نوشته شده توسط : rf

سخنگوی قوه قضائیه ضمن تشریح اقدامات گسترده دستگاه قضا در تحقق شعار سال و مبارزه با قاچاق کالا، به پرسش‌های خبرنگاران درباره مسائل انتخاباتی و نیز پرونده‌های معروف پاسخ داد.

 

نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا



:: برچسب‌ها: بابک زنجانی ، پرونده پدیده ، اختلاس بانک ملت ، حقوق های نجومی ، واگذاری املاک شهرداری ، بازداشت ادمین های شبکه های اجتماعی ، محمود صادقی ,
:: بازدید از این مطلب : 33
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

جورج بوش پسر پس از لشکرکشی به افغانستان و عراق برای حمله به ایران ضرب الاجل تعیین کرد اما هیچگاه جرات این کار را به خود نداد؛ باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا نیز بالغ بر صدها بار از گزینه‌های روی میزش گفت که هیچگاه عملیاتی نشد.

 

//////////////////////////////////



:: برچسب‌ها: ایران ، آمریکا ، پامپئو ، پانتا ، اس 300 ، باور ,
:: بازدید از این مطلب : 31
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

هزاران نفر از مردم ترکیه در اعتراض به نتیجه همه‌پرسی اصلاح قانون اساسی تظاهرات کردند.

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، هزاران نفر از مردم ترکیه در اعترض به نتیجه همه‌پرسی اصلاح قانون اساسی تظاهرات کردند.

 
تعدادی از این تظاهرات کنندگان در اقدامی عجیب با در دست داشتن وسایلی مانند قابلمه و تابه به نتیجه همه‌پرسی که به افزایش قدرت رئیس جمهور در ترکیه منجر می‌شود اعتراض کرده و عده‌ای دیگر نیز با در دست داشتن پلاکاردهایی زرد که روی آنها عباراتی مانند:«دزد، قاتل، اردوغان» نوشته شده بود به نتیجه این همه‌پرسی اعتراض کردند.
 
 
تظاهرات هزاران نفر در ترکیه در اعتراض به نتیجه همه‌پرسی
 


:: برچسب‌ها: ترکیه ، همه‌پرسی ، تظاهرات ، تظاهرات در ترکیه ,
:: بازدید از این مطلب : 33
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
بسیاری از خود می پرسند که دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین روسای جمهوری آمریکا و روسیه چقدر حقوق دریافت می کنند؟
پایگاه اسپوتنیک عربی گزارش داد که حقوق پوتین در سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۵۸ هزار دلار معادل ۸ میلیون و ۸۵۸ هزار روبل، بوده است. حقوق او در سال ۲۰۱۵ میلادی ۱۵۶ هزار دلار و در سال ۲۰۱۴ میلادی ۱۳۶ هزار دلار معادل ۷ میلیون و ۶۵۴ هزار روبل، بود.

به گزارش نامه نیوز ،همچنین حقوق سالانه ترامپ ۴۰۰ هزار دلار می باشد که امتیازاتی به مبلغ ۵۰ هزار دارد. البته وی حین مبارزات انتخاباتی اش قول داده بود در صورت پیروزی در انتخابات، حقوق دریافت نکند.

ترامپ در حالی حقوق ریاست جمهوری خود را دریافت نمی کند، که هزینه هایی به مراتب بیشتر برای دولت آمریکا می تراشر. برای نمونه، هزینه های سفر دونالد ترامپ به اقامتگاه لوکس‌اش در ایالت فلوریدا در مدت ۸۰ روز ریاست جمهوری، نشان می دهد که هزینه سفرهای وی در مدت یک سال از مجموع هزینه های باراک اوباما در دو دوره ریاست جمهوری فراتر خواهد رفت.

به گفته شبکه تلویزیونی سی ان ان، کل هزینه سفر اوباما در ۸ سال دوران ریاست جمهوری‌اش ۹۷ میلیون دلار بوده است که میانگین آن سالانه ۱۲/۱ میلیون دلار محاسبه شده است. این در حالی است که ترامپ این مبلغ را در اولین ماه ریاست جمهوری خود خرج کرده است. وی در سه تعطیلاتی که برای بازی گلف گذرانده، ده میلیون دلار هزینه کرده است.
 

در عین حال هزینه سفر و اقدامات امنیتی برای کل خانواده ترامپ احتمالا بسیار بیشتر است زیرا ملانیا، بانوی اول آمریکا و بارون، کوچکترین پسر ترامپ، دست کم تا سپتامبر در نیویورک زندگی می‌کنند و اداره پلیس نیویورک اعلام کرده است برای حفاظت از بانوی اول و پسرش در برج ترامپ، روزانه بین ۱۲۷ تا ۱۴۶ هزار دلار هزینه می شود.



:: برچسب‌ها: پوتین ، دونالد ترامپ ، ریاست جمهوری ، حقوق ,
:: بازدید از این مطلب : 39
تاریخ انتشار : شنبه 26 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

ثبت نام در انتخابات 96 روی دیگر سکه 11 روز خانه نشینی/

  احمدی نژاد پس از ثبت نام در انتخابات 96 : رهبری به من توصیه کردند در انتخابات کاندیدا نشوم !
من صلاح نمی‌دانم شما وارد بشوید. بله، این چیز خیلی مهمی که نیست. این یک چیز خیلی طبیعی است، خیلی ساده است. بله، ما این توصیه را به یکی از آقایان، به یکی از برادران کردیم. خوب، حالا این مایه‌ی اختلاف بشود بین برادران مؤمن، یکی بگوید فلانی گفته، یکی بگوید نگفته، یکی بگوید چرا پشت بلندگو نگفته؟ خوب، حالا این هم پشت بلندگو.

 محمود احمدی‎نژاد با حضور در ستاد انتخابات کشور و تحت پوشش حمایت از بقایی، در انتخابات ریاست جمهوری 96 ثبت نام کرد تا عملا هم ادعای عدم حضور در انتخابات را که صراحتا در نامه به رهبر معظم انقلاب عنوان کرده بود زیر پا بگذارد هم اینکه عملا به عنوان بزرگترین پشتوانه حسن روحانی برای باقی ماندن در مسند ریاست جمهوری نقش آفرینی کند.

 من صلاح نمی‌دانم شما وارد بشوید. بله، این چیز خیلی مهمی که نیست. این یک چیز خیلی طبیعی است، خیلی ساده است. بله، ما این توصیه را به یکی از آقایان، به یکی از برادران کردیم. خوب، حالا این مایه‌ی اختلاف بشود بین برادران مؤمن، یکی بگوید فلانی گفته، یکی بگوید نگفته، یکی بگوید چرا پشت بلندگو نگفته؟ خوب، حالا این هم پشت بلندگو.



:: برچسب‌ها: احمدی نژاد , ثبت نام , روحانی , توصیه رهبری ,
:: بازدید از این مطلب : 51
تاریخ انتشار : شنبه 26 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

حسین شریعتمداری در سرمقاله روزنامه کیهان نوشت:


دیروز آقای رئیس‌جمهور بعد از ثبت‌نام برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، بار دیگر و برای چندمین‌بار به نمونه‌هایی از دستاوردهای دوران چهارساله ریاست‌جمهوری خویش اشاره کرده و موفقیت‌هایی را برشمردند که با عرض پوزش از ایشان باید گفت نه فقط تقریبا هیچیک از آنها واقعیت ندارد بلکه تمامی شواهد و مستندات موجود از نتیجه‌های معکوس نیز حکایت دارند و تعجب‌آور است که آقای دکتر روحانی «از دست‌داده»‌های دولت خویش را «دستاورد»! معرفی می‌کنند؟! در این وجیزه به چند نمونه اشاره‌ای گذرا - و صد البته، مستند و غیرقابل تردید - خواهیم داشت و قضاوت را برعهده خوانندگان می‌گذاریم.


1- آقای روحانی در اظهارات دیروز خود نیز مانند گذشته به جای آن که سخنان خود را با استدلال و شاهد و سند همراه کنند، به استعاره و تشبیه روی آورده و مثلا درباره برجام گفته‌اند؛  «هووهایی که بارها به قصد کشتن این فرزند، یعنی برجام تصمیم گرفته بودند نمی‌توانند سرپرست خوبی برای آن باشند بلکه همان‌هایی که تمام تلاش شبانه‌روزی خود را برای این توافق کردند باید مسیر را تا آخر ادامه دهند»!


اولا؛ می‌توان تشبیه آقای روحانی را به این صورت نیز مطرح کرد و آن اینکه برجام برای دولت شبیه کودکی است که عده‌ای از او برای مظلوم‌نمایی و جلب ترحم عابران در سر چهارراه‌ها استفاده می‌کنند. این کودکان معمولا اجاره‌ای هستند و برای کسی که او را در آغوش گرفته، جان و سلامت کودک کمترین اهمیتی ندارد، بلکه برای او مبالغی که با این مظلوم‌نمایی از عابران دریافت می‌کند، حائز اهمیت است. آیا مصلحت اینگونه کودکان در آن نیست که از دست مادرنماها باز گرفته شوند تا سلامت و آینده آنها تضمین شده باشد.


ثانیا؛ کاش جناب روحانی به یکی از دستاوردهای ارزنده و قابل توجه برجام که بارها وعده آن را داده بودند، اشاره می‌کردند و بعد از ضرورت حفظ آن سخن به میان می‌آوردند!  ایشان به صراحت اعلام کرده بودند؛


«امروز - 23 تیر 94- به ملت شریف ایران اعلام می‌کنم که طبق این توافق، در روز اجرای توافق، تمامی تحریم‌ها، حتی تحریم‌های تسلیحاتی، موشکی هم به صورتی که در قطعنامه بوده، لغو خواهد شد. تمام تحریم‌های اقتصادی شامل مالی، بانکی، بیمه، حمل و نقل، پتروشیمی و فلزات گرانبها به طور کامل لغو خواهد شد و نه تعلیق و حتی تحریم تسلیحاتی هم کنار گذاشته می‌شود.»


اکنون باید پرسید کدامیک از آن وعده‌ها تحقق یافته است؟ که به قول آقای دکتر روحانی «حفظ آن باید مهم‌ترین مسایل سیاسی، داخلی و اقتصادی باشد»!  بدیهی است تشبیهات شعرگونه نمی‌تواند پاسخ این پرسش اساسی باشد. آقای روحانی چند روز قبل و در جشن هسته‌ای نیز برجام را به ابر باران‌زا تشبیه کرده و گفته بودند؛ «باران رحمت برجام بر مردم نازل شده است»!  که بهتر بود می‌فرمودند ابر برجام را با امتیازات فراوانی که دادیم، بارور کردیم ولی به جای آسمان ایران در آسمان آمریکا باریده است!


2- آقای روحانی فرموده‌اند؛ «آنچه در سال 92 وعده دادیم که چرخ سانتریفیوژها بچرخد، می‌بینید که مدرن‌ترین سانتریفیوژها یعنی  IR8 می‌چرخد و چرخ اقتصاد هم می‌چرخد»!


در ‌این خصوص باید گفت؛ چرخ نزدیک به 20 هزار سانتریفیوژ می‌چرخید ولی دولت شما بیش از 12 هزار سانتریفیوژ را از چرخش انداخت - متن برجام - و چرخ اقتصاد نیز ماجرای دیگری دارد که به آن اشاره خواهیم کرد و اما آقای رئیس‌جمهور درباره سانتریفیوژ  IR8تمام ماجرا را نگفته‌اند و آن، این که

الف: فقط یک دستگاه سانتریفیوژ IR8  در اختیار داریم که ساخت آن نیز به دولت کنونی ربطی ندارد بلکه طراحی و ساخت اولیه آن به دست دانشمندان هسته‌ای کشورمان که برخی از آنها در دولت آقای روحانی کنار گذاشته شده‌اند، صورت گرفته بود؛ دانشمندانی که امروزه از سوی برخی کشورهای عربی با حقوق‌های کلان به کار دعوت شده‌اند که خوشبختانه نپذیرفته‌اند.


ب: مطابق برجام تا 8 سال و 6 ماه دیگر فقط می‌توانیم 29 عدد سانتریفیوژ  IR8 بسازیم و پس از آن اجازه داده‌اند تا 30 عدد ساخته شود. اما نکته درخور توجه آن که برای آزمایش کارآمدی سانتریفیوژهای IR8  بایستی حداقل 164 عدد از آن را در اختیار داشته باشیم تا یک خوشه و زنجیره تشکیل داده و تست شوند. بنابراین یک عدد IR8  درحالی که حداقل تا 9 سال دیگر اجازه تولید 164 عدد را نداریم، چه دستاوردی است؟


آقای روحانی در جای دیگری با افتخار گفته بودند که امروزه می‌توانیم آب‌سنگین صادر کنیم! و توضیح نداده بودند که 5+1‍ ما را مجبور کرده‌اند آب‌سنگین تولید شده خود را به خارج از کشور بفرستیم! کجای این دستاورد است؟


3- رئیس‌جمهور محترم خدا را شکر کرده‌اند که آنچه را در سال 92 به مردم ایران وعده داده بودند، عمل کرده‌اند و می‌فرمایند؛ «در سال 92 آنچه به مردم عزیز ایران در انتخابات اعلام کردیم، نجات اقتصاد ایران، احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان بود»! و می‌فرمایند «از رکود تورمی فاصله گرفته‌ایم»!  که باید پرسید؛ در کدام عرصه اقتصادی از رکود فاصله گرفته‌ایم؟ تعطیلی نزدیک به 60 درصد کارخانه‌ها و مراکز تولید؟!  بیکار شدن انبوهی از کارگران؟!  رکود فاجعه‌آمیز در بخش مسکن؟! و...؟!


گفته‌اند، در رشد اقتصادی از منفی 7 درصد به رشد بالای 7 درصد رسیده‌ایم و توضیح نداده‌اند که نزدیکترین اقتصاددانان حامی دولت نیز این رقم را حتی با احتساب نفت، در حد 3 درصد می‌دانند - بانک جهانی نیز همین رقم را اعلام کرده است - و از این جهت نه فقط رشد نداشته‌ایم بلکه عقبگرد هم داشته‌ایم.


فرموده‌اند؛ « از تورم 40 درصد به 7 درصد در اسفند سال گذشته رسیدیم»!  در این خصوص گفتنی است آقای روحانی تاکنون برای تورم قبل از 92 ارقام متفاوت 40 درصد، 45 درصد و 51 درصد را اعلام کرده‌اند که به قول یکی از اقتصاددانان حامی دولت، نشان می‌دهد آمار اعلام شده از سوی ایشان اعتبار چندانی ندارد!


و اما ایشان خود به درستی گفته بودند ملاک تورم جیب مردم است و نه آماری که دولت اعلام می‌کند. آیا جیب مردم تورم را تک رقمی نشان می‌دهد یا به قول آقای محمد هاشمی میزان واقعی تورم در دولت آقای روحانی 50 درصد است. این تورم فاجعه‌آمیز را فقط با مراجعه به گذران معیشتی مردم به وضوح می‌توان دید.


4- آقای روحانی، به افتتاح طرح‌های مختلف نیز اشاره فرموده‌اند که کاش توضیح می‌دادند؛


اولا؛ آیا برخی از مراکز و به عنوان مثال فلان کارخانه که 6 سال است افتتاح شده و به کار مشغول است نیاز به افتتاح مجدد دارد؟ ثانیا؛ چند درصد از طرح‌هایی که این روزها در آستانه انتخابات، یکی پس از دیگری افتتاح می‌شوند، به دولت ایشان مربوط است؟! ثالثا؛ آیا افتتاح پشت سرهم این طرح‌ها که برخی از آنها افتتاح مجدد است به انتخابات ربطی ندارد؟ رابعا؛ اگر صدا و سیما به خاطر آن که آقای روحانی رئیس‌جمهور مستقر است، خود را ملزم به پوشش سخنرانی‌های ایشان - نظیر آنچه دیروز ایراد فرمودند - و یا گزارش افتتاح طرح‌ها می‌داند، آیا چنانچه موارد یاد شده نظیر افتتاح‌های مجدد، و افتتاح طرح‌هایی که حاصل کار دولت کنونی نیست و... را مشاهده کرد، به عنوان وظیفه و رسالت خبری خود نباید این موارد را هم به اطلاع مردم برساند؟!


5- رئیس‌جمهور محترم از «احیای اخلاق» و «حقوق شهروندی» به عنوان دستاوردهای دیگر دولت خود یاد کرده‌اند که باید پرسید آیا ناسزاها و اتهاماتی نظیر آنچه در پی می‌آید و فقط اندکی از بسیارهاست و در حق منتقدان روا داشته‌اند، نشانه «اخلاق»!  است؟!


«بی‌سواد، بی‌شناسنامه، مزدور، کاسب تحریم، کودک‌صفت، حسود، بزدل، ترسو، جیب‌بر، بی‌قانون، مستضعف فکری، بیکار، متوهم، غوطه‌ور در فساد، سوءاستفاده‌گر، خرابکار، عقب‌مانده، تازه به دوران رسیده، عصر حجری، هوچی‌باز، منفی‌باف، یأس‌آفرین، ناشکر، باید به جهنم بروند، انقلابیون نفهم، یک مشت لات و...»!


6- آقای دکتر روحانی در اظهارات دیروز خود، «شفاف‌سازی» و «آزادسازی» و «گردش اطلاعات» را نیز از جمله دستاوردهای دولت خود نامیده‌اند! که در این خصوص کافی است به این نکته اشاره شود که دولت یازدهم در پنهان‌کاری و پیشگیری از گزارش عملکرد خود به مردم و حتی گزارش به مراکز رسمی و نظارتی نظیر مجلس شورای اسلامی به اندازه‌ای اصرار داشته است که حتی حامیان دولت از آن با عنوان «دولت محرمانه‌ها»!  یاد می‌کنند. نمونه بارز آن خودداری از اطلاع‌رسانی درباره مذاکرات بود که به فاجعه برجام منتهی شد و یا جلوگیری از ارائه اطلاعات مربوط به قراردادهای نفتی IPC  و...


7- رئیس‌جمهور کشورمان از «ایجاد اشتغال» در دولت خود یاد کرده‌اند که مخدوش بودن این ادعا نیز مانند بقیه موارد نیازی به شرح و توضیح ندارد و کافی است به خیل بیکاران، چه آنها که در اثر رکود فاجعه‌بار شغل‌ خویش از دست داده‌اند و چه آنان که در پی اشتغال هستند، توجه شود. گفتنی است دولت رسما اعلام کرده است، کسانی را که فقط یک ساعت در هفته کار می‌کنند نیز در فهرست افراد شاغل جای داده است! و یا وزیر محترم کار اعلام کرده بود که هر پنج دقیقه یک نفر به خیل بیکاران اضافه می‌شود و...


8- و بالاخره در این‌باره گفتنی‌های فراوان دیگری نیز هست، نظیر مدیریت اشرافی دولت، پرداخت‌های نجومی به مدیران نورچشمی، این ادعا که برجام سایه جنگ را از سر ملت دور کرده است! و یا اینکه قرار است، در دولت از جوانان استفاده شود! و... که به آنها خواهیم پرداخت.



:: برچسب‌ها: برجام , روحانی , ثبت نام , انتخابات , دستاورد , از دست داده ها ,
:: بازدید از این مطلب : 59
تاریخ انتشار : شنبه 26 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

 ثبت‌‌نام از داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری که از 22 فروردین 1396 آغاز شده بود، عصر امروز به پایان می رسد.‎

شخصیتهای سرشناسی که تاکنون برای ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند



:: برچسب‌ها: انتخابات ، انتخابات ریاست جمهوری ، 29 اردیبهشت ، رای مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 46
تاریخ انتشار : شنبه 26 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

برگزاری میزان- ثبت‌‌نام از داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری که از 22 فروردین 1396 آغاز شده بود، عصر امروز به پایان می رسد.

 
ستاد انتخابات کشور


:: برچسب‌ها: انتخابات , ریاست جمهوری , ثبت نام ,
:: بازدید از این مطلب : 50
تاریخ انتشار : شنبه 26 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf


            انتخابات بستر حضور گسترده مردم و تجلي گاه تكرار حماسه پرشور ملتي است كه نهضتي عظيم را به رهبري مصلح و انقلابگر بزرگ قرن حضرت امام خميني به ثمر رسانده است و براي شكل گيري و بقاي نظام حكومتي برخاسته از آن در عرصه هاي گوناگون مقابله با قدرت هاي استعماري و اذناب و ايادي داخلي آنها به دفاع پرداخته است . اينك اين مردم ديگربار در صحنه انتخابات حاضر مي شوند تا انقلاب اسلامي را تداوم بخشند و بقاي نظام اسلامي را تضمين كنند و راه امام خميني را كه احياگر دين و عزت بخش مسلمين و منادي بزرگ آزادي و استقلال است تداوم دهند. براي انجام انتخابات صحيح و موفق و برتر رهنمودهاي امام خميني همچنان مشعل راه ملت مسلمان ايران مي باشد.

اگر يك نفر آدمي باشد كه فيلسوف باشد يك آدمي باشد كه تمام عالم را در تحت سيطره علمي خودش برده باشد لكن جمهوري اسلامي را نمي خواهد اين را تعيين نكنيد.

آن چيزي كه الان لازم است بر همه آقايان بر همه شما جوانان بزرگان و بر همه قشرهاي ملت اين است كه چشمهايشان را باز كنند با مطالعه با دقت افرادي كه ... تعيين مي كنند صفات خاصي را داشته باشند : اول اينكه مومن باشند مومن به اين نهضت باشند جمهوري اسلامي را بخواهند طرفدار مردم باشند امين باشند اسلامي باشند شرقي و غربي نباشند انحرافات مكتبي نداشته باشند » .

عزيزان من كه اميد نهضت اسلامي به شماست در روز تعيين سرنوشت كشور بپاخيزيد و به صندوقها هجوم آوريد و آرا خود را در آنها بريزيد » .

« وصيت من به ملت شريف آن است كه در تمام انتخابات چه انتخاب رئيس جمهور و چه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و چه انتخاب خبرگان براي تعيين شوراي رهبري يا رهبر در صحنه باشند »

همه مسوول سرنوشت كشور و اسلام مي باشند چه در نسل حاضر و چه در نسلهاي آينده .

روز سرنوشت سازي است مي خواهيد زمام كشور را به يك كسي بدهيد كه موثر در مقدرات كشور شما باشد سهل انگاري نكنيد و به پاي صندوقها برويد.

« بايد ملت شريف بدانند كه انحراف از اين امر مهم اسلامي خيانت به اسلام و كشور است و موجب مسئوليت عظيم امت »

انتخاب كنندگان قبل از رفتن به سر صندوق انتخابات منتخبين خود را با تحقيق و دقت كامل روي يك ورقه بنويسند كه در وقت راي دادن با ذهن حاضر راي بدهند و لازم است كه خودشان مستقيما راي خود را به صندوق بيندازند و به احدي اطمينان نكنند كه فرصت طلبان در كمينند.

اشخاص بي سواد قبلا با مشورت اشخاص مطمئن متدين كانديداهاي خود رالله به وسيله شخص متديني بنويسند و باز به شخص ديگري كه مطمئن است بدهند بخواند و خودشان با دست خودشان راي خود را به صندوق بياندازند و اختيار نوشتن راي يا به صندوق انداختن را به هيچ كس ندهند.

بايد اخلاق همه در انتخابات هم اخلاق اسلامي باشد.

حيثيت و آبروي مومن در اسلام از بالاترين و والاترين مقام برخوردار است و هتك مومن چه رسد به مومن عالم از بزرگترين گناهان است و موجب سلب عدالت است .

بايد مردم را براي انتخابات آزاد گذاريم و نبايد كاري بكنيم كه فردي بر مردم تحميل شود .

اينجانب به هيچ وجه و به هيچ كس اجاره نمي دهم تا از سهم مبارك امام عليه السلام و يا از اموال دولت و اموال دفاتر و سازمانها و مجامع و اموال عمومي خرج انتخابات كند.

من متواضعانه از شما مي خواهم كه حتي الامكان در انتخاب اشخاص با هم موافقت نماييد اشخاصي اسلامي متعهد غيرمنحرف از صراط مستقيم الهي را درنظر بگيريد.

افرادي را انتخاب كنيد كه متعهد به اسلام شرقي و غربي نباشند بر صراط مستقيم انسانيت و اسلاميت باشند.
            امروز همه بايد با هم پاي صندوقها برويم و همه با هم اشخاص متعهد مسلم كساني كه نه گرايش چپ دارند نه گرايش راست دارند نه ما را مي خواهند به آنها بفروشند نه ما را مي خواهند به آن طرف بفروشند اين اشخاص را تعيين كنيد تا سرنوشت شما و سرنوشت اسلام سرنوشت صحيح باشد.

اميد است ملت مبارز متعهد به مطالعه دقيق در سوابق اشخاص و گروهها آرا خود را به اشخاصي دهند كه به اسلام عزيز و قانون اساسي وفادار باشند و از تمايلات چپ و راست مبرا باشند و به حسن سابقه و تعهد به قوانين اسلام و خيرخواهي امت معروف و موصوف باشند.

دنبال اين باشيد كه يك نفر صددرصد مكتبي اسلامي در خط اسلام براي رياست جمهوري انتخاب كنيد.
تعيين رئيس جمهور يكي از چيزهايي است كه بر همه مسلمانهاي ايران بر همه مكلفهاي ايران واجب است كه در اين امر دخالت داشته باشند. اگر دخالت نكنند و يك صدمه اي به اسلام برسد هر يك يك ما در محكمه عدل الهي مسوول هستيم .

اين تكليف آقايان است كه راجع به مسائل اسلامي كه پيش مي آيد چه وكيل بخواهيد تعيين بكنيد و چه ... رئيس جمهور بخواهيد تعيين كنيد بايد در صحنه باشيد عذري نداريد كه برويد و كنار بنشينيد.

نگوييد كه ديگران راي مي دهند. من هم بايد راي بدهم . تو هم بايد راي بدهي آن روستايي هم كه در كنار مزرعه خودش كار مي كند بايد راي بدهد. تكليف است .

همه شما همه ما زن و مرد هر مكلف همانطور كه بايد نماز بخواند همانطور بايد سرنوشت خودش را تعيين كند. مردم با شركتشان در انتخابات ثابت كنند كه از اسلام رويگردان نيستند.

آزاد هستيد و رضاي خدا را درنظر بگيريد و توجه به خدا داشته باشيد و پاي صندوقها بعد از اينكه اعلام كردند : تشريف ببريد و راي خودتان را بدهيد. اين راي به اسلام است .

من اميدوارم كه ملت شريف ايران در اين امر مهم الهي ـ كه منحرفان از هر چيزي بيشتر با آن مخالفت كرده و مي كنند و اين نيز از اهميت آن است ـ يكدل و يك جهت در روز انتخابات به سوي صندوقها هجوم برند و آراي خود را به صندوقها بريزند.

كساني را انتخاب كنيد كه مسائل را تشخيص دهند نه از افرادي باشند كه اگر روس يا آمريكا يا قدرت ديگري تشري زد بترسند بايد بايستند و مقابله كنند.

مردم شجاع ايران ... افرادي را كه طرفدار اسلام سرمايه داري اسلام مستكبرين اسلام مرفهين بي درد اسلام منافقين اسلام راحت طلبان اسلام فرصت طلبان و در يك كلمه اسلام امريكايي هستند طرد نموده و به مردم معرفي نمايند.

توجه داشته باشند رئيس جمهور و وكلا مجلس از طبقه اي باشند كه محروميت و مظلوميت مستضعفان و محرومان جامعه را لمس نموده و در فكر رفاه آنان باشند نه از سرمايه داران و زمين خواران و صدرنشينان مرفه و غرق در لذات و شهوات كه تلخي محروميت و رنج گرسنگان و پابرهنه گان را نمي توانند بفهمند.

از آقايان كانديداها و دوستان آنان انتظار دارم كه اخلاق اسلامي انساني را در تبليغ براي خود و كانديداهاي خويش مراعات و از هرگونه انتقاد از طرف مقابل كه موجب اختلاف و هتك حرمت باشد خودداري نمايند .

من از همه قشرها از همه ملت مي خواهم كه آداب اسلامي خودشان را نسبت به همه امور خصوصا در انتخابات حفظ كنند و مبادا خيال كنند كه مبارزات انتخاباتي عبارت از اين است كه به ديگران بد بگويند و كارشكني كنند .

روحانيون محترم حوزه هاي انتخاباتي سعي كنند در حوزه خود از افراد و گروههاي مسلمان كه در انتخابات كانديد شده و يا از كانديداهاي مورد علاقه خود طرفداري مي كنند چون پدري مهربان باشند و آنان را با ديده محبت بنگرند.
            تعيين رئيس جمهور يكي از چيزهايي است كه بر همه مسلمان هاي ايران بر همه مكلف هاي ايران واجب است كه در اين امر دخالت داشته باشند. اگر دخالت نكنند و يك صدمه اي به اسلام برسد هر يك يك ما در محكمه عدل الهي مسئول هستيم .

همه شما همه ما زن و مرد هر مكلف همان طور كه بايد نماز بخواند همان طور بايد سرنوشت خودش را تعيين كند .

بايد مردم را براي انتخابات آزاد بگذاريم و نبايد كاري بكنيم كه فردي بر مردم تحميل شود .

از همه قشرها از همه ملت مي خواهم كه آداب اسلامي خودشان را نسبت به همه امور خصوصا در «انتخابات » حفظ كنند و مبادا خيال كنند كه مبارزات انتخاباتي عبارت از اين است كه به ديگران بد بگويند و كارشكني كنند

 

 



:: برچسب‌ها: انتخابات , امام , حضور , حماسه ,
:: بازدید از این مطلب : 55
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

امام خمینی (ره) : « وصیت من به ملت شریف آن است که در تمام انتخابات چه انتخاب رئیس جمهور و چه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چه انتخاب خبرگان برای تعیین شورای رهبری یا رهبر در صحنه باشند »

…. باید مردم را برای انتخابات آزاد گذاریم و نباید کاری بکنیم که فردی بر مردم تحمیل شود .

امام خمینی (ره) :« وصیت من به ملت شریف آن است که در تمام انتخابات چه انتخاب رئیس جمهور و چه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چه انتخاب خبرگان برای تعیین شورای رهبری یا رهبر در صحنه باشند »

همه مسوول سرنوشت کشور و اسلام می باشند چه در نسل حاضر و چه در نسلهای آینده .

روز سرنوشت سازی است می خواهید زمام کشور را به یک کسی بدهید که موثر در مقدرات کشور شما باشد سهل انگاری نکنید و به پای صندوقها بروید.

« باید ملت شریف بدانند که انحراف از این امر مهم اسلامی خیانت به اسلام و کشور است و موجب مسئولیت عظیم امت »

انتخاب کنندگان قبل از رفتن به سر صندوق انتخابات منتخبین خود را با تحقیق و دقت کامل روی یک ورقه بنویسند که در وقت رای دادن با ذهن حاضر رای بدهند و لازم است که خودشان مستقیما رای خود را به صندوق بیندازند و به احدی اطمینان نکنند که فرصت طلبان در کمینند.

اشخاص بی سواد قبلا با مشورت اشخاص مطمئن متدین کاندیداهای خود را به وسیله شخص متدینی بنویسند و یا به شخص دیگری که مطمئن است بدهند بخواند و خودشان با دست خودشان رای خود را به صندوق بیاندازند و اختیار نوشتن رای یا به صندوق انداختن را به هیچ کس ندهند.

باید اخلاق همه در انتخابات هم اخلاق اسلامی باشد.

حیثیت و آبروی مومن در اسلام از بالاترین و والاترین مقام برخوردار است و هتک مومن چه رسد به مومن عالم از بزرگترین گناهان است و موجب سلب عدالت است .

باید مردم را برای انتخابات آزاد گذاریم و نباید کاری بکنیم که فردی بر مردم تحمیل شود .

اینجانب به هیچ وجه و به هیچ کس اجاره نمی دهم تا از سهم مبارک امام علیه السلام و یا از اموال دولت و اموال دفاتر و سازمانها و مجامع و اموال عمومی خرج انتخابات کند.

من متواضعانه از شما می خواهم که حتی الامکان در انتخاب اشخاص با هم موافقت نمایید اشخاصی اسلامی متعهد غیرمنحرف از صراط مستقیم الهی را درنظر بگیرید.

           امروز همه باید با هم پای صندوقها برویم و همه با هم اشخاص متعهد مسلم کسانی که نه گرایش چپ دارند نه گرایش راست دارند نه ما را می خواهند به آنها بفروشند نه ما را می خواهند به آن طرف بفروشند این اشخاص را تعیین کنید تا سرنوشت شما و سرنوشت اسلام سرنوشت صحیح باشد.

امید است ملت مبارز متعهد به مطالعه دقیق در سوابق اشخاص و گروهها آرا خود را به اشخاصی دهند که به اسلام عزیز و قانون اساسی وفادار باشند و از تمایلات چپ و راست مبرا باشند و به حسن سابقه و تعهد به قوانین اسلام و خیرخواهی امت معروف و موصوف باشند.

نگویید که دیگران رای می دهند. من هم باید رای بدهم . تو هم باید رای بدهی آن روستایی هم که در کنار مزرعه خودش کار می کند باید رای بدهد. تکلیف است .

همه شما همه ما زن و مرد هر مکلف همانطور که باید نماز بخواند همانطور باید سرنوشت خودش را تعیین کند. مردم با شرکتشان در انتخابات ثابت کنند که از اسلام رویگردان نیستند.

آزاد هستید و رضای خدا را درنظر بگیرید و توجه به خدا داشته باشید و پای صندوقها بعد از اینکه اعلام کردند : تشریف ببرید و رای خودتان را بدهید. این رای به اسلام است .

من امیدوارم که ملت شریف ایران در این امر مهم الهی ـ که منحرفان از هر چیزی بیشتر با آن مخالفت کرده و می کنند و این نیز از اهمیت آن است ـ یکدل و یک جهت در روز انتخابات به سوی صندوقها هجوم برند و آرای خود را به صندوقها بریزند.

.

.

مقام معظم رهبری :

مقام معظم رهبری با تأکید بر اینکه “انتخابات مصونیت بخش انقلاب است” خاطرنشان کرد: هرچه حضور در انتخابات بیشتر و پای صندوق‌های رای شلوغ‌تر باشد، اعتبار کشور بالا خواهد رفت و مصونیت کشور بالا می رود.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر لزوم تشکیل “مجلس صالح و سالم و قوی” با شرکت پرشور مردم، و با بیان اینکه اینچنین مجلسی می‌تواند بر همه دستگاه‌های کشور اثر بگذارد، افزودند: دشمن ۲-۳ ماه است که با بوق های تبلیغاتی اش میخواهد مردم را ناامید و مایوس کند تا در انتخابات شرکت نکنند و بعضی در داخل کشور بدون اینکه بفهمند با آنها همراهی می‌کنند؛ دشمنان بیرونی مغرض‌اند و برخی داخلی‌ها غافل.

مقام معظم رهبری همچنین با تأکید بر اینکه آنچه در انتخابات لازم است “رقابت سالم و بدون تهمت زنی و بدگویی است“  فرمودند : فضای انتخابات باید سالم باشد. مردم اگر  خودشان نامزدهای انتخاباتی را می‌شناسند طبق تشخیص خود حتما عمل کنند و اگر نمی شناسند از افراد بصیر استفاده کنند.



:: برچسب‌ها: رهنمود , انتخابات , حضور , امام راحل , رهبری ,
:: بازدید از این مطلب : 33
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نوروزی فرماندهان ارشد نیروهای مسلح:

 برنامه دشمن القاء احساس «نمی‌شود و نمی‌توانیم» در مسئولان است/ حمله به سوریه خطایی راهبردی است؛ امریکا مثل اروپا گرفتار جریان تکفیری خواهد شد/ دولتهای اروپایی ریاکار و مدعی در قضیه سوریه، خروارها سلاح شیمیایی به صدام دادند
حضرت آیت الله خامنه‌ای در ارزیابی اقدام اخیر آمریکا در تهاجم نظامی به سوریه افزودند: کاری که آمریکایی‌ها کردند، اشتباه و خطایی راهبردی است و آنها در حال تکرار خطای گذشتگان خود هستند.
 حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار نوروزی فرماندهان ارشد نیروهای  مسلح، با اشاره به برنامه دشمن برای تضعیف روحیه مردم، مسئولان و نیروهای مسلح و القای روحیه «نمی‌شود و نمی‌توانیم»، خاطرنشان کردند: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران باید با توکل بر خدا و اعتماد به‌نفس، روز به روز توانایی‌ها و ظرفیتهای خود را افزایش دهند و با ابتکار و همت بلند، کمبودها و خلأها را جبران کنند.
 
 
حضرت آیت الله خامنه‌ای در ارزیابی اقدام اخیر آمریکا در تهاجم نظامی به سوریه افزودند: کاری که آمریکایی‌ها کردند، اشتباه و خطایی راهبردی است و آنها در حال تکرار خطای گذشتگان خود هستند.


:: برچسب‌ها: رهبر انقلاب , خطای راهبردی , آمریکا ,
:: بازدید از این مطلب : 43
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
به نقل از فارس، کمتر از یک ماه پس از حضور ناوگروه نیروی دریایی پاکستان در بندرعباس، یک ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با پیام دوستی و حُسن نیت، روز گذشته با ورود به بندر کراچی پاکستان، از سوی گروهی از فرماندهان عالی رتبه نیروی دریایی کشور میزبان مورد استقبال قرار گرفت.
 
این ناوگروه متشکل از ناو تُنب و ناوشکن نقدی به فرماندهی دریادار باقری در بندر کراچی پهلو گرفت و قرار است روز سه شنبه هفته جاری، پس از انجام یک تمرین مشترک با نیروی دریایی پاکستان، بندر کراچی را ترک کند.


:: برچسب‌ها: ناو گروه , نیروی دریایی , کراچی , پاکستان ,
:: بازدید از این مطلب : 42
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
خبرگزاری میزان- حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهور در نشستی با خبرنگاران رسانه های ‏همگانی داخلی و بین المللی، ضمن طرح مهمترین مسایل کشور، مواضع جمهوری اسلامی ایران را ‏درباره مسایل منطقه ای وبین المللی تشریح و تبیین کرد.
 

روحانی



:: برچسب‌ها: روحانی , وعده صد روزه , دوره چهار ساله ,
:: بازدید از این مطلب : 48
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
نامزدهای جبهه مردمی

پنج کاندیدا از میان ۱۰ کاندیدایی که در مجمع ملی اول انتخاب شده بودند، به عنوان نامزدهای آینده جبهه انقلاب تا به اینجا معرفی شدند.



:: برچسب‌ها: زندگی‌نامه , فعالیت‌های, سیاسی , اجرایی, ۵ کاندیدای , جبهه مردمی , نیروهای, انقلاب , اسلامی, تصاویر, حجت‌اسلام, سید , ابراهیم , رئیسی, سید , پرویز , فتاح, محمد, باقر, قالیباف, مهرداد, بذرپاش , علیرضا , زاکانی , , ,
:: بازدید از این مطلب : 56
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

قالیباف: شرایط بحرانی کشور نتیجه ناکارآمدی دولت فعلی است/ تلاش برای جایگزینی رئیس‌جمهور کنونی ضروری است/ درخواستی برای نامزدی نداشته و ندارم/ از تلاش نیروهای مردمی انقلاب برای وحدت حمایت می‌کنم

خبرگزاری فارس: قالیباف: شرایط بحرانی کشور نتیجه ناکارآمدی دولت فعلی است/ تلاش برای جایگزینی رئیس‌جمهور کنونی ضروری است/ درخواستی برای نامزدی نداشته و ندارم/ از تلاش نیروهای مردمی انقلاب برای وحدت حمایت می‌کنم

محمدباقر قالیباف درخصوص نامزدی خود در انتخابات گفت: بنده هیچ درخواستی برای نامزدی نداشته و ندارم.



:: برچسب‌ها: قالیباف , انتخابات , شرایط بحرانی , ناکارآمدی دولت ,
:: بازدید از این مطلب : 41
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
سرویس سیاسی سایت «استراتفور» که ارزیابی امنیتی و تحلیلی ارائه می‌دهد در گزارش تحلیلی تازه خود تحت عنوان «پیش‌بینی سیاست غیر‌قابل پیش‌بینی ایران» درباره انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو ارزیابی‌ای را انجام داده است.
کاخ سفید پیش‌بینی یک سایت امنیتی آمریکا از انتخابات 96 ایران
به این مطلب امتیاز دهید
80% 20%

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، استراتفور در این باره سه پیش‌بینی را انجام داده است: «با حمایت اصلاح‌طلبان و میانه‌روها، حسن روحانی رییس‌جمهوری ایران بار دیگر پیروز انتخابات خواهد بود و دومین دوره ریاست‌جمهوری خود را نیز طی خواهد کرد. با این وجود، مخالفان محافظه‌کار او تمام تقلای خود را خواهند کرد تا نامزدی که بتواند در درون اردوگاه سیاسی‌شان اتحاد ایجاد کند را بیابند. آنان تمام تلاش خود را برای باخت روحانی انجام خواهند داد. واقعیت آن است که فارغ از آن که چه فردی رییس‌جمهوری بعدی ایران باشد سیاست خارجی آن کشور ثابت باقی می‌ماند و با تغییر و تحول شگرفی مواجه نخواهد شد.»

 

این سایت می‌افزاید: «هر‌چند سیاست ایران تا حد زیادی غیر‌قابل پیش‌بینی است؛ احتمالا انتخابات ریاست جمهوری ایران پیچیدگی سال‌های گذشته را نخواهد داد. بسیاری از نیروهای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در ایران خواستار نوسازی اقتصاد و حضور دوباره ایران در جامعه بین المللی را هستند. هر‌چند که رییس‌جمهوری کنونی ایران مردی است که سکانداری این مسیر را برعهده دارد هنوز به طور علنی قصد خود برای نامزدی در انتخابات اعلام نکرده است اما به احتمال زیاد بزودی اعلام می‌کند و علاقه لازم برای تداوم دوره ریاست‌جمهوری‌اش برای یک دوره دیگر را خواهد داشت. البته این مانع از آن نخواهد شد که رقبای محافظه‌کار او از تلاش برای یافتن نامزدی به منظور به چالش کشیدن‌ او دست بردارند.»

 

از زمانی که روحانی در سال ۲۰۱۳ میلادی به قدرت رسیده است از اصلاحات اقتصادی و آغاز روابط دیپلماتیک و تعامل مجدد با غرب سخن گفته است. او امتیازاتی دارد و برای مثال می‌‌تواند اشاره کند که صادرات نفت پس از لغو تحریم‌ها بدنبال برجام افزایش یافت. همچنین در زمان ریاست‌جمهوری او تورم از ۴۵ درصد به ۸.۷  درصد کاهش یافت. با این حال، نرخ بیکاری در ایران هنوز هم بالاست. ۲۰ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی هنوز کاری ندارند. با این حال، طبق سنت سال‌های گذشته دشوار و غیر‌معمول است که رییس‌جمهوری در ایران یک دوره‌ای باشد. تنها فردی که در ایران که نتوانست دومین دوره خود را ادامه دهد محمد علی رجایی بود که در سال ۱۹۸۱ تنها چهار هفته پس از آغاز به کارش ترور شد.»

 

این سایت در ادامه اشاره می‌کند که محافظه‌کاران سنتی هنوز هم امید به شکست روحانی دارند. دلیل اصلی مخالف آنان با او اختلاف‌نظر دو طرف درباره اصلاحات اجتماعی است. محافظه‌کاران مخالف اصلاحات در عرصه اجتماعی هستند. البته آنان بسیار پراکنده هستند؛ در انتخابات ۲۰۱۳ نیز دیدیم که نتوانستند بین چهار نامزد برای کناره‌گیری و مطرح کردن یک نامزد به اجماع برسند. در آن انتخابات قالیباف مهمترین نامزد اصولگرایان تنها ۱۶.۵ درصد از آرا را کسب کرد در حالی که روحانی ۵۰.۹ درصد آرا را از آن خود کرده بود.»

 

استراتفور در ادامه اشاره می‌کند که با وجود ائتلاف قدرتمند اصلاح‌طلبان و اصولگرایان میانه‌رو، شکست دادن روحانی کار دشواری خواهد بود. این سایت در ادامه اشاره می‌کند که اگر آیت‌الله رئیسی متولی استان قدس رضوی با محاسبه وضعیت و برای اجتناب از شکست مقابل اصلاح‌طلبان و میانه‌روها صلاح را بر این ببیند که پیشنهاد نامزدی محافظه‌کاران را نپذیرد، تنها  گزینه باقی‌مانده برای محافظه‌کاران علی لاریجانی خواهد بود اما مشکل محافظه‌کاران اکنون این است که به نظر نمی‌رسد لاریجانی علاقه‌ای به نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری داشته باشد. او حامی دولت روحانی بوده و به احتمال زیاد در انتخابات پیش‌رو هم از او حمایت می‌کند.»

 

این سایت در پایان می نویسد اگرچه میان میانه‌روها و محافظه‌کاران سنتی بر سر لزوم پیوستن ایران به اقتصاد جهانی اشتراک‌نظر وحود دارد اما آن دو طیف شدیداً بر سر لزوم یا عدم لزوم اصلاحات اجتماعی با یکدیگر اختلاف‌نظر دارند. استراتفور اشاره می‌کند که روحانی برای داغ‌تر‌شدن فضای انتخاباتی و جلب آرای بیشتر به سوی خود در ماه‌های آینده، درباره اصلاحات اجتماعی و ضرورت آن بیشتر سخن خواهد گفت.

 

آفتاب نیوز/



:: برچسب‌ها: سایت امنیتی , امریکا , انتخابات ایران , پیش بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 43
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
خبرگزاری میزان- فرمانده سابق سپاه استانهای یزد و هرمزگان مهمترین حربه های دشمن برای انتخابات 96 را بیان کرد.
 

جوکار

محمد صالح جوکار فرمانده سابق سپاه استانهای یزد و هرمزگان و عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با بیان اینکه انتخابات و مبارزات انتخاباتی از نظر نظام سلطه، تلاش برای زیر سؤال بردن اصل کارآمدی نظام است تا ضعف‌های کشور به شکل ‌اغراق‌آمیز و حداکثری به پای ناکارآمدی جمهوری اسلامی نوشته شود، اظهار کرد: آنها سعی می کنند با ایجاد احساس ناامیدی در رای دهندگان، مانع حضور حداکثری مردم در پای صندوق آرا شوند. 
 
وی با بیان اینکه موضوع "تحریم انتخابات" که همه ساله با نزدیک شدن به موعد انتخابات، شاهد آن هستیم از حربه های همیشگی دشمنان انقلاب است، عنوان کرد: گره زدن حل مشکلات کشور به برقراری با رابطه با آمریکا از دیگر مواردی است که دشمن تلاش دارد تا ورشکستگی ادعایی اقتصاد ایران را به قدرت تحریم‌های آمریکا نسبت داده و تأکید کند که در صورت دست کشیدن انقلاب اسلامی از مقاومت و احکام اسلامی برای رعایت به اصطلاح "حقوق بشر" گشایش‌های اقتصادی و بین‌المللی ایجاد خواهد شد. 
 
جوکار تاکید کرد: مانور دشمن در این زمینه به کم‌کاری‌ها در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باز می‌گردد و با وجود نیاز مفرط کشور به اجرای این سیاست‌ها، در سال اقتصاد مقاومتی آنچنان عملکرد خوبی از سوی مسئولان ارائه نشد.
 


:: برچسب‌ها: جوکار ، انتخابات ، نقشه آمریکا برای انتخابات ایران ، انتخابات ,
:: بازدید از این مطلب : 47
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: انگلیسی ها رضاخان را آوردند و خودشان هم او را از کشور بیرون کردند. مصدق با رضاخان و پهلوی ها رابطه خوبی نداشت. اما همین مصدق در دادگاهِ نظامی ، می گوید: "من نفت را ملی کردم و انگلیسی ها را از ایران بیرون کردم. رضاخان آدم خوبی نبود و انگلیسی ها او را آوردند و خودشان هم تبعیدش کردند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: انگلیسی ها رضاخان را آوردند و خودشان هم او را از کشور بیرون کردند. مصدق با رضاخان و پهلوی ها رابطه خوبی نداشت. اما همین مصدق در دادگاهِ نظامی ، می گوید: "من نفت را ملی کردم و انگلیسی ها را از ایران بیرون کردم. رضاخان آدم خوبی نبود و انگلیسی ها او را آوردند و خودشان هم تبعیدش کردند. اما من به تلافی تبعید همین رضاخان، انگلیسی ها را از کشور بیرون کردم تا بفهمند حق ندارند یک ایرانی را از کشور بیرون کنند". این مصدق است و این هم وزیر خارجه فعلی ما! جناب آقای دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور این کشور و منتخب ملت ایران بوده و آن وقت شما او را که هموطن تان و یک ایرانی است، جلوی بیگانگان مسخره می کنید؟
 
به گزارش نامه نیوز، آنچه در ادامه می خوانید، مهمترین محورهای سخنرانی حمید بقایی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در نشست تبیینی با جمعی از ایثارگران و جانبازان است که در دفتر وی برگزار شد:

* با اینکه من معاون رئیس جمهور بودم اما معتقدم رجل سیاسی بودن به سر و صدا و شلوغ بازیهای سیاسی نیست، رجل سیاسی کسی است که در سخت ترین شرایط دوست و ولی نعمتش را نفروشد و کسی که اینگونه است وطن و دین خود را هم نخواهد فروخت.

* تهدید نکنید و نگوئید فلانی پرونده دارد، محکم می گویم هر سندی علیه  بقایی دارید، از برگه بازجویی گرفته تا  فیلم بازجویی آنها را منتشر کنید، تا سیه روی شود هر که در او غش باشد. من فکر نمی کنم از میان افرادی که گذرش به این آقایان افتاده، کسی یافت شود که جرئت بیان چنین درخواستی را داشته باشد. اتفاقاً شماها باید پاسخگوی رفتارهای خلاف قانون و شرع خود باشید و طلبکاری نکنید.

* چهارسال قبل وزیر امور خارجه کشورمان در یکی از شبکه های اجتماعی خطاب به بیگانگان نوشت، آن مرد که هولکاست را نفی می کرد رفته است. اخیرا در اخبار شنیدم همین آقا خطاب به نتانیاهو که اخیرا با مقامات روسی دیدار داشته، می گوید ما سه بار شما یهودی ها را در تاریخ نجات دادیم. گویا فراموش کرده  که 4 سال قبل برای دلخوشی بیگانگان چه نوشته و چه ها گفته است. این وضعیت خجالت آور است.

* انگلیسی ها رضاخان را آوردند و خودشان هم او را از کشور بیرون کردند. مصدق با رضاخان و پهلوی ها رابطه خوبی نداشت. اما همین مصدق در دادگاهِ نظامی ، می گوید: "من نفت را ملی کردم و انگلیسی ها را از ایران بیرون کردم. رضاخان آدم خوبی نبود و انگلیسی ها او را آوردند و خودشان هم تبعیدش کردند. اما من به تلافی تبعید همین رضاخان، انگلیسی ها را از کشور بیرون کردم تا بفهمند حق ندارند یک ایرانی را از کشور بیرون کنند".  این مصدق است و این هم وزیر خارجه فعلی ما! جناب آقای دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور این کشور و منتخب ملت ایران بوده و آن وقت شما او را که هموطن تان و یک ایرانی است، جلوی بیگانگان مسخره می کنید؟

*  قاجارها بخشهائی از خاک ایران را به باد دادند و تازه مدعی هم بودند. فتحعلی شاه پس از قرارداد ترکمانچای بسیار خوشحال بود و می گفت پاسکویچ قرار بود تهران را بگیرد، ولی ما نگذاشتیم! این مثال تاریخی حال و روز امروز بعضی ها است.

* در دولت هشتم قراردادی بسته شده بود تا بر اساس آن، اشیاء تاریخی موزه ملی ایران در انگلیس و اشیاء تاریخی ایرانی که در موزه بریتانیا نگهداری می شد در موزه ملی کشورمان به نمایش درآید. این قرارداد از طرف ایران به طور کامل انجام شده بود اما طرف انگلیسی به تعهد خود عمل نمی کرد و طفره می رفت. سال 88 صدایشان کردیم و گفتیم شما نمی خواهید به تعهدتان عمل کنید؟! طرف انگلیسی گفت آخر مملکت شما ناامن است! گفتم یعنی چه؟ ایران ناامن است؟  خجالت بکشید! ما در اخبار خود شما خواندیم که هنرپیشه ای را روز روشن در شهر لندن چاقو زده اند! آن وقت مملکت ما ناامن است؟!

* موزه بریتانیا اعلام کرد اگر ما منشور کوروش را به شما دادیم و شما آن را پس ندادید، در این صورت تکلیف چیست؟ باید تعهد محکم بدهید! گفتیم چه تعهدی؟ گفت شخص اول کشورشما تعهد بدهد! گفتم: خواب دیدید! ما امضاء شخص اول مملکتمان را آنقدر مقدس می دانیم که هیچ وقت اجازه نمی دهیم پای برگه شما ثبت شود (تشویق حضار) گفت باشد، لااقل رئیس جمهورتان تعهد بدهد. گفتم: اصلا حرفش را نزنید! گفت خود شما که رئیس سازمان میراث فرهنگی هستی تعهد بده. گفتم ابدا! رئیس موزه ملی کشور ما با رئیس موزه بریتانیا می نشینند و توافقنامه برگزاری نمایشگاه منشور کوروش در ایران را  امضا می کنند و همین اتفاق هم افتاد. اما نکته مهم اینجاست که در دولت هشتم، رئیس سازمان میراث فرهنگی برای ارسال اشیاء تاریخی موزه ملی ایران به انگلیس با رئیس موزه بریتانیا که سطح سیاسی او پائین تر از خودش بود توافقنامه امضاء کرده بود.

* حب الوطن من الایمان، وطن دوستی نشانه ایمان است، کسی که وطنش را دوست نداشته باشد خانواده و خودش را هم دوست ندارد. البته باید به بعضی ها حق بدهیم چون بخشی از منافعشان آن طرف آب است،بنابراین مجبورند به خارجیها که می رسند طوری حرف بزنند که منافعشان به خطر نیافتد. الحمدلله من آن طرف آب منافعی نداریم. البته گمان می کنم جناب آقای مهندس مشایی هم جز در رامسر منافع دیگری نداشته باشند.

* پس از شکست آلمان در جنگ دوم جهانی، متفقین گفتند آلمان باید  قرارداد تسلیم بی قید و شرط را امضاء کند. ژنرال کایتل رئیس ستاد کل ارتش آلمان برای امضاء قرارداد تسلیم تعیین شد. در مراسم امضاء قرارداد او همه شئونات یک نظامی ارتش آلمان را رعایت می کند، محکم وبا اقتدار می نشیند و می کوشد اقتدار آلمان را حفظ کند. به افسر کناری اش هم که گریه می کند نگاه معنا داری می اندازد که یعنی درست است ما شکست خوردیم و تسلیم شدیم اما خفت نمی کشیم ونباید جلوی روس و انگلیس و آمریکا گریه کرد. اما در این سالها نگاهی داشته باشیم به رفتار بعضی ها که چگونه نیششان تا بناگوش باز بود و چطور با طرف مقابل برخورد می کردند!

* ملت ایران در همه ادوار تاریخ سربلند و شجاع و غیور بوده است. ما ملتی هستیم که مغول را از این کشور بیرون کردیم. سال 59 وقتی هواپیماهای عراقی به شهر کرمانشاه حمله ور شدند ، ابتدا در میان مردم این شایعه پخش شد که آمریکایی ها حمله کرده اند تا اینکه همان شب بنی صدر به تلویزیون آمد و آغاز جنگ را رسماً اطلاع داد. پدر من که امروز یک بازنشسته ارتشی است، تعریف می کرد که در گیلان غرب تانک های ایرانی مستقر بودند اما اجازه حمله نداشتند و فرمان مقابله صادر نمی شد. در میان غیر نظامیانی که از حمله تانکهای عراقی فرار می کردند، پیرزنی آمد و گفت فرمانده تان کیست؟ افسری که فرمانده ما بود جلو رفت و گفت من هستم. به صورتش آب دهان انداخت و گفت تو خجالت نمی کشی؟ شهرما  دست عراقی ها افتاده و تو نشسته ای؟ افسر فرمانده، همه را جمع کرد و درجه هایش را کند و گفت من می خواهم حمله را شروع کنم، هرکس هست بسم الله. حمله را شروع کردیم و عراقی ها که اصلا انتظارش را نداشتند، وحشت زده عقب نشینی کردند. این قدرت ایمان و اراده دفاع از وطن است.

* امروزه در جهان یک اقلیت قارون صفت، بالای سر مردم نشسته اند و پول کلان، رسانه و قدرت را در اختیار گرفته اند و به بقیه مردم هم می گویند پوپول و عوام! به محض اینکه کسی خارج از اصول و چارچوب های ظالمانه آن ها سخنی بگوید، متهم می شود به نقض دمکراسی. آن ها می گویند ما ارباب هستیم و مردم رعیت ما. اما این فضا در حال شکسته شدن است و صدای اعتراض مردم دنیا شنیده می شود. به اعتقاد من برای نظام سرمایه داری نامی بهتر از «نئوقارونیسم» نمی توانیم پیدا کنیم. در حال حاضر اکثر کشورهای جهان و حتی اروپا موج مردم گرایی و دولت رفاه مردم شکل گرفته است. موج مردم گرایی در ایران هم وجود داشته و خودشان می گویند اولین موج مردم گرایی را احمدی نژاد راه انداخت و پس از او چاوز ادامه داد. درمیان این موج مردمگرایی، شبکه های اجتماعی هم بوجود آمده و همه مردم را به هم متصل کرده است.

* حضرت روح الله (ره) مانند مردم حرف می زد، مانند آنها غذا می خورد و شبیه آنها زندگی می کرد و امروز مقام معظم رهبری این گونه هستند. این منش مردمی رهبران ما بزرگترین افتخار برای ماست. جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد از نارمک به پاستور رفت و بعد از اتمام دوره خدمتگزاری به همان نارمک بازگشت. در طول تاریخ استعمار به رهبران مردمی و آزادیخواه جهان لقب پوپول، بی سواد و تندرو داده است تا به منویات پلیدش برسد.

* می گویند مردم نباید برای دریافت یارانه ثبت نام کنند، اما مردم به اندازه رفراندوم جمهوری اسلامی ثبت نام نمودند. عده ای وقیحانه گفتند مردم منفعت طلب هستند و به این خاطر ثبت نام کرده اند. این چه حرفی است؟ مردمی که در جشن نیکوکاری هرچه در توان دارند هدیه می دهند، در ایام محرم و صفر خرج می دهند و در ماه رمضان سفره افطار پهن می کنند، منفعت طلب هستند؟ مردم در حقیقت به راه درست و روش صحیح توزیع ثروت رای دادند.

* در مورد مسکن مهر گویا عده ای دوست دارند مردم کاسه چه کنم چه کنم دستشان بگیرند و به آن ها محتاج باشند. با خودشان می گویند این ها اگر سیر شوند توقعشان بالا می رود. در حالیکه ملت ایران ملتی عزتمنداست و سرزمین ما هرگز فقیر نیست. این کشور چند هزارسال دوام داشته و همواره مردم خود را تامین کرده است. اگر مفاخری چون فردوسی و سعدی و دیگر بزرگان داریم به این دلیل است که ملت ایران از نظر اقتصادی تامین بوده است. زیرا وقتی فقر بیاید همه چیز از بین می رود. در دور آخر سفرهای استانی به همراه جناب آقای دکتر احمدی نژاد به 100 شهر کشور سفر کردیم و با اطلاع دقیق عرض می کنم که ایران بسیار ثروتمند است. ثروت ما فقط نفت نیست، جنگل ها و مراتع و معادن بیشماری داریم که باید به درستی تقسیم شود.

* یکی از علما در سخنرانی اش عنوان کرد که هرگاه خواستید ببینید رابطه یک نفر با خدا چگونه است، بررسی کنید که رابطه او با خلق خدا چگونه است. چون خلق هم متعلق به خداست و هر که آنان را دوست داشت و برای آنان دلسوزی کرد، حتما رابطه خوبی هم با خدا دارد. مردم به دکتر احمدی نژاد احترام می گذارند این محبت مردمی از الطاف الهی است.

* در کشور قانون خوبی به نام قانون شهروندی داریم. البته مدتی قبل از یک منشوری هم با نام منشور شهروندی رونمائی کردند که بیشتر به درد عکس یادگاری می خورد.

*باید جلوی هرگونه ظلم گرفته شود، دغدغه ما فقط اقتصاد نیست، استعدادها را با مدیریت غلط ، رانت و پارتی بازی از بین میرود. در زمان امیرالمومنین (ع) زنی از طایفه بنی حمدان خدمت حضرت رسید. حضرت قصد داشت نمازش را شروع کند اما تا آن زن را دید، نمازش را رها کرد و از او پرسید مشکلت چیست؟ آن زن به حضرت گفت فرمانداری که برای ما فرستادی به ما ظلم کرده و حق ما را پایمال می کند. امیرالمومنین (ع) با حالت گریان به زن گفت که من از ظلم فرماندارم خبر نداشتم. همین زن سال ها بعد نزد معاویه رفت و گلایه فرماندار را به وی کرد. معاویه برخورد تندی با او کرد و زن در حالت گریان بر زمین نشست و گفت که یاد علی (ع) بخیر. معاویه از او پرسید چرا این حرف را می زنی؟ زن در پاسخ گفت که وقتی به علی (ع) از فرماندارش گله کردم، نمازش را رها کرد و به کار من رسیدگی کرد. اما تو این گونه با من برخورد می کنی. معاویه گفت تو همان زن نیستی که در صفین رجز می خواندی؟ زن پاسخ داد آری من بودم و فرزندانم را در راه علی (ع) تقدیم کردم.

* مدتی قبل که به اتفاق جناب آقای دکتر احمدی نژاد به بازار تهران رفته بودیم، فردی به به ایشان گفت خواهش می کنم به وضعیت مسکن مهر رسیدگی کنید. مسکن یک خواست ملی است، مسکن مهر با رفع ایراداتش باید با قدرت ادامه پیدا کند. من معتقدم به زودی به نقطه ای می رسیم که هر ایرانی در خانه خودش زندگی کند. انشالله به نقطه ای برسیم که هر نو عروسی جهیزیه اش را در خانه خود بچیند. حل مشکل مسکن یکی از وظایف ماست.

* با محاسبه ای که انجام دادیم در گام اول می توان یارانه را به  113 هزار و پانصد تومان رساند. در گام دوم هم این عدد را به 200 هزار تومان می رسانیم و انشالله در پایان به عددی که آقای دکتر احمدی نژاد فرمودند، یعنی همان 250 هزار تومان خواهیم رسید.

* در چهارسال گذشته متاسفانه به دلیل غفلت و بی توجهی مشکلات زیادی ایجاد شده است. با دیپلماسی غلط نفتی،  قیمت نفت بسیار پایین آمده است. گرچه تولید بالا رفته، اما به دلیل کاهش قیمت نفت، افزایش میزان فروش تاثیری در افزایش درآمد کشور ندارد. یکی از مباحثی که حتماً روی آن کار خواهیم کرد، بحث قیمت نفت است. امیدوارم با روی کار آمدن دولتی مردمی، قیمت نفت در جهان واقعی شود و این حالت مفت فروشی تمام شود. من امید دارم که این اتفاق بیفتد و در این صورت است که پول نفت به جیب ملت خواهد رفت.

* متاسفانه به سهام عدالت بی توجهی زیادی شده است. طی روزهای اخیر دیدم که رسانه های خارجی به تمسخر می گویند مردم باید 500 هزار تومان بدهند و 507 هزار تومان سود سهام بگیرند. سهام عدالت برای ملت است و من حتما آن را به سرانجام خواهم رساند.

* بحث دیگر، بیمه بازنشستگی زنان خانه دار است. زنانی که شاغل نیستند باید برای آینده خود بیمه بازنشستگی داشته باشند که این مورد را هم انشاءلله انجام خواهیم داد.

* من دولت را به ملت برمی گردانم. بسیاری از مردم معتقدندکه در حال حاضر دولت بفکر  ملت نیست زیرا اگر بفکر ملت بود و برای ملت بود این رفتارها با مردم انجام نمی شد. اگر درد ملت فهمیده می شد، با یارانه ها  اینطور برخورد نمی شد، نکته مهم اینجاست که  رسانه های خارجی هم در این جور موارد برایشان رپورتاژ آگهی می روند و می گویند یارانه چیز بدی است! چندی پیش برای یارانه در سوئیس همه پرسی برگزار کردند و مردم اعلام کردند که یارانه نقدی نمی خواهند. برخی از رسانه های داخلی روی این موضوع سر و صدا کردند اما نگفتند استدلال مردم سوئیس برای صرفنظر کردن از دریافت یارانه چه بود. شنیدم مردم سوئیس عنوان کرده بودند ما به دولت و مسئولانمان اعتماد داریم، این پول حیف و میل نمی شود و دولت آن را درست خرج می کند لذا آن را دریافت نمی کنیم.

* ما همه ایرانی هستیم، مسلمان یا غیر مسلمان همه هموطن هستیم. ایران پایدار است و آن چیزی که در طول تاریخ به اثبات رسیده همین وحدت و پایداری است. همه قومیت ها محترمند و همه ایرانی هستیم. ایران سرزمین بزرگی است.

* یونانیان ایران را 70 سال اشغال کرده بودند و توسط اشکانیان بیرون رانده شدند. در سلسله اشکانیان مجلس وجود داشت و زنان نیز بسیار مورد احترام بودند. در جنگ حران که میان ایران و روم بود، فرستاده ایران با یک تن از سرداران روم گفت و گو می کرد. سردار رومی به او گفت که ادامه مذاکرات ما در سلوکیه پایتخت ایران! فرستاده ایران به او گفت اگر در کف دستم مو می بینی سلوکیه را هم خواهی دید. دست آخر سورنا سردار ایرانی، شکست سختی را به رومیان تحمیل کرد. صدام حسین نیز در میان کنفرانس خبری که در ابتدای حمله به ایران برگزار کرده بود، به یکباره بلند شد و خواست جلسه را ترک کند. خبرنگاران از او پرسیدند که کجا می روی؟ گفت ادامه مصاحبه را در تهران انجام خواهم داد. فرزندان همان سرزمینی که اجازه تجاوز به رومیان را ندادند، دو هزار سال بعد چنان درسی به صدام حسین دادند که آرزوی اشغال یک وجب از خاک ما را با خود به گور برد.

* ایرانی باید در همه امور بویژه پیشرفت علمی سرآمد باشد. استعدادهای فراوانی در میان جوانان ما وجود دارد. انشالله نه تنها در بحث علم و فن آوری هسته ای، بلکه در تمامی حوزه های علم وفناوری باید به پیشرفت های فراوانی دست پیدا کنیم. رشد علمی ما به هیچ وجه نباید افت کند و به دانشگاه ها که مرکز تولید علم هستند باید نگاه ویژه ای شود. در زمان دولت دکتر احمدی نژاد اینترنت توسعه پیدا کرد و قیمت آن نیز ارزان شد. بسیاری از پروژه ها که الآن افتتاح می کنند، عملیات اصلی آن در زمان دولت قبل صورت گرفته است. برنامه مفصلی برای اشتغال دارم که انشالله آن را اعلام خواهم کرد. ریشه اصلی بیکاری در رکود است که باید فکری اساسی برای آن کرد.

* تصوری که من از انتخابات 96 دارم این است که این رقابت، میان مردم و جماعتی سیاسی خواهد بود.

منبع: دولت بهار



:: برچسب‌ها: بقایی ، روحانی ، انتخابات ,
:: بازدید از این مطلب : 50
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

شرق: از زمانی که زمزمه‌های آمدن رئیسی قوت گرفت، او را جدی‌ترین رقیبی دانستند که در برابر روحانی ظاهر خواهد شد. رقیبی که با آمدن خود، احتمالا به شکل‌گیری فضای دوقطبی در انتخابات این دوره ریاست‌جمهوری کمک خواهد کرد. حتی بعضی از تحلیلگران معتقدند شکل‌گیری دوقطبی می‌تواند به نفع روحانی تمام شود. یعنی آمدن رئیسی آرای خاکستری و خاموش را ترغیب کند که نه‌تنها پای صندوق‌های رأی حاضر شوند، بلکه آرای خود را به سبد روحانی بریزند. اما اینکه این موضوع چقدر به واقعیت نزدیک است و اینکه این احتمال تا چه اندازه محقق‌شدنی است، سؤالی است که با غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران، در میان گذاشتیم. کرباسچی معتقد است که تحلیل‌ها را باید به زمانی موکول کرد که رئیسی فارغ از تکذیب‌ها به صورت رسمی بیانیه دهد. با این حال معتقد است بین اداره‌کردن دولت و مرکزی مثل آستان قدس که مردم عاشقانه براي آن کار می‌کنند، تفاوت‌های درخور‌توجهی وجود دارد. مشروح این گفت‌وگو را در پی می‌خوانید:

 

‌فکر می‌کنید با جدی‌ترشدن حضور آقای رئيسی در عرصه انتخاباتی، فضای دوقطبی شکل بگیرد؟ اصلا قائل به شکل‌گیری چنین فضایی هستید؟
شکل‌گیری فضای دوقطبی در عرصه انتخابات که محتمل است. حالا هنوز که آقای رئيسی به صورت قطعي اعلام حضور نکرده است. باید صبر کرد و دید در چند روز آینده ایشان اصلا اعلام نامزدی خواهد کرد یا خیر و بعد بر اساس آن به تحلیل و نظر پرداخت. نکته مهم اما در جریان انتخابات، فارغ از اینکه چه کسی حضور پیدا می‌کند یا نمي‌کند، ارائه برنامه است. باید صبر کرد و دید بعد از اعلام حضور ایشان، برنامه او برای مسائل مختلف كشور چه خواهد بود. مثلا برنامه‌اش برای سیاست خارجی و ارتباط‌گیری بهتر با دنیا چه خواهد بود؟ مثلا اگر مذاکره را قبول ندارند، به جای آن به چه روشی مستمسک خواهند شد؟ یا مثلا برای معضلات اقتصادی چه راهکاری ارائه خواهند داد. مهم در آستانه انتخابات، ارائه برنامه است. من فکر می‌کنم اتفاق خوبی که رخ داده و می‌توان آن را جزء افتخارات دولت حساب کرد، این است که جریانات مختلف تصمیم گرفته‌اند با استفاده از ابزار سیاسی منویات خود را دنبال کنند. مثلا همین جریان حزب‌الله که زمانی تجمع غیرقانونی برگزار می‌کرد یا تجمع و میتینگ را برهم می‌زد، حالا به این نتیجه رسیده که برای پیاده‌کردن منویات خود باید از طریق انتخابات و کسب رأی مردم وارد عرصه رقابت شود.
‌فکر می‌کنید تحرکاتی که آقای رئيسی از زمان انتصابش در تولیت آستان قدس آغاز کرده و خدماتی که به مردم و زائران ارائه می‌دهد، می‌تواند در راستای تحرکات انتخاباتی ارزیابی شود و مردم به آن چه واکنشی نشان می‌دهند؟
ببینید اینکه گفته شود هرکسی تحرکی انجام می‌دهد، انتخاباتی است؛ این را درباره دولت هم می‌توان گفت. همان‌طور که گفته و اعلام هم شده که برخی از تحرکات دولت انتخاباتی است. از این رو درباره آقای رئیسی و فعالیت‌هایی که درباره آستان قدس هم انجام داده، می‌توان چنین تلقی‌اي کرد.
همان‌طور که گفتم مردم به دنبال ارائه برنامه هستند. ببینید کشورداری با اداره مرکزی مثل آستان قدس که مردم با عشق و علاقه براي آنجا کار می‌کنند و نذورات خود را تقدیم آستان می‌کنند، فرق دارد؛ با دولت که در جایگاهی قرار گرفته که باید به مطالبات پاسخ دهد. یکی از دولت کار می‌خواهد، یکی از دولت بازنشستگی می‌خواهد، یکی به دنبال فضای باز سیاسی است و... یعنی اداره دولت با اداره چنین نهادی خیلی متفاوت است. از همین رو باید مشخص شود که مثلا برنامه رقیب برای حل معضل اقتصاد و اشتغال چیست. اگر دولت مدعی است سالی ٧٠٠ هزار شغل ایجاد کرده، رقیب او تا چه میزان می‌تواند اشتغال ایجاد کند و با چه منابعی می‌تواند این کار را انجام دهد. از سوی دیگر مردم هم مدیریت‌های مختلف را تجربه کرده‌اند. مردم زمانی را تجربه کرده‌اند که درآمد دولت هنگفت بوده است و حاصل نحوه توزیع آن را هم دیده‌اند. بنابراین، خودشان بهترین قضاوت‌کننده و تصمیم‌گیر دراین‌باره هستند. این‌گونه نیست كه مردم نشسته باشند تا هيئت‌رئیسه جمعی... برای آنها تصمیم بگیرند و بگویند فلان فرد نامزد اصلح است یا مقبول است و اینها... . مردم با توجه به تجربه‌هاي اين دوره‌ها برنامه‌هاي افراد و مجموعه‌هاي سياسي را مدنظر دارند.
‌ولی بالاخره زمان انتخابات، وقتی وارد فضای هیجانی و تبلیغاتی شویم، شرایط تغییر خواهد کرد و این تحرکات ممکن است بر رأی و نظر مردم اثر بگذارد؟
شرایطی که کشور با آن روبه‌رو بوده و هست، شرایطي عادی نبود. خود دولت بارها تأکید کرده که در این چهار سال مشغول آواربرداری بوده است. همین آقایانی که در این جبهه‌ها جمع می‌شوند هم زمانی احمدی‌نژاد را که عامل این شرایط است، اصلح می‌دانستند. بعد از گذشت عمر دولتش، او را منحرف دانستند، اینها نمی‌توانند از زیر بار این آوار شانه خالی کنند. حالا هم که گرد هم آمده‌اند و اگر در فضایی قرار بگیرند که بخواهند اقدامات دولت را نقد کنند، باید بگویند به جای این نقدها خودشان قرار است چه چیزی ارائه دهند. در جریان اصلاح‌طلب این موضوع روشن است. برنامه جریان اصلاح‌طلب در حوزه سیاست خارجی و تعامل با دنیا روشن است. این جریان معتقد به مذاکره و به‌ثمر‌رسیدن آن بود تا بتواند فضای اقتصادی را تغییر دهد. در حقیقت در پس امنیت ایجادشده ناشی از مذاکرات بوده و هست که امکان گشایش اقتصادی فراهم می‌شود. این درباره جریان رقیب روحانی هم باید مشخص شود. یعنی معلوم شود در تمام حوزه‌هایی که نقد دارد یا قبول ندارد، چه جایگزيني ارائه خواهد داد.
‌لطفا کمی صریح‌تر بگویید که با روشن‌ترشدن فضای انتخاباتی و نقشه حضور کاندیداها، آیا واقعا آن جریان دوقطبی که بعضی از تحلیلگران در این چند روز به آن اشاره کردند، شکل می‌گیرد؟ یعنی آمدن رئیسی آن دوقطبی را شکل می‌دهد؟ در این صورت استراتژی حامیان دولت و جریان اصلاح‌طلبان برای مواجهه با این دوقطبی چه خواهد شد؟
ببینید؛ اینکه دوقطبی شکل بگیرد یا نگیرد، مهم نیست. تأکید من این است که باید یک قطب باشد و آن قطب هم خدمت به مردم باشد. یعنی چه رئیسی و چه روحانی بيايد یا هر گزینه دیگری، باید به فکر این باشند که چگونه به مردم خدمت کنند. اینکه جریان رقیب هم از این سخن می‌گوید که ما برای ریاست‌جمهوری به ٢٠ میلیون رأی نیاز داریم، همین خودش تغییر مثبتی است. اینکه پذیرفته‌اند باید رأی و نظر مردم را مورد توجه قرار دهند و در محاسبات خود وارد کنند. بالاخره دولت چهار سال در رأس بوده است و مردم هم می‌بینند که چه تحولاتی رخ داده است. با این حال تیم آقای روحانی باید بکوشند تا همه موارد را به مردم توضیح دهند. جاهایی که نقص داشته را به مردم بگویند و توضیح دهند که اگر اتفاقی در جایی که باید رخ می‌داده، نداده و نتیجه‌ای دربر نداشته، علت چه بوده است. یعنی جریان فعالیت به همراه نقص‌ها و وعده‌هایی که عملی نشده را باید به مردم با شفافیت توضیح داد و اگر کم‌کاری یا اهمالی هم صورت گرفته، توضيح دهند. این بهترین شیوه‌ای است که تیم آقای روحانی برای این فرصت یکی، دو ماهه باید در نظر داشته باشد. هر قدر همه با شفافيت و صداقت مسائل را توضيح دهند و رقابت واقعي سياسي بر مبناي برنامه‌هاي غيرشعاري شكل گيرد، نتيجه خوبي خواهد داشت.



:: برچسب‌ها: آستان قدس , ریاست جمهوری , کشور داری , غلامحسین کرباسچی ,
:: بازدید از این مطلب : 42
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

دوگانه احمدی‌نژاد و اصلاح‌طلبان به پایان رسید و احمدی‌نژاد در اولین کنفرانس انتحاری و مطبوعاتی‌اش این‌بار تیر خلاص را به حیات سیاسی خودش زد تا نشان دهد بی‌دلیل ساکت نمی‌نشیند. اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای در سیاست رخ ندهد، بعید است او دیگر بتواند جایگاه مناسبی در سیاست داخلی ایران دست‌وپا کند. احمدی‌نژاد مغلوب آیرونی سیاست شد، همان آیرونی‌ای که به‌واسطه‌اش از نردبان قدرت بالا رفته بود: ساده‌نمای پیچیده‌خو که در تظاهر به تغافل و تجاهل مهارت داشت. پس از کنفرانس مطبوعاتی احمدی‌نژاد که هیچ‌یک از رسانه‌های اصولگرا اعتنایی به آن نکردند، پرده از توافقی پنهانی برداشته شد که دیگر نباید احمدی‌نژاد را دید و جدی گرفت. نه‌اینکه وجود ندارد، بلکه در حین بودنش نباید او را دید؛ درست برعکس رسانه‌های اصلاح‌طلب که مثل همیشه او را دیدند. در این دو رویکرد، دو دیدگاه کاملا متفاوت مستتر است که ریشه‌ای مشترک دارند. احمدی‌نژاد می‌تواند وسیله‌ای باشد برای پیشگیری از دوقطبی‌شدن جامعه بین روحانی و رئیسی. و این رویکرد بیش از آنکه به درد اصلاح‌طلبان بخورد، به مزاج اصولگرایان سازگار است. اصولگرایان با علم به اینکه اصلاح‌طلبان دل ‌خوشی از رئیس دولت نهم و دهم ندارند، برآنند تا جبهه‌ای ایذایی از احمدی‌نژاد و حواریونش در مقابل اصلاح‌طلبان باز کنند تا آنان را خواسته یا ناخواسته به سمت عداوت‌های بی‌ثمر و جنگ‌های فرسایشی و نافرجام هدایت کنند،...

 اما احمدی‌نژاد بی‌بها و بی‌بهانه دم به تله نمی‌دهد و از‌این‌روست که در کنفرانس مطبوعاتی‌اش بی‌محابا به نقد اصولگرایان و نهادهای رسمی پرداخت و حتی زبان به تهدید گشود تا نشان بدهد برای تحقق خواسته‌هایش از هیچ کاری رویگردان نیست و اگر اصولگرایان درصدد تطمیع یا تأدیبش نباشند، او بیش‌ازپیش خط‌های قرمز را درمی‌نوردد و هزینه گزافی بر منتخب آنان تحمیل می‌کند. احمدی‌نژاد به‌خوبی می‌داند انتقاد از روحانی وجهی برایش ندارد. عملکرد روحانی فارق از خوب یا بدبودنش اظهرمن‌الشمس است و فایده‌ای برای احمدی‌نژاد ندارد. آنچه برانگیزاننده توانایی رتوریک (سخنرانی/ خطابه) او است، افشاگری آمیخته به راست و دروغی است که قرار است پرده از اسرار بردارد. از این جهت اصولگرایان و نامزد نهایی آنان دستمایه بی‌بدیلی برای سخنرانی‌های آینده‌اش هستند. از همین‌جا می‌توان به عمق سکوت و بی‌اعتنایی رسانه‌های اصولگرا در منعکس‌نکردن کنفرانس مطبوعاتی احمدی‌نژاد پی برد: سری که درد نمی‌کند، به آن دستمال نمی‌بندند و کسی که بار شیشه می‌برد باید بارش را از چشم سنگ‌اندازان دور نگاه دارد، اما همه اینها یک روی سکه است، روی دیگر آن این است که اصولگرایان تلاش می‌کنند تا برگزاری مناظره‌های تلویزیونی از دوقطبی‌شدن روحانی و رئیسی جلوگیری کرده تا از وجهه تولیت آستان قدس رضوی صیانت کنند؛ صیانتی که هم در پیروزی به کارشان می‌آید و هم در شکست، اما اصولگرایان می‌دانند، بدون صف‌بندی و بدون ما و آنها و بدون آنتاگونیسم، سیاستی شکل نمی‌گیرد. برای غلبه بر حریف بالاخره باید رودررویش ایستاد. اصولگرایان آگاهانه این رودررویی را به تأخیر انداخته و برای اینکه فضای جامعه را به سمت هژمونی غالب خود سوق دهند از چهره‌های فرعی‌شان استفاده خواهند کرد؛ چهره‌هایی چون محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی و بذرپاش افرادی که اینک در جعبه‌ابزار سیاست اصولگرایان بیش از هر زمان دیگری کارایی دارند. آنان از یک‌سو به دولت روحانی حمله می‌کنند و از سوی دیگر موانع و دژهایی برای دورنگاه‌داشتن نامزد نهایی خود از حملات اصلاح‌طلبان و احمدی‌نژاد خواهند بود. سیاست حمله به روحانی آغاز شده است و بی‌دلیل نیست که این چهره‌ها با صراحت و بعضا با کم‌لطفی بیشتری نسبت به گذشته به روحانی حمله‌ور می‌شوند. 
قالیباف: تردیدی وجود ندارد که شرایط فعلی در نتیجه سوءمدیریت و ناکارآمدی دولت فعلی است. معتقدم کسانی که به دنبال نجات کشور از بحران‌های اقتصادی و اجتماعی هستند باید با اتحاد و یکپارچگی برای تحقق هدف رفع بحران مدیریت کلان کشور، کارآمدی و تغییر دولت تلاش کنند.
بذرپاش: به فساد هشت هزارمیلیاردی می‌گویند معوقات بانکی.
البته شدت و ضعف این حملات یکسان نیست. آنان که از چهارساله دوره دوم روحانی بیشتر می‌ترسند، بی‌پروا حمله می‌کنند و می‌دانند اگر روحانی دوباره بر مسند ریاست بنشیند، دیگر تعلل نخواهد کرد و بیش از پیش به حسابرسی و حساب‌کشی خواهد پرداخت. در جنگ‌ها نیز این‌گونه است؛ حریف هرچه بیشتر می‌ترسد، بی‌رحم‌تر می‌شود.برگزاری و سخنرانی‌های دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بدون حضور رئیسی این ادعا را تقویت می‌کند که نوعی تقسیم کار برای شکست روحانی وجود دارد. صف‌بندی اصولگرایان ناهمگن و ناهماهنگ در برابر دولت روحانی خبر از ناکارآمدی این دولت نمی‌دهد، بلکه نشان می‌دهد این دولت بیش از آنچه معلوم است کارآمد بوده است؛ اگر مردم مشارکت کنند و پای صندوق‌های رأی بیایند اصلاح‌طلبان و روحانی راه دشواری در پیش‌رو ندارند. مردم به‌خوبی تمام چهره‌های اصولگرا را می‌شناسند و از پس پشت‌پرده آنان نیز خبر دارند.

احمد غلامی . سردبير

:روزنامه شرق



:: برچسب‌ها: احمدی نژاد , انتخابات , تیر خلاص , حیات سیاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 40
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

یکی از سبزی‌های بسیار مفید توصیه شده برای هر سنی، اسفناج است که گفنه می‌شود از ایران به سایر نقاط جهان رفته و سرشار از ویتامین، پتاسیم و آهن است.

 

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، یکی از سبزی‌های بسیار مفید توصیه شده برای هر سنی، اسفناج است که گفنه می‌شود از ایران به سایر نقاط جهان رفته و سرشار از ویتامین، پتاسیم و آهن است.

 
یکی از برترین مزیتهای اسفناج مبارزه با رادیکال‌های آزاد است که باعث بروز سرطان می‌شودد. برخی غذاها و مزایای دیگر آن را در ادامه بخوانید.

اسفناج برای رفع ورم ریه و روده هم موثر است. آن را هم با ماست و به‌ عنوان پیش غذا می‌خورند، هم با آن خورش و پلو طبخ می‌کنند؛ اما آنچه مهم است این‌که تا می‌توانید باید از فریزر کردن اسفناج خودداری کنید و آن را تازه بخورید.

استفاده از اسفناج در چند غذا

خورش آلو اسفناج

یکی از غذاهای خوشمزه‌ای که با اسفناج تهیه می‌شود، خورش آلو اسفناج است که البته طرفداران زیادی هم دارد. برای تهیه این خورش باید اول پیاز را خلالی خرد کرده و در روغن سرخ کنید تا کاملاً طلایی رنگ شود. سپس گوشت یا مرغ را به پیازها اضافه کنید و تفت دهید. بعد مقداری آب داخل مواد بریزید تا گوشت خوب بپزد. اسفناج‌ها را نیز بعد از شستن و خردکردن همراه مقداری روغن کمی سرخ کنید.

اسفناج سرخ‌شده را همراه تعدادی آلوی خیس شده، درون خورش بریزید. بعد از نیم ساعت غذا آماده است و می‌توانید آن را نوش‌جان کنید.

کوفته‌ریزه با اسفناج

برای تهیه این غذا اول مقداری لپه را درون آب بپزید، وقتی خوب پخت و آبش کم شد، آن را کنار گذاشته، مقداری گوشت چرخ کرده را با نمک و فلفل خوب ورز دهید بعد به صورت کوفته‌‌های ریز درآورده و درون روغن سرخ کنید. اسفناج را هم که خوب شسته و خرد کرده‌اید اضافه کنید و کمی تفت دهید.

مقداری آرد برنج را با ‌آبغوره خوب مخلوط کنید، این مخلوط را همراه با مقداری آب به مواد اضافه کنید سپس لپه‌های پخته را هم اضافه کرده و بگذارید تا بجوشد و خورش به روغن بیفتد و خوب بپزد.

خوراک سیب‌زمینی - اسفناج

دو عدد پیاز را خلالی کرده، سرخ کنید. نیم کیلو اسفناج را که قبلاً پخته‌اید و آبش را گرفته‌اید به پیاز اضافه کرده و تفت دهید. تعدادی سیب‌زمینی را بپزید و بعد از این‌که سرد شد، همراه با نمک و فلفل له‌کنید.

ته ظرف پیرکسی را کمی چرب کنید و نیمی از سیب‌زمینی‌ها را ته ظرف بگذارید. حالا اسفناج‌ها را روی این لایه سیب‌زمینی پهن کنید و بقیه سیب‌زمینی‌ها را روی اسفناج‌ها ریخته و مقداری هم پنیر پیتزا روی آن رنده کنید. غذا را به مدت 15 دقیقه درون فر قرار دهید و وقتی پنیر پیتزا طلایی شد از فر بیرون بیاورید. غذایتان آماده است.

بورانی اسفناج

برای تهیه بورانی اول اسفناج را خوب شسته و درون آبکش بریزید تا آب آن گرفته شود. سپس اسفناج‌ها را درون ظرفی ریخته و بگذارید با حرارت کم بپزد و آب آن گرفته شود. در آخر اسفناج‌ها را له کنید و با مقداری نمک و یک حبه سیر له‌شده درون ماست بریزید و میل نمایید؛ البته می‌توانید اسفناج را بعد از شستن و خشک‌کردن با چاقو ریزکرده و به صورت خام درون ماست بریزید.

نرگسی، غذایی تمام ایرانی

مثل همه غذاهای دیگر که با اسفناج پخته می‌شود، ابتدا اسفناج را شسته و با قدری آب در قابلمه می‌ریزیم و روی شعله می‌گذاریم تا بپزد، اما باید حواسمان باشد هم له نشود، هم رنگش تغییر نکند.

در یک ظرف دیگر مقداری کره یا روغن را آب کرده و سپس اسفناج پخته که آبش را گرفته‌ایم روی‌ کره (یا روغن) داغ می‌ریزیم. آن را کمی تفت می‌دهیم و سپس چند عدد تخم‌مرغ (بنا به میزان اسفناج‌ها و ذائقه خودمان) روی اسفناج‌ها می‌شکنیم. بهتر است با نوک قاشق فضایی برای تخم‌مرغ‌ها باز کنیم تا زودتر ببندند.

قدری نمک و فلفل که به این مخلوط اضافه کنیم، غذای ایرانی ما آماده خوردن است. البته بعضی‌ها هم اسفناج را با پیاز تفت می‌دهند.


:: برچسب‌ها: رفع ورم معده و روده ، خواص دارویی اسفناج ، چه غذاهایی با اسفناج درست می شود ، آموزش خورش آلو اسفناج ,
:: بازدید از این مطلب : 48
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

برگزاری میزان- تلاش آمریکایی‌ها برای تصویرسازی مثبت از خود بیش از آنکه مطابق با حقیقت باشد، یک شوآف و نمایش است؛ هنوز اذهان و افکار عمومی جهانیان مملو از جنایت‌های آمریکایی ها علیه بشریت است؛ از هیروشیما و ناکازاکی در ژاپن تا الرمادی در عراق.

 
خبرگزاری میزانگروه سیاسی : آمریکا دیروز در تجاوزی آشکار با 59 موشک کروز از ناوهای مدیترانه‌ای‌اش به پایگاه نظامی شعیرات واقع در استان حمص سوریه حمله کرد؛ تروریست‌ها از این تهاجم آمریکا به سوریه مسرور و مشعوف شدند و مقامات غربی نیز به ستایش ترامپ رئیس جمهور آمریکا برخاستند؛ اما بهانه آمریکا برای حمله به سوریه کاربرد سلاح شیمیایی در این کشور است؛ امری که آمریکایی‌ها و غربی‌ها آن را به ارتش سوریه نسبت می‌دهند حال آنکه مسکو اسنادی را منتشر کرده است که حکایت از نقش تروریست‌های مورد حمایت آمریکا در انفجار شیمیایی منطقه «خان شیخون» استان ادلب دارد.
 
وقاحت از نوع آمریکایی/ کتابی که از نقش واشنگتن در حمله شیمیایی حلبچه پرده برداری می‌کند 
 
ترامپ رئیس جمهور آمریکا مدعی است نمی‌تواند کشتار مردم با بمب شیمیایی را تحمل کند! از اینرو به سوریه حمله محدود کرده است!«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز به مزورانه‌ترین شکل ممکن در جلسه شورای امنیت تصاویر کشته شدگان حمله شیمیایی در سوریه را نشان داد! سردمداران جدید آمریکا می‌خواهند خود را مدافع بشریت قلمداد کنند و به اذهان جهانیان چنین القاء کنند که مصلح‌اند و برای استقرار صلح از قوای نظامی بهره می‌گیرند! اما این تلاش آمریکایی‌ها برای تصویرسازی مثبت از خود بیش از آنکه مطابق با حقیقت باشد، یک شوآف و نمایش است؛ باور حمایت آمریکا از مردم جنگ زده سوریه و سایر مردم مستضعف و مظلوم اطراف و اکناف گیتی به مانند روز انگاشتن شب است؛ هنوز اذهان و افکار عمومی جهانیان مملو از جنایت های آمریکایی ها علیه بشریت است؛ از هیروشیما و ناکازاکی در ژاپن تا الرمادی در عراق.
 
وقاحت از نوع آمریکایی/ کتابی که از نقش واشنگتن در حمله شیمیایی حلبچه پرده برداری می‌کند
 
اما نماش مزورانه و دِفرمه آمریکایی‌ها برای حامی بشریت نشان دادن خود و مخالفت با کاربرد سلاح شیمیایی درحالی است که پیش‌تر وقتی یک گروه یا رژیمی از سلاح شیمیایی استفاده می‌کرد چنانچه در راستای منافع نامشروع آمریکایی‌ها قرار داشت مورد حمایت واشنگتن قرار می‌گرفت. بارزترین نمونه در این رابطه استفاده رژیم بعث صدام از سلاح شیمیایی در حلبچه است. اقدام جنایتکارانه‌ای که در اسفند 1366 اتفاق افتاد و هزاران غیرنظامی اعم از زنان و کودکان را به کام مرگ کشاند. آمریکایی ها که امروز برای کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه (آن هم توسط تروریست‌های پرورده خود) فریاد وااسفا سر می‌دهند و آنرا بهانه تجاوز نظامی خود به یک کشور مستقل می‌کنند، وقتی در حلبچه سلاح شیمیایی بکار برده شد نه تنها صدامِ جنایتکار را محکوم نکردند بلکه بعدها اسنادی به دست آمد که خود نیز در این جنایت آشکار علیه بشریت نقش داشتند.
 
وقاحت از نوع آمریکایی/ کتابی که از نقش واشنگتن در حمله شیمیایی حلبچه پرده برداری می‌کند  
 
چند سال پیش یک پژوهشگر آمریکایی به نام «یوست هیلترمن» کتابی را با عنوان «رابطه زهرآگین آمریکا،عراق و بمباران شیمیایی حلبچه» به رشته تحریر درآورد؛ کتابی که واکنش های متعددی را در میان مقامات و مسئولان و نخبگان جامعه آمریکا برانگیخت و از پشت پرده حمایت دولت آمریکا از رژیم بعث صدام و تسلیح این رژیم به تسلیحات شیمیایی، سخن گفت.
 
 گری سیک، عضو سابق شورای امنیت ملی آمریکا پیرامون کتاب مزبور گفته است:  «یوست هیلترمن، روایت معتبری از کاربرد واقعی سلاح‏های کشتار جمعی در خاورمیانه معاصر و دستیازی گسترده صدام به تسلیحات شیمیایی علیه ایران در دهه 1980 میلادی را به نگارش درآورده است. پژوهش وی نه ‌تنها جنایات عراق بلکه خطاکاری کسانی در جامعه بین‌المللی که اقدامات رژیم بعثی عراق را نادیده گرفتند و یا تلویحاً با آن همدستی کردند را به‌طور مستند نشان می‏دهد».


:: برچسب‌ها: وقاحت ، آمریکایی ، عراق ، سوریه ، صدام ، شیمیایی ، حلبچه ، ترامپ ، نیکی هیلی ,
:: بازدید از این مطلب : 43
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
برجام

نشریه کنگره آمریکا در گزارشی تفصیلی با اشاره به توافق هسته‌ای با ایران نوشت که این توافق تنها برخی مفادهای تعدادی از تحریم‌های ثانویه علیه ایران را لغو یا کاهش داده و تحریم‌های اولیه همچنان پابرجاست.



:: برچسب‌ها: برجام , تحریم , نشریه کنگره آمریکا ,
:: بازدید از این مطلب : 39
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
سرمایه گذاری خارجی

منفی شدن رشد سرمایه‌گذاری در دولت یازدهم واقعیتی است که در آمارهای رسمی که دستگاه‌های زیرمجموعه دولت روحانی منتشر کرده‌اند.

 



:: برچسب‌ها: آمار , سرمایه گذاری , انتقاد , دولت یازدهم ,
:: بازدید از این مطلب : 48
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

ایران خطر تروریسم و گروه های افراطی تکفیری را از سال های پیش احساس کرده و تمامی زیرساخت های لازم برای مقابله با آن را در خارج و داخل کشور ایجاد کرده است و اگر غیر از این بود، ایران نیز آسیب های جدی از تروریست ها می دید.

چرا داعش نتوانست حتی یک عملیات کوچک در ایران انجام دهد؟



:: برچسب‌ها: داعش , ایران , عملیات , ,
:: بازدید از این مطلب : 48
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مناسب‌بودن نام‌گذاری امسال، گفت: توفیق چندانی برای از بین‌بردن رکود، ایجاد اشتغال و رونق تولید در کشور نداشتیم.

به گزارش تیتر امروز عبدالله رضیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان سوادکوه، با اشاره به اینکه نام‌گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری قابل پیش‌بینی بود، اظهار کرد: شرایط سال گذشته و با توجه به اینکه توفیق چندانی برای از بین‌بردن رکود، ایجاد اشتغال و رونق تولید نداشتیم و شاهد نام‌گذاری مناسب سال توسط مقام معظم رهبری با نام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» هستیم.

وی با بیان اینکه، مشکلات مربوط به تولید، قاچاق کالا، مشکل نقدینگی، رکود صنعت، مشکلات مربوط به سرمایه در گردش، عدم تعادل بین هزینه‌های تولید و تولید به صرفه و عدم بازار‎یابی مناسب برای تولید در کشور وجود دارد، افزود: بانک‌ها با توجه به رکود بازار از نظر منابع با چالش مواجه هستند و نتوانستند برنامه‌های دولت را در حوزه مربوط به خود تأمین کنند.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حوزه کشاورزی و گردشگری و صنایع مرتبط با آن در استان مازندران، توانمندی مناسبی برای اجرایی‌کردن اقتصاد مقاومتی دارند، خاطر‌نشان کرد: گردشگری و کشاورزی و صنایع مرتبط با آن دارای توانمندی مناسبی برای توسعه مازندران هستند و منابع کمتری نسبت به سایر حوزه‌ها برای فعالیت نیاز دارند.

*صنعت مازندران نسبت به استان‌های دیگر عقب‌تر است

این مسؤول به وضعیت صنعت استان مازندران اشاره کرد و با بیان اینکه حوزه صنعتی مازندران نسبت به استان‌های دیگر عقب‌تر است و از آن در مازندران حمایت مناسب نشد و تنها در بخش تولید قطعات خودرویی استان وضعیت بهتری دارد، اظهار کرد: هزینه تولید با عرضه در بازار، سود مناسبی به همراه ندارد که انگیزه سرمایه‌گذاری را پایین می‌آورد و متولیان دولتی و ادارات کل مرتبط استانی حمایت جدی را در دستور کار خود ندارند و پنجره واحد استان مازندران هم توفیقی نداشت.

رضیان به دل‌نگرانی صنعت‌گران مازندران در حوزه بانکی، مالیات و تأمین اجتماعی اشاره کرد و افزود: باید از تولید ملی با توجه به محور‌های مورد نظر مقام معظم رهبری، حمایت کنیم و مردم به سمت مصرف کالای داخلی سوق داده شوند و فرهنگ‌سازی در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه 162 واحد صنعتی در شهرک صنعتی بشل وجود دارد که 30 درصد آن فعال است، گفت: برخی از کارخانه‌ها فعالیت مناسبی دارند ولی در زمینه سرمایه در گردش، نقدینگی و فشار بانک‌ها با مشکل روبرو هستند که مجلس و دولت باید در سیاست‌گذاری‌های خود به آن توجه کنند.



:: برچسب‌ها: عبدالله رضیان ، سوادکوه ، قائمشهر ، جویبار ، نماینده مجلس ,
:: بازدید از این مطلب : 40
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

روزنامه کویتی الرأی مدعی شد اسرائیل با روسیه و آمریکا برای اخراج ایران از سوریه به توافق رسیده است.

 روزنامه کویتی الرأی در شماره امروز خود (شنبه) به نقل از برخی منابع بلندپایه دیپلماتیک در واشنگتن مدعی شد آمریکا، روسیه و اسرائیل بر سر اخراج ایران از سوریه به توافق رسیده‌اند.
 
این منابع دیپلماتیک اعلام کرده اند سفر اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن و مسکو نیز با همین هدف انجام شد تا با آنها توافق کند حضور نیروهای هوادار ایران در سوریه، از جمله حزب الله لبنان، خطری حیاتی برای اسرائیل به حساب می آید؛ مسأله ای که سبب شده حملات این رژیم داخل خاک سوریه طی ماه‌های اخیر افزایش یابد.
 
 
 
 



:: برچسب‌ها: ایران , روسیه , نتانیاهو , توافق ,
:: بازدید از این مطلب : 32
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

علاءالدین بروجردی با اشاره به ارائه طرح تحریم های جدید علیه کشورمان در امریکا افزود: با توجه به رفتارهای ظالمانه امریکا، اعم از کنگره و دولت این کشور علیه جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران، از مدتی قبل با هماهنگی تعدادی از همکاران در مجلس، طرحی تهیه شده است که در نخستین جلسه رسمی پس از تعطیلات آن را مطرح خواهیم کرد . وی گفت: ارتش امریکا با حضور در بحران های متعدد منطقه شامل افغانستان، عراق، سوریه و یمن و همچنین حمایت گسترده ای که از سازمان های تروریستی انجام می دهد، عملا به پشتوانه بزرگ گروه های تروریستی تبدیل شده است که در منطقه مشغول کشتار مردم مظلوم هستند و عملیات محرمانه و مخفی امریکا و سازمان اطلاعاتی این کشور را هدایت می کنند . بروجردی افزود: سازمان اطلاعاتی امریکا و همچنین ارتش امریکا، سازمان های تروریستی دولتی تمام عیار هستند . گفت: با توجه به رفتار امریکایی ها در دوره جدید درخصوص برجام و نقض مکرر آن و همچنین تصویب تحریم های جدید و یا اعلام تحریم های جدید، ما یک جمع بندی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و کمیته هسته ای در این باره انجام خواهیم داد که پس از تعطیلات به استحضار ملت ایران خواهد رسید . بروجردی درباره عنوان این طرح افزود: روح حاکم بر عنوان این طرح، تروریستی بودن ارتش امریکا و سازمان اطلاعاتی این کشور (سیا) است.



:: برچسب‌ها: تحریم , ایران , آمریکا , ارتش , تروریست ,
:: بازدید از این مطلب : 33
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه ای واجدین شرایط اعزام به حج تمتع سال جاری را اعلام کرد.



:: برچسب‌ها: حج , تمتع , واجدین , ایران , عربستان ,
:: بازدید از این مطلب : 34
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

در این سیستم جدید، توان درگیری با اهداف هوایی مثل بالگردها یا پهپادها نیز وجود داشته و در عین حال، می توان آنرا روی خودروهای تاکتیکی، زره پوش ها و حتی شناورهای نظامی هم نصب کرد.



:: برچسب‌ها: پیروز , سامنه ضد زره , ایران , موشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 58
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

 

انتخابات

احتمال حضور مرضیه وحیددستجردی از سوی اصولگرایان برای رقابت با حسن روحانی در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری قوت گرفته است. هر چند هنوز دستجردی به صورت رسمی اعلام کاندیداتوری نکرده اما سخنگویی او در جبهه تازه‌ تاسیس نیروهای انقلاب و انتقاداتش از وضع موجود نشان می‌دهد شاید اصولگرایان تلاش می‌کنند با معرفی یک زن فضای انتخابات را به نفع خود تغییر دهند. سخنگوی شورای نگهبان هم در صحبت‌هایی حضور زنان را در انتخابات بلامانع دانست که می‌توان از آن به عنوان چراغ سبزی برای حضور بانوان تعبیر کرد.

به گزارش ایسنا، این هفته هم مثل هفته گذشته بیشتر اخبار تحت تاثیر درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی قرار داشتند و بسیاری از سیاسیون از انتخابات آینده ریاست‌جمهوری غافل شدند اما به هر حال با توجه به این‌که تنها چهار ماه تا انتخابات ۹۶ باقی مانده برخی اخبار انتخاباتی در طول هفته وجود داشت.

روحانی در پاسخ به احتمال ردصلاحیت‌اش: ما را با شورای نگهبان دعوا نیاندازید

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه راه‌حل دولت برای جلوگیری از تندروی‌هایی چون ایجاد زمزمه‌هایی مبنی بر رد صلاحیت رئیس‌جمهور در انتخابات آتی گفت: ما را با شورای نگهبان دعوا نیاندازید. روابط ما با شورای نگهبان خوب بوده و خوب است. اینها شایعات است و انتخابات یک فرآیندی دارد که تا رسیدن به آن نیز فرصت فراوانی باقی مانده است. امروز باید برای خدمت به نظام و جامعه کمربندهایمان را محکم کنیم.

رئیس‌جمهور در ادامه در پاسخ به این پرسش که آمدن ترامپ چه تاثیری بر انتخابات ایران می‌گذارد و آیا تائید می‌کنید که برای انتخابات آینده حضور می‌یابید یا نه؟ اظهار کرد: راجع به قسمت آخر سوال، جواب دادن سخت است. وجود رئیس‌جمهور جدید در کاخ سفید تاثیر خاصی در انتخابات آینده ایران نخواهد داشت و ایران روند خودش را دارد. مردم تلاش خودشان را انجام می‌دهند و آنچه خواست مردم ایران باشد در انتخابات انجام می‌شود.

مصباحی‌مقدم: زمزمه رد صلاحیت شدن روحانی حرف بیهوده‌ای است

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به آمار انتخابات گذشته و با بیان اینکه طرفدران روحانی نیز اطمینانی به انتخاب دوباره او ندارند، عنوان کرد: اخیرا زمزمه‌هایی مبنی بر ردصلاحیت شدن آقای روحانی شنیده می‌شود که به نظر من حرف بیهوده‌ای است. به هرحال احتمال رای آوردن ایشان هست اما قوت ندارد.

غلامرضا مصباحی مقدم  با اشاره به انتخابات پیش‌رو، احتمال انتخاب مجدد روحانی را ضعیف دانست و اظهار کرد: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که موقعیت ایشان نسبت به سال گذشته افت پیدا کرده است.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه در جریان اصولگرایی قدم‌هایی برای انتخابات برداشته شده است، به جبهه مردمی تازه تاسیس نیروهای انقلاب اشاره و تصریح کرد: سناریو به این شکل است که از مجموع شهرستان‌های کشور، افراد معتقد و باایمانی که سابقه انقلابی دارند (حداقل سه نفر از هر استان) در تهران جمع می‌شوند و شاخص‌های موردنظر نیروهای انقلاب که برای انتخابات ۹۶ تعیین شده به این مجمع که حدود ۲۰۰۰ نفر خواهند شد عرضه می‌شود تا اگر بحث و گفت‌وگویی هست بیان شود.

وی ادامه داد: افرادی که جزو نیروهای انقلابی به حساب می‌آیند معرفی می‌شوند به این ۲۰۰۰ نفر و یک ارزیابی صورت می‌گیرد که کسانی که به میدان آمده‌اند بر اساس این شاخصه‌ها کدام امتیاز می‌آورد و کدام نمی‌آورد. آن‌هایی که امتیاز آوردند (حدود ۳۰ نفر) به ۲۰۰۰ نفر معرفی می‌شوند و بر اساس شاخصه‌ها به آن‌ها رای داده می‌شود. انتظار این است که ۱۰ نفر از این مجموعه رای بالاتری بیاورند، به این ۱۰ نفر میدان داده می‌شود تا هرکدام حدود نیم ساعت بیایند و در مجمع دوم نظرات و دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود را بیان کنند تا رای گیری مجدد انجام شود و پنج نفر باقی بمانند.

مصباحی‌مقدم همچنین گفت: از ۲۰۰۰ نفر ۲۵ نفر به انتخاب خود اعضا مدیریت کار را به دست خواهند گرفت و روی پنج نفر باقی مانده کار می‌کنند تا قبل ثبت‌نام به یک یا دو نفر برسانند و در نهایت آن دو نفر وارد صحنه انتخابات می‌شوند. این جمع محدود به اصولگرایان نمی‌شود و هرکس که سابقه و روحیه انقلابی داشته باشد می‌تواند وارد این مجموعه شود.

رمضان‌زاده عنوان کرد: روحانی پیروز بی‌رقیب انتخابات

سخنگوی دولت اصلاحات در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ رابطه جریان اصلاحات با روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم تصریح کرد:‌ روحانی بیش از حد مورد نظر موفق عمل کرده است. روحانی فقط رئیس‌جمهور اصلاحات نیست، بلکه رئیس‌جمهور کل کشور است. او رئیس‌جمهور موفقی است هر چند شاید ما اصلاح‌طلبان به اهداف صددرصد خود نرسیده باشیم اما اهل شرط گذاشتن برای روحانی نیستیم و از وی به عنوان کسی که در مسیر درست حرکت می‌کند حمایت می‌کنیم هر چند روحانی اصلاح‌طلب نباشد.

عبدالله رمضان‌زاده درباره‌ این دیدگاه که روحانی به دلیل اطمینان از حمایت اصلاح‌طلبان از خود، به سمت اصولگرایان حرکت می‌کند، گفت: خوب است که روحانی این کار را انجام دهد و با رای بالاتری انتخاب شود. این کار ضرری ندارد. خیلی خوب است که روحانی رئیس‌جمهور هر دو جریان باشد. ما به چنین شخصیت‌هایی نیاز داریم و باید از این رویکرد استقبال کرد.

وی درباره مطرح شدن بحث بررسی صلاحیت روحانی برای انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو اظهار کرد: این حرف شورای نگهبان قانونی و منطقی است، ولی من دلیلی برای نگرانی نمی‌بینم. آن‌ها کجا با عملکرد روحانی مشکل دارند؟ برجام  که تایید رهبری را داشته است. منافع ملی هم در اوپک تامین شده است. آن‌ها  با کاهش تورم یا سیاست فرهنگی روحانی مشکل دارند؟ روحانی کدام عمل خارق‌العاده ضد ملی را انجام داده که رد صلاحیت شود؟ از این بابت من نگرانی ندارم و آنقدر قوه عاقله نظام را بالا می‌دانم که روحانی را تایید صلاحیت کند. نگرانی من این است که روحانی بدون رقیب پیروز شود. این وضعیت برای پیشبرد روند دموکراسی خوب نیست که روحانی بدون رقیب توانمند پیروز انتخابات شود. اکنون روحانی هیچ رقیبی ندارد.

رمضان‌زاده در مورد احتمال ورود قالیباف به انتخابات هم تاکید کرد: قالیباف جرات کاندیداتوری ندارد و اقداماتش هم تبلیغی است. اظهار تاسف من از بی‌رقیب پیروز شدن روحانی است.

وی در ادامه درباره‌ احتمال حضور سعید جلیلی افزود:‌ از حضور وی باید استقبال کرد زیرا این جریانات به خاطر روحیه افراطی‌گری که دارند اگر در انتخابات شرکت نکنند به حرکت‌های غیرقانونی روی می‌آورند. باید فضای باز برای گفت‌وگو با آن‌ها ایجاد کرد و مانع حضور آن‌ها نشد، اما متاسفانه من رقیبی برای روحانی نمی‌بینم و حتی مصباح‌یزدی هم از جلیلی حمایت نمی‌کند.

رمضان زاده همچنین درباره‌ اختلافات پیش آمده در درون جبهه اصلاحات و تصمیم حزب اعتماد ملی برای جدایی از این جریان در انتخابات آینده خاطرنشان کرد: اعتماد ملی هنوز موضع خود را روشن نکرده است. اختلاف این جاست که دوستان حزبی در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات معتقدند تهیه لیست باید به عهده احزاب گذاشته شود که این مساله نقش برخی اشخاص مهم مثل سید محمد خاتمی که حزبی نیست را نادیده می‌گیرد. سوال این جاست که ما نقش خاتمی را کجا قرار دهیم؟ من فکر می‌کنم شورای عالی سیاست‌گذاری بهتر می‌تواند کلیه احزاب و شخصیت‌های اصلاح‌طلب را نمایندگی کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این پرسش که آیا در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اصلاح‌طلبان در تهران لیست ائتلافی با حامیان دولت ارائه می‌کنند یا خیر؟ بیان کرد: باید در این راستا تلاش کنیم که حتما هم مثل لیست امید با مشکل مواجه می‌شویم. من پیش از انتخابات مجلس هم در ستاد ائتلاف سخنرانی کردم و گفتم بابت این لیست حتما مشکل پیدا می‌کنیم، ولی ناچاریم لیست را این‌گونه تهیه کنیم و آنجا گفتم حتما بعضی از اعضای لیست آن طرف می‌روند. ما درانتخابات شوراها حتما یک لیست اصلی و چند لیست فرعی خواهیم داشت البته امیدواریم به این نقطه نرسیم ولی نمی‌توانیم کسی  را هم از دادن لیست منع کنیم.

منتجب‌نیا: اصلاح‌طلبان، روحانی را بهترین گزینه برای انتخابات ۹۶ می‌دانند

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان، روحانی را بهترین گزینه برای انتخابات ۹۶ می‌دانند، گفت: حمایت اصلاح‌طلبان از دولت آقای روحانی به معنای بدون اشکال بودن دولت نیست، ولی با توجه به شرایط موجود و شخصیت‌هایی که در سال ۹۲ بودند و امروز هم هستند بهترین گزینه را برای انتخابات ۹۶ روحانی می‌دانیم.

رسول منتجب‌نیا همچنین بیان کرد: دولت آقای روحانی امروز توانسته گام‌های بلندی در راستای خدمت به جامعه و انقلاب بردارد و امیدواریم در این چند ماه آینده هم به خدمت بیشتر بپردازد و هم اینکه برای دوره آینده باید تلاش کنیم آقای روحانی با رای بالاتری این مسئولیت را همچنان به عهده بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح‌طلبان آلترناتیوی برای آقای روحانی مثل آقای عارف در نظر گرفته‌اند یا نه؟ یادآور شد:‌ اتفاق نظر روی یک فرد به معنای نداشتن آلترناتیو نیست. ممکن است ما برای یک کار ۱۰ نفر را صالح بدانیم ولی بین‌شان فردی مناسبت‌تر و اولویت یک باشد. حکم عقل این است که سراغ او برویم و اگر نشد به سراغ سایر اولویت‌ها برویم. اگر آقای روحانی چه در سال ۹۲ و چه در آینده مطرح می‌شود به معنای نداشتن نیرو در بین اصلاح‌طلبان نیست؛ چرا که هر دو جناح نیروهای شایسته فراوان دارد.

منتجب‌نیا ادامه داد: اما با توجه به شرایط حاکم در کشور در سال ۹۲ بهترین گزینه آقای روحانی تشخیص داده شد و در سال ۹۶ هم گرچه هنوز تصمیم مصوب در جلسات شورای عالی سیاست‌گذاری یا حزبی اصلاح‌طلبان گرفته نشده اما آن چه استمزاج می‌شود مناسب‌ترین گزینه و اولویت اول آقای روحانی است. ان‌شاء‌الله مشکلی پیش نیاید و ما به آقای روحانی اکتفا کنیم. آقای عارف و دیگران به نوبه خود شایستگی دارند ولی فعلا نظرها روی آقای روحانی متمرکز است.

روایت کرباسچی از خواست هاشمی درباره کاندیداتوری روحانی

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی از خواسته آیت‌الله هاشمی مبنی بر حضور حسن روحانی در انتخابات سال ۹۶ خبر داد و گفت: آقای هاشمی بارها گفته بود که آقای روحانی باید در انتخابات دور دوم ریاست‌جمهوری شرکت کند؛ البته هنوز آقای روحانی شخصا در این زمینه چیزی اعلام نکرده است.

غلامحسین کرباسچی با بیان اینکه حضور آقای روحانی در انتخابات ٩٦ مورد نظر آقای هاشمی بود، ابراز امیدواری کرد که شرایط به گونه‌ای باشد که روحانی تصمیم به حضور در انتخابات آتی بگیرد.

اصولگرایان تاکنون کاندیدای قدرتمندی نشان نداده‌اند

نماینده مردم تربت‌جام و باخرز در مجلس شورای اسلامی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ اظهار کرد: اصولگرایان تاکنون کاندیدای قدرتمندی از خود نشان نداده‌اند، اما سیاست همانند سکه‌ای است که به آسمان پرتاب شده و تا به زمین برسد بارها زیر و رو خواهد شد. به صورت عقلانی و منطقی نباید آقای روحانی رقیبی جدی داشته باشد و با چالش مواجه شود، اما این زمانی است که همه چیز را منطقی ببینیم. رفتارهای غیرمنطقی در سیاست بسیار اتفاق می‌افتد.

تداوم حرکت سال ۹۲ مهمترین هدف اصلاح‌طلبان است

فاطمه سعیدی عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید درباره انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده گفت: قطعا تداوم حرکتی که در خرداد سال ۹۲ آغاز شد مهم‌ترین هدف اصلاح‌طلبان است و امیدواریم آقای روحانی با رأیی قاطع و تاریخی بار دیگر سکان هدایت قوه مجریه را به دست گیرد. پیروزی روحانی در انتخابات سال آتی می‌تواند متضمن ادامه مشی آقای هاشمی باشد.

نباید تفرقه و تشتت در جبهه اصولگرایی تکرار شود

رییس هیئت مؤسس جبهه نیروهای انقلاب بیان کرد: در طی این سال‌ها شاهد بودیم که دولت‌هایی آمده‌اند اما برخلاف ادعای خودشان، در عمل مطالبات رهبر انقلاب بر زمین ماند و کشور با مشکلات جدی روبه‌رو شد که در چنین شرایطی وظیفه سنگینی بر دوش ماست تا به شعار محوری نظام اسلامی که همانا خدمت است به طور کامل عمل کرده و غفلت‌های صورت گرفته را جبران کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحیمیان در ادامه با اشاره به وضعیت معیشت مردم گفت: وضعیت اشتغال در کشور فاجعه است، آسیب‌های اجتماعی افزایش یافته و در عین حال دشمن در عرصه فرهنگ می‌تازد. در چنین شرایطی جبهه مردمی نیروهای انقلاب ایجاد شده و مهمترین مسئله را خدمت براساس عقلانیت، معنویت واخلاص می‌داند. این جبهه یک حرکت فراگیر است تا مسیر نظام به پیروی از رهنمودهای رهبر انقلاب و حل مشکلات مردم و خدمت به آنان منجر شود.

انتقاد مرضیه دستجردی از وضع کشور با چاشنی انتخابات

به گزارش ایسنا، با اعلام موجودیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب در هفته‌های گذشته، برخی از اصولگرایان به این جبهه پیوستند و صحبت‌هایی در حمایت از این جبهه در میان بزرگان اصولگرایی مطرح شد. از طرفی مرضیه وحیددستجردی به سخنگویی جبهه تازه‌تاسیس رسید. با این اتفاق، برخی تحلیل‌ها مبنی بر احتمال کاندیداتوری دستجردی از سوی اصولگرایان مطرح شده است. اتفاقی که در جناح راست تازگی خواهد داشت. دستجردی هم در نشست خبری این هفته خود با انتقاداتی که از وضع جامعه مطرح کرد احتمال حضورش در انتخابات را قوت بخشید هرچند هنوز این حضور رسما اعلام نشده است.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه آنچه در جامعه دیده می‌شود در شان مردم نیست و باید شرایط فعلی به سمت شرایط مطلوب حرکت کند، اظهار کرد: ما نسبت به وضعیت فعلی یک نه قاطع گفته‌ایم و معتقدیم آنچه که در جامعه می‌بینیم در شان مردم نیست و وضعیتی که هم اکنون در زمینه رکود بی‌سابقه و بی‌کاری فراوان در میان جوانان و افراد متقاضی اشتغال دیده می‌شود باید به سمت یک شرایط مطلوب حرکت کند. در نتیجه جبهه مردمی انقلاب اسلامی نهایت تلاش خود را در راستای حل چنین مشکلی در جامعه انجام خواهد داد.

مرضیه وحیددستجردی ادامه داد: هر کس که معتقد به مرام‌نامه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که طی روزهای آینده منتشر خواهد شد، باشد می‌تواند عضو این جبهه شود چرا که ما معتقدیم باید روند انتخاب کاندیدا برای انتخابات ۹۶ از پایین به بالا انجام شود و مجامع مختلفی که ما در طول مدت زمان باقی‌مانده تا برگزاری انتخابات تشکیل می‌دهیم نقش تعیین‌کننده در این زمینه دارد.

وی با تاکید بر اینکه ما به دنبال چند کاندیدا برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده نیستیم، یادآور شد: برنامه ما در جهت رسیدن به وحدت در میان همه نیروهای انقلابی است. همچنین می‌کوشیم تا در حل مشکلات مردم و شنیدن صدای آن‌ها کمک کنیم  و در عین حال برنامه‌ کوتاه‌مدت‌مان نیز حضور در انتخابات سال ۹۶ و اعلام یک کاندیدا برای این انتخابات است که با قدرت تمامی برنامه‌های‌مان را پیگیری خواهیم کرد.

این وزیر دولت احمدی‌نژاد افزود: اگر بخواهیم منطقی نگاه کنیم نمی‌توانیم به صورت  زودهنگام کاندیدایی را اعلام کنیم چرا که باید مقبولیت مردمی آن کاندیدا مشخص، برنامه‌های انتخاباتی اعلام و تدوین، جوانب کار سنجیده و کار پخته شود که به این نتیجه نهایی برسیم و احتمالا بعد از برگزاری مجمع ملی دوم‌مان در اسفندماه و پیش از برگزاری مجمع سوم‌مان در اردبیهشت سال آتی به کاندیدای واحد خواهیم رسید.

مولاوردی: منعی برای ثبت‌نام زنان در انتخابات ریاست‌جمهوری وجود ندارد

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ منعی برای حضور زنان در انتخابات ریاست‌جمهوری نبوده و آنان می‌توانستند برای این انتخابات ثبت‌نام کنند. سخنگوی شورای نگهبان هم اعلام کردند که زنان می‌توانند برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کنند.

شهیندخت مولاوردی همچنین اظهار کرد: سوالی پرسیده شد که آیا طرح این موضوع اکنون فرصت است یا تبلیغ، که باید در جواب گفت که این یکی از سیاست‌های ملی انتخابات است که به تمام کشور ابلاغ شده است. به طور کلی اکنون شاخصه‌های رجل سیاسی را بررسی و به صورت شفاف اعلام می‌کنند تا کمتر با حرف و حدیث‌هایی که وجود دارد مواجه باشیم.

مرضیه دستجردی رقیب خوبی برای روحانی در انتخابات آتی است

پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح برخی مباحث مبنی بر کاندیداتوری مرضیه وحیددستجردی در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری با بیان اینکه این پیشنهاد، استراتژی اصولگرایان برای شکستن آرای آقای روحانی است، گفت: ایشان از کاریزمای لازم برخوردار نیست اما می‌تواند رقیب خوبی برای آقای روحانی باشد.

اظهارات کدخدایی درباره ثبت‌نام زنان در انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخابات الکترونیکی

سخنگوی شورای نگهبان گفت: احتمالا تا ۱۰ روز آینده نتیجه برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی اعلام می‌شود. کارشناسی‌ها در حال انجام است و باید دید نتیجه کارشناسی‌ها چه می شود.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره حضور خانم‌ها در انتخابات آینده خاطرنشان کرد: نظرم همان است که قبلا گفتم و ثبت‌نام بلامانع است و ان‌شاءالله باید بررسی و اعلام نظر شود.

وی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید خانم‌ها می‌توانند برای انتخابات از سوی شورا تایید شوند؟ گفت: نمی‌دانم. شورای نگهبان درباره آقایان هم نظری نمی‌دهد.

رسانه‌ها و گروه‌های سیاسی اخلاق و تقوا را در فعالیت‌های انتخاباتی رعایت کنند

سیدسلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر ابلاغ دستورالعمل انتخاباتی از سوی وزارت کشور خطاب به استانداری‌ها خواستار رعایت اخلاق و تقوا در فعالیت های انتخاباتی از سوی رسانه‌ها و گروه‌های سیاسی شد و گفت: متاسفانه زمانی که منافع سیاسی بر عقلانیت و رفتار مبتنی بر مصالح ملی غلبه کند شاهد بداخلاقی از سوی برخی هستیم که امیدواریم این رفتار نادرست اصلاح شود و مصالح عمومی نیز در مدار ذهنی این رسانه‌ها و فعالان سیاسی قرار گیرد.

مکاتبه چمران برای تغییر زمان ثبت‌نام پنجمین انتخابات شورای شهر

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران از مکاتبه با وزارت کشور برای تغییر زمان ثبت‌نام پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا خبر داد و عنوان کرد: نامه‌ای از سوی شورای عالی استان‌ها برای وزیر کشور ارسال خواهیم کرد و در آن نامه ضمن بیان دغدغه‌های خود در مورد زمان نامناسب ثبت‌نام، از آن‌ها خواهیم خواست زمان ثبت‌نام را اصلاح کنند.

به گزارش ایسنا، تنها چند ماه دیگر به زمان ثبت‌نام و برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران باقی مانده و بر اساس زمان‌بندی اعلام شده، متقاضیان و کاندیداها می‌توانند از ۳۰ اسفند ۹۵ تا ۶ فروردین ۹۶، با حضور در مبادی ذی‌ربط نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

بررسی برنامه‌های انتخاباتی صداوسیما در شورای نظارت

برنامه‌های پیش‌بینی‌شده صداوسیما برای انتخابات ریاست‌جمهوری، شوراهای شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس سال ۹۶ در جلسه ۴۲۷ شورای نظارت و با حضور اعضای شورا و رئیس رسانه ملی بررسی شد.



:: برچسب‌ها: اصول گرایان , انتخابات , رقابت , روحانی ,
:: بازدید از این مطلب : 41
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1396 | نظرات ()