرم فنیل افرین هیدروکلراید و 15 میلی گرم دیفن هیدرامین هیدروبروماید است که ضد درد و تب، ضد احتقان، و آنتی هیستامین بوده و در موارد سرماخوردگی، آلرژی و نمایان شدن علائم آنفلوانزا و سینوزیت، هر شخص بزرگسال در طول شبانه روز می تواند 4 عدد قرص در فواصل 6 ساعته مصرف نماید.



:: برچسب‌ها: سرما خوردگی , کلداگس ,
:: بازدید از این مطلب : 93
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

ئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی تاکید کرد: بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست، در فراسوی مرزهای ایران و در جغرافیای مقاومت اسلامی و ضد صهیونیستی و مقابله با تروریسم و «فتنه داعش» تبلور معناداری یافته است.


خبرگزاری فارس: سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بمناسبت هفته بسیج پیامی صادر کرد که در آن آمده است: فرا رسیدن «هفته بسیج» یادآور یکی از رخدادهای شگرف و مبارکی است که با فرمان معمار و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی «امام خمینی (ره)» رقم خورد.

بی‌تردید تشکیل بسیج مستضعفین از معجزات انقلاب اسلامی و اقدامی تاریخی برای پاسخ به نیازهای حیاتی کشور و بلکه امت اسلامی به شمار می‌رود. ظهور تفکر و فرهنگ بسیجی و الگوی نبرد علوی و عاشورایی بسیجیان بود که نقش‌آفرینی‌های سترگ آن در شکستن امواج طوفان‌های فتنه‌ها و توطئه‌های مختلف نظام پلید سلطه و صهیونیسم و جنگ تحمیلی، متبلور است.

«بسیج» آیینه مجسم هوشمندی، بصیرت، فداکاری‌ها و وفاداری‌های تاریخ‌ساز و نماد قله‌های عظمت علمی، فرهنگی، ورزشی و ... ملت ایران در روند تکاملی انقلاب اسلامی و پیشرفت و تعالی کشور است.

نگاه منصفانه و به دور از حب و بغض مؤید این حقیقت است که «بسیج» با تمسک به ولایت فقیه و به مدد بصیرت برای ایفای نقش‌های مثبت برای خدمت به مردم و یاری‌بخشی در هنگامه سخت بلایای طبیعی و زدودن غبار محرومیت از صفحه زندگی شرافت‌مندانه آنان بوده است.

از برکات بسیج، باید نقش تأثیرگذار آن در عرصه بازدارندگی و اقتدار دفاعی ایران اسلامی در کنار سایر نیروهای مسلح را نیز مورد تأکید قرار داد که میرایی آمال و آرزوهای جبهه دشمن را سبب شده است.

با گذشت حدود سه دهه از آخرین پیام امام راحل (ره) به مناسبت هفته بسیج و نگاه حکیمانه‌ ایشان که بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست، در فراسوی مرزهای ایران و در جغرافیای مقاومت اسلامی و ضد صهیونیستی و مقابله با تروریسم و «فتنه داعش» تبلور معناداری یافته است «بسیج مردمی» این کشورها پوزه دشمنان قسم خورده اسلام ناب محمدی (ص) را به خاک مذلت مالیده‌اند و به فضل الهی تشکیل «بسیج جهان اسلام» به برکت «شجره طیبه بسیج» ملت ایران، شدنی است.

اینک در این روزهای پرشور و شعور اربعین حسینی و دهه آخر صفر یاد و خاطره بنیانگذار بسیج مستضعفین حضرت روح‌الله (ره) و مقام شامخ شهیدان، آزادگان و ایثارگران حماسه‌ساز و مظلوم بسیجی، از جبهه‌های دفاع مقدس هشت ساله تا سنگرهای دفاع از حرم را گرامی داشته و تأکید می‌کنیم: «بسیج همچنان رهنمودها و انتظارات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا ولی فقیه زمان امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) را نقشه راه و قطب‌نمای حرکت خود در عرصه‌های مختلف قرار داده است و مجموعه نیروهای مسلح کشور نیز در این مسیر پرافتخار همراه و حامی بسیجیان مؤمن، انقلابی و غیرتمند خواهند بود.

در پایان با تبریک پنجم آذرماه سالروز صدور فرمان امام راحل (ره) مبنی بر تشکیل «بسیج» به آحاد بسیجیان عزیز، از خدای سبحان می‌خواهم همه ما را قدردان عطیه الهی بسیج قرار دهد و دعای امام‌مان را در حقمان مستجاب و با بسیجی‌های دلاور و مخلص محشورمان گرداند.



:: برچسب‌ها: سرلشکر باقری , ستادکل نیروهای مسلح , بسیج ,
:: بازدید از این مطلب : 59
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

رئیس‌جمهور اسلوونی با اعلام خبر افتتاح مجدد سفارت این جمهوری در تهران و مذاکرات خوبی که با مقامات سیاسی کشورمان انجام داد گفت: پارلمان هسته اصلی دموکراسی در هر کشوری است.


خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور اسلوونی که در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) سوم آذر مجلس شورای اسلامی حضور یافته بود، در سخنانی هدف از سفر خود به ایران را ایجاد روابط خوب اقتصادی و سیاسی میان دو کشور خواند.

وی از افتتاح مجدد سفارت جمهوری اسلوونی در تهران با حضور خود خبر داد و اظهار داشت:‌ روز گذشته مذاکرات خوبی با مقامات سیاسی ایران و رهبر انقلاب داشتم و متوجه شدم که فضای تحرک و مانور بالایی میان دو کشور وجود دارد.

رئیس‌جمهور اسلوونی با تأکید بر اینکه بر اساس احترام و اعتماد می‌توان اقدامات متعددی در جهت منافع دو کشور و با هدف تأمین صلح و امنیت صورت داد، به سابقه طولانی حضور خود در پارلمان اسلوونی و نیز تصدی ریاست آن اشاره کرد و گفت: پارلمان هسته اصلی دموکراسی در هر کشوری است



:: برچسب‌ها: اسلوونی , مجلس , سفارت ,
:: بازدید از این مطلب : 64
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 آذر 1395 | نظرات ()