نوشته شده توسط : rf

«سانچی» چگونه قلب یک ایران را سوزاند

«سانچی» چگونه قلب یک ایران را سوزاند

فرض کنید پلاسکو در آب‌های چین می‌سوخت و یک نفتکش ایرانی در چهارراه استانبول، در قلب پایتخت طعمه‌ حریق می‌شد. نفتکش سانچی از حیث انسانی همان ساختمان پلاسکو است؛ فقط کمی‌ دورتر.

در حادثه‌ برخورد کشتی چینی با نفتکش ایرانی که هفدهم دی‌ماه در آب‌های چین رخ داد، ۳۲ خدمه‌ی کشتی شامل ۳۰ ایرانی و دو بنگلادشی ناپدید شدند.

این بار اما ابعاد حادثه ناپیدا ماند؛ نه رسانه‌های رسمی داخل کشور به محل اعزام شدند، نه شهروندی آنجا حضور داشت که عکس و فیلم بگیرد و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کند. از آنجا که حادثه فرسنگ‌ها دورتر رخ داده مسئولان همیشه در صحنه هم نمی‌توانند در محل حادثه و مقابل دوربین‌ها ظاهر شوند و مصاحبه کنند. به همین دلیل این فاجعه در سطح افکار عمومی چندان مطرح نشده و در رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی هم اخبار و اطلاعات دندان‌گیری منتشر نمی‌شود.



:: برچسب‌ها: سانچی , قلب ایران , دریای چین ,
:: بازدید از این مطلب : 62
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
سخنگوی ارتش گفت: آسیب دیدگی ناوشکن دماوند جدی است و نیاز به تعمیر و بازسازی اساسی دارد. امیر شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره آسیب وارده به ناوشکن دماوند اظهار کرد: به دنبال ایجاد حادثه برای ناوشکن دما

 

عملکرد چین در حادثه نفتکش سانچی/ ایران می تواند از چین شکایت کند؟

نقش چین در حادثه کشتی سانچی به یکی از مهمترین موضوعات پس از ناامید شدن از نجات خدمه کشتی و غرق شدن آن تبدیل شده است.

 اینکه آیا چین در این موضوع اهمال و کم کاری کرده و به گفته عده ای از کارشناسان به دنبال سوختن مخازن میعانات گازی درون سانچی برای حفاظت های محیط زیستی بود ه نیز محل بحث موافقان و مخالفان این موضوع است. مخالفانی که می گویند با توجه به رابطه ویژه  تهران و پکن آیا اگر کشور دیگری مانند آمریکا و یا روسیه برای نفتکششان این اتفاق می افتاد نوع برخورد و کمک رسانی چینی ها بازهم به این شکل بود؟ آیا مناسبات اقتصادی خاص دو دهه اخیر دو کشور دلیل مناسبی برای کمک کردن بیشتر چینی ها نمی توانست باشد؟



:: برچسب‌ها: چین , سانچی , نجات , شکایت ,
:: بازدید از این مطلب : 64
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

 

۵ زیان داروهای کدئینی/سرفه سرماخوردگی نیاز به درمان ندارد

سرفه ناشی از سرماخوردگی یا عفونت فوقانی تنفسی عموماً نیازی به درمان ندارد و در صورتیکه درمان این سرفه‌ها در کودکی نیاز باشد، می‌توان از داروهای جایگزین مانند دکسترومتورفان استفاده کرد.

به گزارش تسنیم، یاسمین عتیقی  کارشناس دارویی معاونت غذا و دارو اراک اعلام کرد: بنابر اعلام FDA، مصرف داروهای ضد سرفه و ضد سرماخوردگی حاوی کدئین در اطفال کمتر از 18 سال باید محدود شود.

عتیقی افزود: سازمان غذا و دارو آمریکا در حال تغیییر محدودیت سنی تجویز این فرآورده‌ها است و هشدارهایی از جمله خطر سوءمصرف، اعتیاد، بیش مصرفی، مرگ، تنفس آهسته یا سخت به لیبل این داروها اضافه خواهد شد.



:: برچسب‌ها: سرفه , عفونت , کدئین ,
:: بازدید از این مطلب : 67
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

بهترین جایگزین برنج برای کاهش وزن

توصیه می‌شود افرادی که می‌خواهند کاهش وزن داشته باشند برنج را از وعده غذایی خود حذف کرده و ته‌ دیگ را جایگزین آن کنند، به عنوان مثال به جای خوردن چلو خورش، ته دیگ و خورش مصرف کنند.

 یک فوق تخصص تغذیه "ته ‌دیگ" را بهترین جایگزین برنج برای کاهش وزن عنوان کرد.

دکتر کیومرث دانشور "ته‌ دیگ" را یکی از پنج غذای سالم و خوب عنوان کرد و افزود: ته‌ دیگ در کنار نان برشته، حلیم، ماکارونی و سیب زمینی به عنوان پنج غذای سوپر سالم هستند که بودن آنها در سفره سلامت افراد را تضمین می‌کند.

 



:: برچسب‌ها: برنج , کاهش وزن , چاقی , جایگزین ,
:: بازدید از این مطلب : 62
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

امام‌جمعه موقت تهران خطاب به روحانی گفت: ما دلسوز شما هستیم به جنگ با دشمنان بروید و شما مسئولیت کمرشکنی دارید؛ بهتر است فرصت خود را صرف رفع مشکلات مردم کنید نه مقابله با یک طلبه.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی

 


برچسب‌ها: تذکر اخلاقی آیت الله صدیقی روحانی آیت‌الله کاظم صدیقی امام‌جمعه موقت تهران



:: برچسب‌ها: تذکر اخلاقی آیت الله صدیقی روحانی آیت‌الله کاظم صدیقی امام‌جمعه موقت تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 70
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فناوری ساخت سازه‌های ال‌اس‌اف دست یافته و قرار است برای محرومان خانه‌هایی با این فناوری بسازد.

خانه‌های ضد زلزله

به نقل از خبرگزاری تسنیم، روز گذشته با حضور سردار روح‌الله نوری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از پروژه ساخت سازه‌های سبک .L.S.F رونمایی شد. این سازه‌ها که از مقاومت بالایی در مقابل زلزله برخوردار هستند، توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه برای به‌کارگیری در مناطق محروم ساخته شده است.

 



:: برچسب‌ها: زلزله سازه‌هایLSF سپاه محرومین خانه مقاوم می‌سازد ,
:: بازدید از این مطلب : 53
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت جان باختن دریانوردان کشتی سانچی، با خانواده‌های آنان ابراز همدردی کردند.

سرلشکر باقری

به نقل از خبرگزاری تسنیم، در پی جان باختن 32 تن از هموطنان در سانحه‌ تصادم، آتش سوزی و غرق شدن کشتی نفتکش سانچی در آب‌های چین، سرلشکرمحمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح پیام تسلیتی صادر کرد.

 



 

 



:: برچسب‌ها: تسلیت سردارباقری ارتش جان باختندریانورداننفتکش سانچی ,
:: بازدید از این مطلب : 61
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

 جزییات افزایش مالیات حقوق در سال ۹۷/ حداقل ۸ و حداکثر ۱۱ درصد

در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ رقم مالیات مشاغل معادل ۶۱۱۸۴ میلیارد ریال پیش بینی شده است. این رقم نسبت به رقم مشابه در قانون بودجه سال ۱۳۹۶ و برآورد عملکرد آن در سال ۱۳۹۶ به ترتیب از رشد ۱۴ و ۳۳ درصدی برخوردار شده است.

 مرکز پژوهش های مجلس ارقام مالیاتی، درآمدها و پیش‌بینی‌های صورت گرفته در لایحه بودجه سال آینده را بررسی کرد.

در بخشی از این گزارش که مربوط به مالیات حقوق شاغلان در بخش های عمومی و خصوصی است، آمده است: مالیات بر درآمد حدود ۱۶ درصد از کل درآمدهای مالیاتی دولت را تشکیل می دهد. مهم ترین اجزای مالیات بر درآمد به ترتیب مالیات بر حقوق کارکنان بخش عمومی، مالیات بر حقوق کارکنان بخش خصوصی و مالیات مشاغل است.

پیرامون اجزای مالیات بر درآمد در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ نکاتی به شرح ذیل قابل ذکر است:

مالیات حقوق کارکنان بخش عمومی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ نسبت به میزان مصوب و برآورد عملکرد آن در سال ۱۹۳۶ از رشد حدود ۱۱ درصدی برخوردار بوده‌اند.

عملکرد هشت ماهه ابتدای سال ۱۳۹۶ در وصول مالیات از حقوق کارکنان بخش عمومی نشان از آن دارد که نسبت به میزان هشت ماهه مصوب در قانون هشت دوازدهم از کل مالیات بر حقوق کارکنان بخش عمومی مصوب در سال ۱۳۹۶ حدود ۹۱ درصد تحقق یافته است.



:: برچسب‌ها: مالیات , افزایش حقوق کارمندان , سال 97 ,
:: بازدید از این مطلب : 72
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

 

9 غذای شگفت انگیز برای حفظ قدرت و سلامت مغز

مغز، یکی از اندام‌های حیاتی است که غذای خاص خودش را می‌خواهد. اگر پروتئین، کربوهیدرات، آنتی‌اکسیدان‌ها و امگا 3 کافی مصرف نکنید، خیلی زود ممکن است حافظه‌تان را از دست بدهید و دچار مشکلات ادراکی بشوید.

 اگر می‌خواهید قدرت مغزتان را حفظ کنید باید تغذیه‌اش کنید! مغز، یکی از اندام‌های حیاتی است که غذای خاص خودش را می‌خواهد. اگر پروتئین، کربوهیدرات، آنتی‌اکسیدان‌ها و امگا 3 کافی مصرف نکنید، خیلی زود ممکن است حافظه‌تان را از دست بدهید و دچار مشکلات ادراکی بشوید. اخیراً رژیم غذایی به نام Mind Diet‌ معرفی شده که هدفش حفظ سلامتی سلول‌های خاکستری مغز است. مطالعه‌ای در سال 2010 نشان داد بین رژیم غذایی نادرست و ابتلا به افسردگی و اضطراب در خانم‌ها ارتباط وجود دارد. ادامه‌ی مطلب را بخوانید تا بدانید چه خوراکی‌هایی برای مغزتان مهم هستند.



:: برچسب‌ها: غذا , سلامت , شگفت انگیز ,
:: بازدید از این مطلب : 62
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

به گزارش شریان نیوز، سی ان ان روز یکشنبه با بیان این مطلب افزود: رفتارهای رئیس جمهوری آمریکا به انتشار کتاب 'مایکل وولف' (MichaelWolff) توجه کارشناسان و متخصصان را بخود جلب کرده است طوری که مورخ و مدیر سابق 'موزه و کتابخانه ریاست جمهوری نیکسون' به انتقاد از رفتار خشمگینانه ترامپ پرداخت.

 
'تیم نافتالی' (Tim Naftali) در این باره به سی ان ان گفت: نیازی به انتشار این کتاب برای برملا کردن رفتار ناهنجار دونالد ترامپ نبود، رئیس جمهوری آمریکا به جای نادیده گرفتن این کتاب، در عوض بطور مستقیم به آن حمله کرد زیرا وی نمی تواند خود را کنترل کند.
 
سی ان ان در ادامه گزارش داد: در جلسه کمیته بهداشت کنگره که در اوایل ماه دسامبر گذشته برگزار شد، جمعی از نمایندگان دمکرات و جمهوریخواه حضور یافتند که در آن نظر روانپزشک درباره سلامت رفتاری و فکری دونالد ترامپ را جویا شدند.
 
این رسانه آمریکایی افزود: دراین جلسه توجیهی پرسش های جدی از سوی نمایندگان درباره رفتارهای رئیس جمهوری و اینکه آیا وی مناسب این مقام است مطرح شد. دراین جلسه روانپزشک 'بندی لی' Bandy X Lee از دانشگاه 'یل' به آنها گفت که علائمی از آشفتگی، ناراحت شدن سریع در برابر حقایق و ناپایداری رفتاری در رئیس جمهوری دیده می شود.
 
'جامئی راسکین' (Jamie Raskin)نماینده دمکرات که در این جلسه حضور داشت به سی ان ان گفت: روانپزشکان درباره سلامت فکری ترامپ به ما گفتند که در وی علائم 'پارانوید'، 'توهم' و 'انزوا' دیده می شود و برای درمان چنین افرادی باید آنها را محدود کرد و از جنگ افزار دور نگاه داشت.
سی ان ان این عبارت را یکبار دیگر به تنهایی اعلام کرد و گفت: باید چنین افرادی را محدود کرد و از جنگ افزار به دور نگاه داشت.
 
در پی انتشار کتاب آتش و خشم در کاخ سفید، وکلای حقوقی دونالد ترامپ تلاش زیادی برای توقف توزیع آن کردند. مایکل وولف نویسنده این کتاب گفت که برای نوشتن آن با 200 نفر از جمله نزدیکان دونالد ترامپ همچون 'استیو بنن' استراتژیست وی مصاحبه کرده است.
مایکل وولف نویسنده این کتاب، دونالد ترامپ را دارای رفتاری بچگانه توصیف کرد.
 
این کتاب وضعیت روانی رئیس جمهوری آمریکا را با نقل قول هایی در محتوای کتاب زیرسوال برده است.
 
دونالد ترامپ در پی انتشار این کتاب که روحیات وی را در درون کاخ سفید برملا می کند، با حمله به نویسنده و استراتژیست سابق خود به رسانه های آمریکایی گفت که وی یک 'نابغه بسیار باثباتی' است.
 
 
 
 
 
منبع: رجا


:: برچسب‌ها: سی ان ان , ترامپ , سلامت روانی ,
:: بازدید از این مطلب : 42
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استقبال آموزش‌وپرورش از تعطیلات زمستانی مدارس گفت: تعطیلات بلند مدت تابستانی می‌تواند در طول سال تحصیلی توزیع شود.

به گزارش شریان نیوز،برحسب البته هشدارهای به‌هنگام کارشناسان هواشناسی به ستاد مدیریت بحران استان اصفهان، جلسه اضطراری تشکیل و تعطیلی مدارس تا روز جمعه رسماٌ اعلام شد.

علی زرافشان درباره نظر آموزش‌وپرورش نسبت به طرح سازمان محیط زیست برای تعطیلی یک ماهه مدارس در فصل سرما اظهار کرد: در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در بحث زمان آموزش به موضوع توزیع تعطیلات در طول سال تحصیلی و جلوگیری از ایجاد شکاف زمانی اشاره شده است یعنی تعطیلات طولانی مدت تابستان باعث افزایش فاصله دانش‌آموزان از مدرسه و افت تحصیلی می‌شود.

وی افزود: پیشنهاد آموزش‌وپرورش برای توزیع تعطیلات در طول سال تحصیلی بر مبنای سند تحول بنیادین است، در این سند به بحث تغییر زمان آموزش متناسب با شرایط جغرافیایی اشاره شده است همچنین به لحاظ آموزش و یادگیری، تعطیلات طولانی تابستان باید کوتاهتر شود یعنی به جای 12 هفته، 7 هفته تعطیلات داشته باشیم و بقیه در طول سال تحصیلی توزیع شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش گفت: تجربه توزیع تعطیلات در سایر کشورها مانند نیوزلند و امارات نیز وجود دارد و در کشور امارات تعطیلاتی مانند عید فطر در تقویم آموزشی آنها مدنظر قرار می‌گیرد.

زرافشان ادامه داد: اگر به آموزش‌وپرورش اختیار داده شود این آمادگی را داریم تا تعطیلات تابستانی را در طول سال توزیع و متناسب با شرایط آب و هوایی آن را تنظیم کنیم. اگر این اتفاق در آموزش‌وپرورش رخ دهد فرصت‌های خوبی برای محیط زیست و گردشگری کشور نیز ایجاد می‌شود البته در آموزش وپرورش از منظر آلودگی هوا و گردشگری به مسئله توزیع تعطیلات نگاه نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش از طرح تعطیلات زمستانی مدارس استقبال می‌کند، گفت: انتظار داریم ماده واحده مربوط به طرح تعطیلات یک ماه مدارس در فصل زمستان به صورت مشترک توسط محیط زیست و آموزش‌وپرورش تهیه شود.

به گزارش تسنیم، طرح تغییر تقویم آموزشی سال گذشته توسط نمایندگان در صحن علنی مجلس تایید نشد اما اخیرا عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست از طرح این سازمان برای تعطیلات یک ماهه مدارس در فصل سرما خبر داده است و در همین رابطه حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مخالفت با این طرح گفته است: نظام درسی و برنامه‌ریزی آموزشی در ایران بسیار متمرکز است، تعطیلی مدارس نمی‌تواند دانش‌آموزان را از آلودگی هوا مصون دارد و اکثر خانواده‌ها به دلیل شاغل بودن در نگهداری فرزندان‌شان دچار مشکل خواهند شد؛ بنابراین تعطیل کردن مدارس در زمستان خانواده‌ها را متوجه هزینه‌های بسیار مادی و معنوی می‌کند. بهتر است دولت به جای آسیب‌رسانی به نظام تعلیم و تربیت برای حل مشکل آلودگی هوا به دنبال کاهش تمرکز و ادامه مهاجرت‌ها به کلان شهر تهران باشد.



:: برچسب‌ها: آموزش و پرورش , تعطیلات زمستانی ,
:: بازدید از این مطلب : 49
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

«استیو بَنن» استراتژیست ارشد سابق رئیس‌جمهور آمریکا در بخشی از کتاب جنجالی اخیر درباره دونالد ترامپ گفته است: «سعودی‌ها تا حد مرگ از ایران می‌ترسند».

به گزارش افکارنیوز، در بخشی از کتاب جنجالی اخیر درباره «کاخ سفید ترامپ»، استراتژیست ارشد سابق رئیس‌جمهور آمریکا از وحشت شدید عربستان سعودی از ایران سخن گفته است.

کتاب «خشم و آتش: کاخ سفید ترامپ» نوشته «مایکل وُلف» این روزها در آمریکا سر و صداهای زیادی به پا کرده و البته عصبانیت شدید دونالد ترامپ را هم به دنبال داشته است.

پیش‌تر رئیس‌جمهور آمریکا، نویسنده این کتاب را «بازنده محض» خواند و «استیو بنن» استراتژیست ارشد سابق خودش در کاخ سفید را به دلیل اظهاراتی که در این کتاب به نقل از اون منتشر شده، آماج حملات لفظی قرار داد.

استراتژیست سابق ترامپ در بخشی از این کتاب 237 صفحه‌ای اظهارنظری درباره مواضع رئیس‌جمهور آمریکا در قبال موضوع فلسطین و به ویژه انتقال سفارت آمریکا به قدس مطرح کرد.

در همین بخش از اظهارات آقای بنن، او بر ترس شدید مقامات عربستان سعودی از ایران تاکید کرده است.

او گفت: «از همان روز اول (ریاست جمهوری ترامپ)، ما در حال حرکت به سمت انتقال سفارت آمریکا به اورشلیم (بیت‌المقدس) هستیم. نتانیاهو هم کاملا موافق است و (شلدون) ادلسون (کازینو‌دار میلیاردر حامی اسرائیل در آمریکا) هم همینطور».

استراتژیست ارشد سابق ترامپ همچنین تصریح کرد: «بگذارید اردن کرانه باختری را بگیرد و مصر غزه را در اختیار بگیرد. بگذارید آنها به این کار بپردازند یا در تلاش برای این کار غرق شوند».

وی در ادامه با اشاره به شرایط امنیتی یمن، سینای مصر و لیبی، بر وحشت شدید عربستان سعودی از ایران تاکید کرده است.

استیو بنن گفت: «سعودی‌ها در لبه پرتگاه هستند، مصری‌ها در لبه پرتگاه هستند و همه آنها تا حد مرگ از ایران می‌ترسند».

 



:: برچسب‌ها: ایران فلسطین سعودیها ترامپ ,
:: بازدید از این مطلب : 48
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

به گزارش شریان نیوز،سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای گفت: هیچ شواهدی برای جان باختن خدمه مفقود شده کشتی ایرانی وجود ندارد و جستجوها برای یافتن افراد مفقود شده همچنان ادامه دارد.


علیرضا آیروش یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پکن با اشاره به نامشخص بودن وضعیت خدمه مفقود شده کشتی ایرانی اظهار امیدواری کرد خدمه ایرانی با یک کشتی و یا قایق عبوری، از محل دور شده باشند.

وی گفت: دولت محلی شانگهای و همچنین دولت مرکزی پکن تمام تلاش خود را برای جستجوی خدمه مفقود شده این کشتی بکار گرفته است.

او گفت: به دلیل گسترش لکه نفتی و شعله های آتش ، هنوز کشتی های امدادی نتوانسته اند آتش کشتی ایرانی را خاموش کنند.
آیروش اظهار امیدواری کرد امشب جهت باد شعله های آتش را به سمت مخالف تغییر دهد تا کار خاموش کردن کشتی انجام شود.

او گفت: جدا از بحث خدمه های مفقود شده که چین از هیچ کوششی برای جستجو و یافتن آنها دریغ نکرده است بحث زیست محیطی کشتی نیز خیلی مهم است بنابراین چین تمام تلاش خود را برای خاموش کردن ان بکار گرفته است.

سرکنسول ایران در شانگهای افزود: خطر ریزش 110 هزار تن نفت به دریا از نظر زیست محیطی خطر بزرگی است در همین راستا تعداد زیادی کشتی در منطقه حضور دارد و کشتی بزرگتری نیز در حال حرکت به منطقه است.

شب گذشته در اثر برخورد نفتکش ایرانی با یک کشتی باری چینی - هنگ کنگی در سواحل شرقی این کشور 32 خدمه که 30 نفر آنها ایرانی و دو نفر بنگلادشی هستند، مفقود شده اند.

وز­ارت حمل و نقل چین اعلام کرد حادثه ساعت 8 شب دیروز (شنبه) در 160 مایلی دلتای یانگ تسه رخ داد.

این کشتی به مقصد کره جنوبی حرکت می کرده که در 250 کیلومتری سواحل شهر شانگهای چین با یک کشتی باربری ثبت شده برای هنگ کنگ برخورد کرده است.

وزارت راه و ترابری چین در بیانیه ای اعلام کرده که 21 سرنشین چینی کشتی باربری کریستال که حامل بار غله از آمریکا بوده است، نجات یافته اند.

اوت سال 2016 نیز یک نفتکش ایران در تنگه سنگاپور با یک کشتی باری سوییس برخورد کرد که تلفاتی نداشت و باعث نشت نفت به دریا نشد.
ایرنا


:: برچسب‌ها: کشتی , نفت کش , ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 66
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
 

مداخله آمریکا در امور داخلی ایران با منشور سازمان ملل مغایرت دارد

فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا  با اشاره به اغتشاشات اخیر ایران و مداخلات آمریکا در این امور اظهار کرد: مداخله آمریکا در امور داخلی ایران مغایر با منشور سازمان ملل است.

وی با بیان اینکه زمانی شورای امنیت سازمان ملل به موضوعی ورود می‌کند که آن اتفاق صلح و امنیت جهانی را تهدید ‌کند، افزود: اتفاقات اخیر تهران امنیت یک منطقه از این شهر را تهدید نکرد چطور ممکن است تهدیدی برای امنیت جهانی به وجود آمده باشد؟ به همین دلیل معتقدم ورود آمریکا به این امور خلاف بند ششم منشور سازمان ملل بوده و غیر قانونی است.

کارشناس مسائل آمریکا گفت: از 15 کشور عضو شورای امنیت باید 9 کشور به یک موضوع رای مثبت بدهند تا در شورا مورد قبول واقع شود اما 10 کشور از جمله فرانسه اقدام آمریکا را خلاف منشور سازمان ملل دانستند و علیه آن رای دادند اما به طور کلی می‌توان گفت با این اقدام ایالات متحده، بند 34 منشور سازمان ملل نقض شده است.


 



:: برچسب‌ها: سازمان ملل متحد, اخبار سیاسی, اغتشاشات تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 45
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
 

بازگشت چهل و نهمین ناو گروه نیروی دریایی ارتش به کشور

  چهل و نهمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن سبلان و ناو پشتیبانی بندرعباس صبح امروز یکشنبه 17 دی‌ماه با استقبال امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اسکله منطقه یکم امامت نیروی دریایی پهلو گرفت.

ناوگروه چهل و نهم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی پس از ۶۷ روز دریانوردی و انجام ماموریت های محوله و شرکت در رزمایش امداد و نجات که با حضور ۳۳ کشور جهان در بنگلادش برگزار شد، صبح امروز به کشور بازگشت.

انتهای پیام/

 
 


:: برچسب‌ها: ارتش جمهوری اسلامی ایران, ناوگروه, سیاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 40
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
 
نظامیان چین

به نقل از «اکونومیک تایمز»، با تشدید تنش ها میان اسلام آباد و واشنگتن به دنبال متهم کردن پاکستان به حمایت از تروریسم و قطع کمک های مالی این کشور توسط دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، امروز برخی رسانه‌ها از تصمیم چین در ساختن پایگاه نظامی در نزدیکی بندر چابهارِ ایران خبر می دهند.


 


:: برچسب‌ها: پایگاه نظامی چین مرز ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 47
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
 
نظامی فرانسه

  یک مسئول ارشد امنیتی عراقی از واگذاری مساله تامین امنیتی پایتخت این کشور به شرکتی فرانسوی خبر داده است. بنابر این گزارش، سعد المطلبی گفت: هیات وزیران عراق در جلسه عصر دیروز خود تصویب کرد وظیفه اجرای طرح فراگیر تامین امنیت پایتخت عراق به شرکت فرانسوی واگذار شود.


 
 


:: برچسب‌ها: امنیت بغداد بغداد تحولات عراق تحولات منطقه تدابیر ,
:: بازدید از این مطلب : 39
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

 به نقل از المیادین؛ سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در مصاحبه با شبکه المیادین به رویدادهای اخیر در ایران اشاره کرد.

 دبیر کل حزب الله لبنان گفت: رهبری در ایران با آرامش با بحران رفتار کرد و صف معترضان از آشوبگران جدا شد.

او افزود: مشکل کنونی در ایران به دلیل ورشکستگی برخی از موسسات مالی بوده و این اعتراضات هیچ ارتباطی با مسائل سیاسی نداشته است. اعتراضات در ایران به مانند تحولات سال 2009 نبوده است. اوضاع در ایران با آن چیزی که در سوریه روی داد متفاوت بوده است.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: آمریکا، اسرائیل و عربستان از تظاهرات اعتراضی در ایران سوء استفاده کردند، اما امید‌های آن‌ها نقش بر آب شد. ارزیابی اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل حاکی از این است که ناآرامی‌ها در ایران به پایان رسیده است.


 



:: برچسب‌ها: خبر فوری, حزب الله لبنان, ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 55
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
 

حمله موشکی یمن به یک مرکز نظامی سعودی در عمق خاک عربستان  به نقل از شبکه المسیره، یگان موشکی ارتش یمن اعلام کرد یک مرکز نظامی را در خاک عربستان با یک فروند موشک بالستیک کوتاه برد با موفقیت هدف قرار داده است.


 



:: برچسب‌ها: یمن, عربستان, عربستان سعودی, موشک بالستیک ,
:: بازدید از این مطلب : 38
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
 
فرمان آشوب از اتاق فکر مثلث شوم با پول سعودی و اجرای منافقین / پشت پرده اغتشاشات اخیر/ حمایت مثلث شوم آمریکا، انگلیس و رژیم اسرائیل از اغتشاشات در برخی نقاط کشور محصول هم‌اندیشی آنها در اتاق‌های فکر مشترکی است که از ماهها پیش برای مقابله با اقتدار ایران در منطقه تشکیل شده‌اند.سعودی ها نقش رابط میان اتاق فکر مشترک «آمریکا، صهیونیسم و انگلیس» با عوامل اجرایی برنامه های آنها را ایفا می کنند.
 


 



:: برچسب‌ها: کاریکاتور, آشوب‌های ایران از کجا طراحی شد, پیام آشنا ,
:: بازدید از این مطلب : 46
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
 

شهید ستاری را می توان بی تردید پدر فرماندهی و کنترل هوایی ایران نامید

، مسئولین و خانواده معظم شهید ستاری در مرکز آموزش و میدان تیر شهدای وظیفه پدافند هوایی سمنان برگزار شد.مراسم گرامیداشت بیست و سومین سالگرد شهادت امیر سرلشکر منصور ستاری با حضور حجت الاسلام عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، فرماندهان
این مراسم با اهدای تندیس و لوح یاد بود به خانواده شهید ستاری و تعدادی از خانواده های شهیدان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) پایان یافت.


 



:: برچسب‌ها: ستارگان ایران کهن, شهید ستاری, نیروی هوایی, قرارگاه پدافند هوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 45
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

آمریکایی‌ها ‌راهبرد رژیم صهیونیستی را در بی‌ثباتی منطقه دنبال می‌کنند‌

 به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌و‌گوی تلفنی با خرم دستگیرخان وزیر دفاع جمهوری اسلامی پاکستان با ارزیابی مثبت از روند رو به رشد مناسبات و همکاری‌های دفاعی دو کشور، سفر اخیر فرمانده ار‌تش پاکستان به تهران و مذاکرات فی‌مابین را نقطه عطفی در این روند دانست.

وی با بیان اینکه شرایط منطقه و امت اسلامی به گونه‌ای است که رایزنی بیشتر میان مقامات دو کشور مهم منطقه و دنیای اسلام را ضروری می‌سازد، افزود: آمریکایی‌ها همواره شکست‌های خود را در نقاط مختلف جهان متوجه دیگران می‌دانند و راهبرد رژیم صهیونیستی را در بی‌ثباتی منطقه دنبال می‌کنند.

 



:: برچسب‌ها: آمریکا رژیم صهیونیستی بی‌ثباتی منطقه اخبار روز امیر حاتمی وزارت دفاع اغتشاشات ,
:: بازدید از این مطلب : 50
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
 

 شهروندان تصاویر آشوبگران را برای ناجا ارسال کنند  نیروی انتظامی ضمن تشکر از همکاری مردمان خوب کشورمان با انتشار اطلاعیه ای از شهروندان کشورمان در خواست کرد تا مشاهدات خود پیرامون رفتارهای مخرب و اقدامات ضد امنیتی آشوبگران را در قالب عکس و فیلم به آدرس اینترنتی     www.aminemardom.com ارسال کنند.

 



:: برچسب‌ها: شهروندان تصاویر آشوبگران ناجا اخبار روزنیروی انتظامیآشوبگران فیلم عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 42
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
 

سه ضلع اغتشاش آمریکا، اسرائیل و عربستان هستند

 حجت الاسلام منتظری،دادستان کل کشور امروز در همایش مطالبات رهبری با اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: اغتشاشات کشور پروژه‌ای است که چند سال پیش طراحی شده و طراح اصلی آن مایکل دی آندریای آمریکایی، مسئول سابق مبارزه با تروریسم در سازمان سیاه است که از سه ضلع آمریکا، اسرائیل و عربستان تشکیل شده است.

وی افزود: برنامه‌ریزی آن را آمریکا و هزینه‌اش را عربستان می‌دهد؛ کمپینی با موضوع گرانی و یا بازنشستگان راه انداخته‌اند و در این کمپین سلطنت طلبان و منافقین حضور دارند.


 

 



:: برچسب‌ها: آمریکااسرائیل عربستان حوادث اخیر کشور اخبار روزدادستان کل کشوراغتشاشآمریکااسرائیل ,
:: بازدید از این مطلب : 50
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
 

وزارت اطلاعات: یک تیم مسلح تروریستی که برای تداوم بخشی به اغتشاشات اخیر وارد کشور شده بود، منهدم شد

 ، روابط عمومی وزارت اطلاعات طی اطلاعیه‌ای از درگیری با یک گروه تروریستی در پیرانشهر و دستگیری اعضای این تیم خبر داد.

اطلاعیه روابط عمومی وزارت اطلاعات به شرح زیر است:

«وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ

به آگاهی ملت شریف ایران می‌رساند یک تیم مسلح تروریستی که با ماموریت انفجار، کشته سازی و قتل مردم بی‌گناه برای تداوم بخشی به اغتشاشات اخیر وارد ایران شده بود در پیرانشهر تحت رصد اطلاعاتی قرار گرفت که حین درگیری با سپر قرار دادن یک خانم روستایی اقدام به تیراندازی به سمت ماموران اعزامی کردند و در طی آن سه نفر از سربازان گمنام امام زمان (عج) به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

در جریان این درگیری یک تن از تروریست‌ها کشته و چند تن از آنها نیز زخمی شدند. همچنین تعدادی ادوات شامل پنج قبضه سلاح کلاشینفک و خشاب مربوطه، چهار قبضه نارنجک، لباس نظامی، کوله‌پشتی تجهیزات نظامی و دفترچه یادداشت حاوی رهنمود لازم برای ایجاد ناامنی و اغتشاش کشف و ضبط گردید.

شایان ذکر است پیش از این سه گروه تروریستی در غرب کشور شناسایی و دستگیر شده بودند.»


 



:: برچسب‌ها: وزارت اطلاعات تیم مسلح تروریستیدستگیری تیم تروریستی سربازان گمنام امام زمان ,
:: بازدید از این مطلب : 55
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

سرلشکر صفوی از ناوشکن دماوند بازدید کرد

 سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی رحیم‌صفوی مشاور عالی و دستیار فرماندهی معظم کل قوا به همراه جمعی از دانشجویان دانشگاه دفاع ملی و دانشگاه تربیت پاسدار امام حسین(ع) با حضور در ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) نداجا (انزلی) از ناوشکن تمام ایرانی دماوند بازدید کردند.

امیر دریادار دوم باقری فرمانده ناوگان شمال و و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) نداجا(انزلی) در ابتدای نشست با سردار سرلشکر پاسدار سید رحیم صفوی و جمعی از دانشجویان دانشگاه دفاع ملی و دانشگاه تربیت پاسدار امام حسین(ع) گفت: اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با حضور کارکنان ولایت مدار ناوگان شمال در دریای خزر الحمدالله برقرار شده است و این موضوع جز با اتکا به ایزد منان واطاعت امر از ولایت فقیه میسر نمی‌شد.

وی افزود: ظرفیت‌ها وتوانمندی‌های نیروی دریایی راهبردی در سال‌های اخیر طبق منویات مقام معظم رهبری روبه جلو بوده و به پشرفت‌های آن روز به روز افزوده‌تر می‌شود.



:: برچسب‌ها: ستارگان ایران کهن, سراشکر صفوی, ناوشکن جماران, سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ,
:: بازدید از این مطلب : 43
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

امیر یوسف قربانی فرمانده هوانیروز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران  در مورد اقدامات هوانیروز در زلزله غرب کشور اظهار کرد: برابر دستورات فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی زمینی از ابتدای صبح روز بعد از زلزله، ۵۶ فروند از بالگرد‌های ما وارد منطقه شدند و همچنین ۱۴۶ فروند دیگر هم آماده برای خدمت رسانی بودند.

فرمانده هوانیروز ادامه داد: بالگرد‌ها در روز اول توانستند نزدیک به ۹۰۰ نفر از مصدومین را به بیمارستان‌های نزدیک منتقل کنند و در طول مدت امدادرسانی نیز بالگرد‌های هوانیروز ۹۰۰ سورتی پرواز انجام دادند که طی آن بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ نفر مصدوم جا به جا شدند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این اقدامات بالگرد‌های هوانیروز به مناطق صعب‌العبوری که امکان تردد خودرو نبود رفته و کار امدادرسانی را انجام دادند و وسایل گرمایشی و مایحتاج مردم را در اختیار آن‌ها قرار دادند.


 



:: برچسب‌ها: امیر قربانی, هوانیروز ارتش, زلزله کرمانشاه ,
:: بازدید از این مطلب : 47
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

 

باید با همبستگی، اتحاد و انسجام ملی، توطئه ها و فتنه‌های بیگانگان را ناکام بگذاریم

 به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع؛ امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروی مسلح در جمع مدیران و کارشناسان وزارت دفاع با اشاره به حوادث چند روز اخیر در کشور اظهار کرد: باید با همبستگی، اتحاد و انسجام ملی، توطئه ها و فتنه‌های بیگانگان را ناکام بگذاریم.

وی با بیان اینکه با آرامش، امنیت و نظم در چارچوب قانون می توان مطالبات را پیگیری کرد، افزود: مردم عزیزمان طی چهار دهه گذشته به خوبی نشان داده‌اند که همواره با تاکید بر روشهای قانونی، پیگیر حقوق حقه خود بوده و خواهند بود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه در شرایط کنونی تمامی دشمان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی ایران کمر همت خود را برای تحریک مردم و تهییج آنها به تجمع و ایجاد ناآرامی بسته‌اند، تصریح کرد: استکبار جهانی و دشمنان کشورمان، ایرانی ناامن و بی ثبات را در سر می پرورانند.


 


:: برچسب‌ها: وزیر دفاع و پشتیبانی, ستارگان ایران کهن ,
:: بازدید از این مطلب : 36
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

 به نقل از ریانووستی، «الکسی پودپروزکین»، رئیس مرکز مطالعات نظامی و سیاسی روسیه، گفت همکاری آمریکا و رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از گسترش حضور ایران در منطقه، بی‌تاثیر خواهد بود.

او در گفتگو با خبرگزاری «ریانووستی» گفت: آمریکا و اسرائیل با هم به توافق رسیده‌اند که از همه ابزار‌ها و امکانات خود در منطقه و جهان برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به رهبر منطقه بهره بگیرند.

ریانووستی به نقل از این تحلیلگر سرشناس روس افزود: در اتاق‌های فکر آمریکا و اسرائیل، به این نتیجه رسیده‌اند که اگر جلوی گسترش حضور ایران در منطقه گرفته نشود، این کشور بزرگ‌ترین تهدید برای منافع آمریکا و اسرائیل خواهد بود.

پودپروزکین افزود: برای آمریکا و اسرائیل دو حالت برخورد با ایران قابل تصور است؛ نخست آنکه خود تلاش کنند جلوی گسترش حضور و قدرت یابی ایران را بگیرند و دوم آنکه از کشور‌های عرب منطقه کمک بگیرند.


 
 



:: برچسب‌ها: ایران, آمریکا, روسیه, اسرائیل ,
:: بازدید از این مطلب : 55
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: عده‌ای در آرزوی فتنه‌ جدیدی هستند / عده تحت تأثیر پروپاگاندای آمریکایی ــ صهیونیستی در ایجاد دوقطبی‌های کاذب و نیز امیال شخصی، جناحی و فرقه‌ای با برجسته‌سازی مشکلات و بی‌تدبیری برخی دستگاه‌ها، در حال حساسیت‌زدایی حافظه تاریخی کشور نسبت به فتنه ۸۸ و خسارت‌های سنگین آن بوده و به‌خلاف حماسه نهم دی‌ماه در آرزوی فتنه‌آفرینی‌های جدید هستند.

کاریکاتور/ آرزوی فتنه‌آفرینی‌های جدید!!!

 



:: برچسب‌ها: بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدا ایثارگران روحانی استان قم ,
:: بازدید از این مطلب : 47
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

بوئینگ: در فروش هواپیما به ایران مطابق مجوز دولت عمل می‌کنیم

 سخنگوی شرکت آمریکایی بوئینگ به خبرگزاری ترند گفت: این شرکت درخصوص توافقات با ایران، مطابق مجوز‌های دولت آمریکا رفتار می‌کند. نماینده این شرکت گفت: «ما در سال ۲۰۱۶ از دولت آمریکا برای تکمیل فروش ۸۰ فروند هواپیما به ایران ایر، مجوز گرفتیم. تا امروز، این تنها فروشی است که ما از دولت آمریکا برای تکمیل آن مجوز داریم».

این سخنگو گفت: بوئینگ درباره معاملات بالقوه آینده خود با هیچ یک از مشتریانش در سراسر جهان صحبت نمی‌کند.

سخنگوی این شرکت همچنین گفت: «ما قصد نداریم درباره اینکه سیاست آمریکا درباره ایران، چطور ممکن است در آینده تغییر کند، گمانه زنی کنیم. آنچه ما می‌توانیم به شما بگوییم این است که ما در خصوص همه تعاملاتمان با هواپیمایی تجاری ایران، کاملا مطابق با مجوز دولت آمریکا عمل کرده ایم و همچنان به این روند ادامه خواهیم کرد».


 



:: برچسب‌ها: بوئینگ, ایران, آمریکا ,
:: بازدید از این مطلب : 38
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

حمله نتانیاهو به ظریف به دلیل تبریک کریسمس به مسیحیان

  به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) با انتشار یک پیام ویدئویی، از توئیت «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در تبریک کریسمس به مسیحیان انتقاد کرد.

بر این اساس، ظریف هفته گذشته در توئیتر خود مراسم جشن کریسمس و سال نو میلادی را به تمام مسیحیان جهان تبریک گفته بود. نتانیاهو با بیان اینکه وقتی جوانان ایران به توئیتر دسترسی ندارند، چه فکری قرار است درباره این توئیت داشته باشند، گفت با این وجود، مقامات عالی‌رتبه ایران به آن دسترسی دارند.

وی سپس با طرح ادعای مضحکی درباره تبعیض علیه مسیحیان در ایران، مدعی شد: «تصور کنید زمانی که با آرامش در خانه و در جمع خانواده خود نشسته و مشغول عبادت هستید، ناگهان گروهی از نیروهای مسلح وارد شده و شما را به زندان منتقل می‌کنند.»


 
 


:: برچسب‌ها: بنیامین نتانیاهو, محمد جواد ظریف, توییتر, کریسمس ,
:: بازدید از این مطلب : 40
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

حماسه 9دی بساط فتنه خطرناک پس از انتخابات سال 88  را در هم پیچید

   سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با صدور پیامی ضمن گرامیداشت حماسه 9 دی، پیامی صادر کردند. 

متن این پیام به شرح زیر است:

فرا رسیدن سالروز حماسه 9 دی ماه سال 1388 و حضور عاشورایی، فراگیر و تاریخ‌ساز مردم ولایتمدار ایران اسلامی در صحنه دفاع از انقلاب ارزش‌های دینی و ولایت فقیه در برابر فتنه‌گران آمریکایی را گرامی می‌دارم؛ حماسه بزرگ و معناداری که بساط فتنه خطرناک پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری و هتاکان به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در عاشورای حسینی را در هم پیچید و بصیرت و هوشمندی مثال‌زدنی ملت ایران را به رخ جهانیان کشاند.

 



:: برچسب‌ها: سرلشکر باقری, انتخابات 88, 9 دی ,
:: بازدید از این مطلب : 68
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

 

۹ دی ماه یکی از ماندگارترین حرکت‌های بعد از انقلاب اسلامی است

  ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه سالروز نهم دی در بیانیه ای تاکید کرد: مردمِ بصیر، آگاه و همیشه در صحنه ایران اسلامی با حضور حماسی و وحدت بخش، در 9 دی سال 88 ضمن اعلام پای بندی خود به آرمان های انقلاب اسلامی و تبعیت از ولایت فقیه، طومار فتنه را در هم پیچیده و انزجار خود را از توطئه های فتنه گران و حامیان داخلی و خارجی آن ها به نمایش گذاشتند.

متن کامل بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران به این شرح است:

حماسه نهم دی ماه 88 و حضور پرشور و حماسی مردم انقلابی، قهرمان و همیشه در صحنه ایران اسلامی در راهپیمایی عظیم آن روز، اوج بصیرت و آگاهی مردم ولایتمدار کشور در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی، امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) محسوب می شود.

نهم دی ماه بدون شک یکی از بزرگترین، تاثیرگذارترین و ماندگار ترین حرکت های بعد از انقلاب اسلامی است که در آن ملت ایران با هوشیاری کامل انزجار خود را از دشمنان داخلی و خارجی و همچنین عوامل فتنه به نمایش گذاشتند.


 


:: برچسب‌ها: بیانیه ارتش, 9 دی, حماسه 9 دی ,
:: بازدید از این مطلب : 71
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

امیر سید‌علی‌اکبر موسوی قویدل به همرزمان شهیدش پیوست

  امیر سرتیپ دوم بازنشسته سیدعلی اکبر موسوی قویدل، از فرماندهان پیشکسوت نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس و از همرزمان شهید فلاحی و شهید سپهبد صیاد شیرازی، به خیل همرزمان شهیدش پیوست.

مرحوم موسوی قویدل ازجمله فرماندهان و پیشکسوتان دوران سراسر افتخار دفاع مقدس بود که در سوم مهرماه سال ۵۹ و همزمان با شروع جنگ تحمیلی در سمت معاون عملیات لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدا(ع) در طراحی و اجرای بسیاری از عملیات های آفندی و پدافندی نیروی زمینی ارتش از جمله طریق القدس، بیت المقدس، فتح المبین و رمضان نقش موثری بر عهده داشته و افتخارات زیادی از خود بر جای گذاشت.

وی پس از شهادت شهید سرلشکر فلاحی و در زمان فرماندهی شهید صیاد شیرازی در نیروی زمینی ارتش به عنوان معاون عملیات این نیرو منصوب شد و در این جایگاه نیز منشاء آثار و خدمات ارزشمندی بود.


 
 


:: برچسب‌ها: امیر قویدل, دفاع مقدس, دوران دفاع مقدس, شهدای دفاع مقدس ,
:: بازدید از این مطلب : 55
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

 ارتش یمن در ماه های اخیر به پیشرفت های چشمگیری در زمینه تسلیحات موشکی دست یافته است و اخیرا از جدیدترین سامانه موشکی دریایی خود به نام "المندب" رونمایی کرد.

این موشک با سرجنگی تقویت شده توان هدف قرار دادن کلیه کشتیها وشناورهای نظامی ارتش های سعودی و امارات مستقر در بنادر یمن را دارا می باشد.


 
 


:: برچسب‌ها: ارتش, بمباران, یمن ,
:: بازدید از این مطلب : 44
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

آمریکا و رژیم صهیونیستی ۴ کارگروه برای مقابله با ایران تشکیل دادند

  به گزارش نشریه هیل، کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد مقامات آمریکایی و اسرائیلی به یک توافق محرمانه برای همکاری علیه ایران رسیده‌اند.

طبق این گزارش، آمریکا و اسرائیل در توافقی محرمانه، ۴ کارگروه برای اقدام علیه ایران تشکیل داده‌اند. وظیفه یکی از کارگروه‌ها اقدام مخفیانه علیه برنامه هسته‌ای ایران است.

این توافق دوازدهم دسامبر در کاخ سفید و برای مقابله با برنامه موشکی و توافق هسته‌ای ایران بین دو طرف امضاء شده است.

 انتهای پیام/



:: برچسب‌ها: ایران, آمریکا, رژیم صهیونیستی, اسرائیل ,
:: بازدید از این مطلب : 57
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران  با اشاره به افتخارآفرینی ملت ایران در روز 9 دی ماه 1388 اظهار کرد: 9 دی یکی از نقاط عطف و روزهای تاریخی بود که ملت ایران استحکام و هوشیاری خود در برابر دشمنان را نشان دادند.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: دشمنان بارها از ملت ایران ضربه خوردند و 9 دی هم حرکتی بود تا به آنها اثبات کند که ما آماده هستیم برای دفاع از آرمان‌ها، ارزش‌ها و انقلاب در هر صحنه‌ای به میدان بیاییم.

موسوی در بخش پایانی سخنانش گفت: حماسه 9 دی درس جدیدی برای دشمنان بود، اما از آنجایی که آنها باهوش نیستند، هیچ‌ وقت عبرت نمی‌گیرند.


 
 


:: برچسب‌ها: فرمانده کل ارتش, سرلشکر موسوی, حماسه 9 دی, اخبار سیاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 58
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

پیروزی ارتش سوریه بر جبهه‌النصره در حومه حماه و ادلب

  یک منبع نظامی سوریه اعلام کرد که یگان های ارتش این کشور با همکاری نیروهای محور مقاومت، عملیات خود را علیه مواضع تروریست‌های جبهه النصره در حومه شمال شرقی حماه ادامه می دهند به طوری که توانستند کنترل روستای «ابودالی» را بعد از به هلاکت رساندن تعداد زیادی از تروریست‌ها به دست بگیرند.

این منبع تاکید کرد که یگان مهندسی ارتش، عملیات پاکسازی روستا از مین های کار گذاشته شده را آغاز کرده است.


 



:: برچسب‌ها: سوریه, تروریسم, تکفیری‌ها, محور مقاومت ,
:: بازدید از این مطلب : 49
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 دی 1396 | نظرات ()