نوشته شده توسط : rf

واکسنی برای مقابله با ایدز با 90% احتمال موفقیت

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

این روزها خبرهای جالبی از پزشکان اسپانیایی می شنویم، اما این یکی مطمئنا بهترین آنهاست: احتمال تولید واکسنی برای مقابله با ایدز. این واکسن در فاز اول تحقیقات انسانی خود 90% موفق بوده و امید زیادی را در میان پژوهشگران برای ساخت نهایی یک واکسن علیه ایدز بوجود آورده است. 

 

گروهی به سرپرستی دکتر ماریانو استباندر مرکز ملی بیوتکنولوژی اسپانیا (زیرمجموعه انجمن ملی پژوهش اسپانیا ) از سال 1999 بر روی این ساخت این واکسن کار کرده اند. آنها از یک ویروس ضعیف شده به نام MVA-B که نوعی از واکسن اصلاح شده آنکارا (Modified Ankara Vaccinia) است برای ساخت این واکسن استفاده کرده اند. واکسن اصلاح شده آنکارا تاکنون مبنای ساخت انواع زیادی از واکسنهای ضد ویروس مانند واکسن آبله بوده است. 

 

حرف B در پایان نام این واکسن هم به HIV-B شایعترین زیرگونه ایدز در اروپا اشاره دارد. دکتر استفان و همکارانش چهار ژن از مجموعه ژنهای ویروس ایدز را به داخل توالی ژنی MVA وارد کردند و در سال 2008 آن را بر روی میمونها و موشها آزمایش کردند که فاز تحیقات حیوانی آن با موفقیت کامل همراه بود. 

 

در مرحله بعدی (فاز نخست انسانی) آنها تحقیق را بر روی 30 نفر داوطلب که تاکنون مواجهه ای با ویروس ایدز نداشته اند شروع کردند و واکسن را به 24 نفر از آنها تزریق کردند. 6 نفر دیگر دارونماهایی دریافت کردند و طبیعتا هیچ واکنشی هم در بدن آنها بر انگیخته نشد اما در 24 نفری که واکسن را دریافت کرده بودند، 90% آنها واکنش ایمنی خوبی در برابر ویروس ایدز از خود نشان دادند و 85% نیز این توانایی را حداقل تا یکسال بعد از تلقیح واکسن حفظ کردند. 

 

البته ما هم نمی دانیم که پژوهشگران این 90% و 85% را در تعداد 24 نفر چگونه حساب کرده اند، اما به نظر می رسد تعداد تقریبی متناظر با این درصدها به ترتیب 22 و 21 نفر باشد. هرچند این بررسی تنها برروی 30 نفر انجام شده و قبل از تولید تجاری واکسن باید فازهای 2 و 3 تحقیقات انسانی نیز با موفقیت به اتمام برسند. (مراحلی که در آنها تنها واکنش ایمنی سنجیده نمیشود و داوطلبین با ویروس ایدز حقیقی مواجه خواهند شد) 

 

اما نتایجی که تاکنون به دست آمده است این امید را بوجود می آورد که فازهای بعدی نیز به احتمال زیاد با موفقیت طی خواهند شد و در اینصورت این بیماری نابفرمان هم روزی واقعا (و نه فقط در تبلیغات رسانه ای) تحت کنترل در خواهد آمد.

 



:: برچسب‌ها: واکسن، ایدز، موفقیت ,
:: بازدید از این مطلب : 77
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

ناسا اینترنت لیزری را آزمایش می کند

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

حالا که پای بشر بیشتر و بیشتر به سوی فضا باز می شود ناسا به فکر تامین اینترنت پرسرعت فضا هم افتاده و در حال آزمایش اینترنت ۱۰۰ مگابیتی است که از طریق لیزر کار انتقال اطلاعات را انجام می دهد. 

این سیستم جدید طی چند سال آینده تحت آزمایش قرار میگیرد و قرار است که اینترنت پر سرعت را به دورترین نقاط کهشکان راه شیری برساند. 

 

محققین ناسا می گویند در حال حاضر برای انتقال اطلاعات با امواج رادیویی فعلی حدود ۹۰ دقیقه طول می کشد تا تصاویر از مریخ به زمین برسند. اما با سیستم جدید لیزری این انتقال اطلاعات در کمتر از ۵ دقیقه انجام می شود. سیستم جدید از تعدادی تلسکوپ مخصوص، لیزر، آینه ها و ابزارهای محاسباتی ویژه استفاده می کند و ایستگاه های مخصوص دریافت این امواج در نقاط مختلف زمین برپا خواهد شد. 

 

ناسا امیدوار است سیستم ارتباطی جدید بتواند به بهبود ارتباط بین فضانوردان و زمین و همچنین کنترل ربات های مریخ نورد کمک زیادی بکند و در عین حال این یک زیرساخت ارتباطی مهم برای برقراری تماس از فواصل بسیار دور به حساب می آید. احتمالا شما هم از وضعیت اینترنت فضانوردان خبر دارید؟ از طرف دیگر اینترنت لیزری اگر در عمل کارکرد مناسبی داشته باشد می تواند جایگزین اینترنت های ماهواره ای فعلی بشود که در حال حاضر زیاد هم پرسرعت به حساب نمی آیند.



:: برچسب‌ها: ناسا، اینترنت لیزری، ربات های مریخ ,
:: بازدید از این مطلب : 269
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

لپ تاپ زندگی

مفهوم lifebook به معنی ادغام چند دستکاه قابل حمل به صورت یک پارچه وتبدیل آنها به یک کامپیوتر است که شرکت فوجیتسو (fujitsu) مثل تمام زمینه های دیگر از پیشگامان این طرح نیز بوده و لپ تاپی با این ویژگی عرضه کرده است.
 
این لپ تاپ که مبنی بر قالبی است که قطعاتی مثل کی بورد ، صفحه لمسی، DVD، باطری و … به صورت مجزا در آن جا می خورد به عنوان یک رابط شبکه های اجتماعی عمل می کند و سپس با جدا کردن هر قطعه شما یک وسیله جدا خواهید داشت که به تنهایی کاربرد خاص خود را دارد. به طور مثال قطعه ای در این لپ تاپ استفاده شده که از نظر سخت افزاری برای این لپ تاپ صفحه لمسی و مودم می باشد که شما میتونید اونو جدا کنید و به عنوان تلفن همراه استفاده کنید.
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



:: برچسب‌ها: لپ تاپ زندگی ,
:: بازدید از این مطلب : 231
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

کنترل تلفن همراه با حلقه مغناطیسی

گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.net

این روزها تلفن های هوشمند با سیستم عامل های دوست داشتنی شان انجام کارهای زیادی را با گوشی تلفن همراه ممکن می کنند. اما برای انجام هر کاری ناچار هستیم که دست را در جیب و یا کیف ببریم و گوشی را در دست بگیریم.

 

طراحان شرکت نوکیا قصد دارند با کمک یک حلقه مغناطیسی به نام Nenya نیاز به گرفتن گوشی در دست را هم تا جای ممکن کم کنند. ظاهر این حلقه همانند دیگر حلقه های تزئینی و زیبا است. اما در واقع این یک آهنربای بسیار قوی است که با چرخاندن آن دور انگشت دست می توان عملکرد تلفن همراه را کنترل کرد.

 

تنها کافی است که کاربر این حلقه را به دست کند. اگر این حلقه در جهت و محور های مختلف چرخانده شود باعث تغییر شدت میدان مغناطیسی در اطراف آن می شود. تغییرات این شدت میدان مغناطیسی به یک دستبند که به مچ دست کاربر بسته می شود ارسال می شود. این دستبند نیز از طریق بلوتوث با گوشی موبایل که احتمالا در جیب و یا کیف کاربر است در ارتباط است.

 

طراحان توانسته اند 8 وضعیت چرخش را برای حلقه دور انگشت دست تعریف کنند. برای مثال اغلب افراد دوست دارند حلقه را 45 درجه دور انگشت بچرخانند. هر یک از این حالات تعریف کننده وضعیتی برای استفاده از امکانات تلفن است که سیگنال مورد نظر از طریق سنسور و بلوتوث به گوشی ارسال می شود. تصورش را بکنید. تنها با چرخش حلقه می توان موسیقی پخش کرد یا صدا را کم و زیاد نمود.

 

جالب آنجاست که این حلقه می تواند در هر یک از انگشتان دو دست قرار گیرد و مهم نیست که دستبند به کدام مچ دست کاربر بسته شده باشد. البته این طرح هنوز مشکلات مختلفی را در مقابلش دارد. مچ بندی که مجبور به پوشیدنش هستیم فعلا بزرگ و زشت است و باید روی آن کار بشود. خود میدان مغناطیسی حلقه هم ممکن است دردسر ساز بشود و در مکان های مختلف این امکان وجود دارد که اشیای فلزی کوچک را به طرف ما جذب کند. اما در هر صورت این ایده می تواند آینده دل انگیزی برای اسمارت فون ها و کاربرانش باشد و امیدواریم در آینده حلقه ها هم به عنوان وسیله های جانبی تلفن های هوشمند به فروش برسند.



:: برچسب‌ها: حلقه مغناطیسی، کنترل، تلفن همراه ,
:: بازدید از این مطلب : 128
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم آذربایجان شرقی:

مجلسی که مرعوب آمریکا باشد مملکت را بدبخت خواهدکرد

دشمن با یک برنامه‌ریزی خاص برای انتخابات، بدنبال تحقق توطئه طراحی‌شده خود است بنابراین باید ملت به‌عنوان صاحبان اصلی کشور از برخی حقایق مطلع شوند تا این نیات پلید محقق نشود.

تاریخ انتشار : 28 بهمن 1394

مجلسی که مرعوب آمریکا باشد مملکت را بدبخت خواهدکرد

 

دیدبان: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار پرشور هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم آذربایجان شرقی، ضمن تشکر صمیمانه از ملت بزرگ ایران به دلیل خلق حماسه پرشکوه ۲۲ بهمن امسال، آن را نشانه عزم راسخ و ایستادگی و بیداری مردم دانستند و با تأکید بر اینکه انتخابات ۷ اسفند نیز مظهر بیداری ملت و دفاع از نظام و استقلال و عزت ملی است، گفتند: مردم با حضور همه جانبه و آگاهانه و همراه با بصیرت و دانایی در انتخابات، درست عکس خواست دشمن عمل کنند.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار که در آستانه سالروز قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶ برگزار شد، ضمن تجلیل از ایمان عمیق، بیداری، نشاط و ایستادگی مردم آذربایجان در مقاطع مهم و سرنوشت ساز تاریخ کشور بویژه در دوران انقلاب اسلامی، بر لزوم زنده نگه داشتن روزهای تاریخی انقلاب تأکید کردند و با اشاره به ۲۲ بهمن به عنوان یکی از این روزهای بسیار مهم افزودند: براساس گزارش های مستند از مراکز معتبر، حضور مردم در حماسه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در سراسر کشور، نسبت به سال گذشته، به میزان قابل توجهی افزایش داشته است.

حضرت آیت الله خامنه ای، با تشکر صمیمانه از حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تأکید کردند: این افزایش حضور نشان دهنده آن است که برغم تلاش گسترده و پرحجم جبهه استکبار برای به فراموشی سپرده شدن و یا کمرنگ شدن انقلاب در ذهن مردم، اما اندک خللی در عزم راسخ ملت بوجود نیامده است.

ایشان سپس به موضوع انتخابات ۷ اسفند اشاره کردند و تأکید کردند: دشمن با یک برنامه ریزی خاص برای انتخابات، بدنبال تحقق توطئه طراحی شده خود است، بنابراین باید ملت ایران به عنوان صاحبان اصلی کشور از برخی حقایق مطلع شوند تا این نیات پلید محقق نشود.

رهبر انقلاب اسلامی با بیان این مقدمه که پیروزی انقلاب و کوتاه شدن دست امریکا و رژیم صهیونیستی از ایران، بزرگترین تحقیر برای آنها بود و در طول ۳۷ سال گذشته از هیچ تلاشی برای متوقف کردن حرکت پرشتاب ملت ایران دریغ نکرده اند، گفتند: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی طراحی بیگانگان، جلوگیری از برگزاری انتخابات در ایران بود که تلاشهایی را هم انجام دادند اما چون مأیوس شدند، در سالهای اخیر، تمرکز خود را بر زیر سوال بردن انتخابات قرار داده و می‌خواهند در انتخابات اعمال نفوذ کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: طراحی آنها برای انتخابات ۷ اسفند، از تخریب شورای نگهبان و زیرسوال بردن تصمیم های آن آغاز شده است و این شورا یکی از چند مرکز اساسی در نظام اسلامی است که امریکاییها از ابتدای پیروزی انقلاب، به شدت با آن مخالف بودند.

ایشان با تأکید بر اینکه نتیجه زیر سوال بردن تصمیم های شورای نگهبان، القای غیرقانونی بودن انتخابات است، خاطرنشان کردند: هنگامی که غیرقانونی بودن انتخابات القاء شود، بنابراین مجلس شورای اسلامی برآمده از این انتخابات و مصوبات آن غیرقانونی خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: هدف این طراحی زیرکانه، قرار دادن کشور در خلأ قانون و مجلس، در چهار سال آینده است که افکار عمومی باید متوجه این موضوع باشند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به افرادی که در داخل، با تخریب شورای نگهبان، با دشمن همصدایی می کنند گفتند: بیشتر این افراد متوجه صحبتهای خود نیستند و نمی توان آنها را متهم به خیانت کرد، اما آنها باید متوجه شوند که نتیجه این هم صدایی، تکمیل کردن نقشه خطرناک دشمن است.

ایشان با تأکید بر اینکه یکی از اهداف جبهه استکبار، از زیر سوال بردن انتخابات، محروم کردن ملت های مسلمان دنیا از پدیده بی نظیر، بدیع و جذاب مردم سالاری دینی است، به جایگاه بسیار مهم مجلس شورای اسلامی اشاره کردند و افزودند: مجلس با تصویب قوانین، ریل گذار حرکت دولت و دستگاه اجرایی است بنابراین انتخاب نمایندگان براساس بصیرت و آگاهی، در نحوه ریل گذاری حرکت کشور و جهت گیری آن بسیار تأثیرگذار است.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اگر مجلس بدنبال رفاه مردم، عدالت اجتماعی، گشایش اقتصادی، پیشرفت علم و فناوری و استقلال و عزت ملی باشد، ریل گذاری آن در جهت این هدفها خواهد بود اما اگر مجلس مرعوب غرب و امریکا، و به دنبال حاکمیت جریان اشرافی گری باشد، ریل گذاری او در این جهت خواهد بود و کشور را به مسیر بدبختی هدایت خواهد کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به کلام امام (ره) که مجلس را در رأس امور می دانستند، گفتند: این در رأس امور بودن به معنای سلسله مراتب اجرایی نیست بلکه تأکید بر اهمیت جایگاه مجلس از لحاظ تعیین مسیر و جهت گیری حرکت کشور است.

ایشان در ادامه به اهمیت اساسی و بنیادین مجلس خبرگان در نظام اسلامی نیز اشاره و خاطرنشان کردند: اهمیت جایگاه مجلس خبرگان از این جهت است که در تعیین رهبری بعنوان تصمیم گیر و سیاست گذار اصلی کشور، نقش دارد بنابراین انتخاب نمایندگان این مجلس، موضوع بسیار مهمی است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اگر نمایندگان مجلس خبرگان دلبسته به انقلاب، دلباخته به ملت، آگاه از توطئه های دشمن و مقاوم در مقابل این توطئه ها باشند، در زمان مقتضی، تصمیم گیری آنان به یک گونه خواهد بود ولی اگر نمایندگان خبرگان غیر از این باشند، به گونه دیگری عمل خواهند کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تمرکز دستگاههای تبلیغاتی جبهه استکبار بر مجلس خبرگان، گفتند: علت تأکید مکرر بر لزوم بصیرت و آگاهی و دانایی مردم در انتخابات، همین موضوع است تا بر خلاف خواسته دشمن عمل شود.

رهبر انقلاب بار دیگر ملت ایران را به حضور همه جانبه در انتخابات و دفاع از نظام اسلامی و استقلال و عزت ملی فراخواندند و با تأکید بر لزوم هوشیاری در برابر جبهه بی‌پروا و خطرناکِ مقابل ملت ایران که تحت نفوذ و سلطه شبکه صهیونیستی قرار دارد، افزودند: سیاستهای امریکا و بسیاری از دولتهای اروپایی، تحت سلطه این شبکه است و عملکرد امریکاییها در قضیه هسته ای نیز باید در این چارچوب ارزیابی شود.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: بعد از جریان طولانی مذاکرات و سپس توافق هسته ای بار دیگر، یک مسئول امریکایی، در روزهای اخیر گفته است، کاری می کنیم که سرمایه داران دنیا جرأت حضور در ایران را نداشته باشند!

ایشان با تأکید بر اینکه اینگونه اظهارات نشان دهنده عمق دشمنی امریکا با ملت ایران است، افزودند: یکی از اهداف کسانی که در دو سال اخیر بدنبال مذاکرات هسته ای بودند و انصافاً نیز زحمت کشیدند، گشایش اقتصادی از طریق سرمایه گذاری خارجی بود اما امریکاییها اکنون جلوی همین موضوع را هم می خواهند بگیرند.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: اینکه بارها گفته شد که امریکاییها غیرقابل اعتمادند، معنایش همین است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اعتراض سیاستمداران امریکایی به شعار «مرگ بر امریکا» در راهپیمایی ها، خاطرنشان کردند: وقتی شما اینگونه عمل می کنید و گذشته و امروز شما حاکی از دشمنی بدون پرده پوشی است، انتظار دارید ملت ایران چه پاسخی به شما بدهند؟

ایشان افزودند: البته آنها در دیدارهای خصوصی لبخند می زنند، دست می دهند و سخنان خوش می گویند که این‌گونه رفتارها مربوط به دیدارهای دیپلماسی و خصوصی است و تأثیری در واقعیت ندارد.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: واقعیت آن است که بعد از مذاکرات طولانی و بستن قرارداد و تمام شدن قضایا، حالا می گویند نمی گذاریم و صراحتاً تهدید به تحریم جدید می کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: این، واقعیتِ امریکا است و در مقابل این دشمن، نمی توان چشم خود را بست و حمل بر صحت کرد.

ایشان خطاب به مردم گفتند: ملت عزیز ایران، طرف مقابل شما یک چنین عنصری است، بنابراین باید بیدار و هوشیار باشید.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: راه حل مشکلات کشور عبارت است از بیداری مردم، حفظ انگیزه های ایمانی در جامعه، بکارگرفتن جوانان پرانگیزه و مؤمن و تقویت درونی کشور در ایمان،  اقتصاد، علم و دستگاههای مدیریتی.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم حفظ اتحاد و یکپارچگی و یک صدایی مردم در دفاع از انقلاب و اصول و آرمانهای آن، گفتند: مسئولان که علاقمند به سرنوشت کشور هستند نیز باید کارها را برای رضایت خدا و برای مردم انجام دهند و به نیروها و توان داخلی اعتماد کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای حصار کشیدن به دور کشور نیست، افزودند: اقتصاد مقاومتی، درون زا و برون گرا است یعنی اگر اقتصاد ملی از درون نجوشد، به جایی نخواهد رسید.

ایشان تعامل اقتصادی با کشورهای دنیا را خوب خواندند و خاطرنشان کردند: البته این تعامل باید هوشمندانه و نتیجه آن درون زایی اقتصاد باشد و رسیدن به این هدف هم جز با ایستادگی مردم و حرکت آگاهانه مسئولان میسر نیست.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان گفتند: به فضل الهی جوانان کشور، روزی را خواهند دید که امریکا و حتی بزرگتر از امریکا نیز توانایی انجام هیچ غلطی را در مقابل ملت ایران نخواهند داشت.

پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، با تاکید برغیرت دینی آذربایجانی‌ها در مقاطع حساس، گفت: قیام ۲۹ بهمن ۵۶ مردم تبریز نقطه عطفی در تاریخ انقلاب عظیم اسلامی و نشانگر بصیرت مردم ولایتمدار آذربایجان است.

امام جمعه تبریزمشارکت گسترده مردم در انتخابات را نشانه قدرت معنوی جمهوری اسلامی خواند وافزود: مردم آگاه آذربایجان همگام با سایر مردم ایران در هفتم اسفندماه با حضور گسترده و آگاهانه در پای صندوق‌های رأی، بار دیگر حماسه ای باشکوه و ماندگار می آفرینند.



:: برچسب‌ها: مجلس، مرعوب آمریکا، مملکت، بدبخت، لزوم اتحاد و یکپارچگی ,
:: بازدید از این مطلب : 90
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

نکاتی مفیـد برای افزایـش طـول عمـر باطـری موبایـل

اپل، سامسونگ، نوکیا، سونی اریکسون و دیگر برندهای معتبر با ارائه تلفن های همراه هوشمند خود اجازه می دهند تا کاربران علاوه بر مکالمه با تلفن های همراه به بازی، گوش دادن به موسیقی و تماشای ویدئو، ثبت تصاویر و ویدئو و ده‌ها قابلیت جالب دیگر دسترسی داشته باشند.

 

با توجه به طیف متنوعی از قابلیت‌های قابل اجرا بر روی تلفن همراه، جای تعجب نیست که عمر باطری تلفن همراه همواره یکی از نگرانی‌های اصلی برای توسعه دهندگان، تولید کنندگان و کاربران تلفن های همراه است.

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

جالب اینجاست که طی سالهای متمادی که گذشته است، هنوز هم باطری‌های تلفن های همراه هوشمند نهایتا برای مدت 72 ساعت قابل استفاده هستند و نه بیشتر !

 

در واقع این موضوع مربوط به این میشود که با وجود پیشرفت تکنولوژی در ساخت باطری های تلفن های همراه، به همان نسبت سخت افزارهای قدرتمندتر و بالطبع پرمصرف تری در تلفن های همراه استفاده شده است. (البته به نظر شخصی من تکنولوژی باطری های موبایل و لپ تاپ طی دهه گذشته تغییر شگرفی نکرده است)

 

یکی از اصلی ترین مشکلات کاربران گوشی های هوشمند هم مشکل تخلیه زودهنگام باطری های تلفن هایشان است. در این مطلب 10 نکته ساده و کاربردی معرفی خواهد شد که از طریق آن میتوانید زمان استفاده از باطری های تلفن های هوشمند را افزایش دهید.

 

 

1. خاموش کردن قابلیت لرزاننده یا ویبره (Vibrations):

 

قابلیت ویبره از امکانات قدیمی تلفن‌های همراه است. اما مهمترین استفاده این قابلیت هنگامی است که کاربر در یک جلسه یا نشست و یا سالن تئاتر و … است که لازم است تلفن همراه در حالت بی صدا (Silent) باشد تا با استفاده از لرزاننده بتوان متوجه تماس جدید و یا پیام کوتاه و یا ایمیل جدید شد. بنابراین استفاده از قابلیت ویبره در حالت General یک کار بیهوده و اضافی است که نتیجه آن چیزی جزء مصرف بخش قابل توجهی از باطری موبایل تان نخواهد بود.

 

هنگامی که تلفن همراه تان زنگ میخورد ارتعاشاتی در بلندگوی موبایل‌تان به وجود می‌آید که این ارتعاشات کوچک نهایتا سبب شنیدن موزیکی میشود که از آن به عنوان زنگ موبایل یاد میشود. این ارتعاشات کوچک بلندگو را با ارتعاشاتی مقایسه کنید که کل گوشی تان را می‌لرزاند ! اولین قدم برای صرفه جویی در مصرف تلفن همرا‌ه‌تان مدیریت ویبره در تلفن همراه تان است. همان طور که گفته شد بهتر است این قابلیت را در حالت General غیر فعال کنید و تنها در حالت Silent آن را فعال نگه دارید.

 

 

2. کاهش نور صفحه نمایش :

 

شاید باورتان نشود که با کم کردن چند درجه از روشنایی صفحه نمایش عمر شارژ باطری تان به میزان قابل توجهی افزایش پیدا میکند. همچنین در برخی از تلفن های هوشمند قابلیتی با نام Auto Brightness وجود دارد که با فعال کردن آن، نور صفحه نمایش‌تان در محیط های نوری زیاد به طور خودکار کمتر میشود.

 گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

 

به هر حال توصیه میشود هیچگاه روشنایی صفحه نمایش گوشی خود را در بالاترین حد آن نگاه ندارید نور صفحه های نمایش خیلی بیشتر از آن چیزی که فکرش را بکنید، قاتل باطری شما هستند. همچنین استفاده از پوسته ‌ (Theme)های تیره به جای پوسته‌های روشن میتواند یکی دیگر از راه‌های ساده مدیریت نور صفحه نمایش برای افزایش عمر شارژدهی باطری تلفن همراه‌ تان باشد.

 

 

3. مدیریت قابلیت Screen Timeout :

 

یکی از قابلیتهایی که در تلفن‌های همراه تعبیه شده است، قابلیت خاموش شدن اتوماتیک صفحه نمایش پس از مدت زمان معین از عدم استفاده از تلفن همراه است. بهتر است زمان این قابلیت را در پایین‌ترین حد ممکن قرار دهید. این موضوع موجب میشود تا در مجموع مدت زمان کوتاهتری صفحه LCD گوشی‌تان روشن باشد و در نتیجه انرژی کمتری از باطری تلفن‌تان مصرف شود.

 

 

4. هنگامی که از تلفن همراه‌‌تان برای مدتی استفاده نمی‌کنید آن را خاموش کنید:

 

در شب و هنگامی که قصد دارید تا به رختخواب بروید و استراحت کنید، گوشی خود را خاموش کنید. این موضوع موجب جلوگیری از اتلاف ساعت‌ها انرژی باطری موبایل‌تان خواهد شد. رعایت همین نکته ساده باعث میشود تا در هر دوره‌ی شارژ حداقل یک روز بیشتر بتوانید از باطری گوشی تان استفاده کنید. مثلا اگر تا به حال هر دو روز یکبار مجبور به شارژ مجدد باطری موبایل‌تان داشتید حالا خواهید دید که هر سه روز یکبار نیاز به شارژ مجدد پیدا خواهید کرد.

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

اگر هم جزء آن دسته از افرادی هستید که حوصله بالا آمدن مجدد سیستم عامل و برنامه‌های کاربردی که با آغاز بالا آمدن سیستم عامل تلفن همراه شروع به کار میکنند را ندارید و به قول معروف Load گوشی‌تان زیاد طول میکشد میتوانید گوشی خود را در هنگام خواب در حالت Offline و یا در بعضی گوشی ها در حالت Flight Mode قرار دهید.با این کار تنها سیم کارت شما خاموش خواهد شد و ارتباط تان با اپراتور تلفن همراه تان قطع میشود که این موضوع نیز موجب کاهش مصرف باطری تلفن خواهد شد. علاوه بر آن برای اس‌ام‌اس های تبلیغاتی، نیمه شب سراسیمه از خواب بلند نخواهید شد !

 

علاوه بر آن اگر از آن دسته از افرادی هستید که تلفن همراه‌تان را با خود به رختخواب میبرید یا در بالای سرتان میگذارید و اگر به سلامتی خود اهمیت می‍دهید خاموش کردن تلفن همراه و یا قرار دادن آن در حالت Offline یا Flight Mode موجب جلوگیری از تاثیر امواج مخرب تلفن بر روی مغزتان در هنگام خواب خواهد شد.

 

 

5. شارژ صحیح باطری :

 

هنگامی که در مورد باطری‌های گوشی‌های تلفن‌های همراه صحبت می‌کنیم به طور کلی بحث ما شامل دو نوع مختلف از باطری‌های قابل شارژ است :

لیتیوم یون (Li-Ion)، و باتری های بر پایه نیکل که خود به دو گروه نیکل متال هیدرید (NIMH) و نیکل کادمیوم (NiCd) تقسیم می‌شود.

 

ظرفیت باطری‌های نیکل کادمیوم (NiCd) با هر بار که آن را شارژ می‌کنید کاهش می‌یابد با این حال باطری های نیکل کادمیوم دارای عمر بسیار بیشتری نسبت به باطری‌های نیکل متال هیدرید هستند. اگر تلفن همراه شما از باطری‌های نوع لیتیوم استفاده می‌کند میبایست همیشه قبل از اینکه ظرفیت شارژ گوشی به طور کامل خالی شود اقدام به شارژ مجدد باطری کنید.

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

 

باتری های لیتیوم یون طولانی ترین چرخه زندگی در میان سه نوع از باتری‌های معرفی شده را دارا هستند آنها همچنین نیاز به شارژ به دفعات بیشتری (حتی زمانی که باتری به طور کامل مورد استفاده قرار گیرد) دارند.

 

برای استفاده بیشتر از باطری تلفن همراه خود به مدت طولانی تر، لازم است تا ابتدا بدانید تلفن همراه تان از کدام یک از باطری های شرح داده شده استفاده می‌کند و با توجه به اطلاعات بدست آمده استراتژی مناسبی را برای نگهداری باطری‌ انتخاب کنید.

 

راستی شارژ ابتدایی 12 ساعته تلفن های همراه هم صحت ندارد ! و این موضوع مربوط به مدلهای بسیار قدیمی و منسوخ شده از باطری های قابل شارژ بوده است که دیگر استفاده نمیشوند. اگر دقت کنید این موضوع که تا حد بسیار زیادی از طرف فروشندگان تلفن همراه و افراد عام توصیه میشود در هیچ کدام از دفترچه‌های راهنمای همراه محصول نیز نوشته نشده است!

 

 

6. بستن برنامه‌های غیرضروری

 

یکی از قابلیتهای مفید گوشیهای هوشمند، امکان اجرای چندین و چند نرم افزار به صورت همزمان در تلفن همراه است. اما این موضوع نیز یکی از قاتلین مصرف باطری موبایل‌تان است، در واقع بهتر از این قابلیت تنها مواقعی استفاده کنید که واقعا به آن احتیاج دارید. و در مواقع غیر ضروری از باز گذاشتن نرم افزارها و بازی های مختلف در پس زمینه گوشی خودداری کنید. برای مدیریت نرم افزارهای در حال اجرا نرم افزارهای مختلفی نیز وجود دارد مثلا برای گوشی های اندرویدی میتوانید از نرم افزار مفید Advanced Task Killer استفاده کنید.

 

 

7. غیر فعال کردن مکان یاب ماهواره‌ای (GPS)

 

احتمالا اگر یکبار تجربه کرده باشید و GPS گوشی‌تان را فراموش کرده باشید تا خاموش کنید و یا نرم افزاری داشته باشید که در پس زمینه در حال اجرا باشد و از جی پی اس گوشی استفاده می‌کند حتما خواهید دید که در کمتر از یک روز باطری گوشی شما نیاز به شارژ مجدد پیدا خواهد کرد.

 

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

 

همواره دقت داشته باشید GPS گوشی‌تان در مواقعی که نیازی به آن ندارید در حالت غیرفعال باشد.

 

8. وقتی سیگنال بلوتوث، وای‌فای و یا سیگنال آنتن شبکه وجود ندارد ...

وقتی در مکانی هستید که فاقد پوشش دهی اپراتور است و در اصطلاح گوشی‌تان آنتن نمی‌دهد، اگر امید ندارید تا به زودی به مکانی برسید که گوشی تان آنتن میدهد بهترین کار این است که گوشی خودتان را در حالت flight Mode یا Offline قرار دهید. چرا که در صورت عدم دریافت سیگنال سیم‌کارت، گوشی تان مدام سعی میکند تا سیگنال اپراتور را یافت کند، این عمل انرژی بسیار زیادی مصرف می‌کند و سبب تخلیه باطری تلفن همراه‌تان در زمان کوتاهی خواهد شد.

 

این موضوع در مورد Wifi و بلوتوث گوشی نیز صدق می‌کند. هنگامی که نیازی به استفاده از شبکه بی‌سیم یا بلوتوث ندارید. آنها را غیرفعال کنید تا در مصرف باطری تلفن همراه تان تا مقدار قابل توجهی صرفه جویی کرده باشید.

 

 

9. به حداقل رساندن اطلاع‌دهنده‌ها

 

برنامه‌های زیادی وجود دارند که با اتصال مداوم به اینترنت، اطلاعیه ها و اعلان‌هایی را به شما اعلام می‌کنند، آخرین اخبار، آخرین ایمیل‌ها و آخرین فعالیت‌ها در شبکه های اجتماعی از قبیل توییتر و فیس بوک و از جمله این اعلان ها هستند.

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

اما وقتی تعداد این اعلان‌های نرم افزاری زیاد میشود، نه تنها به یک مورد آزاردهنده تبدیل میشوند بلکه باعث هدر رفتن مقدار قابل توجهی از انرژی باطری تلفن‌تان خواهد شد. علاوه بر استفاده ای که هر کدام از اعلان دهنده ها از اینترنت دارد، هر اعلان باعث روشن شدن صفحه نمایش، پخش یک آلارم و یا یک لرزش در تلفن همراه خواهد شد … بهتر است اعلان های نرم افزارهای غیر ضروری را غیر فعال کنید.

 

 

10. هوای سرد !

 

احتمالا برایتان جالب خواهد بود اگر بدانید باطری‌های تلفن‌های همراه هنگامی که گوشی‌تان گرم میشود زودتر تخلیه میشوند ! به عبارت ساده، گوشی های هوشمند خود را در زیر نور مستقیم خورشید و یا در هر جایی که گرم است قرار ندهید.

 

یکی از شایع ترین این موارد قراردادن گوشی های هوشمند بر روی داشبرد یک ماشین پارک شده در زیر نور خورشید است.



:: برچسب‌ها: گوشی، باطری، افزایش عمر ,
:: بازدید از این مطلب : 88
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
دو سال از ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی گذشت؛
KHAMENEI.IR در گزارشی به بررسی موضوع اعلام نارضایتی رهبر انقلاب از اجرایی نشدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پرداخته است.
به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۲ «سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی» را به رؤسای قوا و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کرده و قوای کشور را به «اجرای بی‌درنگ و با زمان‌بندی مشخص» این سیاست‌ها ملزم کردند. ایشان اجرای این سیاست‌ها را عامل «رفع مشکلات اقتصادی کشور» و «عقب‌نشینی دشمن در زمینه‌ی جنگ تمام‌عیار اقتصادی» علیه ملت ایران دانستند. با گذشت دو سال از ابلاغ این سیاست‌ها، رهبر انقلاب از اجرایی نشدن این سیاست‌ها به صورت کامل و دقیق ناراضی بوده و طی تذکرات متعددی این موضوع را اعلام کرده‌اند. رهبر انقلاب با طرح «مطالبات مشخص» در این زمینه، مسئولین را به اجرای دقیق این سیاست‌ها و پرهیز از «تکرار زبانی» مسئله‌ی اقتصاد مقاومتی فراخواندند. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت فرارسیدن سالروز ابلاغ این سیاست‌ها، در این گزارش به بررسی موضوع اعلام نارضایتی رهبر انقلاب از اجرایی نشدن این سیاست‌ها، دلایل این موضوع و مطالبات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این زمینه پرداخته است.
 
* خشنود نیستم
 
«اسم اقتصاد مقاومتی هم زیاد تکرار میشود... من البتّه خیلی خشنود نیستم از مقدار پیشرفت این فکر و این بنیان مهم در کشور.»[۱] این عبارات رهبر معظم انقلاب اسلامی حکایت از نارضایتی ایشان از روند عملیاتی‌سازی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و پیشرفت آن دارد. البته اعلام ناخشنودی از نحوه‌ی عملکرد مسئولان و کارگزارانِ کشور در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تنها در این سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به چشم نمی‌خورد. ایشان در پیام نوروزی خود به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۳ نیز نسبت به انجام نشدن کارِ لازم برای تحقق «حماسه‌ی اقتصادی» ابراز نارضایتی کرده و با اشاره به اعلام سیاست‌های «اقتصاد مقاومتی» از آن به عنوان «زیرساخت فکری و نظری برای ایجاد حماسه‌ی اقتصادی» نام بردند:
 
«در باب حماسه‌ی اقتصادی کاری که باید انجام بگیرد و توقّع بود که اتّفاق بیفتد، اتّفاق نیفتاد. تلاشهایی انجام گرفت که مورد سپاس است، ولی کار بزرگی که باید در زمینه‌ی حماسه‌ی اقتصادی انجام بگیرد، همچنان در پیش روی ما است و ما موظّفیم که این حماسه را به وجود بیاوریم. مسئله‌ی اساسیِ اقتصاد برای کشور ما و ملّت ما یک مسئله‌ی مهم است؛ در اواخر سال ۹۲ بحمدالله یک زیرساخت فکری و نظری برای حماسه‌ی اقتصادی به وجود آمد؛ سیاستهای «اقتصاد مقاومتی» اعلام شد و زمینه آماده است برای اینکه ان‌شاءالله تلاش لازم در این باب انجام بگیرد.»[۲]
 
 
اشاره‌ی رهبری به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، به اسفندماه ۱۳۹۲ برمی‌گشت. رهبر انقلاب پس از ابلاغ این سیاست‌ها در جلسه‌ای با حضور سران سه قوه، ضمن تأکید بر جامع و فراگیربودن این سیاست‌ها، ورود جدی قوا برای اجرای آن و پاسخ به انتظارات مردم را خواسته بودند:
«با ابلاغ این سیاستها، مردم اکنون منتظر اجرای آنها و تأثیرات مثبت ناشی از اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی هستند، بنابراین دولت، مجلس و قوه‌ی قضائیه باید بطور جدی وارد میدان شوند و وظایف مربوط به خود را، در هر بخش، پیگیری و اجرا کنند.»[۳]
 
چند روز پس از جلسه‌ی رهبر انقلاب با سران قوا، ایشان دیداری با مسئولان، فعالان اقتصادی و مدیران مراکز علمی و رسانه‌ای و نظارتی داشته و طی آن به تبیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به صورت تفصیلی پرداخته و لوازم اجرای آن را برشمردند. ایشان مجموعه‌ی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را «الگویی بومی و علمی» و «تدبیری بلندمدت» برای اقتصاد کشور معرفی کردند:
«مجموعه‌ی سیاستهای اقتصاد مقاومتی در واقع یک الگوی بومی و علمی است که برآمده‌ی از فرهنگ انقلابی و اسلامی ما است؛ متناسب با وضعیت امروز و فردای ما است... این یک تدبیر بلندمدت برای اقتصاد کشور است.»[۴]
 
یک‌سال بعد رهبر انقلاب ضمن اشاره به سخنان پیشین خود درباره‌ی مسئله‌ی اقتصاد و ابلاغ این سیاست‌ها، تلاش‌های به عمل آمده در زمینه‌ی مسائل اقتصادی را «کافی» ندانسته و از ضرورت دمیدن «نفَس جدیدی» در مسئله‌ی اقتصاد سخن گفتند:
 
«در طول این سالها همیشه تلاشهایی شده است لکن کافی نیست. آنچه ما میخواهیم بگوییم، این است که باید یک نفَس جدیدی به این کار داده بشود. امروز بیست‌ونهم بهمن است. سال گذشته بیست‌ونهم بهمن، سیاستهای اقتصاد مقاومتی را به دستگاه‌های مختلف ابلاغ کردیم؛ امروز یک‌سال گذشته. اقتصاد مقاومتی برای کشور ضروری است.»[۵]
 
* با تکرار زبانی هیچ اتّفاقی نمی‌افتد
 
اما دلیل این اعلام نارضایتی‌ها و تذکرات رهبر انقلاب به مسئولان در زمینه‌ی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی چیست؟ با دقت در بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای می‌توان پاسخ این سؤال را «فقدانِ اقدام و عمل لازم» در این زمینه و بسنده کردن به «حرف» و در یک کلمه «برخورد شعاری و سطحی» با موضوع دانست. ایشان در برهه‌های گوناگونی به صراحت این موضوع را اعلام کرده و مسئولان را به اقدام جدی و «فراتر رفتن از حرف و شعار» فراخواندند.
 
رهبر انقلاب خردادماه ۹۳ و در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی «حمایت و ستایش» از این سیاست‌ها را کافی ندانسته و خواستار اقدام لازم شدند:
 
«از روزى که این سیاستهاى اقتصاد مقاومتى اعلام شده است و ذکر آن مکرّر گفته شده است، مسئولین مختلف -دولتى‌ها، مجلس محترم، دستگاه‌هاى مختلف، مسئولان گوناگون- در مقام حمایت و ستایش از این سیاستهاى اقتصاد مقاومتى برآمده‌اند و مکرّر گفته شده، لکن تجربه‌ى بنده به من میگوید که ستایش کافى نیست؛ تعریف کردن کافى نیست؛ حرکت لازم است. بله، افرادى مى‌آیند، مى‌نشینند، در منبرهاى عمومى یا در جلسات خصوصى از مزایاى این اقتصاد مقاومتى مطالبى را بیان میکنند و غالباً هم درست است، امّا خب باید اقدام کرد، عمل کرد.»[۶]
 
 
پس از این رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان نظام نسبت به کُند حرکت کردن در این زمینه هشدار دادند:
«اقتصاد مقاومتی را جدّی بگیرید. خب، رئیس جمهور محترم گفتند، مسئولین دیگر هم کم‌وبیش اظهار کرده‌اند، گفته‌اند، منتها باید عمل کرد: وَ لا مِمَّن عَلی‌ غَیرِ عَمَلٍ یَتَّکِل؛ این‌جور نباشد که به زبان بگوییم، در عمل کُند حرکت بکنیم.»[۷]
 
چند ماه پس از این هشدار، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به صراحت «تکرار زبانی» این موضوع از جانب مسئولان و فعالان اقتصادی و سیاسی بدون اقدام متناسب را راه‌گشا ندانستند:
 
«از وقتی که این عنوان مطرح شده، شاید هزار مرتبه از طرف مسئولین -با کم و زیادش- تأیید شده؛ مسئولین مختلف، فعّالان اقتصادی، حتّی فعّالان سیاسی، مسئولین دولتی، مجلس، غیره، مکرّر گفته‌اند اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مقاومتی؛ خب، خوب است؛ لکن با اسم و با تکرار زبانی هیچ اتّفاقی نمی‌افتد؛ هیچ اتّفاقی نمی‌افتد. با بردن اسم دارو و تکرار اسم دارو هیچ بیماری خوب نمیشود؛ دارو را باید مصرف کرد.»[۸]
 
* باید اقتصاد مقاومتی را باور کنید
 
تذکرات رهبر معظم انقلاب درباره‌ی پرهیز از برخورد شعارگونه با اقتصاد مقاومتی و ضرورت اقدامات عملی جدی مسئولان در این زمینه در سال ۹۴ نیز ادامه یافته است. ایشان در خردادماه ۹۴ از نگرانی خود درباره‌ی «نبود همدلی» درباره‌ی مسئله‌ی اقتصاد مقاومتی سخن گفتند:
 
«در مورد اقتصاد مقاومتی، خوشبختانه در کشور هم‌زبانی هست، [امّا] مشکل ما در همدلی است؛ آدم میترسد هم‌زبانی باشد، همدلی نباشد... این هم‌زبانی هست، همدلی هم باید انجام بگیرد یعنی از بُن دندان به مسئله‌ی اقتصاد مقاومتی باید باور آورده شود؛ باور کنیم که کلید حلّ مشکلات کشور در داخل است.»[۹]
 
این روند اعلام نارضایتی رهبری از انجام نگرفتن اقدامات لازم و ضروری برای اجرایی‌سازی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بسنده کردن به تکرار زبانی موضوع همچنان ادامه یافت که نشانگر «عدم تغییرِ رفتار مسئولان مرتبط» در این زمینه است. رهبر انقلاب در دیدار با اقشار مختلف مردم در اواسط شهریور ۹۴ بار دیگر اقدامات جدی در این موضوع را خواستار شدند:
 
«همین اقتصاد مقاومتی که سیاستهای آن ابلاغ شده است و بر روی زمین و به‌صورت کار عملی و عملیّاتی و اجرائی هم باید با شدّت هرچه تمام‌تر و بدون فوت وقت دنبال بشود.»[۱۰]
 
پیش از این و در دیدار با اعضای هیأت دولت، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به صراحت فعالیت‌های صورت‌گرفته در این زمینه از سوی دولت را «ناکافی» دانسته بودند:
 
«پارسال -سال ۹۳- شروع اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی بود. دوستان دولت هم گزارشهایی به من دادند... حالا یک گزارش مفصّلی فرستادند که البتّه برای من خلاصه کردند آن گزارش را و تماماً خواندم، نگاه کردم. کارهایی که انجام گرفته در زمینه‌ی اقتصاد مقاومتی، بعضی‌هایش کارهای مقدّماتی است... بعضی از کارهایی که گزارش شده، مربوط به بندهای اقتصاد مقاومتی نیست... اینها آمده جزو کارنامه‌ی دستگاه‌ها در زمینه‌ی اقتصاد مقاومتی؛ درحالی‌که این نیست. بعضی از کارها هم ارتباطی اصلاً به بندهای اقتصاد مقاومتی ندارد؛ این مقدار کافی نیست.»[۱۱]
 
 مطالباتِ رهبری از مسئولان برای اقدام عملی
 
با نگاه به بیانات رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر و به‌خصوص پس از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌توان به این نکته پی برد که ایشان به روشنی «مطالبات و انتظارات» خود از قوای سه گانه و دستگا‌ه‌های گوناگون را در چارچوب سیاست‌های ابلاغی مشخص ساخته و اعلام کرده‌اند. «وظایف مسئولان و مدیران کشور» کاملاً مشخص است و اگرچنانچه عزم و اراده‌ی جدی و راسخی برای اجرای خواسته و مطالبه‌ی رهبر انقلاب و مردم وجود داشته باشد، اقتصاد مقاومتی پیاده شده و کشور در مقابل فشارها مصونیت می‌یابد.
 
اهم این مطالباتِ رهبری در قالب ۳ جدول ذیل مرور شده است:
 
چرا رهبر انقلاب از پیشرفت اقتصاد مقاومتی راضی نیستند؟
 
 
 
چرا رهبر انقلاب از پیشرفت اقتصاد مقاومتی راضی نیستند؟
 
چرا رهبر انقلاب از پیشرفت اقتصاد مقاومتی راضی نیستند؟
 
 
 
* دو صد گفته چون نیم کردار نیست
 
از سوی دیگر پس از انتشار نامه‌ی رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به رئیس‌جمهور درباره‌ی الزامات اجرای برجام و تأکید دیگرباره‌ی ایشان بر «جدّی گرفتن و پیگیری همه‌‌جانبه‌ی اقتصاد مقاومتی» موضوع بسیار حساس‌تر نیز شده است:
 
«رفع تحریمها هر چند از باب رفع ظلم و احقاق حقوق ملّت ایران کار لازمی است، لیکن گشایش اقتصادی و بهبود معیشت و رفع معضلات کنونی جز با جدّی گرفتن و پیگیری همه‌‌جانبه‌ی اقتصاد مقاومتی میسّر نخواهد شـد. امید است که مراقبت شود که این مقصود با جدّیّت تمام دنبال شود و بخصوص به تقویت تولید ملّی توجّه ویژه صورت گیرد.»[۱۲]
 
پس از اتمام مذاکرات چندین ساله‌‌ی هسته‌ای، مردم در انتظارِ اقدامات جدی و اثرگذار از سوی مسئولان و به‌خصوص مسئولان دولت برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و گشایش در وضعیت اقتصادی خود هستند. وظایف مسئولین در این زمینه کاملاً شفاف بوده و تذکرات رهبر معظم انقلاب درباره‌ی فراتر رفتن از برخورد شعاری با موضوع و برنامه‌ریزی و اقدام جدی در این حوزه، چندین بار تکرار شده است. «عالِم بی‌عمل» بودن از منظر عقل و دین نکوهش شده و در فرهنگ عمومی ملتِ ما نیز «دو صد گفته چون نیم کردار» هم تلقی نشده است. حال باید منتظر ماند و دید مسئولان و مدیران کشور چه عملکردی در اصلاح رویه‌ی گذشته و روی آوردن به برنامه‌ریزی و اقدام جدی برای تحقق این سیاست‌ها خواهند داشت؟ که به فرموده‌ی امیرالمؤمنین علیه‌السلام «فرصت‌ها چون ابر در گذرند».[۱۳]
 
 
[۱] - بیانات در دیدار شرکت‌کنندگان در نهمین همایش ملی «نخبگان فردا» ۱۳۹۴/۷/۲۲
[۲]  - پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال جدید  ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
[۳] - بیانات در جلسه سران قوا در حضور رهبر انقلاب ۱۳۹۲/۱۲/۶
[۴] - بیانات در جلسه تبیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
[۵] - بیانات در دیدار مردم آذربایجان ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
[۶] - بیانات در دیدار نمایندگان مجلس شوراى اسلامى ‌۱۳۹۳/۳/۴
[۷] - بیانات در دیدار مسئولان نظام ۱۳۹۳/۴/۱۶
[۸] - بیانات در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت روز ملّی مهندسی ۱۳۹۳/۱۱/۶
[۹] - بیانات در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۱۳۹۴/۳/۶
[۱۰] - بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم ۱۳۹۴/۶/۱۸
[۱۱] - بیانات در دیدار رئیس‌جمهور و اعضاى هیأت دولت‌ ۱۳۹۴/۶/۴
[۱۲] - نامه رهبر انقلاب به رئیس‌جمهور درباره الزامات اجرای برجام ۱۳۹۴/۷/۲۹
[۱۳] - نهج‌البلاغه، کلمات قصار ۲۱: الْفُرْصَةُ تَمُرُّ مَرَّ السَّحَابِ فَانْتَهِزُوا فُرَصَ الْخَیْرِ


:: برچسب‌ها: رهبر، اقتصاد مقاومتی، مدیران، عملکرد،مسئولان، سیاست های اقتصاد ، مذاکرات ,
:: بازدید از این مطلب : 82
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
رای الیوم؛
هشدار به آل‌سعود: حمله غافلگیرکننده ایران به عربستان در راه است
«این روزها در عربستان رزمایش بزرگی برگزار می شود که نشان های حمله به یک کشور در این رزمایش دیده می شود. روسیه هم ماجراجویی عربستان را به مقامات این کشور گوشزد کرده.»
 
مانور هشدار به آل‌سعود: حمله غافلگیرکننده ایران به عربستان در راه است
 

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، روزنامه «رای الیوم» نوشت: «برخی کشورهای غربی به مقامات سعودی هشدار داده اند در صورت اعزام نیرو به سوریه حمله غافلگیرکننده ایران با مشارکت عراق علیه عربستان صورت خواهد گرفت.»

 

روزنامه الکترونیکی رای الیوم که از لندن بروز رسانی می شود، در ادامه افزود: «در هفته های اخیر عربستان تحرکات نظامی مشکوکی صورت داده که از حمله به سوریه برای مبارزه با داعش و در نهایت ساقط کردن نظام این کشور حکایت دارد.»

 

 این روزنامه ادامه داد: «این روزها در عربستان با مشاركت مصر و برخي كشورهاي اسلامي و عربي رزمایش بزرگی برگزار می شود که نشان های حمله به یک کشور در این رزمایش دیده می شود. روسیه هم هر گونه ماجراجویی عربستان را به مقامات این کشور گوشزد کرده است.»



:: برچسب‌ها: ایران، عربستان ، سوریه ، حمله ، بحران ، فشار ,
:: بازدید از این مطلب : 152
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

علت استقبال سید حسن نصرالله از حمله زمینی عربستان و ترکیه به سوریه چیست؟

 
 

به نظر می رسد علت اسقبال رهبر جنبش مقاومت اسلامی لبنان از آمدن سعودی ها به سوریه ناشی از این مسئله می شود که محور مقاومت برای اولین بار فرصت مناسبی پیدا می کند تا به صورت مستقیم با سعودی ها رو در رو شوند تا با عامل اصلی مشکلات منطقه به صورت جدی تسویه حساب کنند.

 

به گزارش گروه بين الملل خبرگزاري دانشجو، به نقل از الوقت، دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی لبنان با تشریح اهداف و انگیزه های سعودی ها و ترکیه برای ورود مستقیم نظامی به سوریه ابراز امیدواری کرد این اقدام باعث شود تا مشکلات منطقه برای همیشه حل گردد.

 

سید حسن نصرالله رهبر حزب الله در ابتدا به توصیف وضعیت آشوب زده عربستان و ترکیه در پی ناکامی اهداف شان در سوریه پرداخت  و گفت: «طرح ترکیه برای ایجاد امپراتوری عثمانی جدید که تا لبنان، عراق، اردن و شمال مصر امتداد می یابد نیز به شکست انجامیده است. سعودی‌ها نیز طرحشان در سوریه به ناکامی خورده است و آن ها این روزها در حال نوشیدن جام کینه و شکستشان هستند.» باوجود این نصرالله تاکید کرد که این شکست ها باعث نشده که ترکیه و عربستان دست به عقب نشینی کامل در سوریه بزنند.

 

رهبر حزب الله با به چالش کشیدن ادعای عربستان و ترکیه برای مبارزه با داعش گفت: «اگر می خواست از دست داعش رهایی یابد کافی بود گذرگاه های خود را به روی آنها ببندد و خرید نفت از داعش را متوقف کند. عربستان می خواهد ما را متقاعد کند که با داعش مبارزه می کند؟ القاعده و داعش بر عدن در یمن با کمک و حکایت عربستان مسلط شدند و این عربستان است که جنوب یمن را تحویل داعش داده است حال سعودی ها می خواهند با داعش در سوریه مبارزه کنند؟»

 

رهبر جنبش مقاومت اسلامی لبنان در ادامه دو مرحله را برای سوریه پیش بینی کرد و گفت: « اجازه بدهید به شما بگویم که اگر آنها بیایند مشکلی نیست. اما اگر نیایند بیایید امیدوار باشیم که بحران سوریه حل شود.»

 

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که در پی پیشروی های اخیر نیروهای مقاومت در شمال سوریه بویژه پس از ازادی نبل و الزهرا در شهر حلب، بزرگترین شهر سوریه در محاصره ارتش سوریه قرار گرفته و خطوط دفاعی گروه های تروریستی در سوریه یکی پس از دیگر در حال فروپاشی است. سرعت و شتاب پیشروی های نیروهای مقاومت با پشتیبانی هوایی جنگنده های روسی این امیداواری را ایجاد کرده است که در صورتی که عامل خارجی ورود مستقیم به جنگ را نداشته باشد، کار گروه های تروریستی در سوریه خیلی زود تمام شود. ناظران خوشبین معقتدند محور مقاومت اگر به روند پیشروی های خود با همین سرعت ادامه بدهد می تواند در عرض یک سال کنترل امنیتی بخش های زیادی از سوریه را به صورت کامل به دست بگیرد.

 

 سید حسن  نصرالله سپس به تشریح مرحله دوم در صورت ورود ترکیه و عربستان سعودی به جنگ سوریه پرداخت و گفت: « اما اگر آنها وارد [سوریه] شوند بیاید امیدوار باشیم تمامی مسایل منطقه حل شود.» دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی لبنان توضیح بیشتری درباره منظور خود نداد اما به نظر می رسد اشاره نصرالله به مشکلات منطقه برمی گردد که ناشی از سیاست بی ثبات ساز عربستان سعودی می باشد.

 

سعودی ها در طول چند سال گذشته به طرق مختلف تلاش کرده اند محور مقاومت به رهبری ایران را به چالش بکشند. این اقدامات خصمانه  سعودی ها را می توان به صورت آشکار در سوریه، یمن، بحرین، لبنان و در سایر موارد همانند فاجعه منا و اعدام شیخ نمر دید. از همه مهمتر سعودی ها با حمایت از جریان های سلفی در جهان اسلام به گسترش وهابیت کمک کرده اند جریانی که هم اکنون بزرگترین تهدید نه تنها برای شیعیان و سنی ها بلکه برای کل جهان محسوب می شود.

 

با وجود این سعودی ها تاکنون از مواجه رو در رو خودداری کرده و تلاش کرده اند از طریق عناصر خود منافع محور مقاومت را به چالش بکشند و اگر در جایی مانند یمن نفوذ کرده اند از پشتیبانی گسترده قدرت های غربی برخوردار هستند و همچنین به دلیل شرایط جغرافیایی و فرهنگی یمن گزینه های مقاومت برای مقابله با سعودی ها محدود است، هر چند جنبش انصارالله با امکانات محدود خود در طول 10 ماه گذشته ضربات مهلکی را به سعودی ها وارد کرده اند.

 

به نظر می رسد علت اسقبال رهبر جنبش مقاومت اسلامی لبنان از آمدن سعودی ها به سوریه ناشی از این مسئله می شود که محور مقاومت برای اولین بار فرصت مناسبی پیدا می کند تا به صورت مستقیم با سعودی ها رو در رو شوند تا با عامل اصلی مشکلات منطقه به صورت جدی تسویه حساب کنند.



:: برچسب‌ها: سیدحسن نصرالله، عربستان، جنگ، سوریه ,
:: بازدید از این مطلب : 95
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

فرستاده ویژه سازمان ملل به خاورمیانه وارد غزه شد

نیکلای ملادینوف فرستاده ویژه صلح سازمان ملل متحد به خاورمیانه، روز سه شنبه در سفری از پیش اعلام نشده وارد غزه شد.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری سما، ملادینوف را که از گذرگاه بیت حانون وارد غزه شده است، 5 نفر از همکاران وی همراهمی می کنند.

پیش بینی می شود ملادینوف با مسئولان جنبش مقاومت اسلامی حماس دیدار کند.

مقامات غربی و سازمان ملل در تلاش هستند طرف‌های فلسطینی و اسراییلی را به برگزاری کنفرانس بین المللی متقاعد کنند.

در همین راستا مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین از طرح پیشنهادی فرانسه برای برگزاری کنفرانس بین المللی صلح استقبال کرده‌اند، ولی مقامات صهیونیست هنوز واکنشی نسبت به این پشنهاد نشان نداده‌اند.

"محمود عباس،" رییس تشکیلات خودگردان فلسطین روز گذشته ضمن استقبال از تلاش‌های فرانسه برای حل و فصل مسئله فلسطین و تشکیل گروه بین المللی متشکل از اعضای دائم شورای امنیت و شماری از کشورهای عربی، اروپایی، ژاپن و قدرت‌های بین المللی و منطقه‌ای دیگر، گفت: گفتگوهای گسترده‌ای در این زمینه با شماری از قدرت‌های منطقه‌ای و بین المللی انجام گرفته است.

"لوران فابیوس،" وزیرخارجه وقت فرانسه ماه گذشته گفت که پاریس طرحی را برای برگزاری کنفرانس بین المللی صلح برای از سرگیری مذاکرات میان فلسطینیان و اسراییلی ها ارائه خواهد کرد.





:: برچسب‌ها: غزه، سازمان ملل،خاورمیانه،فلسطین ,
:: بازدید از این مطلب : 90
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

مردم مصر خود را «ام ‌الدنیا» می‌دانند. این تعبیر شاید اغراق‌آمیز باشد، اما حکایت از جایگاه این کشور در دنیای اسلام و به‌ویژه جهان عرب دارد. مصر با تسلط بر کانال مهم سوئز و همچنین همسایگی با رژیم صهیونیستی، توجه قدرت‌های مختلف را در دهه‌های گذشته به خود جلب کرده است.

به‌دنبال تشکیل رژیم نامشروع صهیونیستی در فلسطین اشغالی در ۱۹۴۸، مصر به رهبری جمال عبدالناصر، پرچم مبارزه را علیه رژیم صهیونیستی برافراشت و جهان عرب را علیه این رژیم اشغالگر بسیج کرد و حاصل آن چندین جنگ علیه این رژیم بود که در همه‌ی این جنگ‌ها، مصر و سوریه رهبری جهان عرب را برعهده داشتند. در واقع اهمیت والای مصر باعث شده بود که تصمیمات اتخاذشده در قاهره به‌سرعت در دیگر کشورهای عربی تأثیر بگذارد. به‌دنبال مرگ جمال عبدالناصر و به قدرت رسیدن انور سادات، مصر از جایگاه والای خود به‌تدریج دور شد و در سال ۱۹۷۸ با توافقنامه‌ی کمپ دیوید با اسرائیل، به‌نوعی به دامن غرب افتاد. در دوران حسنی مبارک، دیکتاتور برکنارشده‌ی مصر نیز سیاست نزدیکی به غرب و رژیم صهیونیستی بیشتر از قبل دنبال شد.

شروع موج بیداری اسلامی در سال ۲۰۱۱ تأثیرات خود را در سرزمین کهن مصر برجای گذاشت و مجموعه‌ای از راهپیمایی‌ها و اعتراضات در ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ (۵ بهمن ۱۳۸۹) آغاز شد و نهایتاً در ۱۱ فوریه‌ی ۲۰۱۱ به برکناری حسنی مبارک از قدرت منجر شد. انقلاب مصر که توانسته بود در کمتر از سه هفته به ثمر بنشیند، نویدبخش دوران جدیدی برای مصر و همچنین جهان عرب بود. مردم مصر علیه وابستگی کشورشان به غرب و ارتباط با رژیم صهیونیستی قیام کردند؛ چراکه عامل فقر اقتصادی و فساد جامعه‌ی خود را این عوامل می‌دیدند.
در جهان عرب مشهور است که «اگر مصر عطسه کند، تمام جهان عرب سرما می‌خورد» به همین دلیل، انقلاب مصر می‌توانست از شمال آفریقا تا کشورهای عربی حاشیه‌ی خلیج فارس را دربربگیرد. مردم در کشورهای عربی همواره به تحولات مصر به‌عنوان الگو و نوعی انتخاب مسیر نگاه می‌کنند.

از سویی دیگر، این انقلاب نقطه‌ی عطفی در مراحل اولیه برای بیداری اسلامی بود؛ چراکه در صورت موفقیت بیداری اسلامی در بزرگ‌ترین کشور عربی، دومینوی سقوط حکام عربی نیز بی‌شک شروع می‌شد. در جهان عرب مشهور است که «اگر مصر عطسه کند، تمام جهان عرب سرما می‌خورد» به همین دلیل، انقلاب مصر می‌توانست از شمال آفریقا تا کشورهای عربی حاشیه‌ی خلیج فارس را دربربگیرد. مردم در کشورهای عربی همواره به تحولات مصر به‌عنوان الگو و نوعی انتخاب مسیر نگاه می‌کنند. اما این انقلاب کامل نشد؛ چراکه محمد مرسی، رئیس‌جمهور مورد حمایت اخوان‌المسلمین، در تیرماه ۱۳۹۳ توسط نظامیان از قدرت برکنار شد و عبدالفتاح السیسی در انتخاباتی که گروه‌های اصلی اسلامی مصر آن را تحریم کرده بودند، توانست به پیروزی برسد و به‌عنوان دومین رئیس‌جمهور پس از انقلاب ۲۰۱۱ در مصر خود را معرفی کند. این کودتای نظامیان باعث شد تا انقلاب مصر به‌نوعی به نقطه‌ی صفر برگردد و بیداری اسلامی در این کشور منحرف و متوقف شود. این امر دلایل زیادی داشت که در زیر به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌شود:

* فقدان رهبری آگاه و آینده‌نگر
شاید بتوان مهم‌ترین دلیل انحراف انقلاب مصر را فقدان رهبری توانمند، هوشیار و آینده‌نگر دانست. در انقلاب‌ها شاید بتوان مهم‌ترین فاکتور پیروزی را مسئله‌ی «رهبری» دانست. رهبری که هم طرحی جامع برای اداره‌ی حکومت داشته باشد و هم با فهم درست از عالم سیاست، بتواند کنش‌ها و اقدامات مناسب و بهنگام و متناسب با رفتار ضدانقلابیون و دشمنان بیرونی داشته باشد. شاید بتوان انقلاب اسلامی ایران را نمونه‌ی بارز و موفق این مسئله عنوان کرد. در صورت نبود رهبری بصیر و هوشیار چون امام خمینی رحمه‌الله‌علیه، احتمال پیروزی انقلاب اسلامی ایران و یا در مسیر صحیح قرار گرفتن آن، بسیار اندک بود. اما درست ۳۲ سال بعد از این تجربه، در جهان عرب موجی از انقلاب‌های عربی در قالب بیداری اسلامی به راه افتاد که همه به‌نوعی از مدل جدید انقلاب‌ها، یعنی «انقلاب بدون رهبر» سخن می‌گفتند. اما این مدل جدید باید در صحنه‌ی واقعیت آزموده می‌شد تا میزان کارآمدی آن تعیین شود. اکنون پنج سال است از «انقلاب بدون رهبر» در جهان عرب می‌گذرد و این انقلاب‌ها هیچ‌کدام نتوانستند به‌صورت کامل به نتیجه برسند و فقدان رهبری در این انقلاب‌ها (به‌استثنای یمن که تفاوت‌هایی دارد) باعث شد هرکدام به‌نوعی منحرف شوند. در مصر نیز از همان ابتدای انقلاب، نبود چنین رهبری باعث شد تا اهداف مختلف و متنوعی با هم دنبال شود و متأسفانه انقلاب مصر نتواند ادامه‌ی مسیر دهد.

کانون‌های قدرت که با انقلاب منافع شخصی یا جناحی و گروهی خود را در خطر دیدند، تمام تلاش خود را برای شکست انقلاب و بازگشت به وضع پیش از انقلاب به کار گرفتند. در داخل مصر، عناصر موجود در دیوان قضایی به‌صورت کامل در مقابل انقلاب قرار گرفتند. دلیل آن این بود که در قوه‌ی قضائیه‌ی مصر، بازماندگان نظام پیشین (ضد انقلابیون) همچنان در قدرت بودند.

فقدان چنین رهبری موجب شد انقلاب مصر که با شعارهای ضدصهیونیستی و ضدآمریکایی آغاز شده بود، با روی کار آمدن مرسی، عملا خود را نزدیک به سیاست‌های این دو کشور کند. محمد مرسی تصور می‌کرد با تکیه بر محور عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌تواند حکومت خود را تضمین کند در حالی‌که از همین ناحیه بزرگ‌ترین ضربه‌ها را متحمل شدند. در واقع مرسی به جای قطع رابطه با رژیم صهیونیستی و لغو پیمان کمپ دیوید که یکی از محورهای اصلی خواسته‌های انقلابیون بود، تلاش خود را بر قطع رابطه با محور مقاومت و به‌طور خاص، کشور سوریه در جهت خوشایند غرب قرار داد. محمد مرسی در جریان برگزاری یک راهپیمایی در قاهره اعلام کرد: «مصر امروز تصمیم گرفته است که روابط دیپلماتیک خود با دولت کنونی بشار اسد را قطع کند و سفارت سوریه در قاهره تعطیل می‌شود.» وی همچنین از بازگشت کاردار مصر در دمشق خبر داد و از کشورهای غربی خواست تا در سوریه منطقه‌ی پرواز ممنوع را اجرا کنند.

مرسی همچنین در جریان حمله‌ی رژیم صهیونیستی به غزه، هیچ‌گاه در کنار مردم فلسطین قرار نگرفت و در بهترین حالت سعی کرد تنها واسطه‌ای بیش نباشد. در این‌باره روزنامه‌ی «الشرق الاوسط» به نقل از وزارت‌خارجه‌ی آمریکا نوشته بود: «در جنگ موشکی میان اسراییل و حماس، اوباما و مرسی بارها برای مدتی طولانی تماس تلفنی داشتند، به نظر می‌رسد که اوباما نه فقط به‌دلیل نقش مرسی در میانجیگری میان حماس و اسراییل از وی سپاسگزار است، بلکه می‌خواهد مرسی در چهار سال آینده هم پیمان آمریکا باشد.»۱ در واقع این نوع سیاست همراهی و اعتماد به غرب در نهایت باعث شد با چراغ سبز آمریکا، نظامیان مصر محمد مرسی را از قدرت خلع کننند.

از طرفی دیگر، در برهه‌ای نیز انقلابیون با یکدیگر دچار تضاد و اختلاف‌های زیادی شدند. در نهایت نیز عدم جمع شدن گروه‌های انقلابی در این کشور زیر لوای واحد، باعث شد تا قدرت آن‌ها پخش شود و شکست بخورند. برای مثال، جنبش ۶ آوریل که از پیشگامان انقلاب مصر بود به دلیل اختلافات اساسی، به‌تدریج از اخوانی‌ها جدا شد. در واقع گروه‌های مختلف قادر نبودند اهداف خود را حول یک محور واحد دنبال کنند و این موجب شد ضربه‌ی اساسی بر انقلاب مصر وارد آید.

* اقدامات آمریکا علیه انقلاب مصر

آمریکا به سرسپردگی و ثبات حکومت مصر نیاز مبرمی داشت، اما انقلاب مردم مصر دقیقاً این مسئله را هدف گرفته و آن را به خطر انداخته بود.۲ مصر به‌عنوان همسایه‌ی رژیم صهیونیستی از دهه‌ی هشتاد میلادی با این رژیم پیمان کمپ دیوید را امضا کرده است و به‌نوعی دو طرف در حالت «صلح سرد» به سر می‌برند. ازاین‌رو امنیت اسرائیل از طرف صحرای سینا کاملاً تأمین بوده است. درصورتی‌که اسلام‌گرایان می‌توانستند انقلاب ۲۵ ژانویه را تکمیل کنند و بقایای دیکتاتوری مبارک را از کشور بزدایند، این حالت صلح سرد از بین می‌رفت و اسرائیل به‌عنوان متحد استراتژیک آمریکا با تهدیدات امنیتی فراوانی مواجه می‌شد. بنابراین به ثمر رسیدن این انقلاب کاملاً در جهت خلاف منافع راهبردی آمریکا در منطقه بود. از سوی دیگر، پیروزی مردم در مصر می‌توانست به کشورهای دیگر نیز سرایت کند و با توجه به وابستگی حاکمان عربی به آمریکا، این امر نیز در راستای منافع آمریکا نبود؛ چراکه در صورت حاکم شدن اراده‌ی مردمی در جهان عرب، آمریکا پایگاه‌های نفوذ خود را در جهان اسلام از دست می‌داد.


بنابراین با توجه به تهدید انقلاب مصر برای منافع آمریکا، اقدامات ضدانقلابی در مصر شروع شد. اگرچه در همه‌ی این اقدامات نمی‌توان «نقش مستقیم» آمریکا را پیدا کرد، اما حضور این کشور چنان ملموس بود که نیازی به پیدا کردن جای پای آمریکا در کودتا نیست. آمریکا بعد از اینکه امیدهای خود را از ادامه‌ی حکومت مبارک از دست داد، تلاش کرد تا ساختار حکومت دست‌نشانده و طاغوتی مبارک را از طریق عمر سلیمان ادامه دهد. بنابراین اولین و مطلوب‌ترین گزینه‌ی آمریکا، حفظ ساختار پیشین بود که با حذف مبارک و جایگزینى عناصرى متمایل به غرب و آمریکا مثل عمر سلیمان، این هدف حاصل می‌شد. اما آمریکا در پیگیری این گزینه با مخالفت شدید انقلابیون مواجه شد. پس از آن سناریوی جایگزین و الگوی مطلوب ایالات‌متحده تبدیل به تلفیق عناصر و مؤلفه‌های نظام پیشین با نیروهای جدید شد. این نظام ترکیبی و تلفیقی به‌گونه‌ای بود که انقلابی‌ها با گروه به‌اصطلاح تجدیدنظرطلب نظام گذشته زیر سقف دولت واحد جمع شوند تا جریان اسلام‌گرای مردم مصر نتواند در شکل‌گیری قدرت بعد از مبارک نقشی داشته باشد. اما اسلام‌گرایان سرانجام توانستند هم در مجلس و هم در انتخابات ریاست‌جمهوری به پیروزی برسند. به‌دنبال شکست سیاست‌های آمریکا در مصر، این کشور سعی کرد تا از ابزارها و ساختارهایی مانند ارتش مصر که وابستگی آن به آمریکا قابل کتمان نیست، در جهت تأمین منافع خود استفاده نماید.۳ سرانجام نیز حمایت از نظامیان مصری، زمینه‌ساز کودتا علیه انقلاب مصر شد.

* تلاش ضدانقلابیون داخلی و خارجی برای شکست انقلاب
در سطح داخلی ضدانقلابیونی چون افراد موجود در ارتش، سرویس‌های امنیتی، قوه‌ی قضاییه و رسانه‌های گروهی نقش محوری را در مدیریت اقدامات علیه محمد مرسی و انقلاب مردم مصر برعهده داشتند. این کانون‌های قدرت که با انقلاب منافع شخصی یا جناحی و گروهی خود را در خطر دیدند، تمام تلاش خود را برای شکست انقلاب و بازگشت به وضع پیش از انقلاب به کار گرفتند. در داخل مصر، عناصر موجود در دیوان قضایی به‌صورت کامل در مقابل انقلاب قرار گرفتند. دلیل آن این بود که در قوه‌ی قضائیه‌ی مصر، بازماندگان نظام پیشین (ضد انقلابیون) همچنان در قدرت بودند و در یک سال زمامداری مرسی نه تنها همراهی نکردند بلکه علنا در مقابل انقلاب قرار گرفتند. به‌عنوان مثال محمد مرسی در اوج اختلافات خود با قوه‌ی قضائیه، دادستان کل را به دلیل نزدیکی به حسنی مبارک برکنار کرد اما دادگاه تجدید‌نظر قاهره حکم برکناری عبدالنقیب محمود، دادستان کل پیشین مصر، را لغو کرد و حکم به بازگشت وی به سر کار داد. از سویی دیگر، برخی از طبقه‌ی اشراف و مرفه و تجار هوادار حسنی مبارک نیز در اقتصاد مصر کارشکنی‌هایی کردند.

اشتباهات محمد مرسی و عدم اعتقاد به مردم‌سالاری و قبضه‌ی قدرت و همچنین اقدامات ضدانقلابیون باعث شد پایگاه مردمی وی از بین برود و نظامیان مصری نیز از همین نقطه‌ضعف وی استفاده و وی را از قدرت برکنار کردند. در واقع زمانی که مرسی پایگاه مردمی خود را به‌دلیل اشتباهات پی‌درپی در عرصه‌ی داخلی و خارجی از دست داد، آمریکا با حمایت از ضدانقلابیون، به‌نوعی اجازه‌ی کودتا در این کشور را صادر کرد و شد آنچه نباید می‌شد.


تلاش این کانون‌های داخلی قدرت، در کنار فعالیت‌های ضدانقلابی برخی از دشمنان بیرونی انقلاب مانند آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی، باعث شد تا انقلاب از مسیر اصلی خود خارج و زمینه‌های شکست آن فراهم شود. بزرگ‌ترین نگرانی عربستان این بود که انقلاب مصر تبدیل به الگویی در جهان عرب شود و مردم سایر کشورها را نیز بیدار کند. رژیم صهیونیستی نیز از به قدرت رسیدن اسلام‌گرایان در مصر و احتمال لغو توافقنامه‌ی کمپ دیوید، بیشترین هراس را داشت. سیاست آمریکا در تعامل با انقلاب مصر و کودتای نظامیان حداقل در ظاهر، چندلایگی و غموض بیشتری در مقایسه با سیاست عربستان و رژیم صهیونیستی داشت. آن چیزی که برای آمریکا مزاحمت ایجاد کرد، قیام مردم بود؛ مردمی که به میدان التحریر آمدند و در ادامه نیز دولت مبارک سقوط کرد. آمریکا و غرب همیشه از «حضور مردم» و شکل‌گیری حکومت‌های «مردم‌سالار» در منطقه وحشت داشتند؛ چراکه آنان به‌خوبی تجربه کرده‌اند هرجا که حکومتی با آرای مردمی شکل گرفته، دقیقاً عکس خواست و منافع آمریکا و غرب حرکت کرده است. خواست مردم مصر نیز این بود که یک دولت مردمی-اسلامی روی کار بیاید که خواسته‌ی اصلی آن، استقلال از سیاست‌های آمریکا و دوری از رژیم صهیونیستی بود.

متأسفانه اما در ادامه‌ی روند انقلاب، اشتباهات محمد مرسی و عدم اعتقاد به مردم‌سالاری و قبضه‌ی قدرت و همچنین اقدامات ضدانقلابیون باعث شد پایگاه مردمی وی از بین برود و نظامیان مصری نیز از همین نقطه‌ضعف وی استفاده و وی را از قدرت برکنار کردند. در واقع زمانی که مرسی پایگاه مردمی خود را به‌دلیل اشتباهات پی‌درپی در عرصه‌ی داخلی و خارجی از دست داد، آمریکا با حمایت از ضدانقلابیون، به‌نوعی اجازه‌ی کودتا در این کشور را صادر کرد و شد آنچه نباید می‌شد.

منبع: khamenei.ir



:: برچسب‌ها: انقلاب، مصر ، مردم سالاری ، آمریکا ، رهبری ,
:: بازدید از این مطلب : 84
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

آمانو: آژانس با ایران درخصوص ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر مذاکره می‌کند/ نگرانی شورای همکاری خلیج‌فارس را درک می‌کنم

تاریخ انتشار : 1394/11/27

آمانو از مذاکره با ایران و شورای همکاری خلیج‌فارس درخصوص نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد.
آمانو: گفتگوی آژانس با ایران درخصوص ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر/ نگرانی شورای همکاری خلیج‌فارس را درک می‌کنم«یوکیا آمانو،» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در گفتگو با یک خبرگزاری کویتی، از آمادگی این سازمان برای همکاری با کویت و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس با هدف انتقال فناوری هسته‌ای به این کشورها، خبر داد. وی افزود این کشورها می‌توانند از فناوری هسته‌ای برای درمان بیماری‌هایی از قبیل سرطان، بهبود منابع آب زیرزمینی و حفاظت از محیط زیست‌دریایی استفاده کنند. 
 
آمانو همچنین در پاسخ به پرسشی درخصوص توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی، گفت: آژانس تا 18 ژانویه، که به «روز اجرا» معروف است، بر تمامی مراحل آماده‌سازی اجرای مفاد برجام بوسیله ایران، نظارت داشت. آمانو افزود: حتی پش از اثبات پایبندی ایران به مفاد برجام، آژانس فعالیت‌های هسته‌ای این کشور را تحت‌نظر دارد. 
 
زمانیکه از آمانو درخصوص امنیت رآکتور هسته‌ای بوشهر سؤال شد، وی پاسخ داد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حال مذاکره با ایران و شورای همکاری خلیج‌فارس در این خصوص است.   
 
در ادامه گزارش آمده است: «شورای همکاری خلیج‌فارس درخصوص ایمنی رآکتور هسته‌ای نیروگاه اتمی بوشهر که مشرف به خلیج‌فارس است، ابراز نگرانی کرده است. مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سپس افزود: من نگرانی کشورهای [عربی] حوزه خلیج‌فارس را درخصوص ایمنی [نیروگاه اتمی] بوشهر درک می‌کنم. وی از آمادگی آژانس برای همکاری با ایران به‌منظور افزایش ایمنی این نیروگاه خبر داد.      
 
آمانو همچنین افزود آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از طرح خاورمیانه عاری از تسلیحات هسته‌ای حمایت می‌کند. وی با این وجود، تصریح کرد این سازمان تشکیلاتی فنی است که در محیطی بسیار سیاسی فعالیت می‌کند. 


:: برچسب‌ها: ایران , آژانس , مذاکره , نیروگاه , اتمی تسلیحات هسته ای ,
:: بازدید از این مطلب : 86
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
دارندگان گوشی های معیوب؛

تاریخ انتشار : 1394/11/27

گوشی های هوشمندی که اکنون به یکی از ضروری ترین ابزارهای زندگی امروزی تبدیل شده اند در معرض آسیب های بسیاری قرار دارند.

 کاربرد تلفن همراه پس از ورود گوشی های هوشمند به دنیای تکنولوژی به طور کامل تغییر کرد و دیگر یک تلفن همراه تنها وظیفه برقراری تماس و ارسال پیام را عهده دار نیست .

قبل از اینکه گوشی خود را تعمیر کنید این گزارش را حتما بخوانید

زندگی کاری و شخصی اکثر کاربران به تلفن های همراه هوشمند گره خورده است و همین امر باعث شده تا شاهد ایجاد و رشد بازار سیاه های بسیاری در دنیای پرهیاهوی آن‌ها باشیم.

در دنیای پر زرق و برق گوشی های هوشمند هرچه ظرافت بیشتر باشد آسیب پذیری آن بیشتر است، اگر شما هم جزو آن دسته کاربران بدشانسی باشید که بر اثر هر اتفاقی برای تعمیر گوشی همراه خود مجبور شده‌اید تا به بازارهای فروش و تعمیر تخصصی موبایل مراجعه کنید قطعا با جملات تکراری همچون " قطعه گوشی شما باید تعویض شود" ، " LCD و تاچ شما باید با هم تعویض شود" و غیره مواجه گشته اید که در اکثر مواقع مشتری را از تعمیر منصرف کرده و به سمت تعویض کلی گوشی همراه هدایت می‌کند.

هزینه بالایی که از جانب تعمیرکاران تلفن همراه به خاطر نا آگاهی کاربران در بازارهای تخصصی موبایل به مشتریان تحمیل می شود قابل تعدیل است و کمتر کسی می داند اگر قبل از سپردن گوشی به دست تعمیرکار ،خودش قطعه معیوب را خریداری کند شاید تا نصف مبلغ برای تعمیر گوشی هوشمند خود با کاهش هزینه روبرو شود.

قبل از اینکه گوشی خود را تعمیر کنید این گزارش را حتما بخوانید

طی گفت و گویی که با یکی از مراجعه کنندگان به پاساژ معروف خدمات موبایلی داشتیم وی عنوان کرد: پس از مراجعه به این پاساژ و سردرگمی جهت یافتن تعمیرگاهی که بتواند به بهترین نحو گوشی من را تعمیر کند با قیمت های متنوع خدمات تعمیر مواجه شدم که من را از تعمیر آن منصرف می کرد اما با مراجعه به مراکز فروش قطعات تلفن همراه که در طبقه های بالای پاساژ قرار داشت قطعه مورد نظر را با حداقل هزینه تهیه کردم و با پرداخت دستمزد تعمیر آن صرفه جویی حداقل 40 درصدی نسبت به قیمتی که در ابتدا تعمیرکاران در اختیارم گذاشته بودند را بدست آوردم.

چند نکته مهم به کسانی که با گوشی معیوب برای تعمیر به بازار تخصصی موبایل مراجعه می کنند:

قبل از اینکه گوشی خود را تعمیر کنید این گزارش را حتما بخوانید

  •  پس از اینکه متوجه آسیب دیدگی تلفن همراه خود شدید در مرحله اول پیغام خطا و یا ایراد ایجاد شده را در گوگل سرچ کنید، شاید ایراد کوچکی باشد و با یک ترفند حل شود.
  • از دوستانتان که مشکل مشابه را پشت سر گذاشته اند برای مراجعه به یک تعمیرکار مطمئن کمک بگیرید.
  • به هیچ عنوان برای رفع مشکل گوشی همراه خود از دکمه پاور و مثبت (دکمه زیاد کردن ولوم گوشی) جهت ریست فکتوری کردن آن استفاده نکنید.
  •  اگر به پاساژ تخصصی موبایل مراجعه کردید از چند مغازه دار سراغ تعمیرکاری که کار تخصصی مدل گوشی شما را انجام می دهند بگیرید، زیرا معمولا افراد به واسطه ها مراجعه می کنند و گوشی را با هزینه بیشتر به تعمیرکار مربوطه تحویل می دهند.
  •  اگر صفحه LCD گوشی همراه شما شکسته است قطعا تعمیر کار مربوطه عنوان می کند که تاچ و LCD تعویض شود، برای مثال اینکار در گوشی آیفون5 چیزی بین 260 تا 320 هزار تومان هزینه از جانب تعمیرکار عنوان می شود در صورتی که اگر قطعه مربوطه را از مراکز فروش قطعات تهیه کنید قیمتی حدود 160 تا 180 هزار تومان دارد و با پرداخت 20هزار تومان دستمزد با حداقل هزینه گوشی شما تعمیر می شود.
  •  حتما پس از تعمیر، فاکتور و قطعه معیوب را از تعمیرکار درخواست کنید.
  •  گاهی ممکن است در کنار عیبی که برای گوشی خود مطرح میکنید عیوب دیگری را به آن اضافه کنند، سعی کنید تنها مشکل بوجود آمده را رفع کنید و به دیگر موارد توجه نکنید.
  •  به عنوان نکته آخر و مهم‌ترین مورد، در زمان تحویل گوشی پس از تعمیر تمام امکانات گوشی خود را تست کنید زیرا ممکن است به دلیل جا به جایی قطعات هنگام تعمیر مشکلاتی رخ دهد که بعدا متوجه وقوع آن گردید.

 



:: برچسب‌ها: گوشی , تعمیر , تلفن , ترفند , موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 74
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

ترکیه: شهر اعزاز سوریه را گلوله باران کردیم

نخست وزیر ترکیه با اذعان به گلوله باران مواضع حزب اتحادیه دموکراتیک سوریه در شهراعزاز سوریه، بار دیگر از حملات جنگنده های روسی به تروریستها در سوریه انتقاد کرد.
به گزارش نامه نیوز به نقل از جام جم آنلاین، شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد: احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه در دیدار نمایندگان حزب عدالت و توسعه در آنکارا گفت: روسیه از بمب های قدیمی که دقیق نیست در بمباران شهرها و غیرنظامیان در سوریه استفاده می کند تا مجبور نشود آنها را در خود روسیه معدوم کند. روسها در سوریه محاسبات و طرح های غیرانسانی دارند. جنگنده های روسی مدارس، مساجد و بیمارستان ها را در شهرهای و روستاهای حلب بمباران می کنند. از روسیه بپرسید در سوریه به دنبال چیست؟

وی افزود: روسیه شیوه نادرستی را در قتل غیرنظامیان مظلوم در شهر حلب سوریه به کار می گیرد. عده ای مزدور روسیه و نظام بشار اسد به دنبال فتنه انگیزی در ترکیه و برهم زدن امنیت و ثبات کشور ما هستند. ما تدابیری را برای جلوگیری از تسلط شبه نظامیان بر شهراعزاز اتخاذ کردیم و مواضع این شبه نظامیان تروریستی را گلوله باران کردیم.

داوداوغلو افزود: ترکیه توانایی پاسخ دادن به هر کسی را که به امنیت و ثبات کشور تعرض کند داردو لحظه ای در این باره تعلل نخواهد کرد. ما به هر حمله ای در اعزاز پاسخ خواهیم داد و به هر کسی که با نیروهای روسی و نیروهای نظام بشار اسد همکاری کند پاسخ خواهیم داد.

نخست وزیر ترکیه گفت: بعضی رسانه ها از حملات هوایی و ویران گری روسها چشم پوشی می کنند و چشمان خود را به پاسخ ترکیه در برابر تعرض به مرزها باز می کنند. موضع ما در مسئله سوریه طایفه ای یا قومیتی نیست، بلکه موضع انسانی است. روسیه که از ترکیه به شورای امنیت شکایت کرد باید به جنگنده های خود نگاه کند که بارانی از بمب بر سر غیرنظامیان در سوریه می ریزند. کشورهای جهان باید صدای خود را در برابر این تجاوزگری بلند کنند و اگر صدای خود را بلند نکنند، نباید اصلا حرف بزنند.

وی گفت: اگر با تغییر ترکیب جمعیتی در سوریه مقابله نکنیم با پیامدهای وخیمی روبرو خواهیم شد. دو گروه حزب اتحادیه دموکراتیک سوریه و یگان های مدافع خلق دو گروه تروریستی و مزدور هستند که نظام سوریه آنها را به کار گرفته است و روسها هم از آنها استفاده می کنند.

داوداوغلو افزود: ما در برابر هر تلاشی برای تجزیه سوریه خواهیم ایستاد و سایکس پیکو جدید در منطقه را نخواهیم پذیرفت.


:: برچسب‌ها: ترکیه ، سوریه ، گلوله باران ,
:: بازدید از این مطلب : 114
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

نشریه صهیونیستی:

حمله اسرائیل به نطنز خنثی شد/ اشتباه مرگبار تل آویو درباره ایران

جروزالم پست در گزارشی به افشای برنامه خرابکاری تل آویو علیه ایران پرداخت.
جروزالم پست در گزارشی به مستند جدید درباره خرابکاری رژیم صهیونیستی در برنامه‌های هسته‌ای ایران پرداخت. ژنرال مایکل هایدن، رییس پیشین سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا مدعی است هدف رژیم صهیونیستی برای فشار بر روی ایران، وارد کردن آمریکا به جنگ با این کشور بود. 
 
هایدن در فیلم مستند "روزهای صفر" که این هفته در جشنواره بین المللی فیلم برلین اکران شد این سخنان را بیان کرد. در این مستند همچنین چند عضو سازمان اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند تل آویو می‌کوشید با خرابکاری در سامانه رایانه‌ای برنامه هسته‌ای ایران، تاسیسات هسته‌ای این کشور را نابود کنند. با این وجود، طرح صهیونیست‌ها شکست خورد و میلیون‌ها دلاری که برای این خرابکاری هزینه شده بود بر باد رفت.
 
این فیلم شامل شواهد فراوانی از همکاری مشترک سیا و سازمان‌ امنیت ملی آمریکا با موساد، سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی برای ساختن ویروس مرگبار جهت نفوذ به رایانه تاسیسات غنی‌سازی ایران در نطنز بود. شواهد این فیلم به صورت بی‌نام بود که به وسیله یک بازیگر که چهره خود را پوشانده بود ارائه شد. 
 
یکی از منابع این مستند اعلام کرد: ما میلیون‌ها دلار برای این عملیات و خرابکاری در تمامی رایانه‌های زیرساخت‌های ایران هزینه کردیم. ما به مراکز دولتی، خطوط برق، نیروگاه‌های برق و بسیاری از زیرساخت‌های ایران نفوذ کردیم. علیرغم اینکه کارشناسان فناوری،"استاکس نت" را ویروس رایانه‌ای آلوده‌کننده نطنز عنوان کرده بودند، در این مستند نام این ویروس ذکر نشد.
 
جو بایدن، معاون رییس جمهور آمریکا نیز در این مستند اعلام کرد: اسرائیلی‌ها کد‌های این ویروس مرگبار را تغییر دادند. در نتیجه اقدام صهیونیست‌ها و برخلاف برنامه، این ویروس از برنامه هسته‌ای ایران به تمامی رایانه‌های این کشور و از آنجا در سراسر دنیا منتشر شد. این عمل نابخردانه، حتی رایانه‌های آمریکا را نیز مورد آسیب قرار داد. این انتشار غلط به ایران اجازه داد که از متخصصان بلاروسی و روسی برای واکسینه کردن رایانه‌های خود و ارتقای بخش‌های دفاعی برنامه هسته‌ای بهره بگیرد.
 
در این مستند آمده است: اشتباه مرگبار این است که فرمول سرّی برای نوشتن کدهای این ویروس همینک در دستان ایران و روسیه است. کشورهایی که هدف اصلی این ویروس مرگبار بودند خود صاحب آن شدند.
 
هایدن که به مدت ده سال رییس سیا و سازمان امنیت ملی آمریکا بود در این مستند گفت: طرح خرابکاری این ویروس مرگبار در سال 2006 برنامه‌ریزی شده بود. جرج بوش، رییس جمهور آن برهه آمریکا خواستار خنثی کردن برنامه هسته‌ای ایران بود. بوش نمی‌خواست که میان دو گزینه "بمباران کن یا بمباران شو" قرار بگیرد.
 
بر طبق این مستند، کارشناسان صهیونیستی و آمریکایی با هدف خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای ایران گرد هم جمع شدند. همزمان با بازدید محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور اسبق ایران از سایت نطنز این ویروس وارد تاسیسات هسته‌ای این کشور شد. 
 
بعد از روی کار آمدن باراک اوباما، وی نگران بود که تل آویو اقدام نظامی علیه ایران انجام دهد. اوباما از حمله اسرائیل به ایران می‌ترسید. هایدن معتقد است ترس آمریکا از این بود که در صورت حمله اسرائیل به ایران، واشینگتن نیز وارد جنگ شود. 
 
یکی از مقامات امنیتی آمریکا در این مستند می‌گوید این ویروس به وسیله موساد در برنامه‌های رایانه‌ای دو شرکت تایوانی که با ایران همکاری داشتند، قرار داده شد. این ویروس‌ها برای آسیب‌رسانی به تاسیسات دیجیتالی و الکترونیکی شرکت آلمانی زیمنس در تاسیسات هسته‌ای نطنز که با سانترفیوژها در ارتباط بود طراحی شد. قرار بود هزار سانترفیوژ از 5 هزار سانترفیوژ نطنز در این حمله آسیب ببیند بدون اینکه ایرانی‌ها از منبع آسیب‌ها آگاهی یابند. 
 
در ادامه این گزارش آمده است: این عملیات خرابکاری اهداف روانی نیز داشت. ایجاد حس درماندگی در دانشمندان هسته‌ای ایران و متحیر کردن آنان از دلیل خرابکاری می‌توانست از جنبه روانی دستاورد خوبی برای تل آویو باشد. بالاتر از آن این خرابکاری می‌توانست باعث ایجاد شکاف میان دانشمندان هسته‌ای، رهبران نظامی و سیاسیون ایران شود. ایرانی‌ها پس از این خرابکاری دانشمندان خود را توبیخ و اخراج می‌کردند که برای به عقب انداختن برنامه‌های هسته‌ای ایران بسیار کارساز بود.


:: برچسب‌ها: اسرائیل، ایران، نطنز، تل آویو، هسته ای ,
:: بازدید از این مطلب : 92
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

واکنش ظریف به بلوف عربستان

بحث لشکرکشی به سوریه بیشتر «شعار تبلیغاتی» است. امکانات و توانمندی‌های کشورها کاملا مشخص است و با این بلوف‌های تبلیغاتی مشکلی حل نمی‌شود. اما حتی ادعاهایی که مطرح می‌شود می‌تواند باعث تشنج و خطر بیشتر در منطقه شود.

واکنش ظریف به بلوف عربستان

به گزارش افکارخبر،در فضای پسابرجام، فصل جدیدی در روابط ایران و اتحادیه اروپا گشوده شده است؛ یک هفته پس از سفر هلگا اشمید، معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران و آغاز نخستین دور گفت‌وگوهای سیاسی سطح بالا میان ایران و اتحادیه اروپا، روز گذشته محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه راهی بروکسل شد، تا گفت‌وگوهای ایران و اتحادیه اروپا را تداوم بخشد. گفت‌وگوهای منطقه‌ای با مقامات اروپا از جمله اهداف سفر ظریف به بروکسل است؛ همچنان‌که وزیر امور خارجه در بدو ورود به بروکسل درباره اوضاع منطقه به خبرنگاران گفت: «مردم سوریه نیاز به قیم ندارند و خودشان تصمیم‌گیری خواهند کرد.» او تاکید کرد که بحث لشکرکشی به سوریه بیشتر «شعار تبلیغاتی» است. وزیر امور خارجه در پاسخ به ادعاهای اخیر برخی کشورها برای لشکرکشی به سوریه گفت: «واضح است که این حرف‌ها بیشتر شعار تبلیغاتی است. امکانات و توانمندی‌های کشورها کاملا مشخص است و با این بلوف‌های تبلیغاتی مشکلی برای آنها حل نمی‌شود. اما حتی ادعاهایی که مطرح می‌شود می‌تواند باعث تشنج و خطر بیشتر در منطقه شود.»

 

فشار بر عربستان

در عین حال وزیر امور خارجه با اشاره به موضوع سوریه و ضرورت ایجاد یک جبهه هماهنگ برای مبارزه با داعش و سایر گروه‌های افراطی، تاکید کرد: «ما در جلسه مونیخ توانستیم درباره ضرورت آتش‌بس همه‌جانبه و توقف عملیات از سوی همه طرف‌ها و کمک‌رسانی انسانی به یک تفاهم برسیم.» ظریف ادامه داد: «اینها مواضعی است که جمهوری اسلامی ایران از ماه‌ها قبل، از جمله در مذاکرات وین بر آنها تاکید داشته و متاسفانه رژیم سعودی مخالفت می‌کرده است اما اکنون این رژیم تحت فشار بین‌المللی است که جنگ‌طلبی و سیاست توهم‌آلود خود را مبنی بر اینکه باید با راه‌حل نظامی به نتیجه برسد کنار بگذارد.» رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: «ما یقین داریم که چاره‌ای جز این نخواهد داشت. پیگیری این موضوع نیز از جمله مواردی است که در برنامه کاری ما خواهد بود.»

 

پیچیده‌تر شدن بحران سوریه

همزمان حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران، بحران سوریه را پیچیده و چند‌لایه برشمرد و گفت: «هر گونه اقدامی بدون هماهنگی با دولت سوریه و احترام به حاکمیت ملی آن کشور، تنها به پیچیده‌تر شدن بحران در مسیر اقدامات تروریستی منجر خواهد شد.» به گزارش «ایرنا» جابری‌انصاری افزود: «ایران معتقد است که بحران سوریه به دلیل مداخله‌های گسترده منطقه‌ای و بین‌المللی به بحران پیچیده و چند‌لایه تبدیل شده است.» سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: «ادامه این سیاست‌ها به تشدید بحران و پیچیده‌تر شدن این موضوع و خارج شدن بیشتر سوریه از کنترل منجر خواهد شد و نتایج وخیم منطقه‌ای و بین‌المللی به لحاظ ثبات منطقه‌ای را به دنبال خواهد داشت و امیدواریم همه کشورها قبل از هرگونه اقدام، این مسائل را مورد توجه قرار دهند.» او درخصوص آخرین وضعیت فهرست گروه‌های معارض و گروه‌های تروریستی در سوریه نیز گفت: «طبیعی است چون مفهوم محوری در نشست‌های وین موضوع گفت‌وگو بین دولت و گروه‌های مسالمت‌جوی معارض است، تعیین اینکه کدام گروه‌ها تروریستی و کدام، گروه‌های سیاسی مسالمت‌جو هستند، محوری‌ترین موضوع نشست‌های وین است و این مساله در ادامه روند گفت‌وگوها تاثیر اساسی خواهد داشت.»

 

عربستان توان حمله به سوریه را ندارد

از سوی دیگر به گزارش «ایسنا» حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری درباره‌ مذاکرات صلح سوریه گفت: «‌مخالفان دولت اسد می‌دانند با این شیوه نبرد به زودی حلب آزاد می‌شود و زمینه اخراج آشوبگران فراهم می‌شود. اکنون معادلات به نفع سوریه و رژیم اسد است و آمریکا هم به این مساله پی برده است؛ آنها از موفقیت مهاجمان ناامید شده‌اند و دنبال راه دیگری هستند.» سعیدی افزود: «مذاکرات اخیر سوریه و نوع رفتار ترکیه و عربستان نشان می‌دهد که آنها از ادامه نبرد نگرانند. ورود نظامی عربستان به سوریه هم یک شعار بیش نیست زیرا اگر عربستان توان داشت در یمن اقدامی انجام می‌داد.» همچنین سردار مسعود جزایری، معاون رئیس ستادکل نیروهای مسلح، شنبه شب در برنامه «من طهران» شبکه خبری العالم در پاسخ به این پرسش که «در صورت اعزام نیرو از سوی عربستان به سوریه، آیا ایران نیز مشاوران نظامی بیشتری به این کشور اعزام خواهد کرد و آیا احتمال برخورد نظامی مستقیم میان عربستان و ایران در سوریه وجود دارد؟»، گفت: «قطعا ما اجازه نخواهیم داد وضع سوریه مطابق آنچه کشورهای شرور به‌دنبال پیاده‌سازی سیاست‌های خود هستند، پیش برود و در وقت لازم تصمیمات مقتضی را خواهیم گرفت.» همزمان امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفته بود: «هر جا دولت سوریه از ایران در زمینه پدافندی درخواست کمک‌ کند، تمام‌قد به آنان کمک می‌کنیم.» در عین حال سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیشتر در واکنش به تصمیم عربستان برای ورود ۱۵۰ هزار نیرو به سوریه گفته بود که عربستان ابتدا اثبات کند چنین نیروهایی وجود دارد، بعدا این صداهای گنده را از خود دربیاورد.



:: برچسب‌ها: ایران، عربستان ، سوریه ، حمله ، بحران ، فشار ,
:: بازدید از این مطلب : 99
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
عربستان، ایران را غافلگیر کرد!
«در حالی این مسائل مطرح می شود که «طلال بن عبدالعزیز» شاهزاده مطرح سعودی اذعان کرده که مقابله با ایران در صورتی که به جنگ بیانجامد به این معنی است که درهای آتش بر روی عربستان باز خواهد شد.»
فیصل القاسم عربستان، ایران را غافلگیر کرد!

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، سایت خبری «مأرب پرس» ادعا کرد: «"فیصل القاسم" تحلیلگر مطرح جهان عرب در صفحه توییتر خود چنین نوشت: «عربستان، ایران را در یمن غافلگیر کرد»(!)وی گفته که عربستان ایران را باری دیگر در سوریه هم غافلگیر خواهد کرد.»

 فیصل القاسم در ادامه ادعاهای خود افزود: «غافلگیری که عربستان برای ایران از طریق نیروی هوایی خود در سوریه علیه نظام این کشور صورت خواهد داد، به مراتب بزرگتر خواهد بود.»

 القاسم که از مجری های برجسته شبکه قطری «الجزیره» است، در ادامه چنین آورد: «عربستان با حمایت کشورهای اسلامی در مقابل تحرکات صفوی ها در منطقه به ویژه در سوریه مقابله خواهد کرد.»

 لازم به ذکر است این ادعاها در حالی مطرح می شود که «طلال بن عبدالعزیز» شاهزاده مطرح سعودی اخیرا اذعان کرده بود که مقابله با ایران در صورتی که به جنگ بیانجامد به این معنی خواهد بود که درهای آتش بر روی عربستان باز خواهد شد.

 از سویی هم تاکنون سه استان جنوبی عربستان در مرز یمن روزانه هدف حملات حوثی ها قرار می گیرد و چندین منطقه و شهر در این استان ها بدست ارتش یمن و کمیته های مردمی انصارالله افتاده است.

  عربستان که حدود یکسال با مشارکت 9 کشور از پس مقابله با یک جنبش مردمی برنیامده چگونه می تواند با کشور ایران مقابله کند؟



:: برچسب‌ها: ایران، عربستان ، سوریه ، نیروی هوایی ، یمن ,
:: بازدید از این مطلب : 90
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

با اینکه هنوز ضرر تشعشعات ساتع شده از اسمارت فون‌ها برای بدن و مغز ثابت نشده است و دانشمندان مختلف نظرات مختلفی در این باره دارند، همه متفق‌القول باور دارند که اسمارت فون‌ها یکی از کثیف‌ترین وسایل اطراف ما هستند که می‌توانند موجب بیماری‌های بسیار بدی شوند. اسمارت فون‌ها را می‌توان بالواقع مخازم پاتوژن‌ها (عوامل بیماری‌زا) دانست. زیرا آنها با صورت، گوش‌ها، لب‌ها و دستان کاربران مختلف برخورد دارند. برخی از این باکتریها می‌توانند موجب بیماری‌هایی مثل آنفولانزا یا التهاب ملتحمه شوند یا حتی اینکه به عفونت‌های کشنده منجر شوند.

نگاهی به معروف‌ترین میکروب‌های روی تلفن همراه

تلفن همراه

 

پس حالا و پیش از آنکه دوباره گجت همراه خود را سر میز غذا ببرید، نگاهی به میکروبها و باکتری‌هایی که این اشیا می‌توانند با خود داشته باشند بی‌اندازید:

کلیفرمها

میکرو بیولوژیست‌های دانشگاه آریزونا سال ۲۰۱۲، تحقیقی را منتشر کردند که در آن گفته می‌شد اسمارت فون‌ها باکتریهای بیشتری از نشیمنگاه توالت دارند! برخی از کارشناسان می‌گویند که این واقعیت تعجب برانگیز نیست، زیرا ران بشر مقدار کمتری باکتری نسبت به دستها و دهان او دارد و افراد توالت خود را بیشتر از گجتهای همراه خود تمیز می‌کنند.

باکتری‌های کلیفرم اغلب روی صورت حیوانات و انسان، خاک و گیاهان یافت می‌شوند. با اینکه مقدار کم این باکتری‌ها باعث بیماری نمی‌شوند اما وجودشان نشان از آن دارد که پاتوژنهای دیگری در کمین هستند.

اشریشیا کُلی

اشریشیا کُلی (یا ای.کلی) از آن نوع باکتریهایی است که باید از آن دوری کنید. البته واقعیت امر این است که تمام انواع این باکتری مضر نبوده و برخی از آنها برای سیستم گوارشی شما خوب هستند.

ای کلی نوعی از کلیفرم مدفوعی است که در روده انسان زندگی می‌کند و وجودش روی اسمارت فون نشان از آلودگی‌های دیگر دارد. در مواقع خیلی نادر، ممکن است یک اسمارت فون با نوع خطرناک E. coli O157:H7 آلوده شده باشد. این همان نوع باکتری است که موجب شیوع بیماری‌های ناشی از مواد غذائی می‌شود. این باکتری موجب دردهای شکمی شدید، اسهال، حالت تهوع و شیوع ناگهانی بیماری و عواقب کشنده می‌شود.

استافیلوکوک اورئوس نوع دیگری از باکتری است که ضررش بستگی به نوع باکتری دارد. برخی از باکتری‌های اس اورئوس می‌توانند موجب بیماری‌های جدی پوستی شوند. مثلا MRSA نوعی خطرناک از بیماری زاها است که می‌تواند موجب جوشهای دردناک پوستی شده و از طریق تماس پوستی منتقل شود. این میکروب معمولا در بیمارستان‌ها وجود دارد و از طریق تلفنهای آلوده سریعتر پخش می‌شود.

در تحقیقی که سال ۲۰۰۹ توسط یک میکروبیولوژیست ترک انجام شد، مشخص شد که ۵۲ درصد از تلفنهای همراه ۲۰۰ کارمند مرکز سلامتی آلوده به استافیلوکوک اورئوس بوده است و ۳۸ درصد این تلفن‌ها در معرض آلودگی به نوع MRSA این باکتری بوده‌اند.

استرپتوکوک‌ها اغلب در دو شکل ظاهر و به دو گروه A و B تقسیم می‌شوند. نوع اول همانی است که بسیاری از ما در کودکی با بیماری حاصل شده از آن یعنی گلودرد استرپتوکوکی دست و پنجه نرم کرده‌ایم. البته این نوع باکتری می‌تواند موجب بیماریهای خطرناک‌تری مثل تب بنفش، سندروم شوک سمی، سلولیت و بیماری‌های خوره عضلانی مثل necrotizing fasciitis شود.

نوع دوم اما دقیقا نوعی است که اصلا نباید نزدیکتان شود، زیرا موجب بیماریهایی مثل ذا‌ت‌الریه، عفونت دستگاه ادراری، خون و پوست می‌شود.

(Coagulase Negative Staphylococci (CoNS (استافیلوکوک کواولاز)

نوعی از استافیلوکوک‌ها که با نام (Coagulase Negative Staphylococci (CoNS شناخته می‌شوند، این ها باکتری‌های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک هستند که اغلب در پوست و مخاط بدن انسان و دیگر جانواران زندگی می‌کنند. با اینکه از نوع استافیلوکوک اورئوس کم خطرتر هستند، این نوع هم موجب عفونت‌های خونی می‌شوند، عفونت‌هایی که در اثر تماس با محیط‌های بیمارستانی و وسایل پزشکی ایجاد می‌شوند. CoNS را مسئول ۳۰ درصد از عفونت‌های خونی می‌دانند.

این باکتری بعلاوه روی دستگاه‌هایی مثل اسمارت فون هم یافت می‌شود. سال ۲۰۱۱، گروهی از محققان دانشگاه غنا، موبایل ۱۰۰ دانشجو را به صورت تصادفی انتخاب کردند و ۵۰ درصد از این دستگاه‌ها پس از تست، آلوده به CoNS تشخیص داده شدند.

کَپَک

کپک تنها آن چیزی نیست که مثلا روی مواد غذایی فراموش شده در گوشه یخچال می‌بینید، بلکه روی ۱۰ درصد از تلفنهای تست شده کارکنان مرکز سلامتی ترکیه هم یافت شده است.

این ماده می‌تواند موجب بیماری‌هایی شود. قرار گرفتن در معرض کپک بر روی سیستم تنفسی تاثیر منفی می‌گذارد و موجب تب، کوتاهی تنفس، بینی گرفتگی و در موارد کمتری موجب عفونت ریه می‌شود.

مخمر

درست به مانند برخی دیگر از باکتری های این لیست که به سیستم هاضمه کمک می‌کنند، مخمرها هم چنین هستند.

در تحقیق انجام شده بر روی موبایلهای کارکنان مرکز سلامت در ترکیه، مشخص شد که ۱٫۵ درصد از تلفن‌ها، آلوده به مخمرها بودند. مخمرها قارچ‌هایی هستند که می‌توانند تقریبا در همه جای بدن زندگی کنند. آلودگی‌های مخمری موجب خارش شدید پوست و دستگاه تناسلی می‌شوند. خبر خوش این است که ابتلا به بیماری‌های ناشی از مخمرهای موجود روی اسمارت فون‌ها تقریبا ناممکن است.

کلستریدیوم دیفیسیل

کلستریدیوم دیفیسیل همان علت پشت اسهال است.

البته این باکتری موجب بیماریهای دیگری مثل تب، تهوع، دردهای شکمی و از دست دادن اشتها هم می‌شود. این باکتری اغلب در بیمارستان‌ها وجود دارد. (برای تمیز کردن تلفن همراه خود می‌توانید از الکل یا آب مقطر استفاده کنید).

کورینه باکتری

کورینه باکتری شوخی بردار نیست. این همان باکتر یبماری‌زای دیفتری است. بیماری که باعث ایجاد اختلال در سیستم تنفسی افراد شده و موجب مرگ آنها می‌شود. دیفتری در شکل سرما خوردگی ایجاد می‌شود، به تب و لرز ختم شده و حتی در مواردی سکته قلبی هم  همراه دارد.

خوشبختانه واکسیناسیون جلوی پیشرفت این بیماری را گرفته است.

سودوموناس آئروژینوزا

سودوموناس آئروژینوزا تقریبا در تمامی محیطها زنده می‌ماند. از تجهیزات بیمارستانی تا سینکها، از استخرها تا دستگاه‌های همراه شما. محققان نیجریه‌ای دریافتند که از بین باکتریهای موجود روی ۴۰۰ تلفن تست شده، این باکتری بیشترین مقدار حضور را داشته است.

چیزی که سودوموناس آئروژینوزا را از دیگر باکتریهای این فهرست مجزا می‌کند، مقاومت خارق‌العاده آن پس از درمان آلودگی است.

منبع: آی تی رسان

 

 

 



:: برچسب‌ها: تلفن همراه , میکروب گوشی , میکروب‌ تلفن همراه , کثیف بودن گوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 103
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

هنگ کردن گوشی‌های تلفن همراه موضوعی است که کاربران در بسیاری موارد آن را به برند گوشی خود نسبت می‌دهند.

 

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات و به نقل از ایسنا،  مشکل هنگ کردن گوشیهای تلفن همراه همانند هنگ کردن رایانه موضوعی است که همواره باعث کلافگی کاربران می‌شود.

گوشی تلفن همراه

محمد صادقی‌زاده – کارشناس اتحادیه تجهیزات مخابراتی – درباره علت این موضوع به ایسنا گفت: یکی از بزرگترین مشکلاتی که منجر به نارضایتی مردم از گوشی‌های تلفن همراه می‌شوند پایین بودن اطلاعات مردم هنگام خرید گوشی‌های تلفن همراه است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال برخی افراد گوشی‌هایی با CPU پایین خریداری کرده و اطلاعات فراوان بر روی آن می ریزند که همین مساله باعث پایین آمدن سرعت گوشی و هنگ کردن آن می‌شود.

او همچنین یادآور شد: البته در برخی موارد خرید گوشیهای تقلبی و یا برندهای نامناسب هم می تواند به این مشکلات دامن بزند اما در موارد بسیاری هنگ کردن گوشی‌های تلفن همراه به بحث استفاده از آن‌ها بازمی‌گردد.

این کارشناس ادامه داد: بسیاری از افرادی که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند از برنامه‌هایی مانند بازار و غیره استفاده کرده و بازی‌ها و برنامه‌های متعددی را برروی گوشی‌های خود نصب می کنند و در نتیجه مموری آن‌ها پرمی‌شود که این مساله سرعت گوشی را به شدت کاهش می دهد.

وی عنوان کرد:‌ علاوه بر این گاهی برخی گوشیها علاوه بر مموری خود گوشی از رم هم کمک می گیرند که در این موارد مشکل هنگ کردن گوشی می تواند بیشتر شود. به همین دلیل لازم است افراد زمانی که یک گوشی می‌خرند دقت داشته باشند که سرعت CPU آن از چه قرار است و چه قدر حجم آن گوشی برای فعالیت آن‌ها کفایت می کند.

صادقی‌زاده همچنین عنوان کرد: به عنوان مثال اگر یک گوشی به عنوان مثال دو گیگ حافظه دارد نباید بیش از ۱٫۵ گیگ آن پر شود چرا که در غیر این صورت سرعت گوشی به شدت کاهش پیدا می کند و بر همین اساس برنامه‌ها را دیر باز می‌کند و فرد مجبور می‌شود اطلاعات خود را پاک کرده و یا نسبت به فلش کردن گوشی اقدام کند.

 

 

 



:: برچسب‌ها: مشکل هنگ کردن گوشی , هنگ کردن گوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 119
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

فناوری توسعه موبایل و گوشی هوشمند به سوی آرزوهای شما می‌چرخد، یا نمی‌چرخد؟

عمر باطری بیشتر یا گوشی ظریف‌ تر ،کدام را می‌ پسندید؟

گوشی

 

علی‌رغم دست یافتن به برخی فناوری‌ها برای بالا بردن عمر باطری گوشی این واقعیت که هنوز برای شارژ گوشی باید زمان بگذارید، آزار دهنده است.

یکی از فناوری‌هایی که با بالا رفتن عمر باطری در تضاد است، نازک درست کردن و ظریف ساختن موبایل و گوشی هوشمند است که باعث شده تا همه محاسبات و آرزوهای کاربران یکجا جمع نشود.

عمر باطری بهتری لزوماً به معنای داشتن گوشی ظریف‌تر  و زیباتر نیست و این مشکل همه‌گیر است.

اما به‌راستی شما کدام را می‌پسندید؟ عمر باطری بیشتر یا گوشی ظریف‌تر؟ 

نظر بدهید!



:: برچسب‌ها: گوشی , باطری , فناوری ,
:: بازدید از این مطلب : 84
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

ویزای فرودگاهی برای ۱۸۰ کشور دنیا جز ۹ کشور/ اس ۳۰۰ در حال انتقال

سخنگوی وزارت خارجه از صدور ویزای فرودگاهی برای اتباع همه کشورهای جهان به جز ۹ کشور از جمله آمریکا و انگلیس خبر داد.

ویزای فرودگاهی برای ۱۸۰ کشور دنیا جز ۹ کشور/ اس ۳۰۰ در حال انتقال

به گزارش افکارخبر،حسین جابری‌انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز (سه‌شنبه) در نشست هفتگی با رسانه‌های داخلی به سؤالات آنها پاسخ داد.

* سامانه موشکی اس ‌300 در حال انتقال به ایران

جابری‌انصاری در پاسخ به سؤالی در خصوص سفر دهقان وزیر دفاع به روسیه و توافقات در این سفر گفت: روابط بین ایران و روسیه روابطی گسترده در زمینه‌های مختلف است و در زمینه سیاسی در عالی‌ترین سطح قرار دارد. یکی از آسیب‌هایی که در روابط بوده عدم همخوانی سطح روابط عالی سیاسی با روابط اقتصادی بوده است که تلاش‌هایی در گذشته برای ارتقای آن انجام شده و در شرایط فعلی و دوران پسابرجام زمینه‌های گسترده ای برای آن فراهم شده است.

وی ادامه داد: ما تبادل هیأت‌های مختلف را در آینده خواهیم داشت و سفر آقای دهقان هم در همین چارچوب است. سامانه موشکی S-300 نیز مسیر اجرای خود را براساس توافقات دو کشور در ماه‌های گذشته طی کرده و نهایی شده و در حال انتقال به ایران است.

*سفر روحانی به ترکیه اواخر فروردین

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوالی درباره سفر حسن روحانی به ترکیه نیز گفت: در 6 ماهه نخست سال 2016 مجموعه‌ای از برنامه‌های تبادل هیأت‌ها در سطوح مختلف بین ایران و ترکیه مطرح است. دعوتی از سوی ترکیه از آقای روحانی برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی به عمل آمده که در پایان فروردین ماه برگزار خواهد شد. این موضوع در دست بررسی است و بنا بر سطح اجلاس در این باره تصمیم گیری خواهد شد.

*صدور ویزای 30 روزه فرودگاهی برای 180 کشور به جز 9 کشور

وی درباره صدور ویزای فرودگاهی 30 روزه برای 180 کشور که از سوی عراقچی اعلام شده بود نیز عنوان کرد: جمهوری اسلامی براساس منافع خود و برای تسهیل حرکت توریستی و جهانگردی به ایران به دلیل زمینه‌های گسترده مربوط به موضوع توریسم در ایران، یک تصمیم ملی اتخاذ کرد که در این راستا به اتباع همه کشورهای جهان به جز 9 کشور در مبادی ورود روادید اعطا کند. این 9 کشور از سازوکار صدور روادید فوری مستثنا هستند که آمریکا و انگلیس جزو آنها می‌باشند.

* تبدیل بحران سوریه به بحرانی چند لایه

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی درباره حرکت‌های پراکنده ترکیه و عربستان در چند روز گذشته برای ورود نظامی به سوریه و اینکه آیا در سفر اخیر معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه به ترکیه در این خصوص با مقام‌های ترکیه رایزنی صورت گرفته است یا خیر ؟ گفت: سفر آقای رحیم‌پور معاون آسیایی وزیر امور خارجه به ترکیه در چارچوب همکاری‌ها و تبادل مستمر هیات‌ها بین ایران و ترکیه بوده است.

وی ادامه داد: در این سفر در خصوص مسائل مختلف دوجانبه و مسائل منطقه‌ای گفت‌وگوهایی بین دو طرف انجام شد و این سفر بسیار هم موفق بود.

جابری‌انصاری مسئله دخالت نظامی ترکیه و عربستان در سوریه را از جمله موارد اختلاف بین ایران و ترکیه برشمرد و افزود: ایران معتقد است که بحران سوریه به دلیل مداخله‌های گسترده منطقه‌ای و بین‌المللی به یک بحران پیچیده و چند لإیه تبدیل شده است و هرگونه اقدام جدیدی که بدون هماهنگی با دولت سوریه و خلاف حق حاکمیت سوریه انجام شود تنها به پیچیده‌تر شدن بحران و تشدید اقدام‌های تروریستی منتهی خواهد شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: اگر مسیری که تا کنون در بحران سوریه طی شده نتیجه بخش بوده ادامه بحران آفرینی برخی بازیگران هم می‌تواند نتیجه‌بخش باشد. ما معتقد هستیم که ادامه این سیاست‌ها تنها به تشدید بحران و پیچیده‌تر شدن موضوع و خارج شدن بیشتر پرونده سوریه از کنترل منجر خواهد شد که نتایج وخیم منطقه‌ای و بین‌المللی از نظر صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی را در پی خواهد داشت.

وی عنوان کرد: امیدوار هستیم که همه کشورها در هرگونه اقدام این مسائل را مدنظر قرار دهند.

*تعیین حافظ منافع بین ایران و عربستان

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه انتخاب حافظ منافع بین ایران و عربستان به این معنا است که دو کشور به طور ضمنی به این نتیجه رسیده‌اند که امکان احیای روابط وجود ندارد؟ گفت: وقتی قطع روابط رسمی سیاسی و دیپلماتیک بین کشورها اتفاق می‌افتد اگر منافع مشترکی بین دو کشور وجود داشته باشد که اقتضا کند حداقل مجرای دیپلماتیک بین دو کشور همچنان باز باقی بماند، مطابق توافقی که صورت می‌گیرد از ساز و کار حفاظت منافع توسط یک کشور دیگر استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: به دلایل مختلف هر دو کشور به این جمع‌بندی رسیدند که مسائلی وجود دارد از جمله و به ویژه مسئله حج و صدود روادید تعداد زیادی از اتباع و حجاج ایرانی و همینطور برخی مسائل دیگر، که در شرایط قطع روابط سیاسی و دیپلماتیک رسمی وجود حافظ منافع را ضروری می‌کند.

جابری‌انصاری اضافه کرد: قبلا ایران از دولت سوئیس درخواست کرده بود که این نقش را برای ایران در عربستان انجام دهد و با توجه به درخواست مشابهی که عربستان هم در روزهای اخیر از سوئیس داشت و پذیرش دولت سوئیس، از این پس بعد از طی مراحل و اقدامات اجرایی و دیپلماتیک لازم دولت سوئیس حفاظت از منافع جمهوری اسلامی ایران در عربستان و حفاظت از منافع عربستان در ایران را به عهده خواهد گرفت.

* اختلاف بر سر گروه‌های تروریستی در سوریه

به گزارش فارس، حسین جابری‌انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه نشست خبری امروز (دوشنبه) با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره اختلاف بر سر گروه‌های تروریستی در سوریه گفت: از ابتدا بارها تاکید کردیم که یکی از مسائل اساسی در مسیر نشست‌های وین که اخیرا در مونیخ نیز برگزار شد، مسئله مشخص شدن گروه‌های تروریستی در سوریه و معارضه است. مفهوم محوری در نشست‌های وین گفت‌وگوهای سوری - سوری است و تعیین اینکه کدام گروه‌های سیاسی و کدام گروه‌های تروریستی هستند از محوری‌ترین مسائل نشست وین است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با ذکر این نکته که  از ابتدا بر سر برخی گروه‌های تروریستی اجماع بوده که در اسناد شورای امنیت هم تصریح شده که داعش و القاعده و شاخه آن در سوریه یعنی جبهه النصره است، تصریح کرد: اما در رابطه با شمول گروه‌های تروریستی دیگر اختلاف نظرهایی هست که همچنان در مسیر رایزنی قرار دارد. سرنوشت و موفقیت بخش مهمی از بحران کنونی سوریه بسته به توافق اجماعی در خصوص مسائل موجود دارد.

*ورود پناهجویان ایرانی به بلژیک

جابری انصاری در خصوص ورود پناهجویان ایرانی به بلژیک نیز گفت: از ابتدایی که این موضوع مطرح شد وزارت امور خارجه آن را در دستور کار خود قرار داده است. اگر به هر دلیلی اتباعی از جمهوری اسلامی در مسیر مسئله پناهندگی قرار گیرد، نمایندگان ایران در خارج تلاش می‌کنند در رایزنی با کشورهای مربوطه زمینه‌هایی را فراهم کنند که بازگشت افرادی که مایل هستند تسهیل شود و این مسئله هم در همین چارچوب در حال پیگیری است.

* مسئله فلسطین

وی در پاسخ به سوالی در خصوص به حاشیه رفتن مسئله فلسطین و لبنان و نیز رایزنی ایران و فرانسه برای حل مسئله ریاست جمهوری لبنان اظهار داشت: متاسفانه تعداد و عمق درگیری‌ها و رویارویی‌های منطقه مسئله فلسطین را تا حدی تحت الشعاع قرار داده و به همین دلیل جمهوری اسلامی همواره در رایزنی‌های خود بر این مسئله تاکید کرده که ضروری است دولت‌های اسلامی با تمرکز بر مسئله محوری و اساسی جهان اسلام که اشغال فلسطین است و خطر تهدیدات رژیم صهیونیستی که به سیاست مبتنی بر اشغال و تروریسم دولتی خود ادامه می‌دهد رجوع کنند و عملا اجازه اینکه رژیم صهیونیستی از وضعیت جاری در منطقه منفعت ببرد را فراهم نکنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ابراز امیدواری کرد که با مشارکت کشورهای منطقه زمینه بازگشت مجدد جهان اسلام به مسئله اصلی یعنی اشغال فلسطین و رژیم صهیونیستی فراهم شود.

*ریاست جمهوری لبنان

جابری‌انصاری در خصوص موضوع ریاست جمهوری لبنان نیز اظهار داشت: این یک موضوع داخلی است که می‌بایست توافق بین مسیحیان و جریان‌های سیاسی لبنان برای تسهیل این روند فراهم شود. جمهوری اسلامی هرگونه توافق ملی را تائید و تسهیل خواهد کرد، اما تصمیم گیری اصلی با ملت لبنان و گروه‌های سیاسی آن کشور است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص هیأت عالی نظارت بر برجام و تشکیل جلسات آن نیز گفت: این هیات تشکیل شده و در تمامی مراحل اجرا نشست‌های خود را به صورت مرتب داشته است و تمام تصمیمات را اتخاذ کرده و خواهد کرد که مسیر اجرا را دنبال می‌کند. نشست‌های هیأت برگزار شده، اما سازوکار اطلاع رسانی توسط خود هیأت و شورای عالی امنیت ملی باید اعلام شود.

* نظارت بر تبادل زندانیان آمریکایی توسط شورای عالی امنیت ملی

وی در خصوص اظهارات شمخانی درباره آزادی زندانیان آمریکایی و پیام جمهوری خواهان به ایران برای تغییر در این روند نیز گفت: گفت‌وگوهای مربوط به مبادله به لحاظ اجرایی توسط نهادی که مشخص شده بود انجام و نظارت بر آن نیز توسط شورای عالی امنیت ملی بود.

* مناسبات تهران و آنکارا

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص سفر وزیر خارجه ترکیه به ایران و نیز مداخله نظامی ترکیه در سوریه اظهار داشت: اراده مشترکی از سوی ایران و ترکیه برای تمرکز بر موارد مشترک و مهار و مدیریت اختلافات موجود بین دو کشور به ویژه در مسائل منطقه‌ای و بحران سوریه وجود دارد.

جابری‌انصاری ادامه داد: سفر معاون وزیر امور خارجه ایران هم در همین چارچوب بود و براساس توافق دو کشور در 6 ماهه نخست سال مجموعه‌ای از تبادل هیأت‌ها در دستور کار است که امیدواریم مسائل اختلافی با سیاست هوشمندانه دو کشور مرتفع شود.

*تعیین حافظ منافع برای بحرین و سودان

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره مشخص شدن حافظ منافع برای بحرین و سودان نیز گفت: تا این لحظه کشوری مشخص نشده و اگر حسب مورد نیاز باشد این موضوع دنبال خواهد شد. اگر این نیاز مشترک و توافق باشد سازوکار مرسومی است که دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: بین ایران و هر کشوری هم اگر چنین نیازی باشد تصمیم گیری خواهد شد.

* سیاست عربستان تشدید بحران و تنش آفرینی

جابری‌انصاری درباره اظهارات مدودف نخست‌وزیر روسیه درباره جنگ جهانی سوم نیز گفت: اظهارات آقای مدودف روشن است. آنچه مشخص است پیچیده بودن بحران سوریه و تداخل بحران‌ها به نحوی است که ایجاد هرگونه بحران جدید می‌تواند تبعات غیر قابل کنترلی را به همراه داشته باشد.

وی افزود: متاسفانه عربستان سیاستی را در سال‌های اخیر دنبال کرده که مبتنی بر تشدید بحران‌ها و تنش آفرینی بوده و از تسلیحات زیادی که از کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی دریافت کرده برای تشدید بحران‌ها از جمله بحران یمن استفاده کرده است. نسل سوزی در یمن و استفاده غیر مستقیم گسترده از گروه‌های تروریستی در کشورهای مختلف در حال انجام است که این موضوع، مبارزه با تروریسم را ضروری کرده که منبع تنش آفرینی مهار شود تا امکان موفقیت مبارزه علیه تروریسم فراهم شود که در افکار عمومی اروپا هم شکل گرفته است.

* روابط دوستانه با کشورهای حاشیه خلیج فارس

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه نشست خبری امروز (دوشنبه) خود با رسانه‌ها در خصوص آینده روابط ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس، عنوان کرد: روابط ما با کشورهای همسایه در خلیج فارس روابط مبتنی بر دوستی و تعامل نزدیک و مستمر است. از جمله اصول ثابت جمهوری اسلامی گسترش همکاری‌ها و روابط با همه همسایگان از جمله همسایگان جنوبی بوده و خواهد بود.

وی با اشاره به تلاش برخی کشورهای این حوزه برای تحمیل سیاست‌های یکجانبه خود بر مسیر طبیعی گسترش همکاری‌ها بین جمهوری اسلامی و کشورهای همسایه در دوران اخیر اظهار داشت: آنها در مسیر چنین سیاستی قرار نگرفته و علیرغم همه فشارها تلاش کردند از مسیر گسترش روابط با جمهوری اسلامی خارج نشوند. روابط ما با همسایگان مبتنی بر پایه‌های تاریخی و ارتباط عمیق بین ملت‌هاست که منافع آن را طرفین خواهند برد.

*عربستان رابطه را قطع کرد نه ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص روابط سیاسی عربستان و ایران نیز گفت: این موضوع منوط به سیاست عربستان است که آنچه در زبان گفته می‌شود را در عمل به منصه ظهور برساند. طرفی که رابطه را قطع کرده عربستان است و طرفی که طی یک دهه اخیر سیاست تنش‌آفرینی در منطقه و در رابطه با جمهوری اسلامی را دنبال کرده، عربستان است. همچنین ادامه بحران و تنش در منطقه حتی برای کسانی که فکر می‌کنند منافع‌شان در ادامه بحران و تنش است، ضررهای بیشتری دارد.

وی ادامه داد: حتی اگر در کوتاه مدت این موضوع منافعی داشته باشد در میان مدت و بلندمدت ضررهای خود را نشان خواهد داد.

جابری‌انصاری با ذکر این نکته که اگر اختلافی هم وجود دارد باید از مجاری دپیلماتیک حل شود، گفت:‌ متاسفانه عربستان منافع خود را به گونه دیگری تعریف کرده و اقدامات تندی را دنبال می‌کند که آخرین آنها قطع روابط با جمهوری اسلامی است.

*سرنوشت سوئیفت

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سؤالی درباره تحریم سوئیفت با وجود گذشت یک ماه از لغو تحریم‌ها گفت: مسئله سوئیفت و همه تعهدات برجام دارای جنبه‌های سیاسی و نیز جنبه‌های اجرایی و فنی است. باید بین جنبه‌های مبتنی بر تصمیم‌گیری سیاسی و جنبه‌های فنی تفکیک قائل شد.

وی ادامه داد: سوئیفت بر اساس توافقات حل شده و بازگشت به مسیر پیش از تحریم‌های ظالمانه در حال اجراست، اما برخی مشکلات فنی در این زمینه است که امیدواریم به سرعت حل شود و شاهد بازگشت به قبل از تحریم‌های ظالمانه باشیم که در مسیر اجرای خود نیز هست.

*انتخابات مجلس

جابری‌انصاری در پاسخ به سؤالی درباره انتخابات مجلس و همکاری وزارت امور خارجه و وزارت کشور برای برگزاری انتخابات در خارج از کشور نیز اظهار داشت: همواره در انتخابات ریاست جمهوری که انتخابات ملی بوده، سازوکارها برای اخذ آرای هموطنان ایرانی در خارج از کشور انجام شده است ولی درباره انتخابات مجلس به دلیل آنکه در هر شهری جداگانه برگزار می‌شود، چنین سازوکاری پیش‌بینی نشده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اظهارات معاون وزیر خارجه آمریکا مبنی بر لزوم آزادی سران فتنه نیز گفت: این مسئله جزو مسائل داخلی جمهوری اسلامی است که در مسیر خود پیگیری می‌شود و ارتباطی با کشورهای خارجی ندارد.

*سفر علی‌اف به تهران

وی همچنین درباره سفر رئیس‌جمهور‌ آذربایجان به ایران گفت:‌هم تاریخ و هم جزئیات سفر و دیدارها طی اطلاعیه‌ای در آستانه سفر اطلاع‌رسانی می‌شود.

*انتقال اورانیوم سه و نیم درصد به روسیه

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اورانیوم منتقل شده به روسیه و اظهاراتی که در این خصوص از سوی رسانه‌های غربی عنوان می‌شود، گفت: مطابق توافقات برجام 10 تن اورانیوم 3 و نیم درصد باید از کشور خارج می‌شد و در ازای آن 140 تن کیک زرد از روسیه دریافت می‌شد که این یک معامله بود و به شکل نهایی بین دو کشور بر اساس برجام انجام شد.

جابری‌انصاری افزود: این معامله میزان منابع کیک زرد جمهوری اسلامی که با محدودیت‌هایی مواجه بود را گسترش داد که پیش از نهایی شدن اجرای برجام انجام شده و هیچ گونه تردیدی هم درباره آن نیست.

*حضور نمایندگان گروه‌های فلسطینی در ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص حضور نمایندگان گروه‌های فلسطینی در ایران نیز گفت: در چارچوب جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همواره هیأت‌های مختلف مردمی و همین طور برخی هیأت‌های رسمی و احزاب و گروه‌ها از سراسر دنیا به ایران سفر می‌کنند که در همین قالب هیأت‌هایی از جنبش‌های مقاومت فلسطینی به ایران آمدند.

جابری‌انصاری ادامه داد: این هیأت‌ها دیدارهای دیگری را هم در کنار شرکت در مراسم داشتند.

وی با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی در زمینه موضوع فلسطین و ضرورت رفع اشغال از فلسطین و حمایت از مبارزات و تلاش‌های ملت آن برای نیل به حقوق خود ثابت است، یادآور شد: سیاست جمهوری اسلامی ایران تشویق گروه‌های فلسطینی به تعامل بهتر با یکدیگر و اتحاد برای مبارزه با اسرائیل و دوری از اختلافات است که مورد سوءاستفاده رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرد و تشویق گروه‌های مقاومت به اتخاذ اقدامات مشترک علیه رژیم صهیونیستی در دستور کار بوده و خواهد بود.

*رجوع به آراء‌ ملت سوریه

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص موضوع آتش‌بس در سوریه نیز گفت: به دلیل پیچیدگی‌های بحران و چند سال تداوم آن، موضوع بحران سوریه یک موضوع پیچیده و چند لایه است که سازوکار پایان دادن به آن هم زمان‌بر می‌باشد. به ویژه اینکه تلاش‌هایی از سوی گروه‌های تروریستی برای ادامه بحران به دلیل منفعت‌شان صورت می‌گیرد.

جابری‌انصاری تصریح کرد: بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و باید به آراء ملت رجوع کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با اراده‌ای که به مرور از سوی کشورهای مؤثر منطقه‌ای و بین‌المللی در حال شکل‌گیری است، زمینه حرکت به سمت موفقیت توافقات فراهم شود.

جابر‌ی‌انصاری در خصوص ادعای توقیف کشتی ایرانی توسط عربستان نیز اظهار داشت: سیاست ایران کاهش تنش است، اما موفقیت این سیاست یک طرفه نیست و ادعاهای عربستان و ائتلافی که یمن را در آتش و خون قرار داده هیچ گاه ثابت نشده است.

*حضور دوباره در بازار نفت

وی درباره حضور مجدد ایران در بازار نفت نیز اظهار داشت: این امری طبیعی است که به طور طبیعی باید رخ دهد. به دلیل تحریم‌های ظالمانه سهم عادی و داخلی جمهوری اسلامی در اوپک بین دیگران توزیع شد. روندهای اقتصادی زمان‌بر است، اما قطعا ایران به دنبال کسب سهم گذشته خود است که رخ خواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با ذکر این نکته که این موضوع دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد، یادآور شد: مجموعه اقدامات و تلاش‌های منسجم در کشور از سوی وزارت خارجه و وزارت نفت زمینه بازگشت به وضعیت قبل از تحریم‌ها را فراهم خواهد کرد.



:: برچسب‌ها: سوریه، ایران، عربستان، مقاومت،ایران و روسیه ، اس 300 ، بازار نفت ، انتخابات مجلس ,
:: بازدید از این مطلب : 107
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
ایران به عربستان هشدار نظامی داد
... این هشدار پس از اعزام جنگنده های سعودی مطرح شد و همچنین پس از آنکه روسیه خطر آغاز جنگ جهانی سوم را به جبهه مقابل گوشزد کرد.
 
ایران عربستان ایران به عربستان هشدار نظامی داد
 
به این مطلب امتیاز دهید
شما قبلا به این مطلب رای داده اید
93.8% 6.2% بازدید
 
[-] اندازه متن [+]
 
 
 

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، هشدار سردار جزایری به عربستان در مصاحبه با شبکه العالم، انعکاس گسترده ای در رسانه هایی چون خبرگزاری فرانسه (AFPسی ان ان (CNN)، تایمز اسرائیل (Timesofisrael)، آروتز شوا (Israelnationalnews)، دیلی استار (Dailystar)، گلوبال پست (Gobalpost) و ... داشته است.

این گزارش ها که عمدتا زیر عنوان "ایران درباره مداخله عربستان سعودی در سوریه هشدار داد" تنظیم و منتشر شده، اظهارات سردار "مسعود جزایری" معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در برنامه "من طهران" شبکه خبری العالم را منعکس کرده است.

 رسانه‌های انگلیسی‌زبان نوشتند: ریاض با هواپیماهای جنگی خود، جبهه ترکیه را تقویت کرده و ایران هم حمایت های بیشتری را برای حکومت اسد ارسال کرده است.

 در ادامه گزارش این رسانه‌ها آمده است: یک فرمانده ارشد ایرانی روز یکشنبه به عربستان سعودی هشدار داد. این هشدار درمورد اعزام سرباز توسط عربستان به سوریه مطرح شده و پس از آن می باشد که پادشاهی حاشیه خلیج [فارس]، هواپیماهای جنگی خود را به ترکیه اعزام کرده است.

 سردار جزایری تاکیده کرد: قطعا اجازه نخواهیم داد وضعیت سوریه مطابق خواسته کشورهای شرور پیش برود و در وقت لازم تصمیمات مقتضی را خواهیم گرفت.

 معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت: تروریست هایی که امروز در سوریه می جنگند، آدم های عربستان سعودی یا آمریکایی ها و ایادی ارتجاع منطقه هستند؛ این تروریست ها از کجا به سوریه رفت و آمد می کنند، به جز ترکیه؟ ازکجا حمایت می شوند، به جز کشورهای مرتجع عرب؟ این تعداد تروریست از کجا وارد سوریه شده است؟ لذا آنچه در شرایط امروز و همزمان با پیشروی و پیروزی نیروهای مردمی و ارتش سوریه مطرح می شود که قصد دارند نیروی نظامی وارد کنند، به نظر من یک بلوف سیاسی و یک جنگ روانی است و به نظر می آید که دولت و مردم سوریه و مقاومت تصمیم خودش را گرفته و در برابر اینگونه هجمه های روانی عقب نشینی نمی کند.

 وی می افزاید: عربستان هرآنچه در توان داشته است در میدان سوریه به کار گرفته و هم اکنون نه تنها در سوریه بلکه در یمن نیز با شکست و ناکامی مواجه شده است و سعودی ها اگر می توانستند تا به حال نیروهای خود را به سوریه وارد کرده بودند؛ عربستان فاقد چنین توانی است و البته اگر بیش از این بخواهد در مساله سوریه ورود پیدا کند، بیش از امروز دچار شکست و ناکامی خواهد شد.

 سردار جزایری به برخی گزارش های ادعایی غربی ها درمورد اختلاف ایران و روسیه درمورد سوریه نیز اینگونه واکنش نشان داده است: خوشبختانه هماهنگی کاملی میان دو کشور بزرگ ایران و روسیه هم در مسایل سیاسی و هم در مسایل نظامی در مورد سوریه وجود دارد و ما از حضور روس ها در سوریه حمایت می کنیم و این را نقطه قوتی برای پیروزی های آینده دولت و ملت سوریه می دانیم.

 هشدار ایران به عربستان پس از آن مطرح شده که روسیه به آمریکا و متحدانش درباره احتمال آغاز جنگ جهانی سوم درصورت اعزام نیروی زمینی به سوریه هشدار داد.

 دیمیتری مدودیف" نخست وزیر روسیه نسبت به عواقب اینگونه عملیات خارجی وتهاجم نظامی به سوریه هشدار داده و از آن به عنوان زمینه بروز جنگ جهانی سوم یاد کره است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: سوریه، ایران، عربستان، نظامی ,
:: بازدید از این مطلب : 237
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

آیا "جنگنده‌های اسرائیل" توان بمباران "شهرهای موشکی ایران" را دارند؟

اخیرا ادعایی از سوی یکی از رسانه‌های اسرائیلی مطرح شده است.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  رسانه‌های صهیونیستی ادعاهای مختلفی را علیه ایران مطرح می‌کنند، اخیرا یکی از پایگاه‌های وابسته به اسرائیل اعلام کرده که اگر ایران ضد اسرائیل اقدامی انجام دهد، قبل از آن آمادگی لازم برای بمباران پایگاه‌های ایرانی (شهرهای موشکی) وجود دارد.



**بازخوانی ادعای  "جروزالم پست"

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی نوشت: به نظر نمی‌رسد وزارت جنگ اسرائیل از اعلام ایران مبنی بر ارتقای برد موشک بالستیک عماد برای هدف‌گیری تل آویو نگران شده باشد. صنعت هوا- فضای رژیم صهیونیستی در ماه دسامبر، اقدام به آزمایش موفقیت‌آمیز سامانه دفاع موشکی بالستیک "آرو-3 " کرد. این سامانه رهگیر که در قلب اسراییل مستقر شده است می‌تواند موشک شلیک شده به دست دشمن را در آسمان نابود کند.
 

این گزارش می‌افزاید: رادارهای پیشرفته این سامانه و ایستگاه کنترل آتش آن می‌توانند تهدیدات را بسیار پیشتر از نزدیک شدن به اسرائیل شناسایی کرده و دستور برای ارسال موشک‌های رهگیر را بدهد.


در اتمسفر پایین‌تر، سامانه دفاع موشکی "آرو-2" به عنوان لایه دوم دفاعی تل آویو قرار دارد. در سال جدید، سامانه پیشرفته دفاع موشکی "رافائل" و سامانه "دیوید اسلینگ" برای حفاظت از اسرائیل عملیاتی شدند. سامانه دفاع موشکی دیوید اسلینگ این توانایی را دارد که با موشک‌های رهگیر، کلاهک‌های جنگی نیروهای متخاصم را در سرزمین‌های دشمن هدف بگیرد.



این رسانه صهیونیست در ادامه نوشت: صنعت هوا- فضای اسرائیل در سال گذشته رادارهای جدید "اسپکترا" و "اولترا" را رونمایی و به ارتش تحویل داد. رادار اسپکترا توانایی شناسایی موشک‌های بالستیک و کروز را داراست. این رادار می‌تواند حرکت ماهواره‌ها در فضا را نیز رصد کند. از سوی دیگر، سامانه  "اولترا" می‌تواند به صورت خودگردان به جستجو، کشف و طبقه‌بندی تهدیدات بپردازد.


یک مقام که نخواست نامش فاش شود، به این نشریه صهیونیستی گفت: به طور مشخص معلوم نیست که چه زمانی اسرائیل این رادارها را خریداری کرده است اما مدتی است که از آن استفاده می‌کند.


این گزارش در ادامه مدعی شد: علاوه بر موارد ذکر شده، نیروی هوایی اسرائیل این توانایی را دارد که پایگاه‌های موشکی ایران را در صورت دریافت اطلاعات امنیتی مبنی بر حمله قریب الوقوع تهران به تل آویو هدف قرار دهد. با این وجود، افزایش پول‌های ایران برای ارتقا دادن موشک عماد می‌تواند برای اسرائیل نگران کننده باشد. این امر یادآور پیشرفت صنعت نظامی ایران است. میلیون‌ها دلار پول نفت و گاز ایران به طور قطع این تهدیدات را افزایش می‌دهد.

آیا

آیا


این رسانه پس از تعریف و تمجید از سامانه موشکی صهیونیست‌ها در پایان با پذیرش قدرت موشکی ایران مدعی شد: واقعیت این است که هر تسلیحاتی که در ایران تولید می‌شود پس از مدتی در دستان حزب الله لبنان دیده می‌شود. اسرائیل باید بکوشد مانع از انتقال تسلیحات ایران به حزب الله شود. حقیقت تلخ این است که ایران توانایی تولید موشک‌های بالستیک و هدایت شونده دارد و آن را در اختیار حزب الله لبنان قرار می‌دهد. این موشک‌های زمین به زمین بسیار دقیق و مرگبار و زرادخانه موشکی حزب الله یکی از بزرگترین زرادخانه‌‌های موشکی دنیاست.



**اصابت 4 هزار موشک حزب الله در جنگ 33 روزه نماد شکست طرح های ارتش اسرائیل

نکته اولی که در ادعاهای مقامات صهیونیست مطرح می‌شود اینکه سامانه های دفاع موشکی ارتش اسرائیل از سرزمین های اشغالی محافظت می کنند و این در حالی است که در جنگ 33 روزه حزب الله و ارتش اسرائیل بیش از 4 هزار موشک به مناطق شمالی سرزمین های اشغالی اصابت کرد.


نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده اند که هر گونه حمله و یا تجاوزی با پاسخ قاطع کشورمان مواجه خواهد شد و لذا اسرائیل در حدی نیست که به ایران حمله کند و این موضوع توسط مقامات کشورمان بارها مطرح شده است.



اما نکته اینجاست که  از سال 2000 میلادی تا سال 2014 ارتش اسرائیل چند جنگ مهم با محور مقاومت داشته که در تمام این جنگ ها یک شکست خورده بزرگ به حساب آمده و هم در مقابل قدرت موشکی "حزب الله" و هم قدرت موشکی "حماس" و "جهاد اسلامی"  شکست های پی در پی را متحمل شده است و حال چگونه می خواهد با کشوری قدرتمند همچون جمهوری اسلامی ایران در حوزه نظامی وارد نبرد شود.


4 هزار موشک در سال 2006 حزب الله لبنان به سمت شهرها و شهرک های "صفد" ، "نهاریا" ، "طبریا" ، "کرمئیل" ، "کریات شمونه" ، "عفوله" و .... شلیک کرد و  در جنگ 2014 نیز "حماس" و "جهاد اسلامی" با هزاران موشک سمت شهرک های "اشدود" ، بئر السبع" ، "اشکلون"، "دیمونا" و ... مورد اصابت قرار داد و سامانه های پیشرفته اسرائیلی تنها 25 تا 30 درصد موشک ها را مهار کردند و بقیه به هدف خورد و حال آن ها وقتی نتوانستند در مقابل حملات گروه های کوچک از خود محافظت کنند چگونه می خواهند با ایران بجنگند؟



"محمدحسن آصفری" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره توان نظامی "حزب‌الله"  و نگرانی صهیونیست‌ها از این موضوع اظهار داشت: اسرائیل اگر دست از پا خطا کند، حزب‌الله با قدرت تمام در مقابلش می‌ایستد.  وی با اشاره به ضعف صهیونیست‌ها در بعد نظامی خاطرنشان کرد: امروز "حزب‌الله"  به جایگاهی رسیده که هر گونه تهدیدی را کوبنده پاسخ می‌دهد.



**جنگنده های اسرائیل چگونه می توانند شهرهای موشکی را هدف قرار دهند

نکته مهم دیگر اینکه شهرهای موشکی ایران چند صد متر زیر زمین هستند و حتی بمب های سنگر شکن آمریکا نیز توانایی از بین بردن این شهرها را نخواهند داشت و چند جنگنده در آسمان آن هم به شرط رسیدن به نقاط هدف چگونه می خواهند عمق زمین را هدف قرار دهند؟


 آیا

آیا



ادعاهای اسرائیل درباره جسارت به خاک کشورمان هیچگاه جنبه واقعیت نداشته و بیشتر عملیات روانی است و چنین ادعاهایی تاکنون به حقیقت نپیوسته است. "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل چند سال است که می‌گوید می خواهد حمله هوایی ضد ایران انجام دهد و بیان این مطالب در حد لفاظی  است. 



سردار حاجی زاده: موشک ها روی لانچر آماده پرتاب هستند و دست ها روی ماشه است

 سردار سرتیپ "امیرعلی حاجی زاده" فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  اظهارداشت: موشک‌ها در بردهای مختلف در همه پایگاه‌ها بر روی پرتابگر (لانچر) سوار، آماده پرتاب و دست‌ها بر روی ماشه است و فقط منتظر دستور فرمانده معظم کل قوا هستیم. وی گفت: در مقابل جدید‌ترین و پیشرفته ترین نسل ماهواره‌ها و تجهیزات جاسوسی و تهاجمی دشمنان انقلاب اسلامی، کوچک‌ترین نگرانی نداریم.

 
سردار حاجی زاده با اشاره به طراحی وساخت انواع موشک‌های دوربرد، میان برد و کوتاه برد توسط متخصصان ایران اسلامی در وزارت دفاع و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: این نمونه‌ای از انبوه پایگاه‌های موشکی کشور می‌باشد و از سال آینده نسل جدید و پیشرفته موشک‌های دوربرد سوخت مایع و جامد جایگزین تولیدات فعلی خواهد شد. 


وی گفت: آنها که دل خوش به گزینه‌های روی میز خود هستند، تنها نگاهی به گزینه‌های زیر میز سپاهیان اسلام بیاندازند. فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: توانایی و اقتدار ما، مانند کوه یخی است که بر آب شناور و تنها گوشه‌ای کوچک از آن روی آب عیان است. 


مقامات کشورمان هیچگاه تهدیدات اسرائیل را جدی نمی گیرند ؛ چون همانطور که آن ها همواره در حد تبلیغات این سخنان را مطرح می کنند ، نمی توانند به مرحله عملیاتی برسانند. رژیم صهیونیستی در وضعیتی نیست که با جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت موشکی بلامنازع منطقه که هزاران موشک روی لانچر و آماده به شلیک دارد وارد نبرد شود و مقامات تل آویو به خوبی می‌دانند که سرنوشت چنین جنگی چه خواهد بود؟



در مجموع اسرائیل نه تنها توانایی از بین بردن شهرها و سایت های موشکی ایران را ندارد؛ بلکه حتی توانایی از بین بردن یک پهپاد جاسوسی یا یک موشک با برد 160 کیلومتر را در شمال سرزمین های اشغالی نیز ندارد و چگونه می خواهد با شهرهای موشکی جمهوری اسلامی ایران وارد نبرد شود.


:: برچسب‌ها: موشکی، اسرائیل، ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 80
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
سردار جزایری:
معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با شبکه العالم به بررسی اوضاع امنیتی سوریه پرداخت.
سردار جزایری: اجازه نمی‌دهیم خواسته‌های کشورهای شرور در سوریه عملی شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  سردار مسعود جزایری، معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، در برنامه «من طهران» شبکه خبری العالم در پاسخ به این سوال که «اگر عربستان به سوریه نیروی زمینی اعزام کند، برخورد تهران با این تحول چگونه خواهد بود؟»، گفت: سال هاست که ارتجاع منطقه در حدی که می‌توانست و حتی بیش از گنجایش سوریه، برای نابودی زیرساخت‌ها و تضعیف دولت و همچنین کشتار مردم این کشور، به سوریه نیرو اعزام کرده است. 
 
جنگ روانی و بلوف سیاسیِ عربستان
سردار جزایری تصریح کرد: تروریست‌هایی که امروز در سوریه می‌جنگند، آدم‌های عربستان سعودی یا آمریکایی‌ها و ایادی ارتجاع منطقه هستند؛ این تروریست‌ها از کجا به سوریه رفت و آمد می‌کنند، به جز ترکیه؟ ازکجا حمایت می‌شوند، به جز کشورهای مرتجع عرب؟ این تعداد تروریست از کجا وارد سوریه شده است؟ لذا آنچه در شرایط امروز و همزمان با پیشروی و پیروزی نیروهای مردمی و ارتش سوریه مطرح می‌شود که قصد دارند نیروی نظامی وارد کنند، به نظر من یک بلوف سیاسی و یک جنگ روانی است و به نظر می‌آید که دولت و مردم سوریه و مقاومت تصمیم خودش را گرفته و در برابر اینگونه هجمه‌های روانی عقب نشینی نمی‌کند. 
 
اجازه تحرک به کشورهای شرور نمی‌دهیم
به گفته جزایری، «عربستان هرآنچه در توان داشته است در میدان سوریه به کار گرفته و هم اکنون نه تنها در سوریه بلکه در یمن نیز با شکست و ناکامی مواجه شده است و سعودی‌ها اگر می‌توانستند تا به حال نیروهای خود را به سوریه وارد کرده بودند؛ عربستان فاقد چنین توانی است و البته اگر بیش از این بخواهد در مساله سوریه ورود پیدا کند، بیش از امروز دچار شکست و ناکامی خواهد شد.» 
 
وی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص اینکه «در صورت اعزام نیرو از سوی عربستان به سوریه، آیا ایران نیز مشاوران نظامی بیشتری به این کشور اعزام خواهد کرد و آیا احتمال برخورد نظامی مستقیم میان عربستان و ایران در سوریه وجود دارد؟»، گفت: قطعا ما اجازه نخواهیم داد وضع سوریه مطابق آنچه کشورهای شرور به دنبال پیاده سازی سیاست‌های خود هستند، پیش برود و در وقت لازم تصمیمات مقتضی را خواهیم گرفت. 
 
هماهنگیِ ایران و روسیه، کامل است
سردار جزائری همچنین درباره برخی گزارش‌های ادعایی بویژه گزارش‌های غربی مبنی بر «اختلاف مواضع سیاسی ایران و روسیه در خصوص سوریه»، بیان داشت: خوشبختانه هماهنگی کاملی میان دو کشور بزرگ ایران و روسیه هم در مسایل سیاسی و هم در مسایل نظامی در مورد سوریه وجود دارد و ما از حضور روس‌ها در سوریه حمایت می‌کنیم و این را نقطه قوتی برای پیروزی‌های آینده دولت و ملت سوریه می‌دانیم. 
 
سوریه؛ الگوی مبارزه با تروریسم
معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه سوریه به عنوان یک نمونه بارز در موضوع مبارزه با تروریسم است، گفت: در روز‌ها و هفته‌های اخیر شاهد تغییر استراتژی درخصوص تحولات می‌دانی در سوریه بوده‌ایم و معادله به نفع کسانی که به طور واقعی با تروریسم مبارزه می‌کنند، مانند ایران، دولت سوریه و روسیه تغییر کرده است. 
 
وی درباره علل تغییر ریشه‌ای مسایل می‌دانی سوریه نیز بیان داشت: ما معتقد بوده و هستیم که اگر مردم یک کشور با شناخت کافی و با انگیزه لازم در برابر تجاوزهای بیگانه بایستند ومقاومت کنند، پیروزی از آنِ آن‌ها خواهد بود؛ دولت و مردم سوریه با یکی از بزرگ‌ترین هجمه‌های سده‌های اخیر مواجه شده‌اند و صف طویلی از دشمنان و شیاطین و در راس آن آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها، ارتجاع عرب، ارتجاع منطقه و برخی کشورهای اروپایی علیه دولت و ملت سوریه شوریده‌اند و مردم و دولت این کشور با یاری خدای متعال تصمیم گرفته‌اند که بایستند ومقاومت کنند، طبیعی است که جمهوری اسلامی و مقاومت اسلامی منطقه از مظلوم حمایت می‌کند. 
 
 وی افزود: «ما افتخار این را داشته و داریم که در کنار مقاومت منطقه بایستیم، در کنار ملت و دولت سوریه بایستیم تا آن‌ها بتوانند از حق مسلم خود دفاع کنند؛ این اصلیترین عامل تغییر مهندسی فعلی در سوریه و منطقه است؛ ما معتقدیم که ارتجاع عرب و ارتجاع منطقه با همه دد منشی‌هایی که دارند، نمی‌توانند منویات خود را پیاده سازی کنند، البته ما با یک واقعیت تلخ مواجه هستیم و آن این است که در واقع این هجمه‌ای که با سردمداری آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها علیه مقاومت منطقه و علیه سوریه شکل گرفت، خسارات جبران ناپذیری را بر این کشور و برای مجموعه منطقه غرب آسیا فراهم آورد و از این جهت است که من عرض می‌کنم که یکی از بزرگ‌ترین جنایات علیه بشریت در شرایط امروز را در منطقه شاهد هستیم.» 
 
مقاومت در برابر دشمن؛ تنها گزینۀ مردم سوریه
سردار جزایری در پاسخ به این سوال که «با توجه به تحولات می‌دانی فعلی در سوریه، افق این بحران را چگونه ارزیابی می‌کنید، آیا بحران سوریه از راه نظامی بدون راه کار سیاسی قابل حل است؟»، گفت: به اعتقاد من، بحران سوریه راه حل سیاسی دارد، اما قدرت‌های سلطه گر به دنبال راه حل سیاسی متوازن و عادلانه نیستند؛ قدرت‌هایی مانند آمریکا، صهیونیست‌ها و ارتجاع منطقه به دنبال باج خواهی و امتیازگیری از دولت و مردم سوریه هستند؛ به نظر بنده تداوم ایستادگی و مقاومت ملت و دولت سوریه، تداوم ایستادگی و مقاومت منطقه است و این تنها راه حل برای پیروزی ما در سوریه به حساب می‌آید و اگر دیگرانی باشند که به این خواسته مشروع مردم سوریه توجه وعنایت داشته باشند، علی القاعده باید در این مسیر و در این راه قرار گیرند و به نظر می‌رسد که این تنها راه است. 
 
معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: وجه اصلی سیاست جمهوری اسلامی ایران در سوریه و منطقه مبتنی بر خواست مردم منطقه و سوریه است و به نظر من هر راه حل سیاسی بایستی این مرکزیت تمایلات مردمی در سوریه را بپذیرد و قطعی است که جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند تا مساله سوریه به لحاظ سیاسی و مسالمت آمیز حل بشود؛ طرف‌های متقابل که آتش افروز این جنگ و خونریزی بودند نیز اگر این راه حل را بپذیرند و بپسندند، به نظر من راه حل سیاسی در دسترس خواهد بود. 
 
تروریسم؛ ابزار نامشروع آمریکا و اسرائیل
وی در پاسخ به سوالی درباره اهداف و نتایج همایش ائتلاف نخبگان علیه تروریسم برای صلح عادلانه در تهران، گفت: در شرایط امروز، چه در عرصه مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی، فن آوری و چه در مفهوم، با یک تحول مهم در واژه تروریسم مواجه هستیم. 
 
وی افزود: اگر در گذشته تروریسم عمدتا به مسائل فیزیکی محدود می‌شد، امروز دامنه آن گسترده شده است و در عین حال اسناد، مدارک و شواهد نشان می‌دهد که بعضی قدرت‌ها بویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی باب مسائل تروریستی را گشوده و از این ابزار نامشروع و ضد بشری به طور گسترده برای مقاصد و منویات خود استفاده می‌کنند. 
 
سردار جزایری با اشاره به اینکه امروز جهان بویژه در منطقه غرب آسیا شاهد یک جنایت بشری به نام تروریسم است، اظهار داشت: ما در منطقه، با جنگ‌های گسترده نیابتی در حوزه مربوط به تروریسم مواجه هستیم؛ بنابراین جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند که این صحنه را مدیریت کند و مقابله جدی و بلندمدتی را در این عرصه رقم زده است؛ ما امیدواریم که مردم جهان و افکار عمومی هرچه بیشتر با مسائل گسترده تروریسم بویژه تولید و ایجاد کنندگان تروریسم آشنا شوند تا به تبع آن مقابله با این بلای جهانی هم آسان‌تر شود. 
 
ایران، بزرگ‌ترین قربانی و مهم‌ترین دشمن تروریسم
معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگ‌ترین قربانیان تروریسم فیزیکی و غیرفیزیکی مانند تروریسم اقتصادی، تروریسم در مسائل علمی و فن آوری، تروریسم اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است، اما در عین حال می‌توان تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای بزرگ در عرصه مبارزه با تروریسم است و هم اکنون با یاری خدا ما این افتخار را داریم که به طور تمام قد در برابر انواع تروریسم و جنگ‌های نیابتی در کل منطقه مقابله و مبارزه کنیم. 
 
وی هدف از این گونه همایش‌ها (ائتلاف نخبگان علیه تروریسم) را یافتن راه حل مناسب برای مقابله با این بلا، آشنا کردن افکار عمومی با واقعیت‌های این مساله و چگونگی عبور از سدهای امپریالیسم جهانی و رسانه‌های صهیونیستی در خلط مفهوم تروریسم، تقسیم بندی‌های کاذب در زمینه تروریسم با عنوان خوب و بد و نیز یافتن راه حلی برای ایجاد ائتلاف واقعی جهانی علیه تروریسم و تروریست‌ها و بویژه تروریسم دولتی عنوان کرد. 


:: برچسب‌ها: سوریه، ایران، عربستان، مقاومت،هماهنگی ایران و روسیه ,
:: بازدید از این مطلب : 97
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

جمعه ۲۳ بهمن ۹۴ ساعت ۱۷۲۶ 
سخنان لاورف درباره نشست گروه حمایت از سوریه در مونیخ
کری و لاورف در نشست گروه حمایت از سوریه در مونیخ
العالم - وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که در نشست اخیر گروه حمایت از سوریه در مونیخ مساله تصمیم عربستان برای اعزام نیروی زمینی به سوریه یا وادار این کشور به انصراف از تصمیم خود بررسی نشد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرگئی لاوروف امروز جمعه در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره امکان انصراف عربستان از تصمیم خود برای اعزام نیروی زمینی به سوریه گفت: این مساله در نشست مونیخ بررسی نشد؛ ولی من نمی توانم بگویم که چه کشورهائی مصمم به اعزام نیروی زمینی به سوریه هستند و چه نیروهائی اعزام خواهند شد و به کجا اعزام خواهند شد.

احمد عسیری سخنگوی ائتلاف عربستانی تجاوز به یمن دیروز پنجشنبه اعلام کرد: تصمیم عربستان برای اعزام نیروی زمینی به سوریه با هدف مبارزه با داعش تصمیمی قطعی است.

لاوروف همچنین از توافق روسیه و آمریکا برای آغاز همکاری نظامی با یکدیگر در سوریه خبر داد و گفت: ما امیدواریم که این توافق باعث تشکیل جبهه ای واحد برای مبارزه با تروریسم شود.

وزیرامورخارجه روسیه از تداوم عملیات ضد تروریستی روسیه در سوریه خبر داد و افزود : روسیه به همکاری نظامی خود با دولت سوریه ادامه می دهد. 

یکی از اعضای هیأت اعزامی روسیه به کنفرانس امنیتی مونیخ پیشتر اعلام کرده بود که لاوروف امروز با عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان در حاشیه کنفرانس دیدار می کند.

کشورهای عضو گروه حمایت از سوریه در نشست خود در مونیخ طرحی را درباره آغاز آتش بس ، تأمین نیازهای مردم و برگزاری انتخابات تصویب کردند.

قرار است که لاوروف امروز با تمام سلام نخست وزیر لبنان و عبدالله دوم پادشاه اردن نیز دیدار کند.

 



:: برچسب‌ها: سوریه , نشست , مونیخ ,
:: بازدید از این مطلب : 106
تاریخ انتشار : جمعه 23 بهمن 1394 | نظرات ()